Stödpedagog och Stödassistent till verksamhet inom LSS
Torsås kommun
Vårdare, boendestödjare

Torsås kommun - en kommun med närhet och livskvalité i södra Kalmar län. Kommunen, med ca 7 000 invånare, kan beskrivas som ett Sverige i miniatyr. Här finns havet, kusten, stränderna, slättlandet, sjöarna och skogarna. Näringslivet domineras av tillverkningsindustrin men har också en stor potential inom besöksnäring och andra områden. Här kan vi erbjuda en hög livskvalitet med närhet och stor trygghet för invånare och besökare. Torsås kommun har fem förvaltningar och två helägda bolag. I Torsås kommun vågar vi hitta på nya lösningar, tänka stora tankar och komma med spännande idéer. För att lyckas jobbar vi nära varandra. Vi samarbetar mot ett gemensamt mål; att ge alla som bor här de bästa förutsättningarna för ett gott liv. Att vi har nära till varandra märks genom att vi tar tillvara på varandras styrkor. Att förvaltningar och verksamheter arbetar nära varandra gör också att det aldrig är långt mellan medarbetare och chef, vilket i sin tur leder till att vi har korta beslutsvägar och nära samarbete. Torsås kommuns värdegrund bygger på orden Delaktighet, Utveckling, Tydlighet och Trygghet. Ett förhållningssätt som varje medarbetare och förtroendevald visar i det dagliga arbetet och i möte med medborgare och kunder. ARBETSUPPGIFTER I rollen som stödpedagog och stödassistent är du en del i det brukarnära arbetet. Uppdraget innebär att stödja och finnas där för våra brukare i vardagen. Du har ansvar att skapa förutsättningar till att ge stöd/hjälp och struktur i vardagen. Du stöttar brukaren i vardagen med allt från matlagning, personlig hygien och aktiviteter. I din roll ingår att arbeta efter upprättade arbetsbeskrivningar samt medverka till att verksamheten håller en god kvalité. Du skapar förutsättningar och möjligheter till ett självständigt liv. Du har ansvar för upprättande av genomförandeplan, dokumentation, arbeta utvecklande och följa upp effekterna av stödet. Du arbetar både självständigt och tillsammans med kollegorna mot gemensamma mål, följer upp och reflekterar över ditt arbete. I arbetet ingår delegerade sjuksköterskeuppgifter och social dokumentation. Du kommer också samverka med god man, anhöriga och legitimerad personal. Målet är att ge varje boende en förutsägbar vardag där integritet är en självklarhet. Vi arbetar med tydliga rutiner för att skapa struktur och trygghet hos våra brukare. I rollen som Stödpedagog är du en del av det brukarnära arbetet, både i utförandet av stödet men också i en vägledande roll till kollegor där du har ett ansvar för vissa verksamhetsövergripande områden som social dokumentation, genomförandeplaner och metodhandledning. Du kommer även leda det pedagogiska arbetet och ansvara för det pedagogiska utvecklingsarbetet på individ- och gruppnivå. Du driver tillsammans med enhetschef och kollegor frågor kring värdegrund och verksamhetens systematiska kvalitetsarbete. Som Stödpedagog arbetar du för att skapa delaktighet och teamkänsla i arbetsgruppen. KVALIFIKATIONER För tjänsten som Stödpedagog krävs eftergymnasial utbildning som Stödpedagog med specialisering inom funktionshinderområdet som omfattar minst 200 yh-poäng eller 60 högskolepoäng eller kombination däremellan som motsvarar minst två terminers heltidsstudier. För tjänsten som Stödassistent krävs gymnasial utbildning såsom Barn och fritid-, Vård och omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tjänsten kräver att du har erfarenhet av arbete med personer med någon form av funktionsnedsättning, meriterande är tydliggörandepedagogik. Körkort är ett krav.  För att lyckas i uppdraget ser vi att du är trygg i dig själv och är tydlig i din kommunikation. Du planerar och strukturerar ditt arbete effektivt samt har god förmåga att se till verksamhetens helhet - samtidigt som du har brukarens behov i fokus. Du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt. Du uttrycker kärnan i argument på ett tydligt och effektivt sätt. Du agerar på egen hand utifrån vad situationen kräver utan att behövas stöd från andra. Du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag.  För att lyckas i uppdraget som stödpedagog ser vi att du ytterligare har en förmåga att arbeta tillsammans med andra och utföra uppgifter och nå mål. Du är ansvarsfull och mån om att slutföra det du påbörjat, följer processer och följer upp att arbetet blir utfört på rätt sätt. Du är intresserad och arbetar för att skapa förståelse för andra och arbeta för ett respektfullt arbetsklimat. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet. Du har en fallenhet för att inspirera andra för att nå verksamhetens gemensamma kvalitetsmål samt har god förmåga att samarbeta både internt och externt i verksamheten. Du ansvarar för att hålla dig uppdaterad på ny kunskap och omvärldsbevaka inom verkamhetens område. Stor vikt tillskrivs personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR) Varmt välkommen med din ansökan!

