Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden. Change starts here! Fakulteten för teknik har en bred verksamhet som spänner över nio olika institutioner genom vilka Linnéuniversitetet tillhandahåller utbildning och bedriver forskning. Utbildningarna inom teknik omfattar allt från korta utbildningar på några få veckor eller månader till femåriga civilingenjörsutbildningar. Forskningen svarar upp mot samhällets behov inom flera breda fält med grundläggande forskning och tillämpad forskning i samverkan med samhällets aktörer. Institutionen för datavetenskap och medieteknik ansvarar för ett stort antal utbildningar på grund- och avancerad nivå inom datavetenskap, mjukvaruutveckling och medieteknik. Institutionen har utbildningsprogram på grund- och avancerad nivå samt civilingenjörsprogram. Institutionen för datavetenskap och medieteknik bedriver forskning kopplad till Linnaeus University Centre for Data Intensive Sciences and Applications (DISA, https://lnu.se/disa). DISA är Linnéuniversitetets spetsforskningsmiljö som arbetar med insamling, analys och nyttogörande av stora datamängder. Centrat har sin tyngdpunkt inom datavetenskap, men har ett mångvetenskapligt perspektiv genom ett samarbete mellan forskare från universitetets samtliga fakulteter. Ämnesområde för befattningen: Datavetenskap med inriktning mot webbteknik och molnsystem Placeringsort tillsvidare: Kalmar. Eftersom Linnéuniversitetet finns i både Växjö och Kalmar kan resor mellan orterna förekomma. Anställningens omfattning: Heltidsanställning (100%) tillsvidare. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. I normalfallet tillämpas provanställning. Arbetsbeskrivning Arbetsuppgifterna omfattar hela forskningscykeln, från litteraturöversikter och identifiering av forskningsutmaningar, via implementering av programvaruverktyg och utförande av benchmarks, till rapportering av resultat och publicering i högt rankade tidskrifter och konferenser inom relaterade områden (webbteknik och molnsystem). Dessutom kommer den anställde att undervisa i kurser på olika nivåer (inklusive kursadministration och handledning av examensarbete), vara involverad i utveckling av kursplaner och läroplaner och vara ansvarig lärare för kurser. Undervisningsuppgifterna avser ämnen inom de utannonserade områdena (webbteknik och molnsystem), samt mer allmänna kurser i datavetenskap och programvaruutveckling. I tjänsten ingår också handledning av doktorander, rådgivning till postdoktorala forskare, aktivt ledarskap för det operativa arbetet och utvecklingen av en forskargrupp samt att attrahera externa forskningsmedel. För fullständig annons med behörighet och bedömningsgrunder, vänligen följ länken: Fullständig annons Sista ansökningsdatum är 3 augusti 2025. Kontaktpersoner: Prefekt: Prof. Arianit Kurti, +46 470 708375 [email protected] Ämnesföreträdare: Prof. Welf Löwe, +46 470 708495 [email protected] HR-partner: Erika Hjelmer, +46 470 708206 [email protected] Vill du veta mer om Fakulteten för Teknik? Läs mer på Lnu.se: https://lnu.se/mot-linneuniversitetet/Organisation/fakulteten-for-teknik/ #LI-DNI Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. Din ansökan ska utformas enligt Mall för ansökan som du hittar i Kompletterande riktlinjer - Anställningsordning under rubriken "viktiga dokument" längst ned under annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Övriga handlingar, t ex olika typer av vetenskapliga arbeten, ska skickas in digitalt tillsammans med ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 23.59 sista ansökningsdagen. Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser. Linnéuniversitetet är en arbetsgivare som uppfyller kraven i den Europeiska stadgan för forskare och följer riktlinjerna för rekrytering. Därför har universitetet fått HR Excellence in Research-certifieringen. Vänligen notera att legitimation ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vill du vara med och skapa något stort tillsammans med ett företag i teknikens framkant? Axipto är en del av industrikoncernen Inducore – vi kombinerar det mindre företagets gemenskap och korta beslutsvägar med det stora företagets resurser. Hos oss får du arbeta i en modern och framåtblickande miljö där vi ständigt investerar i den senaste tekniken – med avancerade CNC-maskiner och robotbaserade automationslösningar som grund för vår produktion. Hos oss får du arbeta i ett innovativt och öppet företag där människors engagemang och idéer är vår största tillgång. Vi är stolta över vår teknik – men ännu mer stolta över människorna bakom den. Om rollen I rollen som kvalitetstekniker blir du en viktig del i vårt team. Du arbetar nära produktionen och är med i hela kedjan – från uppstart av nya produkter till löpande kvalitetsarbete. Du driver förbättringsinitiativ och bidrar till att ständigt utveckla våra processer, i nära samarbete med kollegor från olika delar av verksamheten. Du är en viktig stödfunktion för hjärtat i vår verksamhet - produktionen. Vi tror att kvalitet inte bara handlar om teknik – utan också om samarbete, lyhördhet och ett genuint intresse för utveckling. Genom att stötta, utbilda och förändra förutsättningarna för produktionspersonalen kommer både du och hela Axipto att utvecklas och få möjligheten att prestera bättre. Vi söker dig som: Har erfarenhet av kvalitetstekniskt arbete inom tillverkningsindustri eller har ett starkt tekniskt intresse och vilja att lära. Har god datorvana och kommunicerar bra på svenska och engelska. Är strukturerad, noggrann och nyfiken – du ser möjligheter där andra ser problem. Har god samarbetsförmåga och trivs i en roll där du får ta ansvar och bidra till utveckling. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi vet att ingen kan allt från början – det viktigaste för oss är din vilja att lära, utvecklas och bidra. Hos oss får du: En trygg anställning med kollektivavtal Arbeta i en tekniskt avancerad och modern miljö En arbetsplats där vi stöttar varandra och där du får vara med och påverka. Förmåner som friskvårdsbidrag, tillgång till gym och regelbundna personalaktiviteter – allt för att skapa trivsel, gemenskap och en hållbar arbetsvardag På Axipto värnar vi om mångfald och inkludering. Vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar och stärker oss - både som arbetsplats och människor. Därför strävar vi efter att skapa en inkluderande arbetsmiljö, där alla ges lika förutsättningar att växa och känna sig välkomna – oavsett bakgrund, kön eller erfarenhet. Tjänsten är på heltid med placering i Nybro. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt till: [email protected] Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Vi erbjuder en tjänst som specialistläkare/överläkare vid Lung- och allergisektionen som är en del av medicinkliniken. Sektionen bedriver utredning och behandling av alla lungmedicinska sjukdomar. Det finns en vårdavdelning med 7 vårdplatser för lungmedicinska patienter, lung- och allergimottagning, syrgas- och hemventilatormottagning samt lungonkologisk dagvårdsenhet. Vi har en modern bronkoskopienhet med möjlighet till genomlysning och det finns på sjukhusets kliniska träningscentrum avancerad simulatorutrustning för bronkoskopiträning. Sedan 2024 genomför sektionen även EBUS-undersökningar. Från och med 2026 kommer det även att finnas möjlighet till PET-diagnostik vid länssjukhuset. I din roll som lungläkare hos oss har du möjlighet att fördjupa dig och utvecklas inom lungmedicin samt att jobba med akut internmedicin. Medicinkliniken har god bemanning av specialistläkare inom samtliga internmedicinska subspecialiteter. Inom lungmedicin arbetar vi patientcentrerat och tillsammans med samtliga personalkategorier på enheten med ett