Produktionsmedarbetare

Är du en initiativtagande person som tycker om att arbeta med händerna och trivs i en miljö där hantverk står i centrum? Vi söker dig som vill bli en del av ett växande företag till vår kund i Mönsterås!   Din roll Som produktionssmedarbetare kommer du att vara en del av ett sammansvetsat team som prioriterar laganda och samarbete, samtidigt som du arbetar självständigt i arbetsmomenten. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat gjutning och slipning, tillsammans med andra kompletterande moment där känsla för material och form får ta plats. Arbetet är av manuell karaktär med stor variation, där du får rotera mellan olika stationer i produktionen.   Vem är du? Vi söker dig som är en driven och flexibel person, och som trivs med ett fysiskt och praktiskt arbete. Vi tror att du har ett intresse för hantverk, material och form, och tycker om att få skapa med händerna. För att passa in i rollen ser vi gärna att du har tidigare arbetslivserfarenhet och/eller utbildning inom hantverk, industri eller bygg-branschen. Det är meriterande om du har arbetat med gjutning i form av betong, lera eller liknande innan. För att trivas i rollen är du en arbetsam och lösningsorienterad person som bidrar till en positiv och utvecklande arbetsmiljö. Du har ett starkt driv att jobba resultatinriktat och kan hantera flera uppgifter samtidigt. Vidare innehar du B-körkort samt behärskar svenska språket flytande i tal och skrift. Det är meriterande om du har truckkort, och har arbetat med gjutning i form av betong, lera eller liknande tidigare.  Bra att veta Arbetstider: Dagtid mån-fre Omfattning: Heltidsanställning med start enligt överenskommelse.    När du blir en av oss  Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!   Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.   Vad händer när du har sökt tjänsten? För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Ebba Götberg på [email protected]. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.

25 juni 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Omsorgsassistent till Humleplan
Oskarshamns kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Välkommen till öarnas och sjöarnas plats! Här i Oskarshamn kan du uppleva lugnet i värmen och tryggheten och finna din energi i närheten och gemenskapen. Vi är stolta över att vara landets fjärde örikaste kommun, med över 6 000 öar i vår skärgård och i våra 500 sjöar. Oavsett om du söker avkoppling eller äventyr, så har Oskarshamn något att erbjuda. Med havet som fond och barrdoft runt hörnet är det lätt att förälska sig och slå sig till ro. I Oskarshamn kan du växa och utvecklas. Med stora arbetsgivare inom industri och teknik, drivna entreprenörer och småföretagare, erbjuder Oskarshamn ett välmående näringsliv och spännande möjligheter. Närheten mellan landsbygd, stad, hav och skog ger alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar. Välkommen att kasta ankar i Oskarshamns kommun. Vill du arbeta med att motivera och stödja individer till ett självständigt liv? Drivs du av att få andra människor att växa? Vill du arbeta med personer som har en funktionsnedsättning? Då är du välkommen att söka till oss! Till området Omsorg för personer med Funktionsnedsättning (OF) söker vi en omsorgsassistent med placering på Humleplan som är en gruppbostad för vuxna 9§9 LSS. ARBETSUPPGIFTER Som omsorgsassistent har du i uppdrag att ge service till personer med funktionsnedsättning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter handlar om att tillgodose våra brukares behov av omsorg, vård och bemötande. Du utgår från brukarnas individuella förutsättningar grundat på individens behov och intresse som är formulerat i genomförandeplan. I ditt uppdrag deltar du i alla förekommande arbetsuppgifter. Det kan exempelvis handla om förflyttningar, personlig hygien och medicinering på delegation av legitimerad personal. Tunga lyft och dokumentation är ett återkommande inslag. I uppdraget ingår ibland ensamarbete. Som en av oss deltar du självklart i vår kvalitetssäkring, verksamhets- och kompetensutveckling. Du har din placering på Humleplan men kan komma att göra arbetspass i andra verksamheter inom OF i Oskarshamns kommun. KVALIFIKATIONER Du har en undersköterskeexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom området funktionsnedsättning/psykiatri och/eller en vidareutbildning i alternativ kommunikation. Vi önskar också att du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med målgruppen och du behöver ha kunskap och förståelse för brukarens behov. B-körkort är nödvändigt samt att du är tydlig i din kommunikation i tal och skrift på svenska.  Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi söker dig som är:  ·         tydlig och trygg med tillhörande lågaffektivt förhållningssätt. ·         en social lagspelare med förmåga att bygga goda relationer. ·         strukturerad och motiverad av utveckling med brukarna i fokus. ·         lösningsfokuserad, självständig och kan ta egna initiativ. ·         flexibel, du kan rätta dig efter rådande omständigheter. ·         erfaren i kontaktmannaskap och har erfarenhet av att skapa genomförandeplaner och planera för brukare. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal. Löpande rekrytering sker och provanställning kan förekomma.  För att kunna bli aktuell för en anställning behöver du kunna visa upp följande utdrag ur belastningsregistret: Kontroll av egna uppgifter. Detta hittar du under: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Du som söker och är intresserad av tjänsten, ansök redan nu om utdraget. Språktester kan förekomma som en del av rekryteringsprocessen. Läs mer om språktester här: https://www.oskarshamn.se/rekryteringsprocessen Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst. Läs gärna mer på https://oskarshamn.com/ Kika gärna på vår fina film om vår stad: https://youtu.be/_T9Cy0C-H_o

