Är du lyhörd, handlingskraftig och bra på att hitta individbaserade lösningar? Då kan det här vara jobbet för dig. I den här tjänsten söker vi dig som motiveras av att se människor utvecklas och nå sina mål! För att trivas i rollen ser vi att du strukturerat och kreativt vill arbeta med att identifiera människors bäst lämpade vägar ut på arbetsmarknaden. Du kommer arbeta inom ramarna för tjänsten ”Steg till arbete”, där du vägleder en grupp deltagare genom både individuella samtal, föreläsningar och gruppaktiviteter. De som deltar i tjänsten ”Steg till arbete” är en varierande grupp människor som alla ska ges praktisk vägledning och arbetsmarknadskunskap, för att i sin tur stärka sina möjligheter till arbete. Du kommer få samverka med kollegor såsom arbetsterapeut, studie- och yrkesvägledare samt språkstöd. Välkommen att söka en meningsfull och omväxlande roll där du verkligen kan göra skillnad för människor. Dina främsta arbetsuppgifter Schemaläggning och planering av aktiviteter och insatser Individbaserad kompetenskartläggning Stötta vid aktivitetsutförande och ute på reell arbetsplats Göra uppföljningar på arbetsplatser Hålla föreläsningar samt genomföra individuella samtal Administration och dokumentation Samverkan och dialog med Arbetsförmedlingen Vi söker dig som Har minst 2 års högskole- eller yrkeshögskoleutbildning på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin 1 års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning/coachning av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste 3 åren Har god kommunikativ förmåga i tal och skrift Är ansvarstagande, relationsskapande och organiserad Har god arbetsmarknadskunskap och lokalkännedom Vi erbjuder Nya spännande utmaningar varje dag Härliga och hjälpsamma kollegor En hög tillit till anställdas kompetens och förmågor En öppen arbetsplats, högt i tak och gott samarbete En möjlighet att göra skillnad för människor Om oss På Arbetslivsresurs hjälper vi människor att hitta vägar till ny sysselsättning. Vi består bl.a. av socionomer, sociologer, arbetsterapeuter, hälsovetare och beteendevetare som eftersträvar att skapa goda förutsättningar för människor att få ett långsiktigt och hälsosamt arbetsliv. När dessa individuella behov tillgodoses, bidrar det inte bara till välmående på individnivå utan även till en positiv samhällsutveckling. När människan mår bra, mår samhället bra. Sedan starten 2005 har vi byggt upp gedigen erfarenhet av att stärka, utveckla och identifiera behov hos både individer och organisationer - över hela Sverige. Låter det här som en lämplig tjänst för dig? Ansök gärna redan idag! Vi intervjuar kandidater löpande allt eftersom ansökningar kommer in, därför kan anställningsprocessen avbrytas om vi hittar personen vi söker.
Inom Infrakraftkoncernen har vi samlat över 500 av Sveriges främsta experter inom järnvägs-, vägbyggnad- och anläggningsarbeten, vilket gjort oss till en av branschens mest anlitade aktörer. Vi vet av personlig erfarenhet att det bästa sättet att nå framgång i vår verksamhet är att ge goda möjligheter till drivna individer. Vi söker därför kollegor med egna idéer som vill få frihet och möjlighet att utveckla sina karriärer tillsammans med några av de bästa entreprenörerna i branschen! Om tjänsten Infrakraft söker nu en erfaren Projektchef till vår växande koncern med placering på vårt nyetablerade kontor i Sundsvall! Vi erbjuder en arbetsplats där projektet och entreprenörskapet står i fokus. Som projektchef hos oss har du en central och ansvarsfylld roll där du är delaktig i projektets hela livscykel, från tidigt utvecklingsskede till projektering och produktion. Du arbetar nära produktionsteamet och andra specialistkompetenser inom företaget för att säkerställa projektets framgång. Rollen innebär också att du aktivt bidrar till att utveckla och förbättra vår produktionsstyrning och våra metoder för att uppnå högsta möjliga effektivitet och kvalitet. Du kommer att ha en nyckelroll i att bygga och upprätthålla starka relationer med kunder och leverantörer, samt att säkerställa att resurser för projektering, inköp och produktion finns tillgängliga. Vidare representerar du projektet vid projekterings- och byggmöten med kunder. Kompetenser och personliga egenskaper Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom