Administratör till stort bolag inom IT-branschen
Bravura Sverige AB
Backofficepersonal m.fl.

Har du erfarenhet inom administration eller service och vill utvecklas vidare i karriären? Vi erbjuder dig ett spännande vikariat på ett stort bolag inom IT-branschen. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid med start i augusti och som varar fram till mitten av mars 2026. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Företaget är ett en stor aktör inom IT-branschen. Tjänsten är placerad i fina lokaler i Växjö, där du arbetar i ett engagerat team som gemensamt brinner för att ge en god service. Kulturen präglas utav företagets värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. Vi berättar mer om företaget vid en intervju. Arbetsuppgifter Som administratör har du en koordinerande roll där du ansvarar för uppgifter av olika komplexitet och omfattning. Din arbetsdag är varierande då du arbetar med de administrativa uppgifter som är mest prioriterade för stunden. I huvudsak kommer dina arbetsuppgifter bestå av att hantera inkommande ärenden internt från kollegor. I rollen kommer du att arbeta nära övriga administratörer och bli en del av ett härligt team. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av administrativa uppgifter och/eller inom service God systemvana Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Som person tycker du om att ha många bollar i luften samtidigt och har förmågan att strukturera ditt arbete utefter vad som bör prioriteras. Du trivs i en roll där du får ta mycket ansvar och bidrar gärna med idéer om förbättringar. Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att hjälpa andra. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övrig information Start: Augusti Plats: Växjö Lön: Enligt övenrenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen

3 juni 2025
Sista ansökan:
20 november 2025
Söker du din nästa utmaning inom Industrin i Alvesta? Sök då hos oss
Personaluthyrning, Logistik & Service Anderstorp
Maskinsnickare och maskinoperatörer, träindustri

PULS skapar mångfald, möten möjligheter för just DIG!  Puls är ett företag som värdesätter både personal och kunder, och vi strävar efter att matcha rätt arbetsplats för både arbetssökande och företag. Vi erbjuder konsulter flexibilitet och trygghet i deras arbete och hjälper dig att komma ut på arbetsmarknaden. Vår drivkraft, tillgänglighet, snabbhet och kompetens ger både kunder och personal en känsla av att vara "rätt från start". Vi betjänar kunder i hela GGVV-regionen från våra kontor i Anderstorp, Värnamo och Ljungby. När du blir en av oss    Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på Puls Bemanning Rekrytering och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!    Vad händer när du har sökt tjänsten? I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning.    Är du vår nästa stjärna? För att lyckas i dessa roller är det viktigt att du är en flexibel, ambitiös, noggrann och ansvarsfull person. Vi letar efter individer som är självgående och kan ta initiativ när det behövs. Du hanterar att jobba under tidspress och har en vilja att utvecklas och bli bra på det du gör. Det är viktigt att du trivs med att jobba i grupp och vara en lagspelare. För att vara framgångsrik i rollen förväntar vi oss att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. För att lyckas i denna roll är det viktigt att du är händig. Det är även meriterande med truck och traverskort.  Vi har olika jobb som är på olika arbetstider (dagtid, skift och natt) Vi söker bland annat  Industrimedarbetare CNC - Operatörer Maskinoperatörer till processindustri Elektriker Kantbockare   Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team!

3 juni 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Orderadministratör/kundservice till Nordens ledande IT-företag
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Har du erfarenhet inom administration eller service och vill utvecklas vidare i karriären? Vi erbjuder dig ett spännande vikariat på ett av Nordens ledande IT-företag. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag som är ett vikariat med start efter sommaren, och som sträcker sig fram till slutet av mars 2026. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Företaget är en del av en större koncern som är marknadsledande i Norden och Baltikum inom IT-infrastruktur. Denna tjänst är placerad i fina lokaler i Växjö, där du arbetar i ett engagerat team som gemensamt brinner för att ge en god service. Kulturen präglas utav företagets värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. Vi berättar mer om företaget vid en intervju. Arbetsuppgifter Som orderadministratör har du en koordinerande roll där du ansvarar för uppgifter av olika komplexitet och omfattning. Din arbetsdag är varierande då du arbetar med de administrativa uppgifter som är mest prioriterade för stunden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av orderläggning utifrån olika typer av underlag och administration av inkommande ärenden. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Erfarenhet av administrativa uppgifter och/eller inom service • God systemvana • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska För att trivas i rollen är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Med detta sagt har du även en utvecklad problemlösningsförmåga i kombination med en lösningsfokuserad inställning. Vidare trivs du med högt tempo i arbetet och du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Övrig information Start: Augusti/början av september Plats: Växjö Lön: Enligt överenskommelse  Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen

3 juni 2025
Sista ansökan:
14 november 2025
Universitetslektor i Informatik
Linnéuniversitetet
Universitets- och högskolelektorer

Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden. Change starts here! Fakulteten för teknik (FTK) är en av fem fakulteter vid Linnéuniversitetet. Vi samlar universitetets utbildning och forskning inom tekniska ämnen. Vår verksamhet är organiserad i nio institutioner och ett fakultetskansli. Utbildningarna inom teknik omfattar allt från korta utbildningar på några få veckor eller månader till femåriga civilingenjörsutbildningar. Forskningen svarar upp mot samhällets behov inom flera breda fält – både på kort och lång sikt – med grundläggande forskning och tillämpad forskning i samverkan med samhällets aktörer. Institutionen för informatik består av cirka 30 medarbetare och vi behöver nu växa. Inom institutionen bedrivs forskning med fokus på design och användning av digital teknik i organisatoriska och samhälleliga sammanhang. Aktiva forskningsområden är Datadriven affärsinnovation, Systemtänkande och Interaktionsdesign vilka är kopplade till våra sex utbildningsprogram. Flera av utbildningarna bedrivs på distans såväl nationellt som internationellt. Informatik har även fristående kurser samt undervisnings- och forskningssamarbete med andra fakulteter. Ämnesområde för befattningen: Informatik. Placeringsort tillsvidare: Växjö eller Kalmar enligt överenskommelse. Eftersom Linnéuniversitetet finns i både Växjö och Kalmar kan resor mellan orterna förekomma. Anställningens omfattning: 100 % Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. I normalfallet tillämpas 6 månaders provanställning. Arbetsbeskrivning I arbetsuppgifterna ingår undervisning och handledning främst på grundnivå, men även på avancerad nivå. Detta sker på kurser inom områden relaterade till informatiks utbildningar, såsom digital transformation av verksamheter, digital innovation och disruptiva affärsmodeller, informatikens logik för system- och verksamhetsutveckling, digitala plattformar och digitala ekosystem samt digital hållbarhet. Arbetsuppgifterna innebär också kursutveckling och kursadministration samt att följa utvecklingen inom ämnesområdet, vilket även inbegriper samverkan med företag och organisationer. Administrativa arbetsuppgifter och uppdrag i olika grupper och kommittéer inom institutionen samt uppdrag i universitetsgemensamma nämnder och forskningsmiljöer kan komma att ingå. Anställningen innebär även arbetsuppgifter som omfattar hela forskningscykeln, det vill säga, från litteraturöversikter, att identifiera forskningsutmaningar och genomföra forskningsprojekt, till att rapportera resultat i form av publikationer. I arbetsuppgifter relaterade till forskning ingår medhandledning av doktorander, aktivt deltagande i det operativa arbetet för utveckling av forskargrupp och utbildningar inom informatiks ämnesområde samt attrahera externa forskningsmedel. Behörighet Behörig att anställas som lektor är den som dels har visat pedagogisk skicklighet, dels har avlagt doktorsexamen i något av ämnena informatik, data- och informationsvetenskap, interaktionsdesign, eller har motsvarande vetenskaplig kompetens. Med motsvarande vetenskaplig kompetens avses i regel examen från utländskt universitet med i huvudsak samma nivå och kvalitet som svensk doktorsexamen i ovan nämnda ämnen. För behörighet till denna anställning krävs dessutom god förmåga att kommunicera på engelska, i tal och skrift. Sökande förutsätts fungera i lärar- och studerandegrupper där god samarbetsförmåga och flexibilitet är av stor betydelse. Därför krävs dokumenterad god förmåga att samarbeta och kommunicera med personer på olika nivåer inom och utanför organisationen samt förmåga att skapa och bibehålla nätverk och goda relationer. För mer information om bedömningsgrunder, kontaktpersoner och ansökningsförfarande. Läs mer och ansök på: lnu.se  Sista dag för ansökan, 10 augusti 2025.