25 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Servicetekniker med OVK till Keyvent Öst i Kalmar
NearYou Sverige AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Om företaget Bli en del av ett innovativt team som formar framtidens inomhusmiljöer! Vår kund erbjuder dig möjligheten att arbeta med spännande ventilationsprojekt där du kan utveckla dina färdigheter, bidra till hållbarhet och skapa hälsosamma byggnader. Utforska din potential och gör skillnad i världen idag – välkommen med din ansökan! Keyvent Öst är ett framstående företag inom fastighetstekniska installationer med fokus på att skapa det ultimata inomhusklimatet. Med långvarig erfarenhet och expertis erbjuder vi kostnadseffektiva, hållbara lösningar och förstklassig service för att säkerställa kvalitet och miljövänliga projekt för våra affärskunder. Läs gärna mer om oss: www.keyvent.se Tjänstebeskrivning Servicetekniker med OVK - Din nästa utmaning väntar! Som servicetekniker med OVK behörighet hos oss kommer du att spela en avgörande roll i att säkerställa att våra kunders ventilationssystem fungerar optimalt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera utförande av ventilationskontroller och justeringar för att garantera effektivt luftflöde och klimatkontroll. Du kommer att driftsätta avancerade system och se till att de fungerar som planerat, vilket kräver noggrannhet och teknisk expertis. En viktig del av ditt arbete kommer att innebära att läsa och tolka ritningar för att förstå systemens konstruktion och planerade funktion. Din förmåga att arbeta med detaljer och följa specifikationer kommer att vara avgörande för framgången i dina projekt. Säkerhet är alltid vår högsta prioritet, så du kommer att arbeta med mobila arbetsplattformar, hantera heta arbeten och använda fallskydd för att säkerställa både din egen och dina kollegors säkerhet på arbetsplatsen. Vi ser gärna att du har erfarenhet eller certifieringar inom dessa områden. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och växa inom företaget. Du kommer att vara en del av ett dedikerat team som värdesätter samarbete och innovation. Vi tror på att investera i våra medarbetare, och därför erbjuder vi fortlöpande utbildningar och utvecklingsmöjligheter. Om du är redo att anta denna utmaning och bidra till vår vision om att leverera förstklassiga service och ventilationslösningar, skicka in din ansökan idag! Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och tillsammans skapa en bättre framtid genom innovativa lösningar och utmärkt service. Tjänsten är heltid. Du rapportera till Johan Ingholt. Kvalifikationer Vi söker dig som har gedigen erfarenhet inom ventilationsbranschen med minst tre års yrkeserfarenhet. Du behöver inneha certifikat för obligatorisk ventilationskontroll (OVK) och ha rikstäckande behörighet. Förmågan att läsa och tolka ritningar är avgörande, liksom kunskaper om mobila arbetsplattformar och säkerhetskrav vid heta arbeten. Utbildning inom fallskydd är nödvändig för att garantera säkerheten i arbetsmiljön. Dessutom krävs ett B-körkort. Det är meriterande om du har ytterligare erfarenhet av injustering och driftsättning av ventilationssystem utöver de grundläggande kraven. Kunskap om energibesparingstekniker och miljövänliga lösningar kan vara en stor fördel. Erfarenhet av projektledning eller arbete i större byggprojekt ger dig ett försprång. Vidareutbildningar inom teknik eller ventilation ses också som ett plus i vår rekryteringsprocess. Låter detta intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att kontakta rekryteringskonsult Johan Eriksson telefon 0766-776 873 eller e-post [email protected]. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se, snarast, dock senast söndag 10 augusti 2025. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot CV via e-post. Välkommen med din ansökan! Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se

25 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Instrumentingenjör – industri, produktion och process
Eurocon Engineering AB
Laboratorieingenjörer

