Account Manager B2B med 30% provision (remote)

Vad vi erbjuder 💼 Möjlighet att arbeta heltid (40h/vecka) på distans med flexibilitet i arbetstiderna. 💰 30 % provision på nyförsäljning – din prestation avgör din inkomst. 🎯 Gedigen introduktion i våra arbetssätt och försäljningssystem. 🌟 En väletablerad produkt och starkt varumärke i studentvärlden. Vill du arbeta med försäljning hemifrån och har erfarenhet av uppsökande B2B-försäljning sedan tidigare? Trivs du med att arbeta självständigt, driva hela säljprocessen från första kontakt till långsiktiga kundrelationer och med provisionsbaserad lön? Vem söker vi? Vi söker dig som vill jobba med uppsökande B2B försäljning där du självständigt söker upp företag som du sedan kontaktar över telefon i syfte att sälja annonsplatser på omslaget av Studieblocket, Sveriges mest använda kollegieblock. Vi söker dig som vill ha mer frihet i vardagen genom att bestämma dina arbetstimmar själv, samtidigt som din prestation är direkt kopplad till din lön. För att trivas i rollen behöver du vara disciplinerad, målmedveten och drivas av att tjäna pengar. Vi söker dig som: Har ungefär 1-5 års erfarenhet av uppsökande försäljning över telefon. Är van att arbeta med telefon och dator som verktyg, samt har en kontorsuppsättning hemma. Har erfarenhet av att arbeta på distans, därmed självdisciplin att arbeta strukturerat på egen hand. Trivs med att arbeta prestationsbaserad med tydliga målsättningar och därmed har ett inre driv att lyckas. Vi tillhandahåller dig mjukvaran som krävs, men du behöver ha en egen kontorsuppsättning hemma med fungerande dator och headset. Vi ser gärna att du har möjlighet att ta dig till vårt huvudkontor i Eskilstuna för upplärning och sedan besöka HK ungefär en gång i kvartalet för teamaktiviteter eller workshops, därmed är det ett krav att du är bosatt i Sverige. Om oss Universitetsmedia är en del av den nordiska mediekoncernen Lifestyle Mediapartner och ett av Sveriges största företag riktat mot högskole- och universitetsstudenter. Vi samarbetar med studentkårer i hela landet och erbjuder unika möjligheter för företag att nå studenter genom annonsplatser på Studieblocket – ett av Sveriges mest använda kollegieblock som sedan 2002 distribuerats på över 30 universitet och högskolor. Övrig information Arbetstid: 40h/vecka (heltid) fördelat enligt dina önskemål. Lön: Endast provisionsbaserad lön, 30% provision på nya kunder och 23% provision på befintliga kunder. Arbetsort: Distans, men inom Sveriges gränser. Välkommen med din ansökan!

26 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Speciallärare Anpassad grundskola Ryd
Tingsryds kommun
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