8 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Upphandlare
REGION KALMAR LÄN
Inköpare och upphandlare

Vi söker dig som tycker om att möta människor och har ett stort intresse för inköp och strategiska affärer! I ditt arbete som upphandlare hos oss är du en nyckelperson genom hela upphandlingsprocessen. Du leder processen i större och mindre upphandlingar och driver dessa i nära samarbete med expertgrupper, styrgrupper och beslutsfattare inom verksamheterna. Du har en strategiskt viktig roll och arbetar med upphandlingar på ett självständigt och affärsmässigt sätt genom hela processen. Upphandlingarna genomförs i samverkan med sakkunniga kollegor i verksamheterna. I din roll ger du även råd och information i upphandlingsfrågor samt följer upp och vårdar avtal och leverantörskontakter i nära samverkan med verksamheten. Du kommer även att delta i interna och externa nätverk och därmed bidra till utvecklingen av vår verksamhet så att vi blir ännu bättre. Hos oss får du ett utvecklande och utmanande arbete i en organisation i ständig utveckling. Tillsammans gör vi de bästa affärerna som skapar mervärde för patienter och invånare i Region Kalmar län. Om dig För tjänsten bör du ha en högskoleutbildning inom ekonomi, inköp eller logistik eller annan för rollen relevant utbildning. Vi ser gärna att du har minst två till tre års erfarenhet av kvalificerat upphandlingsarbete i offentlig sektor alternativt relevant erfarenhet från privat näringsliv. Vi utgår ifrån att du har god systemvana, kunskaper i Excel och PowerPoint samt vana från att arbeta med Tendsign eller liknande system. Du som sökande bör även ha god kommersiell förståelse samt kunskap om lagarna om offentlig upphandling, främst LOU. För tjänsten har du även nytta av kunskap och erfarenhet från förhandlingar och affärer avseende högteknologisk utrustning. Du har ett professionellt förhållningssätt - är serviceinriktad, lyhörd och strukturerad. Du tar ansvar för din uppgift, är prestigelös och nyfiken med en god analytisk förmåga. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, på både svenska och engelska och du är bekväm att prata inför större grupper. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du är flexibel och har en vilja att precis som vi, bidra till den positiva stämningen på vår enhet. Tjänsten kan komma att säkerhetsprövas. Din framtida arbetsplats Du blir en del av upphandlingsenheten som består av 26 medarbetare. Vi genomför länsövergripande upphandlingar för hela regionen och stöttar alla våra verksamheter i avtals- och upphandlingsfrågor. Vi följer aktivt upp avtal och har ett särskilt ansvar för att regionens verksamheter tillämpar upphandlade avtal.   Vi är en modern arbetsplats där vi arbetar utifrån vår värdegrund om ett öppet, engagerat och kunnigt ledar- och medarbetarskap samt utifrån vår strategi, varje dag lite bättre. Vi är stolta över arbetet vi gör men också över det arbetsklimat vi skapat tillsammans. Vi trivs tillsammans och vi sätter glädje i fokus, exempelvis genom att spela en omgång rundpingis på lunchen eller ta en promenad med en härlig kollega!  Vi är en del av Regionservice, som är 500 medarbetare med specialkompetens inom flera olika yrkesområden. Tillsammans ansvarar, utför och utvecklar vi servicetjänster för Region Kalmar läns verksamheter. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

