Lediga jobb i Kalmar län

Sök totalt 1675 lediga jobb i Kalmar län

Personlig assistent behovsanställning

Cetana AB är ett litet assistansbolag med korta kommunikationsvägar och personlig kontakt. Vi erbjuder bra assistenter bra löneutveckling. Brukaren önskar kvinnliga assistenter med god hundvana . Körkort för personbil med manuell växellåda är ett krav. Du bör ej vara pälsdjursallergiker då hund och katt finns på arbetsplatsen. På grund av brukarens astma och allergier söker vi dig som är rökfri och lever i en rökfri miljö. Du ska assistera en 42-årig rullstolsburen kvinna i hennes dagliga liv. Nu söker vi dig som vill vars behovsanställd och kan arbeta vid ordinarie personals frånvaro. Brukaren har assistans dygnet så du kan bli erbjuden arbete dag, kväll, natt samt helg. Det rör sig om vaken natt. Du blir erbjuden pass och väljer sedan själv vilka pass du tackar ja till. Rekryteringen är i full gång så inkom med din ansökan så fort som möjligt för störst chans till anställning. #jobbjustnu

24 februari 2024
Sista ansökan:
11 mars 2024
AdatoCare söker sjuksköterskor till kommun sommaren

Är du intresserad av nytt jobb uppdrag? I skrivande stund söker vi dig som är sjuksköterska för uppdrag i Västervik kommun inom korttidsboende Om uppdraget: V22-v34 Arbetstid: Dagtid mån-fre Kvalifikationer: Vi söker dig som är sjuksköterska och har erfarenhet inom korttidsboende. Arbetsuppgifter: Sedvanliga arbetsuppgifter inom HSV Personliga egenskaper: Du är en engagerad och positiv kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och ha god förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. För att lyckas i rollen ser vi också att du som person är ödmjuk, prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du är också en social person som har goda kunskaper i det svenska språket, tilltalas av utmaningar och nya utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder dig: Din egen personliga och engagerade konsultchef Karriär- och utvecklingsmöjligheter När du jobbar i AdatoCare har du förmåner som friskvård, utbildning, och högtids middagar. Bra betalt och fördelaktiga förmåns paket Trygga och korrekta försäkringar Tjänstepensionen Stort utrymme och frihet att styra över din tillvaro, bland annat flexibel schemaläggning Om AdatoCare - Levererar vårdpersonal till olika vårdinrättningar över hela landet. Bolaget ägs och drivs av sjuksköterskor som själva arbetar för olika uppdragsgivare i Mellansverige. Våra tjänster riktar sig främst till slutenvården, primärvården, hemsjukvården, särskilda boenden inom äldreomsorgen samt mot avancerad sjukvård i hemmet. AdatoCare levererar från 2022 tjänster till de flesta av landets kommuner, regioner samt statliga verksamheter. Bolaget använder sig av en lärande arbetsplatskultur som ska uppmuntra till nya utmaningar och kunskaper och vi försöker alltid utvecklas för att anpassa oss till morgondagens vårdbehov. Sista svarsdag: Urval görs löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista svarsdag.

23 februari 2024
Sista ansökan:
24 mars 2024
Ekonomiansvarig till Runes AB i Emmaboda