I Tingsryds kommun vill vi att du känner dig välkommen och delaktig. Vi alla tar ansvar, är engagerade och visar respekt. Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Där vi genom våra 1200 medarbetare ständigt utvecklas och trivs. Vi som arbetar inom kommunen gör skillnad och påverkar människors vardag. Vi ansvarar för att barn lär sig läsa och skriva och att människor får en god och trygg omsorg. Vi arbetar också med att skapa förutsättningar för att det byggs hus, att vi har bra vägar, rent vatten och en fin miljö. Hos oss får du Sveriges viktigaste jobb! Vill du ha ett jobb där du är med och utvecklar vår kommun tillsammans med oss? Välkommen till Tingsryds kommun! ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som är utbildad speciallärare inriktning intellektuell funktionsnedsättning som vill arbeta på anpassad grundskola i Ryd! På Trojaskolan i Ryd har vi idag 10 elever åk 1-9 som är uppdelade på två klasser där merparten läser ämnesområde. I uppdraget som speciallärare ansvarar du för undervisningen i vissa ämnesområden samt har ansvarselever med vilka du genomför utvecklingssamtal samt har tät dialog med deras vårdnadshavare. Vilka ämnesområden du undervisar i går i viss mån utforma utifrån dina erfarenheter i dialog med de två andra lärarna på skolan. I uppdraget som speciallärare planerar, genomför och utvärderar du undervisningen både självständigt och tillsammans med skolresurserna som finns som stöd för eleven i dennes kommunikation och behov under hela skoldagen. Tydliggörande pedagogik i kombination med ett lågaffektivt förhållningssätt utgör en gemensam grund i allt arbete inom anpassad grundskola. Skolresurserna, du som lärare, rektor samt elevhälsoteamet har gemensamt möte varannan vecka för att tillsammans utveckla verksamheten framåt med målet att eleverna ska utvecklas.  Som prioriterat område har vi arbetat med kommunikation vilket vi kommer fortsätta med under läsåret 25/26. Flera av eleverna kommunicerar enbart eller delvis via tecken, bilder och/ eller talkpad/TD snap och vi hoppas du vill utvecklas tillsammans med eleverna. Det prioriterade området arbetar vi regelbundet med i vår utvecklingsgrupp där även lärarna som undervisar de elever som läser anpassad grundskola, ämne i kommunen är delaktiga. KVALIFIKATIONER Vi söker nu en behörig speciallärare med inriktning intellektuell funktionsnedsättning. Vi vill att du är väl förtrogen med läroplanen och andra styrdokument. I arbetet krävs god samarbetsförmåga, intresse för skolutveckling och förmåga att skapa goda relationer med eleverna, deras vårdnadshavare samt kollegor. Vi efterfrågar en trygg medarbetare med ett ledarskap i klassrummet. I ditt ledarskap har du förmåga att skapa motivation, delaktighet och engagemang för eleverna i deras lärande. Du tar egna initiativ och når goda resultat. Du förstår att tydliggörande pedagogik är en del i vardagen och planerar din undervisning utifrån elevernas behov. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i anpassad grundskola och vi ser gärna att du har kompetens inom tydliggörande pedagogik, TAKK och/eller AKK (alternativ och kompletterande kommunikation), samt att du har erfarenhet av lågaffektivt förhållningssätt. ÖVRIGT Intervjuer planeras genomföras 10 juli eller 23 juli.  För att bli aktuell för anställning behöver du visa ett utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret, använd dig av blanketten som heter "arbete inom skola eller förskola". Som tillsvidareanställd är du krigsplacerad i Tingsryds kommun. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras. I dessa fall ska säkerhetsprövningen vara godkänd före tillsättning.

26 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Väg och anläggningsarbetare Civil South East
NCC AB
Anläggningsarbetare

Rollen som Väg och Anläggningsarbetare Som medarbetare hos oss så ingår du i vår Anläggnings grupp. Vi utför såväl stora som små infrastrukturprojekt, industrianläggningar, mark entreprenader, saneringar samt VA-entreprenader. Arbetet kan utföras både självständigt och i små eller stora arbetslag, även under tidspress. Du förväntas även ta en aktiv roll i det dagliga arbetsmiljöarbetet för att uppnå en säker arbetsplats. Din Profil  Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet inom mark och anläggning och som vill bidra till att bilda väl fungerande arbetslag och tar ansvar i det dagliga arbetet. Du ska vara engagerad i ditt arbete och kunna arbeta säkert och självständigt. Du har ett positivt sätt gentemot andra och värdesätter en arbetsmiljö där ärlighet, respekt och tillit är centrala värderingar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i kombination med din yrkeskunskap. Behärska svenska i tal och skrift B-körkort är ett krav. Ytterligare information Anställningen är en tillsvidareanställning, normalt tillämpas 6 månaders provanställning. Placeringsort är Växjö NCC erbjuder Vi på NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra. Därför erbjuder vi dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare. Det ger en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder också försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify. Kontakt och ansökan Vill du veta mer om tjänsten vänligen kontakta HR-Specialist Magnus Schill 070-579 29 87 alternativt projektchef Emil Fyhrlund tfn 070-0207494 Registrera din ansökan och CV nedanför. Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2025-08-31. Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad.  NCC - ett av de ledande företagen i Norden

26 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Nu söker vi kunnig svetsare till Markaryd!
Boxflow Staffing Syd AB
Svetsare och gasskärare

