Älskar du att sprida dansglädje? Då är du den vi söker! Om tjänsten: Inför hösten 2025 vill vi utöka vårt kursutbud och söker därför dansledare inom olika dansstilar. Vi välkomnar allt från pardans, balett, heels, hiphop, heels och till contemporary eller andra dansstilar du brinner för. Även ledare för yoga och pilates är av stort intresse. Som dansledare hos oss leder du glädjefyllda och utvecklande klasser utifrån en gemensam lektionsstruktur. Du ansvarar själv för innehållet och koreografin, och ges frihet att forma undervisningen med din personliga stil. Arbetsplats: MDANCE Adress: Torget 1 i Nybro Arbetstid/varaktighet: Uppdrag under dansverksamhetens terminer (höst och vår). Arbetstiden är förlagd till kvällar och helger. Anställningsform/Lön: Timanställning/uppdrag med individuell lönesättning Tillträde: Hösten 2025 (v. 33) Sista ansökningsdag: 2025-08-03. Vi intervjuar fortlöpande, så kom in med din ansökan så snart som möjligt. Vi söker dig som: – har dansbakgrund och/eller erfarenhet av dansundervisning – har en positiv energi och brinner för att skapa rörelseglädje och gemenskap – Är minst 18 år eller äldre Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Ansökan: Skicka ditt CV till [email protected]. I mejlet vill vi att du beskriver dina erfarenheter och kunskaper inom dans och/eller dansundervisning, vilka dansstilar du vill undervisa inom samt vilken målgrupp du föredrar att arbeta med. Märk mejlet med: Dansledare HT25. Om du blir kallad till intervju består den av två delar: – En intervju där vi får möjlighet att lära känna dig bättre. – En praktisk del där du får visa vem du är som dansare och pedagog. Förbered ett kort soloparti i den stil du vill undervisa och en enkel uppvärmning (ca 5–10 min) där du visar hur du engagerar en grupp. Alla som arbetar med barn hos oss ska uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister innan anställning. Om oss MDANCE är en växande dansverksamhet i Kalmar och Nybro med fokus på glädje, gemenskap och personlig utveckling genom dans. På MDANCE arbetar vi utifrån ett koncept som kombinerar kontinuitet med flexibilitet. Vi erbjuder månadsavgifter i stället för höga terminsavgifter, vilket gör det lättare för fler att delta och det gör också att vi kan erbjuda fler dansveckor än många andra privata dansskolor. Vi har endast uppehåll under sommarlovet (vecka 25–33) och jullovet (vecka 51–3). Vi ser fram emot att ta del av din ansökan och hoppas få välkomna dig till vårt team!
Älskar du att sprida dansglädje? Då är du den vi söker! Om tjänsten: Inför hösten 2025 vill vi utöka vårt kursutbud och söker därför dansledare inom olika dansstilar. Vi välkomnar allt från pardans, balett, heels, hiphop, heels och till contemporary eller andra dansstilar du brinner för. Även ledare för yoga och pilates är av stort intresse. Som dansledare hos oss leder du glädjefyllda och utvecklande klasser utifrån en gemensam lektionsstruktur. Du ansvarar själv för innehållet och koreografin, och ges frihet att forma undervisningen med din personliga stil. Arbetsplats: MDANCE Adress: Nygatan 30 i Kalmar Arbetstid/varaktighet: Uppdrag under dansverksamhetens terminer (höst och vår). Arbetstiden är förlagd till kvällar och helger. Anställningsform/Lön: Timanställning/uppdrag med individuell lönesättning Tillträde: Hösten 2025 (v. 33) Sista ansökningsdag: 2025-08-03. Vi intervjuar fortlöpande, så kom in med din ansökan så snart som möjligt. Vi söker dig som: – har dansbakgrund och/eller erfarenhet av