Om tjänsten Vi söker en organiserad och kommunikativ samordnare som i sitt arbete kommer koordinera våra förare och säkerställa att verksamheten fungerar smidigt. Som samordnare kommer du att ha en nyckelroll i att planera och optimera våra förares schema, samt vara en länk mellan förare och ledning. Vi söker dig som har en god servicekänsla och förmåga att hantera stressiga situationer. Tjänsten som samordnare innefattar också att agera bussförare parallellt men i en mindre omfattning än ordinarie förare. Din utgångspunkt blir vår depå i Älmhult. Vi erbjuder En utvecklande arbetsmiljö med möjligheter till karriärutveckling Ett varierat arbete där ingen dag är den andra lik Stöd och utbildning för att du ska kunna växa i din roll Moderna fordon med god komfort och av högsta miljöklass En grundlig introduktion och kontinuerlig kompetensutveckling Kvalifikationer: Lokalkännedom och goda IT kunskaper Språkkrav: Svenska Körkortskrav: D-körkort och giltigt YKB Lönetyp: Fast månads- eller timlön Om Busspecialisten Busspecialisten är ett modernt familjeföretag med säte i Växjö. Verksamhetens bedrivs från bolagets depåer i Markaryd, Älmhult, Uppvidinge och Växjö. Uppdragen består av skolskjuts, serviceresor, tågersättning och beställningstrafik. Busspecialisten har nyligen vunnit trafik i Länstrafiken Kronobergs upphandling avseende skolskjuts och serviceresor. Uppdraget består av 92 fordon i fyra kommuner. Avtalet startar i juli och augusti 2025 och sträcker sig över sex år.
Om tjänsten Vi söker engagerade och serviceinriktade taxiförare som vill vara en del av vårt team. Vi söker dig som har en god servicekänsla och förmåga att hantera stressiga situationer. Som taxiförare hos oss ansvarar du för att transportera våra resenärer tryggt och säkert med ett vänligt och professionellt bemötande. Du kommer att köra skolskjuts och anropsstyrda serviceresor under skoldagar med utgångspunkt från vår depå i Växjö. Vi erbjuder Moderna fordon med god komfort och av högsta miljöklass En grundlig introduktion och kontinuerlig kompetensutveckling En dynamisk och inkluderande arbetsmiljö Karriärmöjligheter inom företaget Kvalifikationer: Lokalkännedom Språkkrav: Svenska Körkortskrav: B-körkort och giltig Taxilegitimation Lönetyp: Fast månads- eller timlön Anställningsgrad: Deltid (endast skoldagar) Om Busspecialisten Busspecialisten är ett modernt familjeföretag med säte i Växjö. Verksamhetens bedrivs från bolagets depåer i Markaryd, Älmhult, Uppvidinge och Växjö. Uppdragen består av skolskjuts, serviceresor, tågersättning och beställningstrafik. Busspecialisten har nyligen vunnit trafik i Länstrafiken Kronobergs upphandling avseende skolskjuts och serviceresor. Uppdraget består av 92 fordon i fyra kommuner. Avtalet startar i juli och augusti 2025 och sträcker sig över sex år.
Om tjänsten Vi söker engagerade och serviceinriktade bussförare som vill vara en del av vårt team. Vi söker dig som har en god servicekänsla och förmåga att hantera stressiga situationer. Som bussförare hos oss ansvarar du för att transportera våra resenärer tryggt och säkert med ett vänligt och professionellt bemötande. Du kommer att köra skolskjuts i grunden samt behovsstyrda resor för serviceresor med utgångspunkt från vår depå i Markaryd. Du kan också komma att erbjudas uppdrag kopplat till bolagets beställningstrafik. Vi erbjuder Moderna fordon med god komfort och av högsta miljöklass En grundlig introduktion och kontinuerlig kompetensutveckling En dynamisk och inkluderande arbetsmiljö Karriärmöjligheter inom företaget Kvalifikationer: Lokalkännedom Språkkrav: Svenska Körkortskrav: D-körkort och giltigt YKB Lönetyp: Fast månads- eller timlön Om Busspecialisten Busspecialisten är ett modernt familjeföretag med säte i Växjö. Verksamhetens bedrivs från bolagets depåer i Markaryd, Älmhult, Uppvidinge och Växjö. Uppdragen består av skolskjuts, serviceresor, tågersättning och beställningstrafik. Busspecialisten har nyligen vunnit trafik i Länstrafiken Kronobergs upphandling avseende skolskjuts och serviceresor. Uppdraget består av 92 fordon i fyra kommuner. Avtalet startar i juli och augusti 2025 och sträcker sig över sex år.