EKONOMIANSVARIG TILL RUNES AB I EMMABODA    Är du en jordnära och ansvarsfull person som vill ta dig an en bredare ekonomiroll där du själv får vara med och påverka och forma delar av innehållet och din vardag? Då kanske vi har din nästa utmaning!  Till vår kund Runes AB i Emmaboda rekryterar vi en Ekonomiansvarig med placering på huvudkontoret i Emmaboda. Runes AB är ett familjebolag som startade redan 1955, vi arbetar verksamhetsnära och gillar att växla mellan självständigt arbete och teamarbete. Hos oss är lagspelet viktigt och det är just tillsammans, som vi kan nå goda resultat!   Vi är 17 anställda, fördelat på administrativ personal, chaufförer, säljare, butiks- och verkstadspersonal. Ett team som har roligt på jobbet och som alltid möter våra kunder med ett leende och en hög service!    Du ingår i ett team på tre personer där det goda samarbetet och prestigelöshet står i fokus.   Vi uppskattar kommunikation och ärlighet och har ”högt till tak” och strävar alltid efter att utveckla både oss själva, teamet och verksamheten. Vill du bli en del av vårt lokala team i Emmaboda? Vi är redo för att introducera vår nya kollega redan idag!  Som Ekonomiansvarig har du ett nära samarbete med VD och med övriga administrativa funktioner på bolaget. Du har även ett samarbete med ansvariga på moderbolaget i Halmstad.     I din roll har du ansvar för alla ekonomirelaterade frågor från löpande redovisning till månads- och årsbokslut samt analys och resultatuppföljning. Tillsammans med VD ansvarar du för att utveckla och effektivisera ekonomifunktionen samt till viss del utveckla dagliga rutiner och strukturer i rätt riktning.   Välkommen till ett spännande bolag med goda framtidsutsikter! Läs gärna mer om verksamheten på www.runesbensin.se     ARBETSUPPGIFTER  Dina viktigaste arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer vara att:  Ansvara för månads- och årsbokslut samt rapportering till moderbolaget.   Ansvara för ekonomiarbetet med planering, redovisning, prognoser, finansfrågor, kreditfrågor, deklarationer och skatter.  Hålla i den löpande kontakten med banker och myndigheter.  Löpande analysera resultat och kostnader.   Kassaavstämning för den fysiska butiken  Säkerställa att deadline följs enligt uppsatta rutiner och tidsplaner.  Vara ett stöd och supportera VD och övriga kollegor i ekonomirelaterade frågor.      Rollen är som klippt och skuren för dig som brinner för det verksamnära arbetet och som gärna vill ta klivet in i en roll med helhetsansvar. Du har sinne för ordning och reda och är noga med att slutföra det du tar dig an. Visst låter detta som en spännande tjänst? Varmt välkommen till oss på Runes AB!    PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER  Du som söker denna roll har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Utöver din akademiska bakgrund har du flerårig erfarenhet av att jobba med kvalificerade redovisningsuppgifter samt ett par års erfarenhet av bokslutsarbete. Du har en bred ekonomikompetens och känner dig trygg inom såväl redovisning som analys och ekonomistyrning.    För att trivas hos oss är du van att har ett nära samarbete med VD och är den som driver ekonomiarbete för att nå deadlines och uppsatta ekonomiska mål och nyckeltal. Din förmåga att växla mellan operativa arbetsuppgifter och uppgifter av med strategisk karaktär är självklar, likaså att du trivs med att jobba självständigt.   Du är en analytisk och ansvarsfull person med ett öppet och flexibelt tankesätt. Du är van att jobba enligt uppskatta strukturer och rutiner men är också öppen för att utveckla och trimma dessa. Vi värnar om det goda samarbetet och att vi alla kan stötta varandra, något som vi tror och hoppas även ligger dig lite extra varmt om hjärtat.    Vi värdesätter dina goda systemkunskaper, har du arbetat med löner är detta meriterande. Vidare talar och skriver du flytande svenska och engelska, B-körkort är ett krav då resor i tjänsten kan förekomma.     OM TJÄNSTEN  Tjänsten som Ekonomiansvarig är en direktrekrytering till Runes AB!     ÖVRIG INFORMATION  Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.     VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

23 februari 2024
Sista ansökan:
17 mars 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

23 februari 2024
Sista ansökan:
24 mars 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

23 februari 2024
Sista ansökan:
24 mars 2024
Sommarjobb som tågmekaniker hos Euromaint i Kalmar

Vi söker dig som vill arbeta som mekaniker/tekniker på tåg i Euromaints servicedepå i Kalmar under sommaren. Har du viljan att utvecklas, uppskattar lagarbete och gillar att lösa tekniska utmaningar? Är du en person med känsla för kvalité, noggrannhet och som utvecklas av att lösa problem? Då kan du vara den som vi söker! Som Sveriges ledande bemanningsföretag erbjuder alltid mycket bra anställningsvillkor. Tjänsten Du kommer jobba för ett välkänt företag i transportbranschen och arbetsuppgifterna består främst av underhåll av tåg på Euromaint depå i Kalmar. Arbetet är aktivt och ibland fysiskt ansträngande. Du kommer att arbeta skift i ett team med mycket yrkeskunniga kollegor. Du kommer att: * arbeta på Euromaint depå i Kalmar med både dieselmotordrivna och eldrivna järnvägsfordon. * Utföra enklare felsökning och reparationer av kända skador. * avrapportera utförda arbeten i avsedda system samt eventuella fel och brister. * vid behov delta i förebyggande riskarbete vid till exempel förändringar i verksamheten. Vem är du? Som servicetekniker har det stor betydelse att du är driven och har ett gediget tekniskt intresse. Aldrig jobbat med tåg? Inga problem, vi på Euromaint internutbildar vår personal löpande. Dock ser vi gärna att du har erfarenhet av att meka med större fordon och även gärna dieselmotorer. Kvalifikationer * Teknisk bakgrund. Gärna skruvat på jobb och fritid * Kunskaper inom fordonsmekanik eller liknande * Grundläggande kunskaper inom el * Grundläggande kunskaper inom data * Grundläggande kunskaper om motorer * Språkkunskaper: Svenska Meriterande * Erfarenhet av arbete med tyngre fordon * Fördjupade kunskaper om dieselmotorer med kringliggande system Låter detta som jobbet för Dig? Tveka inte att skicka din ansökning redan idag! Ansökningarna hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot att höra från dig! Erbjudande Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Vid frågor kontakt Jonathan Sundh, Konsultchef på Manpower i Kalmar och Karlskrona. Mailadress: [email protected] Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