bygg- och anläggningsteknik eller motsvarande erfarenhet. Du har flera års erfarenhet av ledande befattningar inom anläggningsentreprenader och kommunicerar väl på svenska och engelska, både i tal och skrift. Erfarenhet av större entreprenader som väg, järnväg, broar, industrier och VA-arbeten är meriterande. Du är en utåtriktad person som tycker om att möta nya människor och bygga relationer. Du har en analytisk förmåga och är lösningsorienterad, vilket gör att du kan hantera komplexa utmaningar med noggrannhet och effektivitet. Ditt starka affärssinne hjälper dig att identifiera och utnyttja affärsmöjligheter, och du är skicklig på att driva projekt framåt med fokus på resultat. Du har en naturlig förmåga att hantera kundkontakter och förhandla framgångsrikt. Flexibilitet är viktigt då övernattning på annan ort är vanligt förekommande i vår verksamhet. Körkort B är ett krav. Ansök nu Du ansöker via knappen ”skicka ansökan”. Vi tar ej emot ansökningar som endast inkommer via mail. Alla ansökningar behandlas löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Kontakt David Garcia [email protected] 076 760 20 73 Hanna Söreklint, HR-specialist [email protected] 076 148 66 55 Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och ger lika möjligheter för alla och vår personalsammansättning ska spegla samhället i övrigt och vi vill därför att både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund är varmt välkomna till oss. Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid. Arbetsområde: Södra Norrland - Resor i tjänsten förekommer.
Information om arbetsplatsen Tandvårdsteamet Emelie Ring är en mindre tandvårdsklinik med fyra behandlingsrum i centrala Örnsköldsvik. Vårt team är en mix av tandläkare, tandsköterskor och tandhygienister. Vi erbjuder ett brett utbud av behandlingar för att möta våra patienters behov. Arbetsuppgifter Vi söker en legitimerad tandläkare som vill komplettera vårt team. Vi erbjuder ett stimulerande och omväxlande jobb med trevliga arbetskamrater. Oavsett tidigare erfarenhet söker vi dig som vi tror passar in i vårt team. Är du ny kan vi erbjuda dig handledning. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad tandläkare. Vi använder oss av journalsystemet Frenda och det är viktigt att du har god svenska i tal och skrift. Dina personliga egenskaper och att du passar in i vårt team är det som vi anser allra viktigast. Vi behöver dig som är flexibel, empatisk, noggrann och som har ett fint patientbemötande. Övrig information Tjänstens omfattning och tillträde kan diskuteras. 6 månaders provanställning tillämpas. Vi är en klinik som har varierade öppettider så arbetstiderna under veckan kan variera. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vid frågor om tjänsten mejla: [email protected] Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.
Information om arbetsplatsen Tandvårdsteamet Emelie Ring är en mindre tandvårdsklinik med fyra behandlingsrum i centrala Örnsköldsvik. Vi erbjuder ett brett utbud av behandlingar för alla åldersgrupper med tonvikt på förebyggande och bra munhälsa. På kliniken har vi för närvarande två tandhygienister men vi har många patienter som är i behov av parodontal behandling och på grund av detta söker vi en till tandhygienist. Arbetsuppgifter Rollen som tandhygienist hos oss innebär arbetsuppgifter som exempelvis revisionsundersökningar, parodontal behandling och förebyggande tandvård. Du ska vara öppen för att assistera tandläkare samt hjälpa till med kringarbete och administration. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad tandhygienist. Vi använder oss av journalsystemet Frenda och det är viktigt att du har god svenska i tal och skrift. Dina personliga egenskaper och att du passar in i vårt team är det som vi anser allra viktigast. Vi behöver dig som är flexibel, omtänksam, noggrann, samarbetsvillig och som har ett fint patientbemötande. Övrig information Tjänstens omfattning och tillträde kan diskuteras. 6 månaders provanställning tillämpas. Vi är en klinik som har varierade öppettider så arbetstiderna under veckan kan variera. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vid frågor om tjänsten mejla: [email protected] Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.
Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu fler personliga assistenter till vårt assistentteam i Sundsvall. Vi söker personer som vill arbeta under sommaren och/eller som vikarier vid ordinarie personals frånvaro samt även personer som söker fast tjänst med högre sysselsättningsgrad. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Arbetstiderna är fördelade på dygnets alla timmar med vaken natt, mån-sön. Om kunden Jag är en snart 19-årig tjej, bor med mina föräldrar och syskon men har en egen del i huset. Du bör inte vara allergisk då djur finns i hemmet (hundar och katter). Arbetet som personlig assistent hos mig innebär att din arbetsplats är var jag än befinner mig. Dina arbetsuppgifter är att hjälpa mig med allt i min vardag, exempelvis mat, hygien, förflyttningar, gymnastik och kommunikation. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är lyhörd, ansvarstagande, flexibel och samarbetsvillig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Är rökfri, Inte är pälsdjursallergiker, Kan uppvisa ett giltigt utdrag ur ditt belastningsregister från Polisen vid en eventuell anställning. Det är meriterande om du Har erfarenhet av arbetet som personlig assistent, Har en vårdrelaterad utbildning, Innehar B-körkort. Omfattning: Extra/vid behov, sommarvikarie samt deltid (2, en på lägre sysselsättningsgrad och en på ca. 80-95 %). Antal tjänster: 4. Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se
Hej! Ur kunders ögon innehar vi förstaplatsen i branschen när det kommer till mest kunnig och mest flexibel personal. Vi är dessutom den affärskedja som bedöms ge snabbast service enligt kunders tycke - detta tror vi helt och hållet beror på våra säljares förmåga att lösa kundens problem på bästa vis! Vad erbjuder vi dig? Inom retail och inte minst på Kjell & Company går utvecklingen i rask takt och vi utvecklar ständigt nya vägar för att möta våra kunders nya behov, alltid med Service i världsklass som given målsättning. Just nu är vi i full transformation från butiker till Service Points. I en Service Point möter du som säljare främst våra kunder i fysisk form, men kundmötena sker även digitalt genom olika kanaler - alltid med kundens behov i fokus. Vi är stolta och säkra att du erbjuds en kultur där du kan vara dig själv, känna dig trygg och börja bygga många underbara minnen. Detta innebär med andra ord att du i säljarrollen på Kjell & Company kommer att vara med om en fantastisk resa där du ges möjlighet att bredda din kompetens och utvecklas inom flera spännande områden framåt. Oavsett kan vi lova dig att du har en oerhört spännande resa framför dig! Vill du veta mer om hur är det att jobba som säljare hos oss? Låt vår grymma säljare Emil berätta mer! Vad söker vi? Vi söker dig som vill arbeta 6-12 timmar i veckan i våra butiker i Sundsvall. Den här tjänsten förutsätter att du kan arbeta några vardagar i veckan, men annars kvällar och helger. En tjänst i denna storlek kan också vara ett steg mot en större tjänst och kanske även en karriär vidare i företaget. Vad är viktigt för att passa och trivas i rollen? Teknikintresserad! Du är nyfiken och intresserad av att lära dig mer inom teknikområdet. Mer än så behöver du inte - med fantastiska kollegor vid din sida och verktyg i form utav både introduktionsdagar och utbildningsportal med onlinekurser lär du dig mer och mer för var dag som går. Relationsbyggande! Du är genuint intresserad av försäljning, service och förstår kraften av att bygga långsiktiga relationer. Du ser det som en spännande utmaning att överträffa varje kunds förväntningar och känner stolthet i både ditt personliga varumärke så väl som företagets. Målinriktad! För oss är inte tidigare erfarenhet nödvändig - vi lägger stor vikt vid din utveckling och att du växer i rollen som säljare med dina personliga egenskaper som grund. I linje med vår strategi ”grow with Kjell”, med det menar vi oavsett om din ambition är att arbeta hos oss vid sidan om dina studier eller om du på sikt vill växa internt erbjuder vi på Kjell den möjligheten. Idag internrekryteras 70% utav alla våra ledare, vi erbjuder ett ledarskapsprogram som vi kallar Butikschef – trainee för dig som är på sugen på att utvecklas vidare och ta steget till en Butikschefs-roll. På Kjell vill vi att du ska kunna växa och ta personliga kliv framåt, både i den roll du har och i nya roller. Allmän information Arbetet är förlagt till både vardagar och helger. Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten kommer att tillsättas omgående. Vi kan komma att göra en bakgrundskontroll vid en eventuell anställning, detta gäller alla tjänster på Kjell & Co. Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid anställning. Utöver Handels kollektivavtal erbjuder vi även bonussystem, friskvårdsbidrag, attraktiv personalrabatt och vassa internutbildningar (exempelvis Butikschef – trainee). Jag ser fram emot att läsa din ansökan! Bästa hälsningar Eleonora, Kjell & Company
Vi söker erfarna projektledare för processdrivet arbete inom elkraft. Du är med från start till mål och vår företagskultur förenar innovation med fokus på leverans. En viktig egenskap är att vara lösningsorienterad, och eftersom vi jobbar över hela Sverige och stora delar av Europa är det värdefullt att du är kommunikativ. Arbetsuppgifter Planera och leda elkraftsprojekt för att säkerställa att tidsplaner och budgetar följs. Koordinera med interna team, leverantörer och kunder för att optimera projektgenomförandet. Identifiera risker och utforma strategier för att minimera dem effektivt. Säkerställa att projekt överensstämmer med gällande lagar och industriella standarder. Utvärdera projektets framsteg och rapportera regelbundet till andra intressenter. Kvalifikationer Erfarenhet av projektledning inom elkrafts- eller liknande tekniska projekt, vilket innebär att du har god kännedom om elektriska anläggningar. Akademisk examen inom elektroteknik eller likvärdigt inom teknikområdet. Flytande engelska, både i tal och skrift. Starkt analytiskt tänkande och förmåga att lösa komplexa problem med innovativa lösningar. Vana vid att använda projekthanteringsverktyg och teknikplattformar. Förmåga att leda team och driva resultat under pressande förhållanden. Personliga egenskaper Driven och initiativtagande med förmåga att inspirera, samarbeta och leda andra. Lösningsfokuserad med stark kommunikationsförmåga och relationella färdigheter. Strukturerad och noggrann med förmåga att hantera flera prioriteringar samtidigt. Varför arbeta hos oss? Vi erbjuder en varierande arbetsmiljö med stort mått av frihet. Eftersom vi växer finns det gott om möjlighet till professionell utveckling och karriärtillväxt. Som projektledare inom elkraft kommer du att vara en del av ett dynamiskt och stöttande team där ditt arbete gör en betydande skillnad i den gröna omställningen. Vi värdesätter balansen mellan arbete och fritid och tillhandahåller flexibla arbetsvillkor. Ansökan Är du redo för en spännande karriärutmaning inom elkraft och vill bidra till en hållbar framtid? Skicka in din ansökan idag. Vi ser fram emot att lära känna dig och utforska hur du kan stärka vårt team!
Information om arbetsplatsen Klara tandvård är en modern klinik i centrala Örnsköldsvik. Lokalerna är ljusa och atmosfären familjär. Vi har tre behandlingsrum och jobbar gärna delegerat på flera rum, eller koncentrerat på ett rum när flera behandlare är på plats. Här jobbar f.n. två tandläkare, en tandhygienist och fyra tandsköterskor. Vi arbetar med vuxentandvård och har digital röntgen, scanner och OPG. Då en tandläkare ska gå i pension i juli söker vi nu vår nya kollega! Tjänsten gäller fr.o.m augusti -25 men tillträde kan diskuteras. Arbetsuppgifter Tjänsten innefattar allmäntandvård för vuxna patienter med allt ifrån undersökningar och terapiplanering till större behandlingar. Sedvanlig patientadministration men även klinikens kvalitets- och utvecklingsarbete ingår. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad tandläkare, gärna med några års erfarenhet inom yrket. Du ska ha goda kunskaper i det svenska språket, såväl tal som skrift krävs. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Personliga egenskaper Du ska vara noggrann, engagerad och positiv. Du ska vara en lagspelare som strävar efter att utvecklas tillsammans med teamet. Vi värdesätter god service - Patientens önskemål är vårt mål! Övrig information Tillträde och arbetstid kan diskuteras. Intervjuer sker löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.
