Teknisk IT-projektledare
Nexer AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Sommaren ger oss tid att andas – och att tänka. När batterierna är laddade och tankarna fått spelrum väcks ofta längtan efter nya utmaningar. Kanske är det dags för en nystart? Nya perspektiv, nya mål, nya utmaningar. Ta steget tillsammans med oss på Nexer – vi tror på mod, förändring och framtidstro – och vi vill vara din plattform för just det. Som konsult på Nexer får du arbeta med varierande uppdrag inom olika tekniker och branscher. Hos oss är varje uppdrag en chans att växa – vi tror stenhårt på utveckling. Vi tror också på en hållbar och långsiktig anställning, där kompetensutveckling och balans mellan arbete och fritid är självklara delar av vardagen. Vem är du? På Nexer i Växjö fortsätter vi att stärka vårt framgångsrika team – nu söker vi erfarna IT-projektledare med teknisk förståelse och god förmåga att skapa struktur, samarbete och resultat i komplexa uppdrag. Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av teknisk projektledning i IT-miljö och som vill arbeta nära kundens verksamhet med att: Leda IT-projekt från idé till implementering Utveckla processer, system och arbetssätt Driva projekt inom digitalisering, systembyten, molnresor eller integrationer Stötta kunden i förändringsarbete och förbättrade arbetssätt Du har erfarenhet av att självständigt driva IT-projekt – exempelvis inom processkartläggning, systeminförande eller verksamhetsutveckling. Vi ser gärna att du har arbetat enligt etablerade projektmetoder, t.ex. PPS, Prince2, Scrum eller liknande. Har du även erfarenhet från offentlig sektor är det ett stort plus. Rollen kräver att du obehindrat kan kommunicera på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Det är en förutsättning för att lyckas i våra kunddialoger och i teamet. Som person är du strukturerad och lösningsorienterad. Du trivs i en central roll i projekt och har lätt för att skapa förtroende. Du kommunicerar tydligt med olika målgrupper och håller ihop både detaljer och helhet. Du är van att arbeta självständigt, men gillar också att samarbeta med andra för att driva saker framåt. Vilka är vi på Nexer i Växjö? Nexer i Växjö är en arbetsplats där kompetens, engagemang och sammanhållning står i centrum. Här hittar du ett tight och välkomnande konsultteam där varje individs unika talanger och styrkor verkligen tas tillvara. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person och i din yrkesroll. Vi tror på ett prestigelöst kunskapsutbyte där alla bidrar, stöttar och lär av varandra. Den inkluderande kulturen är något vi är stolta över och som gör att många trivs och stannar länge. Vi skapar rätt förutsättningar från början, med fokus på dig – dina drivkrafter, ambitioner och vad du vill utvecklas inom. Våra konsulter är hjärtat i vår verksamhet. Uppdragen du tar dig an engagerar. De finns inom offentlig sektor, industri, försvar och andra teknikdrivande branscher. Ibland jobbar du självständigt, ibland i team – ofta i en hybrid vardag där du kombinerar kontor, kund och hemmakontor på ett sätt som passar både uppdraget och livet. Här blir du en del av en gemenskap där trygghet och balans värderas lika högt som ambition och personlig utveckling. Om du gillar spännande uppdrag, trevliga kollegor och att utvecklas i din yrkesroll – då kommer du trivas hos oss på Nexer i Växjö. Ansökan Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att skicka in din ansökan här nedan. Enligt GDPR hanterar vi inte ansökningar via e-post men har du frågor om tjänsten eller Nexer är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare, Petra Sivefäldt, på [email protected]. Vi tar emot ansökningar löpande så vänta inte med att söka! Läs mer om Nexer här www.nexergroup.com #LI-PS1

