Vi på Tecnau är en ledande aktör inom teknik och innovation och letar nu efter en erfaren Elkonstruktör med passion för teknik och utveckling. Vill du arbeta i en dynamisk miljö där du får möjlighet att påverka och vara en central del i utvecklingen av nya produkter? Då kan detta vara tjänsten för dig! Om tjänsten Som Elkonstruktör hos oss på Tecnau kommer du att spela en nyckelroll i både utvecklingen av nya produkter och vidareutvecklingen av befintliga lösningar inom din tilldelade produktgrupp. Du arbetar med elkonstruktion och framtagning av tillverkningsunderlag enligt gällande rutiner och policys. I din roll säkerställer du att produkterna uppfyller relevanta säkerhetskrav och godkännanden. Du kommer att ingå i utvecklingsteamet och ha ett brett kontaktnät både internt och externt, där du samarbetar med olika avdelningar, kunder, distributörer, säljbolag och leverantörer. Utveckling av nya produkter är en central del av tjänsten, och du kommer att vara delaktig i hela processen – från idé och koncept till färdig produkt. Du kommer att arbeta med tekniska lösningar som möter marknadens behov, genomföra förstudier, ta fram prototyper och säkerställa att utvecklingsarbetet sker i linje med företagets strategi. Vid behov deltar du i utvecklingsprojekt och agerar delprojektledare. En viktig del av tjänsten är även att säkerställa att produkter uppfyller aktuella godkännanden och säkerhetskrav samt hantera uppläggning av köpkomponenter och tillverkningsartiklar i affärssystemet NAV. Tekniska kompetenser och kvalifikationer Vi söker dig som har en teknisk utbildning på eftergymnasial nivå, gärna med inriktning mot elkonstruktion. Du har flerårig erfarenhet av elkonstruktion och utvecklingsarbete, samt erfarenhet av projektarbete och produktutveckling. Goda kunskaper i CAD och mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift, är ett krav. Du har även kännedom om relevanta säkerhetskrav och godkännanden. Som person är du analytisk, målinriktad och har en stark administrativ förmåga. Du trivs med att samarbeta och har lätt för att kommunicera med olika intressenter. Du har ett affärsmässigt tänk och förstår hur utvecklingsarbetet påverkar företagets övergripande verksamhet. För att trivas i rollen är det viktigt att du är flexibel och har förmågan att anpassa dig till förändringar. Du ser möjligheter i utveckling och har ett öppet förhållningssätt till nya arbetssätt och tekniska lösningar. Förmåner och utvecklingsmöjligheter På Tecnau AB får du möjlighet att arbeta i en innovativ och framåtblickande miljö där teknik och utveckling står i fokus. Vi erbjuder en trygg och stabil arbetsplats med goda möjligheter till kompetensutveckling och karriärutveckling inom företaget. Hos oss får du chansen att arbeta i en internationell miljö med spännande projekt och samarbeten över hela världen. Vi värdesätter våra medarbetares välmående och erbjuder attraktiva personalförmåner såsom flexibla arbetstider, friskvårdsbidrag och möjligheten att arbeta i en stimulerande och inkluderande arbetskultur. Vi uppmuntrar till kontinuerligt lärande och ser till att du får de resurser och den support du behöver för att utvecklas i din roll. Om Tecnau Tecnau AB utvecklar och tillverkar maskiner och lösningar för pappershantering inom den digitala tryckeriindustrin. Vi har över 80 patent globalt och våra lösningar är installerade i en rad olika branscher världen över för att effektivisera verksamheten inom printindustrin och den grafiska marknaden. Våra kunder består av banker, försäkringsbolag, utbildningsväsen, myndigheter, grafisk bokproduktion, fotobokstillverkare och telekombolag. I koncernen är vi ca totalt cirka 450 medarbetare placerade i Europa, Asien och USA. I Ljungby är vi cirka 55 medarbetare. Lär känna oss ännu mer på https://www.tecnau.com/ Vill du veta mer? I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Purple Rekrytering & Interim, där Anela Drndo är vår ansvariga rekryterare. Anela står till ditt förfogande för eventuella frågor och ytterligare information. Du kan nå henne personligen på telefonnummer 0737–019453. Ansökningar behandlas löpande, skicka in din ansökan snarast möjligt. Varmt välkommen till vårt team!