3 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Product Developer / Plant-Based Food till Fazer i Tingsryd
Fazer Sweden AB
Övriga civilingenjörsyrken

We Are Hiring: Product Developer – Plant-Based Food Location: Tingsryd Position Type: Full-Time Department: Product Development We are looking for a Product Developer with a passion for plant-based innovation. In this role, you will join a dedicated team working to develop and scale up high-quality food products that meet modern consumer expectations. The role focuses on both upscaling and the administrative aspects of product development. Key Responsibilities • Develop and refine plant-based products with strong sensory and culinary performance • Apply food science principles to ensure product quality, stability, texture, and taste • Conduct market research to identify trends, consumer needs, and development opportunities • Ensure compliance with food regulations and labelling requirements • Collaborate with cross-functional teams including sourcing, production, marketing, and sales • Conduct sensory evaluations, shelf-life testing, and cost analysis • Document and follow up on all steps in the product development process Qualifications • Bachelor’s degree in Food Science, Culinary Arts, Nutrition, or a related field • 3–5 years of experience in plant-based product development • Strong understanding of ingredient functionality, emulsification, and food chemistry • Experience with food safety regulations and quality assurance • Excellent project management and communication skills • Structured, detail-oriented, and proactive • Proficient in both written and spoken English Preferred Qualifications • Experience with plant-based cooking and or nutritional products • Skills in sensory evaluation methodologies What We Offer • Comprehensive health and wellness benefits • Opportunities for professional growth and continuous learning • A collaborative and innovative working environment Why Choose Fazer? At Fazer, you’ll be part of an inspiring work environment where innovation, collaboration, and personal growth are valued. You’ll work alongside passionate colleagues in a dynamic organization that constantly seeks to improve its products, processes, and ways of working. We offer a stable and supportive workplace with competitive benefits and strong opportunities for career advancement. Ready for a Tasty Job? Apply now and bring your passion for food innovation to Fazer. We look forward to receiving your application by June 13, 2025. Applications are reviewed on a rolling basis, so don’t wait too long to submit yours. Fazer, The Food Experience Company, enables people to enjoy the best moments of their day. Our mission, Food with a purpose, builds on our strong more than 130-year heritage, consumer first approach and innovations to create the sustainable food solutions of the future. With our dedicated team of approximately 5,000 professionals, we focus on fast-moving consumer goods and our direct-to-consumer business in Northern Europe, and beyond with exports to more than 40 countries. Fazer’s operations comply with its Code of Conduct that is based on the Group’s values and the UN Global Compact. In 2023, Fazer Group had net sales of 1.200 million euros. Northern Magic. Made Real.

3 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Sjuksköterska natt medicinavdelning 4
REGION KRONOBERG
Grundutbildade sjuksköterskor

