Balco Group är ett tillväxtbolag som erbjuder innovativa, patenterade och energibesparande balkong- och fasadlösningar av hög kvalitet. Våra kundanpassade produkter bidrar till en ökad livskvalitet, trygghet och värdeökning till boenden i flerbostadshus. Balco kontrollerar, genom en effektiv försäljningsprocess, hela värdekedjan – från produktion till leverans. Balco grundades i Växjö 1987 och har över 500 anställda, är marknadsledare i Norden och är verksam på ett flertal marknader i norra Europa. Omsättningen under 2024 uppgick till 1 418 MSEK. Balco Group är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2017. IT-avdelningens huvuduppgift är att ansvara för drift, leverans och utveckling av verksamhetsstödjande processer och IT-tjänster i en Windows-miljö. Tillsammans med dina kollegor arbetar ni både strategiskt och operativt för koncernens bolag och användare. I det dagliga hanterar ni inkommande incidenter och service requests, administrerar vår Microsoftmiljö, servermiljö samt den fysiska IT-miljön. Avdelningen tillsammans med IT-chefen, hanterar det strategiska vad gäller inventering, inköp, integration och implementation av affärssystemsrelaterade system och tjänster. Ditt ansvarsområde är 2nd/3rd line support där du tar emot ärenden från helpdesken och gör djupare felsökning på de ärenden som inte kunnat lösas där. Som 2nd/3rd line-tekniker är du också delaktig i att bygga och utveckla själva IT-miljön. Karaktären av olika ärenden och arbetsuppgifter kan vara väldigt varierad men tempot är alltid högt och stimulerande. Övergripande: Supportera och vidareutveckla affärssystemet. Automatisera och utveckla arbetsflödena i organisationen. Bidra med IT-kompetens kring införande av nya system. Installation, drift, felsökning och underhåll av Windows server och klient Nätverk och brandväggar Säkerhet och backup Datacenter och serverrum Microsoft 365 Dina egenskaper För att lyckas och trivas i rollen finns det några egenskaper vi ser som extra viktiga. Du har förståelse för användarens behov och kan utefter det skräddarsy nödvändiga lösningar. Du ser helheten och levererar effektiva lösningar med hög kvalitet och enligt tidsplan. Att ansvarsfullt och självständigt driva ditt arbete framåt och alltid ge bästa tänkbara service är självklart för dig. Du har ett analytiskt, proaktivt och kreativt förhållningssätt som du får användning av när du möter olika typer av problem. Du motiveras av att agera problemlösande, då du har intresset samt förmågan att fördjupa dig i komplexa problem. Då vissa uppdrag kräver att du arbetar tätt ihop med ditt team, är det viktigt att du är en lagspelare och uppskattar att jobba tillsammans med andra. Du är en person med stark vilja att utvecklas. Då vi tillhör en koncern (Balco Group) så har vi bolag utspridda över Europa där tjänsteresor förekommer med jämna mellanrum inom tjänsten som IT-Tekniker. Vi ställer därför krav på B-körkort samt att du har goda kunskaper i engelska både i tal och skrift. Det är meriterande om du har kunskaper inom följande områden. Autodesk Vault Certifierad enligt ITIL DNS ERP-system Microsoft 365 inklusive migreringar mellan tenant Microsoft Active Directory Microsoft Intune Microsoft SCCM Nätverk och säkerhet PKI PowerShell SharePoint SQL Veeam Backup VMware Om det här är arbetet för dig så erbjuder vi ett spännande och utvecklande jobb i ett expansivt företag med internationell prägel, snabba beslutsvägar, öppet arbetsklimat med stor gemenskap, bra introduktion och goda karriärmöjligheter. Frågor gällande tjänsten besvaras av CFO, Michael Grindborn på telefon +46 70 670 18 48 eller [email protected]. Sista ansökningsdag är 2025-03-31. Intervjuer och urval kommer att ske löpande under ansökningstiden. Välkommen med din ansökan!
