Ledare Djungelgympa - Sprid rörelseglädje för barn 2-6 år i Kalmar HT25
Einar Sports AB
Fritidsledare m.fl.

Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team Världens roligaste extrajobb!Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb Djungelgympa – lekfull gymnastikträning för barn i åldern 2-6 år. Till vår verksamhet söker vi nu en inspirerande ledare som vill lära ut grunderna i gymnastik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att: Arbeta som barngymnastiksledare. Alternativt har du själv sysslat med gymnastik och har ledarerfarenhet från annan barnverksamhet. Att du har ett brinnande intresse för barnidrott ser vi som en självklarhet.  Dina arbetsuppgifter Att vara ledare för Djungelgympa består i huvudsak av att leda gymnastikpassen och på ett pedagogiskt sätt sprida glädje till barnen. Som ledare hos oss arbetar du utifrån vårt färdiga träningsupplägg. Upplägget som är framtaget av Active Academys idrottspedagoger.  Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! Du förväntas visa stort engagemang för att skapa rörelseglädje för dem deltagande barnen.  Det här får du som är ledare hos oss Inför terminen får du gå vår ledarutbildning. Du får även löpande coachning och stöttning  från personalen på Active Academys kontor.  Utöver ovan får du även världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper.  Anställningsvillkor Timanställning med start vecka 35, 2025 Kurs 1 startar v.35-42 och pågår i 8 veckor. Kurs 2 startar v.45-50 och pågår i 6 veckor. Passen är förlagda på vardagar mellan 17-19 eller dagtid på helgerna.   Mer info kommer vid en eventuell intervju.  VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL ACTIVE ACADEMYS LEDARTEAM! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!

18 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Kundkoordinator till Lindbytvätten
Lindbytvätten AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Om Lindbytvätten Lindbytvätten erbjuder tvätt och uthyrning av textilier för hotell och restaurang, industri samt vård och omsorg med högt ställda krav på leveranssäkerhet, renhet och servicekvalitet. Vi arbetar enligt väl genomtänkta processer, vilket gör att leveranser fungerar smidigt från det att vi hämtar smutstvätten till att rena textilier levereras på utsatt datum. Vi är ett gammalt men modernt familjeföretag som har jobbat med kvalificerad textilservice i 30 år med kunder i hela Kalmar, Kronoberg och Blekinge län med omnejd. Vi vill snabbt, smidigt och enkelt leverera och underhålla kundens tvätt- och textilbehov. Våra partners ska känna sig trygga i samarbetet med Lindbytvätten och verksamheten ska bedrivas så att en hållbar utveckling främjas. Vi fortsätter att växa och nu har du möjlighet att vara med på resan! Om tjänsten Vår Kundkoordinator Emma önskar sig nu ytterligare en kollega. Som Kundkoordinator hos Lindbytvätten så ansvarar du primärt för kundkontakt, kundsupport, avvikelsehantering samt har en central roll vid uppstart av nya kunder. Du jobbar också med uppdatering/förlängning av avtal, merförsäljning till befintliga kunder samt fungera som support till organisationen, såsom en länk mellan kund och vårt tvätteri. Tillsammans med Emma och vår säljare Niklas jobbar du framför allt med att bibehålla och utveckla kundrelationer och på så sätt bidra till fortsatt nöjda kunder. Dina dagliga arbetsuppgifter innebär följande: · Uppföljning med kunder enligt plan, inklusive rapportering och dokumentation · Förlänga utgående/utgångna avtal med befintliga kunder · Uppstart av nya kunder och avslut av kund tillsammans med säljare. · Administrera kunder i affärssystemet. · Inventering/uppföljning ute hos kund. · Uppföljning med kunder som uttrycker klagomål/avvikelser. Tjänsten är en heltidstjänst med placering på vår anläggning i Lindby, på mellersta Öland. Tjänsten innefattar även en hel del resor, främst över dagen. Kvalifikationer Vi söker dig som trivs i en kundnära roll, där du är van vid att orientera dig bland olika arbetsuppgifter. Kanske har du någon form av eftergymnasial utbildning. Men det funkar lika bra med erfarenhet av en sälj- och serviceinriktad roll gentemot företagskunder. Som person söker vi dig som är lösningsorienterad och flexibel samt är mån om att bygga förtroendegivande relationer. För att lyckas i rollen får du energi av kundkontakt och har en naturlig fallenhet för service. Du är initiativtagande, prestigelös och trivs bra i en koordinerande roll där du är van att arbeta strukturerat. Viktigt för rollen är: Tidigare arbetslivserfarenhet inom kundnära roller, gärna inom försäljning eller kundsupport. Att du är kommunikativ och strukturerad. Flytande språkkunskaper i svenska och engelska. God systemvana. B-körkort (krav) Ansökan Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Marie Salebäck, HR-partner, på telefon 072 144 55 85. Vänligen skicka ansökan med CV och personligt brev till: [email protected] och märk ansökan med ”Kundkoordinator” Välkommen med din ansökan!