Välkommen till medicinavdelning 4 i Växjö, en engagerad och trivsam arbetsplats som arbetar inom stroke- och neurologivård! Hos oss möts du av ett sammansvetsat team med cirka 40 medarbetare som tillsammans ansvarar för både öppen- och slutenvård. Genom att samla dagvård, mottagning och slutenvård i samma lokaler skapar vi kontinuitet och trygghet för patienterna. Vår verksamhet bygger på nära samarbete mellan olika professioner – sjuksköterskor, undersköterskor, läkare, fysioterapeuter, logopeder och arbetsterapeuter – där respekt, humor och engagemang genomsyrar vardagen. Här värnar vi om en god arbetsmiljö där vi tar hand om varandra och ser till att alla får möjlighet att utvecklas. Nu söker vi fler sjuksköterskekollegor som trivs som bäst när arbetsdagen börjar när andras tar slut. Du som uppskattar tempot, lugnet och ansvaret som nattjänst innebär kommer att trivas hos oss. Vi erbjuder dig som väljer att arbeta hos oss i Region Kronoberg olika personalförmåner. Här kan du läsa mer om vad vi erbjuder dig: https://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/formaner/ ARBETSUPPGIFTER På vår avdelning vårdas patienter med stroke och olika neurologiska sjukdomar, såsom Parkinson, epilepsi, MS, ALS, hjärntumör och Guillain-Barré. Du kommer att arbeta i ett tvärprofessionellt team där samarbete är nyckeln till att ge god och säker vård. I arbetsuppgifterna ingår omvårdnadsarbete, medicinska uppgifter samt att bidra till rehabiliteringsprocessen tillsammans med övriga yrkesgrupper. En särskild del av vår avdelning är akutsalen där vi tar emot rädda-hjärnan-larm. Här får du vara delaktig i akuta insatser, bland annat vid Trombolysbehandling, vilket ger ett varierande och lärorikt arbete. För dig som vill utvecklas erbjuder vi strokekompetensutbildning och möjligheter till vidareutbildning inom neurologi. När du börjar hos oss ser vi till att du får en introduktion som är anpassad efter dina tidigare erfarenheter och kunskaper så att du får den trygghet du behöver för att komma in i arbetet på ett bra sätt. Är du nyanställd inom Region Kronoberg får du dessutom ta del av flera introduktionsutbildningar som alla nya medarbetare deltar i under sin första tid hos oss. KVALIFIKATIONER Med stort engagemang välkomnar vi dig som är legitimerad sjuksköterska och vill bli en del av medicinkliniken i Växjö. Du har ett genuint intresse för att ge god vård och arbetar aktivt för att patientens behov ska stå i centrum. Har du tidigare erfarenhet av stroke- eller neurologivård är det meriterande, men det är inget krav. Vi söker dig som har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta nära olika yrkesgrupper, både inom avdelningen och tillsammans med övriga enheter och kliniker. Du har ett lösningsorienterat förhållningssätt, bidrar till en positiv arbetsmiljö och är trygg i att ta ansvar. Hos oss behöver du kunna hantera ett varierande arbetstempo och känna dig bekväm med att fatta självständiga beslut när situationen kräver det. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

2 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Säljande Konsultchef
Expario Consulting AB
Personal- och HR-specialister

Bli en nyckelspelare i vår tillväxt – vi söker en Säljande Konsultchef till Expario Consulting i Ljungby! Har du erfarenhet av bemanning eller rekrytering och ett skarpt affärssinne? Är du en relationsbyggare som motiveras av att skapa resultat? Då kan det här vara din nästa utmaning! Expario Consulting är ett entreprenöriellt bemannings- och rekryteringsföretag i tillväxt. Vi söker nu en driven och affärsinriktad Säljande Konsultchef som vill vara med och bygga något större tillsammans med oss. Du kommer ha en nyckelroll i att etablera och utveckla kundrelationer, samtidigt som du ansvarar för våra konsulter och säkerställer att både kund och kandidat trivs och utvecklas. I rollen kommer du att: Driva aktiv nykundsbearbetning och bygga långsiktiga affärsrelationer. Ansvara för hela rekryteringsprocessen – från behovsanalys till matchning och uppföljning. Vara en närvarande chef för dina konsulter – coacha, stötta och utveckla. Arbeta med digitala verktyg och processer som effektiviserar din vardag. Bidra till vår fortsatta expansion genom att tänka nytt, testa och förbättra. Vi erbjuder dig: En nyckelroll i ett snabbväxande företag med stark entreprenörsanda. Fast lön + generösa bonusmodeller – du påverkar din inkomst. En modern och digital arbetsmiljö där idéer snabbt blir verklighet. Möjlighet att växa med företaget – vi satsar på din utveckling. En inkluderande och prestigelös kultur där vi firar framgång tillsammans. Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet av bemanning, rekrytering eller liknande roll. Brinner för försäljning och älskar att skapa nya affärsmöjligheter. Är en relationsskapare med stark kommunikativ förmåga. Trivs med ansvar, är självgående och får saker att hända. Motiveras av att nå mål och ser utmaningar som möjligheter Placering: Ljungby Omfattning: Heltid/Deltid Start: Enligt överenskommelse Redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan redan idag – vi rekryterar löpande!