Vill du göra skillnad för våra hyresgäster – och samtidigt få värdefull erfarenhet i sommar? Vi på Victoriahem söker nu en engagerad och serviceinriktad sommarvikarierande fastighetstekniker till vårt team i Växjö. I rollen får du vara med och skapa trygga och välfungerande hem för våra hyresgäster, samtidigt som du får arbeta i ett kunnigt team och bidra till en positiv boendemiljö för våra hyresgäster. Vad innebär jobbet? Som sommarvikarie hos oss kommer du att arbeta praktiskt med underhåll och service i i våra fastigheter. Du blir en viktig del av vardagen för våra hyresgäster – både genom felavhjälpande insatser och löpande underhåll av våra fastigheter. Exempel på arbetsuppgifter Utföra reparationer och underhållsåtgärder Åtgärda felanmälningar från hyresgäster Ronderingar Energiavläsningar Vem söker vi? Vi söker dig som gillar att ta ansvar, är händig och tycker om att träffa människor. Du är strukturerad, initiativtagande och vill bidra till att skapa en trevlig boendemiljö för våra hyresgäster. Vi ser även att du: Har erfarenhet från praktiskt arbete Har manuellt B-körkort Kan kommunicera obehindrat i tal och skrift Varför sommarjobba hos oss? Hos Victoriahem får du ett sommarjobb med mening – där varje arbetsdag gör skillnad för andra. Du får dessutom chans att: Lära känna fastighetsbranschen från en affärsdriven organisation Arbeta i ett erfaret och stöttande team Få erfarenhet som är värdefull för din fortsatta karriär Fakta om tjänsten Period: 1 juli - 15 augusti 2025 Omfattning: Heltid Placering: Växjö Rekryteringsprocessen innefattar bakgrundskontroll och personlighetstest via Alva Labs Frågor? Kontakta områdeschef Jay Bou Saleh på [email protected]. Vi går igenom ansökningarna löpande, så skicka in ditt intresse så snart som möjligt. Välkommen till en sommar där du gör skillnad - på riktigt!
Har du erfarenhet inom service och vill utvecklas vidare inom området på ett av nordens ledande IT-företag? Motiveras du även utav att ha breda kontaktytor och att ge förstklassig service? Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag med goda möjligheter till internutveckling. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid fram till hösten 2025. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Företaget är ett en del av en större koncern som är marknadsledande i Norden och Baltikum inom IT-infrastruktur. Denna tjänst är placerad i fina lokaler i Växjö, där du arbetar i ett engagerat team som gemensamt brinner för att ge en god service. Kulturen präglas utav företagets värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. Arbetsuppgifter I rollen som kundserviceagent ansvarar du för att ta emot, hantera och administrera inkommande ärenden via telefon och mail. Din arbetsuppgift är att hitta rätt lösning till kunden och att ge en förstklassig service. Frågorna du hanterar är av olika omfattning och svårighetsgrad och du ansvarar för att dina ärenden blir lösta samt att kunden är informerad under hela processen. Initialt erbjuds du en introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Du ingår i ett team där ni tillsammans arbetar för att skapa nöjda kunder och ett effektivt arbetssätt. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Avslutad gymnasieutbildning Tidigare arbetslivserfarenhet inom service och kundkontakt Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska För att trivas i rollen är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Med detta sagt har du även en utvecklad problemlösningsförmåga i kombination med en lösningsfokuserad inställning. Vidare trivs du med högt tempo i arbetet och du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Övrig information Start: Omgående Plats: Växjö Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, [email protected] eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Är du en lyhörd och vänlig kvinna som kan vara mina förlängda armar och ben? Jag är en 43-årig kvinna som är född med en flerfunktionsnedsättning. Därför behöver jag hjälp och stöd med det mesta. Med mig gör man allt ifrån att hjälpa mig med personlig omvårdnad till att promenera och hitta på andra aktiviteter. Det är viktigt att du som assistent hjälper mig med balans mellan aktivitet och vila. Jag har inget verbalt tal men visar vad jag vill med hjälp av tecken och kroppsspråk. De som känt mig länge tycker att min kommunikation är tydlig. Mina intressen är ridning och att bada i simhallen så viktigt att du är bekväm med att vara med på det. Har du tidigare erfarenhet inom vård eller av epilepsi är det meriterande, men allra viktigast är den personliga lämpligheten. Jag sitter i rullstol utomhus, men gör även korta förflyttningar med stöd av assistenterna. Är du; - Lugn och empatisk - Lösningsfokuserad - Gillar att delta i aktiviteter - Körkort och rökfri är meriterande - Ordningsam - Positiv - En god kollega Då kan detta jobbet vara något för dig! Arbete förekommer alla tider på dygnet, med väntetid på nätterna. Rekrytering sker löpande!
Är du ekonom, finansspecialist eller löneadministratör och letar efter nya spännande uppdrag? Vi på Eqwiry söker ständigt efter kvalificerade konsulter som vill ta nästa steg i sin karriär. Genom att skicka in din spontanansökan och CV får du möjligheten att bli kontaktad när vi har en tjänst som matchar din erfarenhet och kompetens. Om Eqwiry – Nytänkande och frihet i fokus Eqwiry är ett nytänkande ekonomikonsultbolag som utmanar traditionella arbetsmodeller. Vi erbjuder en arbetsmiljö där flexibilitet och frihet står i centrum – hos oss har du möjlighet att själv påverka din arbetstid, lön och utveckling. För dig som vill engagera dig ytterligare finns även möjligheter att bidra till företagets utveckling ledningsgruppsarbete. Vi tror på balans mellan arbete och privatliv, och vi skapar rätt förutsättningar för att du ska kunna prestera på topp samtidigt som du trivs i din roll. Vilka roller söker vi? Ekonomiassistent/redovisningsassistent Redovisningsekonom Redovisningsansvarig Controller Löneadministratör Lönespecialist Ekonomiansvarig Ekonomichef Finansiell analytiker Vem söker vi? Vi välkomnar både dig som är i början av din karriär och dig med lång erfarenhet. Det viktigaste är att du har engagemang, driv och en vilja att utvecklas tillsammans med oss. Varför Eqwiry? Flexibilitet & frihet – Du styr själv din arbetstid, lön och utvecklingsplan. Utvecklingsmöjligheter – Möjlighet att påverka din egen karriär. Balans & trivsel – Vi värdesätter en sund balans mellan arbete och privatliv. Placering: Växjö Start: Enligt överenskommelse Lön: Enligt överenskommelse Låter detta intressant? Skicka in din spontanansökan redan idag! Följ oss på Eqwiry AB Vi ser fram emot att höra från dig!