Trivs du i roller där du får träffa nya människor och presentera nya produkter? Har du en känsla för försäljning och att hitta kundanpassade lösningar? Vill du vara med och skapa en rökfri framtid? Då kan rollen som IQOS Field Representative vara rätt för dig! Vi söker engagerade säljare som vill jobba med Swedish Match och bolagets omställning mot en rökfri framtid. Om Swedish Match Med en portfölj som består av både moderna varumärken och varumärken med lång tradition erbjuder Swedish Match produkter med och utan tobak. Att erbjuda tobakkonsumenter alternativ till cigaretter är kärnan i vårt arbete. Alltid med vår vision i åtanke: En värld utan cigaretter. Läs mer om Swedish Match på www.swedishmatch.com Läs mer om produktkategorin IQOS www.iqos.com Dina arbetsuppgifter Din arbetsdag spenderas hos olika butiker som i dagsläget är återförsäljare och du kommer dagligen att ha en aktiv dialog med intresserade vuxna tobaksanvändare för att presentera produkterna, berätta hur dem fungerar och svara på frågor. Vi har fält representanter över hela Sverige och du kommer att samarbeta nära dem men även med kollegor inom Swedish Match. Rollen är självständig och du kommer dagligen att följa upp och utvärdera dina resultat. Vi erbjuder dig Produktutbildning och produktkännedom Säljträning Möjligheten att ingå i ett fantastiskt team av härliga medarbetare Personliga egenskaper Du tycker om mötet med människor och det ska kännas och synas när man pratar med dig. Du är mål -och resultatinriktad och vågar att sälja och ta för dig. Du har hög moral, är lösningsorienterad, nyfiken och ansvarstagande. Du tycker om att jobba och du trivs i team även på distans och ser hellre lösningarna än problemen. Kvalifikationer och erfarenhet Du har minst 1 år tidigare erfarenhet av försäljning (i butik är meriterande) Du har jobbat mot säljmål och vet vad som krävs för att uppnå dem. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav då du kommer att arbeta på olika orter mellan Växjö och Kalmar. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta självständigt. Övrigt Anställningsform: I detta uppdrag kommer du bli anställd i NRG Sweden men utföra arbetet åt kunden, Swedish Match i din ort/distrikt. Förväntad start är början av mars. Tjänsten är schemalagd på vardagar. Det är en heltidsanställning med 6 månaders provanställning. Frågor (ej ansökan) skickas till Ella Seger på: [email protected] Om Nordic Retail Group Nordic Retail Group är en fullservice retail byrå, som grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla fyra nordiska länder och Benelux. Vi fokuserar på att hjälpa våra kunder att bygga sina varumärken och nå sina mål genom att erbjuda bemanning, rekrytering, creative studio, och andra innovativa uppfinningar för våra kunder. Vi har byggt ett starkt team och vi vet vad som krävs för ett varumärke att lyckas inom retail och hur man ökar försäljning både lokalt och globalt. Vi värdesätter högt att ha ett mångsidigt team med olika typer av erfarenheter och bakgrunder som ingår i gruppen. Det är viktigt för oss att alla känner sig värderade, uppskattade och som en viktig del av vårt team. Det viktigaste är att vi vill att vår personal ska älska att komma till jobbet. Som våra grundare alltid säger: “Du ska inte bara vissla på väg hem från kontoret – utan också på väg till kontoret”. Besök vår hemsida www.nordicretailgroup.com för mer information.
ArbetsuppgifterVi söker en serviceinriktad och noggrann Administratör inom Transport & Logistik för ett spännande uppdrag hos vår kund i Ryssby, Ljungby kommun. I denna roll kommer du att ansvara för att koordinera och administrera transportlösningar både lokalt och internationellt. Du arbetar i ett mindre team och bidrar till effektiva logistikflöden. Arbetsuppgifter inkluderar: - Bokning av transporter (lastbil, båt och flyg) för lokala och internationella leveranser - Inhämta och hantera transportoffert - Säkerställa smidig och kostnadseffektiv frakt - Övriga arbetsuppgifter inom transport och logistik Kvalifikationer Du har några års erfarenhet av administration inom transport och logistik Du har goda kunskap i SAP Du är flytande i svenska och engelska, i tal och skrift Personliga egenskaper För att trivas i uppdraget som Administratör inom Transport & Logistik ser vi gärna att du är noggrann, strukturerad och har en god kommunikativ förmåga. Du trivs i en dynamisk miljö där du får ta ansvar och bidra till effektiva transportlösningar. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-09-02 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Ryssby, Ljungby kommun. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).
