Du kan se annonsen i sin helhet på länken här: https://lnu.se/mot-linneuniversitetet/jobba-hos-oss/lediga-jobb/?rmpage=job&rmjob=8603&rmlang=SE Uppdrag som prefekt Du har ansvaret för: Att leda och främja institutionens utveckling inom utbildning och forskning. Att bidra till utveckling av samarbete med interna och externa intressenter. Institutionens ekonomi. Det övergripande arbetsgivaransvaret för institutionens medarbetare. Att i egenskap av arbetsgivare se till att arbetsmiljön inom institutionen är god och att gällande lagar, regler och interna policys följs. Detta inkluderar arbetsmiljöansvar för polisstudenterna och ett visst arbetsmiljöansvar för polismyndighetens personal som är placerad vid institutionen. Dina befogenheter Som prefekt fattar du de beslut för institutionen som faller inom institutionens ansvarsområde och som inte är reglerade på annat sätt. Som prefekt formar du i dialog med dekan och kanslichef innehållet i det stöd som behövs för att utföra uppdraget. Krav för uppdraget För att vara behörig att utses som prefekt ska du i normalfallet vara behörig för anställning som universitetslektor. Meriterande för uppdraget Tidigare erfarenheter av ledningsuppdrag inom akademin. Exempelvis som biträdande prefekt eller i studierektorsfunktion. Erfarenhet av samverkan och aktiva nätverk inom den akademiska världen och gärna också inom andra samhällssektorer som är relevanta för fakultetens verksamhet. Förmåga att kommunicera på svenska och engelska såväl i tal som i skrift. Önskvärda förmågor att fatta beslut utifrån en helhetssyn på verksamheten. att främja gemensamma arbetssätt och respektfullt samarbete. att samarbeta och skapa goda relationer med både interna och externa intressenter. att ha tillit till medarbetare och ge befogenheter och ansvar i förhållande till kompetens och erfarenhet. att vara strukturerad, kunna prioritera och hantera flera uppgifter samtidigt. att kunna kommunicera tydligt, lyssna aktivt och vara öppen för dialog och samarbete. Tillsvidareanställning som universitetslektor Ämnesområde för befattningen: Kriminologi eller polisiärt arbete Placeringsort tillsvidare: Placeringsort Växjö. Eftersom Linnéuniversitetet finns i både Växjö och Kalmar kan resor mellan orterna förekomma. Anställningens omfattning: 100 % Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. I normalfallet tillämpas provanställning. Arbetsbeskrivning Som universitetslektor i kriminologi eller politisärt arbete ingår undervisning, forskning, samverkan, samt administrativt arbete. Till arbetsuppgifterna ingår också att följa utvecklingen inom det egna ämnesområdet och den samhällsutveckling i övrigt som har betydelse för ämnesområdet. Behörighet Behörig att anställas som universitetslektor är den som har avlagt doktorsexamen i kriminologi eller har motsvarande vetenskaplig kompetens samt visat pedagogisk skicklighet. Med motsvarande vetenskaplig kompetens menas doktorsexamen i annat ämne inom samhällsvetenskap, humaniora eller juridik, men där avhandling och/eller fortsatt forskning tydligt tagit sig an kriminologiska frågeställningar. Med motsvarande vetenskaplig kompetens avses även examen från utländskt universitet med i huvudsak samma nivå och kvalitet som svensk doktorsexamen i kriminologi eller polisiärt arbete. För uppnådd behörighet krävs högskolepedagogisk utbildning motsvarande SUHF:s nationella riktlinjer. Saknas sådan utbildning kan detta behörighetskrav uppnås efter anställningens början inom ramen för högskolepedagogisk utbildning vid Linnéuniversitetet baserat på en plan vid anställningens början för när en sådan utbildning ska genomföras. Bedömningsgrunder Som bedömningsgrunder vid anställning av en lektor ska graden av sådan skicklighet som är ett krav för behörighet för anställning gälla. Prövningen av den pedagogiska skickligheten ska ägnas lika stor omsorg som prövningen av andra behörighetsgrundande förhållanden. Vägledande för bedömningen av den vetenskapliga skickligheten är den egna forskningens självständighet, omfattning och kvalitet. Den pedagogiska skickligheten ska ha visats genom undervisning och avser såväl utveckling, planering, genomförande och utvärdering av undervisning, som handledning och examination. Den pedagogiska skickligheten ska visa på ett reflekterande förhållningssätt till studenters lärande och till den egna lärarrollen. God samarbetsförmåga och lämplighet i övrigt som krävs för att fullgöra arbetsuppgifterna ska ha visats genom skriftlig dokumentation. Ledningsskicklighet avser framgångsrik erfarenhet av att leda och utveckla verksamhet och personal inom akademin. Det vill säga framgångsrikt ledarskap som bidragit till en inkluderande och jämlik arbetsmiljö samt effektiv måluppfyllelse. Ledningsskicklighet ska ha visats genom god förmåga att fatta beslut utifrån en helhetssyn på verksamheten, att främja gemensamma arbetssätt och respektfullt samarbete. Att attrahera och behålla kompetens, engagera och motivera medarbetare samt att framgångsrikt hantera konflikter är andra förmågor som ingår i ledningsskicklighet. Kontaktpersoner Dekan Douglas Brommesson, Telefon: 0470-70 87 61, [email protected] HR-partner, Ulrika Petersson, Telefon: 0480-44 69 96, [email protected] Välkommen med din ansökan senaste den 22 augusti, 2025. Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. Din ansökan ska utformas enligt Mall för ansökan som du hittar i Kompletterande riktlinjer - Anställningsordning under rubriken "viktiga dokument" längst ned under annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Övriga handlingar, t ex olika typer av vetenskapliga arbeten, ska skickas in digitalt tillsammans med ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 23.59 sista ansökningsdagen. Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser. Linnéuniversitetet är en arbetsgivare som uppfyller kraven i den Europeiska stadgan för forskare och följer riktlinjerna för rekrytering. Därför har universitetet fått HR Excellence in Research-certifieringen. Vänligen notera att legitimation ska uppvisas vid intervjutillfället.
Hello we are now looking for new distributors on both full time and part time. The work is during wednesday-sunday. Our area is Kronoberg and part of jönköpingslän and your work will sorting and deliver our papers to each mailbox in a certain area each week.
Har du erfarenhet inom administration eller service och vill utvecklas vidare i karriären? Vi erbjuder dig ett spännande vikariat på ett av Nordens ledande IT-företag. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag som är ett vikariat med start omgående, och som sträcker sig fram till slutet av mars 2026. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Företaget är en del av en större koncern som är marknadsledande i Norden och Baltikum inom IT-infrastruktur. Denna tjänst är placerad i fina lokaler i Växjö, där du arbetar i ett engagerat team som gemensamt brinner för att ge en god service. Kulturen präglas utav företagets värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. Vi berättar mer om företaget vid en intervju. Arbetsuppgifter Som orderadministratör har du en koordinerande roll där du ansvarar för uppgifter av olika komplexitet och omfattning. Din arbetsdag är varierande då du arbetar med de administrativa uppgifter som är mest prioriterade för stunden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av orderläggning utifrån olika typer av underlag och administration av inkommande ärenden. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Erfarenhet av administrativa uppgifter och/eller inom service • God systemvana • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska För att trivas i rollen är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Med detta sagt har du även en utvecklad problemlösningsförmåga i kombination med en lösningsfokuserad inställning. Vidare trivs du med högt tempo i arbetet och du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Övrig information Start: Omgående Plats: Växjö Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Trädgårdsarbetare – Fasta tjänster & säsongsanställningar i Växjö Vi söker fler engagerade trädgårdsarbetare till vårt team i Växjö! Just nu erbjuder vi tre fasta tjänster samt flera säsongsanställningar för vinterrenhållning samt vår-, sommar- och höstsäsong. Hos oss arbetar du med varierande uppgifter inom yttre fastighetsskötsel och trädgårdsarbete, såsom: • Plantering och växtvård • Beskärning av buskar och träd • Gräsklippning och trimning • Skötsel av rabatter och grönytor • Snöröjning och halkbekämpning under vinterperioden Du har daglig kontakt med våra kunder och bidrar med god service, rådgivning och planering. Arbetsuppgifterna utförs både självständigt och i team. Vi söker dig som: • Har ett stort engagemang och ansvarskänsla • Gillar att förbättra och utveckla utemiljöer • Är social, positiv och serviceinriktad • Har förmåga att arbeta både självständigt och i team • Behärskar svenska i tal och skrift • Har dokumenterad erfarenhet av allsidigt trädgårdsarbete Kvalifikationer Krav: • B-körkort (manuell) • Grundutbildning i Säker väg / Skyltning väg • Kompetens att utföra beskärning av träd • Motorsågskörkort • Röjsågskörkort • Liftkort och utbildning för arbete på hög höjd • Kunskap i tillsyn och skötsel av lekplatser Meriterande: • Förarbevis för aktuella maskiner och fordon Om tjänsterna • Anställningsform (fasta tjänster): Tillsvidare med 6 månaders provanställning • Anställningsform (säsong): Enligt överenskommelse • Omfattning: Heltid, 40 timmar/vecka • Startdatum: 1 oktober 2025 • Arbetstider: Måndag–fredag kl. 07.00–16.00. Snöjour ingår under vintersäsong Vi erbjuder en trivsam och varierad arbetsmiljö i ett familjärt team. Välkommen att skicka in din ansökan – urval och intervjuer sker löpande, och tjänsterna kan tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.