Som konsult på Eurocon får du möjligheten att arbeta i teknikens framkant och utveckla lösningar som minskar utsläpp, optimerar produktion och stärker Sveriges industris konkurrenskraft! Vi växlar upp ytterligare i Sydost, mitt i hjärtat av Smålands processnav. Här får du inte bara arbeta i teknikens framkant utan också vara en del av ett erfaret team med stor potential och framtidstro! På Eurocon jobbar vi varje dag med att driva industrins gröna omställning framåt. Tillsammans med våra kunder skapar vi lösningar som bidrar till en smartare, mer elektrifierad och hållbar framtid. Nu vill vi ha med dig på resan! OM JOBBET Som ledande instrumentingenjör hos oss får du en central roll i våra kunders förändringsresor – och i expansionen av vårt team. Du kommer att arbeta i projekt från första förstudie till färdig anläggning, med både tekniskt ansvar och stora möjligheter att växa. Oavsett om du brinner för teknik, ledarskap eller båda delarna, finns här en väg för dig. Dina arbetsuppgifter kan till exempel innefatta: - Teknisk rådgivning och stöd vid säljmöten - Offertarbete och kalkyler - Utredningar, förstudier och genomförande av projekt - Projektering av styr- och reglersystem - Konstruktion och framtagning av detaljritningar - Idrifttagning Du kommer att jobba med stöd av erfarna kollegor i hela landet. Tillsammans formar vi både vår lokala närvaro i Kalmar och Växjö och industrins framtid! VEM ÄR DU? Vi söker en erfaren ingenjör med tekniskt intresse och minst tre års arbetserfarenhet inom området som trivs med kombinationen ansvar och teknik. Du arbetar självständigt och strukturerat, med en naturlig drivkraft att ta egna initiativ och föra arbetet framåt. Samtidigt är du ödmjuk, prestigelös och trivs i samarbeten där olika perspektiv får ta plats. Du har lätt för att skapa förtroende hos både kunder och kollegor, och du ser värdet i att bygga starka, långsiktiga relationer. Din kommunikativa förmåga och tekniska förståelse gör dig till en trygg rådgivare i komplexa projektmiljöer. För att lyckas i rollen har du: - Teknisk utbildning (universitet, högskola) eller motsvarande erfarenhet - Gedigen erfarenhet av instrumentkonstruktion inom processindustrin - Kunskap om AutoCAD, ATEX och SIL - Goda kunskaper i svenska och engelska – både i tal och skrift Det är meriterande om du även har: - Erfarenhet av SmartPlant Instrumentation (SPI) eller liknande instrumentingenjörs program - Intresse för att fortsätta utvecklas och växa in i större ansvar VAD DU FÅR Du får oss! På Kalmar- och Växjökontoren hittar du ett erfaret team som idag består av åtta glada kollegor med bredd i både kompetens och erfarenhet som gärna delar med sig av sin kunskap. Som en del av vårt team får du möjlighet att bidra till vår gemensamma resa, vi ska växa både tillsammans med våra kunder och i teamet! På Eurocon får du inte bara ett jobb – du får en plattform för att växa. Här får du: - Möjlighet att vara med i vår nya industrisatsning i Kalmar och Växjö - Stora utvecklingsmöjligheter – disciplinledare, teknisk specialist eller teamledare - Stöd från ett starkt nationellt nätverk och kollegor som gärna delar med sig - Arbete i teknikens framkant – där du faktiskt bidrar till ett mer hållbart samhälle - Kollegor som gillar både teknik och en riktigt bra fikapaus Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, rådgivning av tjänstepension, massage, förstärkt föräldrapenning, maximala nivåer av sjukersättning, sjukvårdsförsäkring och möjlighet att teckna andra förmånliga försäkringar. OM EUROCON Eurocon med dotterbolagen Pidab, SiteBase och Eurocon Sydväst sysselsätter cirka 285 medarbetare och är en del av Rejlers Sverige AB. Eurocon finns på över tio orter från Kiruna i norr till Karlshamn i söder. Läs mer på eurocon.se Vi arbetar med löpande urval och ber dig därför skicka in din ansökan så snart som möjligt. Under sommaren tar vi en paus för att ladda batterierna, vilket innebär att det dröjer lite längre än vanligt innan du får återkoppling. Vi uppskattar ditt tålamod och hör av oss igen så snart vi är tillbaka. Välkommen till Eurocon! Som ett kvalitativt led i våra rekryteringsprocesser görs en bakgrundskontroll på slutkandidaten. För vissa roller krävs också en säkerhetsprövning innan uppdrag hos kund, är det aktuellt för tjänsten du sökt får du mer information kring det i ett senare skede.

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Elkonstruktör – industri, produktion och process
Eurocon Engineering AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