2 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Utvecklare Java
Nexer AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Sommaren ger oss tid att andas – och att tänka. När batterierna är laddade och tankarna fått spelrum väcks ofta längtan efter nya utmaningar. Kanske är det dags för en nystart? Nya perspektiv, nya mål, nya utmaningar. Ta steget tillsammans med oss på Nexer – vi tror på mod, förändring och framtidstro – och vi vill vara din plattform för just det. Som konsult på Nexer får du arbeta med varierande uppdrag inom olika tekniker och branscher. Hos oss är varje uppdrag en chans att växa – vi tror stenhårt på utveckling. Vi tror också på en hållbar och långsiktig anställning, där kompetensutveckling och balans mellan arbete och fritid är självklara delar av vardagen. Vem är du? På Nexer i Växjö fortsätter vi att stärka vårt framgångsrika team – nu söker vi erfarna utvecklare inom Java. Du blir en nyckelperson i att utveckla framtidens digitala lösningar för verksamheter i olika branscher – från industri till offentlig sektor. Ditt fokus ligger på systemintegration, realtidsdata, användarvänliga gränssnitt – och tydlig affärsnytta. Du arbetar med moderna tekniker och arkitekturer i Java-miljö, ofta i komplexa systemlandskap där din problemlösningsförmåga gör verklig skillnad. Vi söker dig som har gedigen erfarenhet inom Java-utveckling och SQL-databaser. Du har dessutom goda kunskaper inom: Spring/Spring Boot API-design och konsumtion (REST, Swagger/OpenAPI) SQL (t.ex. PostgreSQL eller MySQL) CI/CD (t.ex. Jenkins, GitHub Actions, GitLab CI/CD) Docker eller Kubernetes (för containerhantering och mikrotjänster) Molnplattformar, gärna AWS, Azure eller GCP Meriterande är: Grundläggande förståelse för IoT, OPC UA eller MQTT Erfarenhet av frontend (t.ex. React eller Angular) Erfarenhet av agila arbetssätt, såsom Scrum eller Kanban Rollen kräver att du obehindrat kan kommunicera på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Det är en förutsättning för att lyckas i våra kunddialoger och i teamet. Vilka är vi på Nexer i Växjö? Nexer i Växjö är en arbetsplats där kompetens, engagemang och sammanhållning står i centrum. Här hittar du ett tight och välkomnande konsultteam där varje individs unika talanger och styrkor verkligen tas tillvara. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person och i din yrkesroll. Vi tror på ett prestigelöst kunskapsutbyte där alla bidrar, stöttar och lär av varandra. Den inkluderande kulturen är något vi är stolta över och som gör att många trivs och stannar länge. Vi skapar rätt förutsättningar från början, med fokus på dig – dina drivkrafter, ambitioner och vad du vill utvecklas inom. Våra konsulter är hjärtat i vår verksamhet. Uppdragen du tar dig an engagerar. De finns inom offentlig sektor, industri, försvar och andra teknikdrivande branscher. Ibland jobbar du självständigt, ibland i team – ofta i en hybrid vardag där du kombinerar kontor, kund och hemmakontor på ett sätt som passar både uppdraget och livet. Här blir du en del av en gemenskap där trygghet och balans värderas lika högt som ambition och personlig utveckling. Om du gillar spännande uppdrag, trevliga kollegor och att utvecklas i din yrkesroll – då kommer du trivas hos oss på Nexer i Växjö. Ansökan Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att skicka in din ansökan här nedan. Enligt GDPR hanterar vi inte ansökningar via e-post men har du frågor om tjänsten eller Nexer är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare, Petra Sivefäldt, på [email protected]. Vi tar emot ansökningar löpande så vänta inte med att söka! Läs mer om Nexer här www.nexergroup.com #LI-PS1

2 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Lärare F-3 Örmoskolan
Tingsryds kommun
Grundskollärare

I Tingsryds kommun vill vi att du känner dig välkommen och delaktig. Vi alla tar ansvar, är engagerade och visar respekt. Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Där vi genom våra 1200 medarbetare ständigt utvecklas och trivs. Vi som arbetar inom kommunen gör skillnad och påverkar människors vardag. Vi ansvarar för att barn lär sig läsa och skriva och att människor får en god och trygg omsorg. Vi arbetar också med att skapa förutsättningar för att det byggs hus, att vi har bra vägar, rent vatten och en fin miljö. Hos oss får du Sveriges viktigaste jobb! Vill du ha ett jobb där du är med och utvecklar vår kommun tillsammans med oss? Välkommen till Tingsryds kommun! ARBETSUPPGIFTER Tingsryds kommun söker lärare med inriktning mot de yngre åren till Örmoskolan. Örmoskolan är en F-3verksamhet belägen i Konga. Vi är en liten enhet som jobbar utifrån ett inkluderande arbetssätt, med ett holistiskt perspektiv på verksamheten. Skol- och fritidspersonal ingår i ett arbetslag, där samarbete och samsyn är ledord i såväl undervisning som aktiviteter.  Tjänsten består av undervisning i ett eller flera ämnen i klasserna F-3. Mentorskap ingår för en klass, med ansvar för utvecklingssamtal, kontakt med vårdnadshavare mm. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du som söker har lärarexamen med behörighet för de yngre åren, eller förskollärarexamen med inriktning mot förskoleklass. Du har god samarbetsförmåga, är flexibel, kan bygga goda relationer samt är trygg i självständigt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Lärarlegitimation är ett krav för tillsvidareanställning. ÖVRIGT För att bli aktuell för anställning behöver du visa ett utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret, använd dig av blanketten som heter "arbete inom skola eller förskola". Som tillsvidareanställd är du krigsplacerad i Tingsryds kommun. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras. I dessa fall ska säkerhetsprövningen vara godkänd före tillsättning. Intervjuer planeras genomföras den 21/7 23/7 Välkommen med din ansökan.