Produktägare inom Miljöteknik – Teknik, ansvar och utveckling i ett! Vill du arbeta med teknik i framkant och ta ansvar för framtidens lösningar inom miljöteknik? ANDRITZ i Växjö söker nu en tekniskt stark och engagerad framtida produktägare till vårt team. Vi utvecklar skräddarsydda lösningar för att minska utsläpp och förbättra energieffektivitet i rökgasreningssystem – för industri-, avfallsförbrännings- och kraftvärmeanläggningar. Om rollenDu får en viktig roll i vårt tekniska team som ansvarar för en produktportfölj med fokus på både teknik och långsiktig förvaltning. Rollen innebär att arbeta nära produkten – både praktiskt och strategiskt – och växa in i ett framtida produktägarskap. Är du nyfiken på att veta mer? Då ska du läsa vidare.. Huvudsakliga arbetsuppgifter Underhålla och vidareutveckla produkten över tid Uppdatera teknisk dokumentation och produktinformation Byta ut komponenter och hantera tekniska förbättringar Ge tekniskt stöd internt och externt Stötta större projekt där produkten eller dess komponenter ingår Hjälpa testare vid problem, felsökning och tekniska utredningar Bidra till kunskapsöverföring genom att utbilda relevanta parter Analysera teknisk feedback, tillförlitlighetsdata och felrapporter – ta fram förbättringsförslag och förebyggande åtgärder. Din profil Du har en teknisk bakgrund inom elektroteknik, kraftelektronik eller fysik, gärna med magister- eller civilingenjörsexamen. Du har flera års erfarenhet av utveckling av kraftsystem eller liknande produkter och förstår både teknisk helhet och detaljer. Du är kommunikativ, lösningsorienterad och gillar att arbeta både strategiskt och praktiskt. Du har en stark egen drivkraft och trivs i en roll där du får ta initiativ, planera och leda tekniskt inriktade projekt. Vi söker dig som har Mycket god kompetens inom kraftelektronik – system, komponenter och teori. God kunskap inom reglerteknik och dess tillämpningar. God förståelse för programmering och mjukvaruutveckling i inbyggda system (testning och validering). Minst 3–5 års relevant arbetslivserfarenhet inom produktutveckling eller teknisk förvaltning. En teknisk examen motsvarande MSc/BSc i elektroteknik eller likvärdigt. Att arbeta som produktägare hos ANDRITZ i VäxjöArbetet innebär att du får en nyckelroll i utvecklingen av teknik som bidrar till renare luft och en mer hållbar framtid. Du blir ansvarig för en tekniskt avancerad produkt med stor betydelse för både miljö och industri. Rollen kombinerar praktiskt arbete med långsiktigt ansvar, där du är delaktig i allt från komponentval och uppdateringar till strategisk utveckling. Du blir en del av ett engagerat lokalt team där ni tillsammans arbetar nära både produkten och tekniken – vilket ger dig direkt inblick i hur lösningarna fungerar i praktiken. ANDRITZ är ett globalt teknikföretag med en stark innovationskultur, och i den här rollen får du daglig kontakt med kollegor runt om i världen. Det är en långsiktig tjänst där du får möjlighet att växa, ta ansvar och göra verklig skillnad – både tekniskt och ur ett hållbarhetsperspektiv. Din ansökanI den här rekryteringen samarbetar ANDRITZ med Thalamus. Ansvarig rekryterare är Eva Baumgartner och nås på 070-5936520 eller [email protected]. Vid minsta fråga är du hjärtligt välkommen att ringa mig. Välkommen med din ansökan senast 30 juni -2025. Urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot att lära känna dig! Hoppas vi snart ses i intervjurummet. Vilka är vi?ANDRITZ är en global marknadsledare inom våra fyra affärsområden Pulp & Paper, Hydro, Environment & Energy och Metals. Våra dryga 29 000 medarbetare på mer än 280 platser och i mer än 40 länder världen över är grunden till vår framgång. Inom ANDRITZ AB är vi ca 430 medarbetare med verksamhet i