På Eurocon utvecklar vi skräddarsydda och innovativa lösningar som bidrar till en smartare och mer hållbar industri. Här får du vara med och skapa framtidens fossilfria produktion! Läs mer om tjänsten nedan och sök jobbet! På Eurocon i Kalmar och Växjö växer vi – och söker dig som vill vara med på resan! Som elkonstruktör får du möjlighet att bidra med din kompetens i en verksamhet som präglas av teknik i framkant, tätt samarbete och höga ambitioner. Vi är med och driver industrins gröna omställning! Här får du en viktig roll i att skapa hållbara lösningar för framtiden i en miljö där du får växa, påverka och ha roligt på jobbet. Välkommen till Eurocon! OM JOBBET Som elkonstruktör på Eurocon i Kalmar och Växjö får du en varierad och utvecklande roll där du arbetar med tekniska lösningar för industrins omställning. Vi är delaktiga i hela konstruktionsprocessen, från förstudie till driftsatt anläggning. Dina ansvarsområden kan bland annat inkludera: - Framtagning av förstudier, funktionsbeskrivningar och förfrågningsunderlag - Konstruktion och beräkning av elanläggningar, hel eller delar därav, samt produkter - CAD-ritningar och tekniska beräkningar - Digitalisering av dokumentation - Deltagande vid driftsättning, felsökning, besiktning och teknisk uppföljning En arbetsvecka kan innebära allt från projekt i process- eller tillverkningsindustrin till uppdrag inom process- eller pappersmassaindustri. Vi tar oss an uppdrag såväl lokalt i Kalmar och Växjö, som andra delar av Sverige när så passar. Dessutom blir du en viktig del av vår uppbyggnad i regionen – där du får vara med och forma framtidens elkonstruktionsteam. VEM ÄR DU? Vi söker dig som har ett tekniskt intresse och minst tre års arbetserfarenhet inom området och vill vara med och utveckla lösningar för framtidens industri. Du har ett tekniskt driv, gillar att lösa problem och trivs med att samarbeta i team där kunskapsdelning och utveckling står i fokus. Som person är du nyfiken, prestigelös och samarbetsinriktad. Du är öppen, positiv och ambitiös – samtidigt som du är noggrann och har lätt för att bygga förtroende både internt och externt. Du har god teknisk förståelse, ett lösningsorienterat arbetssätt och trivs med att arbeta i nära dialog med kund. Och kanske viktigast av allt – du vill ha roligt på jobbet! För att lyckas i rollen ser vi att du har: - Teknisk utbildning med relevant inriktning, till exempel el-konstruktion inom produkt och tillverkning eller elkraft-konstruktion - Erfarenhet av något eller flera av verktygen ElproCAD, E-plan, E3 eller liknande programvara. - Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Det är meriterande om du även har: - Erfarenhet av felsökning, idrifttagning samt tester och valideringar - Kunskap inom maskinsäkerhet - Erfarenhet av något av följande: ABB 800xA, PCS7, DeltaV, Pluto, Honeywell, FebDok, Sistema/Pascal, Dalux, Jira, Think Project eller programmering i C++ - Bakgrund som industrielektriker eller tekniker VAD DU FÅR Du får oss! På Kalmar- och Växjökontoren hittar du ett erfaret team som idag består av åtta glada kollegor med bredd i både kompetens och erfarenhet som gärna delar med sig av sin kunskap. Som en del av vårt team får du möjlighet att bidra till vår gemensamma resa, vi ska växa både tillsammans med våra kunder och i teamet! På Eurocon får du inte bara ett jobb – du får en vardag fylld av utveckling, gemenskap och tekniska utmaningar. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, rådgivning av tjänstepension, massage, förstärkt föräldrapenning, maximala nivåer av sjukersättning, sjukvårdsförsäkring och möjlighet att teckna andra förmånliga försäkringar. OM EUROCON Eurocon med dotterbolagen Pidab, SiteBase och Eurocon Sydväst sysselsätter cirka 285 medarbetare och är en del av Rejlers Sverige AB. Eurocon finns på över tio orter från Kiruna i norr till Karlshamn i söder. Läs mer på eurocon.se Vi arbetar med löpande urval och ber dig därför skicka in din ansökan så snart som möjligt. Under sommaren tar vi en paus för att ladda batterierna, vilket innebär att det dröjer lite längre än vanligt innan du får återkoppling. Vi uppskattar ditt tålamod och hör av oss igen så snart vi är tillbaka. Välkommen till Eurocon! Som ett kvalitativt led i våra rekryteringsprocesser görs en bakgrundskontroll på slutkandidaten. För vissa roller krävs också en säkerhetsprövning innan uppdrag hos kund, är det aktuellt för tjänsten du sökt får du mer information kring det i ett senare skede.

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Automationsingenjör – industri, produktion och process
Eurocon Engineering AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

