Lediga jobb i Kalmar län
Sök totalt 1442 lediga jobb i Kalmar län
Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Då värderar du förmodligen, precis som vi, ett jobb som är viktigt på riktigt. Här på Kalmar kommun arbetar vi tillsammans för att hela tiden göra Kalmar ännu bättre - för alla som lever sina liv här, driver företag eller besöker vår fina kommun. Kommunledningskontoret är kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges förvaltning. Kontoret är även förvaltning åt integration- och arbetsmarknadsnämnden samt vatten- och miljönämnden. Vi arbetar med ett helhetsperspektiv, nära den politiska ledningen, med målet att på bästa sätt ge stöd och service till Kalmar kommuns politiska organisation, bolag samt förvaltningar och till allmänheten. Kommunledningskontoret består drygt 300 medarbetare inom 14 olika verksamheter. Kommunledningskontoret arbetar inom ett brett spektrum av områden och förvaltningen har flera tjänster med specialistkompetenser. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med trygghetsfrågor, föreningsliv och civilsamhälle. Vi är en förvaltning i ständig utveckling - allt för att göra Kalmar ännu lite bättre. Välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER På arbetsmarknadsenheten arbetar cirka 30 medarbetare, varav över hälften är handledare i våra egna verksamheter. Vi hjälper kommuninvånare som står utanför arbetsmarknaden att ta nästa steg mot arbete eller studier genom arbetsträning och tidsbegränsade anställningar. Vi erbjuder även språkträning och individuell coachning för att stärka deltagarnas möjligheter. Nu söker vi en engagerad handledare till vår verksamhet, Falken. Som handledare på Falken kommer du att arbeta nära två andra handledare och strukturera det dagliga arbetet för cirka 30 deltagare. Du kommer att handleda i praktiska arbetsmoment och stärka deltagarnas förmågor inför framtida arbete eller studier. I arbetet kan även arbetsförmågebedömningar ingå. Du kommer också att samarbeta med andra professioner inom arbetsmarknadsenheten, kommunens förvaltningar, myndigheter och företag. Dokumentation och andra administrativa uppgifter ingår också i rollen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med en beteendevetenskaplig eller pedagogisk utbildning, eller annan relevant utbildning som bedöms likvärdig. Erfarenhet av att arbeta med människor med olika behov av stöd är meriterande. Som person är du strukturerad, självgående och kan prioritera arbetet på ett effektivt och noggrant sätt. Rollen innebär ett växlande arbetstempo och du trivs med att ha många bollar i luften. Du är trygg, stabil och har ett positivt förhållningssätt. För oss är det en självklarhet att du kan samarbeta med både kolleger, deltagare och interna/externa kontakter oavsett bakgrund. B-körkort är ett krav. ÖVRIGT Kalmar kommun kontrollerar identitet och arbetstillstånd innan någon anställs. Detta innebär att du som söker jobb hos oss behöver visa legitimation. Om det är aktuellt kan du även behöva visa upp ditt uppehålls- och arbetstillstånd. Som tillsvidareanställd i Kalmar kommun kommer du att krigsplaceras på din arbetsplats och förväntas bidra med ditt arbete vid höjd beredskap. Vissa tjänster inom Kalmar kommun är placerade i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen, kan därför komma att genomföras före beslut om anställning.