Om tjänsten  Nu söker vi svetsare med erfarenhet av manuell MIG/MAG-svetsning, arbetet innebär att noggrant följa ritningar så vi förutsätter att du har god kunskap i ritningsläsning. Vid behov kan TIG-svetsning också förekomma, så erfarenhet av det är meriterande. Vi förväntar oss att du är effektiv i ditt arbetssätt och lägger stor vikt på att slutfört arbete är av högsta kvalité. Förutom erfarenhet av MIG/MAG svetsning och ritningsläsning ser vi att du har datorvana och behärskar det svenska språket i både tal och skrift.  Som person är du initiativtagande, ödmjuk och tillmötesgående. Du gillar att arbeta i team likväl som att arbeta självständigt. Effektivitet och kvalitet är något du drivs av och ser alltid till att göra ditt yttersta för bästa resultat. Arbetstiderna är 2-skift där du ena veckan arbetar 05.30-14.00 måndag-fredag och andra veckan arbetar du 14.00-23.30 måndag-fredag. Profil & erfarenhet - Erfarenhet av MIG/MAG - Erfarenhet av TIG är meriterande - Svenska i tal och skrift - Körkort och tillgång till bil Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.  Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö, Kristianstad och Perstorp. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 500 miljoner 2025 med fler än 1100 anställda.

26 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Controller till ekonomiavdelningen
VÄXJÖ KOMMUN
Controller

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Är du en nyfiken och analytisk ekonom som brinner för utveckling? Vill du använda din kompetens för att utveckla styrning, skapa effekt och bidra till verklig skillnad i en stor organisation? Då kan detta vara nästa utmaning för dig. Ekonomiavdelningen är en central stödfunktion med cirka 80 medarbetare som bland annat ansvarar för att leda, samordna och utveckla ekonomiprocesserna inom kommunkoncernen. Du kommer att ingå i Controllerenheten, ett engagerat team med 16 kollegor, där du tillsammans med andra bidrar till att utveckla kommunens ekonomi- och verksamhetsstyrning. Som controller driver du förbättringsarbete, förenklar arbetssätt och stärker ett datadrivet och hållbart perspektiv. Du är ett konsultativt stöd till chefer i verksamheten och hjälper dem att översätta siffror till insikter så att de kan fatta välgrundade beslut som bidrar till kvalitet och effektiv resursanvändning. Rollen innebär både strategiskt tänkande och nära samarbete med chefer i verksamheten. I uppdraget ingår även att • delta i och driva utvecklingsprojekt inom ekonomi- och verksamhetsstyrning, till exempel införande av digitala verktyg, nya budgetmodeller samt framtagande av rutiner och riktlinjer • vara med och bygga ett mer datadrivet arbetssätt genom effektiv användning av analys- och beslutsstödsverktyg • bidra till att förbättra och implementera ekonomiprocesser med fokus på budget, uppföljning och prognos för att säkerställa smidiga och ändamålsenliga arbetsflöden. Hos oss får du en viktig roll i att utveckla styrningen med fokus på välgrundade analyser och beslutsunderlag som leder till ökad effekt och kvalitet i kommunens verksamheter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en kandidatexamen eller högre inom ekonomi, samt erfarenhet av arbete med ekonomi- och verksamhetsstyrning. Du har god systemvana och är bekväm med att arbeta i exempelvis ekonomi- eller affärssystem samt beslutsstöd som Power BI eller motsvarande. Det är meriterande om du har erfarenhet av, och ett intresse för, digitala lösningar och ny teknik. Du har ett helhetsperspektiv och drivs av att bidra till ett effektivt resursutnyttjande i offentlig verksamhet. Du kommunicerar ekonomi på ett tydligt och pedagogiskt sätt och har ett analytiskt tänkande som hjälper andra att förstå samband och fatta kloka beslut. Vi värdesätter ett lösningsorienterat arbetssätt, mod att utmana gamla strukturer och en vilja att pröva nya idéer. ÖVRIGT Växjö kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se). Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