2 juni 2025
Sista ansökan:
19 november 2025
Arbetsterapeut
REGION KRONOBERG
Arbetsterapeuter

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".  Rättspsykiatriska regionkliniken i Växjö har som uppdrag att vårda patienter som av domstol är överlämnade till rättspsykiatrisk vård. Kliniken har också ett primärt uppdrag att vårda patienter som kommer från häkte och anstalt, där kriminalvården bedömer att det finns vårdbehov, kombinerat med krav på mycket hög säkerhet. Rättspsykiatriska regionkliniken består av 11 slutenvårdsavdelningar och 125 vårdplatser samt en särskild öppenvårdsenhet. Kliniken uppbär alla tre säkerhetsnivåerna nivå 1, 2 och 3. Detta medför att patienter från hela landet, som av olika skäl kräver högre säkerhet, remitteras till Rättspsykiatriska regionkliniken. Du som söker ska vara, eller vara på väg att bli, legitimerad arbetsterapeut. Vi ser gärna att du har ett intresse för psykiatri. Vi ser att du är engagerad, ansvarstagande, en lagspelare och trivs med arbete i ett tvärprofessionellt team. Du är lyhörd för andra människors behov och förutsättningar samt har goda kunskaper i att motivera och stötta till en bättre vardag. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga.   Vi erbjuder en omfattande introduktion och handledning i uppdraget samt möjlighet till vidareutbildning. Som ny medarbetare hos oss kan vi vara behjälpliga med inflyttningsservice för den som skulle ha behov. ARBETSUPPGIFTER Som arbetsterapeut ingår det i dina arbetsuppgifter att göra arbetsterapeutiska utredningar som används för att planera behandling men även vid ansökan om kommunala insatser och vid hemgång till hemregionen. De arbetsterapeutiska insatserna bedrivs ofta i våra befintliga utredning- behandling- och träningskök med syfte på färdighetsträning och/eller observation i aktivitet. Den kan också ske i patientens boendemiljö och i samhället. De arbetsterapeutiska insatserna innefattar även bedömning av behov av hjälpmedel, både kognitiva och somatiska.  Ditt arbete innebär samverkan med olika professioner såsom läkare, psykolog, kurator, sjuksköterska och skötare. Som arbetsterapeut ingår du i enheten aktivitetscentrum som består utav KBT-terapeuter, fysioterapeut, lärare, sexolog, distriktsköterska, rehabiliteringsassistenter och socioterapeuter. Du kommer även att ingå i en arbetsterapeutgrupp med fyra legitimerade arbetsterapeuter. Tillsammans med övriga professioner på enheten planeras och anordnas även gemensamma meningsfulla aktiviteter för patienterna. KVALIFIKATIONER Legitimerad arbetsterapeut. Meriterande med erfarenhet inom psykiatri samt utbildning i AMPS och/eller PRPP. ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