2 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Elektriker
Ikett Personalpartner AB
Installations- och serviceelektriker

Om tjänsten Vi söker nu elektriker till ett av våra kundföretag i Lidhult. Du som söker är bosatt i närregionen då tjänsten kan komma att leda till anställning hos företaget. Dina arbetsuppgifter kommer innefatta montering och inkoppling av elkomponenter samt felsökningsarbete m.m. till bla skåp. Du kommer att arbeta självständigt, men kommer att ingå en grupp om ca 15–20 personer. Arbetet sker i verkstadsmiljö. Arbetstid: Mån - fre, dagtid Tillträde omgående för rätt person. Din profil Krav: Elutbildning, minst på gymnasial nivå Någon form av erfarenhet är meriterande Erfarenhet av ritningsläsning/el-schema är meriterande B-Körkort Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute på våra kundföretag. Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen med din ansökan idag! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Elektro AB är ett bemanningsföretag som är specialiserat på uthyrning av elektriker till bygg och industriprojekt. Vi erbjuder både lokala- och resejobb i Sverige och Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses. Ikett Elektro AB har kollektivavtal med Elektrikerförbundet och är certifierade enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet. För mer information och nyheter, följ oss gärna på: Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

2 juli 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Erfaren svetsare sökes till Alfing i Älmhult AB
Alfing i Älmhult AB
Svetsare och gasskärare

Alfing i Älmhult AB söker nu erfarna svetsare till vårt team. Hos oss får du möjlighet att arbeta i ett expansivt företag med hög kompetens och spännande arbetsuppgifter. Om Alfing i Älmhult AB: Alfing är ett ledande företag inom konstruktion, tillverkning och försäljning av produkter i främst plåt och rör inklusive ytbehandling och montering. Vi tillverkar även sittplatser och teleskopläktare under varumärket Alfing Seating för idrottsanläggningar, skolor och universitet. För mer information se www.alfing.se Krav och kvalifikationer: · Erfarenhet av svetsning (MIG/MAG och/eller TIG) av varierande produkter och material. Erfarenhet av svetsning i aluminium är meriterande. · God kunskap i ritningsläsning · Bra kommunikationsförmåga svenska i tal och skrift då arbetsinstruktioner är på svenska · Erfarenhet av affärssystemet Monitor är meriterande · God datorvana Vi söker dig som är: · Positiv, serviceinriktad och noggrann. · Strukturerad med bra ordningssinne · Har god arbetsmoral och trivs med att arbeta självständigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet vid rekrytering till denna tjänst. Vad vi erbjuder: · Ett omväxlande arbete i ett spännande och expansivt företag · Möjligheter att utvecklas inom industriell tillverkning och svetsning · Ett team med mycket kunnande, stor erfarenhet och god stämning · Inarbetning av tid för att sluta fredag kl. 13:00 Alfing ligger ca 10 minuters gångväg från Älmhults station, vilket gör pendling med tåg och buss enkel. Välkommen till ett framgångsrikt och växande företag med korta beslutsvägar. Din insats blir av stor betydelse för Alfings fortsatta framgång! Din ansökan skickar du via mejl till [email protected] senast den 15 augusti. Välkommen med din ansökan!