dansundervisning – har en positiv energi och brinner för att skapa rörelseglädje och gemenskap – Är minst 18 år eller äldre Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Ansökan: Skicka ditt CV till [email protected]. I mejlet vill vi att du beskriver dina erfarenheter och kunskaper inom dans och/eller dansundervisning, vilka dansstilar du vill undervisa inom samt vilken målgrupp du föredrar att arbeta med. Märk mejlet med: Dansledare HT25. Om du blir kallad till intervju består den av två delar: – En intervju där vi får möjlighet att lära känna dig bättre. – En praktisk del där du får visa vem du är som dansare och pedagog. Förbered ett kort soloparti i den stil du vill undervisa och en enkel uppvärmning (ca 5–10 min) där du visar hur du engagerar en grupp. Alla som arbetar med barn hos oss ska uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister innan anställning. Om oss MDANCE är en växande dansverksamhet i Kalmar och Nybro med fokus på glädje, gemenskap och personlig utveckling genom dans. På MDANCE arbetar vi utifrån ett koncept som kombinerar kontinuitet med flexibilitet. Vi erbjuder månadsavgifter i stället för höga terminsavgifter, vilket gör det lättare för fler att delta och det gör också att vi kan erbjuda fler dansveckor än många andra privata dansskolor. Vi har endast uppehåll under sommarlovet (vecka 25–33) och jullovet (vecka 51–3). Vi ser fram emot att ta del av din ansökan och hoppas få välkomna dig till vårt team!
Vi söker nu dig som är engagerad och trygg och vill ge personlig service och stöd till våra kunder. Arbetet sker i hemmiljö och utgår från individens behov och önskemål. Vi värdesätter ett respektfullt bemötande och ser styrkan i olika bakgrunder och erfarenheter. Tillsammans skapar vi en meningsfull vardag! Om kunden Till det här uppdraget söker vi personliga assistenter till en av våra barn kunder, en autistisk 14-årig tjej, som bor i Trekanten. Om tjänsten Vi söker vikarier som vill jobba dag, kväll och vaken natt. Om dig Vi söker dig som vill arbeta som personlig assistent med fokus på att ge stöd, trygghet och livskvalitet i vardagen. Som personlig assistent hjälper du till med såväl dagliga rutiner som aktiviteter och social samvaro. Dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens intresse, behov och hälsa. Det kan bland annat innebära att hjälpa till med personlig omvårdnad, hushållssysslor, kommunikation och fritidsaktiviteter. Vi vill att du ska vara en bra lagspelare, då du kommer att ingå i ett team där det är dubbelassistans tillsammans med annan kollega. Passen kommer vara förlagda till eftermiddag/kväll på vardagar då kunden då går i skola dagtid. Helger och lov - dag och kvällspass, samt vaken natt alla dagar. Då flickan även har utåtagerande beteende behöver du som assistent vara lyhörd och orädd, samt duktig på att läsa av signaler då hon saknar tal. Du förväntas att aktivera och stimulera utifrån kundens behov och förmåga. Önskade egenskaper och erfarenheter Empatisk och lyhörd person som sätter individen i fokus Flexibel och positiv inställning till variation i arbetsdagarna Ansvarsfull, pålitlig och självständig Erfarenhet inom assistans eller vård och omsorg God svenska i tal och skrift B-körkort kan vara krav eller önskemål beroende på uppdraget Bakgrundskontroll genomförs på dig som går vidare i processen. Då kunden är en barnkund, så behöver vi utdrag från belastningsregistret. Ansök idag! Urval görs löpande. Vilka är vi? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!
Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden. Change starts here! Institutionen för biologi och miljö ingår i fakulteten för hälsa och livsvetenskap. Forskningen inom denna multidisciplinära institution inkluderar akvatisk ekologi, cell och organismbiologi, evolutionsbiologi, mikrobiologi, miljövetenskap, miljöteknik och sjukdomsekologi. Ämnesområde för befattningen: Ekologi, med inriktning marin mikrobiell ekologi. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Anställningens omfattning och tidsperiod: Anställningen är tidsbegränsad enligt HF 5 kap § 7. Omfattningen är heltid. Placeringsort tillsvidare: Placeringsort Kalmar. Eftersom Linnéuniversitetet finns i både Växjö och Kalmar kan resor mellan orterna förekomma. Arbetsbeskrivning Bakterier spelar en avgörande roll i havets biogeokemiska cykler, men molekylära detaljer om hur de påverkar omsättningen av specifika näringsämnen är till stor del okända. Detta doktorandprojekt kommer att undersöka ljusanvändningen genom proteorodopsiner hos marina bakterieplankton och deras roll i kolets kretslopp. Fokus kommer att ligga på att avkoda de genetiska grunderna för användning av monomerer och polymerer av ekologiskt viktiga komponenter av havets lösta organiska material (exv. Kolhydrater och protein) och hur detta påverkas av olika ljusförhållanden. Forskningsstrategin inkluderar fältstudier och laboratorieexperiment för att undersöka fotoheterotrofi-relaterade processer och gener som uttrycks olika i genomsekvenserade modellbakterier och i naturliga bakteriesamhällen. Analyserna kommer att involvera moderna tekniker inom mikrobiell ekologi och molekylärbiologi (t.ex. mätning av gen-och proteinuttryck). Lokalt är forskningsprojektet kopplat till Linnéuniversitetets centrum för ekologi och evolution i mikrobiella modellsystem (EEMiS) och den starka forskningsmiljön ECOCHANGE, som omfattar expertis inom ekologi, evolution och mikrobiologi. Högskoleförordningen anger att den som är anställd som doktorand skall främst ägna sig åt sin egen utbildning. En anställd får dock i begränsad omfattning arbeta med utbildning, forskning och administration. Sådant arbete får, innan doktorsexamen har avlagts, inte omfatta mer än 20 % av full arbetstid. Behörighetskrav Grundläggande behörighet har den som: • avlagt examen på avancerad nivå • fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå, eller • på något annat sätt inom eller utom landet förvärvat huvudsak motsvarande kunskaper. Särskild behörighet • Har slutfört minst 90 högskolepoäng i biologi, akvatisk ekologi, molekylärbiologi, fysiologi, bioteknologi eller andra närliggande ämnen, varav minst 30 högskolepoäng på avancerad nivå, eller har motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt i Sverige eller utomlands. • Skicklighet i skriven och talad engelska. • Dokumenterad erfarenhet av odling av bakterier, inklusive experiment med blandade naturliga samhällen eller isolerade bakteriekulturer. • Erfarenhet av forskning inom ekologi eller fysiologi, inklusive kännedom om metoder inom mikrobiell ekologi. • Erfarenhet av fältstudier och experimentell design • Erfarenhet av att utvärdera biologisk mångfald av mikroorganismer med moderna molekylära metoder (exempelvis med hjälp av R för statistisk analys och bioinformatik). • Körkort är nödvändigt. Bedömningsgrunder I bedömningsprocessen kommer särskild vikt att läggas vid kandidatens motivation, potential att genomföra doktorandstudier samt bredden och sammansättningen av den sökandes examen. Viktiga personliga egenskaper är kreativitet, självständighet, uthållighet och organisatoriska färdigheter. Kontakt: För mer information, vänligen kontakta: Prof. Jarone Pinhassi ([email protected]), +46(0)70-2756318, Biträdande prefekt Andreas Svensson ([email protected]), +46-(0)480-447319, HR-partner Victoria Simonsson ([email protected]), +46-(0)470-708081 Välkommen med din ansökan senast den 22 April, 2025. Ansökan ska vara skriven på engelska och innehålla ett CV (med sökandens telefonnummer och e-post samt kontaktuppgifter innehållande telefonnummer och e-post till två referenspersoner), ett brev som beskriver den sökandes forskningsintressen, motivation och erfarenhet som är relevant för tjänsten, kopia på identitetshandling, dokumentation av examen och betyg samt eventuell annan dokumentation som den sökande vill visa upp. Frågor gällande anställningsvillkor besvaras av HR-partner Victoria Simonsson, [email protected] Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. Sökande uppmanas att till ansökan bilägga CV, personligt brev, ett exemplar av en relevant uppsats, betyg och intyg samt andra relevanta dokument. Sökanden uppmanas också att till sin ansökan bifoga ett förslag till avhandlingsplan inom aktuellt forskningsområde. Samtliga handlingar ska bifogas digitalt i ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 23.59 sista ansökningsdagen. Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.