Har du erfarenhet inom administration eller service och vill utvecklas vidare i karriären? Vi erbjuder dig ett spännande vikariat på ett stort bolag inom IT-branschen. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående och som varar fram till mitten av mars 2026. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Företaget är ett en stor aktör inom IT-branschen. Tjänsten är placerad i fina lokaler i Växjö, där du arbetar i ett engagerat team som gemensamt brinner för att ge en god service. Kulturen präglas utav företagets värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. Vi berättar mer om företaget vid en intervju. Arbetsuppgifter Som administratör har du en koordinerande roll där du ansvarar för uppgifter av olika komplexitet och omfattning. Din arbetsdag är varierande då du arbetar med de administrativa uppgifter som är mest prioriterade för stunden. I huvudsak kommer dina arbetsuppgifter bestå av att hantera inkommande ärenden internt från kollegor. I rollen kommer du att arbeta nära övriga administratörer och bli en del av ett härligt team. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Erfarenhet av administrativa uppgifter och/eller inom service • God systemvana • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Som person tycker du om att ha många bollar i luften samtidigt och har förmågan att strukturera ditt arbete utefter vad som bör prioriteras. Du trivs i en roll där du får ta mycket ansvar och bidrar gärna med idéer om förbättringar. Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att hjälpa andra. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrig information Start: Omgående Plats: Växjö Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Är du en noggrann och serviceinriktad person med ett stort tekniskt intresse? Som reservdelsansvarig på TM Recycling får du en varierad och ansvarsfull tjänst där det finns goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos TM Recycling. Om företaget TM Recycling är ett företag med lång erfarenhet inom maskinreparation och service. Företaget är specialiserat på maskinunderhåll och samarbetar nära sina kunder för att leverera hållbara lösningar inom områden som återvinning, biobränsle, flistransport och skogsåkeri. Som auktoriserad återförsäljare av ledande varumärken som HAAS Recycling och JENZ, strävar TM Recycling efter att bygga långsiktiga partnerskap som både tillgodoser kundernas specifika behov och överträffar deras förväntningar. Arbetsuppgifter I rollen som reservdelsansvarig på TM Recycling har du en viktig roll i verksamheten. Du arbetar i en bred och varierande roll, där dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar daglig kundkontakt samt hantering av beställningar, leveranser och lagerhantering. Arbetet sker i nära samarbete med interna kollegor, där en hjälpsam atmosfär och en stark teamkänsla präglar arbetsmiljön. Några av dina arbetsuppgifter är: Sköta kommunikation med kunder och leverantörer via telefon och mejl. Registrera och hantera kundorder samt följa upp och säkerställa leveranser. Sköta in- och utleveranser. Plocka, packa och skicka reservdelar. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Du har ett starkt tekniskt intresse Du pratar och skriver obehindrat på svenska och engelska, och kunskaper i tyska är meriterande. Du har god datavana och erfarenhet av att arbeta i olika system Du är en serviceinriktad och social person som trivs med att ha mycket kundkontakt, både via telefon och mejl. Med ett noggrant och strukturerat arbetssätt tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och arbetar självständigt. Du har en flexibel inställning och en god förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt i en dynamisk miljö. Din lösningsorienterade approach gör att du ser möjligheter till merförsäljning genom att identifiera kundens behov, samtidigt som du har lätt för att bygga och underhålla relationer med både kunder och kollegor. Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Tingsryd Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist
Är du en naturlig ledare som vill ta chansen att växa och utvecklas i branschen? Häng med på vår resa mot en mer hållbar och hälsosam värld! Vi erbjuder: Programmet ”Växa och Gro” som ger dig möjlighet att utvecklas inom företaget. En arbetsplats som arbetar för en mer hållbar och hälsosam värld. Kollektivavtal och friskvård. Arbete främst dagtid. Ansök idag. Vi ser fram emot att träffa dig! ÖVRIG INFORMATION Anställningsgrad: Vikariat heltid from 2025-04-01 tom ett år fram med möjlighet till förlängt Plats: Växjö Lön: Fast lön. Vi är anslutna till Visita och följer kollektivavtal Förmåner: Friskvårdsbidrag, förmånlig personallunch, sociala aktiviteter och trevligaste kollegorna. Vi håller intervjuer löpande och tjänsten kan komma att bli tilsatt innan sista ansökningsdatum.
Välj ett jobb för att visa detaljer