2 juli 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Avdelningschef till regionfastigheter
REGION KRONOBERG
Fastighets- och förvaltningschefer

Vi som arbetar med regionfastigheter har i uppdrag att skapa ändamålsenliga och moderna lokaler för Region Kronobergs olika verksamheter. Genom att bygga om och bygga nytt, driver vi utvecklingen framåt och säkerställer att våra vårdmiljöer är både attraktiva och hållbara. Byggprojektavdelningen är en avdelning inom Regionfastigheter och här arbetar 8 byggprojektledare och 4 ingenjörer. Vi arbetar tätt tillsammans med lokalutvecklare för att säkerställa att våra projekt möter regionens behov och krav. Vårt team präglas av samarbete, innovation och en stark vilja att leverera högkvalitativa resultat. Vi värdesätter en öppen och inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare har möjlighet att bidra med sina unika färdigheter och erfarenheter. Genom att arbeta tillsammans med lokalutvecklare säkerställer vi att våra projekt är väl förankrade i regionens långsiktiga utvecklingsplaner och att de bidrar till en hållbar och attraktiv miljö för invånarna. Region Kronobergs chefer är modiga och engagerade ledare som verkar utifrån våra ledord: helhet, tillit och tydlighet. I din ledarroll har du förmågan att se det stora sammanhanget och skapa förståelse genom att tydligt kommunicera mål, riktning och mening. Du bidrar aktivt till en kultur som genomsyras av vår värdegrund – respekt för människan. Hos oss i Region Kronoberg får du möjlighet att trivas, utvecklas och göra skillnad. Tillsammans arbetar vi mot vår gemensamma vision: Ett gott liv i ett livskraftigt län. ARBETSUPPGIFTER Som avdelningschef leder du verksamheten mot uppsatta mål och har ett helhetsansvar för personal, verksamhet, budget och arbetsmiljö. Du är närmaste chef för cirka tolv medarbetare och rapporterar till fastighetschefen. Du är en drivande kraft i utvecklingsarbetet och stöttar dina medarbetare i deras dagliga arbete genom att samordna, planera, strukturera och följa upp verksamheten. Utöver att stötta dina medarbetare kommer du kommer att arbeta med detaljerade tidsplaner och säkerställa att alla projektfaser följer dessa. Ansvar för projektbudgetar, inklusive kostnadsuppskattningar, budgetuppföljning och kostnadskontroll, ingår också i dina arbetsuppgifter. Du kommer också att kontraktera och övervaka konsulter och entreprenörer för att säkerställa att arbetet utförs enligt avtalade villkor. I din tjänst kommer du även att ansvara för ledning och koordinering av projektteam. Du utövar ett kommunikativt ledarskap som präglas av närvaro, tydlighet och öppen dialog. Genom ditt sätt att leda är du en förebild i det dagliga arbetet och bidrar till en kultur som bygger på tillit, öppenhet, trygghet och engagemang. Vi erbjuder dig: • En unik möjlighet att påverka, utveckla och driva regionfastigheter framåt • Tillgång till interna och externa chefsutbildningar Läs mer om våra förmåner här: https://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som:  • har relevant högskoleingenjörsutbildning inom byggteknik eller motsvarande • har erfarenhet av byggprojektledning med större projekt, gärna över 400 miljoner • har erfarenhet av arbete som chef med personalansvar • har erfarenhet av lagen om offentlig upphandling Som person ser vi gärna att du är strukturerad, kreativ, samarbetsinriktad och lösningsorienterad. Du har en förmåga att organisera och prioritera arbetsuppgifter effektivt, kommer med innovativa lösningar och idéer för att övervinna utmaningar, arbetar bra i team och främjar en positiv arbetsmiljö samt har en stark förmåga att identifiera och implementera lösningar på problem. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Rekryteringsprocessen: Tjänsten kommer att säkerhetsskyddsklassas och förutsätter godkänd säkerhetsprövning och registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen. Vi använder arbetspsykologiska test i den här rekryteringen. Tester används för att skapa en rättvis och transparent urvalsprocess, där alla kandidater får samma chans att visa sina förmågor. Genom att fokusera på både personliga egenskaper och meriter kan en bra matchning i testresultaten leda till en intervju, även om alla krav inte uppfylls. Intervjuer är planerade att hållas 25/8, 26/8 och 27/8. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

1 juli 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Bemanningskoordinator sökes till vår nationella jour utanför kontorstider
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Löne- och personaladministratörer