8 juni 2025
Sista ansökan:
29 juli 2025
Biomedicinsk analytiker klinisk kemi och transfusionsmedicin
REGION KALMAR LÄN
Biomedicinska analytiker m.fl.

Kom och bli en del av vårt team där varje dag är en ny möjlighet att växa och göra skillnad. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats med engagerade kollegor och en ständig möjlighet till personlig och professionell utveckling.  Arbetsuppgifterna varierar mellan olika arbetsstationer inom klinisk kemi och transfusionsmedicin så som allmänkemi, hematologi, koagulation, immunokemi och blodgruppsserologi, preanalys, provtagning och tappningsverksamhet. Under våren och sommaren så analyserar vi även pollen, vilket vi är ensamma om att göra i vår region. Vår verksamhet är en viktig del i vårdkedjan och vi bedriver verksamhet dygnet runt. Arbetstiderna för aktuella tjänster varierar mellan dag, kväll, natt och helg. Om dig Vi letar efter en legitimerad biomedicinsk analytiker eller någon med liknande naturvetenskaplig utbildning. Du är nyfiken, ansvarsfull och redo att ta dig an varierande arbetsuppgifter inom klinisk kemi och transfusionsmedicin. Vi välkomnar både erfarna praktiker och nyutexaminerade talanger som vill växa tillsammans med oss.  Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.  Din framtida arbetsplats Ett varierande och inspirerande arbete med engagerade kollegor. Det finns möjligheter till att fördjupa sina kunskaper och få ett ökat ansvar. Vår arbetsplats i Västervik är mer än bara ett ställe att jobba på - det är en gemenskap där vi värdesätter arbetsglädje och samarbete. Vi tar stolthet i våra traditioner som "kakfestivalen" och "julgodisparaden", och vi ser fram emot att välkomna nya kollegor till vårt varma och stöttande team. Hos oss får du inte bara ett jobb, utan en plats där du kan växa och göra skillnad varje dag. Vi tillämpar löpande rekrytering, så välkommen in med din intresseanmälan redan idag!   På Diagnostiskt centrum utförs årligen fler än sex miljoner analyser, undersökningar och behandlingar. Vår länsövergripande verksamhet finns på sjukhusen i Kalmar, Oskarshamn och Västervik. Hos oss arbetar 260 medarbetare inom enheterna klinisk patologi, klinisk mikrobiologi, klinisk kemi och transfusionsmedicin, klinisk fysiologi och nuklearmedicin, smittskydd och vårdhygien samt biobank- och vävnadscentrum. Vi är ett vetenskapligt kompetenscentrum och aktiva inom flera forskningsområden. Här på Diagnostiskt centrum utför vi ett meningsfullt arbete av hög kvalitet och erbjuder en god service. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

8 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Mocca Deli söker nya stjärnor
MD Kalmar AB
Pizzabagare m.fl.

Vi söker nya stjärnor till vår Mocca-familj. Du ska ha erfarenhet av att stå i kök sedan tidigare. Du som söker måste behärska svenska språket i tal och skrift Vi säter stor vikt på personlig lämplighet.

8 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Mocca Deli söker nya stjärnor
MD Kalmar AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vi söker nya stjärnor till vår Mocca-familj. Du ska ha erfarenhet av att stå i kök sedan tidigare. Du som söker måste behärska det svenska språket i både tal och skrift Vi säter stor vikt på personlig lämplighet.