2 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Vi söker Underhållsmekaniker till vidareförädlingen
Profilgruppen Extrusions AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Gillar du att underhålla och serva maskiner för att säkerställa en hög teknisk tillgänglighet? Vill du jobba i en produktion där det finns en stor variation på maskiner och automations celler? Om du svarar ja på dessa frågor är du nog den vi söker, så läs vidare! Om rollen Som underhållsmekaniker hos oss har du ett varierat arbetsområde som inkluderar säkerhet, underhåll, förbättringar och drift. Du kommer att medverka i förebyggande underhåll och bidra till utveckling av det operatörsdrivna underhållet. Du jobbar med underhåll av maskinpark enligt anläggningsstruktur och organisationsschema vilket även inkluderar dokumentation av aktiviteter. Du kommer att medverka i och i vissa fall även ansvara för projekt och förbättringsarbeten. En självklar del av arbetet är felsökning, analys och göra åtgärdsplaner samt hålla ordning enligt grunderna i 5S. Alla arbetsuppgifter genomsyras av att hela tiden förbättra säkerheten i våra maskiner för våra medarbetare. I rollen får du möjlighet att bredda dina redan befintliga kunskaper inom respektive område och det finns även utrymme för nya kreativa tankar och idéer som kan leda till förbättrade rutiner och processer. Eftersom underhåll är ett serviceyrke ställs krav på ett flexibelt förhållningssätt vad gäller arbetstider. Är du rätt profil? Vi tror att du har en teknisk grundutbildning och ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har god svenska och engelska i både tal och skrift. För att lyckas i rollen är det en fördel om du har erfarenhet inom exempelvis svetsning, maskinbearbetning, pneumatik, transmissioner och hydraulik. Kunskaper inom el är meriterande i rollen som Underhållsmekaniker eftersom du då har lättare för att kunna förstå helheten för processen. Vi förväntar oss att du kan planera din egen arbetsåtgång vad gäller inköp av material, tidsåtgång, lageruttag samt återkoppling av utförda arbeten. För att vi ska trivas tillsammans tycker du om att både arbeta självständigt och i team. För att lyckas i rollen arbetar du strukturerat och noggrant och har ett högt kvalitetsfokus samt ett lösningsorienterat förhållningssätt. Stor vikt kommer läggas på att du lever upp till vår värdegrund som bygger på att vi är personligt engagerade, lyhörda, snabba, arbetar för ständiga förbättringar och att vi är professionella. Har du frågor kring tjänsten, hör av dig till Magnus Johansson, ansvarig för Verktyg och Underhåll inom vidareförädling på 0474-551 91. Varmt välkommen med din ansökan via vår hemsida. Kandidater kommer att utvärderas löpande så tveka inte över att skicka in din ansökan redan idag!