På Eurocon är du med och möjliggör den tekniska revolutionen i industrin. Vill du bidra till innovativa, klimatsmarta och resurseffektiva lösningar? Då är du rätt för oss. Läs mer om tjänsten nedan och sök jobbet! På Eurocon i Kalmar och Växjö får du en unik möjlighet att forma både din egen roll och den framtida riktningen för vår automationsverksamhet. Vi bidrar till industriell omställning genom smart teknik, hållbara lösningar och nytänkande. Tillsammans skapar vi framtidens digitaliserade och elektrifierade industri. Välkommen till en arbetsplats där utveckling, gemenskap och frihet under ansvar står i centrum. OM JOBBET I rollen som automationsingenjör hos oss på Eurocon i Kalmar och Växjö får du en varierad och tekniskt bred vardag. Du arbetar med hela automationskedjan eller delar av den – från behovsanalys och konceptutveckling till programmering, driftsättning, utbildning och överlämning till kund. Här har du möjlighet att påverka, utveckla och forma både uppdrag och verksamhet i ett starkt växande team. Du kommer bland annat få arbeta med att: - Genomföra förstudier, ta fram funktionsbeskrivningar och förfrågningsunderlag - Designa systemlösningar och skapa anläggnings- och bygghandlingar - Programmera, konfigurera och driftsätta automationssystem - Utföra felsökning, besiktningar och uppföljningar - Digitalisera och uppdatera teknisk dokumentation Konstruera och verifiera säkerhetskretsar och skyddsfunktioner Du kommer att arbeta i projekt som spänner över flera branscher – främst inom tillverknings- och processindustrin. En arbetsvecka kan innehålla allt från systemintegration och underhåll till deltagande i upphandlingar och verksamhetsuppbyggnad. Många uppdrag sker i närområdet, men även i övriga delar av landet när så passar. Hos oss blir du en viktig del av den tekniska omställningen – på riktigt. VEM ÄR DU? Vi söker dig som har ett tekniskt intresse och minst tre års erfarenhet inom området i kombination med en god förståelse för industriella processer. Du trivs i en miljö där samarbete och teknisk utveckling står i fokus. Du är en lagspelare med eget driv, som tycker att arbetet blir bäst när man har roligt tillsammans. Du är öppen, positiv, prestigelös och ambitiös. Du arbetar strukturerat, kommunicerar tydligt med olika intressenter och bygger förtroende både internt och externt. Hos oss värdesätts din nyfikenhet, initiativförmåga och vilja att bidra till gruppens gemensamma framgång. För att lyckas i rollen ser vi att du har: - Teknisk utbildning med relevant inriktning, exempelvis automationsteknik inom produkt, produktion eller process. - Erfarenhet av programmering av PLC/SCADA-system - Goda kunskaper i något eller flera av följande: Siemens, ABB, Allen Bradley/Rockwell, Citect/Schneider Electric, Pro-view - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Det är meriterande om du även har: - Erfarenhet av felsökning och drifttagning - Erfarenhet av tester och valideringar av systemkonstruktioner - Kunskap i ElproCAD, E3, E-plan eller liknande programvara - Erfarenhet av ABB 800xA, PCS7, DeltaV, Pluto eller programmering i C++ - Tidigare erfarenhet som industrielektriker eller tekniker VAD DU FÅR Du får oss! På Kalmar- och Växjökontoren hittar du ett erfaret team som idag består av åtta glada kollegor med bredd i både kompetens och erfarenhet som gärna delar med sig av sin kunskap. Som en del av vårt team får du möjlighet att bidra till vår gemensamma resa, vi ska växa både tillsammans med våra kunder och i teamet! På Eurocon får du inte bara ett jobb – du får en vardag fylld av utveckling, gemenskap och tekniska utmaningar. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag, rådgivning av tjänstepension, massage, förstärkt föräldrapenning, maximala nivåer av sjukersättning, sjukvårdsförsäkring och möjlighet att teckna andra förmånliga försäkringar. OM EUROCON Eurocon med dotterbolagen Pidab, SiteBase och Eurocon Sydväst sysselsätter cirka 285 medarbetare och är en del av Rejlers Sverige AB. Eurocon finns på över tio orter från Kiruna i norr till Karlshamn i söder. Läs mer på eurocon.se Vi arbetar med löpande urval och ber dig därför skicka in din ansökan så snart som möjligt. Under sommaren tar vi en paus för att ladda batterierna, vilket innebär att det dröjer lite längre än vanligt innan du får återkoppling. Vi uppskattar ditt tålamod och hör av oss igen så snart vi är tillbaka. Välkommen till Eurocon! Som ett kvalitativt led i våra rekryteringsprocesser görs en bakgrundskontroll på slutkandidaten. För vissa roller krävs också en säkerhetsprövning innan uppdrag hos kund, är det aktuellt för tjänsten du sökt får du mer information kring det i ett senare skede.

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
JGA - koncernen rekryterar en IT-tekniker till Linneryd!
Experis AB
Drifttekniker, IT