Trivs du i roller där du får träffa nya människor och presentera nya produkter? Har du en känsla för försäljning och att hitta kundanpassade lösningar? Vill du vara med och skapa en rökfri framtid? Då kan rollen som IQOS Field Representative vara rätt för dig! Vi söker engagerade säljare som vill jobba med Swedish Match och bolagets omställning mot en rökfri framtid. Om Swedish Match Med en portfölj som består av både moderna varumärken och varumärken med lång tradition erbjuder Swedish Match produkter med och utan tobak. Att erbjuda tobakkonsumenter alternativ till cigaretter är kärnan i vårt arbete. Alltid med vår vision i åtanke: En värld utan cigaretter. Läs mer om Swedish Match på www.swedishmatch.com Läs mer om produktkategorin IQOS www.iqos.com Dina arbetsuppgifter Din arbetsdag spenderas hos olika butiker som i dagsläget är återförsäljare och du kommer dagligen att ha en aktiv dialog med intresserade vuxna tobaksanvändare för att presentera produkterna, berätta hur dem fungerar och svara på frågor. Vi har fält representanter över hela Sverige och du kommer att samarbeta nära dem men även med kollegor inom Swedish Match. Rollen är självständig och du kommer dagligen att följa upp och utvärdera dina resultat. Vi erbjuder dig Produktutbildning och produktkännedom Säljträning Möjligheten att ingå i ett fantastiskt team av härliga medarbetare Personliga egenskaper Du tycker om mötet med människor och det ska kännas och synas när man pratar med dig. Du är mål -och resultatinriktad och vågar att sälja och ta för dig. Du har hög moral, är lösningsorienterad, nyfiken och ansvarstagande. Du tycker om att jobba och du trivs i team även på distans och ser hellre lösningarna än problemen. Kvalifikationer och erfarenhet Du har minst 1 år tidigare erfarenhet av försäljning (i butik är meriterande) Du har jobbat mot säljmål och vet vad som krävs för att uppnå dem. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav då du kommer att arbeta på olika orter mellan Växjö och Kalmar. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta självständigt. Övrigt Anställningsform: I detta uppdrag kommer du bli anställd i NRG Sweden men utföra arbetet åt kunden, Swedish Match i din ort/distrikt. Förväntad start är början av mars. Tjänsten är schemalagd på vardagar. Det är en heltidsanställning med 6 månaders provanställning. Frågor (ej ansökan) skickas till Ella Seger på: [email protected] Om Nordic Retail Group Nordic Retail Group är en fullservice retail byrå, som grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla fyra nordiska länder och Benelux. Vi fokuserar på att hjälpa våra kunder att bygga sina varumärken och nå sina mål genom att erbjuda bemanning, rekrytering, creative studio, och andra innovativa uppfinningar för våra kunder. Vi har byggt ett starkt team och vi vet vad som krävs för ett varumärke att lyckas inom retail och hur man ökar försäljning både lokalt och globalt. Vi värdesätter högt att ha ett mångsidigt team med olika typer av erfarenheter och bakgrunder som ingår i gruppen. Det är viktigt för oss att alla känner sig värderade, uppskattade och som en viktig del av vårt team. Det viktigaste är att vi vill att vår personal ska älska att komma till jobbet. Som våra grundare alltid säger: “Du ska inte bara vissla på väg hem från kontoret – utan också på väg till kontoret”. Besök vår hemsida www.nordicretailgroup.com för mer information.
Rekryteringsgruppen söker C/CE-chaufförer till Växjö! Har du ett C eller CE-körkort och vill vara en del av ett dynamiskt och växande team? Här kan du hitta din nästa utmaning! Nya möjligheter för C/CE-chaufförer i VäxjöSom C eller CE-chaufför hos oss i Växjö kommer du att spela en central roll i vårt transportteam. Ditt ansvar är att säkerställa att varor och material transporteras effektivt och säkert till olika destinationer i och omkring Växjö. Viktiga ansvarsområden Säker och effektiv utförande av dagliga transportuppdrag Lastning och lossning av gods med precision och noggrannhet Övervakning av godssäkring och transportförhållanden Löpande fordonsunderhåll och kontroll för säker körning Krav och kvalifikationer för tjänsten Giltigt C eller CE-körkort är ett måste YKB (Yrkeskompetensbevis) är ett krav Relevant erfarenhet inom lastbilstransport är meriterande Kännedom om och efterlevnad av gällande