Vi erbjuder Sveriges mest relevanta yrkesutbildningar. Redan 1999 startade Praktiska Gymnasiet sin första skola, sedan dess har vi vuxit och har idag 36 skolor över hela landet. De branscher vi utbildar inom skriker efter utbildad personal och vi bidrar genom att utbilda framtidens arbetskraft. Genom vårt nära samarbete med det lokala näringslivet ger vi våra elever rätt kompetens inför sitt kommande yrkesliv. Vill du också vara med och utbilda framtidens arbetskraft? Läs mer om oss på https://praktiska.se/om-praktiska/jobb/ Välkommen till gemenskapen! Om skolan Välkommen till en ny trivsam arbetsplats, vi är en skola som växer och ser därmed fram emot att få fler kollegor. Här finns drygt 280 elever som går yrkesprogram. Här kommer du undervisa en skön mix elever med mycket kreativitet. Eleverna går på 9 olika program där våra tre största är vård, fordon och barn och fritid. Vi arbeta mycket tillsammans mellan yrken och de gymnasiegemensamma kurserna, vilket gör att det kollegiala samarbetet är stort. Praktiska gymnasiet i Kalmar erbjuder elever ett koncept där teori varvas med praktiska övningar både inne på skolan och ute på arbetsplatser. På Praktiska ställer vi höga krav på oss själva för att skapa de bästa förutsättningarna för en lärorik och rolig utbildning. Vår undervisning präglas av flexibilitet, närhet och praktiskt lärande. Om du vill läsa mer, besök oss på https://praktiska.se/kalmar/ Ditt uppdrag Tjänsten är en tillsvidareanställning med 80% i tjänstgöringsgrad med start 25-08-12. Du kommer att undervisa och handleda våra elever inom Försäljning- och service- samt Hotell och turism programmet och tillsammans med andra kollegor kommer du att ingå i ett arbetslag . Vi ser dig som en viktig och drivande kraft för att, med eleverna i fokus och i samarbete med kollegor, utveckla såväl programmet som ämnet. Utöver yrkesspecifika uppgifter har du, liksom övriga lärare på skolan, uppgifter som bl.a. mentor och tillsammans coachar du och dina kollegor eleverna både socialt och kunskapsmässigt genom deras tre år på Praktiska Gymnasiet. Vi kommunicerar huvudsakligen genom Schoolsoft och vi arbetar i Google-miljö genom delning av digitala dokument, kalendrar och planeringar. Din profil Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens duktiga och ambitiösa medarbetare inom Försäljning, handel och turism Vi söker dig som är legitimerad yrkeslärare men vi ser även fram emot att du som har många års yrkeserfarenhet inom relevanta områden söker tjänsten. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du som saknar lärarlegitimation har möjlighet att söka till tjänsten. Du och skolans rektor lägger i sådana fall gemensamt upp en plan för hur du kan bli legitimerad med kortast väg. I arbetsuppgifterna ingår kontakt med näringslivet då en stor del av elevernas studietid består av arbetsplatsförlagt lärande (APL) och därför är god kommunikation med arbetsgivare meriterande. Vi värdesätter din förmåga att möta eleverna utifrån deras kunskaper och behov, och att du identifierar dig med vår värdegrund och våra ledord. Våra elever längtar ut i arbetslivet och din största uppgift är att leda eleverna dit! Var med och forma framtidens yrkesutbildning! Praktiska Gymnasiet är störst i Sverige inom gymnasial yrkesutbildning. Vi strävar efter att ge våra ungdomar bästa möjliga förutsättningar för att tidigt kliva ut i arbetslivet. Vi vet att en bra yrkesutbildning resulterar i jobb direkt efter gymnasiet, men också en framtidstro. Vi tar vår samhällsroll på största allvar och vår vision är att ge våra elever verktygen att vara med och förändra arbetsmarknaden mot det bättre. Vår vision speglas i vår värdegrund. AMBITION handlar om att ha höga förväntningar på varandra och våra elever. Genom KRAFT samverkar vi tillsammans kring varje elev oavsett våra roller. GLÖD återspeglar vår stolthet kring det viktiga samhällsansvar vi som yrkesutbildare har i Sverige. En yrkesutbildning öppnar möjligheter för att skapa sitt eget liv, vilket utvecklar samhället som helhet. Vi vill vara med och skapa samhällsnytta på detta sätt, för ungdomar som har siktet inställt på ett visst yrke, men även för ungdomar som inte ännu har en plan klar för sig. Vår roll är att visa vägen genom att inspirera och utbilda framtidens arbetskraft. Det är något som både samhället och våra elever vinner på. Vi erbjuder Våra medarbetares hälsa och välmående är viktigt för oss. På våra skolor erbjuds därför medarbetare förmåner som friskvårdsbidrag, föräldralön och företagshälsovård. Därutöver erbjuder Praktiska gymnasiet även internutbildningar för nyanställda olegitimerade lärare, och har ett pågående samarbete med de olika nationella lärosätena som erbjuder vidareutbildning av lärare (VAL) för att stötta våra lärare att bli legitimerade. Läs mer om våra unika medarbetarerbjudanden här. Övrigt Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 25-04-06. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta rektor Åse Porsefjord på 0480-403560 eller via mail [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Om AcadeMedia Praktiska Gymnasiet ingår i AcadeMedia som är en av Nordens största privata utbildningsanordnare. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan från förskola till vuxenutbildning. Våra medarbetare har olika uppdrag och kompetenser, men ett starkt gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Vi hjälper våra barn, elever och deltagare att utvecklas och att nå sina mål och vi letar därför efter dig som vill vara med och göra Sverige lite bättre. Läs gärna mer på www.academedia.se Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
Hej, Nu finns en fin möjlighet för dig som har truckkort (motviktstruck B1) och som vill att din arbetsdag ska innefatta stor del truckkörning men som också lite andra arbetsuppgifter för en mer varierad vardag. Det kan tex handla om att ta emot leveranser, prata med leverantörer och hålla koll på flödet i verksamheten. Arbetsplatsen finns i Färjestaden, en plats dit du lätt tar dig från närliggande orter så som Kalmar, Mörbylånga och Borgholm, antingen med kollektivtrafik eller på egen hand. Vad efterfrågas: Vi söker dig med giltigt truckkort (motviktstruck B1) och gärna en tids erfarenhet av truckkörning. Som person har du en social och utåtriktad sida och du är flexibel inför att bli avbruten när du kör truck och kan sticka emellan med andra arbetsuppgifter, såklart på ett säkert sätt. Det kan handla om att ta emot leveranser, få iväg leveranser och prata med leverantörer eller se över produktionen i stort. Det finns säkerhetsaspekter att ta hänsyn till, vilket gör att du behöver prata och förstå svenska på en rätt god nivå. Vem är du: En lagspelare som trivs i team, där allas insats räknas. Du behhöver ha förmåga att kliva fram och ta initiativ och kunna se sådant som behöver göras, känna ansvar och vilja vara en medarbetare som sprider glädje omkring dig. Hjälpsam och flexibel. Övrigt: Arbetstiderna är ca 07.00-16.00. När: Behov omgående, möjlighet till snabb start, enligt överenskommelse med dig. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Har du frågor, eller är nyfiken på tjänsten? Kontakta mig gärna! Ansvarig rekryteringskonsult: Karin Signell Engelholm [email protected] 070 222 12 78
Vi söker efter dig som vill axla en projektledande roll inom VVS på ett tryggt företag med korta beslutsvägar, med uppdrag som spänner över Kalmar Län och Öland. Har du flera års erfarenhet och känner att detta kan vara rätt för dig? Vad efterfrågas: Du har en för yrket lämplig utbildning inom tex VVS, eller bygg / projektledning och du vill kombinera dina praktiska kunskaper med ett ledande ansvar, tex över kundarbetet och för den dagliga- och mer långsiktiga utvecklingen. Du har erfarenhet av kalkyl och offert och är trygg i att planera, följa upp och stämma av arbeten och projekt, tex mot bygg och entreprenad. Vem är du: Utöver att du har utbildning, har du också erfarenhet inom VVS och känner dig trygg i ditt kunnande. Du är en driven person, med förmåga att kunna planera och strukturera och se ditt arbete ur ett större perspektiv. Du är kommunikativ och handlingskraftig. Kanske har du varit projektledare inom bygg- och entreprenad tidigare och fått inblick i VVS-branschen på så sätt? Övrigt: Självklart behandlas ditt intresse och din ansökan konfidentiellt av oss på rekryteringsfirman. Det tas endast vidare i samråd med dig! När: Start enligt överenskommelse! Har du frågor, eller är nyfiken på tjänsten? Kontakta mig gärna! Ansvarig rekryteringskonsult: Karin Signell Engelholm [email protected] 070 222 12 78
Sommarjobb på Cervera! Vi söker någon driven och ansvarsfull person, som kan hjälpa oss över sommaren, (v25-v34). Tjänsten är på deltid med varierande arbetstider. Vi ser gärna att du har butiksvana.