Är du en serviceinriktad och tekniskt skicklig problemlösare som vill bidra till en stabil och framtidssäkrad IT-miljö? Nu söker vi en IT-tekniker till en helt ny och koncernövergripande roll inom vår centrala IT-funktion. Du får en omväxlande och utvecklande tjänst med möjlighet att påverka och bidra till förbättringar! Om tjänsten Vi på JGA söker nu efter en IT-tekniker till vårt moderbolag. Det här är en ny och koncernövergipande roll som stärker vår centrala IT-funktion. Vi erbjuder dig en utvecklande vardag där du både stöttar vår produktion och driver strategiska IT-förbättringar. Du kommer att ha en viktig funktion i att säkerställa driftsäkerhet och utveckling av våra produktionsnära IT-system, nätverkslösningar och infrastruktur. Arbetet sker i nära samverkan med IT-ansvarig, produktionsteam, verksamhetsledning och externa partners. Du kommer att ha din bas på vårt huvudkontor i Linneryd och rapporterar till vår ekonomi- och administrativa chef samt samarbetar tätt med vår system- och IT-ansvariga. Vi erbjuder trygga anställningsvillkor, stöttande kollegor och en arbetsplats där vi tillsammans driver utvecklingen framåt mot en långsiktigt hållbar framtid. Huvudsakliga arbetsuppgifter * Ansvara för övervakning och optimering av våra IT-system och nätverkslösningar. * Felsöka och åtgärda driftstörningar relaterade till hårdvara, mjukvara och nätverk. * Dokumentera systemkonfigurationer, rutiner och problemlösningar * Arbeta nära verksamheten för att anpassa och förbättra IT-lösningar * Bidra till hög IT-säkerhet och anpassningar till våra interna datasäkerhetspolicyer * Stötta användare och bidra till kunskapshöjning i system och verktyg * Delta i implementation av nya tekniska lösningar och förbättringsprojekt Om dig Vi söker dig som har utbildning men framför allt erfarenhet inom IT-systemdrift, gärna med inriktning mot industri- eller produktionsmiljö. Erfarenhet av att arbeta i Windowsbaserade IT-miljöer är ett krav, då vår driftmiljö uteslutande bygger på Windows. Det är meriterande om du har kunskap om PLC-system samt tidigare erfarenhet av teknisk support eller IT-drift i liknande miljöer. Du har ett stort teknikintresse, är strukturerad och lösningsorienterad samt gillar att arbeta både operativt och strategiskt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet - rätt inställning och ett starkt engagemang är viktigt för oss. Du är flexibel och strukturerad som person, planerar ditt arbete effektivt och har alltid ett serviceinriktat bemötande. God kommunikationsförmåga är avgörande för rollen, och du behärskar svenska flytande i både tal och skrift. För att lyckas trivs du i en roll där samarbete och förtroendebyggande relationer är viktiga, vilket gör att du enkelt kan samarbeta med kollegor, ledning, kunder och externa partners. Vi tror också att du är nyfiken och har en stark vilja att bidra till stabilitet, utveckling och service. Om oss JGA är en familjeägd industrikoncern med rötter i svensk träförädling sedan 1928. Vår verksamhet omfattar fyra bolag och över 150 medarbetare. Vi producerar cirka 250 000 m³ sågat virke per år och omsätter runt 1 miljard kronor. Våra produkter levereras främst till industrier och byggen i Sverige och Europa. Vi är ett tryggt och växande företag som satsar långsiktigt på hållbarhet, innovation och medarbetarnas utveckling. Vårt sågverk grundades 1928 och drivs idag av fjärde generationen Andersson. Vi är anslutna till kollektivavtal och verkar för en trygg och rättvis arbetsmiljö. Vi är ett stabilt och växande företag som satsar på långsiktig och hållbar utveckling. Samtidigt värnar vi om den familjära känslan - där vi arbetar nära varandra, har korta beslutsvägar och där varje medarbetare har stor möjlighet att påverka och vara delaktig. Din kompetens, ditt engagemang och din vilja att bidra är viktiga för oss. Anställningsform och villkor * Tillsvidareanställning, heltid * Placering: Linneryd och Skruv * Kollektivavtal tillämpas * Tillträde enligt överenskommelse Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Experis IT. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Jenny Flygare på telefon: 070-255 71 43 eller mejl: [email protected]. Ansök via www.experis.se. Urval och intervjuer sker löpande - så vänta inte med din ansökan. Välkommen med din ansökan - och till en arbetsplats där teknik och tradition möts för framtiden!

25 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Undersköterska till Nyhem
Oskarshamns kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Välkommen till öarnas och sjöarnas plats! Här i Oskarshamn kan du uppleva lugnet i värmen och tryggheten och finna din energi i närheten och gemenskapen. Vi är stolta över att vara landets fjärde örikaste kommun, med över 6 000 öar i vår skärgård och i våra 500 sjöar. Oavsett om du söker avkoppling eller äventyr, så har Oskarshamn något att erbjuda. Med havet som fond och barrdoft runt hörnet är det lätt att förälska sig och slå sig till ro. I Oskarshamn kan du växa och utvecklas. Med stora arbetsgivare inom industri och teknik, drivna entreprenörer och småföretagare, erbjuder Oskarshamn ett välmående näringsliv och spännande möjligheter. Närheten mellan landsbygd, stad, hav och skog ger alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar. Välkommen att kasta ankar i Oskarshamns kommun. Äldreomsorgen är förvaltningens största område med ansvar för särskilda boende, gruppboende, korttidsboende, trygghetsboende, hemtjänst, anhörigstöd, träffpunkt och myndighetshandläggning. Vi arbetar efter socialförvaltningens löften där vi lovar att möta dig och dina anhöriga i din situation och sätta dina behov i centrum. Att bemöta dig respektfullt och professionellt. Att vara ett tryggt stöd med kontinuitet i vårt arbete och att värna om din delaktighet samt personal som samarbetar för ditt bästa och som är lätta att nå. På Nyhem i Kristdala finns fyra särskilda boenden. Nu söker vi en vikarierande undersköterska till oss. Du kommer att ingå i ett arbetslag med en enhetschef, personalplanerare, undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Tillsammans bedrivs ett nära teamsamarbete med sjuksköterska, sjukgymnast, arbetsterapeut samt distriktsläkare. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som undersköterska är du direkt underställd enhetschefen. Arbetet består av att verkställa beviljade omsorgsinsatser och serviceinsatser enligt Socialtjänstlagen (SoL) och hälso/sjukvårdsinsatser enligt Hälso-sjukvårdslagen (HSL). Nyhem är ett särskilt boende där du tillsammans med övrig personal verkställer beviljade insatser för omsorg, vård och service till personer bosatta i det egna hemmet. Arbetsuppgifterna är skiftande, det kan handla om personlig omvårdnad, aktiviteter, städ och inköp av mat. Vi håller på att utveckla ett arbetssätt där vardagsrehabilitering och aktivering för de som bor på Nyhem. Detta ska vara en naturlig del i vardagen. I uppdraget ingår det även att vara kontaktman samt att upprätta genomförandeplaner. Vidare ingår det att ge medicin enligt delegering. Det kan även förekomma andra sjukvårdsuppgifter på delegering av sjuksköterska. Värdegrunden i socialtjänstlagen är ett viktigt verktyg i vår arbetsgrupp. Vår utgångspunkt är alltid den enskilde och dennes välmående. För kännedom finns det en katt på boendet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska, gärna med erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du arbetat inom äldreomsorgen tidigare. Likaså erfarenhet gällande demens och/eller psykiatri. Som person är du öppen, trygg i dig själv och har en professionell framtoning. Du har en analytisk förmåga och är positiv. Du har god förmåga att se helheten och varje enskild individs förutsättningar och behov. Du är lyhörd, har god samarbetsförmåga och är flexibel och har lätt för att anpassa dig till rådande omständigheter. Du trivs i en verksamhet med högt tempo och arbetsglädje. Dokumentation är ett återkommande inslag via våra datasystem varför du behöver kunna kommunicera väl i tal och skrift på svenska. Vi lägger även stor vikt på personlig lämplighet. ÖVRIGT Löpande rekrytering tillämpas så tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För att kunna bli aktuell för en anställning behöver du kunna visa upp följande utdrag ur belastningsregistret: Kontroll av egna uppgifter. Detta hittar du under: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Du som söker och är intresserad av tjänsten, ansök redan nu om utdraget. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst. Läs gärna mer på https://oskarshamn.com/ Kika gärna på vår fina film om vår stad: https://youtu.be/_T9Cy0C-H_o