2 juni 2025
Sista ansökan:
19 november 2025
Omsorgsförvaltningen söker semestervikarier
Alvesta kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Alvesta kommun med ca 20 000 invånare — södra Sveriges mittpunkt — Integrerar lokalt boende med globala möjligheter. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val. – Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas – Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar I Alvesta kommunkoncern är vi ca 2000 medarbetare inom flera olika yrkeskategorier som varje dag arbetar med att göra skillnad för våra invånare. Vår gemensamma värdegrund är ”Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare och oss medarbetare. Vi utvecklas genom goda möten och öppen dialog. Detta uppnår vi genom vår värdegrund som bygger på ”Delaktighet, Engagemang och Tillit”. Vårt fokus är att skapa den bästa möjliga kommunala servicen för dem vi är till för; invånare, företagare och besökare. Alvesta kommun arbetar utifrån en styrmodell som bygger på tillitsbaserad ledning och styrning med fokus på Agenda 2030. Vill du vara med på vår spännande resa med siktet inställt på hållbar samhällsutveckling? Omsorgsförvaltningen söker semestervikarier till sina olika verksamheter. Vi behöver undersköterskor, vårdbiträden, stödassistenter och stödbiträden. Vi är verksamma i hela kommunen med hemtjänst i norr, centrum och söder. Särskilda boenden i Moheda, Alvesta, Vislanda, Grimslöv och Lönashult. Funktionsstöd har verksamhet i huvudsak i centrala Alvesta men med personliga assistenter även utanför Alvesta. Att vårt arbete i kommunen styrs av Agenda 2030 innebär att våra färdmedel är gång, cykel och elbil utifrån avstånd. Önskar du vara inom någon specifik verksam så ange detta i din ansökan. ARBETSUPPGIFTER Ett sommarjobb kan vara mer en bara en tillfällig anställning. Det kan ge nya kunskaper och erfarenheter att bygga vidare på och kanske blir det början på en ny yrkeskarriär eller chans till ett nytt jobb och nya vänner. Sommarjobbet kan bli starten på något nytt. Vi söker dig som vill arbeta med människor som är i behov av hjälp och stöd i sin vardag. Arbetet bygger på ett gott samarbete med dina arbetskamrater i det dagliga arbetet men också med andra yrkesroller i verksamheten såsom sjuksköterskor, fysioterapeuter, arbetsterapeuter m fl. Att arbeta inom omsorgen innebär att få möjlighet att bidra till människors välbefinnande och vara med och skapa en fungerande och trygg vardag för våra omsorgstagare.              För att söka semestervikariat behöver du förstå och känna ansvar i allt du utför och visa vilja och engagemang i arbetet. Att vara ny på jobbet är inte alltid lätt och vi gör därför vårt allra bästa för att du ska få en bra introduktion innan du börjar så att du kan känna dig trygg och väl förberedd inför ditt jobb hos oss.  Vi jobbar med omsorg inom olika verksamheter, vilken verksamhet intresserar dig mest? Funktionsstöd Arbetet inom Funktionsstöd är både omväxlande och ansvarsfullt, där varje arbetsdag anpassas efter omsorgstagarens individuella behov. För vissa omsorgstagare räcker det med motivation och muntlig vägledning för att klara sin vardag, medan andra behöver omfattande stöd och hjälp i alla aspekter av livet. Du har möjlighet att arbeta inom daglig verksamhet, personlig assistans, på något av våra boenden, eller inom LSS-verksamhet för barn och ungdomar. Hemtjänst i ordinärt boende Du ger stöd och hjälp till personer i deras hem så att de kan bo kvar och känna sig trygga. Det handlar både om vårdande insatser och praktisk hjälp i hemmet. Hemtjänsten är bemannad dygnets alla timmar alla dagar i veckan.  Särskilt boende När man inte längre klarar av att bo kvar hemma finns möjlighet att söka till ett särskilt boende. Du ger stöd och hjälp i deras egen lägenhet i det särskilda boendet både med vårdande insatser och praktisk hjälp. Boendet är bemannat dygnet runt. För mer information om våra verksamheter läs på vår hemsida alvesta.se KVALIFIKATIONER För att trivas hos oss behöver du ha ett genuint intresse och förståelse för människor med behov av hjälp och stöd i vardagen. Du ska vara kvalitetsmedveten, kunna ta egna initiativ och ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Du bör ha en trygghet i dig själv och vara en stabil person. Vi lägger stor vikt vid ditt personliga brev där du berättar om vad du har för tidigare erfarenheter. Vi ser det som en fördel om du har utbildning eller påbörjad utbildning inom vård och omsorg eller annan utbildning, erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.  Goda kunskaper i svenska språket för att förstå, tala, läsa och skriva svenska är ett krav. Körkort med B-behörighet behövs främst inom delar av hemtjänsten, personlig assistans samt till särskilda boende i ytterområdena. För att arbeta inom vår LSS verksamhet ska du ha fyllt 18 år. Inom omsorgsförvaltningen vill vi uppnå målet att vara en attraktiv arbetsgivare. Därför tror vi på varje medarbetares unika möjlighet att bidra till verksamhetens utveckling och arbetar framgångsrikt med att skapa en god omsorg med hög kvalitet för våra medborgare. Tillsammans skapar vi resultat. Alvesta kommuns värdegrund delaktighet, engagemang och tillit ska återspeglas i vårt arbete.  Välkommen med din ansökan skicka den gärna redan idag, vi jobbar med löpande urval. ÖVRIGT Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.

2 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025