Specialistläkare nefrologi
REGION KALMAR LÄN
Specialistläkare

Vill du ha ett meningsfullt arbete där du både gör skillnad för patienterna och får möjlighet att utvecklas som specialist? Som nefrolog vid njurenheten på Länssjukhuset i Kalmar blir du en viktig del i ett team som präglas av samarbete, kunskapsutbyte och långsiktighet. Här får du arbeta i en miljö där ditt engagemang värderas högt – och där du får växa tillsammans med erfarna kollegor. Du arbetar självständigt, men med ett nära samarbete med sjukhusets övriga specialiteter. Vi har ett välfungerande samarbete med både den radiologiska kliniken och kirurgkliniken inom kärlkirurgi. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar mottagningsarbete, dialysverksamhet och vård av inneliggande patienter – samtliga delar är samlokaliserade vilket ger goda förutsättningar för ett effektivt och sammanhållet arbetssätt. Vår verksamhet bedrivs enligt ett PAL-skap (patientansvarig läkare), vilket innebär att du följer och ansvarar för dina egna patienter genom hela vårdprocessen. Undervisning och handledning är också en viktig del av tjänsten. Njurenheten har ett utbildningsuppdrag för läkarstudenter under termin 10 och tar regelbundet emot randande läkare från primärvården samt andra kliniker. Du förväntas handleda både studenter och ST-läkare. Arbetsuppgifterna inkluderar dessutom deltagande i internmedicinska jourer, utifrån din erfarenhet och kompetens. Här får du ett starkt kollegialt stöd, en tydlig teamkänsla och ett gott utbildningsklimat. Arbetet genomsyras av ett kontinuerligt förbättringsarbete och engagemang – och vi är stolta över vår låga personalomsättning. Allt detta skapar förutsättningar för en trygg, stimulerande och långsiktig arbetsmiljö. Om dig Vi söker dig som är specialist inom nefrologi. Du är självständig, påläst och initiativtagande. Kompetens inom internmedicin är meriterande liksom erfarenhet av undervisning, forskning samt medicinskt utvecklingsarbete. Du ska ha god pedagogisk förmåga och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet samt god samarbetsförmåga. Specialistläkare som uppfyller kriterier för överläkartjänst på länssjukhuset erbjuds detta. Din framtida arbetsplats Medicinkliniken är den största kliniken på länssjukhuset med runt 350 anställda. Här bedrivs specialiserad vård inom samtliga medicinska subspecialiteter. Upptagningsområdet omfattar cirka 160 000 invånare. Sedan 2019 bedrivs formaliserad läkarutbildning på länssjukhuset och inom medicinkliniken. Klinikens läkare utgör basen för all studentutbildning. Länssjukhuset i Kalmar är ett av tre sjukhus i Kalmar län. Sjukhuset är ett akutsjukhus med specialistvård, förlossningsvård och BB. Här arbetar drygt 2300 personer för att erbjuda god vård och hög patientsäkerhet till länets invånare. Våra medarbetares ständiga utvecklingsarbete gör att vi når goda resultat i flera olika nationella mätningar. Sjukhuset ligger nära Kalmar centrum och Kalmarsund. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

12 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Socialt extrajobb i Kalmar med omnejd | Kort uppdrag
Manpower AB
Systemadministratörer