23 februari 2024
Sista ansökan:
1 mars 2024
Boendestödjare

Om boendet: Herrgårdsvägens boende är ett boende inom Skåningegård gruppen.Vi tar emot människor med funktionsvariation med psykisk ohälsa beläget i Ankarsrum, Västerviks kommun. Inte sällan förekommer dubbeldiagnostik och psykosocial problematik. En annan målgrupp är patienter som skall skrivas ut från psykiatriska kliniker och behöver konvalescens och rehabilitering före återgång till ett permanent boende. Vi har stor erfarenhet att ta emot patienter från vården även gällande rättspsykiatriska placeringar. Gemensamt för dessa personer är att de behöver mycket längre tid på sig av omvårdnad, tillsyn och aktivering för att klara eget självständigt liv. Ankarsrum är beläget ca drygt 2 mil från Västervik och här finns tillgång till det mesta. Boendet har även tillgång till egen sjuksköterska och läkare. Boendet har en fin sammanhållning och här finns en god stämning. Vårt uppdrag är att stärka de boendes möjligheter till att leva ett självständigt liv utifrån deras egna resurser, förmågor och behov. Som undersköterska/skötare/behandlare arbetar du med omvårdnadsarbete utifrån den enskildes behov, kontaktmannaskap och lagstadgad dokumentation. Arbetet utgår från de genomförandeplaner som är upprättade i samråd med den boende. Vi arbetar i journalsystemet Epsilon. Du ska utföra delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter. I arbetet ingår även att utföra individuella- och gruppaktiviteter med de boende. Även traditionella serviceuppgifter t.ex. städ och tvätt ingår. Ditt arbete ska utföras utifrån ett salutogent förhållningssätt. Vi arbetar utifrån ett motiverande förhållningssätt där vi fokuserar på att bibehålla och förbättra den enskildes egna förmågor. Vi erbjuder ett varierande vikariat där den ena dagen inte alltid är den andra lik. Det som är ständigt återkommande är den energi och glädje som finns på vårt boende. Kvalifikationer/kompetens: Vi söker dig som har: Gärna godkänd utbildning inom omvårdnadsprogrammet eller motsvarande utbildning. Som sommarvikarie kan också andra kvalifikationer såsom tidigare erfarenhet och personlig lämplighet bli aktuellt. Vi tar även gärna emot sökande pensionärer med som vi har tidigare goda erfarenheter av. Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift samt datorkunskaper, för att uppfylla kraven på lagstadgad dokumentation. Du ska gärna ha grundläggande kunskap om psykiska funktionsvariationer. Även en trygg och stabil personlighet krävs eftersom arbetet innebär möte med människor med olika diagnoser. Du skall ha förmåga att arbeta både i grupp och självständigt. Du ska ha förmåga att bygga relationer, vara lyhörd för de boendes behov, ha ett gott bemötande och en positiv människosyn. Det är viktigt att du är med och bidrar till en god arbetsmiljö. Vi lägger stor vikt vid god samarbetsförmåga och en empatisk förmåga. Vi vill att du har förmågan att se möjligheter och lösningar. Arbetet är schemalagt dag, kväll, natt och helg. Du arbetar på ett rullande 6-veckorsschema. Sommarjobb/ samt som timvikarie sökes. Körkort är meriterande. Information: Vi tar endast emot ansökningar via mail; [email protected] Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

23 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Chef (kriminalvårdsinspektör) till verksamhetsområde Kalmar

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Verksamhetsområde Kalmar utökar sin verksamhet genom en ny anstalt under 2028 och ett nytt häkte under 2026. ARBETSUPPGIFTER Inom Kriminalvården arbetar du med ett komplext och viktigt samhällsuppdrag där du kan göra nytta och skillnad. Du kommer till en arbetsplats som värdesätter delaktighet, personlig utveckling och engagemang. Som ledare hjälper du dina medarbetare att på olika sätt rusta våra klienter att klara ett liv utan kriminalitet och droger, det vi kallar Bättre ut. Som chef leder, utvecklar och följer du upp verksamheten samt utgör ett stöd för dina medarbetare i det dagliga arbetet. I arbetet ingår personal-, budget- och arbetsmiljöansvar för medarbetare som arbetar främst som kriminalvårdare. Du ingår i ledningsgruppen där anstalts/häkteschefen och dina chefskollegor utgör en viktig plattform för ditt ledarskap. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lätt för att samarbeta med och engagera andra. Du är tydlig i din kommunikation och kan anpassa ditt budskap utifrån mottagarens förutsättningar. Du är lugn och professionell även i krävande situationer och har förmågan att anpassa dig till förändrade förutsättningar. Du har mycket god planeringsförmåga. I din yrkesroll har du en analytisk blick och god problemlösningsförmåga. Du är initiativrik, kreativ och drivande med en förmåga att tillsammans med dina medarbetare driva utvecklings- och förändringsarbete inom ett av världens bästa kriminalvårdssystem. Självklart har du ett starkt samhällsengagemang och du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du har även förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar en själv och andra. Vi lägger stor vikt din dina personliga egenskaper. Krav • Akademisk utbildning eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet • Erfarenhet av personalledning • Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift • B-körkort Meriterande • Kriminalvårdens chefsförsörjningsprogram eller annat chefsutvecklingsprogram • Chefserfarenhet (personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar) • Erfarenhet av arbete inom Kriminalvården • Chefserfarenhet från kriminalvård • Erfarenhet från flera verksamhetsgrenar inom Kriminalvården • Erfarenhet av myndighetsutövande inom rättskedjan • Relevant erfarenhet från annan offentlig verksamhet • Språkkunskaper utöver svenska och engelska ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

23 februari 2024
Sista ansökan:
15 mars 2024
Butiksmedarbetare - Mekaniker/Reparatör

Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla. Biltema har idag totalt 161 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland varav 60 varuhus finns i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden. Om tjänsten: I denna roll kommer du, förutom att utföra det dagliga arbetet i butiken, att vara den som monterar de produkter som kräver detta samt reparera det som kommer in i kundservice. Vi letar därför efter dig med erfarenhet från att ha monterat och gärna reparerat till cyklar tidigare. Utöver det kommer du hjälpa våra kunder med diverse frågor om hur våra produkter fungerar. Du som är flexibel, noggrann och har en vilja att se en nöjd kund lämna butiken kommer att trivas kanon! Om dig: Du som söker denna tjänst är en positiv och nyfiken person, som hela tiden har kunden i fokus för att ge bästa tänkbara service. Du trivs med ett högt arbetstempo där du får ta egna initiativ och tycker att det är roligt med utmaningar i form av exempelvis nya eller tillfälliga uppgifter. Du har erfarenhet av cykelreparationer, talar bra svenska och gärna ytterligare något språk. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekryteringsprocess. Givetvis delar du Biltemas värderingar Enkelhet , Sparsamhet , Handlingskraft , Ordning och Reda samt Flexibilitet . Sista ansökningsdag: 2024.03.31 Arbetsplats/placering: Biltema Västervik Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Sysselsättningsgrad: Deltid, 20h/v Lön: Enligt avtal Arbetstider: Varierar och innefattar kvällar och helger Frågor kring tjänsten kontakta: Varuhuschef, Mats Avalvi, [email protected] Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen att ladda upp ditt CV samt Personliga brev på Biltemas hemsida. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. Vänta därför inte för länge med att registrera din ansökan. Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

23 februari 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
VD

Resinit är en ledande aktör inom avancerad skärande bearbetning och renrumsmontering med precisionsbearbetade komponenter och sammansatta produkter i polymer- och laminatmaterial som specialitet. Vi är stolta över att kunna erbjuda moderna resurser för fräsning, svarvning, montering och kvalitetskontroll för både korta och långa produktionsserier. Våra kunder finns främst inom segmenten Medtech, Foodtech, Infrastructure, Security and Protection, Aerospace samt Industry och OEM, primärt i Sverige och övriga Norden. Resinit har 50 anställda och en omsättning på 115 MSEK. Resinit är en del av XANOs affärsenhet Precision Technology som omfattar sju svenska företag med komponent- och systemtillverkning genom avancerad skärande bearbetning, lasersvetsning och additiv teknik för framställning av detaljer med mycket höga krav på kvalitet och precision. XANO utvecklar, förvärvar och driver nischade teknikföretag som erbjuder tillverknings- och utvecklingstjänster för industriprodukter och automationsutrustning. Verksamheten är uppdelad i tre affärsenheter och koncernen finns representerad i Norden, Estland, Nederländerna, Polen, Kina, USA och Australien. Koncernens nettoomsättning uppgår till 3,5 miljarder SEK och antalet anställda är ca 1 400. XANO är sedan 1988 noterat på Stockholmsbörsen. Vi söker en affärsinriktad VD Är du en nyfiken, handlingskraftig och engagerande ledare som genom ett aktivt försäljnings- och marknadsarbete vill verka för att vidareutveckla verksamheten och skapa lönsam hållbar tillväxt utifrån mål och visioner? Då vill vi gärna höra ifrån dig! Vi söker dig med erfarenhet av ledande befattningar inom marknad och försäljning eller produktion, där du genom ditt affärsmannaskap uppnått bevisat goda resultat. Du ska vara redo att ta nästa steg i karriären som VD för ett dotterföretag i en börsnoterad koncern. Rollen innebär ett fokus på försäljning och lönsam tillväxt, varför det är en klar fördel om du har internationell försäljningserfarenhet i kombination med stark förståelse för både produktion och ledarskap. Tjänsten kräver specifik kunskap om skärande bearbetning och mycket god kännedom om produktion generellt. Du har ett naturligt affärsdriv med mångårig erfarenhet från liknande verksamhet. Du har hög kompetens inom produktionsekonomi och är intresserad av ekonomistyrning. Som VD för Resinit har du ett nära samarbete med ledningsgruppen, affärsenhetsledningen och hela nätverket av systerföretag inom affärsenheten Precision Technology. Du leder verksamheten mot långsiktiga mål och värdeskapande resultat med en tyngdpunkt inom marknad och försäljning. Du rapporter till affärsenhetschefen för Precision Technology. Du har det strategiska och operativa ansvaret för företaget och driver lönsam hållbar tillväxt över tid. Du ansvarar också för strategiarbete, budget och ekonomisk uppföljning och motiveras av att utveckla både människor och samarbeten. Du är en engagerad och prestigelös partner i företagets strategigenomföranden, där du skapar goda förutsättningar för en utvecklande arbetsmiljö med kundfokus, samarbete och kvalitet som kärnvärden. Du är vidare ansvarig för verksamhetens prioriterade aktiviteter inom marknad, försäljning, produktion och ekonomi. I rollen har du många kontaktytor som du vårdar och utvecklar. Du skapar ett tydligt ”VI” som arbetar utifrån affärsplanen med tydliga ansvarsområden. Du har ett uttalat kund- och affärsfokus och säkerställer att processerna är optimerade för att skapa lönsam hållbar tillväxt. I rollen är du operativ och aktivt delaktig i den dagliga verksamheten, där du mer än gärna möter både befintliga och nya kunder. Vem är du? I grunden har du en relevant akademisk examen inom exempelvis industriell ekonomi eller produktion, alternativt erfarenhet som bedöms vara likvärdigt meriterande. Som person och ledare är du nyfiken, trygg, och tydlig. För att du och dina medarbetare ska trivas tillsammans behöver din ledarstil präglas av närvaro och tillit. Med entusiasm och engagemang sprider du arbetsglädje och energi och är den samlande kraften i företaget. Du har en hög grad av personlig integritet och självkännedom och verkar för en arbetsmiljö där medarbetarna ges förutsättningar att trivas, utvecklas och prestera. Din kommunikationsförmåga på svenska och engelska är obehindrad i både tal och skrift. För rollen krävs även goda kunskaper inom de digitala arbetsverktygen samt B-körkort. Placering för tjänsten är vid vår verksamhet i natursköna Västervik och en lokal förankring är värdefull. Vi ser fram emot att höra ifrån dig! I denna rekrytering samarbetar vi med Finnveden Executive AB. För ytterligare information om tjänsten, kontakta rekryteringskonsult Christina Cajtoft, 070-302 15 23 eller Ulrika Danielsson, 0702-33 81 67. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast. Ansökan till tjänsten sker via Finnveden Executives hemsida, www.finnvedenexecutive.se Välkommen med din ansökan!

23 februari 2024
Sista ansökan:
24 mars 2024