Är du en naturlig ledare som vill ta chansen att växa och utvecklas i branschen? Häng med på vår resa mot en mer hållbar och hälsosam värld! Vi erbjuder: Programmet ”Växa och Gro” som ger dig möjlighet att utvecklas inom företaget. En arbetsplats som arbetar för en mer hållbar och hälsosam värld. Kollektivavtal och friskvård. Arbete främst dagtid. Ansök idag. Vi ser fram emot att träffa dig! ÖVRIG INFORMATION Anställningsgrad: Vikariat heltid from 2025-04-01 tom ett år fram med möjlighet till förlängt Plats: Växjö Lön: Fast lön. Vi är anslutna till Visita och följer kollektivavtal Förmåner: Friskvårdsbidrag, förmånlig personallunch, sociala aktiviteter och trevligaste kollegorna. Vi håller intervjuer löpande och tjänsten kan komma att bli tilsatt innan sista ansökningsdatum.
* Vi söker nu en erfaren och teknisk maskinoperatör till en av våra kunder strax utanför Ljungby. Du kommer att ha en viktig roll i produktionen och vara med och säkerställa att maskinerna fungerar optimalt och att tillverkningen flyter på utan avbrott. Du blir anställd av Montico och arbetar som konsult med goda chanser till anställning hos till kund. Tjänsten är på heltid och skiftarbete kan förekomma. Om tjänsten Som maskinoperatör kommer du att arbeta med olika maskiner och produktionsutrustning. Ditt ansvar blir att övervaka, hantera och justera maskiner för att säkerställa en effektiv och kvalitativ produktion. Du samarbetar nära dina kollegor och följer instruktioner för att uppnå högt ställda kvalitetskrav. Arbetsbeskrivning *Övervaka och hantera maskiner i produktionen *Utföra kvalitetskontroller och dokumentera produktionsdata *Följa rutiner och instruktioner *Bidra till ett gott samarbete och en trygg arbetsmiljö Vi söker dig som * Är ansvarstagande, nyfiken och noggrann. * Initiativtagande och trivs i ett högt tempo. * Kan snabbt anpassa dig till olika arbetsuppgifter. * Har B-körkort och tillgång till bil. Tidigare erfarenhet av industriarbete är meriterande, men inte ett krav. Om du känner igen dig i beskrivningen och tror att du skulle passa för rollen, ser vi fram emot att få din ansökan.
* Vi söker nu en erfaren och teknisk maskinoperatör till en av våra kunder strax utanför Ljungby. Du kommer att ha en viktig roll i produktionen och vara med och säkerställa att maskinerna fungerar optimalt och att tillverkningen flyter på utan avbrott. Du blir anställd av Montico och arbetar som konsult med goda chanser till anställning hos till kund. Tjänsten är på heltid och skiftarbete kan förekomma. Om tjänsten Som maskinoperatör kommer du att arbeta med olika maskiner och produktionsutrustning. Ditt ansvar blir att övervaka, hantera och justera maskiner för att säkerställa en effektiv och kvalitativ produktion. Du samarbetar nära dina kollegor och följer instruktioner för att uppnå högt ställda kvalitetskrav. Arbetsbeskrivning *Övervaka och hantera maskiner i produktionen *Utföra kvalitetskontroller och dokumentera produktionsdata *Följa rutiner och instruktioner *Bidra till ett gott samarbete och en trygg arbetsmiljö Vi söker dig som * Är ansvarstagande, nyfiken och noggrann. * Initiativtagande och trivs i ett högt tempo. * Kan snabbt anpassa dig till olika arbetsuppgifter. * Har B-körkort och tillgång till bil. Tidigare erfarenhet av industriarbete är meriterande, men inte ett krav. Om du känner igen dig i beskrivningen och tror att du skulle passa för rollen, ser vi fram emot att få din ansökan.