26 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Lärarassistent till Hagavikskolan
VÄXJÖ KOMMUN
Elevassistenter m.fl.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Välkommen till Hagavikskolan - Växjö kommuns nyaste högstadieskola! Vi söker nu en lärarassistent under kommande hösttermin. Nästa läsår kommer vi ha ungefär 320 elever på skolan. Läsåret 26-27 utökar vi med ytterligare 3 klasser och då kommer vi att vara 5 paralleller i varje årskurs och ca 400 elever. Vi arbetar för att erbjuda eleverna goda lärmiljöer med elevens bästa i fokus. Vi hjälps åt att hitta lösningar som gynnar eleverna och får dem att utvecklas, både socialt och kunskapsmässigt. Skolans elevhälsoteam bestående av skolledning, speciallärare, skolsköterska, kurator, studie- och yrkesvägledare samt elevkoordinator träffas varje vecka. Vi arbetar för att skapa trygga och förtroendefulla relationer med en god studiero för att alla våra elever ska kunna utvecklas så långt som möjligt utifrån utbildningens mål. På skolan finns även ett närvaroteam och ett trygghetsteam som träffas varannan vecka för att följa upp närvaron hos samtliga elever, arbeta med trygghetsskapande insatser, analysera resultat från skolundersökningar och arbeta med värdegrundsarbete ut i klasserna. Detta är viktiga pusselbitar som påverkar elevernas resultat positivt. Vi värnar om en god kontakt mellan skola och hem. Från skolan vill vi erbjuda alla vårdnadshavare en god inblick i och ett gott samarbete kring elevernas skolsituation. För oss är det viktigt att föräldrarna tycker att deras barns utbildning är betydelsefull för framtiden, vilket är en framgångsfaktor för att de ska lyckas i skolan. I rollen som lärarassistent hos oss förväntas du vara delaktig i det kollegiala lärandet och det är viktigt att du tycker om att samarbeta med andra, såväl pedagoger, personal inom elevhälsan och fritidsgården. Du är behjälplig med administrativa sysslor som krävs under skoldagen i arbetet med kollegor och elever. Tjänsten har en sysselsättningsgrad på 80 % och pågår under höstterminen. Det är av stor vikt att du kan påbörja din anställning 2025-08-11. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som vill vara med att fortsätta utveckla Hagavikskolan till en trivsam arbetsplats för både elever och personal. Tjänsten passar dig som är lyhörd, flexibel, har god samarbetsförmåga och en positiv elevsyn. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har fullgjord gymnasieutbildning samt erfarenhet av arbete med barn och unga samt administrativt arbete. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi tror att du har lätt att kommunicera i både tal och skrift och är bekväm med att knyta nya kontakter och skapa relationer. Du har god samarbetsförmåga, positiv vilja att utveckla verksamheten, du kan se möjligheter och arbeta självständigt samt ta egna initiativ utifrån behov som uppkommer i verksamheten under dagen. Har du ett starkt engagemang och intresse för att tillsammans med pedagogerna skapa de bästa förutsättningarna för våra elever? Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Det kan bli aktuellt med löpande intervjuer så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se). Medtag utbildningsbevis och eventuell yrkeslegitimation vid intervju. För att bli aktuell för anställning behöver du visa två utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ och du ska använda dels det som heter Arbete inom skola eller förskola (442.5) samt Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret (442.3). För interna kandidater kan det bli aktuellt med annat tillträdesdatum. För mer information se Beslut gällande tidpunkt för byte av enhet vid rekrytering av intern kandidat inom utbildningsförvaltningen på intranätet. Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025
Chief Operating Officer (COO)
Hvc i Ljungby AB
Chefstjänstemän i intresseorganisationer

Vill du vara med och forma framtiden för två verksamheter som gör verklig skillnad för människors hälsa? Vi söker en Chief Operating Officer (COO) med hjärtat i Ljungby – en strategisk och operativ ledare som vill vara med och driva utvecklingen av både HVC i Ljungby AB (företagshälsovård) och Läkarhuset i Ljungby AB (primärvård). Tillsammans skapar vi en starkare helhetsupplevelse för våra kunder och patienter – med kvalitet, tillgänglighet och omtanke i fokus. Det här är en roll för dig som vill ha stort inflytande, brett ansvar och möjlighet att växa in i en framtida VD-roll. Om rollen Som COO är du navet mellan våra verksamhetschefer, kunder/patienter och konsulter. Du rapporterar direkt till VD och har en nyckelroll i att utveckla företagets erbjudande, driva förbättringar, utveckla samarbeten och säkerställa att våra verksamheter arbetar effektivt mot gemensamma mål. Du leder projekt, analyserar behov, föreslår lösningar, paketerar nya tjänster, säljer och anpassar tjänster till företagens behov– alltid med människan i centrum. Ditt uppdrag: Implementera och följa upp nya arbetssätt och lösningar tillsammans med teamen. Kartlägga behov hos kunder och patienter genom data, dialog och workshops. Föreslå förbättringar – både operativa och strategiska – som skapar värde. Leda projekt från idé till resultat, inklusive planering, budget och uppföljning. Utveckla kundrelationer och identifiera nya affärsmöjligheter. Bidra till tillväxt – du har budgetansvar och arbetar nära VD och ekonomi/HR för att nå våra mål. Identifiera kompetensbehov kopplat till verksamhetens mål och strategier Stötta chefer och team i att navigera i förändring och utveckling Vi söker dig som: Har stark analytisk och kommunikativ förmåga Är van vid att leda projekt och driva förändring Har erfarenhet från konsultativa roller och tvärfunktionellt arbete Trivs i en dynamisk miljö med många kontaktytor Har god förståelse för både individ- och organisationsperspektiv Trivs med att arbeta både strategiskt och operativt Kan planera, genomföra och följa upp insatser på ett systematiskt sätt. Drivs av att skapa konkreta resultat. Som person är du: Självständig, strukturerad och resultatinriktad Relationsskapande och förtroendeingivande Lösningsorienterad, förändringsbenägen och flexibel Strukturerad och målinriktad. Vi erbjuder: En nyckelroll i en organisation med starkt utvecklingsfokus Möjlighet att påverka på riktigt – både internt och externt Ett stimulerande arbete där din kompetens tas till vara En framtidsmöjlighet – för rätt person kan rollen utvecklas till VD