Skellefteå, Örnsköldsvik, Karlstad, Sundsvall, Gävle, Norrköping, Linköping, Varberg, Växjö och Stockholm. Vi levererar service-, system och processlösningar med heltäckande och högspecialiserad expertkunskap inom våra affärsområden Pulp & Paper till bland annat massa- och pappersindustrin och Environment & Energy där vi levererar hållbar processteknik för att tillgodose föränderliga behov hos miljömedvetna industrier och gröna energisektorer. Vi letar alltid efter medarbetare som med engagemang och entreprenöriell anda vill vara en del i en utmanande och givande miljö. ANDRITZ uppskattar mångfald i alla dess former. Vi värdesätter medarbetare med olika bakgrund som tillför nya idéer och perspektiv till vår verksamhet. Denna mångfald bidrar till innovation och ger en global konkurrensfördel. ANDRITZ står för passion, partnerskap, mångsidighet och perspektiv- våra värderingar som är grunden till hur vi agerar gentemot varandra och våra partners. Utöver våra värderingar är hälsa och säkerhet en central och viktig aspekt i allt vårt arbete och vi lever efter mantrat ”safety first”. För oss är det viktigt att skapa förutsättningar för en balans i livet, att våra medarbetare har energi och motivation både på jobbet och när de inte är på jobbet. Vårt mål är att erbjuda en positiv och balanserad arbetsmiljö där alla behandlas med respekt och rättvisa. Vi älskar det vi gör. Bli en del av oss! Är du nyfiken på att veta ännu mer? · Ta gärna del av berättelser från några av våra medarbetare världen över: Careers: Where passion meets career (andritz.com) · Läs mer på vår hemsida www.andritz.com och följ oss gärna på LinkedIn. · Titta på vår corporate video: ANDRITZ corporate video - YouTube
Vi söker en redovisningsekonom till vår ekonomiska förvaltning! Är du en noggrann och engagerad redovisningsekonom som trivs med att arbeta i en dynamisk och utvecklingsorienterad miljö? Vill du bli en del av en kompetent och positiv arbetsgrupp där din insats gör skillnad? Då vill vi höra från dig! Om ARC Fastighetspartner ARC fastighetspartner grundades 2020 i dem småländska skogarna utav fem eldsjälar och vi är idag över 100 medarbetare på 13 kontor i Sverige. Vi på ARC Fastighetspartner arbetar inom fastighetsförvaltning, med fokus på att leverera skräddarsydda lösningar för fastighetsägare. Vi är ett team av dedikerade experter som kombinerar gedigen erfarenhet med en modern och personlig service. Genom att bygga långsiktiga relationer skapar vi trygghet och mervärde för våra kunder. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö. Våra ledord är att ha roligt på jobbet och att ta eget ansvar för sina arbetsuppgifter. Om rollen Som redovisningsekonom hos oss kommer du att: Ansvara för löpande bokföring, avstämningar och månadsrapportering. Förbereda och upprätta bokslut och årsredovisningar samt deklarationer. Viss lönehantering till våra kunder Arbeta nära våra kunder för att säkerställa en korrekt och effektiv ekonomisk förvaltning. Bidra till utveckling och förbättring av våra kunders processer och rutiner. Vem söker vi? Vi söker dig som har: En utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Kunskaper i ekonomisystem och Excel. Ett analytiskt tänk och förmåga att arbeta självständigt väl som i team. God kommunikationsförmåga och en positiv inställning till kundkontakt. B-körkort Erfarenhet av fastighetsekonomi eller arbete med bostadsrättsföreningar är meriterande men inget krav. Vi erbjuder En stimulerande arbetsplats där vi värdesätter kunskap och initiativ. Möjligheter till kompetensutveckling och personlig utveckling. Flexibla arbetstider och balans mellan jobb och fritid. Ansökan Skicka din ansökan med CV och personligt brev nedan. Tjänsten har tillträde efter sommaren men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte för länge med att ansöka!