Är du på jakt efter ett kortare uppdrag i slutet av sommaren som är väldigt mångsidigt och som dessutom är fritt och samtidigt mycket ansvarskrävande? Då kan det vara just dig vi letar efter! Just nu söker vi på Manpower dig som vill ta dig an ett uppdrag som datorutdelare till vår kunds verksamhet i Kalmar med omnejd! Vill du vara med på vår kunds resa? Välkommen med din ansökan till oss på Manpower! Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden. Om jobbet I rollen kommer du att ha blandade arbetsuppgifter, främst kommer det handla om att leverera ut datorer till kunder i Kalmar med omnejd. Kan även handla om emballagehantering samt att hålla enklare genomgångar för grupper gällande datorerna. Övrig information * Placeringsort: Kalmar med omnejd * Anställningsform: Extrajobb, kort uppdrag i slutet av augusti * Arbetstider: Dagskift, främst mellan 07.00-16.00 * Upplärning: I början av augusti Är det dig vi söker till tjänsten? För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du förmedlar information på ett tydligt och strukturerat sätt och att du känner dig bekväm med att ha mycket eget ansvar. Det är också viktigt att du har en förmåga att se till både helheten och detaljerna. Vi söker dig som är social och gillar att vara strukturerad och organiserad. Krav för tjänsten är att du * Har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%, exempelvis studier eller annat deltidsjobb * Behärskar svenska i både tal och i skrift * Kan prata inför andra människor * B-körkort * Har god förståelse i engelska Meriterande för tjänsten är att du har tillgång till bil för att ta dig runt till kunderna i Kalmar med omnejd. I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundkontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning. Erbjudande Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll. Om ambulerande-rollen Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område. Sök tjänsten idag! Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sabina Larsson via e-post, [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående men notera att vi INTE tar emot ansökningar via mail. Påminnelse inför ansökan För att vi ska kunna granska din ansökan på bästa sätt ber vi dig att tydligt beskriva din tidigare arbetslivserfarenhet. Ange dina tidigare arbetsplatser, din titel och tidsperioden för varje arbete. Om du även har arbetat åt ett bemanningsföretag tidigare, vill vi gärna veta det också. Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Resurslärare 1–6, behörighet i matematik, svenska, engelska, SO, NO
Borgholms kommun
Grundskollärare

Utbildningsförvaltningen har som uppgift att fullgöra kommunens uppgifter inom det offentliga och frivilliga skolväsendet för barn och ungdomar samt omsorgsverksamhet för barn.  Detta innefattar, förskola, förskoleklass, grundskola, anpassad grundskola, fritidshem, fritidsgårdar, bibliotek och kulturskola.  Viktoriaskolan i Borgholm söker nu en grundskollärare till mellanstadiet på Viktoriaskolan.  Viktoriaenheten är en skola med förskoleklass, årskurs 1–6 samt fritidshem. Skolans upptagningsområde är förutom Borgholms tätort också Tryggestad, Räpplinge, Greby, Strandtorp och Borgehage. Skolan och fritidshemmet är centralt beläget med fantastiska förutsättningar till naturupplevelser i skog och vid hav. Samtidigt ligger skolan mitt i centrum vilket ger möjligheter till studiebesök i samhället. Vi på arbetar medvetet med att skapa en trygg och lugn miljö och vi anstränger oss för att hitta bra rutiner för detta. Ta gärna del av vårt arbete i vår Plan mot diskriminering och kränkande behandling där ni ser hur vi arbetar med denna viktiga fråga. Vi sätter kunskap och utveckling i centrum och arbetar målinriktat med de kunskapsmål som finns i läroplanen. Vi har ett nära samarbete på skolan mellan de olika yrkesrollerna och vi har höga förväntningar på våra elever och vi tror på ett nära och bra samarbete med elevernas vårdnadshavare.  Ansök redan idag då vi intervjuar löpande! ARBETSUPPGIFTER Lärare i grundskolan är ett spännande och intressant uppdrag. Du utgör en viktig pusselbit och tillsammans skapar vi möjligheter för våra elever att växa och utvecklas i en trygg miljö. Kommande läsår kommer du att ansvara för undervisningen för en elev i årskurs 5. Du kommer att ha ett tätt samarbete med klasslärare och tillsammans planera undervisningen för eleven. KVALIFIKATIONER Du har adekvat utbildning för uppdraget. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT När sökande erbjudits anställning krävs ett utdrag ur polisens belastningsregister enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ skollagen. Utdraget beställs av den arbetssökande själv från Polismyndigheten. Blanketten kan hämtas på www.polis.se eller på närmaste polisstation. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

12 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Mötesbokare inom B2B i Kalmar
Anrep Sales AB
Kundtjänstpersonal