Brinner du för att göra skillnad i någon annans liv – på riktigt? Då kan det här vara uppdraget för dig. Till en kreativ och varm kvinna i övre medelåldern söks nu en personlig assistent som vill bidra till en trygg, glädjefylld och meningsfull vardag. Hon bor på landet i Grimslöv tillsammans med sin hund och katt. Hon använder rullstol delar av dagen och vistas i övrigt i säng. Hjälpen behövs både i vardagsrutiner och vid det som ger livet färg – som quiltning, virkning, bakning och matlagning. Då hemmet ligger avskilt utan tillgång till kollektivtrafik krävs körkort och egen bil. Delar du hennes intressen är det ett stort plus – men det är din personlighet, värme och lyhördhet som avgör. Tjänsten är en fast anställning på cirka 60%, med arbetspass på dagtid, kvällar och helger. Det här är mer än ett jobb – det är en chans att bli en viktig del av någons liv! Arbetsuppgifter inkluderar: Personlig hygien och av- och påklädning. Hushållssysslor och matlagning. Hjälp vid träning och sociala aktiviteter (ex. badhusbesök). Assistera vid fritidsintressen. Stöd vid förflyttningar och vid dusch/toalettbesök. Resor och ärenden i vardagen. Vem är du som söker? Du som söker är en trygg och omtänksam kvinna med en vilja att göra skillnad i vardagen. Det här jobbet passar dig som tycker om att arbeta nära en annan människa och uppskattar både lugna stunder och kreativa aktiviteter. Tål pälsdjur. Har körkort och egen bil. Grundläggande kunskaper i svenska (tal och skrift). Humor och lyhördhet är mycket uppskattade egenskaper. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Enligt överenskommelse. Sysselsättningsgrad: Cirka 60%. Avtal: Introduktionspass och cirka en månads timanställning innan ordinarie sysselsättningsgrad tilldelas, förutsatt att allt har gått bra. Detta ger dig en chans att känna dig trygg och väl förberedd inför din nya roll. Arbetspass: Dag, kväll och helg. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!
Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden. Change starts here! Fakulteten för teknik har en bred verksamhet som spänner över nio olika institutioner genom vilka Linnéuniversitetet tillhandahåller utbildning och bedriver forskning. Utbildningarna inom teknik omfattar allt från korta utbildningar på några få veckor eller månader till femåriga civilingenjörsutbildningar. Forskningen svarar upp mot samhällets behov inom flera breda fält – både på kort och lång sikt – med grundläggande forskning och tillämpad forskning i samverkan med samhällets aktörer. Institutionen för byggteknik bedriver forskning inom ämnesområdet och har omfattande samarbeten med företagspartners inom såväl forskningen som utbildningen. Institutionen arbetar tillsammans med angränsande institutioner för att skapa en kreativ miljö med utmanande utbildningar och framstående forskning. Vår forskning inom byggteknik omfattar träbyggnadsteknik, stål- och betongkonstruktionsteknik, byggnadsfysik, historiska konstruktioner, tillståndsövervakning av konstruktioner, livscykelanalys och byggnadsmaterial. Institutionen erbjuder för närvarande ett högskoleingenjörsprogram i byggteknik, ett kandidatprogram i byggnadsutformning och ett tvåårigt mastersprogram i hållbar konstruktionsteknik. Vi håller även på att utveckla ett civilingenjörsprogram i byggteknik. Ämnesområde för befattningen: Byggteknik med inriktning tillståndsövervakning av träkonstruktioner. Placeringsort tillsvidare: Placeringsort Växjö. Eftersom Linnéuniversitetet finns i både Växjö och Kalmar kan resor mellan orterna förekomma. Anställningens omfattning och tidsperiod: Anställningen är tidsbegränsad enligt HF 5 kap § 7. Omfattningen är heltid. Tillträde: 20251001, alternativt enligt överenskommelse. Arbetsbeskrivning Arbetet utförs som del av forskningsprofilen Hållbart byggande med trä, vid Institutionen för byggteknik. I nära samarbete med industrin syftar det åttaåriga projektet till att bidra till den gröna omställningen av byggsektorn. Doktorandprojektet kommer att genomföras inom arbetsgruppen för tillståndsövervakning (Structural Health Monitoring, SHM) och bedömning av träkonstruktioner, som framför allt arbetar med analyser av prestanda hos byggnader men även undersöker byggnadselement i laboratorieskala. Se även https://lnu.se/BYSHM. Doktorandprojektet kommer att fokusera på att analysera data från tillståndsövervakningsprojekt och bedöma prestandan för byggnaden eller element. Pågående övervakningsprojekt utförs på byggnader med olika användningsområden (kontor, bostäder) och typer (KL-trä, lättvikts-regelstomme, balk-pelar-system, hybrida byggsystem), med användning av data från vibrations-, fukt- och temperaturmätningar, och det omgivande klimatet. Forskningen ska bidra till metoder för att bedöma säkerheten hos träbaserade byggsystem, identifiera källor till potentiell skada och tillhandahålla verktyg för bedömning för ägaren, byggaren och konstruktören. Genom att använda pågående tillståndsövervakningsprojekt som fallstudier är målet att härleda generaliseringar som gynnar byggsektorn brett. Av särskilt intresse är automatiserade utvärderingsmodeller, integration i digitala tvillingar och samspel med BIM-modeller. Som en del av utbildningen kommer doktoranden att genomgå kurser om minst 60 högskolepoäng enligt överenskommelse med handledarna. Deltagandet vid nationella och internationella kurser och konferenser stöds, liksom utbyten med andra partners utanför projektet. Högskoleförordningen anger att den som är anställd som doktorand skall främst ägna sig åt sin egen utbildning. En anställd får dock i begränsad omfattning arbeta med utbildning, forskning och administration. Sådant arbete får, innan doktorsexamen har avlagts, inte omfatta mer än 20 % av full arbetstid. För att läsa annonsen i sin helhet samt söka tjänsten klicka här Välkommen med din ansökan senast den 31 juli Kontaktpersoner: Prefekt: Magnus Bratt, [email protected], 0470-70 89 00 Huvudhandledare: Docent Michael Dorn, [email protected], 0470-70 81 56 HR-partner: Karolina Arvidsson, [email protected], 0470-70 81 77 Vill du veta mer om institutionen för Byggteknik? Läs mer på https://LNU.se/byggteknik. Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. Sökande uppmanas att till ansökan bilägga CV, personligt brev, ett exemplar av en relevant uppsats, betyg och intyg samt andra relevanta dokument. Sökanden uppmanas också att till sin ansökan bifoga ett förslag till avhandlingsplan inom aktuellt forskningsområde. Samtliga handlingar ska bifogas digitalt i ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 23.59 sista ansökningsdagen. Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser. Linnéuniversitetet är en arbetsgivare som uppfyller kraven i den Europeiska stadgan för forskare och följer riktlinjerna för rekrytering. Därför har universitetet fått HR Excellence in Research-certifieringen. Vänligen notera att legitimation ska uppvisas vid intervjutillfället
Är du en driven ingenjör med goda kunskaper inom automatiserad produktion, PLC-system och programmering av robotar? Vill du vara med och driva utveckling inom automation och robotteknik och lockas av möjligheten att bli en del av ett innovativt bolag med goda utvecklingsmöjligheter? Då kan rollen som automationsingenjör på ProfilGruppen vara nästa steg för dig. Om ProfilGruppen ProfilGruppen är ett svenskt, börsnoterat bolag som utvecklar och tillverkar kundanpassade komponenter och profiler i aluminium. Idag har koncernen drygt 500 medarbetare, och verksamheten kännetecknas av personligt engagemang, snabbhet, lyhördhet och professionalitet. På ProfilGruppen strävar de alltid efter att förbättra processer och kompetens på ett hållbart sätt och söker nu en automationsingenjör som vill vara med och driva utvecklingen framåt. Om rollen I rollen som automationsingenjör arbetar du i nära samarbete med chefer, skiftledare och övriga team, samt deltar i projekt- och arbetsgrupper för att tillsammans driva verksamheten framåt. Exempel på arbetsuppgifter: Felsöka och avhjälpa fel i automationsdelar. Utbilda operatörer i robotanvändning. Stötta driftspersonal i underhållsfrågor. Arbeta med omvärldsbevakning för att hålla oss uppdaterade på nya teknologier och lösningar. Du kommer att ha ett aktivt ansvar för att: Arbeta för en säker arbetsmiljö och rapportera risker i HMS-systemet. Överföra kunskap från automationsprojekt till kollegor. Säkerställa kvalitetsutfall och uppföljning av projektmål. Föreslå förbättringar som stärker både arbetsmiljö och ekonomisk effektivitet. Om dig Vi söker dig som är lyhörd och engagerad med ett stort intresse för innovation och förbättringsarbete. Du är van att arbeta i team och driva processer framåt samt kommunicerar tydligt för att säkerställa att alla parter förstår förväntningarna. Genom din karriär har du skaffat dig goda kunskaper inom automatiserad produktion, PLC-system och programmering av robotar. Du har goda kunskaper i Lean samt erfarenhet av styrsystem FANUC och ABB. Högre utbildning är ett krav och en teknisk ingenjörsexamen med inriktning mot automation är starkt meriterande. Ansökan Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, men om du har specifika frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected].
Om tjänsten: I rollen som logistiker är du en central kugge i vårt produktionsflöde. Du säkerställer att våra montörer har rätt material på rätt plats i rätt tid – och att allt fungerar smidigt från början till slut. Det här är ett jobb för dig som gillar att arbeta praktiskt, ta ansvar och inte tvekar att kavla upp ärmarna. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Serva montering med material Se till att material som inte används återlämnas till lagret efter montaget Avrapportera i våra affärssystem Packa produkter efter avslutad provning Vi söker dig som: Är servicemedveten – du sätter alltid interna och externa kunders behov i första rummet Är en doer – du ser vad som behöver göras och gör det, snabbt och noggrant Har god systemvana och är van att jobba i ett tempo där det händer mycket Trivs med ett fysiskt och varierande arbete Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande, men det viktigaste är din inställning och vilja att bidra. Vi erbjuder: Ett engagerat team med högt tempo och stark laganda Möjlighet att vara med och påverka samt utveckla våra logistikflöden En arbetsplats där du får växa med ansvar Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag!
Apotekschef till Apotek Hjärtat, ICA Maxi Ljungby Är du intresserad av rollen som Apotekschef och är redo för din nästa utmaning? Vill du vara en del av en organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team och stora möjligheter att utveckla ditt ledarskap? Välkommen till Apotek Hjärtat! Din roll som apotekschef på Hjärtat Som Apotekschef på Hjärtat ansvarar du för resultat-, drift-, personal- och farmaceutiska frågor på ditt apotek. Du leder ditt team mot att uppnå ditt apoteks ekonomiska mål. För att nå dit coachar och motiverar du personalen i deras dagliga arbete och utveckling. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång. På Hjärtat kan din karriär ta många spännande vägar. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här. Därför ska du jobba hos oss - regionchefen berättar Välkommen till region 16, Götaland Väst och vårt apotek på ICA Maxi Ljungby Här får du möjligheten att arbeta med ett fanstiskt team med 19 andra apotekschefer där vi har ett bra samarbete och högt i tak. Viktigt för oss är att ha roligt tillsammans och att alltid stötta varandra. Nu söker jag en apotekschef som vill leda och vidareutveckla vårt apotek på ICA Maxi Ljungby. Jag söker dig som har ett stort engagemang, är kommunikativ och har en god samarbetsförmåga. Du drivs av resultat, är flexibel och ser alltid till helheten så att vi säkerställer en god arbetsmiljö där alla inkluderas. På apoteket finns 3 farmaceuter (plus apotekschef) och tre egenvårdsrådgivare som väntar på just dig. Vi har öppet 8-20 alla dagar i veckan vilket gör att vi bland annat agerar som jourapotek då övriga apotek på orten stänger tidigare. Tjänsten är en tillsvidareanställning, tillträde enligt överenskommelse Är du den vi söker? Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär och vill utveckla dina ledaregenskaper eller så är du en erfaren ledare. Du känner igen dig i beskrivningen: Som ledare är du drivkraftig med ett affärsmässigt tänkande Du är effektiv, initiativrik, mål- och resultatorienterad och ser verksamheten utifrån ett helhetsperspektiv Du har förmågan att motivera, stödja och utveckla andra Nyfiken på mer? Lyssna på vårt podcastavsnitt om Apotek Hjärtat. Du hittar det här. På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Sista ansökningsdag: 2025-07-31 Kontaktperson: Hanna Homman Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!
Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden. Change starts here! Fakulteten för teknik har en bred verksamhet som spänner över nio olika institutioner genom vilka Linnéuniversitetet tillhandahåller utbildning och bedriver forskning. Utbildningarna inom teknik omfattar allt från korta utbildningar på några få veckor eller månader till femåriga civilingenjörsutbildningar. Forskningen svarar upp mot samhällets behov inom flera breda fält – både på kort och lång sikt – med grundläggande forskning och tillämpad forskning i samverkan med samhällets aktörer. Institutionen för byggteknik bedriver spännande forskning inom ämnesområdet och har omfattande samarbeten med företagspartners inom såväl forskningen som utbildningen. Institutionen arbetar tillsammans med angränsande institutioner för att skapa en kreativ miljö med utmanande utbildningar och framstående forskning. Vår Forskning inom byggteknik omfattar träbyggnadsteknik, stål- och betongkonstruktionsteknik, byggnadsfysik, historiska konstruktioner, tillståndsövervakning av konstruktioner, livscykelanalys och byggnadsmaterial. Institutionen erbjuder för närvarande ett högskoleingenjörsprogram i byggteknik, ett kandidatprogram i byggnadsutformning och ett tvåårigt masterprogram i hållbar konstruktionsteknik. Vi håller även på att utveckla ett innovativt civilingenjörsprogram i byggteknik. Ämnesområde för befattningen: Byggteknik Placeringsort tillsvidare: Växjö Anställningens omfattning: 100% tillsvidareanställning Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. I normalfallet tillämpas provanställning. Arbetsbeskrivning: I anställningen ingår undervisning på grund- och avancerad nivå, utveckling av kurser samt studenthandledning. Institutionen för byggteknik har särskilt behov av undervisningskompetens inom grundläggande byggnadsteknik, byggnadsproduktion, grundläggning, CAD och BIM samt hållbart och resurseffektivt byggande. I tjänsten ingår även visst administrativt arbete. Inom anställningen ges möjligheter att delta i forskning. Utbildning och forskning sker i samarbete med industrin, forskningsinstitut samt stat och kommun. Detta förutsätter att du aktivt bygger nätverk och att du följer utvecklingen inom branschen och den samhällsutveckling som har betydelse för undervisning vid universitetet. Behörighet Behörig att anställas som universitetsadjunkt vid Linnéuniversitetet är den som har avlagt magisterexamen eller civilingenjörsexamen i byggteknik eller har motsvarande kompetens, samt visat pedagogisk skicklighet. Med motsvarande kompetens avses i regel examen från utländskt universitet med i huvudsak samma nivå och kvalitet som svensk magisterexamen i byggteknik. Utöver visad pedagogisk skicklighet ska den sökande ha genomgått en högskolepedagogisk utbildning eller bedömts ha motsvarande skicklighet. Högskolepedagogisk utbildningen kan läsas under de första två̊ anställningsåren. För behörighet till denna anställning krävs dessutom förmåga att kommunicera muntlig och skriftligt på svenska och engelska. Bedömningsgrunder Som bedömningsgrunder vid anställning av en universitetsadjunkt ska graden av skicklighet som är ett krav för behörighet för anställning gälla. Prövningen av den pedagogiska skickligheten ska ägnas lika stor omsorg som prövningen av den ämnesmässiga kompetensen inklusive vetenskaplig skicklighet. Särskilt meriterande är dokumenterat yrkesskicklighet genom industriell erfarenhet från byggsektorn eller närliggande sektorer. För att passa i rollen har du god samarbetsförmåga, förmåga att arbeta självständigt, är strukturerad samt har förmåga att kunna prioritera arbetsuppgifter. När universitetet anställer nya lärare ska de sökande väljas, som genom en kvalitativ helhetsbedömning av kompetens och skicklighet, bedöms ha de bästa förutsättningarna att genomföra och utveckla aktuella arbetsuppgifter samt bidra till en framgångsrik utveckling av verksamheten. Linnéuniversitetet värdesätter de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Välkommen med din ansökan senast den 15 augusti. Kontaktpersoner: Prefekt: Magnus Bratt, tel. 0470-70 89 00, [email protected] Ämnesföreträdare: Anders Olsson, tel. 0470-70 89 85, [email protected] HR-partner: Karolina Arvidsson, tel. 0470-70 81 77, [email protected] Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. Din ansökan ska utformas enligt Mall för ansökan som du hittar i Kompletterande riktlinjer - Anställningsordning under rubriken "viktiga dokument" längst ned under annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Övriga handlingar, t ex olika typer av vetenskapliga arbeten, ska skickas in digitalt tillsammans med ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 23.59 sista ansökningsdagen. Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser. Linnéuniversitetet är en arbetsgivare som uppfyller kraven i den Europeiska stadgan för forskare och följer riktlinjerna för rekrytering. Därför har universitetet fått HR Excellence in Research-certifieringen. Vänligen notera att legitimation ska uppvisas vid intervjutillfället.
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Vi söker just nu timvikarier till vår barnkund i Ljungby. Han bor tillsammans med mamma, pappa och syster på landet ca 4,5 km från Ljungby centrum. Vi söker dig som kan hoppa in och stötta upp när det behövs på både kvällar, helger och lov. Viktigt att kunna arbeta regelbundet minst två pass i månaden för att hålla sig uppdaterad kring kundens behov. Söker även sommarvikarier, med start omgående. Han är en social kille som gillar att busa, bada och lyssna på musik. Det är viktigt att du är en pratglad, ansvarstagande person som gillar att arbeta med barn. Har du erfarenhet av epilepsi, sondmatning och personer med funktionsnedsättning är det meriterande, men inget krav. Du behöver kunna arbeta självständigt men också ha ett fint samarbete med familjen och hänga med på deras aktiviteter när det behövs. Du ska vara rökfri, prata svenska obehindrat och inte ha pälsdjursallergi. Arbetstiderna är 16:30- 21:15 kvällstid. På helger och lov är arbetstiderna 9-16:30 eller 16:30-21:15. Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer