Tandläkare sökes ! Är du tandhygienist och intresserad av att jobba i en småstadsidyll ?I så fall kanske detta låter intressant. Tandläkarhuset i Vimmerby söker nu en tandhygienist. Tandläkarhuset är en etablerad och väl inarbetad klinik som byggdes och öppnade 1984. Vi finns i natursköna Småland. Kliniken ligger centralt på Stångågatan i Vimmerby, endast 150 meter från resecentrum. Våra patienter upplever att de får kvalite´,flexibilitet och ett vänligt bemötande när de besöker oss. Patientstocken har ca:3 500 patienter. Kliniken består av stora, ljusa och trevliga lokaler. Här finns sex behandlingsrum, panoramaröntgen samt en öppen lösning för steril, reception och väntrum.Just nu bemannas vi av två tandläkare, en tandhygienist samt fem tandsköterskor. Vi är ett väl samarbetat team som trivs tillsammans och vi arbetar en hel del med delegering. Vi utför alla typer av tandvård från barntandvård till implantat. Här har du möjlighet till fördjupning i eget specialintresse. Sysselsättningsgrad samt lönen är förhandlingsbart. Låter detta intressant så är du Välkommen att sända din ansökan till oss så vi får bestämma tid för ett möte. Maila din ansöka till oss : [email protected] Tel.nr 0492 - 310 70
Tandläkare sökes ! Är du tandläkare och intresserad av att jobba i en småstadsidyll ?I så fall kanske detta låter intressant. Tandläkarhuset i Vimmerby söker nu en tandläkare. Tandläkarhuset är en etablerad och väl inarbetad klinik som byggdes och öppnade 1984. Vi finns i natursköna Småland. Kliniken ligger centralt på Stångågatan i Vimmerby, endast 150 meter från resecentrum. Våra patienter upplever att de får kvalite´,flexibilitet och ett vänligt bemötande när de besöker oss. Patientstocken har ca:3 500 patienter. Kliniken består av stora, ljusa och trevliga lokaler. Här finns sex behandlingsrum, panoramaröntgen samt en öppen lösning för steril, reception och väntrum.Just nu bemannas vi av två tandläkare, en tandhygienist samt fem tandsköterskor. Vi är ett väl samarbetat team som trivs tillsammans och vi arbetar en hel del med delegering. Vi utför alla typer av tandvård från barntandvård till implantat. Här har du möjlighet till fördjupning i eget specialintresse. Sysselsättningsgrad samt lönen är förhandlingsbart. Låter detta intressant så är du Välkommen att sända din ansökan till oss så vi får bestämma tid för ett möte. Maila din ansöka till oss : [email protected] Tel.nr 0492 - 310 70
Vill du vara med och forma framtidens teknik på Södra? Nu söker vi en ny medarbetare till vårt team på Södra Cell i Mönsterås – en spännande möjlighet att ta nästa steg i din karriär och vara en viktig del av vårt arbete mot ett hållbart och innovativt skogsbruk. Som konstruktör hos oss får du både möjlighet att utvecklas och bidra till att driva tekniska lösningar framåt i en dynamisk och framtidsorienterad arbetsmiljö. Det här får du jobba med på Södra I rollen som konstruktör kommer du att arbeta med att genomföra och leda konstruktionsuppdrag inom det instrumenttekniska området. Du ansvarar för beräkningar och dokumentation, och som delprojektledare i större projekt kommer du att ha ett centralt ansvar för att leda och koordinera interna och externa resurser. Du kommer också att driva mindre egna projekt kopplade till ditt kompetensområde. Vi erbjuder dig ett varierande och ansvarsfullt arbete där du får möjligheten att arbeta nära produktion, underhåll och labb – och vara en nyckelperson i utvecklingen av våra processer och investeringar. Här får du friheten att bidra till både tekniska lösningar och till en god arbetsmiljö, samtidigt som du samarbetar med olika yrkesgrupper för att hitta de bästa lösningarna. Dina arbetsuppgifter i korthet: - Ansvara för konstruktionsuppdrag inom instrumentteknik - Leda och vara en aktiv del i både små och stora projekt - Säkerställa effektiv dokumentation och överlämning till produktion, underhåll och labb - Leda arbetsmiljö- och elsäkerhetsarbete Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och dagtid, med placering vid Södra Cell i Mönsterås. Vem söker vi? Vi söker sig som är högskoleingenjör med inriktning mot el eller automation och som har erfarenhet av programmering av styrsystem och konstruktion i CAD-miljö. Erfarenhet från processindustrin eller annan industri är också något vi värdesätter. Du är en person som trivs med att bygga och underhålla ett brett kontaktnät och som gillar att samarbeta med olika yrkesgrupper. Vidare är du skicklig på att planera och genomföra dina uppdrag med god struktur och tydlig kommunikation till alla inblandade. Du tycker det är roligt och är duktig på problemlösning och kan enkelt anpassa dig och prioritera bland dina arbetsuppgifter. För tjänsten krävs B-körkort och språkkunskaper i svenska och engelska. Så här är det att jobba på Södra Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till ett hållbart skogsbruk som skapar värde för människor och miljö. Vi sätter stort värde på ditt personliga engagemang och är måna om att du ska trivas och må bra. För din trygghets skull har vi kollektivavtal och goda villkor, samt flera förmåner som du har nytta av både på jobbet och på fritiden. Vad tror du, kan det här vara något för dig? Då vet du vad du ska göra. Vi ser verkligen fram emot att få höra ifrån dig! Vill du veta mer? Har du frågor om tjänsten eller verksamheten kan du kontakta rekryterande chef Mikael på [email protected]. Har du frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta Södras HR-avdelning på 0470–89500. Fackliga frågor besvaras av Lars-Olof Sand, Unionen, på [email protected] och Pontus Lord, Sveriges ingenjörer, på [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! Vi ser verkligen fram emot att få höra från dig och du är varmt välkommen med din ansökan via länken nedan så snart du får möjlighet. Vi använder tester som en del i rekryteringsprocessen, och undanber oss vänligt men bestämt erbjudande om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Våra assistansanvändare runt om i Kalmar söker nu efter årets sommarvikarier! Att arbeta som personlig assistent kräver personlig mognad, lyhördhet och respekt för en annan människas sätt att leva sitt liv. Du kommer jobba i olika miljöer; i personens hem och arbetsplats, på resa, på stranden eller kanske på lantstället. Assistansanvändarna i JAG har olika önskemål kring sina assistenter så vi ställer inga specifika krav på utbildning eller erfarenhet utan vi vill veta vem just DU är och vad du tror att du kan bidra med. I din ansökan får du därför möjlighet att berätta om dig själv och svara på olika frågor för att kunna matcha dig med rätt uppdrag. Vi ser fram emot din ansökan! Fyll i formuläret och skicka in redan idag! Om rekryteringsprocessen: Din ansökan blir synlig för våra assistansanvändare och deras personliga arbetsledare. Blir du utvald kontaktar arbetsledaren dig för en intervju. Innan du börjar arbeta får du en betald introduktion så du kan känna dig trygg i ditt uppdrag. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden en tjänst hos en minderårig Uppdragsgivare behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG som arbetsgivare: JAG Personlig assistans var med och drev fram assistansreformen genom en pilotverksamhet som startade redan 1992 och har idag över 4 000 anställda personliga assistenter. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Våra assistansanvändare runt om i hela Sverige söker nu efter årets sommarvikarier! Att arbeta som personlig assistent kräver personlig mognad, lyhördhet och respekt för en annan människas sätt att leva sitt liv. Du kommer jobba i olika miljöer; i personens hem och arbetsplats, på resa, på stranden eller kanske på lantstället. Assistansanvändarna i JAG har olika önskemål kring sina assistenter så vi ställer inga specifika krav på utbildning eller erfarenhet utan vi vill veta vem just DU är och vad du tror att du kan bidra med. I din ansökan får du därför möjlighet att berätta om dig själv och svara på olika frågor för att kunna matcha dig med rätt uppdrag. Vi ser fram emot din ansökan! Fyll i formuläret och skicka in redan idag! Om rekryteringsprocessen: Din ansökan blir synlig för våra assistansanvändare och deras personliga arbetsledare. Blir du utvald kontaktar arbetsledaren dig för en intervju. Innan du börjar arbeta får du en betald introduktion så du kan känna dig trygg i ditt uppdrag. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om du blir erbjuden en tjänst hos en minderårig Uppdragsgivare behöver du även visa ett utdrag ur polisens belastningsregister. Det ansöker du själv om här: Polismyndigheten (polisen.se) Det är viktigt att du väljer belastningsregistret som är för ”Arbete med barn med funktionsnedsättning”. Om JAG som arbetsgivare: JAG Personlig assistans var med och drev fram assistansreformen genom en pilotverksamhet som startade redan 1992 och har idag över 4 000 anställda personliga assistenter. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!