Om oss: Anrep Sales AB är ett relativt nystartat företag som har sitt säte i Kalmar och är en del av Easypartner koncernen. Vi har en härlig arbetsmiljö och ett team som jobbar hårt och har roligt tillsammans. Vi är i en expansiv fas och söker nu rätt personer för att fortsätta utveckla och växa företaget. Vi arbetar med försäljning av abonnemang från ledande operatörer som Tele2, Telia, Telenor och Tre. Utöver detta erbjuder vi körjournaler, hemsidor, digital marknadsföring och kassasystem. Om tjänsten: Vi söker nu en mötesbokare till en flexibel deltidsanställning, ca 10-20 timmar per vecka. Tjänsten är provisionsbaserad, vilket innebär att din ersättning styrs av de resultat du levererar. Som mötesbokare hos oss kommer du att vara en viktig länk i vår försäljningsprocess och ha en central roll i att boka in möten för vårt säljteam. Arbetsuppgifter: Kontakta potentiella kunder via telefon och e-post Boka möten för vårt säljteam Bygga och underhålla kundrelationer Arbeta med att uppdatera och följa upp kunddatabasen Aktivt bidra till att skapa nya affärsmöjligheter Vi söker dig som: Är självständig, driven och gillar att ta egna initiativ Trivs med att skapa relationer och kommunicera med olika typer av människor Har en positiv inställning och ett stort engagemang för att skapa resultat Har god datorvana och kan hantera olika digitala verktyg Meriterande om du har erfarenhet av försäljning. Vad vi erbjuder: Provisionsbaserad lön (du har möjlighet att påverka din egen inkomst!) Flexibel deltidsanställning (ca 10-20 timmar per vecka) Ett roligt och engagerat team Möjlighet att arbeta hemifrån eller från vårt kontor En chans att vara med och utveckla företaget tillsammans med oss Ansökan: Är du en driven person som gillar att skapa resultat och vill vara en del av vårt härliga team? Skicka din ansökan och CV till [email protected] och skriv ''mötesbokare'' i ämnes raden, Vi går igenom ansökningar löpande, så tveka inte att ansöka redan idag! Välkommen med din ansökan!

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Lokalvårdare

Vi söker en medarbetare till en tjänst i Gamleby. Jobbet är cirka en timma om dagen och kan utföras både morgon eller eftermiddag. Kan kombineras med andra jobb. Erfarenhet är meriterande men inget krav. Ditt engagemang och sociala förmåga är ditt viktigaste arbetsredskap. Att kunna läsa instruktioner och kunna kommunicera på svenska är ett krav.

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 september 2025
Lokalvårdare

Vi söker medarbetare som är positiv, engagerad och lösningsorienterad. Erfarenhet av yrket är meriterande men inget krav. Körkort är ett måste. Vi vill att du kan läsa instruktioner och kan kommunicera på svenska.

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 september 2025
Borgholms kommun söker näringslivs- och landsbygdsutvecklare
Borgholms kommun
Planerare och utredare m.fl.