TEKNISK PERSONAL TILL INDUSTRIN Vi söker dig med erfarenhet från industrin. Du har också ett tekniskt intresse och en teknisk förståelse och kompetens. Om detta är du finns det möjlighet till jobb i Västervik hos en av Eternis kunder som är i ständig utveckling. Är det du? ARBETSUPPGIFTER Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att köra och övervaka maskiner i produktionen samt fylla på material. Du plockar in material i maskinen och säkerställer att maskinen producerar. Kvalitetskontroll är en viktig del i ditt arbete. Eftersom företaget även har montering och svets är även denna kompetens intressant. PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER På Eterni letar vi efter dig med ett tekniskt intresse som brinner för tillverkningsindustrin och trivs med ett praktiskt arbete. Vi behöver dig med en god arbetsmoral och en positiv inställning till lärande, som förstår vikten av kvalitet och att hålla tider och deadlines i produktionsmiljöer. Om detta låter som dig, så är det här din chans till en positiv förändring i ditt liv. Meriterande för tjänsten är: * Erfarenhet av ritningsläsning och skjutmått * Erfarenhet av att programmera CNC maskiner * Robotkunskap * Erfarenhet av kantbockning OM TJÄNSTEN Tjänsterna som industriarbetare är konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult hos vår kund. Efter 6 månader finns det möjlighet till anställning direkt av våra kunder. Eterni erbjuder vi dig möjligheter till personlig utveckling genom varierade arbetsuppgifter och en trygg arbetsmiljö där du alltid kommer att ha stöd av oss. Med våra starka relationer till kunderna strävar vi efter att ge dig den bästa arbetsupplevelsen med möjlighet till fast anställning. Du ska ha goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift. Möjlighet till skiftarbete kommer vara avgörande. ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se.Vi arbetar med löpande urval så väntar inte med att skicka in din ansökan. Om du har viljan, intresset och engagemanget som kännetecknar en Eterni-anställd, så skicka in din ansökan idag! VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
TEKNISK PERSONAL TILL INDUSTRIN Vi söker dig med erfarenhet från industrin. Du har också ett tekniskt intresse och en teknisk förståelse och kompetens. Om detta är du finns det möjlighet till jobb i Västervik hos en av Eternis kunder som är i ständig utveckling. Är det du? ARBETSUPPGIFTER Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att köra och övervaka maskiner i produktionen samt fylla på material. Du plockar in material i maskinen och säkerställer att maskinen producerar. Kvalitetskontroll är en viktig del i ditt arbete. Eftersom företaget även har montering och svets är även denna kompetens intressant. PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER På Eterni letar vi efter dig med ett tekniskt intresse som brinner för tillverkningsindustrin och trivs med ett praktiskt arbete. Vi behöver dig med en god arbetsmoral och en positiv inställning till lärande, som förstår vikten av kvalitet och att hålla tider och deadlines i produktionsmiljöer. Om detta låter som dig, så är det här din chans till en positiv förändring i ditt liv. Meriterande för tjänsten är: * Erfarenhet av ritningsläsning och skjutmått * Erfarenhet av att programmera CNC maskiner * Robotkunskap * Erfarenhet av kantbockning OM TJÄNSTEN Tjänsterna som industriarbetare är konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult hos vår kund. Efter 6 månader finns det möjlighet till anställning direkt av våra kunder. Eterni erbjuder vi dig möjligheter till personlig utveckling genom varierade arbetsuppgifter och en trygg arbetsmiljö där du alltid kommer att ha stöd av oss. Med våra starka relationer till kunderna strävar vi efter att ge dig den bästa arbetsupplevelsen med möjlighet till fast anställning. Du ska ha goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift. Möjlighet till skiftarbete kommer vara avgörande. ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se.Vi arbetar med löpande urval så väntar inte med att skicka in din ansökan. Om du har viljan, intresset och engagemanget som kännetecknar en Eterni-anställd, så skicka in din ansökan idag! VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Beläget invid E22 ligger Scandic Kalmar Väst, nära både till flygplatsen och centrala Kalmar. Hotellet är fräscht, nyrenoverat och välkomnade med en gemytlig miljö- ett ställe där man vill vara både som gäst och medarbetare. Vi som jobbar här fokuserar på ett personligt, trevligt och välkomnande bemötande mot våra gäster så klart, men också mot varandra. Vi har alltid fokus på vårt gemensamma arbete och sluter upp tillsammans där det behövs. Genom att vara ett team som jobbar med mycket inspiration och glädje skapar vi fantastiska hotellupplevelser för våra gäster Nu söker vi en kock till Scandic Kalmar Väst. Denna tjänst så söker vi en person som vill jobba 80% drift och 20% admin, Admin kommer bestå av egenkontroller, beställningar och planering. Tjänsten kommer vara både dag och kväll, mestadels kvällar. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som kock agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad innebär rollen som kock? Här får du en mycket viktig uppgift på hotellet genom att säkerställa en gästupplevelse i världsklass när det kommer till våra mat- och dryckesmiljöer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att planera, förbereda och tillaga mat samt att presentera maten på ett tilltalande sätt. Du stöttar även vid behov upp och hjälper teamet i andra delar av hotellet. Vem är du? För att passa i rollen behöver du ha ett brinnande matintresse och vara uppmärksam på detaljer och gästers individuella behov. Du uppskattar ordning och reda, både i ditt eget och dina kollegors arbete. Allt för att ge våra gäster en fantastisk måltidsupplevelse. För den här tjänsten vill vi att du genomgått kockutbildning eller har tillgodogjort dig motsvarande kompetens på annat sätt. Personliga egenskaper och inställning är viktigast av allt för den här rekryteringen. För att passa i rollen behöver du vara en bra lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Viktigt är också att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Information om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar provanställning Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa ännu mer om tjänsten, våra förmåner och om vår kultur! Du skall ha jobbat med administativa uppgifter inom kök & servering innan, Vi söker en person som kan både svenska och engelska i tal och skrift. Har du haft en ledande roll innan så är det meriterande. Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD
Loftahammars Golfklubb (LGK): Loftahammars Golfklubb är en familjär klubb belägen centralt i Loftahammar med cirka 500 medlemmar. Klubben har en 9-håls golfbana, padelbana, minigolfbana, övningsområden, shop och café. Vi söker medarbetare som ska arbeta som kansli- och caféansvarig till Loftahammars golfklubb. För att trivas med att arbeta på Loftahammars golfklubb krävs att du har ett positivt och öppet sätt. Att du gillar att hålla ett högt tempo, är lösningsorienterad och tycker om att ha frihet och ta eget ansvar. Våra medlemmar och gäster är vårt största fokus och vi arbetar tillsammans som ett lag. Vi värdesätter personlighet med ett gediget servicetänk, energi, lyhördhet och omtanke mot gäster och kollegor. Hos oss får du vara en del av ett engagerat och dynamiskt team. Vi arbetar tillsammans för att skapa en fantastisk upplevelse för våra medlemmar och gäster. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och ta ansvar i olika administrativa och operativa uppgifter. Värderingar vi ska stå för i Loftahammars Golfklubb Dessa värderingar fungerar som vårt rättesnöre för handlingar och beteenden i alla sammanhang. Vår kultur är byggd på de grundläggande gemensamma värderingar som vi anser vara viktiga att leva upp till. Vi vill skapa en miljö där alla känner sig välkomna och respekterade, och där våra värderingar återspeglas i allt vi gör. Loftahammars Golfklubbs värdeord Vänlighet, välkomnande och gästfrihet: Vi strävar efter att vara vänliga och inbjudande för alla, oavsett bakgrund, och ser till att vår klubb är en plats där medlemmar och gäster känner sig uppskattade. Öppenhet, lyhördhet och smidighet: Vi är öppna för nya idéer och åsikter, lyssnar på varandra och agerar smidigt för att kunna hantera förändringar och nya utmaningar på ett konstruktivt sätt. Professionalism, samverkan och samarbete: Vi arbetar med