trafiksäkerhetsregler Goda språkkunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt Den idealiska kandidaten Vi söker dig som är pålitlig, noggrann och med ett starkt säkerhetstänk. Du är självgående men uppskattar även teamarbete när så krävs. En lösningsorienterad attityd och förmåga att hantera utmanande situationer är viktiga personliga egenskaper. Vad erbjuder Rekryteringsgruppen till sina C/CE-chaufförer i Växjö?Som en del av vår arbetsmiljö erbjuder vi konkurrenskraftiga löner, pensionsförmåner, semester- och övertidsersättning samt försäkringar i enlighet med kollektivavtal. Du kommer att ha stöd av en dedikerad konsultchef under hela din anställning. AnställningsförhållandenTjänsten är en hel- eller deltidsanställning med varierande arbetstider, inklusive möjligheten att arbeta dag- och kvällsskift måndag till fredag. Anställningen börjar med en provanställning. Är du redo att ta steget vidare i din karriär som C/CE-chaufför i Växjö? Skicka in din ansökan redan idag! Sökord: "C-chaufför, CE-chaufför, transport, Växjö, jobb, Rekryteringsgruppen, logistik, lastbilschaufför, distribution" Om Rekryteringsgruppen Rekryteringsgruppen är ett etablerat bemanningsföretag sedan 2001, specialiserat på transport, lager/industri och kontor. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm, känt för vår höga servicenivå och vårt engagemang för kunden. Vi har kollektivavtal och är auktoriserade av branschen sedan 2004. Besök gärna vår hemsida för mer information: www.rekryteringsgruppen.com
Vill du vara med och bygga upp ett skolbibliotek från grunden? Vi söker en engagerad skolbibliotekarie som vill utveckla en modern, pedagogisk resurs som stärker undervisningen och elevernas lärande. Växjö Fria Gymnasium är en engagerad och framåtblickande skola med cirka 570 elever. Vi erbjuder både högskoleförberedande och yrkesförberedande program och arbetar aktivt för att alla våra elever ska nå sin fulla potential. Vår skola präglas av en öppen och inkluderande miljö där samarbete mellan elever och lärare är en självklarhet. Nu söker vi en skolbibliotekarie som vill vara med och utveckla vårt bibliotek till en inspirerande pedagogisk resurs och en naturlig mötesplats för våra elever. Om tjänsten: Som skolbibliotekarie hos oss blir du en viktig del av skolans pedagogiska verksamhet. Du kommer att arbeta nära ämneslärare för att stärka elevernas språkutveckling, informationskompetens och källkritiska förmåga. Ditt uppdrag omfattar både den fysiska och digitala utvecklingen av skolbiblioteket, där tillgänglighet och läsglädje står i fokus. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Skapa ett bibliotek som fungerar som en pedagogisk resurs för elever och lärare. Samverka med undervisningen inom våra gymnasieprogram (Vård och omsorg, Naturvetenskap, Samhällsvetenskap, Ekonomi och Barn och fritid), resursskolan och vuxenutbildningen. Stödja elever i källkritik, medie- och informationskunnighet (MIK) samt AI-användning. Främja läsglädje och möjliggöra differentierad läsning genom fysiska böcker, digitala resurser och tidskrifter. Möta och stödja alla elever. Utveckla ett flexibelt bibliotekskoncept utan fasta väggar för att skapa en öppen och tillgänglig lärmiljö med studie- och samlingsytor. Administrera utlåning och digitala tjänster, med fokus på självbetjäning för att frigöra tid för pedagogiskt arbete. Vi söker dig som: Har examen i biblioteks- och informationsvetenskap eller annan relevant utbildning. Har erfarenhet av att arbeta i skola och förståelse för skolbibliotekets pedagogiska roll. Är kreativ, initiativrik och har förmågan att bygga upp en verksamhet från grunden. Trivs i samverkan med både elever och personal och vill vara en aktiv del i undervisningen. Har kunskap om MIK, AI och digitala lärresurser. Vi erbjuder: Möjlighet att vara med och forma ett skolbibliotek i världsklass. En dynamisk arbetsmiljö där du är en del av skolans pedagogiska team. En tjänst där du kan göra skillnad för elevernas lärande och framtid. Ansökan: Skicka din ansökan senast 250309. För frågor, kontakta biträdande rektor Charlotte Airosto, [email protected]. Välkommen att bli en del av Växjö Fria Gymnasium och utveckla framtidens skolbibliotek tillsammans med oss! Tillträde enligt överenskommelse, senast 250811 Tjänsten är tillsvidare och är inledningsvis på 75%.