Vi söker nu dig som vill arbeta som personlig assistent till en av våra barn kunder boendes i centrala Kalmar. På kunds önskemål söker vi en kvinnlig personlig assistent i åldern 20-50 år. I jobbet innebär det att du hjälper vår kund med allt i vardagen. Kunden är ett barn som kräver mycket aktivering och stimulans och mycket utav din arbetstid kommer att innebära att du gör aktiviteter tillsammans med flickan. Som assistent är du inkännande, påhittig och full med energi. Kunden har ingen kommunikation så det krävs att du som assistent är extra lyhörd och har erfarenhet eller är intresserad av att lära dig tecken som stöd. Som assistent jobbar du i kundens hem och behöver därför vara lyhörd och arbeta aktivt utifrån kundens behov och önskemål. Kunden går i skolan på dagtid så här kommer du att jobba främst kvällar och helger, men också extra vid behov på lov och helgdagar. Tjänsten vi söker till innebär att du kommer arbeta vardagskvällar och 2 helger i månaden. Finns även möjlighet att arbeta mer under skollov/lediga dagar då kund är hemma från skolan. Inför kommande sommarmånader finns det även möjlighet att arbeta mer då kund kommer att vara ledig från skolan i några veckor. Du som söker kan även ha en annan sysselsättning under dagtid och kombinera med detta arbete. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Utbildning/erfarenhet är meriterande.Du som söker är positiv, initiativtagande och behärskar det svenska språket. Om Frösunda Personlig assistansFrösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Visstidsanställning Omfattning: 43% Arbetstid: Främst kvällar och helger Tillträde: Omgående Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 31/3-2025 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Verksamhetschef Magda Fahlén | 010 130 34 46 | [email protected] Verksamhetschef Katarina Weiman | 010 130 31 57 | [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du ha mer flexibilitet, högre lön och en arbetsgivare som verkligen bryr sig? Som sjuksköterska hos VårdIX får du möjligheten att själv styra din arbetssituation och ta del av branschens bästa villkor. Vi erbjuder bemanningsuppdrag inom slutenvård, där du får trygga anställningsvillkor och ett engagerat team som stöttar dig genom hela uppdraget. Därför ska du välja VårdIX: Konkurrenskraftig lön – individuell lönesättning baserad på erfarenhet och uppdrag Trygga anställningsvillkor – vi erbjuder tjänstepension, sjuklön och försäkringar Frihet och flexibilitet – arbeta när och var det passar dig bäst Resor och boende – vi löser det praktiska så att du kan fokusera på jobbet Utbildningar och utveckling – håll dig uppdaterad med relevanta kurser Personlig kontakt – en engagerad konsultchef som alltid finns där för dig Bli en del av VårdIX – bemanningsföretaget som sätter vårdpersonalen i första rummet! Hör av dig till oss redan idag. Ring oss på 030 444 999 eller ansök direkt via länken: https://vardixse.recman.page/sign-up Välkommen till VårdIX – där din kompetens och trivsel står i fokus! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Mister York söker fler stjärnor till Kalmar Baronen Mister York är en växande hamburgerkedja som utmanar branschen och erbjuder vad vi kallar den nya generationens fast food. Vi tycker att en burgare gjord på kvalitativa råvaror inte skall behöva kosta en förmögenhet, det ska inte heller ta lång tid att få den i handen. Mister York serverade sin första burgare sommaren 2020 ur en foodtruck. Idag öppnar vi fullskaliga snabbmatsrestauranger samtidigt som vi driver vidare och utvecklar våra mindre containerhus. Mister York har benämnts som Sveriges bästa burgarkedja i flera forum, något vi är väldigt stolta över! Verksamheten finns idag på många olika orter i södra Sverige och vi jobbar för fullt med att Mister York skall bli tillgängligt för hela Sverige, där Kalmar Baronen är näst på tur. Tjänst Nu söker vi nya stjärnor till vårt team som vill jobba någon/några dagar i veckan, exempelvis vid sidan av studier eller annan sysselsättning. Arbetstid kan variera alla dagar i veckan. Tjänsten beräknas starta i slutet av maj Rollen som Team Member Vi söker dig som är ansvarstagande, utåtriktad, engagerad & duktig på att samarbeta väl i grupp. Du kommer att jobba i ett sammansvetsat team för att leverera mat & service i världsklass. Dina arbetsuppgifter som Team Member kommer innefatta bland annat: Förberedelser av tillbehör, tillagning av våra prisbelönta burgare, städning samt mottagande av kunder i kassan. Hög kvalitet är något som genomsyrar hela vår företagskultur. Alla som arbetar inom vår verksamhet ska veta varför de går till jobbet varje morgon och hur de är med och bidrar. VÅRA FÖRVÄNTNINGAR PÅ DIG: - Du har rätt approach och vill ha roligt på jobbet. - Du är en person som vill utvecklas och lära dig nya saker. - Du är en lagspelare som samarbetar bra med andra. - Du uppskattar att jobba i ett högt tempo. - Du är noggrann och effektiv. - Du är flexibel gällande arbetstider och ställer upp när det finns behov. På Mister York så rekryterar vi utifrån personlighet och potential och inte endast utifrån tidigare erfarenheter. Vi erbjuder er full utbildning på plats. Mister York är anslutna till kollektivavtal.