18 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Lärare i textilslöjd Kalmarsundsskolan
Kalmar kommun
Grundskollärare

Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Då värderar du förmodligen, precis som vi, ett jobb som är viktigt på riktigt. Här på Kalmar kommun arbetar vi tillsammans för att hela tiden göra Kalmar ännu bättre - för alla som lever sina liv här, driver företag eller besöker vår fina kommun. Utbildningsförvaltningens verksamheter har utvecklats starkt under de senaste tio åren, med ökande resultat för eleverna, höga värden när det gäller nöjdhet och trygghet, och inte minst en av Sveriges högsta lärarbehörigheter. Vi vill fånga alla barns och elevers lust att lära samt uppmuntra varje individ att vilja utvecklas. Välkommen till oss! Kalmarsundsskolan är en F-6 skola som är belägen i Norrliden. Vi arbetar utifrån våra värdeord: Kunskap Omtanke Mångfald På vår skola går det ca 650 elever och ca 90 pedagoger arbetar här. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten innebär undervisning i textilslöjd i åk 3-6. Du ansvarar för att planera, genomföra och följa upp din undervisning. Viss resurstid kan också ingå i tjänsten. Du ingår i ett kompentent och samarbetsvilligt arbetslag där viljan att stötta och hjälpa varandra är hög. På skolan finns det nyrenoverade ändamålsenliga lokaler för ämnet. Det finns goda möjlighet att samverka med läraren som ansvarar för trä- och metallslöjd då lokalerna ligger bredvid varandra. Till hösten kommer all undervisning i ämnet ske i halvklasser. KVALIFIKATIONER Legitimerad grundskollärare med behörighet att undervisa i slöjd. ÖVRIGT Kalmar kommun kontrollerar identitet och arbetstillstånd innan någon anställs. Detta innebär att du som söker jobb hos oss behöver visa legitimation. Om det är aktuellt kan du även behöva visa upp ditt uppehålls- och arbetstillstånd. Som tillsvidareanställd i Kalmar kommun kommer du att krigsplaceras på din arbetsplats och förväntas bidra med ditt arbete vid höjd beredskap. Vissa tjänster inom Kalmar kommun är placerade i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen kan komma att genomföras före beslut om anställning.

17 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Fastighetsskötare till Gamlebygymnasiet