26 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Verksamhetschef till Smedsgård
Smedsgård i Alstermo AB
Chefer inom hälso- och sjukvård

Vi söker ny verksamhetschef till Smedsgård i Alstermo– det familjära boendet för personer med behov av särskiltboende. Om oss Vi är stolta över vår långa historia av vårdverksamhet som vi drivit i familjen sedan 1969. Vi är ett litet privat boende med 23 lägenheter som drivs i Alstermo, Uppvidinge kommun. Verksamheten drivs enligt LOV- och Uppvidinge kommun är vår uppdragsgivare. Som verksamhetschef för Smedsgård kommer du arbeta i en familjär miljö som präglas av gemenskap, värdighet, helhet och service. Vi strävar aktivt efter att ge de äldre en meningsfull tillvaro och arbetar utifrån ett väl utarbetat aktivitetskoncept. Om rollen Som verksamhetschef för Smedsgård har du fullt ledningsansvar för verksamhet, medarbetare och till viss del ekonomi. Du rapporterar till styrelsen och samarbetar med övriga i ledningsgruppen. Du ansvarar för säkerställande av den dagliga driften inklusive rekrytering och bemanning. Tillsammans med medarbetare driver du olika kvalitets- och förbättringsarbeten, bidrar med glädje och kunskap till verksamheten samt skapa förutsättningar för kommunikation/relation och anhörigstöd. Du har också ansvar för att följa upp att verksamheten bedrivs enligt gällande lagstiftningar. Din erfarenhet och kompetens Vi söker dig som är trygg i din ledarroll, gärna med chefserfarenhet inom sjukvård och/eller äldreomsorg. Tjänsten kräver relevant högskoleutbildning (exempelvis sjuksköterska, socionom, fysioterapeut eller arbetsterapeut). Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Vi söker dig som har en stark initiativkraft och kan skapa entusiasm och delaktighet. Du har en personlig mognad och integritet samt förmåga att utveckla goda relationer och samverka både internt och med externa aktörer. Din ledarstil beskrivs som coachande där kommunikation är en av dina styrkor. Det ger dig förutsättningar att skapa en god arbetsmiljö där alla medarbetare trivs och vill skapa resultat tillsammans. I verksamheten används bl.a. följande system: Lifecare, Cosmic samt kvalitetsregistren Svenska Palliativregistret, Senior Alert och BPSD. Tjänsten är en tillsvidareanställning där tjänstgötingsgrad kan diskuteras. Vi önskar att du kan tillträda tjänsten under hösten 2025.