Mister York expanderar och söker nya stjärnor till Kalmar baronen Mister York är en växande hamburgerkedja som utmanar branschen och erbjuder vad vi kallar den nya generationens fast food. Vi tycker att en burgare gjord på kvalitativa råvaror inte skall behöva kosta en förmögenhet, det ska inte heller ta lång tid att få den i handen. Mister York serverade sin första burgare sommaren 2020 ur en foodtruck. Idag öppnar vi fullskaliga snabbmatsrestauranger samtidigt som vi driver vidare och utvecklar våra mindre containerhus. Mister York har benämnts som Sveriges bästa burgarkedja i flera forum, något vi är väldigt stolta över! Verksamheten finns idag på många olika orter i södra Sverige och vi jobbar för fullt med att Mister York skall bli tillgängligt för hela Sverige, där Kalmar Baronen är näst på tur. Tjänst Denna tjänst utgår från 70% upp till 100%. Arbetstid kommer att variera och vara förlagd på alla olika dagar i veckan. Tjänsten beräknas starta i slutet av maj Rollen som Team Member Vi söker dig som är ansvarstagande, utåtriktad, engagerad & bra på att samarbeta i grupp. Du kommer att arbeta i ett sammansvetsat team för att leverera mat & service i världsklass. Dina arbetsuppgifter som Team Member kommer innefatta bland annat: Förberedelser av tillbehör, tillagning av våra prisbelönta burgare, städning samt mottagande av kunder i kassan. Hög kvalitet är något som genomsyrar hela vår företagskultur. Alla som arbetar inom vår verksamhet ska veta varför de går till jobbet varje morgon och hur de är med och bidrar. VÅRA FÖRVÄNTNINGAR PÅ DIG: - Du har rätt approach och vill ha roligt på jobbet. - Du är en person som vill utvecklas och lära dig nya saker. - Du är en lagspelare som samarbetar bra med andra. - Du uppskattar att jobba i ett högt tempo. - Du är noggrann och effektiv. - Du är ambitiös och gillar utmaningar. På Mister York så rekryterar vi utifrån personlighet och potential och inte endast utifrån tidigare erfarenheter. Vi erbjuder er full utbildning på plats. Mister York är anslutna till kollektivavtal.
Mister York expanderar och söker nya ledare till Kalmar Baronen Mister York är en växande hamburgerkedja som utmanar branschen och erbjuder vad vi kallar den nya generationens fast food. Vi tycker att en burgare gjord på kvalitativa råvaror inte skall behöva kosta en förmögenhet, det ska inte heller ta lång tid att få den i handen. Mister York serverade sin första burgare sommaren 2020 ur en foodtruck. Idag öppnar vi fullskaliga snabbmatsrestauranger samtidigt som vi driver vidare och utvecklar våra mindre containerhus. Mister York har benämnts som Sveriges bästa burgarkedja i flera forum, något vi är väldigt stolta över! Verksamheten finns idag på många olika orter i södra Sverige och vi jobbar för fullt med att Mister York skall bli tillgängligt för hela Sverige, där Kalmar Baronen är näst på tur. Är du den vi söker? Vi söker dig som är ansvarstagande, utåtriktad, engagerad & bra på att samarbeta i grupp. Som person är du driven, sprider en positiv energi omkring dig till resten av arbetslaget och sätter laget före jaget. Du är resultatinriktad och inspirerar teamet till att ständigt uppnå högre resultat. Du förstår vikten av att vara en god förebild och tycker om att se dina kollegor växa och utvecklas. Vad innebär rollen som Shift Leader på Mister York? En Shift Leader har ansvar för att den dagliga driften drivs enligt Mister Yorks rutiner för att uppnå uppsatta KPIer och att restaurangen under skift når fastslagna försäljningsprognoser. Tillsammans med Managers och övriga Shift Leaders ingår du i restaurangens ledningsgrupp. Som Shift Leader leder du skift där du är ansvarig för hela restaurangens drift. Arbetsuppgifterna innefattar följande: Leda skift genom ansvar, medverkan och delegering av arbetsuppgifter Rutinmässig rapportering till Manager Sprider energi och glädje till medarbetarna som för detta vidare till gäst Coachning av medarbetare Ta emot och kontrollerar leveranser från leverantörer Inköp av varor Utbildning av nya medarbetare Ansvar för egenkontrollprogram, checklistor och att rutiner följs En Shift Leader har fullt ansvar för resultatet på enheten under sitt ledda pass. Resultatet innefattar kundnöjdhet, väntetider, renlighet och kvalitet. Hög kvalitet är något som genomsyrar hela vår företagskultur. Alla som arbetar inom vår verksamhet ska veta varför de går till jobbet varje morgon och hur de är med och bidrar. TJÄNST Anställningsform: Provanställning Anställningens omfattning: 70-100% Tillträde: Enligt överenskommelse Löneform: Timlön Arbetstider: Varierande; dag, kväll och helg. Mister York är anslutna till kollektivavtal.
Välj ett jobb för att visa detaljer