Björkbackens Karaktärshotell söker ännu en receptionist till vår reception. Viktigast för oss är att du är bekväm med att möta gäster, är en positiv och öppen människa och är bekväm med arbete vid dator. I arbetet ingår in- och utcheckning av gäster, ta emot bokningar via telefon eller digitalt, arbete i ett bokningsprogram i huvudsak.Vissa administrativa uppgifter kan också ingå. Du ingår i ett arbetslag som leds av en receptionschef. Tjänsten tillsätts när vi hittat rätt sökande, men senast september 2025. Frågor om tjänsten ställs via mail till VD, [email protected]. Också ansökan skickas till samma mailadress. Ansökan ska innehålla ett personligt brev och ditt CV.
Nu söker vi en Plåtslagare till vår kund i Kalmar. Ta chansen och sök idag! Detta är en direktrekrytering och du blir anställd direkt hos Bergkvara Buss Om Bergkvara Bergkvaras verksamhet kännetecknas av närhet, mänsklighet och handlingskraft. Det kollektiva resandet utvecklas snabbt med ett stort fokus på hållbarhet och teknisk utveckling. Vi är med och driver den utvecklingen. Bergkvara är en av Sveriges ledande aktörer inom kollektivtrafik. Med verksamhet på cirka 40 orter och över 2 500 engagerade medarbetare bedriver vi busstrafik och spårburen trafik inom upphandlad kollektivtrafik samt skoltrafik och kommersiell linje- och beställningstrafik med buss. I vår verksamhet ryms även all typ av service och underhåll av tunga nyttofordon. Vår årliga omsättning är cirka 2,65 miljarder kronor Din roll hos oss Som bussplåtslagare hos Bergkvara får du en omväxlande och utvecklande vardag där du arbetar med karosseriarbeten, skadereparationer och plåtbearbetning. Dina arbetsuppgifter omfattar även riktning, svetsning, lackförberedelse samt byte av skadade delar på våra bussar. Arbetet sker både självständigt och i team, där du tillsammans med verkstadsansvarig eller teamledare planerar dina uppgifter. Detta ger dig stora möjligheter att påverka din egen utveckling och arbetsdag. Skiftarbete kan förekomma. Vid anställningsstart får alla nyanställda en gedigen introduktion. Därefter har du kontinuerliga utvecklingssamtal med din närmaste chef för att identifiera dina utvecklingsmöjligheter. Vi investerar i vår personal och erbjuder de bästa förutsättningarna för att du ska kunna växa tillsammans med oss. Vi vill att du ska känna stolthet över ditt arbete varje dag! Vem är du? För att lyckas i rollen som bussplåtslagare ser vi gärna att du har: Fordonsteknisk utbildning inom tunga fordon eller bilplåtslageri Erfarenhet av karosseri- och plåtarbeten, gärna inom tunga fordon Erfarenhet av svetsning, riktning och plåtbearbetning B-körkort Meriterande: C- och/eller D-körkort Erfarenhet av lackförberedelse och ytbehandling Kunskap om avancerade reparationsmetoder för fordonsskador Personliga egenskaper Du är noggrann, fokuserad och flexibel samt har en stark samarbetsförmåga. Du tar ansvar för ditt arbete, prioriterar uppgifter effektivt och löser problem självständigt. Säkerhet är alltid av högsta prioritet hos oss, och vi förväntar oss att du bidrar till en ren, organiserad och trygg arbetsmiljö. Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt engagerade team! Ansökan Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag.