Om tjänsten Som fastighetsskötare på Gamlebygymnasiet är du en nyckelperson med ansvar för den dagliga tillsynen av fastigheternas inre och yttre skötsel samt tekniska system i fråga om drift, underhåll och skötsel. Du ansvarar självständigt för att sköta och underhålla byggnaderna både invändigt och utvändigt. Ditt arbete innebär mycket kontakter med människor, såväl elever som personal på skolan. Du kommer också att samarbeta med underentreprenörer och hantverkare. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat Skötsel och underhåll av grönområden, tex gräsklippning, gräs-trimning, röjning, snöröjning, sandning, lövblåsning Viss grovstädning Enklare reparationer och renoveringar inom såväl måleri som snickeri och/eller vvs och/eller el Bistå verksamheten vid förflyttning av inventarier Viss sophantering Viss teknisk skötsel Kontinuerlig kontakt med verksamheten för att säkerställa att såväl inre som yttre trivselmiljö är anpassade efter verksamhetens behov Underhåll av maskiner och handverktyg Egenkontroll Felavhjälpande underhåll efter felanmälan Felsökning Arbetet är ett fritt jobb under ansvar där du jobbar såväl praktiskt som teoretiskt och med stora möjligheter att själv planera och styra ditt arbete. Om dig Vi söker dig som är ansvarsfull, noggrann och har god servicekänsla. Du kan arbeta självständigt med ett stort eget driv och har förmågan att självständigt uppmärksamma ev risker kopplade till byggnader och yttre miljö. Du skapar goda relationer och vill vara en förebild för såväl elever som personal. Du förväntas att på egen hand lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete och tycker det är lika viktigt som oss att våra byggnader och yttre miljö sköts om och hålls i ordning för att skolmiljön skall vara ren, inbjudande och välkomnande. Vi erbjuder Gamlebygymnasiet är en liten skola med ett stort hjärta som klappar för de gröna näringarna. Vi är ett naturbruksgymnasium med riksintag för elever som tycker om djur, natur maskiner och som vill ha en praktisk utbildning med möjlighet till fortsatta studier. Alla våra utbildningar ger eleven valmöjlighet att börja jobba direkt efter studenten eller läsa vidare på universitet eller högskola. Skolan präglas av en härlig gemenskap både mellan eleverna men också mellan elever och personal. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i ett roligt och omväxlande arbete tillsammans med engagerade och kunniga medarbetare. Vi erbjuder även kompetensutveckling och friskvård i form av friskvårdsbidrag och friskvårdstimme. Kvalifikationer: B-körkort för manuell växellåda Gymnasial utbildning inom bygg, eller el/S&R, eller vvs eller liknande Tillträdesdatum sker efter överenskommelse. Sista ansökningsdatum 2025-08-05 Vi kommer att behandla ansökningarna löpande. Välkommen med din ansökan! Om Gamlebygymnasiet Gamlebygymnasiet ligger ca 2 mil norr om Västervik. Drygt hälften av skolans elever bor på internatet. Cirka 50 personer är i tjänst för våra 200 elever.  Skolan drivs av Hushållningssällskapet Kalmar Kronoberg Blekinge, som arbetar med kunskap för att utveckla det gröna näringslivet. Hushållningssällskapet är en kunskapsorganisation. Vi producerar och levererar kunskap för hållbar utveckling och lönsamhet i landsbygdens näringar. I Hushållningssällskapen över hela landet är vi cirka 30 000 medlemmar och cirka 7000 medarbetare. För att trygga tillgången på kompetent arbetskraft till landsbygdens näringar driver vi sju naturbruksgymnasier. Hushållningssällskapet Kalmar Kronoberg Blekinge är ett av landets största hushållningssällskap. Vi bedriver rådgivning, certifieringsverksamhet, fältförsök, gymnasie- och yrkesutbildning samt utvecklingsarbete med mera. Vi har cirka 2 500 medlemmar, omsätter omkring 250 miljoner kronor per år och är drygt 230 anställda. Våra skolor är Ingelstadgymnasiet, Gamlebygymnasiet och Naturbruksgymnasiet Kalmar. Läs gärna mer om vår verksamhet på www.hushallningssallskapet.se

17 juni 2025
Sista ansökan:
5 augusti 2025
Enhetschef Utveckling 2 till E-hälsomyndigheten
E-Hälsomyndigheten
Övriga chefer inom samhällsservice