Gör din karriär till en äventyrsresa! Nu söker vi fältsäljare till vårt växande säljteam. Ingen erfarenhet krävs – bara passion och vilja att lyckas! Vi arbetar med några av Sveriges största varumärken! All försäljning sker via personliga möten och varje unikt besök har aviserats till kunden i förväg. Du får utbildning, vägledning och arbetar tätt intill erfarna säljare och coacher. Utöver allt det så har vi även lyxen att arbeta med marknadens modernaste schema.. Våra fältsäljare jobbar nämligen enbart måndag till torsdag och är LEDIGA VARJE FREDAG! Att uppnå krav och budget är ingen större utmaning för våra säljare på fyra arbetsdagar, därav har vi valt att unna oss tre helgdagar istället för två. Vi söker dig som: Är myndig och talar flytande svenska. Är entusiastisk och villig att lära. Vill ha en spännande och omväxlande arbetsdag. Körkort är en fördel, men inget krav. Vi erbjuder Heltid med lediga fredagar. Attraktiva provisioner utan tak. Resande tjänst med täckta kostnader. Härlig gemenskap och samarbete. Kontinuerlig utveckling och mentorskap. Belöningar och festligheter för varje framgång. Ansök redan idag för att ta nästa steg i din karriär! För frågor, kontakta: Emmy Zachrisson - [email protected] - 076-872 31 42 Izabel Nilsson – [email protected] – 073-566 00 53
Hej! Nu söker vi på Big Care leg. sjuksköterskor till hyruppdrag i Växjö & Lungby på diverse olika SSK uppdrag Vår/sommar 2025 Kommande behov -Det finns vinteruppdrag där även du som specialistutbildad SSK kommer att kunna hitta något passande. - Det finns alla olika typer av uppdrag som exempelvis kan sträcka sig över månader med heltidstimmar eller ströpass alt. korttidskontrakt. Vi anpassar uppdrag efter dina behov och önskemål. Jobb på olika avdelningar på sjukhusen finns att ansöka utefter dina preferenser. Kvalifikationskrav -Svenskt legitimerad sjuksköterska -Två års yrkeserfarenhet som sjuksköterska senaste 4 åren. -2 chefsreferenser Meriterande -Du som söker bör vara trygg i din yrkesroll samt ha lätt för att anpassa dig till nya arbetssituationer och rutiner. Ladda ned Medpeople-appen - Medpeople för att se alla uppdrag samt lön, supersmidig app för konsulter att ansöka om jobb på.
Vill du följa med på en bättre resa tillsammans med dina kollegor? Om så är fallet så kan vi erbjuda dig en plats på väg mot en bättre resa. På våra cirka 100 bemannade stationer så är ingen dag den andra lik och du kommer att ha ett otroligt varierande arbete, likväl som lika stor variation i människor som besöker nån av våra stationer. Lite kort om Preem Preem är Sveriges största drivmedelssbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Preems två raffinaderier som är belägna i Göteborg och Lysekil räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Läs allt om detta på preem.se Vi har också ett rikstäckande servicenät med flera hundra drivmedelsstationer för privat- och yrkestrafik. Det är till ett av dessa drivmedelsstationer som vi nu söker Säljare! Om rollen som Säljare Rollen som Säljare innebär primärt kassatjänst vilket innefattar servering av freshfood, uthyrning av släp, försäljning av biltvätt och andra varor. Det förekommer också många sekundära arbetsuppgifter som tillhör en bensin/servicestation såsom städning, uppfyllning i butik m.m. Din viktigaste roll blir dock att ge varje kund ett bemötande i världsklass, vi söker därför dig som är utstrålar glädje, är utåtriktad och tycker om att ge bra service. Förutom att du kan ta hjälp av medarbetare på Preem finns det även ett etablerat nätverk av medarbetare utöver de som finns på din station. Du blir en viktig del av Preems varumärke För oss är det viktigt att du delar våra värderingar, ansvarstagande, nyskapande och inkluderande eftersom de ligger till grund för allt vi gör. Som Säljare har du en av Preems viktigaste roller är Preems ansikte utåt och du kommer att vara en viktig ambassadör för Preems varumärke. Vad ser vi att du behöver för att lyckas? Vi tror mycket på engagemang och viljan att lyckas. Det viktigaste är att du brinner för och tycker det är roligt att ge våra kunder en upplevelse i världsklass. Vi ser även att du gillar att arbeta i team och ser vikten i att knyta goda relationer. Det är dock meriterande om du arbetat med service kanske på bensinstation, restaurang eller inom liknande verksamheter. En drivmedelsstation för alla På Preem är mångfald och inkludering en av våra viktigaste frågor. Varje person bidrar genom sin unika bakgrund, kompetens, personlighet och erfarenhet till att vi ständigt ska kunna bli bättre. Vi på Preem ser mångfalden som en förutsättning för att vi hela tiden ska utveckla det vi gör och vara en ledande aktör i omställningen till ett hållbart samhälle. Vi lägger ett stort värde i våra olikheter där vi som bolag kan spegla samhället och våra besökare på station. Anställningsvillkor Lön: Enligt kollektivavtal Startdatum: Enligt överenskommelse Anställningsform: Behovsanställning med inledande 6 månaders provanställning. Stationens öppettider: 05:00-21:00 (Helg 08:00-21:00) Arbetstider: Vardagar, kvällar och helger Ta reda på mer! Om du är nyfiken på Preem som bolag så kan läsa mer på Preem.se. Om du har ytterligare funderingar om rollen så kan du nå ut till Stationschef Elin Bondesson här nedan; Mail: [email protected] Urval och Intervjuer kommer att ske löpande så dröj inte med din ansökan. Vi ser fram emot din ansökan!