Mister York söker fler stjärnor till Ljungby Mister York är en växande hamburgerkedja som utmanar branschen och erbjuder vad vi kallar den nya generationens fast food. Vi tycker att en burgare gjord på kvalitativa råvaror inte skall behöva kosta en förmögenhet, det ska inte heller ta lång tid att få den i handen. Mister York serverade sin första burgare sommaren 2020 ur en foodtruck. Idag öppnar vi fullskaliga snabbmatsrestauranger samtidigt som vi driver vidare och utvecklar våra mindre containerhus. Mister York har benämnts som Sveriges bästa burgarkedja i flera forum, något vi är väldigt stolta över! Nu söker vi fler medarbetare till vårt grymma team i Ljungby Tjänst Nu söker vi nya stjärnor till vårt team som vill jobba någon/några dagar i veckan, exempelvis vid sidan av studier eller annan sysselsättning. Arbetstid kan variera alla dagar i veckan. Tjänsten beräknas starta omgående Rollen som Team Member Vi söker dig som är ansvarstagande, utåtriktad, engagerad & duktig på att samarbeta väl i grupp. Du kommer att jobba i ett sammansvetsat team för att leverera mat & service i världsklass. Dina arbetsuppgifter som Team Member kommer innefatta bland annat: Förberedelser av tillbehör, tillagning av våra prisbelönta burgare, städning samt mottagande av kunder i kassan. Hög kvalitet är något som genomsyrar hela vår företagskultur. Alla som arbetar inom vår verksamhet ska veta varför de går till jobbet varje morgon och hur de är med och bidrar. VÅRA FÖRVÄNTNINGAR PÅ DIG: - Du har rätt approach och vill ha roligt på jobbet. - Du är en person som vill utvecklas och lära dig nya saker. - Du är en lagspelare som samarbetar bra med andra. - Du uppskattar att jobba i ett högt tempo. - Du är noggrann och effektiv. - Du är flexibel gällande arbetstider och ställer upp när det finns behov. På Mister York så rekryterar vi utifrån personlighet och potential och inte endast utifrån tidigare erfarenheter. Vi erbjuder er full utbildning på plats. Mister York är anslutna till kollektivavtal.
Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden. Change starts here! Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet bedriver forskning och utbildning i företagsekonomi, nationalekonomi, statistik samt rätts- och turismvetenskap. Vår uppgift är att få människor att växa med hjälp av kunskap som forskare, lärare och studenter skapar tillsammans. Vi bidrar med entreprenöriellt tänkande och hållbara lösningar på komplexa organisations- och samhällsproblem. Vi är stolta över vår långa tradition av samverkan med det omgivande samhället. Vi är ackrediterade genom AACSB. Ämnesområde för anställningen: Företagsekonomi Placeringsort: Växjö. Eftersom Linnéuniversitetet finns i både Växjö och Kalmar så ingår resor mellan orterna. Anställningens omfattning och tidsperiod: Anställningen är tidsbegränsad enligt HF 5 kap § 7. Omfattningen är heltid. Högskoleförordningen (kapitel 5, paragraf 2) säger att den som är anställd som doktorand främst ska ägna sig åt sin egen doktorandutbildning. En doktorand får dock i begränsad omfattning arbeta med utbildning, forskning, och administration. Sådan t arbete får, innan doktorsexamen har avlagts, inte omfatta mer än 20 procent av full doktorandarbetstid. Startdatum: 1 november 2025 eller enligt överenskommelse. Arbetsbeskrivning Doktoranden förväntas fullfölja sitt avhandlingsarbete inom logistik, med fokus på den skogliga försörjningskedjan och dess r esiliens mot störningar för långsiktig hållbarhet. Forskningen ska undersöka hur aktörer kan anpassa sig till och dra nytta av tekniska innovationer för att stärka sin motståndskraft. Genom att analysera utmaningar och möjligheter för små och medelstora företag, bidrar forsknin gen till strategier som främjar en hållbar skoglig försörjningskedja. Fokus ligger på små och medelstora aktö rer i Småland, med syfte att skapa kunskap om nya teknologier, t ex. machine learning. Forskningen syftar till att utveckla lösningar för en hållbar och resilient skoglig försörjningskedja. Se länken nedan för ytterligare information om vår forskning och utbildning: https://lnu.se/motlinneuniversitetet/ Organisation/feh/ekonomihogskolan/forskning/ Forskarutbildningen i företagsekonomi vid Linnéuniversitetet omfattar fyra års finansierade heltidsstudier. Den studerande ko mmer att läsa totalt 240 högskolepoäng (hp), varav 90 hp är kurser och avhandlingsarbetet är 150 hp. Följande länk ger kompletterande information om vår forskarutbildning: https://lnu.se/forskning/forskarutbildning/foretagsekonomi/ Den sökande som blir antagen till doktorandstudier kommer att delta i en forskarskola GATE – Graduade School of Advanced Technology and Enterprising och arbeta med företag i Småland. Forskarskolan GATE är en unik tvärvetenskaplig satsning från Ekonomihögsk olan och Fakulteten för teknik vid Linnéuniversitetet. Forskarskolans syfte är att hantera utmaningar som globalisering, ny teknik sås om automatisering, digitalisering och AI, samt miljö- och klimatproblemen medför för företag. Den praktiska relevansen av avhandlingsområdet och forskningsfrågorna kommer att diskuteras i samarbete med företag i Småland. Se länken för ytterligare information om GATE:https://lnu.se/forskning/forskarutbildning/gate-graduate-school-of-advanced-technologyand- enterprising/ https://lnu.se/forskning/forskarutbildning/gate-graduate-school-of-advanced-technology-and-enterprising/ Behörighetskrav Grundläggande behörighet har den som: 1. avlagt examen på avancerad nivå, 2. fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå, eller 3. på annat sätt inom eller utom Sverige förvärvat motsvarande kunskap. Särskild behörighet har den som 1. har minst 90 högskolepoäng inom ämnet företagsekonomi, eller ämnen anknutna till forskarutbildning i företagsekonomi, eller h ar motsvarande på annat sätt, inom eller utom Sverige, förvärvade kunskaper 2. har minst 15 högskolepoäng på kandidatnivå eller avancerad nivå i ämnet företagsekonomi eller i ämnen som anknyter till utbildning på forskarnivå i företagsekonomi, inklusive att man skrivit ett självständigt arbete på kandidatnivå eller avancerad nivå 3. har påvisade goda kunskaper i engelska. Ytterligare krav Påvisade goda kunskaper att uttrycka sig i tal och skrift på svenska. Bedömningsgrunder Urval görs med hänsyn till den sökandes förmåga att tillgodogöra sig utbildningen på forskarnivå. I bedömningen tas hänsyn till den vetenskapliga skickligheten dokumenterad i akademiska arbeten, kursbetyg, bedömning av sökandets förutsättningar att genomföra utbildningen på forskarnivå, samt avhandlingsplanens relevans, originalitet och genomförbarhet. Se annonsen i sin helhet på https://lnu.se/mot-linneuniversitetet/jobba-hos-oss/lediga-jobb/
Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden. Change starts here! Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet bedriver forskning och utbildning i företagsekonomi, nationalekonomi, statistik samt rätts- och turismvetenskap. Vår uppgift är att få människor att växa med hjälp av kunskap som forskare, lärare och studenter skapar tillsammans. Vi bidrar med entreprenöriellt tänkande och hållbara lösningar på komplexa organisations- och samhällsproblem. Vi är stolta över vår långa tradition av samverkan med det omgivande samhället. Vi är ackrediterade genom AACSB. Ämnesområde för anställningen: Företagsekonomi Placeringsort: Växjö eller Kalmar. Eftersom Linnéuniversitetet finns i både Växjö och Kalmar så ingår resor mellan orterna. Anställningens omfattning och tidsperiod: Anställningen är tidsbegränsad enligt HF 5 kap § 7. Omfattningen är heltid. Högskoleförordningen (kapitel 5, paragraf 2) säger att den som är anställd som doktorand främst ska ägna sig åt sin egen doktorandutbildning. En doktorand får dock i begränsad omfattning arbeta med utbildning, forskning, och administration. Sådant arbete får, innan doktorsexamen har avlagts, inte omfatta mer än 20 procent av full doktorandarbetstid. Startdatum: 1 november 2025 eller enligt överenskommelse. Arbetsbeskrivning För tjänsten förväntas doktoranden fullfölja sitt avhandlingsarbete inom området marknadsföring. Forskningen ska avse strategiska och operativa marknadsföringens