Är du en engagerad ledare som skapar förutsättningar för andra att växa och utvecklas? Drivs du av att påverka samhället på riktigt? Då kan det här vara en roll för dig. Vi är en organisation i tillväxt och förändring, vilket ger dig ett strategiskt ansvar för att visa riktningen framåt för chefer och medarbetare, även när vägvalen inte är självklara. Om tjänsten Som enhetschef i vår linjeorganisation leder du 15-20 medarbetare och du skapar förutsättningar för att dina medarbetare ska skapa värde i vår agila nätverksorganisation. Det kan även bli aktuellt för dig att ha en roll som business owner i nätverksorganisationen. Du har personal-, verksamhets- och budgetansvar för enheten. Du rapporterar till sektionschefen och ingår i sektionens ledningsgrupp. I rollen som enhetschef hos oss är ditt viktigaste uppdrag att skapa förutsättningar för dina medarbetare, både som individer och som team, att arbeta och utvecklas i rätt riktning. Vi är en organisation i tillväxt och förändring och du är en nyckelperson i att skapa trygghet i riktningen framåt. Du arbetar nära dina chefskollegor och ni ger och får stöd av varandra. Om enheten Enheten ingår i avdelningen Infrastruktur och datautbyte som har i ansvar att styra och samordna utvecklingen av hälso- och sjukvårdens, socialtjänstens och tandvårdens gemensamma digitala informationsförsörjning nationellt och internationellt. Ansvaret innebär att säkerställa en välkoordinerad, säker och hållbar nationell digital infrastruktur för sektorn.  Enheten Utveckling 2 samlar kompetenser för systemutveckling och test. Det dagliga arbetet sker huvudsakligen inom den agila nätverksorganisationen, i de team och tåg som ingår där. Om dig Vi söker dig som är trygg och tydlig i ditt ledarskap. Du är samarbetsinriktad och skapar relationer på alla nivåer i organisationen. Du leder i förändring och kommer med idéer på hur verksamheten och individer kan utvecklas. I din förändringsledning är du strategisk och tar ett helhetsperspektiv. Det är en självklarhet för dig att ta ansvar för såväl ditt eget arbete som för fattade beslut. Vi söker dig som har: • akademisk utbildning (om lägst 180hp eller 120p enligt det gamla systemet) inom relevant område • aktuell flerårig erfarenhet av ledarskap inom digitalisering  • mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift • aktuell erfarenhet av agilt arbetssätt Det är meriterande för tjänsten om du har:  • Erfarenhet av en ledande roll inom ramverket SAFe • Erfarenhet av en ledande roll inom statlig verksamhet Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Avdelningschef Peter Alvinsson: 010-458 62 50  Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Gabriela Plachecka: [email protected] Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 8 juli 2025. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Urvalsfrågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara urvalsfrågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på urvalsfrågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV. Vi kommer att genomföra löpande intervjuer under ansökningstiden men beslut kommer inte att fattas innan sista ansökningsdatum. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de två orterna. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

17 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Sektionschef Digital utveckling till E-hälsomyndigheten
E-Hälsomyndigheten
Övriga chefer inom samhällsservice

Är du en trygg ledare med förmåga att visa riktningen framåt? Drivs du av att påverka samhället på riktigt? Då kan det här vara en roll för dig. Vi är en organisation i tillväxt och förändring, vilket ger dig ett strategiskt ansvar för att visa riktningen framåt för chefer och medarbetare, även när vägvalen inte är självklara. Om tjänsten I rollen som sektionschef hos oss ansvarar du för en sektion bestående just nu av två enheter: utveckling 1, utveckling 2. Enhetschefer rapporterar direkt till dig. Du leder sektionens verksamhet och ledningsgrupp. Du rapporterar till avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp.   Rollen som sektionschef införs med anledning av vår tillväxt, vilket ger dig möjlighet att påverka hur det nya chefsledet ska utvecklas. Kontaktytorna i jobbet är många och du nätverkar både internt och externt för att driva verksamheten framåt. Du har en central roll i vår samhällsviktiga verksamhet där vi erbjuder digitala lösningar för hälsa, vilket ger medarbetare i vården bättre förutsättningar och ökar patientsäkerheten. Om sektionen Sektionen ansvarar för att utveckla och förvalta digitala tjänster inom avdelningens ansvarsområde. Den samlar kompetenser inom digital utveckling och test, och är organiserad på ett enhetligt sätt över avdelningarna. Varje enhet inom sektionen består av 15–20 medarbetare. Det dagliga arbetet bedrivs huvudsakligen i den agila nätverksorganisationen i de team som finns där. Om dig Vi söker dig som är trygg och tydlig i ditt ledarskap. Du är samarbetsinriktad och skapar relationer på alla nivåer i organisationen. Du leder i förändring och kommer med idéer på hur verksamheten och individer kan utvecklas. I din förändringsledning är du strategisk och tar ett helhetsperspektiv. Det är en självklarhet för dig att ta ansvar för såväl ditt eget arbete som för fattade beslut. Vi söker dig som har: • akademisk utbildning med teknisk inriktning (om lägst 180hp eller 120p enligt det gamla systemet)  • minst 5 års aktuell erfarenhet av chefskap • aktuell erfarenhet av att leda ett omfattande förändringsarbete • aktuell erfarenhet av att leda andra chefer/ledarbefattningar • mycket god förmåga att utrycka dig på svenska i tal och skrift • aktuell erfarenhet av att driva digitaliseringsfrågor på en strategisk nivå Det är meriterande för tjänsten om du har:  • aktuell erfarenhet som chef inom verksamhet med fokus på hälsa och digitalisering • aktuell erfarenhet av rollen business owner inom det agila ramverket SAFe (på minst tågnivå) • aktuell erfarenhet av chefskap på statlig myndighet • aktuell erfarenhet av att bygga upp en ny verksamhet i en organisation Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Avdelningschef Peter Alvinsson: 010-458 62 50  Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Gabriela Plachecka: [email protected] Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 8 juli 2025. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Urvalsfrågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara urvalsfrågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på urvalsfrågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV. Vi kommer att genomföra löpande intervjuer under ansökningstiden men beslut kommer inte att fattas innan sista ansökningsdatum. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de två orterna. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