Som kock hos oss arbetar du i hjärtat av restaurangen och har en nyckelroll i att leverera matupplevelser av hög kvalitet till våra gäster. Du ansvarar för att förbereda, tillaga och presentera rätter enligt vår meny och våra högt ställda kvalitetskrav. Arbetet sker ofta i högt tempo, och du behöver kunna hantera flera moment samtidigt utan att tumma på smak, hygien eller presentation. I dina arbetsuppgifter ingår: Förberedelse och tillagning av kalla och varma rätter Säkerställa att maten håller hög kvalitet och serveras i rätt tid Medverka i menyplanering och utveckling av nya rätter Daglig kontroll av råvaror och lagernivåer Ansvara för renlighet och ordning i köket enligt gällande hygien- och säkerhetsföreskrifter (HACCP) Samarbete med kollegor i kök och servering för ett effektivt arbetsflöde Vi söker dig som: Har utbildning inom restaurang/köksverksamhet eller motsvarande erfarenhet Är engagerad, noggrann och har ett stort intresse för matlagning Trivs med att arbeta i team men också kan ta eget ansvar Är stresstålig och flexibel, särskilt under serviceperioder Har god förståelse för livsmedelshygien och säker livsmedelshantering Erfarenhet från restaurangkök är meriterande. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsmiljö där kvalitet, smaker och lagarbete står i fokus. Tillsammans skapar vi matupplevelser som gästerna vill återvända till.
Bennesveds Åkeri AB grundades på 1930-talet av Thorbjörn Bennesveds farfar, Sture, och har sedan dess varit en familjeägd verksamhet, där både Thorbjörns far och farbror varit engagerade. År 1970 blev företaget renodlat med timmerbilar, och sedan 2009 har Thorbjörn drivit verksamheten i tredje generationen. Under hans ledning har företaget växt och antalet lastbilar har ökat markant, vilket har lett till att verkstaden fått en central roll i verksamhetens framgång. Vi söker nu en engagerad och målmedveten verkstadschef som vill ta en nyckelroll i vår utveckling. Arbetsuppgifter och ansvarsområden: Som verkstadschef har du det operativa ansvaret för den dagliga driften och samarbetar nära både medarbetare och andra avdelningar. Du driver verksamheten framåt genom tydlig struktur, ett lösningsorienterat arbetssätt och fokus på ständig utveckling. Rollen omfattar även ansvar för reparation och underhåll av både tunga och lätta fordon, där kvalitet, effektiva arbetsflöden och god kundservice är i centrum. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Planera, fördela resurser och följa upp reparationer och servicearbeten. Kvalitetssäkra att alla reparationer och underhåll utförs enligt högsta standard. Säkerställa att säkerhets- och kvalitetsrutiner följs. Driva förbättrings- och effektiviseringsarbete i verkstaden. Samarbeta med inköp, logistik, transport och försäljning. Ha regelbunden kundkontakt och säkerställa hög kundnöjdhet. Ansvara för inköp av material och utrustning. Din Profil: Vi söker dig som har ett tekniskt intresse, är strukturerad och trivs i en ledarroll med ansvar. Du är en trygg beslutsfattare med ett prestigelöst och lösningsorienterat arbetssätt. Du har ett starkt driv, ett gott affärssinne och motiveras av att nå resultat. Samtidigt har du lätt för att planera, kommunicera och bygga goda relationer – både med teamet och kunder. När utmaningar uppstår agerar du snabbt, analytiskt och målinriktat. Du vill utveckla både människor och arbetssätt, och gör det med energi och engagemang. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Teknisk utbildning, med fördel inom fordonsmekanik eller motsvarande. Erfarenhet från fordonsbranschen, gärna med fokus på tunga fordon. Goda tekniska kunskaper, inklusive erfarenhet av underhåll, reparationer, diagnostikverktyg samt system som EBS, ABS och AC. Körkort med minst behörighet C – gärna CE. Flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Flexibilitet vad gäller arbetstider. Vad vi erbjuder: Hos Bennesveds Åkeri får du en viktig och utvecklande roll i en verksamhet där kvalitet, ansvar och samarbete är centrala värderingar. Du får möjlighet att leda ett engagerat team och aktivt bidra till vår framtida tillväxt. Genom ditt arbete får du också chansen att påverka både den dagliga verksamheten och företagets långsiktiga utveckling. Du blir en viktig del av vårt team och en drivande kraft i vår fortsatta framgång. Din ansökan: Detta är en direktanställning hos Bennesveds Åkeri AB som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. Vi arbetar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och kontaktar dig via mejl eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom tester, intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroll ingår för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Pamie Berglund Moe på telefonnummer 070-428 63 87 eller [email protected]. Vi ser fram emot att få veta mer om dig. Varmt välkommen med din ansökan!