professionalism och strävar efter att alltid leverera högsta kvalitet i vårt arbete. Samverkan och samarbete är nyckeln till att skapa ett starkt gemensamt engagemang för klubbens mål och framtid. Dessa värderingar ska genomsyra vårt dagliga arbete och våra interaktioner, både internt inom klubben och gentemot gäster och samarbetspartners. Vi arbetar tillsammans för att bevara och utveckla Loftahammars Golfklubb som en plats som vi alla kan vara stolta över. Arbetsuppgifter: Som Intendent/Kanslist kommer du att vara ett ansikte utåt och spela en central roll i att skapa en trivsam och välfungerande arbetsplats. Ditt arbete inkluderar: Medlemsadministration: Administrera medlemsregister och hantera frågor som rör våra medlemmar. Gästmöten: Ta emot och hjälpa medlemmar, gäster och sponsorer på bästa sätt. Tävlingshantering: Koordinera och administrera klubbens tävlingar och event. Fakturering och inköp: Hantera fakturering, inköp och andra administrativa uppgifter. Skötsel av klubbens shop: Ansvara för klubbens shop och säkerställa ett bra kundbemötande. Marknadsföring och sponsring: Genomföra arbete med marknadsföring, avtal och sponsring. Kansli- och receptionsarbete: Leda kansli och reception, samt assistera klubbchefen vid behov. Café och självservering: Ansvara för caféverksamhet med sortiment, planering och självservering. Städning och övriga sysslor: Ansvara för städning och trivsel. Eftersom det är en liten verksamhet har de anställda ett gemensamt ansvar för alla sysslor. Kvalifikationer och personliga egenskaper Du vill utvecklas och bidra med arbetsglädje och vänlighet. Du gillar att leverera upplevelser inom service utöver vad gästen förväntar sig. Du är strukturerad och ordningsam Vi söker dig som har: Utbildning eller erfarenhet inom ekonomi, samt goda IT-kunskaper. Erfarenhet av administrativa uppgifter och snabb inlärningsförmåga för nya digitala verktyg och system. Ledaregenskaper och förmåga att skapa goda relationer i din samordnande roll. Förmåga att arbeta självständigt och lösningsorienterat. God kommunikationsförmåga på svenska och engelska. Meriterande: Erfarenhet av serviceyrke Golfintresse Erfarenhet av att arbeta med livsmedel Arbetat med IT-system och administration Erfarenhet av marknadsföring och sociala medier Kännedom om Loftahammar och bygdens utveckling Erfarenhet av att arbeta med styrelsearbete Läs gärna mer om oss på www.loftahammarsgk.se Så ansöker du: Sök tjänsten genom att skicka din ansökan via e-post till [email protected] Ansök så snart som möjligt då vi använder oss av löpande rekrytering! Välkommen med din ansökan!
Eterni söker svetsare till Västervik. I produktionen ingår främst svetsning av Mig, Mag och Tig. Som svetsare kommer du att arbeta i ett team där ni har gemensamt ansvar för att planerade volymer produceras med höga krav på kvalitet. Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av: * Häftsvetsning i fixtur, färdigsvetsning enligt teknisk beskrivning samt frihandssvetsning * Efterarbete av svetsar * Kvalitetssäkring mot ritning PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER Som person är du driven, ansvarstagande och produktiv. Du arbetar självständigt, men samverkar också med övriga delar av verksamheten inom ansvarsområdet. Du har en erfarenhet av robotsvetsning alternativt manuellsvetsning i Mig, Mag, Tig. Rollen ställer krav på ordning och reda samt noggrannhet och goda kunskaper i ritningsläsning. Arbetet ställer krav på flexibilitet och självständighet då det är variation på de arbeten som utförs. Följande är krav för att kvalificera sig för tjänsten: * Erfarenhet av svets alternativt robotsvetsning. * Erfarenhet av att tolka och läsa ritningsunderlag och tekniska specifikationer * Möjlighet att arbeta skift OM TJÄNSTEN Tjänsterna som svetsare är på heltid med start enligt överenskommelse. För rätt person kommer det finnas goda möjligheter både till utveckling och att gå över till anställning hos kunden. ÖVRIG INFORMATION Uppdraget är ett inhyrningsuppdrag där du blir anställd hos Eterni Sweden och arbetar hos BTT Plåt. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Dina frågor angående rekryteringsprocessen svarar Linda Malmros på via [email protected] och Henrik Nordström [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 1442 jobb