17 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Sektionschef Uppdrag och samverkan till E-hälsomyndigheten
E-Hälsomyndigheten
Övriga chefer inom samhällsservice

Är du en trygg ledare med förmåga att visa riktningen framåt? Drivs du av att påverka samhället på riktigt? Då kan det här vara en roll för dig. Vi är en organisation i tillväxt och förändring, vilket ger dig ett strategiskt ansvar för att visa riktningen framåt för chefer och medarbetare, även när vägvalen inte är självklara. Om tjänsten I rollen som sektionschef hos oss ansvarar du för en sektion bestående just nu av tre enheter: utredning och samverkan, internationell samverkan samt nationell samverkan. Enhetschefer rapporterar direkt till dig. Du leder sektionens verksamhet och ledningsgrupp. Du rapporterar till avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp.   Rollen som sektionschef införs med anledning av vår tillväxt, vilket ger dig möjlighet att påverka hur det nya chefsledet ska utvecklas. Kontaktytorna i jobbet är många och du nätverkar både internt och externt för att driva verksamheten framåt. Du har en central roll i vår samhällsviktiga verksamhet där vi erbjuder digitala lösningar för hälsa, vilket ger medarbetare i vården bättre förutsättningar och ökar patientsäkerheten. Om sektionen Sektionen ansvarar för strategisk samordning, utredningar och regeringsuppdrag inom både nationella och internationella frågor, särskilt kopplat till EU och EHDS. Arbetet omfattar samverkan med externa aktörer, juridik kring hälsodata samt samordning av digital infrastruktur inom hälso- och sjukvårdssektorn. Sektionen koordinerar även myndighetens interna strategiska samverkansstruktur och portföljsamordning. Varje enhet inom sektionen består av 15–20 medarbetare. Om dig Vi söker dig som är trygg och tydlig i ditt ledarskap. Du är samarbetsinriktad och skapar relationer på alla nivåer i organisationen. Du leder i förändring och kommer med idéer på hur verksamheten och individer kan utvecklas. I din förändringsledning är du strategisk och tar ett helhetsperspektiv. Det är en självklarhet för dig att ta ansvar för såväl ditt eget arbete som för fattade beslut. Vi söker dig som har: • akademisk utbildning inom relevant område (om lägst 180hp eller 120p enligt det gamla systemet) • minst 5 års aktuell erfarenhet av chefskap • aktuell erfarenhet av att leda ett omfattande förändringsarbete • aktuell erfarenhet av samarbete och samverkan med regioner/kommuner och andra leverantörer • aktuell erfarenhet av att leda andra chefer/ledarbefattningar • mycket god förmåga att utrycka dig på svenska i tal och skrift Det är meriterande för tjänsten om du har:  • aktuell erfarenhet som chef inom verksamhet med fokus på hälsa och digitalisering • aktuell erfarenhet av chefskap på statlig myndighet • aktuell erfarenhet av att bygga upp en ny verksamhet i en organisation Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Avdelningschef Peter Alvinsson: 010-458 62 50 Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av: HR-specialist Gabriela Plachecka: [email protected] Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 8 juli 2025. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Urvalsfrågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara urvalsfrågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Det är därför viktigt att du svarar tydligt och utförligt på urvalsfrågorna och inte hänvisar till andra handlingar t.ex. CV.  Vi kommer att genomföra löpande intervjuer under ansökningstiden men beslut kommer inte att fattas innan sista ansökningsdatum. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de två orterna. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