roll i den teknikdrivna transformeringen av företag i syfte att öka konkurrenskraft och tillväxt samt hur nya såväl som befintliga företag tacklar teknisk förändring kopplad till strategisk och operativ marknadsföring respektive driver den. Relevanta teman är AI, automatisering och digital transformation. Fokus ska vara på små och medelstora företag i Småland, inom industrier såsom exempelvis finansiella teknologier, turism, service, detaljhandel och hållbarhet, men även aktörer såsom IKEA ska vara en huvudpart för den aktuella tjänsten. Se länken nedan för ytterligare information om vår forskning och utbildning:https://lnu.se/mot-linneuniversitetet/Organisation/feh/ekonomihogskolan/forskning/ Forskarutbildningen i företagsekonomi vid Linnéuniversitetet omfattar fyra års finansierade heltidsstudier. Den studerande kommer att läsa totalt 240 högskolepoäng (hp), varav 90 hp är kurser och avhandlingsarbetet är 150 hp. Följande länk ger kompletterande information om vår forskarutbildning:https://lnu.se/forskning/forskarutbildning/foretagsekonomi/ Den sökande som blir antagen till doktorandstudier kommer att delta i en forskarskola GATE – Graduade School of Advanced Technology and Enterprising och arbeta med företag i Småland. Forskarskolan GATE är en unik tvärvetenskaplig satsning från Ekonomihögskolan och Fakulteten för teknik vid Linnéuniversitetet. Forskarskolans syfte är att hantera utmaningar som globalisering, ny teknik såsom automatisering, digitalisering och AI, samt miljö- och klimatproblemen medför för företag. Den praktiska relevansen av avhandlingsområdet och forskningsfrågorna kommer att diskuteras i samarbete med företag i Småland. Se länken för ytterligare information om GATE: https://lnu.se/en/research/PhD-studies/gate---graduate-school-of-advanced-technology-and-enterprising/ Behörighetskrav Grundläggande behörighet har den som 1. avlagt examen på avancerad nivå, 2. fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå, eller 3. på annat sätt inom eller utom Sverige förvärvat motsvarande kunskap. Särskild behörighet har den som 1. har minst 90 högskolepoäng inom ämnet företagsekonomi, eller ämnen anknutna till forskarutbildning i företagsekonomi, eller har motsvarande på annat sätt, inom eller utom Sverige, förvärvade kunskaper 2. har minst 15 högskolepoäng på kandidatnivå eller avancerad nivå i ämnet företagsekonomi eller i ämnen som anknyter till utbildning på forskarnivå i företagsekonomi, inklusive att man skrivit ett självständigt arbete på kandidatnivå eller avancerad nivå 3. har påvisade goda kunskaper i engelska. Meriterande för tjänsten Påvisade goda kunskaper att uttrycka sig i tal och skrift på svenska är meriterande. Bedömningsgrunder Urval görs med hänsyn till den sökandes förmåga att tillgodogöra sig utbildningen på forskarnivå. I bedömningen tas hänsyn till den vetenskapliga skickligheten dokumenterad i akademiska arbeten, kursbetyg, bedömning av sökandets förutsättningar att genomföra utbildningen på forskarnivå, samt avhandlingsplanens relevans, originalitet och genomförbarhet. Se annonsen i sin helhet på https://lnu.se/mot-linneuniversitetet/jobba-hos-oss/lediga-jobb/
Är du en noggrann och serviceinriktad person med ett stort tekniskt intresse? Som reservdelsansvarig på TM Recycling får du en varierad och ansvarsfull tjänst där det finns goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen med din ansökan! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos TM Recycling. Om företaget TM Recycling är ett företag med lång erfarenhet inom maskinreparation och service. Företaget är specialiserat på maskinunderhåll och samarbetar nära sina kunder för att leverera hållbara lösningar inom områden som återvinning, biobränsle, flistransport och skogsåkeri. Som auktoriserad återförsäljare av ledande varumärken som HAAS Recycling och JENZ, strävar TM Recycling efter att bygga långsiktiga partnerskap som både tillgodoser kundernas specifika behov och överträffar deras förväntningar. Arbetsuppgifter I rollen som reservdelsansvarig på TM Recycling har du en viktig roll i verksamheten. Du arbetar i en bred och varierande roll, där dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar daglig kundkontakt samt hantering av beställningar, leveranser och lagerhantering. Arbetet sker i nära samarbete med interna kollegor, där en hjälpsam atmosfär och en stark teamkänsla präglar arbetsmiljön. Några av dina arbetsuppgifter är: Sköta kommunikation med kunder och leverantörer via telefon och mejl. Registrera och hantera kundorder samt följa upp och säkerställa leveranser. Sköta in- och utleveranser. Plocka, packa och skicka reservdelar. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Du har ett starkt tekniskt intresse Du pratar och skriver obehindrat på svenska och engelska, och kunskaper i tyska är meriterande. Du har god datavana och erfarenhet av att arbeta i olika system Du är en serviceinriktad och social person som trivs med att ha mycket kundkontakt, både via telefon och mejl. Med ett noggrant och strukturerat arbetssätt tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och arbetar självständigt. Du har en flexibel inställning och en god förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt i en dynamisk miljö. Din lösningsorienterade approach gör att du ser möjligheter till merförsäljning genom att identifiera kundens behov, samtidigt som du har lätt för att bygga och underhålla relationer med både kunder och kollegor. Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Tingsryd Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist
Gillar du att underhålla och serva maskiner för att säkerställa en hög teknisk tillgänglighet? Vill du jobba i en produktion där det finns en stor variation på maskiner och automations celler? Om du svarar ja på dessa frågor är du nog den vi söker, så läs vidare! Om rollen Som underhållsmekaniker hos oss har du ett varierat arbetsområde som inkluderar säkerhet, underhåll, förbättringar och drift. Du kommer att medverka i förebyggande underhåll och bidra till utveckling av det operatörsdrivna underhållet. Du jobbar med underhåll av maskinpark enligt anläggningsstruktur och organisationsschema vilket även inkluderar dokumentation av aktiviteter. Du kommer att medverka i och i vissa fall även ansvara för projekt och förbättringsarbeten. En självklar del av arbetet är felsökning, analys och göra åtgärdsplaner samt hålla ordning enligt grunderna i 5S. Alla arbetsuppgifter genomsyras av att hela tiden förbättra säkerheten i våra maskiner för våra medarbetare. I rollen får du möjlighet att bredda dina redan befintliga kunskaper inom respektive område och det finns även utrymme för nya kreativa tankar och idéer som kan leda till förbättrade rutiner och processer. Eftersom underhåll är ett serviceyrke ställs krav på ett flexibelt förhållningssätt vad gäller arbetstider. Är du rätt profil? Vi tror att du har en teknisk grundutbildning och ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har god svenska och engelska i både tal och skrift. För att lyckas i rollen är det en fördel om du har erfarenhet inom exempelvis svetsning, maskinbearbetning, pneumatik, transmissioner och hydraulik. Kunskaper inom el är meriterande i rollen som Underhållsmekaniker eftersom du då har lättare för att kunna förstå helheten för processen. Vi förväntar oss att du kan planera din egen arbetsåtgång vad gäller inköp av material, tidsåtgång, lageruttag samt återkoppling av utförda arbeten. För att vi ska trivas tillsammans tycker du om att både arbeta självständigt och i team. För att lyckas i rollen arbetar du strukturerat och noggrant och har ett högt kvalitetsfokus samt ett lösningsorienterat förhållningssätt. Stor vikt kommer läggas på att du lever upp till vår värdegrund som bygger på att vi är personligt engagerade, lyhörda, snabba, arbetar för ständiga förbättringar och att vi är professionella. Har du frågor kring tjänsten, hör av dig till Magnus Johansson, ansvarig för Verktyg och Underhåll inom vidareförädling på 0474-551 91. Varmt välkommen med din ansökan via vår hemsida. Kandidater kommer att utvärderas löpande så tveka inte över att skicka in din ansökan redan idag!
VÄLKOMMEN TILL FAMILJEN! På FRAM tycker vi att du som jobbar i branschen förtjänar en bättre och roligare arbetsplats och en arbetsgivare som verkligen bryr sig om dig. Där du får möjligheten att utvecklas, både personligt och yrkesmässigt och där gemenskap, yrkesstolthet, high-fives, personalfester och familjekänsla är drivkraften. Låter det bra? Vi tänkte väl det. Välkommen till FRAM. Kökschef Tillsvidareanställning Jobba hos kund enbart måndag-fredag och inga röddagar Kontinuerlig utbildning inom mat, dryck och service Inget tjafs. Vi lovar dig ärlighet och att inte tjafsa om sånt som är självklart Börja jobba direkt efter intervju FLEXIBEL LÖN Vi erbjuder våra anställda flexibel lön genom appen Cappy. En förmån som ger dig koll på hur mycket du jobbat och tjänat – och möjlighet att ta ut din intjänade lön när som helst mellan lönedagarna. Din lön, du bestämmer. Bra va? OM OSS FRAM är Sveriges fräschaste bemannings- och utbildningsföretag inom hotell och restaurang. Vi är ett familjeföretag som drivs av att göra besöksnäringen till en bättre plats och vi lägger stort fokus på att vår personal ska må bra. Som anställd på FRAM arbetar du ute hos våra kunder, som består av en uppsjö av hotellkedjor, arenor, banketter, företagsrestauranger, barer, fine dining och bättre à la carte krogar. Självklart anslutna till kollektivavtal via både Almega och Visita. Sökord: köksbiträde, souschef, a la carté, kök, kock, kallskänka, lunchrestaurang, hotell, konferens, service,
Vi söker nu en driven och nyfiken mekaniker till vår verkstad. Vi tror att du som söker är tekniskt kunnig, kommunikativ och du är självfallet stolt i ditt yrkesutövande. När du arbetar som bilmekaniker hos oss ska du ha ett gott sinne för affärer och förstå vikten av att sätta kunden och service i första rummet. Du kommer att jobba nära kunden och behöver därför ha förmågan att skapa långsiktiga kundrelationer. Tjänsten innebär service, reparationer och felsökningar på personbilar, lätta lastbilar av de flesta märkena. För att vara aktuell för rollen ser vi att du har: • Ett brinnande teknik- och fordonsmekaniskt intresse • Dokumenterad relevant utbildning • Dokumenterad erfarenhet av arbete som fordonsmekaniker • God administrativ förmåga och datorvana • Goda kommunikativa egenskaper • Ett gott kundbemötande Du är flexibel och strukturerad i ditt arbete samtidigt som du är ansvarsfull och ser utmaningar som ett naturligt steg i karriären. Du är socialt utåtriktad, har samarbetsförmåga och kan även arbeta under tidspress. Du har lätt för att ta till dig nya instruktioner och vi ser det som en självklarhet att du har ett starkt bilintresse och har känsla för service. Minst B körkort är ett krav. Tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning samt individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Personuppgiftshantering Mekonomen Company org. nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf Mekonomen gör billivet enklare genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda, innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Vi är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, butiker och verkstäder. Genom rikstäckande butiks- och verkstadsnät har Mekonomen den bästa tillgängligheten i branschen under varumärkena Mekonomen Bilverkstad och MekoPartner. Vårt kundlöfte är Ett enkare billiv som grundar sig i våra värderingar; kundorientering, flexibilitet, kompetens, ansvar och affärsmässighet.
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Vi söker just nu timvikarier till vår kund i Ljungby. Han bor tillsammans med mamma, pappa och syster på landet ca 4,5 km från Ljungby centrum. Vi söker dig som kan hoppa in och stötta upp när det behövs på både kvällar, helger och lov. Viktigt att kunna arbeta regelbundet minst två pass i månaden för att hålla sig uppdaterad kring kundens behov. Söker även sommarvikarier. Han är en social kille som gillar att busa, bada och lyssna på musik. Det är viktigt att du är en pratglad, ansvarstagande person som gillar att arbeta med barn. Har du erfarenhet av epilepsi, sondmatning och personer med funktionsnedsättning är det meriterande, men inget krav. Du behöver kunna arbeta självständigt men också ha ett fint samarbete med familjen och hänga med på deras aktiviteter när det behövs. Du ska vara rökfri, prata svenska obehindrat och inte ha pälsdjursallergi. Arbetstiderna är 16:30- 21:15 kvällstid. På helger och lov är arbetstiderna 9-16:30 eller 16:30-21:15. Välkommen med din ansökan!
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Vi söker just nu vikarier till sommaren till vår kund i Ljungby. Han bor tillsammans med mamma, pappa och syster på landet ca 4,5 km från Ljungby centrum. Han är en social kille som gillar att busa, bada och lyssna på musik. Det är viktigt att du är en pratglad, ansvarstagande person som gillar att arbeta med barn. Har du erfarenhet av epilepsi, sondmatning och personer med funktionsnedsättning är det meriterande, men inget krav. Du behöver kunna arbeta självständigt men också ha ett fint samarbete med familjen och hänga med på deras aktiviteter när det behövs. Du ska vara rökfri, prata svenska obehindrat och inte ha pälsdjursallergi. Arbetstiderna är 16:30- 21:15 kvällstid. På helger och lov är arbetstiderna 9-16:30 eller 16:30-21:15. Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer