Gör din karriär till en äventyrsresa! Nu söker vi fältsäljare till vårt växande säljteam. Ingen erfarenhet krävs – bara passion och vilja att lyckas! Vi arbetar med några av Sveriges största varumärken! All försäljning sker via personliga möten och varje unikt besök har aviserats till kunden i förväg. Du får utbildning, vägledning och arbetar tätt intill erfarna säljare och coacher. Utöver allt det så har vi även lyxen att arbeta med marknadens modernaste schema.. Våra fältsäljare jobbar nämligen enbart måndag till torsdag och är LEDIGA VARJE FREDAG! Att uppnå krav och budget är ingen större utmaning för våra säljare på fyra arbetsdagar, därav har vi valt att unna oss tre helgdagar istället för två. Vi söker dig som: Är myndig och talar flytande svenska. Är entusiastisk och villig att lära. Vill ha en spännande och omväxlande arbetsdag. Körkort är en fördel, men inget krav. Vi erbjuder Heltid med lediga fredagar. Attraktiva provisioner utan tak. Resande tjänst med täckta kostnader. Härlig gemenskap och samarbete. Kontinuerlig utveckling och mentorskap. Belöningar och festligheter för varje framgång. Ansök redan idag för att ta nästa steg i din karriär! För frågor, kontakta: Emmy Zachrisson - [email protected] - 076-872 31 42 Izabel Nilsson – [email protected] – 073-566 00 53
RESTAURANGCHEF TILL HOLY GREENS – Är du redo att leda med både hjärta och hunger? Vi letar efter en grön superhjälte (utan mantel, men gärna förkläde) Vi på Holy Greens tror att mat kan förändra världen. Och det börjar i våra restauranger – med människor som brinner för hållbarhet, hälsa och service i världsklass. Nu söker vi en Jr Restaurangchef som inte bara vill hålla i rodret, utan också styra skutan mot nya höjder. Med andra ord: en doer, ledare, coach och kulturbärare – allt i ett. Vad kommer du egentligen göra? Du kommer att: - Vara den självklara ledaren för restaurangen – den som håller ihop allt från första broccolihack till sista kvittorapport. - Skapa ett drömgäng av medarbetare genom att coacha, peppa och utveckla. - Se till att både gäster och kollegor lämnar restaurangen med ett leende. - Ha koll på siffrorna – och få dem att sjunga (läs: budget, försäljning, kostnader). - Bygga en arbetsmiljö där folk trivs, utvecklas och stannar – för att de vill, inte för att de måste. Vi vet – det är mycket. Men du kommer inte vara ensam. Vi backar dig med smarta verktyg, schyssta riktlinjer och ett helt nätverk av likasinnade chefer. Och en grym distriktschef, såklart. Vem är du då? Vi tänker att du: - Har jobbat som restaurangchef eller liknande i minst två år. - Är trygg i allt från schemaläggning och rekrytering till restaurangsnack och ekonomisiffror. - Har koll på branschens riktlinjer (livsmedel, hygien, arbetsmiljö – vi gillar ordning och reda). - Pratar svenska och engelska som en stjärna. - Och viktigast av allt: du gillar människor. På riktigt. Vad du får hos oss Förutom att få jobba i en kedja som odlar sin egen sallad, tänker cirkulärt och serverar mat med mening, så får du: - Ett värderingsstyrt företag med hjärtat på rätt ställe. - Massor av frihet under ansvar – vi litar på dig. - Verktyg, stöd och utbildning för att du ska utvecklas som ledare. - En plats där idéer välkomnas och förändringar skapas tillsammans. - Friskvårdsbidrag, schyssta villkor och en organisation i tillväxt. Redo att kasta dig in i något meningsfullt? Sök redan idag – vi intervjuar löpande! Frågor? Hör av dig till Lisa på [email protected] Vi älskar frågor! Holy Greens – Vi tror på riktig mat. På riktigt. Och vi tror på dig. Välkommen med din ansökan ÖVRIG INFORMATION Anställningsgrad: heltid med tillträde enligt överenskommelse Plats: Växjö Lön: Fast lön. Vi är anslutna till Visita och följer kollektivavtal Förmåner: Friskvårdsbidrag, förmånlig personallunch, sociala aktiviteter och trevligaste kollegorna.
Din nya roll Din roll som servicetekniker handlar om att utföra service och underhåll på gasutrustning hos våra kunder i Småland Ansvarar själv för att planera in dina servicebesök och rapportera in slutförda arbeten Du kommer mestadels arbeta självständigt men du kommer tillhöra ett glatt och erfaret team med god gemenskap Stort kundfokus eftersom vi säljer utrustning och serviceavtal men också hjälpa våra kunder gällande frågor om gasförsörjning Brett kontaktnät med ett nära samarbete med såväl kollegor som försäljningsavdelning och övriga avdelningar inom Linde Vem är du? Grundskola och gymnasial utbildning, gärna teknisk inriktning Du har teknisk erfarenhet och/eller kunskap gällande mekanik, styr- och regler eller annat likvärdigt Eget driv och initiativförmåga, ansvara, planera och organisera ditt arbete samt fatta bra beslut Stort intresse för problemlösning och ny teknik, samtidigt innehar du god administrativ förmåga Du har ett högt säkerhetstänk Boende i trakterna av Växjö, Ljungby, Värnamo, Jönköping Svenska i tal och skrift, samt engelska som är Lindes koncernspråk Körkort med minst B-behörighet Det här är vi! På Linde kommer du att vara omgiven av kunniga människor som älskar det de gör. Vi är kreativa och strävar efter att driva vårt företag framåt. Vi är stolta över våra medarbetare och arbetar hårt för att tillhandahålla en berikande och trevlig arbetsplats. Vi har en tydlig vision: att vara platsen dit en mångsidig blandning av engagerade människor vill komma, stanna och utvecklas. Vi förbättras hela tiden, och eftersom vi är en del av Linde, ett globalt företag, har våra medarbetare oändliga möjligheter att växa och påverka, över hela världen. Våra värderingar – säkerhet, integritet, ansvar, inkludering och gemenskap är kärnan i allt vi gör. Genom våra värderingar formar vi en miljö som sätter säkerheten främst, där människor gör saker på rätt sätt, nya idéer uppmuntras, där alla kan vara sig själva och vi stödjer våra lokala samhällen. Vad vi erbjuder dig! Vad du än försöker åstadkomma och vart du än vill att dessa prestationer ska ta dig, ger en karriär inom Linde obegränsade sätt att uppnå din potential, samtidigt som du gör en positiv inverkan i världen. Be Linde. Be Limitless. Förutom ett attraktivt ersättningspaket erbjuder vi dig förmåner, såsom en konkurrenskraftig pensionsplan och ett försäkringspaket samt hybridarbetsplats. Vi arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald; vi ser därför gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Låter det intressant? Ansök idag! Registrera din ansökan (Personligt brev och CV) på vår rekryteringsplattform via "Ansök nu". Observera att formuläret är på engelska men vi tar emot ansökningar på svenska. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du några frågor om tjänsten? Kontakta: Servicechef Niclas Starck: 0706679070
VÅRT ERBJUDANDE Pema Partner är ett fullserviceföretag inom anläggnings- och fastighetstjänster. Vi skapar hållbara nytta via fyra verksamhetsområden: Energieffektivisering, Fastighetsförvaltning, Arenaservice och Utemiljö. Med lång erfarenhet, expertkompetens, engagerade medarbetare och modern maskinpark bidrar vi till attraktiva fastighetsbestånd och tydlig affärsnytta för våra kunder. Vi söker nu serviceinriktade och drivna säsongsmedarbetare till säsongen 2025 i vårt uppdrag inom utemiljö i Växjö. I tjänsten ingår mycket eget ansvar och nära kontakt med övriga medarbetare och våra kunder. Vi söker nu dig som vill jobba i en utvecklande miljö med stor variation i arbetsuppgifter. Tjänsten har placeringsort i Växjö. Som person bör du vara noggrann, initiativtagande, ansvarsfull samt ha kvalitetskänsla och god samarbetsförmåga. I ditt arbete träffar du många människor så det krävs att du är serviceinriktad och har ett öppet och utåtriktat förhållningssätt. Eftersom vi är ett sammansvetsat gäng har varje individ ett ansvar för stämningen på arbetsplatsen så därför bör du som söker vara social, engagerad och trivas med att träffa nya människor i din arbetsroll. Hos oss erbjuds du ett givande och utvecklande arbete där fokus är att bistå våra kunder på bästa möjliga sätt. ARBETSBESKRIVNING Du kommer bland annat jobba med drift av utemiljö och skötsel. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Ogräsrensning av rabatter och buskar Ogräsbekämpning av alla hårdgjorda ytor Trimning Klippning och beskärning av häckar, buskar och träd Plantering samt nyplanteringar av rabatter, växter och buskar Gräsklippning Sophantering DINA KVALIFIKATIONER Vi ser att du har erfarenhet av yttre skötsel i liknande uppdrag och god växtkännedom. Har du utbildning inom trädgårdsskötsel så är det meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper så som social, engagerad, pålitlig och stor samarbetsförmåga med kundfokus. B-körkort är ett krav. ANSÖKAN Vi erbjuder en trygg, säker och trivsam arbetsplats. Vi erbjuder fast lön med kollektivavtal med avtalspension, försäkringar och andra förmåner som friskvårdsbidrag. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning för säsongsarbete fram till september. Placeringsort är i Växjö Tillträde: Omgående Intervjuer sker löpande så tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag om du är intresserad! Bifoga tre referenser tillsammans med ditt CV och personliga brev. Varmt välkommen med din ansökan!
Brinner du för att göra skillnad i någon annans liv – på riktigt? Då kan det här vara uppdraget för dig. Till en kreativ och varm kvinna i övre medelåldern söks nu en personlig assistent som vill bidra till en trygg, glädjefylld och meningsfull vardag. Hon bor på landet i Grimslöv tillsammans med sin hund och katt. Hon använder rullstol delar av dagen och vistas i övrigt i säng. Hjälpen behövs både i vardagsrutiner och vid det som ger livet färg – som quiltning, virkning, bakning och matlagning. Då hemmet ligger avskilt utan tillgång till kollektivtrafik krävs körkort och egen bil. Delar du hennes intressen är det ett stort plus – men det är din personlighet, värme och lyhördhet som avgör. Tjänsten är en fast anställning på cirka 60%, med arbetspass på dagtid, kvällar och helger. Det här är mer än ett jobb – det är en chans att bli en viktig del av någons liv! Arbetsuppgifter inkluderar: Personlig hygien och av- och påklädning. Hushållssysslor och matlagning. Hjälp vid träning och sociala aktiviteter (ex. badhusbesök). Assistera vid fritidsintressen. Stöd vid förflyttningar och vid dusch/toalettbesök. Resor och ärenden i vardagen. Vem är du som söker? Du som söker är en trygg och omtänksam kvinna med en vilja att göra skillnad i vardagen. Det här jobbet passar dig som tycker om att arbeta nära en annan människa och uppskattar både lugna stunder och kreativa aktiviteter. Tål pälsdjur. Har körkort och egen bil. Grundläggande kunskaper i svenska (tal och skrift). Humor och lyhördhet är mycket uppskattade egenskaper. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Enligt överenskommelse. Sysselsättningsgrad: Cirka 60%. Avtal: Introduktionspass och cirka en månads timanställning innan ordinarie sysselsättningsgrad tilldelas, förutsatt att allt har gått bra. Detta ger dig en chans att känna dig trygg och väl förberedd inför din nya roll. Arbetspass: Dag, kväll och helg. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!
Om jobbet Är du passionerad för försäljning och brinner för det personliga mötet med andra människor? Vill du vara med och göra skillnad för en ljusare morgondag? Om ja, kan du vara vår nästa säljare på Solsystem Sverige AB. Vi söker just nu en säljare till Kronobergs län Som säljare på Solsystem driver du ditt eget företag och representerar vårt varumärke på din lokala marknad. Du får möjligheten att göra skillnad i en växande bransch med ständig utveckling och nya innovativa lösningar. I rollen arbetar du mycket självständigt med full support och vägledning från vår organisation och andra säljare där vi tillsammans växer under vårt starka varumärke. Vi söker dig som: Är lösningsorienterad och har ett stort engagemang till att ständigt vilja utvecklas som säljare. Har erfarenhet av försäljning eller liknande roll Duktig på att bygga nya och utveckla befintliga relationer genom aktiv försäljning. Intresse för hållbarhet och tekniska lösningar Redan driver ett eget företag eller beredd att starta ett B-Körkort och tillgång till egen bil Obehindrad talar svenska i både tal och skrift Har god datavana Redo att arbeta med 100% provisionsbaserad lön ”Du gör det du är bäst på – försäljning.” Solsystem finns i dag i stora delar av södra Sverige och hjälper både privatpersoner och företag att investera i solenergi, batteri, laddboxar, fönster och dörrar. Oavsett om det handlar om villor, sommarstugor, lantbruk eller större projekt jobbar vi efter samma modell: att erbjuda kundanpassade lösningar där vi tar ansvar för allt från uppstart till målgång. För att skapa långsiktiga relationer och kundanpassade lösningar gör du som säljare alltid ett personligt kundbesök innan offertpresentation. Vid en order tar sedan Solsystem centralt över hela processen där du som säljare endast förväntas finnas tillgänglig för kunden genom processen. Försäljning kräver engagemang där din uppgift är att söka nya kunder och bearbeta inkommande förfrågningar för att leda affären i mål. Du arbetar mot en provisionsbaserad lön och representerar ett eget distrikt. Du har möjlighet att tillsammans med våra andra säljare från omkringliggande distrikt delta på mässor och hålla informationsmöten om solenergi.
VI VÄXER, och vi har just nu flera kunder som efterfrågar duktiga lagermedarbetare och truckförare! Du som är erfaren, engagerad och redo för en ny utmaning, oavsett om du är tillgänglig omgående eller vill byta jobb inom branschen, ser vi fram emot att träffa! Arbetsuppgifter: Lagerhantering: Organisera, plocka och packa varor med noggrannhet och effektivitet. Truckkörning: Hantering av gods med hjälp av truck (A- och B-behörighet är meriterande). Godsmottagning och utleveranser: Se till att varor hanteras korrekt och smidigt. Orderhantering: Arbeta i lager- och affärssystem för att säkerställa flödet. Vi söker dig som jobbat i likande roll inom lager och/eller truckkörning. Du är en noggrann och ansvarsfull person som trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du har en positiv inställning, är lösningsorienterad och har en god arbetsmoral. Vidare är du flexibel och har lätt för att anpassa dig till nya arbetsuppgifter och arbetsmiljöer. Krav och meriter: Erfarenhet av lagerarbete och/eller truckkörning. Truckkort A och B God fysik då arbetet kan vara fysiskt krävande. Svenska i tal och skrift. Vi erbjuder dig en spännande möjlighet att arbeta tillsammans med PULS och våra företagskunder i Ljungby med omnejd. Är du intresserad? Skicka in din ansökan redan idag, vi rekryterar löpande! Kontakt För mer information eller frågor om tjänsterna, vänligen kontakta Malin Källerholm på 076 301 47 27 eller [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team! PULS skapar mångfald, möten möjligheter för just DIG! Puls är ett företag som värdesätter både personal och kunder, och vi strävar efter att matcha rätt arbetsplats för både arbetssökande och företag. Vi erbjuder konsulter flexibilitet och trygghet i deras arbete och hjälper dig att komma ut på arbetsmarknaden. Vår drivkraft, tillgänglighet, snabbhet och kompetens ger både kunder och personal en känsla av att vara "rätt från start". Vi betjänar kunder i hela GGVV-regionen från våra kontor i Anderstorp, Värnamo och Ljungby. När du blir en av oss Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på Puls Bemanning Rekrytering och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega! Vad händer när du har sökt tjänsten? I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning.
Har du ett öga för detaljer, gillar praktisk problemlösning och vill bidra till att produktionen flyter smidigt? Då kan du vara den vi söker! Bli en del av vårt dynamiska team i Växjö som produktionselektriker – där du får en nyckelroll i att säkerställa driftsäkerheten och effektiviteten i vår tillverkning. Här arbetar du i en innovativ miljö som värdesätter ansvarstagande, samarbete och ständig förbättring. Vi söker dig som: Har behörighet som elektriker eller eftergymnasial utbildning inom el samt motsvarande yrkeserfarenhet Är van att ta ansvar och leda ditt arbete självständigt Har god förståelse för systemens uppbyggnad och kan föreslå förbättringar i montagesätt Kan analysera elkonstruktioner och identifiera tekniska brister eller felaktiga komponentval. Din profil Du är en noggrann och effektiv person som trivs med att arbeta i projekt med tydliga leveransmål och tidsramar. Du har goda kunskaper inom el och automation samt en allmän datorvana. Ett stort teknikintresse och en positiv inställning är meriterande. Har du dessutom truck- och/eller traverskort är det ett extra plus! Vi erbjuder dig mer än bara ett jobb – hos oss får du ansvar, variation och möjligheten att växa i en högteknologisk miljö. Som produktionselektriker blir du en nyckelperson i tillverkningen av våra unika elkraftsystem. Du är med hela vägen – från delmontage till färdigt system – och säkerställer att varje detalj håller absolut toppklass. Välkommen att bli en del av vårt drivna och stolta produktionsteam!
Är du en driven ingenjör med goda kunskaper inom automatiserad produktion, PLC-system och programmering av robotar? Vill du vara med och driva utveckling inom automation och robotteknik och lockas av möjligheten att bli en del av ett innovativt bolag med goda utvecklingsmöjligheter? Då kan rollen som automationsingenjör på ProfilGruppen vara nästa steg för dig. Om ProfilGruppen ProfilGruppen är ett svenskt, börsnoterat bolag som utvecklar och tillverkar kundanpassade komponenter och profiler i aluminium. Idag har koncernen drygt 500 medarbetare, och verksamheten kännetecknas av personligt engagemang, snabbhet, lyhördhet och professionalitet. På ProfilGruppen strävar de alltid efter att förbättra processer och kompetens på ett hållbart sätt och söker nu en automationsingenjör som vill vara med och driva utvecklingen framåt. Om rollen I rollen som automationsingenjör arbetar du i nära samarbete med chefer, skiftledare och övriga team, samt deltar i projekt- och arbetsgrupper för att tillsammans driva verksamheten framåt. Exempel på arbetsuppgifter: Felsöka och avhjälpa fel i automationsdelar. Utbilda operatörer i robotanvändning. Stötta driftspersonal i underhållsfrågor. Arbeta med omvärldsbevakning för att hålla oss uppdaterade på nya teknologier och lösningar. Du kommer att ha ett aktivt ansvar för att: Arbeta för en säker arbetsmiljö och rapportera risker i HMS-systemet. Överföra kunskap från automationsprojekt till kollegor. Säkerställa kvalitetsutfall och uppföljning av projektmål. Föreslå förbättringar som stärker både arbetsmiljö och ekonomisk effektivitet. Om dig Vi söker dig som är lyhörd och engagerad med ett stort intresse för innovation och förbättringsarbete. Du är van att arbeta i team och driva processer framåt samt kommunicerar tydligt för att säkerställa att alla parter förstår förväntningarna. Genom din karriär har du skaffat dig goda kunskaper inom automatiserad produktion, PLC-system och programmering av robotar. Du har goda kunskaper i Lean samt erfarenhet av styrsystem FANUC och ABB. Högre utbildning är ett krav och en teknisk ingenjörsexamen med inriktning mot automation är starkt meriterande. Ansökan Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, men om du har specifika frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected].
Försvarsmakten finns för att försvara Sverige, våra allierade och vår frihet att leva som vi själva väljer. Tänk att kunna gå till jobbet och bidra till en säkrare framtid? Nu finns möjligheten att ta nästa steg i karriären och samtidigt bli en del av något större där du får bidra till att stärka Sveriges försvarsförmåga. Om enheten Södra Militärregionen (MR S) är en av fyra militärregioner, vilka representerar en permanent militärgeografisk indelning av Sveriges territorium. Militärregionen ansvarar för territoriell ledning & samordning av insatser och operationer, totalförsvarsplanering, försvarsplanering, underrättelse- och säkerhetstjänst samt stöd till samhället. Ansvaret omfattar även produktions- och insatsledning av MR S fem Militärregiongrupper med tillhörande elva hemvärnsbataljoner. Kalmar och Kronobergsgruppen (KRAG) är placerad i Växjö/Räppe och dess främsta uppgift är att utbilda, utveckla och leda länets två Hemvärnsbataljoner. Hemvärnet har till uppgift att verka över hela konfliktskalan - från stöd till samhället vid svåra påfrestningar i fred till väpnad strid i krig. Hemvärnet är en del av Försvarsmaktens insatsorganisation och utgör nästan hälften av Försvarsmaktens personal. På detta sätt bildar hemvärnsförbanden en nationell, territoriell basplatta för försvaret och skyddet av Sverige. Huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som rekryteringskoordinator är du rådgivare till chefen för KRAG i rekryteringsfrågor. Du arbetar med rekrytering till en hemvärnsbataljon och ägnar stor del av din tid åt att säkerställa kandidatflöden för olika aktuella roller. Du anordnar och stödjer vid event, genomför informationsträffar, anordnar rekryteringsråd samt agerar stöd till chefer i Hemvärnet. Jobbet innefattar även handläggning av ansökningar samt uppföljning av rekryteringsarbetet i IT-verktyget ”Mitt Försvarsmakten”. om rekryteringskoordinator ingår du i ett nätverk med övriga fyra rekryteringskoordinatorer i regionen för att genomföra regionala insatser i rekryteringsspåret. KRAV Kvalifikationer • något års aktuell och relevant erfarenhet av rekryteringsarbete, från förarbete tills dess att önskade effekter uppstått • mycket god förmåga att kommunicera på svenska i såväl tal som skrift • goda IT kunskaper (Office-paketet) • godkänd gymnasial utbildning • B-körkort Personliga egenskaper Vi söker dig som stimuleras av utmaningar, har en hög arbetskapacitet, är kommunikativ och utåtriktad samt har en förmåga att arbeta proaktivt både i grupp och självständigt. Vi värdesätter att du har en positiv och lösningsinriktad grundsyn och snabbt kan sätta dig in i nya förutsättningar och arbetsuppgifter. Du kommer att koordinera kontakterna med förband, frivilliga försvarsorganisationer och andra myndigheter vilket ställer krav på social kompetens och en förmåga att se helheten. Befattningen ställer krav på struktur, initiativförmåga och god simultanförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • examen från eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant • erfarenhet av att projektleda event • kunskaper om Hemvärnet och frivilliga försvarsorganisationer • genomförd och godkänd militär grundutbildning • erfarenhet av HCM/HRM-system För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning, sex månaders provanställning tillämpas för dig som för närvarande inte är anställd inom Försvarsmakten. Sysselsättningsgrad: Heltid. Tjänstgöring på kvällar och helger förekommer. Resor inom Sverige med övernattning förekommer. Arbetsort: Växjö Tillträde: Enligt överenskommelse men önskvärd i början av september. Upplysningar om befattningen Kontakta: Christian Broqvist. Information om rekryteringsprocessen Kontakta: Joe Vilhelmsson Fackliga företrädare OFR: Krister Forsberg OFR/S: Senadin Sela SEKO: Sven-Erik Borg SACO: Maria Iglesias Samtliga personer ovan nås via Försvarsmaktens växel på 010-826 80 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-11. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Södra Militärregionen (MR S) är ett krigsförband och en Organisationsenhet där Chef och Stab är lokaliserad till Revingehed. Organisationen består av Chef med stab, fem militärregiongrupper för utbildning och stöd av hemvärn samt ca 7000 hemvärnssoldater organiserade i elva bataljoner och ett antal fristående enheter. C MR S med regional stab leder underställda förband, samverkar med regionala och lokala aktörer, leder säkerhets- och underrättelsetjänsten samt stödjer operativ- och taktisk chef som löser uppgift inom regionen. Södra Militärregionens organisation och verksamhetsområde omfattar länen Östergötland, Jönköping, Kalmar, Kronoberg, Blekinge och Skåne. Läs mer om Södra militärregionen här. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Välj ett jobb för att visa detaljer