17 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Specialist i allmänmedicin sökes - privat vårdcentral, vecka (26) 27-29
CureLink AB
Specialistläkare

Specialistläkare i allmänmedicin sökes till sommaruppdrag på privat vårdcentral! Vill du arbeta på en välorganiserad och trevlig vårdcentral i sommar? Nu söker vi dig som är specialist i allmänmedicin och vill bidra med din kompetens. Plats: Privat vårdcentral i närheten av Kalmar Behov: Vecka (26) 27-29 Vi erbjuder dig ett tryggt och meningsfullt sommaruppdrag i en positiv arbetsmiljö. Uppdraget tillsätts löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. För att lämna in intresseanmälan eller vid frågor, vänligen kontakta oss på: [email protected] eller telefon nr: 076 005 44 31 Om oss: CureLink är specialist på läkarbemanning inom privat och offentlig vård. Vi arbetar med kunder i Sverige och utomlands och erbjuder marknadens bästa service och kvalitet i våra leveranser. Vi förmedlar uppdrag till ledande specialister.

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Industrielektriker
Press Kogyo Sweden AB
Industrielektriker

Vi söker en Industrielektriker Press Kogyo - en framtidsfabrik Press Kogyo är ett framgångsrikt verkstadsföretag med Japanska storsatsande ägare. Vi arbetar med plåt med en tjocklek mellan 1,5 till 18 millimeter. Vi har en mångsidig process där vi jobbar med laserskärning, pressning, maskinbearbetning och svetsning. Vår ägare är den världsomspännande japanska koncernen Press Kogyo, en av Japans största underleverantörer, med fabriker i Japan, Thailand, USA, Kina, Indonesien och Oskarshamn. Vi är en komplett legoleverantör av plåtdetaljer, anpassad för små, medel och stora serier. I Oskarshamn är vi 155 anställda och omsätter ca 500 miljoner. Om jobbet Press Kogyo Sweden AB söker nu industrielektriker. Är du nyfiken på en ny utmaning och drivs av utveckling, delaktighet och utmaningar – Då kanske det är just dig vi söker Huvudsakliga arbetsuppgifter: I rollen som Industrielektriker på Press Kogyo får du en omväxlande, varierad och fartfylld vardag där du tar ansvar för felsökningar, installationer, reparationer och förebyggande underhåll av maskiner och fastighet. Detta gör du i ett nära samarbete med övriga funktioner inom företaget för att säkerställa en så problemfri drift som möjligt. Vem är du? Vi söker dig som har någon form av eftergymnasial utbildning inom el. Du trivs att arbeta med kluriga och komplexa arbetsuppgifter samt att du har sinne för tekniska lösningar och god social kompetens. Personprofil Arbetet innebär mycket kontakter både inom arbetslaget och med andra arbetsgrupper, därför ska du ha lätt för att samarbeta. Som person är du noggrann, nyfiken, praktisk lagd, ansvarstagande och har god problemlösningsförmåga. Du kan planera ditt arbete samt ta egna initiativ då arbetet är omväxlande och kräver mycket eget ansvar och flexibilitet. Som person har du god förmåga att hantera komplexa problem självständigt eller tillsammans med dina kollegor. Du är driven och har lätt för att kommunicera med din omgivning. Är kreativ, positiv och gillar utmaningar. Du är självgående, har lätt att ta till dig nya uppgifter och trivs i en flexibel omgivning som kan innebära tvära kast. Du kan uttrycka dig obehindrat i svenska i tal och skrift och kan du även detta i engelska så är det till din fördel. Vad erbjuder då Press Kogyo dig som anställd? Du får möjligheten att vara delaktig och ansvarstagande i ett spännande företag som är under ständig utveckling och som står inför nya investeringar och möjligheter. Anställningsvillkor Tillsvidareanställning. Förekommande arbetstider: dagskift Lön enligt överenskommelse. Vi hanterar ansökningar löpande, så sänd gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vid ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Andreas Wigren 0491-767521 alt. [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Kassa-, Kundservice- & Caféansvarig till Biltema Oskarshamn
Biltema Sweden AB
Butikssäljare, fackhandel

Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla. Biltema har idag totalt 161 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland varav 60 varuhus finns i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden. Vad du kan förvänta dig av tjänsten Som Kassa-, Kundservice- och Caféansvarig har du det övergripande ansvaret för den dagliga skötseln av kassa, kundservice och café. I dina uppgifter ingår bland annat planering av personal till avdelningarna och resultatuppföljning. Du coachar och leder avdelningens medarbetare genom din närvaro på avdelningarna så att samtliga kunder får ett optimalt kundbemötande och en positiv upplevelse av Biltema. I rollen ingår även att säkerställa att medarbetarna är utbildade och uppdaterade kring service, kundbemötande, rutiner kring reklamations- och kontanthantering. Du ansvarar även för att livsmedelshygienskraven efterlevs i vårt café. För att klara av och trivas i den här rollen behöver du vara en tydlig förebild som föregår med gott exempel. Utöver de uppgifter som är specifika för tjänsten kommer du även att arbeta tillsammans med dina kollegor i den dagliga driften av varuhuset. Tillsammans ser ni till att varuhuset alltid är redo för försäljning och att alla kunder får bästa tänkbara service. Som Kassa-, Kundservice och Caféansvarig ingår du i varuhusets ledningsgrupp och rapporterar till Varuhuschef. Vad du kan förvänta dig av Biltema Vi erbjuder ett utmanande arbete i ett expanderande företag med stora utvecklingsmöjligheter! Våra värdeord Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet genomsyrar hela vår verksamhet. Vi ser positivt på intern rörlighet och rekryterar därför gärna vår egen personal till lediga befattningar. Vad vi förväntar oss av dig För att lyckas i den här tjänsten ser vi att du har erfaranhet från ledande bafattning inom restaurang eller detaljhandeln. Det är även meriterande om du har erfarenhet från kundservice, kassa och reklamationshantering. Vi söker dig som alltid har kunden och service i fokus och som trivs i ett högt arbetstempo där du ständigt ställs inför nya utmaningar. Du leder genom att själv visa vägen och har lätt både för att lära och för att lära ut. Som person är du nyfiken och arbetar lösningsfokuserat och strukturerat, allt för att tillgodose kundens behov. Du tycker om att arbeta i en dynamisk miljö, ser positivt på nya uppgifter och tycker att det är viktigt med ordning och reda omkring dig. Tveka inte att söka redan idag då urval sker fortlöpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum Sista ansökningsdag: 2025.08.31 Arbetsplats/placering: Biltema Oskarshamn Anställningsform: Tillsvidareanställning (6 mån provanställning) Sysselsättningsgrad: Heltid, 40h/v Lön: Individuell lönesättning Arbetstider: Arbetstiderna varierar över veckan, innefattar kvällar och helger Frågor kring tjänsten: Varuhuschef, Jennie Klase, [email protected] För att säkerställa hög kvalitet på vår rekryteringsprocess genomför vi referenstagning, kreditupplysning och bakgrundskontroller. Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller e-post. Välkommen att ladda upp ditt CV samt Personliga brev på Biltemas hemsida. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. Vänta därför inte för länge med att registrera din ansökan. Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

17 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025