Är du kunnig i Fortnox med en passion för effektiv och automatiserad bokföring? Vi söker dig som vill arbeta deltid i Kalmar. Om tjänsten: Om du ev sökt denna tjänsten ber vi dig söka igen då det råkade bli fel i e-postadressen. Vi söker dig som är duktig i Fortnox redovisningsprogram som har en djup förståelse för att skapa och hantera bokföringsregler i systemet. Din huvudsakliga uppgift kommer att vara att optimera och automatisera bokföringsprocesser genom att konfigurera och anpassa bokföringsregler, så att transaktioner automatiskt bokförs enligt fördefinierade villkor. Arbetsuppgifter: Skapa och justera bokföringsregler i Fortnox för att säkerställa automatisk bokföring av återkommande transaktioner. Analysera och identifiera områden där automatisering kan implementeras för att öka effektiviteten. Ge stöd och rådgivning till interna team och kunder om bästa praxis i Fortnox. Arbeta proaktivt med att förbättra och utveckla befintliga bokföringsprocesser. Kvalifikationer: Gedigen erfarenhet av att arbeta med Fortnox redovisningsprogram. Stark förståelse för hur man skapar och optimerar bokföringsregler. Goda kunskaper i bokföring och redovisning. Självgående och kan arbeta effektivt på distans. Förmåga att analysera komplexa bokföringsdata och omsätta detta i automatiserade processer. Vi erbjuder: Flexibla arbetstider på deltid som kan anpassas efter din livsstil. Möjlighet att arbeta helt på distans. En dynamisk och utvecklande arbetsmiljö där din expertis verkligen kommer till sin rätt. Låter det intressant? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt team!
Gottfridssons Flytt & Städ söker nu Flyttarbetare med B-kort till vårt flytt-team! Vi söker dig som har erfarenhet av flytt-/transportbranschen. Gottfridssons Flytt & Städ är i en expansiv fas och söker därför brett då vi behöver bli fler som delar vår framgångsresa. Vi är medlemmar i Sveriges Möbeltransportörers Förbund (SMF) samt Sveriges Åkeriföretag (SÅ) vilka ställer krav på oss som företag och arbetsgivare. Vi har kollektivavtal på arbetsplatsen. Dina arbetsuppgifter kommer vara körning, lasta, lossa samt att stuva. Vid lastning och lossning arbetar du som Expressarbetare / Flyttpersonal tillsammans med teamet. Arbetet är fysiskt krävande och du bör vara i god fysisk form. Vår bransch är flyttbranschen för privata-, företagskunder samt transporter, vilket innebär att dina primära arbetsuppgifter ligger inom de områdena. Körningarna är mestadels inom Sverige men även en del körningar i Europa. Vi ser att du är en självgående problemlösare med stort självförtroende. Du anser att noggrannhet och punktlighet är viktigt. I ditt arbete har du och dina kollegor stöd av en arbetsledare ute på fältet samt en transportledare som sköter bokningar och planeringen. Arbetet kan vara hel- eller deltid på timme med start omgående. Efter en tid kan det bli möjligt med fast anställning på hel- eller deltid. Arbetstiderna varierar beroende på uppdragen, inom länet så är det oftast normalarbetstider. Vid längre resor tillämpar vi arbetstidslagen. Vid längre resor utgår traktamente. Du utgår från Borgholm eller Kalmar, då vi har lokaler på båda ställen. Din livssituation ska vara så att du ett par gånger i månaden kan vara borta på längre körningar under 2 till 3 dagar. Vi söker dig som har: B-behörighet (BE är meriterande) Utbildning för bakgavellyft - meriterande Erfarenhet eller intresse för flyttbranschen Ett krav för denna tjänst är att du behärskar det svenska språket i tal och skrift. Innan anställning kommer bakgrundskontroll att genomföras. Varför söka till Gottfridssons Flytt & Städ? Vi är ett stabilt familjeföretag sedan 1988 med starka värderingar. En arbetsplats med god sammanhållning och högt engagemang. Varierande arbetsdagar där du får arbeta både fysiskt och socialt med kollegor och kunder. Vi har introduktion och vid behov utbildningar så att du känner dig trygg i din roll Vill du bli en del av vårt flytt team? Ansök då idag! Rekryteringsarbetet sker löpande.
Vimmerby är den lilla kommunen i Småland som har mycket att erbjuda; förutom det gedigna kulturarvet från Astrid Lindgren kännetecknas kommunen också av ett mångsidigt näringsliv, stort lokalt engagemang, aktivt föreningsliv, vacker natur och rogivande miljö. Genom våra värdeord; Ansvar, mod och fantasi arbetar vi för att ge bästa tänkbara service och omsorg till Vimmerby kommuns ca 15 800 invånare, företag och för alla som besöker kommunen. Dessa värdeord genomsyrar kommunens förhållnings- samt arbetssätt och är något alla bär med sig i det dagliga arbetet. ARBETSUPPGIFTER Som danspedagog kommer du främst att undervisa i jazz och balett beroende på din bakgrund och utbildning. Du får gärna ha ett huvudämne men behöver vara flexibel och öppen då du kommer att undervisa i flera ämnen inom dansen. Du ingår i en arbetsgrupp med danslärare/pedagoger som alla utgår från Kulturskolans lokaler. Lärarna har olika kompetenser för att vi ska kunna erbjuda högsta kvalitet på undervisningen. Dina arbetsuppgifter kommer att vara uppdelade mellan kulturskolans verksamhet, folkhögskolans musikalklasser samt gymnasiets dansprofil. Huvudfokus kommer att ligga på balett och jazz undervisning. Du kommer ha ett starkt fokus på kulturskolans kursverksamhet då vi lägger stor vikt vid att engagera barn och unga att vilja dansa. Inom kulturskolans verksamhet ryms också skolprojekt och kulturgarantin. Du kommer arbeta med planering, uppvisningar och föreställningar för samtliga verksamheter samt betygsättning för gymnasiet. Tjänsten är heltid 100% under förutsättning att musikalutbildningen på folkhögskolan och dansprofilen på gymnasiet får tillräckligt många sökande. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har yrkesutbildning inom dans, gärna danspedagogisk examen från danshögskolan eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har god pedagogisk insikt och erfarenhet av undervisning i flera olika dansstilar, och gärna erfarenhet av arbete inom musikal-genren vilket ses som meriterande. I rollen som danspedagog ska du aktivt verka för ungdomars aktivitet i såväl traditionella som nyskapande kulturyttringar och vilja utveckla dansen i kommunen. Vi söker därför dig som är en kreativ och relationsskapande person. Vidare ser vi att du har en god samarbetsförmåga då du kommer att ingå i ett arbetslag tillsammans med våra andra danslärare/pedagoger. Vid urval kommer vi även lägga stor vikt vid personlig lämplighet och intresse för tjänsten. Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten. Tjänsten omfattas av registerkontroll. Du som söker måste uppvisa utdrag från polisens belastningsregister. Intervjuer kommer att ske löpande. ÖVRIGT Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande. För kontaktuppgifter till fackliga representanter, maila till [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Gottfridssons Flytt & Städ söker nu C-chaufför till vårt flytt-team! Vi söker både dig som har erfarenhet av flytt-/transportbranschen. Gottfridssons Flytt & Städ är i en expansiv fas och söker därför brett då vi behöver bli fler som delar vår framgångsresa. Vi är medlemmar i Sveriges Möbeltransportörers Förbund (SMF) samt Sveriges Åkeriföretag (SÅ) vilka ställer krav på oss som företag och arbetsgivare. Vi har kollektivavtal på arbetsplatsen. Dina arbetsuppgifter kommer vara körning, lasta, lossa samt att stuva. Vid lastning och lossning arbetar du som Expressarbetare / Flyttarbetare tillsammans med teamet. Arbetet är fysiskt krävande och du bör vara i god fysisk form. Vår bransch är flyttbranschen för privata-, företagskunder samt transporter, vilket innebär att dina primära arbetsuppgifter ligger inom de områdena. Körningarna är mestadels inom Sverige men även en del