teamperspektiv. Sedan 2019 bedriver sjukhuset utbildning av läkarstudenter. Medicinkliniken har även ett stort utbildningsansvar för randande ST-läkare från såväl sjukhusspecialiteter som primärvård. Detta innebär att det ofta finns en till två randande utbildningsläkare på enheten. Följaktligen ingår i tjänsten utbildningsuppdrag där man förväntas handleda läkarstudenter och ST-läkare. I arbetsuppgifterna ingår deltagande i internmedicinska jourer utifrån kvalifikation. Om dig Vi söker dig som är specialistläkare inom lungmedicin. Du har gott omdöme och kan kommunicera på ett tydligt sätt med såväl kollegor som patienter. Samarbetsförmåga och initiativrikedom är andra viktiga egenskaper. Specialistkompetens i allmän internmedicin, erfarenhet av undervisning, forskning samt medicinskt utvecklingsarbete är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Specialistläkare som uppfyller kriterier för överläkartjänst på länssjukhuset erbjuds detta. Din framtida arbetsplats Medicinkliniken är den största kliniken på länssjukhuset med runt 350 anställda. Här bedrivs specialiserad vård inom samtliga medicinska subspecialiteter. Upptagningsområdet omfattar cirka 160 000 invånare. Sedan 2019 bedrivs formaliserad läkarutbildning på länssjukhuset och inom medicinkliniken. Klinikens läkare utgör basen för all studentutbildning. Gemensam utbildning förekommer vid flera tillfällen varje vecka. På sektionen finns fem lungspecialister och en allergolog. På de olika mottagningarna finns specialiserade sjuksköterskor. Vi har ett välfungerat samarbete med exempelvis radiologer, onkologer, patologer, palliativ läkare samt Linköpings Universitetssjukhus. Länssjukhuset i Kalmar är ett av tre sjukhus i Kalmar län. Sjukhuset är ett akutsjukhus med specialistvård, förlossningsvård och BB. Här arbetar drygt 2300 personer för att erbjuda god vård och hög patientsäkerhet till länets invånare. Våra medarbetares ständiga utvecklingsarbete gör att vi når goda resultat i flera olika nationella mätningar. Sjukhuset ligger nära Kalmar centrum och Kalmarsund. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Vi erbjuder dig ett varierande och utvecklande arbete. På avdelning 17 vårdas patienter inom hematologi, stroke/neurologi, gastroenterologi samt lungmedicin. Som sjuksköterska hos oss arbetar du mot en av våra specialiteter efter ditt intresse och erfarenhet. Vi har god gemenskap och engagerade medarbetare. Hos oss blir du väl omhändertagen. I din roll som sjuksköterska är du en självklar del av patientens vård. Du deltar aktivt i det medicinska omhändertagandet i nära samarbete med övriga yrkeskategorier. Du ansvarar för patientens omvårdnad, deltar vid akuta insatser, samt utför och följer upp medicinska ordinationer. Hela teamet arbetar med målsättningen att ge patienten en god och säker vård. På avdelningen arbetar många olika yrkeskategorier i team med patienten i centrum. Verksamheten pågår dygnet runt. "Vi har mycket återkommande patienter, man får ett speciellt band till varandra och utvecklar en viss relation" - Simon Erlingsson, sjuksköterska. Se filmen om hur det är att arbeta inom en av våra specialiteter, hematologen. Välkommen med din ansökan! Om dig Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Du bör vara ansvarsfull, ha god samarbetsförmåga samt kunna arbeta självständigt och har förmåga att prioritera. Vi söker dig som är positiv och vill vara med och utveckla vår verksamhet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Din framtida arbetsplats Medicinkliniken har i första hand ett akut- och närsjukvårdsuppdrag. I samverkan med andra kliniker erbjuder vi medborgarna en god och säker vård. Kliniken erbjuder komplett internmedicinsk verksamhet med avancerad sjukvård inom såväl öppen- som slutenvård. Medicinkliniken innefattar följande områden; diabetes- och endokrinologi, hematologi, kardiologi, lungmedicin, mag/tarmmedicin, neurologi och stroke, njurmedicin/dialys samt reumatologi. Länssjukhuset i Kalmar är ett av tre sjukhus i Kalmar län. Sjukhuset är ett akutsjukhus med specialistvård, förlossningsvård och BB. Här arbetar drygt 2300 personer för att erbjuda god vård och hög patientsäkerhet till länets invånare. Våra medarbetares ständiga utvecklingsarbete gör att vi når goda resultat i flera olika nationella mätningar. Sjukhuset ligger nära Kalmar centrum och Kalmarsund. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Vill du bli en del av ett erfaret team inom mekanisk tillverkning och svetsning? Vi på Legoproduktion i Böta AB söker nu en noggrann och engagerad svetsare med erfarenhet av TIG-, MAG- och MIG-svetsning. Hos oss får du arbeta med både små och stora detaljer - främst i svart material, men även rostfritt - i en verkstad där kvalitet, precision och yrkesstolthet står i centrum. Om rollen Som svetsare hos oss kommer du att arbeta med legotillverkning i både korta och långa serier. Du arbetar utifrån kunders ritningar och instruktioner, vilket ställer krav på god ritningsläsning. Vår verkstad i Ruda är modern och utrustad för flexibel tillverkning i flera material och storlekar. Vi söker dig som: Har erfarenhet av MIG-, MAG- och TIG-svetsning Är van vid ritningsläsning och har arbetat med det praktiskt Gillar att arbeta dagtid och trivs i industrimiljö Är självgående, ansvarstagande och noggrann Har erfarenhet av verkstadsmaskiner och industriarbete Det är meriterande om du har truckkort eller traversutbildning - men det är inget krav. Saknar du utbildning eller erfarenhet men är intresserad av att lära dig? Vi samarbetar med Arbetsförmedlingen och erbjuder rekryteringsutbildning via arbetsmarknadsutbildning inom CNC, kombinerat med praktik på Arcus i Oskarshamn som varvas med praktik hos oss. Ett bra tillfälle för dig som vill ta steget in i branschen! Om Legoproduktion i Böta AB Vi är ett väletablerat företag inom mekanisk legotillverkning med bas i Ruda. Med bred kompetens och hög kvalitet erbjuder vi kundanpassade lösningar inom svetsning, bearbetning och montering. Hos oss får du ett varierande arbete, utvecklingsmöjligheter och ett team som värdesätter yrkesskicklighet. Skicka in din ansökan så snart som möjligt - vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Läs mer om oss på: www.legoproduktion.se
Välkommen till öarnas och sjöarnas plats! Här i Oskarshamn kan du uppleva lugnet i värmen och tryggheten och finna din energi i närheten och gemenskapen. Vi är stolta över att vara landets fjärde örikaste kommun, med över 6 000 öar i vår skärgård och i våra 500 sjöar. Oavsett om du söker avkoppling eller äventyr, så har Oskarshamn något att erbjuda. Med havet som fond och barrdoft runt hörnet är det lätt att förälska sig och slå sig till ro. I Oskarshamn kan du växa och utvecklas. Med stora arbetsgivare inom industri och teknik, drivna entreprenörer och småföretagare, erbjuder Oskarshamn ett välmående näringsliv och spännande möjligheter. Närheten mellan landsbygd, stad, hav och skog ger alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar. Välkommen att kasta ankar i Oskarshamns kommun. Tjänsten är placerad på Bildningsförvaltningens administrativa grupp. Bildningsförvaltningen ansvarar för utbildning, kultur- och fritid. Förvaltningen ska se till att dessa verksamheter bedrivs enligt lagar, förordningar och andra bestämmelser samt följer nationella mål och riktlinjer som Oskarshamns kommunfullmäktige bestämt. Administrationens uppdrag gentemot elever, vårdnadshavare, medborgare, medarbetare, chefer och politiker är att med utgångspunkt från barnets och elevens bästa uppfylla behoven av support och stöd inom: Kansli, nämnd och utredning, Barn/elevuppgiftshantering, Nämndadministration, Ekonomi, personal samt Expedition Löpande rekrytering tillämpas för denna tjänst, välkommen med din ansökan redan idag! ARBETSUPPGIFTER Som organisationsstrateg utgör du ett viktigt stöd till cheferna med att förvalta och utveckla verksamheterna inom bildningsnämndens ansvarsområden. Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av två olika delar. Dels att driva och stödja verksamhetschefer och rektorer i det systematiska kvalitetsarbetet med framtagande av data och statistik, analys och dokumentation. Du kommer även arbeta aktivt för att utveckla organisationens kunskap att analysera data och bidrar på så vis till att chefer på olika nivåer fattar välgrundade beslut. Den andra delen av uppdraget består av att hålla ihop, driva och utveckla processerna för samverkan mellan skola och arbetsliv. Genom ditt arbete ska barn och unga få en god bild av arbetslivets olika karriärs- och utvecklingsmöjligheter i Oskarshamns kommun. Du kommer nätverka både regionalt och nationellt och utveckla strukturer så samverkan systematiseras över tid. Du kommer ha ditt kontor i stadshuset i Oskarshamn men förväntas röra dig mellan våra skolenheter och de verksamheter som krävs i uppdraget. Förutom cheferna i bildningsförvaltningen kommer du ha ett nära samarbete med studie- och yrkesvägledare samt kollegorna i administrationen. I tjänsten ingår arbetsuppgifter såsom: - Ta fram data och analysunderlag inom ramen för systematiskt kvalitetsarbete. - Rapportskrivande och analysstöd till chefer. - Driva och stödja arbetet med att utveckla automatisering/digitalisering av arbetsprocesser och flöden. - Föredra ärenden och uppdrag för chefer, medarbetare och politiker. - Utveckla och systematisera samverkan mellan skola och arbetsliv. - Samordna studiebesök och aktiviteter som syftar till god samverkan mellan skola och arbetsliv. - Omvärldsbevakning och nätverkande i syfte att utveckla kommunens interna arbete och sprida goda exempel från arbetet i Oskarshamns kommun. Ibland kräver vårt arbete även att vi frångår våra ordinarie arbetsuppgifter och hugger tag där det behövs mest utifrån barns och elevers bästa. Det förväntas även av dig. KVALIFIKATIONER Högskoleutbildning, lärarexamen eller annan högre utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten. Du har: • Mycket god analytisk förmåga som gör att du har lätt att överblicka processer och förstå dess betydelser för helheten. • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska. • B-körkort. För att du ska trivas som organisationsstrateg hos oss krävs att du är strukturerad, självgående samt service- och kvalitetsmedveten. Du behöver trivas med att självständigt driva dina arbeten framåt, ibland utan uttalade deadlines. Du har en pedagogisk förmåga som gör att du enkelt kan förklara komplexa frågor och sammanhang och bidra till andras lärande. Du förväntas vara socialt aktiv och bygga upp ett brett kontaktnät genom vilket du både hämtar inspiration för att bidra till att utveckla verksamheten och sprida det goda arbete som sker i Oskarshamns kommun. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera då rollen innebär många kontaktytor. Du behöver ha lätt för att ställa om och byta fokus med kort varsel samt ha förmågan att självständigt prioritera mellan dina arbetsuppgifter. Vidare behöver du ha lätt för att samarbeta med kollegor, chefer och externa kontakter på så sätt att du är lyhörd, smidig och bemöter frågeställningar på ett konstruktivt sätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Det är meriterande om har erfarenhet av arbete inom kommunalt styrd verksamhet och är flerspråkig. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat. För att kunna bli aktuell för en anställning behöver du kunna visa upp följande utdrag ur belastningsregistret: För arbete inom skola eller förskola. Detta hittar du under https://polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag/. Du som söker och är intresserad av tjänsten ansök redan nu om utdraget. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst. Läs gärna mer på https://oskarshamn.com/ Kika gärna på vår fina film om vår stad: https://youtu.be/_T9Cy0C-H_o
Är du nyfiken, positiv och vill arbeta i en modern verkstad med internationella kunder i framkant? Machinery Scandinavia i Rosenfors söker nu dig som vill växa med oss! Om tjänsten Hos oss får du arbeta inom tillverkningsindustrin med avancerad mekanisk bearbetning - främst 4-axlig fräsning" men även CNC svarvning, drivna verktyg osv. Med fokus på kvalitet, produktivitet och utveckling är du en viktig del av ett mindre men kunnigt team. Arbetet är varierande, och det finns möjlighet att utvecklas inom flera områden. Vem är du? Vi söker dig som är driven, nyfiken och intresserad av teknik och industriproduktion. Du är ordningsam, ansvarstagande och tycker om att samarbeta med andra. Det viktigaste för oss är din inställning - vi tror att rätt personlighet är nyckeln till långsiktig framgång! Krav för tjänsten: . Erfarenhet av CNC eller motsvarande utbildning (t.ex. industrigymnasium) . Förmåga att läsa ritningar och följa instruktioner . Svenska i tal och skrift . B-körkort Meriterande: . Intresse för teknik och IT . Tidigare erfarenhet av svarvning, fräsning, mätteknik . Erfarenhet av att programmera/ställa/byta verktyg i CNC-maskiner . Goda kunskaper i matematik och ritningsläsning Saknar du utbildning och erfarenhet men är intresserad av att lära dig? Ingen fara - vi samarbetar med Arbetsförmedlingen och erbjuder möjlighet att gå en arbetsmarknadsutbildning inom CNC som kombineras med praktik hos oss i en rekryteringsutbildning. Varför ska du söka till oss? Hos Machinery Scandinavia får du: . Arbeta i en modern, utvecklingsinriktad verkstad . Vara del av ett tight team där du kan påverka . Trygg anställning i ett bolag med lång erfarenhet och internationella kunder . Möjlighet till kompetensutveckling och vidareutbildning Plats: Rosenfors, Hultsfreds kommun ________________________________________ Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Vid frågor, kontakta oss via vår hemsida: www.machineryscandinavia.se
Vill du arbeta som Guldsmed i en varierad roll? Ser du dig själv i ett dynamiskt företag där hantverkstradition och teknik går hand i hand för att skapa vackra smycken? Sök då gärna till vårt härliga team! Om jobbet Vi söker en medarbetare till vår guldsmedsavdelning. Du välkomnas in i en härlig grupp där du får möjlighet att skapa mervärde för hela verksamheten. I denna roll varvas traditionellt guldsmedsarbete med infattning av stenar. Vi är i en spännande utvecklingsfas och söker dig som vill vara med och utveckla både teamet och företaget. Som guldsmed på Guldbolaget arbetar du nära övrig produktionspersonal för att utveckla och optimera våra tillverkningsprocesser. Tjänsten innehåller många delar och vi utbildar dig efterhand på de delar du tidigare inte varit i kontakt med. Vårt mål är alltid att flera ska besitta viktiga grundläggande kunskaper i vår verksamhet så att vi alltid kan hjälpas åt. Arbetet är förlagt vardagar, heltid mellan 07.00-16.00. Du kommer arbeta från produktionen i Bergkvara. Om dig Du som söker bör känna igen dig i egenskaperna pigg, engagerad, en vilja att ta ansvar och tycker om utveckling. Du uppskattar att vara en del av ett team och gillar samarbete för att uppnå gemensamma mål. Som person ser vi gärna att du är ansvarstagande, flexibel och kan hantera föränderliga situationer med lugn. Du kommunicerar tydligt och är öppen för feedback. Dessutom vågar du komma med idéer och gillar att hitta lösningar. Det är viktigt att du är noggrann och strukturerad, med ett öga för både viktiga detaljer och helheten i ditt arbete. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Dina kvalifikationer Krav: ● Slutbetyg från gymnasieutbildning ● Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift ● Guldsmedsutbildning alternativt har stor erfarenhet inom detta hantverk. Om oss Guldbolaget är en av landets ledande tillverkare av ringar och andra smycken. Våra kunder är butiker och varumärken i Sverige, Norden och Europa. Guldbolagets produktion är en kombination av branschens bästa maskiner och traditionell hantverkskunskap. Målet är alltid att tillverka en produkt av förstklassig kvalitet på bästa sätt och vi söker ständigt nya lösningar. Sunda värderingar genomsyrar företaget. Vi är en platt organisation som bygger på allas ansvar och engagemang. Vi hjälps åt och “hugger i” där det behövs. Vi erbjuder en härlig arbetsplats med högt i tak som värnar om varandra. Kreativa tankar, exakta rörelser och varsam hantering är guldsmedens viktigaste verktyg. Vi för traditionen vidare. Vår kombination av hantverkskunskap och modern teknik gör utvecklingsfasen enkel, från idé till verklighet. Bra att veta Anställningen är en visstidsanställning på ett år med goda chanser till förlängning och tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse och individuell lönesättning. Känner du att detta kan vara rätt jobb för dig? Maila din ansökan med CV och Personligt brev till [email protected] senast 2025-08-31. Märk din ansökan med “Guldsmed”. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta VD Patrik Rejneborg på 0486-20987. För ytterligare information se www.guldbolaget.se Rekryteringen kommer påbörjas efter sommaren, men en rekommendation är att söka omgående då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan!
Underleverantör till Nordisk Kompetens inom omställning och rekrytering i Kalmar. Nordisk Kompetens är en växande rekrytering och omställnings leverantör. Nu behöver vi stärka vår kompetens runt om i Sverige med några erfarna konsulter i tjänsten RUSTA OCH MATCHA och andra tjänster. Nordisk Kompetens har inom omställning ramavtal med med Arbetsförmedlingen RUSTA OCH MATCHA, Trygghetsstiftelsen TSn, Trygghetsfonden TSL, Sobona (fd KFS), TRS, CIKO och ett flertal privat aktör och kommuner. Nordisk Kompetens arbetar även med Bemanning och Rekrytering. har avtal med ett flertal privata aktörer. Vi är trippelcertifierad av Almega inom omställning, bemanning, rekrytering och använder verktyg som JTI, Matrigma, Ascend, MAPX, MAP, AON, Match V, MINT. Korta fakta om jobbet Anställningsform: Underleverantör. Kvalifikationer Arbetslivserfarenhet Skall krav- Det är inte bara digital leverans, därför krävs det att du finns på plats på orten. Önskvärda krav- • Omställning eller coaching • Erfarenhet av rekrytering • Akademisk utbildning minst 3 år- inom beteendevetenskap/personal och arbetsliv/sociologi, studie-yrkesvägledare eller liknande en ett årig eftergymnasial utbildning • Personliga egenskaper För att trivas i rollen är du en person som är van att självständigt driva ditt arbete framåt. Du är en förtroendegivande person som har god förmåga att inspirera, stötta och motivera din omgivning. Du stimuleras av att arbeta självständigt i en resultatorienterad organisation. Du har god kännedom om arbetsmarknaden och kunskap om andra funktioner i samhället såsom exempelvis AF, A-kassan, AGB och CSN. • Vidare ser vi att du är en lösningsorienterad och innovativ person eftersom rollen kräver lyhördhet för deltagarens förutsättningar och utmaningar. Om jobbet Nordisk Kompetens får vi människor, företag och organisationer att utvecklas och växa - tillsammans formar vi framtiden! Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig kontaktperson som står i annonsen. Vi är ledande inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns på flera orter i landet. Vi har attraktiva karriärvägar och utvecklar hela tiden nya, spännande tjänster. Hos oss är du med och bidrar till att fler människor får jobb och att arbetsgivare kan stärka sin konkurrenskraft. Vi får människor, företag och organisationer att utvecklas och växa – tillsammans formar vi framtiden. Vi söker vi underkonsulter och anställda då vi växer! Nordisk Kompetens skapar möjligheter för individer i arbetslivet där vi stöttar medarbetare, arbetsgivare och fack vid förändring. Vi är en partner när företaget står inför att utveckla personal, växla eller minska personal. Nordisk Kompetens befinner sig i en spännande fas där det sker en utveckling över hela Sverige. Vill du vara med på vår resa? Vi söker dig som har eget företag och vill vara vår samarbetspartner. Vad blir dina arbetsuppgifter? I rollen som underkonsult arbetar du konsultativt med att coacha, rekrytera, stödja och vägleda personer i olika förändrings, karriär och omställnings frågor. Ditt uppdrag riktar sig främst mot individer, men kan också vara för organisationer, grupper samt chefer. Vi söker dig som är erfaren coach eller rekryterare och kan börja inom kort, med vår tjänst RUSTA OCH MATCHA i eget företag. Som egen företagare/underkonsult skall du inneha F-skattsedel. Vi erbjuder även att arbeta med våra andra uppdrag inom omställning och rekrytering. För att kunna ha en stadigare inkomst. Fler olika tjänster. Personliga egenskaper För att trivas i rollen är du en person som är van att självständigt driva ditt arbete framåt. Du är en förtroendegivande person som har god förmåga att inspirera, stötta och motivera din omgivning. Du stimuleras av att arbeta självständigt i en resultatorienterad organisation. Du har god kännedom om arbetsmarknaden och kunskap om andra funktioner i samhället såsom exempelvis AF, A-kassan, AGB och CSN. Vidare ser vi att du är en lösnings orienterad och innovativ person eftersom rollen kräver lyhördhet för deltagarens förutsättningar och utmaningar. Tillträdesdag Enligt överenskommelse Övrigt- Vi drar igång ett samarbete så fort vi hittar rätt kompetens Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Om företaget AGB Service AB är ett modernt serviceföretag beläget i Kalmar och i Solna som specialiserat sig på underhåll och kalibrering av pressverktyg med tillbehör samt en rad andra verktyg & maskiner. Verksamhet sträcker sig till kunder i hela Europa där vi erbjuder snabb och professionell kalibrering och service samt reparation av utrustning från många olika fabrikat. AGB Service AB expanderar och söker nu därför en till kollega till vårt team i Kalmar. Om tjänsten 🛠 Felsökning inom hydraulik, el och mekanik. Service och reparationer av olika typer av maskiner och teknisk utrustning. Dokumentation av arbetet i våra digitala system Hjälpa kunder med reservdels beställningar. Vem söker vi? 👤 Vi ser gärna att du har någon form av praktisk utbildning, gärna mot verkstad eller har några års praktisk erfarenhet som servicetekniker, reparatör och/eller mekaniker. Självgående, noggrann & lösnings orienterad, och har känsla för maskiner. Bra ordningssinne, kunna hantera många olika arbetsuppgifter under en dag. God förståelse för tekniska ritningar och funktioner. Arbetar självständigt och har lätt för att förstå muntliga och skriftliga instruktioner. Har en professionell attityd och förstår vikten av att ge 100% kundservice. Är en person som ser lösningar framför problem. God fysik, då det förekommer en hel del tunga lyft. Behärskar både svenska & engelska i tal & skrift. Vi lägger stor vikt i personlig lämplighet & att du ska passa in i vårt team! Vi erbjuder dig 💼 En trygg och utvecklande arbetsplats i ett marknadsledande företag Ett engagerat team med hög teknisk kompetens En kultur som präglas av teamwork, kvalitet och ständiga förbättringar Vi ser fram emot att höra från dig! Ansökan: Intervjuer genomförs löpande och rollen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum har löpt ut.
Välj ett jobb för att visa detaljer