26 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Objektledare till informationsteknik på Region Kronoberg
REGION KRONOBERG
Övriga IT-specialister

I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Vi som arbetar inom Informationsteknik har i uppdrag att skapa förutsättningar och ansvara för att IT-stöd aktivt möjliggör och stödjer verksamhetsutveckling på strategisk, taktisk och operativ nivå. Ansvaret innebär även att skapa och säkerställa förutsättningar för att regionens IT-försörjning är ändamålsenlig, kostnadseffektiv, säker och robust.  Vårt meningsfulla uppdrag tas på stort allvar och arbetet utförs med stolthet och trygghet. Vi arbetar strukturerat med en framåtriktad anda som fokuserar på det som skapar värde. I varje situation strävar vi efter att vara den självklara partnern till Region Kronobergs verksamheter. Inom Informationsteknik är vi idag cirka 125 medarbetare med olika yrkesbakgrund fördelade på 9 avdelningar. Vi sitter i gemensamma lokaler på Sigfridsområdet i Växjö. Det är en härlig gemenskap på vår arbetsplats och vi är måna om att skapa bästa möjliga trivsel. Avdelningen VIS utveckling och förvaltning ansvarar för utveckling av hälso- och sjukvårdsgemensamma IT-stöd som används av regionen, vårdval, kommuner och privata vårdgivare. Vårt uppdrag är att arbeta med Region Kronobergs olika verksamheter och eftersträva att vara den självklara partnern genom att leverera hälso- och sjukvårdsgemensamma IT-stöd som bidrar till att verksamhetsutveckling kan ske på verksamhetens villkor. Detta uppnår vi genom att samverka med leverantörer, verksamheter, specialister, förvaltare och användare på både lokal och nationell nivå. På avdelningen arbetar idag 19 medarbetare med bred kompetens och erfarenhet. ARBETSUPPGIFTER Inom Region Kronoberg är den digitala utvecklingen i fokus och som objektledare har du en nyckelroll i digitaliseringsarbetet, då du leder det verksamhetsnära arbetet genom att planera, följa upp och besluta inom ramen för objektplanen. Som objektledare för det regiongemensamma objektet medicinsk multimedia förstår du verksamhetens processer och håller ihop och leder arbetet med ett verksamhetsperspektiv. Rollen som objektledare innebär att vara drivande i arbete som främjar verksamhetsutveckling där digitaliseringens möjligheter tas till vara. Att omvärldsbevaka och inspirera andra är en naturlig del av dina arbetsuppgifter. Du samarbetar tätt med din motsvarighet på IT-sidan, Objektledare IT, som har huvudansvaret för det IT-tekniska perspektivet. Tillsammans planerar och prioriterar ni inom den objektplan som styrgruppen beslutat, vid nya behov eller avvikelser från plan ansvarar du för att beslutsunderlag tas fram för att möjliggöra beslut enligt regionens inriktning. Rollen ställer höga krav på samarbetsförmåga och samverkan med verksamhetsansvariga inom Hälso- och sjukvårdsverksamheten och objektspecialister på olika avdelningar. Du förstår och kan sätta dig in i verksamhetens processer och håller ihop och leder arbetet med behov och IT-leveranser ur ett verksamhetsperspektiv.  Då lösningar och tjänster för verksamhetens behov ofta spänner ofta över flera områden/objekt, är samarbete över objektgränserna mycket vanligt och en nyckelfaktor för ett lyckat resultat. Region Kronoberg står inför många spännande utmaningar inom IT-området. Du kommer få möjligheter att leda såväl transformerande uppdrag som arbete med att vidareutveckla befintliga IT-stöd för vårdverksamheterna. Tack vare ditt intresse av att utveckla hälso- och sjukvårdsgemensamma IT-stöd för att skapa förutsättningar för en ökad kvalitet och användbarhet för vårdverksamheterna och intresset av att leda andra tror vi att du på olika sätt kan bidra till ett livskraftigt Kronoberg. Vi ser fram emot att ta del av din kunskap och dina erfarenheter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som gillar att jobba tillsammans med andra och du trivs i rollen där du får leda och coacha andra. Du har erfarenhet av att arbeta som objektledare och/eller förvaltningsledare inom IT-stöd samt har relevant universitets- eller högskoleutbildning. Du känner till ITIL, PM3 samt har erfarenhet av utvecklingsarbete i en ledande position. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav. Det är meriterande med erfarenheter från hälso- och sjukvård samt arbete med förändringsledning. För att lyckas i rollen ser vi att du är nyfiken, driven, initiativtagande, strukturerad och noggrann. Du är flexibel och lyhörd inför kundens behov samt har lätt för att samarbeta med både interna och externa intressenter. Genom att vara tydlig och kommunikativ är du bra på att leda och coacha andra. Du behöver trivas med att arbeta i en föränderlig och komplex organisation. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet. För att underlätta behandlingen av din ansökan, vänligen: - Bifoga ett detaljerat CV - Inkludera relevanta betyg, intyg och eventuell legitimation för den tjänst du söker ÖVRIGT Eftersom annonseringstiden sträcker sig över sommaren kan det under vissa perioder vara lite begränsad tillgänglighet för att besvara frågor. Vi hoppas på din förståelse och finns här för dig så snart vi har möjlighet. Tveka inte att höra av dig din fråga är viktig för oss!" Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