körningar i Europa. Vi ser att du har kunskap om körtider och är en självgående problemlösare med stort självförtroende. Du anser att noggrannhet och punktlighet är viktigt. I ditt arbete har du stöd av en arbetsledare ute på fältet samt en transportledare som sköter bokningar och planeringen. Arbetet kan vara heltid eller deltid på timme med start omgående. Efter en tid kan det bli möjligt med fast anställning på hel- eller deltid. Arbetstiderna varierar beroende på uppdragen, inom länet så är det oftast normalarbetstider. Vid längre resor tillämpar vi arbetstidslagen. Vid längre resor utgår traktamente. Du utgår från Borgholm eller Kalmar, då vi har lokaler på båda ställena. Din livssituation ska vara så att du kan vara borta på körningar under 2 till 4 dagar i veckan. Vi söker dig som har: C-behörighet (CE är meriterande) Giltigt YKB och digitalt färdskrivarkort Utbildning för bakgavellyft - meriterande Erfarenhet eller intresse för flyttbranschen Ett krav för denna tjänst är att du behärskar det svenska språket i tal och skrift. Innan anställning kommer bakgrundskontroll att genomföras. Varför söka till Gottfridssons Flytt & Städ? Vi är ett stabilt familjeföretag sedan 1988 med starka värderingar. En arbetsplats med god sammanhållning och högt engagemang. Varierande arbetsdagar där du får arbeta både fysiskt och socialt med kollegor och kunder. Vi har introduktion och vid behov utbildningar så att du känner dig trygg i din roll. Vill du bli en del av vårt flytt team? Ansök då idag! Rekryteringsarbetet sker löpande.
Vill du hjälpa kunder att hitta de bästa lösningarna samtidigt som du arbetar i ett energiskt team som drivs av mål och tävling? Som säljare i Telias butik i Kalmar är din uppgift att förstå varje kunds behov av tjänster och produkter och baserat på det skapa anpassade lösningar. Jag heter Noah Sporre och är Store Leader, mitt mål är att coacha och stötta dig i att lyckas med försäljning och service. Det jag älskar med mitt jobb är variationen och ständigt lärande. Vår vardag består av att stötta kunder att hitta rätt produkter i både vardag-, och arbetsliv. Ärenden handlar om allt från passande bredbandsabonnemang, tv-paket, senaste mobilen men också hur företagskunder kan sätta upp eller förbättra sin telefonväxel. Telia ligger i framkant vad gäller dessa tjänster och produkter och våra medarbetare är experter vad gäller kundlösningar. Vi söker dig som älskar att skapa kundrelationer, tar egna initiativ och drivs av att hitta rätt lösning för varje kund - och självklart gillar du att sälja (både i butik, via telefon & andra säljaktiviteter). Tidigare erfarenhet från sälj- och/eller serviceyrken är en fördel. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser gärna kvinnliga sökande till den här rollen. Vi erbjuder dig förutsättningar att utvecklas. Rollen varvas med roliga tävlingar, teamaktiviteter, utbildning och erfarenhet från ett av Sveriges starkaste varumärken. Vi vill stötta dig att utvecklas både yrkesmässigt och på ett personligt plan. Hos oss blir du en del av ett produktivt, motiverande och välkomnade företag där alla kan vara sig själva. Intresserad? Vänta inte, ansök nu om du vill bli en del av vårt team! Sista ansökningsdatum är 2025-07-25 Vill veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta mig på [email protected] eller 072-5125299. Praktiska krav för den här rollen är att du har en gymnasieexamen och att du är flytande på både svenska och engelska. För att kunna hantera dina personuppgifter på ett säkert sätt, ber vi dig att ansöka via vårt rekryteringssystem. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum (notera att slutkandidater omfattas av bakgrundskontroll). Join us and let’s make better happen – together!