Vill du bli en viktig pusselbit i ett av Nordens största bemannings- och rekryteringsbolag? Vi söker nu engagerad bemanningskoordinator som vill arbeta em/kväll/natt/helg på StudentConsultings nationella jour med placering i Växjö! I rollen som bemanningskoordinator ansvarar du för att hantera beställningar och sjukanmälningar utanför kontorstid från våra kunder/konsulter samt att snabbt boka ut rätt person till kunden. Du kommer bland annat arbeta med: - Ta emot sjukfrånvaro från konsulter - Ta emot samtal från kunder gällande bokning av konsulter - Administration kring konsulter/kunder - Schemaläggning Arbetstiderna är mån-fre kl 17-08, lör kl 09:30-09:30 samt sön 09:30-22/22-09:30, du ska ha möjlighet att jobba minst ett pass /vecka. Under denna tid kommer du ha "vaken jour" från ditt hem och då finnas tillgänglig när våra kunder eller konsulter behöver din hjälp. Introduktion kommer att äga rum på vårt kontor i centrala Växjö. Vi som jobbar på StudentConsulting trivs i en nytänkande och snabbt föränderlig arbetsmiljö där vi arbetar tillsammans för att nå resultat samt att bygga långsiktiga kundrelationer. StudentConsulting är ett av Sveriges ledande bolag inom bemanning och rekrytering med kontor över hela Norden. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som är i början av din karriär och vill ha ett roligt, utmanande och utvecklade extrajobb. Vi tror att du pluggar PA eller liknande och vill nu få in en fot i branschen. Om du har viss erfarenhet av liknande arbete sen innan ses det som meriterande, dock inget krav. Vi ser också att du är självständig, noggrann och utåtriktad. Vi tror att du har ett stort intresse för människor och genom ett helhjärtat engagemang kommer vara en god representant för StudentConsulting. Du brinner för att ge service till kunder och vill alltid lämna ett bra arbete efter dig. Att vi har roligt tillsammans och kan peppa varandra inom teamet är väldigt viktigt. Det vill vi att du också tycker är viktigt när du väljer oss. För att vara aktuell för tjänsten ska du studera på högskola eller universitet och ha möjlighet att arbeta ca 16 h i veckan. Vi har ett långsiktigt behov av tjänsten och ser gärna att du har några år kvar av dina studier (minst 1,5 år till) och även kan tänka dig en framtid inom bemanningsbranschen. Tjänsten kommer att tillsättas så snart rätt kandidat har hittats. Du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt, tjänsten startar i sep. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

1 juli 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Studenter sökes till extrajobb som receptionist!

Brinner du för att erbjuda högklassig service och har en stark vilja att hjälpa människor? Är du engagerad och har en positiv inställning till arbetsuppgifterna du tar dig an? Då är det dig vi letar efter för att arbeta extra som receptionist. Just nu söker vi åt kunds räkning efter studenter som vid sidan av sina studier vill jobba extra som receptionist. I rollen som receptionist kommer du bland annat ansvara för att välkomna besökare, ta emot leveranser, lägga beställningar, se till att det är snyggt och städat i receptionen samt stötta upp med administrativt arbete. Vi ser gärna att du har möjlighet att vara tillgänglig för att jobba minst två dagar i veckan, samt att du är flexibel då det förekommer arbete med kort varsel. Arbetet är förlagt på förmiddag 07.30-11:30 måndag till fredag. Start är vecka 32. DETTA SÖKER VI - Du är student på minst 50% - Du har tidigare erfarenhet av att jobba med service, kundbemötande och administration - Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift För att trivas i rollen behöver du ha hög servicenivå, vara flexibel och förstå vikten av att arbeta som ett team. Du ska kunna agera professionellt, vara initiativtagande och ha grundläggande tekniska kunskaper. Låter detta som en roll för dig? Sök in redan idag, vi håller intervjuer löpande! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

1 juli 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
Labbtekniker Ventilation
Nibe AB
Laboratorieingenjörer