25 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Verksamhetschef till Kund- och verksamhetsservice
REGION KRONOBERG
Övriga administrations- och servicechefer

Regionservice är en organisation som jobbar för att göra skillnad i Region Kronoberg. Inom verksamheten kund- och verksamhetsservice samverkar fyra avdelningar med en stark teamanda och totalt 80 engagerade medarbetare. Vi strävar efter att göra vardagen enklare för både medborgare och interna aktörer genom att tillhandahålla service inom administration, ekonomi, lönehantering och kundservice. Vårt mål är att tillhandahålla en kundcentrerad och effektiv verksamhet med hög kompetens och stort engagemang. Hos oss på Region Kronoberg får du en arbetsplats där din trivsel, tillväxt och påverkan är i fokus. Tillsammans arbetar vi för att förverkliga visionen om "Ett gott liv i ett livskraftigt Kronoberg". Vårt erbjudande till dig: - En unik möjlighet att påverka och utveckla verksamheten - Tillgång till interna och externa chefsutbildningar - Ett omfattande introduktionsprogram skräddarsytt för dig som ny chef inom Region Kronoberg ARBETSUPPGIFTER Ditt Uppdrag I rollen som verksamhetschef har du det övergripande ansvaret för cirka 80 medarbetare genom fyra avdelningschefer. Du är ansvarig för personal, arbetsmiljö och budget, samt för att leda och utveckla verksamheten och driva fram förbättringar. Du rapporterar till servicedirektören och är även medlem i regionservice ledningsgrupp som tillsammans och med helhetssyn medverkar till styrning och utveckling av hela regionservice.  Din profil För att trivas i rollen som verksamhetschef bör du vara skicklig på att tydliggöra mål och förväntningar, och sprida positiv energi och stolthet i varje uppgift. Just nu genomför vi en omfattande samordning, digitalisering och utveckling av våra kundservicetjänster. Vi ser dig som en nyckelspelare i att leda detta arbete och utforma strategier för att förbättra våra kundinsatser. Vi förväntar oss att du har förmågan att både förstå och optimera processer, analysera kundbehov och anpassa verksamheten för aktuella och framtida utmaningar. Du kommer också att agera som en bro mellan kundserviceavdelningarna och andra delar av organisationen, koordinera gemensamma initiativ och säkerställa en samstämmighet i målsättningar. Din ledarstil präglas av trygghet, kommunikation och närvaro. Lika viktigt som ditt engagemang för att påverka och utveckla är en ödmjuk inställning, ett prestigelöst förhållningssätt och god förmåga att lyssna. Du fungerar som en coach för dina avdelningschefer och deras team, och driver deras engagemang, styrkor och utvecklingsbehov i linje med verksamhetens mål. Du är en relationsbyggare med förmåga att skapa förtroendefulla band, och du främjar en kultur som stödjer Region Kronobergs värdegrund; respekt för människan. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: - har relevant högskoleutbildning - har erfarenhet av arbete med personalansvar, gärna av att leda chefer - har erfarenhet av arbete med administrativa processer och kundservicearbete - har förmåga att utveckla övergripande planer som driver verksamheten framåt - självständigt genererar idéer och lösningar för att möta kundernas behov och förväntningar - kommunicerar öppet och accepterande, skapar komfort hos andra - är en effektiv lyssnare som prioriterar förståelse - har ett stort intresse för omvärldsbevakning och relationsskapande aktiviteter - har självinsikt och är medveten om dina styrkor och utvecklingsområden  Vi använder arbetspsykologiska test i den här rekryteringen. Tester används för att skapa en rättvis och transparent urvalsprocess, där alla kandidater får samma chans att visa sina förmågor. Genom att fokusera på både personliga egenskaper och meriter kan en bra matchning i testresultaten leda till en intervju, även om alla krav inte uppfylls. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

25 juni 2025
Sista ansökan:
5 augusti 2025