Vi på ögonkliniken i Västervik erbjuder just nu två intressanta tjänster som specialistläkare/överläkare hos oss. Västerviks Sjukhus är ett mellanstort sjukhus och har funnits bland de tre främsta i den årliga rankingen sedan 2016 och även vunnit första pris ett antal gånger. Sjukhuset ligger mitt i stadskärnan med gångavstånd till det mesta och nära till naturen. Här får du en enklare vardag i en mindre stad! Arbetet på kliniken kännetecknas av ett välfungerande teamarbete, korta beslutsprocesser och ett ständigt pågående förbättringsarbete drivet framåt av engagerade och kunniga medarbetare. Uppdraget är både självständigt och omväxlande, och omfattar allt från att ta emot och behandla akuta jourpatienter till planerad patientmottagning, laserbehandlingar och operationsverksamhet. Kliniken består av ögonmottagningar i Västervik, Vimmerby och Oskarshamn samt en dagavdelning och operationsavdelning. Om dig Vi ser att du är engagerad, serviceinriktad och har ett positivt förhållningssätt, där patienternas omvårdnad och behandling alltid är i fokus. Ett gott bemötande och att hålla hög kvalitet i patientarbetet är en självklarhet för dig. Du har en professionell framtoning och kommunicerar tydligt, vilket skapar förtroende, trygghet och goda relationer både med patienter och kollegor. Du är trygg i din profession, har god förmåga att strukturera och planera arbetet, men är samtidigt flexibel och ser samarbetet som en självklar del av arbetet. Tillsammans skapar vi de bästa resultaten för patienten. Din framtida arbetsplats Ögonkliniken i Västervik erbjuder specialiserad ögonsjukvård till invånarna i norra Kalmar län. Kliniken består av ögonmottagningar i Västervik, Vimmerby och Oskarshamn samt en dagavdelning och operationsavdelning. Hos oss arbetar ett 50-tal medarbetare med olika kompetenser: läkare, ögonsjuksköterska, sjuksköterska, optiker, ortoptist, undersköterska och medicinska sekreterare. De största volymerna för kliniken är diagnostik och behandling av grå- och grönstarr, behandling av maculadegeneration, diabetesförändringar, sjukdomar i ögats gula fläck samt ögonsjukdomar hos barn. Vi har även en vårdplats på sjukhuset för inneliggande patienter. På vår operationsavdelning utför vi kataraktkirurgi, glaukomkirurgi, plastikkirurgi samt Anti-VEGF-behandlingar. Våra värderingar är "Öppet – Engagerat – Kunnigt", och vår vision är "Patienten först". I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Sjukhuset ligger mitt i stadskärnan med gångavstånd till flera attraktiva bostadsområden, simhall, idrottshall, flera olika gym, förskolor, grundskolor och stadens Gymnasieskola. Naturen ligger runt hörnet och du kommer snabbt ut i skärgården/skogen efter arbetsdagens slut. Årets sommarstad, denna fina utmärkelse fick Västervik 2020 och 2021efter att ha legat på 2:a och 3:e plats flera gånger. Om du inte bor här just nu men är intresserad av att flytta hit så hör av dig till oss! Vi kan hjälpa dig med kontakter för att få värdefull information om bland annat bostäder, skolor och annat som kan vara bra att veta inför en eventuell flytt. Här kan du lära dig mer om Västervik: Bo i Västervik Fritid i Västervik Västerviksguide Västerviks sjukhus är ett av tre sjukhus i Kalmar län. Sjukhuset är ett akutsjukhus med förlossningsvård och BB. På Västerviks sjukhus finns jobb för dig som vill utvecklas i din roll tillsammans med trevliga kollegor. Här arbetar drygt 1200 medarbetare och vi har en fin sammanhållning och en bred kompetens. Sjukhuset är lagom stort och du får en trygg, och trivsam anställning med möjlighet till att lära nytt. Det ligger i anslutning till Västerviks centrum och är nära skärgården. Region Kalmar län ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi är över 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Hos oss får du många förmåner och ett av Sveriges bästa kollektivavtal. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete – varje dag. Region Kalmar län erbjuder alla medarbetare en anställning på 100%. Om du arbetar deltid men önskar arbeta heltid kan utökning av tjänst erbjudas vid annan arbetsplats. Vi vill att du bifogar CV, personligt brev och för tjänsten relevanta utbildningsbevis till din ansökan. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Om tjänsten I tjänsten ingår att undervisa både teoretiskt och vid praktiska övningar i matematik på gymnasienivå. Som lärare handleder du elever och medverkar i det pedagogiska utvecklingsarbetet på skolan. I ditt arbete ingår du och deltar aktivt i ett av skolans arbetslag. Du arbetar aktivt i linje med skolans värdegrund och samverkar med skolans övriga personal. Vi söker dig som ser värdet i att arbeta ämnesöverskridande för att skapa helhet matematikundervisningen. Om dig Som pedagog arbetar du inkluderande. Du har ett stort och varmt engagemang och intresse för ungdomar och deras utveckling. Du är utåtriktad och socialt aktiv, tycker om att skapa kontakter och underhålla relationer. Du har lätt för att samarbeta, lyssna och kommunicera och tar gärna emot feedback i syfte att förbättra ditt arbete. Du ser vinsten med att arbeta med alternativa och digitala verktyg och har kännedom om de styrdokument som reglerar skolans arbete. Du ger eleverna ett demokratiskt och etiskt tänkesätt. Du tar egna initiativ och trivs med att arbeta i en miljö som ställer höga krav på ansvarstagande, flexibilitet, handlingskraft och social kompetens. Viktigt är också att kunna planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt och sätta upp och hålla tidsramar. För att kunna hjälpa elever med särskilda behov behöver du vara lugn, stabil och lösningsfokuserad. Vi erbjuder Gamlebygymnasiet är en liten skola med ett stort hjärta som klappar för gröna näringar. Vi är ett naturbruksgymnasium med riksintag för elever som tycker om djur, natur maskiner och som vill ha en praktisk utbildning med möjlighet till fortsatta studier. Alla våra utbildningar ger eleven valmöjlighet att börja jobba direkt efter studenten eller läsa vidare på universitet eller högskola. Skolan präglas av en härlig gemenskap både mellan eleverna men också mellan elever och personal. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i ett roligt och omväxlande arbete tillsammans med engagerade och kunniga medarbetare. Kvalifikationer: Du är behörig lärare i matematik på gymnasienivå. B-körkort är ett krav för transport av elever för undervisning utanför skolan. Tillträdesdatum 2025-08-11 eller efter överenskommelse. Anställningsform: Tillsvidare. Vi tillämpar provanställning 6 månader Omfattning: Heltid Tjänsten omfattas av registerkontroll och utdrag från polisens belastningsregister måste visas upp innan anställning sker. Sista ansökningsdatum 2025-06-08 Vi kan komma att behandla ansökningarna löpande. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rektor Märta Jensen, [email protected]. Välkommen med din ansökan! Om Gamlebygymnasiet Gamlebygymnasiet ligger ca 2 mil norr om Västervik. Drygt hälften av skolans elever bor på internatet. Cirka 50 personer är i tjänst för våra 200 elever. Skolan drivs av Hushållningssällskapet Kalmar Kronoberg Blekinge, som driver tre naturbruksgymnasier. Hushållningssällskapet arbetar med kunskap för att utveckla det gröna näringslivet. Hushållningssällskapet Kalmar Kronoberg Blekinge består av ca 265 medarbetare som är utspridda på sex olika kontor och skolor. Detta gör att vi kan söka kompetenser över en stor del av landet och erbjuda arbetsmöjligheter i tre olika län. Läs gärna mer om vår verksamhet på www.hushallningssallskapet.se
Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 3+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: Senior Linux/Oracle-tekniker till långsiktigt uppdrag i Oskarshamn Är du en erfaren Linux-tekniker med ett intresse för säkerhet, automatisering och stabil drift? Vill du arbeta i en samhällsviktig och tekniskt avancerad miljö? Då kan detta vara rollen för dig. Vi söker nu en senior tekniker med primärt fokus på Linux-system, som även är villig att stötta på Oracle-sidan – framför allt när det gäller databaser och viss hantering av Oracle-applikationer. Du behöver inte vara expert på Oracle från start, men det är viktigt att du är öppen för att lära dig och kan bidra vid behov, till exempel med säkerhetspatchning, kloning och exporter. Om rollen Du blir en del av ett erfaret IT-driftteam hos kund i Oskarshamn, där uppdraget är både långsiktigt och säkerhetsklassat (SK3). Vår miljö är komplex och systemnära, där säkerhet och automatisering är i fokus. Din huvudsakliga uppgift blir att driva och vidareutveckla våra Linux-baserade system, men också att bidra till utvecklingen av nya processnära plattformar. Incidenthantering och problemlösning är en naturlig del av din vardag – likaså ett nära samarbete med kollegor inom både drift och utveckling. Vi söker dig som har: Flera års erfarenhet av arbete i Linuxmiljöer (t.ex. RHEL, CentOS, Ubuntu) Goda kunskaper inom automation och scripting (t.ex. Bash, Ansible, Python) Förståelse för IT-säkerhet och nätverk i Linuxmiljö Erfarenhet av att arbeta med drift, incidenter och teknisk felsökning Ett prestigelöst förhållningssätt och viljan att samarbeta och dela kunskap B-körkort och tillgång till bil Meriterande: Erfarenhet av Oracle-databaser och/eller Oracle-applikationer Intresse av att lära dig mer inom Oracle-plattformen Kunskap inom virtualisering (t.ex. VMware, KVM) eller containrar (Docker, Kubernetes) Erfarenhet av säkerhetsarbete enligt etablerade standarder Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Juneporten är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Rapportera sin aktivitet i CRM-system. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.