25 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Återvinningsarbetare med C-körkort
Borgholm Energi AB
Lastbilsförare m.fl.

Att avfallshantering, energiförsörjning samt vatten och avlopp fungerar är avgörande för att Ölandsbornas vardag ska fungera – och vi på Borgholm Energi är glada över att få vara en del av just den vardagen hos våra 13 000 privat- och företagskunder. Vi arbetar för att driva och utveckla Öland – och för att skapa en hållbar framtid krävs omtanke om miljön, klimatet och nästa generation. Vårt mål är att vara ett långsiktigt och hållbart bolag och vi tänker vara helt fossilfria senast 2030. Vi är ett kommunägt multi utility-bolag där Borgholm Energi Elnät AB är moderbolag och Borgholm Energi AB, som driver övriga verksamheter, är dotterbolag. Vi är unika med vår bredd av verksamheter inom samma koncern, där vi tillhandahåller tjänster inom Vatten och Avlopp, Återvinning och Avfall, Elnät, Fjärrvärme samt Fastigheter och lokaler. Hos oss finns cirka 65 medarbetare och huvudkontoret är centralt beläget i Borgholm. Vi bryr oss om våra kollegor och uppmuntrar varandra. Vi värdesätter nya idéer och sätt att arbeta. Teamandan är stark och vi uppskattar personer som gillar att arbeta tillsammans för att nå gemensamma mål. Vår arbetsmiljö präglas av värme och ömsesidig respekt – det är kul att gå till jobbet! Vi tror på att en arbetsplats med jämställdhet och mångfald utvecklar oss och vår verksamhet. Vi månar om våra medarbetare och jobbar för en god balans mellan arbete, familj och fritid. ARBETSUPPGIFTER Har du intresse för miljö och hållbarhet? Vill du vara en del av vårt team och bygga upp vår nya verksamhet? Nu söker vi dig som vill bli avfallsexpert hos oss på Borgholm Energi. Som återvinningsarbetare är du ansiktet utåt för våra kunder både som chaufför och för de som besöker återvinningscentralerna. Som chaufför kör du olika typer av transportfordon för att samla in avfall från både hushåll och verksamheter. Du ansvarar för att lasta, tömma och hantera olika typer av avfall och att detta återrapporteras i systemen. På återvinningscentralerna är kundbemötandet viktigt och en stor del av jobbet är att hjälpa kunderna att sortera rätt. Utöver möten med kunderna ansvarar du även för att ta emot farligt avfall och fylla i nödvändiga underlag för fakturering och rapportering. Du får utbildning inom hantering av farligt avfall och andra utbildningar som stöttar dig i arbetet. Det är viktigt att hela tiden vara uppmärksam på kunderna. Att kunna förklara och informera om sortering oavsett om du möter dem på vägarna eller på återvinningscentralerna.  En annan viktig uppgift är att hålla rent och snyggt på Borgholm Energis avfallsanläggningar och att säkerställa att våra fordon är i bra skick. För att säkerställa enhetliga rutiner och arbetssätt samarbetar du nära dina kollegor. Arbetsmiljö och säkerhet är centralt i vår verksamhet. Vi värdesätter lagarbete och ser god kommunikation som en nyckel för väl fungerade team. Som en del av vår grupp förväntas du arbeta utifrån våra värdeord Välkomnade, Utvecklande och Tillsammans samt att du delar vår strävan mot ett hållbart samhälle. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har C-körkort och giltigt YKB (Yrkeskompetensbevis). Erfarenhet av att köra tunga fordon och lastmaskin, gärna i liknade verksamhet, och arbete inom serviceyrken är meriterande. Som person gillar du att möta människor och behärskar svenska i tal och skrift. Du har god fysisk förmåga och trivs med att arbeta utomhus. För att trivas i rollen behöver du också vara bekväm med att arbeta i digitala system och verktyg. I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och kvalitéer som serviceinriktad, ansvarskänsla, noggrannhet, flexibilitet och samarbetsförmåga. Vi söker medarbetare som är engagerade, självgående och har en positiv attityd till arbete och kollegor.  Tjänstens omfattning är 80%. Urval och intervjuer kan ske löpande så välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Nuvarande kollektivavtalspart är Kommunal. När anställningen börjar kommer Transportarbetarförbundet att vara avtalspart. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