Älmhult, en kommun med fantastisk natur och många möjligheter till rekreation, ligger Förskolan Galaxen. I nybyggda lokaler, i ett område som byggs ut finns förskolan som öppnades januari 2021 och fortfarande växer mot 100 barn . Förskolan drivs enligt Norlandia koncept med Mat med smak - mat lagad från grunden på plats av vår egen kock utifrån fina råvaror enligt en gemensam meny Go green - matlagning och inköp sker enligt principen om ett hållbarhet och cirkulärt samhälle Norlandiaskuttet - i samarbete med Generation Pep, utevistelse och rörelse två gånger tillsammans med olika undervisningsinnehåll Beskrivning Vi vill vara en nytänkande förskola med hög pedagogisk kvalitet och med nöjda barn och vårdnadshavare. Förskolan Galaxen drivs av Norlandia förskolor och söker här en utbildad förskollärare med driv och engagemang. Du kommer att leda ett block med två avdelningar i det pedagogiska arbetet. Du får gärna vara kunnig i engelska då många vårdnadshavare använder det för kommunikation med oss. Vi uppskattar om du är intresserad och fantasifull och vill göra barnen delaktiga i våra olika pedagogiska lärmiljöer. Att du kan tillsammans med arbetslaget kan göra vara dag till en möjlighet för nya upptäckter för barnen. Är du är intresserad av matlagning, djur och fåglar, yoga, löpning, odling, sticka och virka, keramik, så säger vi kul, kan vi använda detta i vårt pedagogiska arbete. Du ska med arbetslaget driva pedagogisk verksamhet enligt vår modell för systematiskt kvalitetsarbete. Vi erbjuder dig Ett fantastiskt arbete med många glada barn Fria pedagogiska måltider Arbetskläder Fortbildning kopplat till professionen Kvalifikationer och personliga egenskaper Du är trygg och ansvarstagande och brinner för ditt yrke och har ett förhållningssätt och bemötande som stämmer väl överens med styrdokumenten och vår värdegrund CARE - competence, ambitious, respect, energetic. Du har goda pedagogiska kunskaper och är väl förtrogen med förskolans läroplan och övriga styrdokument samt att du har förmågan att omsätta dem i den dagliga verksamheten. Du är lösningsinriktad, positiv och driven person med ambitioner och arbetsglädje. Du tycker om att ta ansvar och har lätt att samarbeta med dina kollegor. Du har god förmåga att skapa trygga vårdnadshavare och kommunicerar väl på svenska i både tal och skrift. Du har god förmåga och kommunicerar väl på engelska i både tal och skrift då många vårdnadshavare kommer till kommunen från andra länder. Om Norlandia FörskolorVi är ett familjeägt företag som driver ca 100 förskolor från Dalarna i norr till Skåne i söder. Genom våra koncept satsar vi på bra mat, hälsa och hållbarhet där vår målsättning är att skapa nya upptäckter - varje dag. Välkommen till en fin gemenskap i en organisation som satsar på kvalitet, innovation och en god arbetsmiljö! Krav för anställning Förskollärarlegitimation Utdrag ur polisens belastningsregister Övrig information Anställningsform: Till vidare med 6 månaders provanställning Omfattning: 100% Arbetstid: 0600-1830, samt kvällar med kompetensutbildning och arbetsplatsträffar Tillträde: enligt överenskommelse Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag 2025-04-01 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: rektor Kerstin Lindström, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer