Lediga jobb i Västernorrlands län
Sök totalt 1072 lediga jobb i Västernorrlands län
Vill du bidra till att förbättra Sveriges framtida infrastruktur? Trafikverket, Sveriges ledande beställare av infrastruktur, växer och söker dig som har talang för koordinering och vana av att arbeta med projektadministration! Är du den vi söker? Läs mer och sök tjänsten redan idag då urvalet sker löpande. OM TJÄNSTEN Academic Work söker för Trafikverkets räkning dig som vill utvecklas i en roll som projektingenjör där du stöttar projektledare. Som projektingenjör har du en koordinerande roll med varierande arbetsuppgifter. Tjänsten är placerad inom program Dingersjö-Sundsvall Ostkustbanan och du kommer ha din arbetsplats tillsammans med dina kollegor på kontoret i Sundsvall. Du kommer arbeta inom verksamhetsområdet Stora Projekt som ansvarar för upphandling, genomförande och uppföljning av Trafikverkets allra största nyinvesteringar. Avdelningen driver de projekt som har en budget på mer än 1 miljard kronor. Som projektingenjör har du en koordinerande roll med varierande arbetsuppgifter där du kommer att få lära dig om anläggningsbranschen och därför krävs ingen tidigare arbetslivserfarenhet för att komma in i tjänsten. Som konsult på Trafikverket får du möjlighet att utvecklas i en miljö med högt tempo och spännande arbetsuppgifter som ger dig möjlighet att utvecklas i rollen som projektingenjör samt i framtiden kunna klättra i organisationen. För att ge dig de bästa förutsättningarna att lyckas i din nya roll kommer vi erbjuda dig ett skräddarsytt utbildningsprogram kopplat till tjänsten. Programmet har tagits fram i samråd med Trafikverket och du kommer bland annat ta del av kunskap inom projektledning, självledarskap, excel och entreprenadjuridik. Förutom utbildningen kommer du även få löpande coaching för att ge dig bästa stöd att utvecklas såväl professionellt som personligt. Du erbjuds - En god branschkunskap hos en rikstäckande organisation med goda utvecklingsmöjligheter - En anställning som varvas med teori och praktik löpande för att uppnå den optimala kombinationen för din utveckling inom branschen - En dedikerad konsultchef som under hela din anställning kommer stötta dig i din utveckling Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Utvecklingsmöjligheter Tjänsten som projektingenjör ger dig en unik möjlighet att utvecklas till en nyckelperson i en rikstäckande organisation där du på sikt har möjligheten att växa in i en roll som exempelvis projektledare. Tillsammans med det skräddarsydda utvecklingsprogrammet och löpande coachningen får du bästa möjliga stöd för att snabbt ta dig an eget ansvar och utvecklas hos Trafikverket. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta nära och direkt under en projektledare med en stor bredd och variation i arbetsuppgifterna där du snabbt får möjligheten att ta eget ansvar. * Biträda projektledarna i alla förekommande projektledaruppgifter i form av genomförande och dokumentation * Vara insatt i kontraktsinnehållet för konsultuppdrag och entreprenader. * Biträda projektledarna med projektuppföljning avseende tid, kostnad, kvalitet, säkerhet, arbetsmiljö och miljö, samt prognostisering av slutkostnader. * Medverka och protokollföra vid möten och kontakter med myndigheter, projektörer, fastighetsägare mm. * Arbeta med underrättelsehanteringen. VI SÖKER DIG SOM - Har en högskoleutbildning om minst 180 hp inom sektor samhällsbyggnad och gärna med teknisk inriktning som exempelvis industriell ekonomi, alternativt utbildning och erfarenhet som Trafikverket bedömer som relevant för uppdraget - Har ett stort tekniskt kunnande samt intresse för att jobba med samhällsutveckling - Har stort driv och viljan att snabbt axla eget ansvar med en orädd attityd gentemot nya arbetsuppgifter - Har mycket god datorvana och kunskaper i Office-paketet då du kommer arbeta med större datamängder och bland annat skapa, sortera samt filtrera data i Excel - Har goda kunskaper i både engelska och svenska, då kommunikation kommer att ske på båda språken - Innehar B-körkort Det är meriterande om du har erfarenhet från projektledning och teknik samt erfarenhet från bygg- och anläggningsbranschen, men detta är inget krav. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du beredd att anta en personlig utmaning och utvecklas med organisationen. Du är en engagerad lagspelare som skapar förtroende och är skicklig på att föra tydlig dialog samtidigt som du inte är rädd att hugga i där det behövs. Vidare är du flexibel med en positiv inställning och ser möjligheter istället för problem. Slutligen behöver du vara självgående, ordningsam och proaktiv. Övrig information * Start: Enligt överenskommelse * Omfattning: Heltid, kontorstider med möjlighet till flexibla arbetstider * Placering: Sundsvall Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET HÄR kan du läsa mer om Trafikverket och program Dingersjö-Sundsvall