25 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Undersköterska till Nyhem
Oskarshamns kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Välkommen till öarnas och sjöarnas plats! Här i Oskarshamn kan du uppleva lugnet i värmen och tryggheten och finna din energi i närheten och gemenskapen. Vi är stolta över att vara landets fjärde örikaste kommun, med över 6 000 öar i vår skärgård och i våra 500 sjöar. Oavsett om du söker avkoppling eller äventyr, så har Oskarshamn något att erbjuda. Med havet som fond och barrdoft runt hörnet är det lätt att förälska sig och slå sig till ro. I Oskarshamn kan du växa och utvecklas. Med stora arbetsgivare inom industri och teknik, drivna entreprenörer och småföretagare, erbjuder Oskarshamn ett välmående näringsliv och spännande möjligheter. Närheten mellan landsbygd, stad, hav och skog ger alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar. Välkommen att kasta ankar i Oskarshamns kommun. Äldreomsorgen är förvaltningens största område med ansvar för särskilda boende, gruppboende, korttidsboende, trygghetsboende, hemtjänst, anhörigstöd, träffpunkt och myndighetshandläggning. Vi arbetar efter socialförvaltningens löften där vi lovar att möta dig och dina anhöriga i din situation och sätta dina behov i centrum. Att bemöta dig respektfullt och professionellt. Att vara ett tryggt stöd med kontinuitet i vårt arbete och att värna om din delaktighet samt personal som samarbetar för ditt bästa och som är lätta att nå. På Nyhem i Kristdala finns fyra särskilda boenden. Nu söker vi en undersköterska till oss. Du kommer att ingå i ett arbetslag med en enhetschef, personalplanerare, undersköterskor, vårdbiträden och servicepersonal. Tillsammans bedrivs ett nära teamsamarbete med sjuksköterska, sjukgymnast, arbetsterapeut samt distriktsläkare. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som undersköterska är du direkt underställd enhetschefen. Arbetet består av att verkställa beviljade omsorgsinsatser och serviceinsatser enligt Socialtjänstlagen (SoL) och hälso/sjukvårdsinsatser enligt Hälso-sjukvårdslagen (HSL). Nyhem är ett särskilt boende där du tillsammans med övrig personal verkställer beviljade insatser för omsorg, vård och service till personer bosatta i det egna hemmet. Arbetsuppgifterna är skiftande, det kan handla om personlig omvårdnad, aktiviteter, städ och inköp av mat. Vi håller på att utveckla ett arbetssätt där vardagsrehabilitering och aktivering för de som bor på Nyhem. Detta ska vara en naturlig del i vardagen. I uppdraget ingår det även att vara kontaktman samt att upprätta genomförandeplaner. Vidare ingår det att ge medicin enligt delegering. Det kan även förekomma andra sjukvårdsuppgifter på delegering av sjuksköterska. Värdegrunden i socialtjänstlagen är ett viktigt verktyg i vår arbetsgrupp. Vår utgångspunkt är alltid den enskilde och dennes välmående. För kännedom finns det en katt på boendet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska, gärna med erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du arbetat inom äldreomsorgen tidigare. Likaså erfarenhet gällande demens och/eller psykiatri. Som person är du öppen, trygg i dig själv och har en professionell framtoning. Du har en analytisk förmåga och är positiv. Du har god förmåga att se helheten och varje enskild individs förutsättningar och behov. Du är lyhörd, har god samarbetsförmåga och är flexibel och har lätt för att anpassa dig till rådande omständigheter. Du trivs i en verksamhet med högt tempo och arbetsglädje. Dokumentation är ett återkommande inslag via våra datasystem varför du behöver kunna kommunicera väl i tal och skrift på svenska. Vi lägger även stor vikt på personlig lämplighet. ÖVRIGT Löpande rekrytering tillämpas så tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För att kunna bli aktuell för en anställning behöver du kunna visa upp följande utdrag ur belastningsregistret: Kontroll av egna uppgifter. Detta hittar du under: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Du som söker och är intresserad av tjänsten, ansök redan nu om utdraget. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst. Läs gärna mer på https://oskarshamn.com/ Kika gärna på vår fina film om vår stad: https://youtu.be/_T9Cy0C-H_o

25 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025