ABOUT THE ROLE We are looking for a Fullstack Engineer for our Payments domain. In this domain, we work with all payment transactions to and from the player’s gaming account. Whether it’s card or bank-based, new regulatory requirements, it’s all handled by Payments! You will work with a team of developers focusing on developing innovative and high-performing features with cloud technologies in very high-throughput transactional systems. You will work within the full chain of development having end-to-end responsibilities from requirements collection to deployment and maintenance of the team's services. The team has great freedom to agree on what to build and follows up with user testing, monitoring not only the service's technical performance but also from a monetary perspective. YOU WILL BE RESPONSIBLE FOR: ● Taking part in designing, developing and maintaining services in the payments domain in general and especially to our internal tools and systems, like the Payments Backoffice. ● Testing and updating documentation. ● Participating in architectural discussions and suggesting ideas for technical improvements. ● Teaming up with other developers, architects and stakeholders to ensure that our platform meets the needs of our players. OUR SUCCESSFUL CANDIDATE WILL HAVE THE FOLLOWING ESSENTIAL SKILLS ● Min. 4 years of experience in using Java + Spring Boot framework ● Experience with TypeScript, React, ● Experience with MySQL and Kafka ● Familiarity with microservice architecture ● Being not only a developer but primarily a software engineer - you love taking ownership of the solutions from their design to implementation and maintenance. ● Excellent written and verbal communication skills, capable of articulating technical decisions and offering valuable recommendations to the team ● Fluent English (C1 level is a minimum, as we communicate in English) NICE TO HAVES ● Experience with Material UI ● Experience with Kotlin ● Experience building applications for payments industry ● Experience with Google Cloud Platform WHO WE ARE At the core of LeoVegas Group is Team Leo. Our culture is our foundation and is what enables us to innovate, build, and lead as we trailblaze our way through the igaming industry. We’re a team of over 1800 innovators, initiators, and groundbreakers working in a fast-paced and agile environment across 16 offices worldwide. BENEFITS ● Hybrid work policy, currently 3 days in the office ● 4 weeks of Workation (Terms & Conditions apply) ● 30 annual vacation days ● Occupational Pension ● 5,000 SEK wellness contribution annually ● Parental Leave Top-Up ● Possibility to enrol in a private health care insurance for both you and your partner ● 1,500 SEK equipment allowance ● Benify - benefits portal with many offers and discounts JOIN US! In our pride, we like to empower our teammates to find their roar and run with their wildest ideas. We don’t wait around for things to happen, we pounce and make it happen! Would you be a good fit for the Leo Pride - give us a roar! **As our company working language is English we’d like to see your CV in English please**
Är du en naturlig ledare som vill ta chansen att växa och utvecklas i branschen? Häng med på vår resa mot en mer hållbar och hälsosam värld! Vi erbjuder: Programmet ”Växa och Gro” som ger dig möjlighet att utvecklas inom företaget. En arbetsplats som arbetar för en mer hållbar och hälsosam värld. Kollektivavtal och friskvård. Arbete främst dagtid. Ansök idag. Vi ser fram emot att träffa dig! ÖVRIG INFORMATION Anställningsgrad: Vikariat heltid from 2025-04-01 tom ett år fram med möjlighet till förlängt Plats: Växjö Lön: Fast lön. Vi är anslutna till Visita och följer kollektivavtal Förmåner: Friskvårdsbidrag, förmånlig personallunch, sociala aktiviteter och trevligaste kollegorna. Vi håller intervjuer löpande och tjänsten kan komma att bli tilsatt innan sista ansökningsdatum.
Välj ett jobb för att visa detaljer