8 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Nattjänst Personlig Assistent
Bellatrix AB
Personliga assistenter

Vi söker en assistent för aktiv, vaken natt. Du bör vara empatisk, lugn och pålitlig. Man arbetar i block ofta tre nätter och är sedan ledig fem till sex nätter efter ett rullande schema. Arbetsplatsen är i hemmiljö med familj och djur så du bör vara lyhörd och flexibel. Kollektiv avtal finns och certifikat från IVO.

8 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Sommarvikarie personlig assistent
Bellatrix AB
Personliga assistenter

Jag är en man i 60 års åldern som söker sommarvikarier med möjlighet till fast anställning. På sommaren bor jag vid havet med min fru och våra djur. Jag söker Dig som ser möjligheter istället för hinder och vill följa med på äventyr. Jag behöver hjälp med det mesta eftersom jag sitter i rullstol men vill tack vare mina assistenter ändå njuta av livet. Du bör vara positiv, lyhörd, engagerad. Hos mig arbetar man två assistenter tillsammans och alla hjälpmedel finns. Arbetstiden är fördelad på dag, kväll och helg och det finns stor möjlighet att påverka sitt eget schema. Intervjuer görs löpande så välkommen med din ansökan. Kollektivavtal finns och tillstånd från IVO.

8 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Köksmästare
Gröna Kalmarstugan AB
Restaurang- och kökschefer

🍃 KÖKSCHEF TILL GRÖNA STUGAN I KALMAR 🍃 Är du en passionerad ledare i köket som ser fram emot ett fullsatt lunchpass eller en nypa kreativ galenskap? Har du samtidigt fingertoppskänsla för smaker, struktur i blicken och ett lugn som smittar av sig på hela teamet? Då kanske du är vår nya kökschef! Om oss Gröna Stugan är en av Kalmars äldsta och mest uppskattade restauranger – en grön oas där tradition möter nytänk och kvalitet aldrig kompromissas. Vi satsar på råvaror med omsorg, service med värme och en meny som förändras med säsongen. Vårt kök är hjärtat i verksamheten, och nu söker vi en ny stjärna som kan styra vårt kök. Vi letar efter dig som: Har flerårig erfarenhet som kock och gärna som kökschef eller souschef. Är en naturlig ledare – du kan både leda, lyssna och lära. Brinner för matlagning, kvalitet och hållbara råvaror. Har koll på egenkontroll, ekonomi och planering (och tycker det är kul, faktiskt!). Kan hålla ett högt tempo utan att tappa känslan i detaljerna. Vill vara med och utveckla menyer, koncept och ett fantastiskt team. Vi erbjuder: En stabil arbetsplats med höga ambitioner och skön stämning. Frihet att skapa och påverka. Ett kök där vi inte tummar på kvaliteten Möjligheten att jobba i Kalmar, Sveriges kanske mest underskattade sommarstad (och vinterstad med, för den delen). En arbetsmiljö där man får vara både professionell och mänsklig. Låter det som något för dig? Tveka inte – skicka din ansökan (gärna med CV och några rader om varför just du passar för Gröna Stugan) till [email protected]. Sista ansökningsdag: Vi intervjuar löpande – vänta inte för länge. Start: Enligt överenskommelse.

7 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Restaurang/köksbiträde
Kama Sushi AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vi söker dig som är glad och serviceinriktad till våra restauranger. Du ska vara stresstålig, noggrann och ansvarsfull. Arbetsuppgifter är varierande och du får en lättare utbildning innan du börjar. Erfarenhet är inget krav men är självklart en merit. Språkkrav är svenska och engelska. Om du är rätt person skicka ditt CV till [email protected]

7 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Bartender, Borgholm
Jean Ali AB
Bartendrar

Jobb som bartender hos oss på Nya Ebbas restaurang i Borgholm. Säsonganställning: 2025-06-15 - 2025-08-15 🌴 Sommar + drinkar + skönt gäng = Nya Ebbas! ❤️ Vill du jobba i vår utebar i sommar? Vi söker en bartender med erfarenhet – du behöver vara 20+ och kunna hålla tempo när det blir fullt tryck. ✨ Fantastiskt läge i Borgholm ✨ Sköna kollegor Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

5 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025