Vill du vara med och leda utvecklingen av socialtjänsten i en av Sveriges vackraste kommuner? I Borgholms kommun arbetar vi nära invånarna och varandra, med stort engagemang och en stark vilja att göra skillnad i människors liv. Vi söker nu en socialchef som tillsammans med oss vill driva Socialförvaltningen framåt med fokus på kvalitet, tillit och utveckling. Socialförvaltningen ansvarar för att erbjuda stöd, omsorg och förebyggande insatser till kommunens invånare. Vi arbetar för att främja social och ekonomisk trygghet, god livskvalitet och möjligheter till delaktighet i samhällslivet Verksamheten står inför både spännande möjligheter och utmaningar i en tid av förändrade behov och demografisk utveckling. Vi har påbörjat en utvecklingsresa där vi vill stärka det förebyggande arbetet, öka samverkan både internt och med externa aktörer samt arbeta mer datadrivet och processorienterat för att säkerställa hög kvalitet och effektivitet i våra insatser. Som socialchef är du en nyckelperson i detta arbete. Du leder förvaltningen tillsammans med en engagerad ledningsgrupp. I din roll ingår du också i kommunens ledningsgrupp, där vi gemensamt driver Borgholms utveckling framåt med fokus på hållbar välfärd och god service till våra invånare Hos oss får du arbeta i en kommun där det är nära mellan beslut och handling, och där vi värdesätter samarbete, transparens och mod att pröva nya arbetssätt. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Socialförvaltningen i Borgholms kommun omfattar cirka 650 medarbetare och är organiserad i fyra verksamhetsområden: vård- och omsorg, omsorgen för personer med funktionsnedsättning samt individ- och familjeomsorg. Varje verksamhetsområde leds av en verksamhetschef. Som socialchef har du det övergripande ansvaret för att leda och utveckla förvaltningens verksamheter tillsammans med förvaltningens ledningsgrupp. Uppdraget är av strategisk karaktär och innebär att du, i nära dialog med politiken och i samverkan med verksamheten, driver utvecklingen av en socialtjänst som präglas av kvalitet, rättssäkerhet, effektivitet och god arbetsmiljö. Du ansvarar för att verksamheten bedrivs i linje med kommunfullmäktiges och socialnämndens mål, visioner och budgetramar. En viktig del av uppdraget är att säkerställa att invånarna får behovsanpassade insatser av hög kvalitet, och att förvaltningens arbete genomsyras av transparens, tillit och professionalism. I rollen ingår ett nära samarbete med socialnämndens ordförande och presidium. Du ansvarar för att föredra ärenden, bereda underlag och återrapportera till nämnden, övriga politiska instanser samt till kommunchefen. Som en del av kommunens ledningsgrupp samarbetar du aktivt med övriga förvaltnings- och bolagschefer i frågor som bidrar till kommunens utveckling som helhet. I den regionala samverkan ingår du i både socialchefsnätverket och Länsgemensam ledning, där du medverkar till gemensamma utvecklingsinsatser och erfarenhetsutbyte över kommungränserna. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Relevant högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Flera års erfarenhet som chef på strategisk ledningsnivå • Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation • Erfarenhet av att leda andra chefer • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Meriterande: • Utbildning inom ledarskap och/eller förändringsledning • Goda kunskaper om de lagar och förordningar som styr socialtjänstens verksamhet Personliga egenskaper: Vi söker dig som har en passion för att skapa engagemang och motivation hos dina medarbetare. Du är en strategisk och analytisk ledare med förmåga att se verksamheten i ett större sammanhang och att fatta beslut med långsiktig hållbarhet. Du har en prestigelös inställning och värdesätter samarbete och öppen dialog. Genom ditt ledarskap bygger du förtroende och skapar en kultur där lärande och utveckling är en naturlig del av vardagen. Vi ser gärna att du har ett särskilt intresse för kompetensförsörjningens utmaningar och möjligheter samt förmåga att tydliggöra verksamhetens uppdrag i en föränderlig omvärld. Hos oss blir du en viktig kraft i arbetet med att vidareutveckla en socialtjänst som möter framtidens behov på ett hållbart och innovativt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Bli en del av Borgholms kommun! Vi har korta beslutsvägar och engagerade medarbetare, kommunledning och politiker. Du får möjlighet att påverka och göra verklig skillnad. Vår arbetsgivarprofil satsar på friska arbetsplatser genom det innovativa "Friskorienterat arbetssätt". Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Som tillsvidareanställd i Borgholms kommun kommer du att krigsplaceras på din arbetsplats och förväntas bidra med ditt arbete vid höjd beredskap. Vissa tjänster inom Borgholms kommun är placerade i säkerhetsklass, vilket innebär att en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen kan komma att genomföras före beslut om anställning OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Hultsfred hälsocentral är en arbetsplats där du gör stor skillnad för både människor och samhället. Vi erbjuder ett stimulerande arbete som sjuksköterska där du blir en del av ett engagerat team som kontinuerligt arbetar med att förbättra och utveckla vår hälsocentral. Om dig Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och gärna med specialistutbildning med inriktning distriktssköterska. Det är meriterande med erfarenhet från arbete inom hälso- och sjukvård, speciellt inom primärvård och mottagningsarbete. Andra önskvärda egenskaper som uppskattas är att du är lyhörd, nyfiken, initiativrik samt tycker om att lära dig nya saker och vill vara en del av vår goda gemenskap. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Vår arbetsplats Hultsfreds Hälsocentral har just nu 8 200 listade personer och vår strävan är att det ska bli fler. På vår hälsocentral råder en god arbetsmiljö med stor arbetsglädje. Hos oss får du möjligheten att möta människor från hela världen och arbeta med en varierad patientgrupp. Vi strävar efter att tillsammans skapa trygghet och ge patienterna ett professionellt bemötande och bra vård. Vår arbetsplats kännetecknas av engagemang och ett gott samarbete. Hos oss arbetar verksamhetschef, avdelningschef, distriktsläkare, psykolog, kurator, distriktssköterskor, sjuksköterskor, fotvårdsspecialist, undersköterskor samt medicinska sekreterare. Om du vill bli en del av vår arbetsgrupp är du varmt välkommen med din ansökan! Vi är en del av Primärvårdsförvaltningen som erbjuder hälso- och sjukvård i hela Kalmar län. Vi finns både i större städer och på mindre orter. Tillsammans är vi cirka 900 medarbetare som jobbar med att främja hälsa i alla möten. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Var med och gör skillnad i äldreomsorgen – hjälp oss sprida Skolverkets viktiga satsning på språkutveckling! Skolverket driver just nu en nationell satsning för att stärka språkutveckling för personal inom äldreomsorgen – ett regeringsuppdrag med syftet att förbättra kommunikationen, öka tryggheten och höja kvaliteten i vården. Fokus ligger särskilt på att ge flerspråkig personal bättre förutsättningar att utveckla sin kompetens. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad! Vi letar efter dig som: Har etablerade nätverk och kontakter med beslutsfattare, chefer och organisationer inom äldreomsorgen. Vill hjälpa till att sprida, sälja in och marknadsföra denna viktiga satsning. Har möjlighet att börja snarast möjligt – vi vill komma igång direkt! Varför är detta viktigt? Effektiv kommunikation inom äldreomsorgen är avgörande för både kvalitén i omsorgen och arbetsmiljön. Med din hjälp kan vi nå ut till rätt personer och säkerställa att fler får ta del av de möjligheter som denna satsning erbjuder. Intresserad? Hör av dig till oss så berättar vi mer!