Vi söker en pålitlig och erfaren personlig assistent för dagtidstjänst i Kalmar. Arbetsbeskrivning Tjänsten är på 16% och fokus ligger på att skapa en trygg och stabil vardag för vår kund. Rollen innebär att anpassa stödet efter kundens unika behov och bidra till deras välbefinnande och säkerhet. Erfarenhet och Kvalifikationer Du bör ha tidigare erfarenhet av vård och omsorg samt ha arbetat som personlig assistent. Erfarenhet av individuellt anpassat stöd är meriterande. Egenskaper vi Söker Vi söker någon som är lugn, ansvarsfull och empatisk. Du bör kunna hantera olika situationer med säkerhet och ha förmåga att samarbeta väl med kunden. Du behöver vara rökfri och behärska det svenska språket väl i tal och skrift. Kunden vill ha kvinnliga sökande. Dina Arbetsuppgifter Som personlig assistent kommer du att hjälpa till med bland annat personlig hygien, förflyttningar och andra dagliga aktiviteter. Din lyhördhet och problemförmåga kommer att vara avgörande för att möta kundens behov. Om Tjänsten Arbetstiderna hos kunden är endast vardagar mellan 08.00-17.30, med fast schema 16%. Rekrytering sker löpande, så ansök gärna så snart som möjligt om du är den vi söker. Varmt välkommen! Vilka är vi på Assistanspoolen? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!
Hej och vad roligt att du är intresserad av att arbeta som personlig assistent hos vår kund i Kalmar! Vi söker just nu en timvikarie som kan stärka vårt lag och bidra till en positiv och givande vardag. Om vår kund Kunden är en kvinna i 60-års åldern som bor centralt i Kalmar och uppskattar socialt umgänge och aktivitet. En glad kvinna med glimten i ögat som tycker om det goda i livet. Promenader, restaurangbesök, musikevent och träffa bekanta är några av hennes intressen. Du som assistent hjälper till med bland annat förflyttningar, hygien, matlagning och vardagssysslor. Du kommer att göra en stor skillnad i kundens vardag genom din närvaro och ditt stöd. Din profil Vi söker dig som är ansvarstagande, empatisk och har lätt för att samarbeta. Du bör kunna balansera mellan att ge stöd och att ge utrymme för självständighet beroende på situationens krav. Har du tidigare erfarenhet inom personlig assistans är det meriterande men inte ett krav. Viktigt är också att du är en bra lagspelare, då arbetet innefattar dubbelassistans under dagtid. Om tjänsten Vi erbjuder en flexibel timanställning med omgående start. Möjlighet att arbeta varierande tider, dag, dygn och helger Ansök redan idag Vi hanterar ansökningar löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan omgående. Innan anställning genomförs en bakgrundskontroll för allas trygghet. Vi ser fram emot att höra från dig och hoppas att just du vill bli en del av vårt team! Vilka är vi på Assistanspoolen? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!
Du som personlig assistent ska vara en hjälpande hand i det dagliga livet. Om kunden En kvinna som bor i egen lägenhet i vad som liknar en gruppbostad med flera personer som har personlig assistans. Kundens intresse är exempelvis att promenader, träning, pyssla och måla.. Vi ser gärna att du delar något eller flera av dessa intressen. Om dig En personlig mognad och trygghet. Stabil och konsekvent i sitt tänkande. Kan sätta gränser när och där det är befogat. Vara flexibel dessutom behöver man vara lyhörd och konsekvent. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, därför ser vi gärna att du bifogar ett personligt brev till din ansökan där du berättar mer om dig själv som person. Meriterande Utbildning som undersköterska, personlig assistent, eller inom barn och fritid. Erfarenhet av att ha arbetat som personlig assistent är önskvärt, har du arbetat med lågaffektivt bemötande tidigare är detta ett plus i kanten. Krav Körkort. Du behöver även behärska det svenska språket väl i både tal och skrift. Du som söker ska enligt kundens önskemål vara en rökfri kvinna. Arbetstider Dag och kvällspass samt heldagar på ett rullande schema med varannan helg. Tjänsten är ca 85%. Vilka är vi? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!