Vi söker personal till hemstäd Just nu söker vi nya kollegor till vårt team i STAD. Vi kallar oss Serviceassistenter, eftersom vårt uppdrag går ut på att hjälpa våra kunder att göra rent och fint hemma, så att de kan få tid över till att göra annat istället. Som Serviceassistent har du en viktig roll, både i vårt team och för våra kunder. Du arbetar självständigt ute hos kunderna med städtjänster som dammsugning, damning och moppning. Du jobbar både hos företag och i privata hem, alltid med samma omsorg om detaljer och det lilla extra, som visar att du är ett proffs med engagemang och yrkesstolthet. Som serviceassistent jobbar du i privata hem och hos företag med att: Dammsuga och damma Moppa golv och rengöra ytor Flyttstäda Piffa och ge kunden det där lilla extra … med mera, som du får lära dig här hos oss. Vi söker dig ... som är trygg med att vi gör en bakgrundskontroll i belastningsregister samt samt ekonomisk kontroll. ...som har en stark känsla för kvalitet och ett driv att göra kunden nöjd och glad. Att vara punktlig och noggrann är självklart för dig. Du är engagerad och positiv, och precis som vi anser du att städning är ett hantverk som blir bäst när det sköts av oss proffs. Du tycker om att arbeta självständigt, men är också en lagspelare då du ibland arbetar tillsammans med andra i teamet. Kollektivavtal och schyssta villkor — självklart HomeMaid är en drivande kraft som har lyft och byggt upp städtjänster till en professionell bransch med schyssta villkor, rimliga löner och kollektivavtal. Vi jobbar med en intern skola, HomeMaid Academy, för att alla våra medarbetare ska få utvecklas i sin yrkesroll och vi har flera olika karriärmöjligheter inom företaget. Många av våra kollegor har varit anställda hos oss länge och startade som Serviceassistenter för att därifrån gå vidare till roller som Teamledare, Områdesansvariga och Distriktschefer. Vi tror att vi är som bäst när vi jobbar tillsammans och bygger vår arbetsplats med visionen – bättre tillsammans. För att passa in i den här rollen hos oss vill vi att Du… Förstår och pratar grundläggande svenska eller engelska Har körkort och tillgång till egen bil Kan arbeta flexibla arbetstider mellan klockan 7 och 17 Vi blir extra glada om du: Tidigare har arbetat inom hemstädning eller liknande tjänster. Placering:Sundsvall Anställning:50-75% med 6 månader provanställning Tillträde:Intervjuer sker löpande Lön:Enligt kollektivavtal Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.
Vi söker en engagerad och erfaren person för rollen som HSEQ-ansvarig till vår bolagsgrupp. Din roll i vårt team är att ha helikopterperspektiv på säkerhet, kvalitet, miljö och arbetsmiljö i vår verksamhet. Vi är ett bolag inom förnybar energi och vi växer ständigt och innovation i vårt DNA. Arbetsuppgifter Säkra att vårt arbete överensstämmer med miljölagstiftning och föreskrifter. Ansvara för arbetsmiljöplaner och säkerställa att de efterföljs inom verksamheten. Utveckla och implementera strategier för att säkerställa kvalitetsmål och standarder. Genomföra interna revisioner samt uppföljning av HSEQ-arbetet. Samordna och driva förbättringsprojekt relaterade till HSEQ-frågor. Kvalifikationer Erfarenhet av att driva och leda HSEQ-arbete. Att ha varit inom energisektorn är meriterande men vi ser gärna sökande även från andra branscher. Utbildning inom säkerhet, kvalitet, miljö och arbetsmiljö eller motsvarande relevant erfarenhet. Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Stark kommunikativ förmåga och vana att samarbeta med flera olika intressenter och yrkesroller. Personliga egenskaper Ansvarstagande och välstrukturerad Lösningsorienterad Engagerad på ett sätt som gör att kollegor och samarbetspartners vill bidra till ett proaktivt förhållningssätt i HSEQ-arbetet. Varför arbeta hos oss? Vi är framtiden! Vår verksamhet inom den gröna given innebär att du kommer ombord i en verksamhet som ständigt utvecklas och där där din insats gör skillnad. Du kommer in ett välfungerande team och jobbar tätt intill vår HR- och hållbarhetschef och vår projektorganisation. Vi värdesätter våra medarbetares välmående och erbjuder flexibla arbetsvillkor och har medarbetare över hela landet. AnsökanOm du uppfyller ovanstående kriterier och är redo för nästa steg i din karriär, skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att läsa din ansökan och välkomna dig till vårt team!
Välj ett jobb för att visa detaljer