IKEA Industry Hultsfred AB Har du en passion för att jobba med människor och organisation? Är du en person med högt engagemang och positiv inställning? Får du energi av att jobba tillsammans med kollegor för att hitta bättre lösningar framåt? Vill du bli en ambassadör för våra värderingar på IKEA? Om svaret är ja, fortsätt läsa, för det kan vara så att vi har en perfekt roll för just dig! Bli en av oss! Nu söker vi en digital specialist som vill vara med och driva vår utveckling framåt inom våra högautomatiserade produktionsprocesser, var av en är vår alldeles nya fabrik där vi producerar nya PAX-garderoben. Här jobbar vi tillsammans som ett team med allt från strategiska frågor till support och stöd till våra kollegor när det gäller digitalisering. Vi vill hela tiden förbättras och är inte rädda att testa nya lösningar. Vi stöttar varandra i att utveckla både oss själva och våra processer. Så ta chansen att bli en av oss! Så vem är du? Tillsammans, Enkelhet och Ansvar är exempel på värderingar hos oss. Det innebär att du är prestigelös, initiativtagande och drivs av att lära dig nya saker. Du ser lösningar där andra ser problem. Du har också förmågan att bygga relationer och kommunicera teknik på ett sätt som alla förstår. Vi använder oss av alkohol och drogtest vid anställning. Din profil: Vi söker dig som brinner för att använda dina digitala kunskaper för att driva utvecklingen framåt hos oss. Erfarenhet av att jobba med och förbättra digitala lösningar inom industri är särskilt meriterande. Du får gärna ha en högskoleutbildning med IT-inriktning. Samarbete med kollegor i vår internationella miljö gör att goda kunskaper i engelska i både tal och skrift är ett krav. Vill du veta mer? Kontakta IT/OT Manager Susanna Wall 0495-75 60 42 Unionen Sven-Inge Brååheden 0495-756132 Din ansökan skickar du senast den 31/7
Vi letar efter engagerade och pålitliga personer som vill bli en ovärderlig resurs för människor i behov av stöd och omsorg. Tjänster kommer tillsättas så fort som möjligt. Om rollen I rollen som personlig assistent kommer du att stödja och assistera individer med funktionsnedsättning i deras vardag. Arbetet innebär att främja deras självständighet och ge dem möjlighet till ett mer innehållsrikt och självbestämmande liv. Om vår kund Barnet är en aktiv och glad kille som behöver stöd i vardagen och tillsyn dygnet runt. Bor med sin familj bestående av fem familjemedlemmar och katt i Läckeby, men två månader under sommaren bor de i sin stuga i Ekenäs där även assistenten kommer att arbeta. Han är väldigt aktiv, men har inte förmågan att förstå faror. Hjälp behövs med allt såsom kommunikation, påklädning, måltider och personlig hygien m.m. Han har motoriska svårigheter men kan gå lite självständigt. Han älskar när det kittlar i magen, musik och att bada. Stort behov av närhet och ger ofta kramar. Det behövs aktiviteter för att få stimulans och välbefinnande. Om dig Du uppskattar att följa med på aktiviteter och är initiativtagande. Du behöver vara på tå hela tiden för att undvika eventuella missöden. Prioritering är att se till att barnet få en bra och meningsfull vardag. Med mycket stimulans och omvårdnad. Du behöver vara barnkär eftersom det finns fler barn i familjen. Föräldrarna vill kunna vara föräldrar åt sin son och behöver avlastning från sonens extra behov. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet eftersom du blir en del av familjen. Att jobba med detta barn ger dig ett meningsfullt jobb där du gör skillnaden för en hel familj. Arbetsuppgifter Du styr dagen genom att hitta på aktiviteter för barnet. Stödja kunden i deras dagliga rutiner och personliga omvårdnad. Underlätta vid kommunikation och interaktion med andra. Promenera och delta i andra fritidsaktiviteter tillsammans med kunden. Skapa en trygg och positiv miljö för kunden. Kvalifikationer och önskemål Vi söker dig som är tålmodig, barnkär och ansvarstagande. Tidigare erfarenhet av liknande arbete är meriterande, men inte ett krav. God kommunikationsförmåga och en flexibel inställning. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är nödvändigt. Ej pälsdjursallergi. Körkort och bil. Om tjänsterna Arbetspass varierar och kan inkludera både dag, kvällar, natt och helger, med en omfattning på cirka 22,5-60%. Arbetstider är vardagar kl. 17-22 och kl. 22-7 vaken natt. Helg kl. 9-17. Lön sätts baserat på erfarenhet och kvalifikationer i överenskommelse vid anställning. Ansökan Vi ser fram emot att ta del av din ansökan! Skicka din ansökan snarast då vi utför intervjuer löpande. Gör skillnad i någons liv idag - ansök nu! Vilka är vi? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. ❤️ Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi! ☺️
Är du en kreativ och utåtriktad person med stor passion för mode? Drivs du av att dela den passionen med andra och guida dem för att känna sig som bäst? Kanske är du personen vi söker till tjänsten som Visual Merchandiser i Kappahl Oskarshamn! På Kappahl jobbar vi utifrån vårt kundlöfte “Fashion fit for life”. Vi tycker att mode ska passa in på livet och för alla människors olika sätt att ta sig an vardagen. Ett mode gjort för att leva i, helt enkelt! Som Visual Merchandiser ansvarar du för att förverkliga Kappahls koncept och för att skapa köplust genom en inspirerande, föränderlig varuvisning. Du planerar och följer upp kampanj- och aktivitetsexponeringar samt utbildar och delegerar uppgifter till dina kollegor. Du medverkar även aktivt i den dagligen försäljningen ser du till att ett besök hos oss känns välkomnande, tryggt och inspirerande. En plats dit man gärna kommer tillbaka igen. Genom din kunskap om produkter, material, mode och trender påverka försäljningsarbetet i mötet med kunden. Tillsammans med ditt team arbetar du proaktivt för att nå uppsatta försäljningsmål. Att stötta dina kollegor i det dagliga arbetet är en viktig del av rollen. Tjänsten är tillsvidare på 25 h/veckan med start Under september. Mycket har hänt sedan vi började sälja kappor i en källare för snart 70 år sedan. I dag har vi närmare 360 butiker och är en av Nordens ledande modekedjor. Men en sak är sig lik - vårt brinnande intresse för våra kunder. För att kunna följa med på vår utvecklingsresa söker vi dig som är flexibel, lätt kan ändra fokus och prioritera om. Du har lätt för att känna igen dig i Kappahls värdeord – Inclusive, Courageous och Joyful. Ingen dag är den andra lik, och älskar du liksom vi utmaningar och att arbeta i ett högt tempo är det dig vi söker! Vem är du? - Utbildning och erfarenhet inom butikskommunikation eller visual merchandising - Social, utåtriktad och älskar mötet med människor. - Brinner för sälj och service och vill ge kunden den bästa shoppingupplevelsen.Älskar att jobba i team och samarbeta med andra för att nå mål. - Har stor initiativförmåga och tar ansvar i ditt arbete. - Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. - Tidigare erfarenhet inom detaljhandeln eller service. - Du är 18 år eller äldre. Kappahl Group grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 360 Kappahl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt online på över 20 marknader i Europa och Asien. Vi vill göra skillnad i modevärlden och vara en föregångare i branschen genom att alltid hålla våra löften: att ta hand om världen omkring oss, minimera miljöpåverkan för varje plagg och samtidigt uppfylla vårt medarbetarlöfte: " We promise you the right to always be yourself - a place to belong".Idag består Kappahl-teamet av cirka 4 000 kollegor i åtta länder, alla med olika bakgrund, ålder, kunskaper och stil. Vår gemensamma motivation är att skapa en ansvarsfull modevärld och erbjuda mode till en mängd olika människor och livsstilar. Ett ansvarsfullt mode som känns rätt, för bäraren och för den värld vi lever i. Idag är mer än 85 % av produkterna tillverkade av certifierade och/eller spårbara material. Vårt mål är att nå 100 procent år 2025 tillsammans med Kappahl-gruppens övergripande klimatmål om att halvera värdekedjans klimatutsläpp till år 2030. Läs mer på kappahl.se.
Välj ett jobb för att visa detaljer