Vi söker nu en personlig assistent till en av våra kunder, en man på 48 år som bor i Kalmar. Tjänsten innebär att du kommer att vara en del av ett engagerat och roligt team som idag består av fyra assistenter. På grund av att vi behöver fler assistenter söker vi nu en ny kollega som vill vara med och skapa en meningsfull vardag för vår kund. Om kunden: Vår kund är en 48-årig man som för två år sedan drabbades av en hjärnblödning, vilket har gjort att han idag är rullstolsburen. Trots sina fysiska begränsningar har han en positiv inställning och ett härligt skratt som smittar av sig på oss alla. Han har ett stort intresse för musik och bilar, och gillar att gå på livespelningar eller hänga på pub med vänner. Han är en social person som uppskattar när det händer saker, och vi söker nu en assistent som är villig att hitta på roliga aktiviteter tillsammans med honom. Arbetsuppgifter: Som personlig assistent kommer du att vara ett stöd för vår kund i hans vardag. Arbetsuppgifterna innebär bland annat: Hjälp vid med förflyttningar (till och från sängen). Stöd vid påklädning och byte av kläder. Hjälp med hygien och personlig omvårdnad. Tillagning av mat och att assistera vid måltider. Kunden är rullstolsburen, men han pratar och äter självständigt. Det främsta stödet vi ger honom är hjälp med de praktiska momenten i vardagen för att han ska kunna leva ett självständigt liv. Om arbetsplatsen: Det är en arbetsplats med högt i tak och en god stämning. Vi skrattar mycket tillsammans och har ett nära och positivt samarbete. Vår kund har en härlig humor som gör att arbetsdagarna ofta blir roliga och fyllda med skratt. Vi söker nu en assistent som kan bidra med energi och positivitet till arbetslaget. Arbetstid: Arbetstiderna är varierar mellan kl. 08.00-15.00 eller kl. 14.00-09.00. Det är överlag enkel bemanning men två tillfällen per dag så är det dubbelbemanning. Vem söker vi? Vi söker dig som är: Positiv och öppen för att hitta på roliga aktiviteter tillsammans med kunden. Ansvarstagande och engagerad i ditt arbete. Flexibel och har lätt för att samarbeta i team. Har ett genuint intresse för att göra en skillnad i en människas liv. Vi ser gärna att du har erfarenhet av personlig assistans, men det är inget krav. Det viktigaste är att du är en person som kan skapa en trygg och positiv relation med vår kund. Ansökan: Om du känner att detta är en arbetsplats för dig, tveka inte att söka tjänsten! Vi ser fram emot att höra från dig och diskutera möjligheten att arbeta tillsammans med oss. Bakgrundskontroll kommer att utföras på alla som går vidare i rekryteringsprocessen. Vilka är vi på Assistanspoolen? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!
Är du legitimerad farmaceut och är redo för din nästa utmaning? Vill du vara en del av en organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team och stora möjligheter att utvecklas i olika roller? Välkommen till Apotek Hjärtat! Om jobbet som farmaceut på Hjärtat Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång. På Hjärtat kan din karriär ta många spännande vägar. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här. Därför ska du jobba hos oss - Regionchefen Malin berättar Apotek Hjärtat i Ankarsrum är ett mindre apotek som ligger på ortens hälsocentral. Här råder trevlig stämning och det finns ett bra samarbete mellan vård och apotek. Du som farmaceut hjälper patienter och kunder med sina läkemedel, dosrullar och egenvårdsbehov. Du blir således en viktig del av samhället och invånarna i Ankarsrum med omnejd uppskattar verkligen servicen med ett nära apotek och dess personal! Här väntar personliga och meningsfulla möten, ansvar för dagliga uppgifter och samarbete med kollegor från närliggande apotek. Vi har öppet 09:00- 16:30 måndag till torsdag, samt 09:00 - 15:00 med lunchstängt på fredagar. Tjänsten är en tillsvidareanställning som farmaceut. Tjänsten är på heltid eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Är du den vi söker? Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller erfaren farmaceut och känner igen dig i beskrivningen: Du visar intresse och engagemang i mötet med kunder och samarbetar väl med kollegor på ditt apotek och i hela regionen/ hela Apotek Hjärtat Du tar ansvar för att hantera de krav som ställs på dig som farmaceut och tar hjälp av ditt team vid behov Du bidrar med en god attityd och söker enkla lösningar i vardagen Nyfiken på mer? Lyssna på vårt podcastavsnitt om Apotek Hjärtat. Du hittar det här. På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Sista ansökningsdag: 30/9/2025 Kontaktperson: Malin Lindgren Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!