Har du ambitionen att arbeta med ett av Sveriges starkaste varumärken och delta i utvecklingen av nästa generations NIBE-produkter? På NIBEs huvudkontor i Markaryd erbjuds du en internationell arbetsmiljö med en produktportfölj i världsklass, som kräver intensiv och högkvalitativ produktutveckling.  Vi söker nu en teknikintresserad labbtekniker som vill bidra till vidareutvecklingen av luftbehandlingsaggregat för kommersiella fastigheter.  Om rollen Som labbtekniker kommer du huvudsakligen att arbeta med testning och verifiering av luftbehandlingsaggregat, funktionsdelar och dess komponenter. Du kommer att planera och genomföra testuppdrag, analysera och utvärdera resultat samt sammanställa rapporter som en del av produktutvecklingsprocessen. Arbetet sker i nära samarbete med konstruktörer, styr- och regleringenjörer samt teknikavdelningen. Tjänsten kan även innefatta teknisk support till andra avdelningar och funktioner inom NIBE Ventilation.  Din bakgrund  Vi söker dig med en yrkeshögskoleingenjörsexamen eller motsvarande teknisk utbildning. Tidigare erfarenhet inom VVS eller laboratorieverksamhet är meriterande. Du har ett genuint intresse för teknik, en god analytisk förmåga samt ett lösningsorienterat arbetssätt. Rollen kräver att du är ansvarstagande, strukturerad och kan arbeta både självständigt och i nära samarbeten. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.  Vad erbjuder vi dig? Hos NIBE får du arbeta med produkter som bidrar till ett mer hållbart samhälle. Vi är en trygg arbetsgivare i ständig tillväxt – med korta beslutsvägar, stort eget ansvar och tekniska lösningar i framkant. Välkommen att söka jobbet Vill du jobba med oss för en mer hållbar framtid? Du söker jobbet via vår hemsida www.nibe.se under "Lediga jobb". Vi rekryterar löpande, med paus vecka 28–31, för att sedan upptas vecka 32. Vi behöver dock ansökan senast den 18 augusti. Då vi rekryterar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vill du veta mer så hör av dig till någon av oss. Mer om oss Vi finns för att ge världen bättre energilösningar. Ända sedan 1952 har vi arbetat passionerat och målinriktat med att utveckla nya metoder för bättre energieffektivitet. På så sätt spelar vi en viktig roll i den globala omställningen till ett mer hållbart samhälle. Våra produkter förlitar sig på den finaste svenska ingenjörskonsten. Vi har en stark marknadsposition och gör stora satsningar för framtiden. Vår företagskultur är familjär och entreprenörsdriven. NIBE i siffror NIBE AB är en modern och framgångsrik industri med en omsättning på drygt 5 miljarder kr/år med drygt 1250 anställda i Markaryd. NIBE tillhör de marknadsledande i Europa med ett produktsortiment som består av marknadens bredaste program av värmepumpar, varmvattenberedare, solpaneler, biobränsleprodukter, ventilationsprodukter, fjärrvärmeutrustning, braskaminer mm. NIBE AB ingår i det börsnoterade NIBE Industrier som har en omsättning på cirka 40 miljarder kr och mer än 21 000 anställda i över 30 länder.

1 juli 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Elektriker till framtidens elkraftlösningar!
KraftPowercon Sweden AB
Installations- och serviceelektriker

Har du ett öga för detaljer, gillar praktisk problemlösning och vill bidra till att produktionen flyter smidigt? Då kan du vara den vi söker! Bli en del av vårt dynamiska team i Växjö som produktionselektriker – där du får en nyckelroll i att säkerställa driftsäkerheten och effektiviteten i vår tillverkning. Här arbetar du i en innovativ miljö som värdesätter ansvarstagande, samarbete och ständig förbättring. Vi söker dig som: Har behörighet som elektriker eller eftergymnasial utbildning inom el samt motsvarande yrkeserfarenhet Är van att ta ansvar och leda ditt arbete självständigt Har god förståelse för systemens uppbyggnad och kan föreslå förbättringar i montagesätt Kan analysera elkonstruktioner och identifiera tekniska brister eller felaktiga komponentval. Din profil Du är en noggrann och effektiv person som trivs med att arbeta i projekt med tydliga leveransmål och tidsramar. Du har goda kunskaper inom el och automation samt en allmän datorvana. Ett stort teknikintresse och en positiv inställning är meriterande. Har du dessutom truck- och/eller traverskort är det ett extra plus! Vi erbjuder dig mer än bara ett jobb – hos oss får du ansvar, variation och möjligheten att växa i en högteknologisk miljö. Du är med hela vägen – från delmontage till färdigt system – och säkerställer att varje detalj håller absolut toppklass. Välkommen att bli en del av vårt drivna och stolta produktionsteam!

1 juli 2025
Sista ansökan:
18 december 2025