Företagen i Borgholms kommun är grunden för kommunens utveckling, varför dialog och möten med det lokala och regionala näringslivet är självklara delar av vår vardag.  Expansion och utveckling i existerande företag och nya etableringar är i hög grad beroende av kommunens förmåga att samarbeta och samordna arbetet inom kommunen samt med andra organisationer. Här kommer du att spela en viktig roll att utveckla detta tillsammans med tjänstemän och kommunledning. Vi söker nu dig som vill vara med och bidra till Borgholms kommuns utveckling! Vill du bli en av oss? Vi intervjuar löpande i den mån vi hinner med under sommaren - så sök redan idag! ARBETSUPPGIFTER Som näringslivs- och landsbygdsutvecklare har du ett brett och varierat uppdrag där du arbetar för att skapa goda förutsättningar för näringsliv och landsbygd. Du kommer tillsammans med oss fortsätta utveckla vårt förhållningssätt gentemot våra företagare och ha en god dialog där kommunen kännetecknas av bra bemötande i Borgholms kommun. Du behöver därför vara operativ ute på besök bland våra företagare och vara kommunens öra mot rälsen så att vi kan fortsätta utveckla vårt näringslivsklimat, som redan idag är gott men vi vill mer! Du ansvarar för att planera och utveckla kommunens näringslivsråd, där du tillsammans med företagare och politiker arbetar för att stärka kommunens attraktivitet och tillväxt. Du koordinerar och genomför företagsbesök och arrangemang som företagsfrukostar och branschmöten med mera. Det här är ett uppdrag för dig som vill vara nära såväl näringslivet som den kommunala verksamheten, arbeta långsiktigt och samtidigt ha fötterna kvar i det praktiska arbetet allt med Borgholm kommuns utveckling i fokus. Vi tror att du gillar variation, tar egna initiativ och brinner för att skapa värde tillsammans med andra. Det är meriterande om du har erfarenhet av näringslivs- och landsbygdsutveckling. KVALIFIKATIONER Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav. Vi ser gärna att du har • Relevant utbildning och/eller erfarenhet av näringsliv- och landsbygdsutveckling • Erfarenhet av offentlig verksamhet och förståelse för politiska prioriteringar • God kommunikativ förmåga och stark social kompetens • Stark förmåga att arbeta självständigt och samtidigt samarbeta intern och externt i olika former • Förmåga att identifiera och främja tillväxtmöjligheter • Passion för att främja entreprenörskap och skapa innovativa mötesplatser ÖVRIGT Vi erbjuder en mångfald av yrkesområden och en mängd viktiga jobb. Hos oss arbetar ca 1000 medarbetare fördelat på tre förvaltningar och tre kommunala bolag. Vi arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare med bra anställningsvillkor och en god arbetsmiljö. I vårt arbete utgår vi från våra värdeord: Välkomnande-Utvecklande-Tillsammans. Som medarbetare hos oss erbjuder vi dig ett roligt och utvecklande arbete, trevliga och kompetenta kollegor. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Före erbjudande om anställning ska ett utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas. Detta görs som ett sista steg i rekryteringsprocessen.

12 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Hemstädare / Home cleaner - Hemfrid Kalmar & Öland

We are looking for new home cleaners to join our team in Öland. Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You work independently and are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. It's also advantageous if you have a valid B driving license. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: Fixed salary every month A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya hemstädare till vårt team i Öland. Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska. Även meriterande om du har ett giltigt B-körkort. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: Samma fasta lön varje månad En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan.  Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!

12 juni 2025
Sista ansökan:
29 november 2025
Operatör inom sömnad till Saab Barracuda i Gamleby

Om företaget Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är cirka 19 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet. Affärsenheten Barracuda utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter och tjänster inom multispektral signaturanpassning. Barracuda erbjuder ett brett utbud av skräddarsydda produkter för ökad överlevnadsförmåga i form av mobilt, statiskt och personligt kamouflage. Kundbasen finns över hela världen, huvudkontoret är beläget i Gamleby vilket också är placeringsort för denna tjänst. Läs mer om vår kunds verksamhet: https://www.saab.com/products/land/camouflage-systems Dina arbetsuppgifter Som operatör kommer du arbeta i produktionen där du och dina kollegor tillverkar skräddarsydda produkter för ökad överlevnadsförmåga i form av mobilt, statiskt och personligt kamouflage. I huvudsak kommer dina arbetsuppgifter innebära sömnad av dessa produkter och symaskinen blir ditt närmsta arbetsredskap. Du kommer även att arbeta med andra uppgifter kopplade till produktionen samt utföra enklare avsyningar. Arbetstiden är 2-skift. Din profil För tjänsten är det en fördel om du har tidigare erfarenhet inom tillverkningsindustrin, det kommer att vara meriterande om du besitter kunskaper inom områden såsom sömnad och ritningsläsning. Erfarenhet vi söker inom sömnad kan vara från tidigare arbete och/eller praktisk kunskap relaterat till att sy olika typer av plagg eller produkter med noggrannhet och skicklighet. Det innefattar förmågan att använda symaskiner, välja lämpliga tyger och trådar, följa mönster och instruktioner, samt utföra olika sömnadstekniker som att sy ihop, kanta och skapa detaljer. En gedigen erfarenhet inom sömnad kan också innebära att kunna lösa vanliga problem som kan uppstå under sömnadsprocessen och att kunna anpassa sig till olika utmaningar för att producera högkvalitativa slutprodukter. Erfarenhet inom arbetsledning är meriterande. I rollen är det viktigt att du har förmågan att kommunicera effektivt både på svenska och engelska, både i tal och skrift. Det är en egenskap som är av största vikt för att kunna utföra uppgifterna på ett framgångsrikt sätt. Vi söker dig som har en gymnasieexamen och körkort av typ B. Det är meriterande och önskvärt om du även har genomgått truck- och traversutbildning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper för denna tjänst och ser att du som person har förmågan att ta initiativ, är ansvarstagande och kvalitetsmedveten. Du är en lättlärd lagspelare som förstår vikten av hur din egen prestation och inställning påverkar hela gruppen. Befattningen kräver att du godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Skill men kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund Saab Barracuda i Gamleby. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Alexander Galas - [email protected]. Blir du aktuell som kandidat framöver kommer vi ta kontakt med dig. Vi ser fram emot att höra från dig!

12 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Städteamet på Vimmerby Camping

Vimmerby Camping söker nu medarbetare till vårt städteam för sommarsäsongen 2025 under veckorna 27-31. Som en viktig del av vår verksamhet är renlighet och trivsel av högsta prioritet för att ge våra gäster en minnesvärd upplevelse. Om du delar vår passion för service och noggrannhet är detta en fantastisk möjlighet att bli en del av vårt team.   Arbetsuppgifter: Daglig städning av campingens faciliteter, inklusive servicebyggnader, kök, och gemensamma utrymmen. Ansvar för underhåll av städutrustning och rapportering av eventuella problem. Samarbeta med övriga i städteamet för att säkerställa en ren och inbjudande miljö. Hantera och använda rengöringsprodukter på ett miljövänligt och hållbart sätt. Kvalifikationer: Tidigare erfarenhet av städning och underhåll, helst inom hotell- eller campingbranschen. Förmåga att arbeta i team och anpassa sig till föränderliga arbetsmiljöer. Noggrannhet och öga för detaljer. Flexibilitet och positiv attityd. Vi erbjuder: En unik arbetsmiljö i hjärtat av Vimmerby med närhet till natursköna omgivningar. Möjlighet till personlig och professionell utveckling. Vi är arbetsgivaranslutna till Visita och följer de lagar som finns gällande arbetstider och ledighet. Ditt personliga brev är obligatoriskt men om du vill komplettera med ditt CV är det varmt välkommet.  Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt Team och skapa en ren och inbjudande miljö för våra gäster. Vimmerby Camping – där rena stunder och naturlig charm möts!   Vimmerby Camping är inte bara en arbetsplats; det är en plats där utvecklingen går från person till framtid. Att arbeta här innebär att vara en del av en anläggning med en rik historia, de första camparna anlände redan på 1940-talet. Miljoner med människor har sedan dess mött solstrålarna som glittrar i sjön Nossens vatten och varje sommar välkomnar vi runt 65 000 boende gäster – minst lika många därtill besöker den vackra stranden. Miljön på Vimmerby Camping är lika mångsidig som dess besökare. Här kan du slappna av i en lugn miljö eller höja pulsen till max – det är ditt humör för dagen som bestämmer. Oavsett om du vill njuta av fiske eller solbad, ta en tur med trampbåt eller bara koppla av. Möjligheterna är lika varierande som aktiviteterna. Vare sig du står vid grillen och lagar med eller föredrar att bli serverad strävar vi efter att erbjuda en så bred och unik upplevelse som möjligt. Vi som driver anläggningen har en stark drivkraft – att varje kollega ska vara stolt över att ha Vimmerby Camping som en del av sitt CV. Här är det inte bara ett jobb; det är möjligheten att vara med och skapa minnen för både gäster och medarbetare. Skicka in din ansökan idag och låt oss tillsammans skapa minnen som varar livet ut. Välkommen till Vimmerby Camping, där arbete blir en del av en historisk resa och där varje dag är en möjlighet att göra skillnad.

12 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025