Vill du vara en del av ett bolag där tempo, affärsdriv och utveckling står i centrum? Nordic Nest Group söker nu en Category Coordinator som vill spela en viktig roll i vårt sortiments- och inköpsteam. Det här är en perfekt roll för dig som är strukturerad, lösningsorienterad och motiveras av att få saker att hända – både självständigt och i team! Vad innebär rollen? Som Category Coordinator har du en varierande och ansvarsfull roll där du bidrar till att driva affären framåt inom en av våra kategorier. Ditt fokus ligger på att koordinera och effektivisera det dagliga arbetet kopplat till inköp, sortiment och kampanjer. Du fungerar som en viktig länk mellan företaget och våra leverantörer, men också internt mellan olika avdelningar. Du arbetar tätt tillsammans med Category Leads och rapporterar till Head of Assortment. I rollen kommer du arbeta operativt med administrativa uppgifter – allt från att administrera inköpsförslag till att säkerställa rätt produktdata och förbereda underlag för affärsbeslut. Några av dina arbetsuppgifter kommer vara att… Administrera inköpsförslag och koordinera aktiviteter inom affärsområdet Ta fram rapporter och underlag kring inköp och kostnader Säkerställa uppdaterad pris- och produktinformation i våra system Stötta i korrigering av produktdata och masterdata Ansvara för intern och extern kommunikation inom affärsområdet Koordinera kampanjer och se till att rätt information når rätt mottagare Bidra med underlag inför möten och arbeta aktivt med förbättringar i våra arbetsprocesser Vem är du? För att lyckas i rollen som Category Coordinator ser vi att du är en organiserad do:er som trivs i en koordinerande roll med många kontaktytor. Du gillar struktur men är samtidigt flexibel, och har ett öga för vad som skapar affärsvärde. Du vågar utmana arbetssätt, är lösningsorienterad och tycker om att arbeta både analytiskt och praktiskt. Vi tror att du… Har en god förmåga i att förstå helheten och att kunna dra egna slutsatser Är självgående, strukturerad och har lätt för att prioritera bland flera uppgifter Är en lagspelare som älskar att jobba tillsammans med andra Har god systemvana, särskilt i Excel, PowerPoint och andra administrativa verktyg Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift Det är meriterande om du… Har erfarenhet av liknande roller inom inköp, sortiment eller e-handel Varför Nordic Nest Group? På Nordic Nest Group får du vara med och hjälpa människor skapa hem att älska. Vi är en snabbfotad organisation i stark tillväxt, där dina idéer och ditt engagemang verkligen gör skillnad. Vi kan garantera dig... En fartfylld och varierad vardag i ett engagerat team. Stora möjligheter att påverka din roll och utvecklas tillsammans med oss. En miljö där idéer, initiativ och nyfikenhet alltid välkomnas och uppmuntras. Är du redo att bli en del av teamet? Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt härliga kontor i Kalmar. Vi tror på kraften i personliga egenskaper, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i processen. Skicka in din ansökan redan idag – vi rekryterar löpande! Frågor? Kontakta Caroline Bergman, via [email protected]. VÄLKOMMEN HEM!
Vi söker en erfaren, serviceminded och driven servicerådgivare till vår bilverkstad på södra i Kalmar. Arbetsuppgifterna består bland annat att boka in fordon på service och reparationer, ta fram reservdelar för planerad åtgärd, boka in rätt mängd jobb per mekanikerna för att effektivt utnyttja verkstadens kapacitet och ta betalt av kund. Du behöver ha god kunskap om bilar för att kunna boka in rätt åtgärd och delar och du talar och skriver även obehindrat på svenska. Ett stort fokus ligger på att ge en god service och uppnå en kundnöjdhet Vi vill att du brinner för att jobba med människor och service. Du som söker har lätt för att ta kontakt med nya människor och trivs i en flexibel arbetsmiljö. Du bör även ha en mycket god känsla för service. Du bör vara: • Engagerad, ansvarsfull och serviceinriktad • Fordonsteknisk utbildning och erfarenhet inom fordonsbranschen • Ordningssinne • God datorvana • Goda kunskaper i engelska • B-körkort Tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning samt individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande. Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Personuppgiftshantering Mekonomen Company org. nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf Om företaget Autocenter i Kalmar AB är ett privatägt företag startades i nuvarande form 2007 bestående av personal med gedigen erfarenhet av branschen. Vår leverantör Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Kundlöftet är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet. Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet.
Välj ett jobb för att visa detaljer