Vi söker ny verksamhetschef till Smedsgård i Alstermo– det familjära boendet för personer med behov av särskiltboende. Om oss Vi är stolta över vår långa historia av vårdverksamhet som vi drivit i familjen sedan 1969. Vi är ett litet privat boende med 23 lägenheter som drivs i Alstermo, Uppvidinge kommun. Verksamheten drivs enligt LOV- och Uppvidinge kommun är vår uppdragsgivare. Som verksamhetschef för Smedsgård kommer du arbeta i en familjär miljö som präglas av gemenskap, värdighet, helhet och service. Vi strävar aktivt efter att ge de äldre en meningsfull tillvaro och arbetar utifrån ett väl utarbetat aktivitetskoncept. Om rollen Som verksamhetschef för Smedsgård har du fullt ledningsansvar för verksamhet, medarbetare och till viss del ekonomi. Du rapporterar till styrelsen och samarbetar med övriga i ledningsgruppen. Du ansvarar för säkerställande av den dagliga driften inklusive rekrytering och bemanning. Tillsammans med medarbetare driver du olika kvalitets- och förbättringsarbeten, bidrar med glädje och kunskap till verksamheten samt skapa förutsättningar för kommunikation/relation och anhörigstöd. Du har också ansvar för att följa upp att verksamheten bedrivs enligt gällande lagstiftningar. Din erfarenhet och kompetens Vi söker dig som är trygg i din ledarroll, gärna med chefserfarenhet inom sjukvård och/eller äldreomsorg. Tjänsten kräver relevant högskoleutbildning (exempelvis sjuksköterska, socionom, fysioterapeut eller arbetsterapeut). Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Vi söker dig som har en stark initiativkraft och kan skapa entusiasm och delaktighet. Du har en personlig mognad och integritet samt förmåga att utveckla goda relationer och samverka både internt och med externa aktörer. Din ledarstil beskrivs som coachande där kommunikation är en av dina styrkor. Det ger dig förutsättningar att skapa en god arbetsmiljö där alla medarbetare trivs och vill skapa resultat tillsammans. I verksamheten används bl.a. följande system: Lifecare, Cosmic samt kvalitetsregistren Svenska Palliativregistret, Senior Alert och BPSD. Tjänsten är en tillsvidareanställning där tjänstgötingsgrad kan diskuteras. Vi önskar att du kan tillträda tjänsten under hösten 2025.
Vi söker ny verksamhetschef till Smedsgård i Alstermo– det familjära boendet för personer med behov av särskiltboende. Om oss Vi är stolta över vår långa historia av vårdverksamhet som vi drivit i familjen sedan 1969. Vi är ett litet privat boende med 23 lägenheter som drivs i Alstermo, Uppvidinge kommun. Verksamheten drivs enligt LOV- och Uppvidinge kommun är vår uppdragsgivare. Som verksamhetschef för Smedsgård kommer du arbeta i en familjär miljö som präglas av gemenskap, värdighet, helhet och service. Vi strävar aktivt efter att ge de äldre en meningsfull tillvaro och arbetar utifrån ett väl utarbetat aktivitetskoncept. Om rollen Som verksamhetschef för Smedsgård har du fullt ledningsansvar för verksamhet, medarbetare och till viss del ekonomi. Du rapporterar till styrelsen och samarbetar med övriga i ledningsgruppen. Du ansvarar för säkerställande av den dagliga driften inklusive rekrytering och bemanning. Tillsammans med medarbetare driver du olika kvalitets- och förbättringsarbeten, bidrar med glädje och kunskap till verksamheten samt skapa förutsättningar för kommunikation/relation och anhörigstöd. Du har också ansvar för att följa upp att verksamheten bedrivs enligt gällande lagstiftningar. Din erfarenhet och kompetens Vi söker dig som är trygg i din ledarroll, gärna med chefserfarenhet inom sjukvård och/eller äldreomsorg. Tjänsten kräver relevant högskoleutbildning (exempelvis sjuksköterska, socionom, fysioterapeut eller arbetsterapeut). Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Vi söker dig som har en stark initiativkraft och kan skapa entusiasm och delaktighet. Du har en personlig mognad och integritet samt förmåga att utveckla goda relationer och samverka både internt och med externa aktörer. Din ledarstil beskrivs som coachande där kommunikation är en av dina styrkor. Det ger dig förutsättningar att skapa en god arbetsmiljö där alla medarbetare trivs och vill skapa resultat tillsammans. I verksamheten används bl.a. följande system: Lifecare, Cosmic samt kvalitetsregistren Svenska Palliativregistret, Senior Alert och BPSD. Tjänsten är en tillsvidareanställning där tjänstgötingsgrad kan diskuteras. Vi önskar att du kan tillträda tjänsten under hösten 2025.
Välj ett jobb för att visa detaljer