Uthyrare till bostadsbolag i Sundsvall för konsultuppdrag Uppdragsbeskrivning För kunds räkning söker vi nu en erfaren uthyrare till ett konsultuppdrag med start omgående och en initial längd på 6 månader med möjlighet till förlängning. Som uthyrare har du en nyckelroll där du arbetar med administration, information och samverkan i olika ärenden kopplade till vår bostadsverksamhet. Du har ett nära samarbete med dina kollegor och delar ansvaret för bostadsuthyrningen tillsammans med en kollega. Vårt fastighetsbestånd sträcker sig från Gävle till Luleå, och din placering är på kontoret i Sundsvall. Arbetet innefattar bland annat lägenhetsvisningar, administration av hyresavtal samt kundservice via reception, telefon och e-post. I rollen kommer du även att arbeta med: Publicering av bostadsannonser och hantering av bostadserbjudanden. Ansvar för hantering och administration av bostadsköer. Stöd till förvaltaren i frågor som rör både bostads- och lokalhyresgäster. Uppföljningar och framtagning av månadsprognoser. Ansvar för delar av besiktningsprocessen vid behov. Din bakgrund För att lyckas i rollen som uthyrare hos oss ser vi att du är en serviceinriktad person med tidigare erfarenhet av kundservice och administrativt arbete. Du har en avslutad gymnasieutbildning, och det är meriterande om du har studerat ekonomi på högskola, universitet eller genom en yrkeshögskoleutbildning. Du uttrycker dig väl på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Vi söker dig som har: Erfarenhet av uthyrning av bostäder, gärna inom offentlig sektor eller liknande strukturer. God förståelse för hyresjuridik, inklusive andrahandsuthyrning, direktbyten och överlåtelser. Erfarenhet av kontraktsskrivning. Erfarenhet av ombyggnadsprojekt eller omflyttningsprocesser. Mycket god kommunikationsförmåga och servicetänk. Van att arbeta självständigt och fatta egna beslut. Relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet. Välj själv - egenföretagare eller anställd konsult Ditt uppdrag sker ute hos kundföretaget, men du väljer om du vill arbeta som underkonsult med eget bolag eller vara konsult direkt anställd av Fasticon. Som anställd konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkring och tjänstepension. Ansök idag! Våra konsultprocesser går riktigt fort! Vi går igenom ansökningar löpande och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdatum. Tveka därför inte, skicka in din ansökan idag! Vid frågor om rollen eller konsultprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef: Imran Waheed på [email protected]. Om Fasticon Fasticon är marknadsledande specialister på kompetensförsörjning inom fastighetsrelaterade kompetenser. Vi kombinerar skarp expertis med en djup förståelse för ledarskapsutmaningar, engagerade i att rekrytera och hyra ut yrkesverksamma som bidrar till din organisations långsiktiga framgång. Våra kunder finns över hela Sverige och vi utgår från kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Läs mer på www.fasticon.se och sök lediga jobb på www.fasticon.se/lediga-jobb.
Om tjänsten Vill du ha en central roll i ett viktigt samhällsuppdrag och arbeta nära ledningen i en statlig myndighet? Nu söker vi en serviceinriktad och strukturerad administratör till Länsstyrelsen i Västernorrland. Som administratör kommer du att vara ett administrativt stöd till Länsstyrelsens landshövding och dess länsråd. Du har en nyckelroll i att skapa struktur och underlätta det dagliga arbetet i ledningen. Förekommande arbetsuppgifter - Hantera mötesbokningar, e-post och kalender för ledningen - Samordna interna och externa möten, resor och konferenser - Koordinera inbjudningar, besök och evenemang - Formulera brev och dokumentation - Administrera fakturor och sköta diarieföring Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som Administratör är ett konsultuppdrag på heltid med start 18 augusti 2025 och beräknas pågå till och med den 31 december 2025. Uppdraget utförs på Länsstyrelsens kontor i Härnösand. Krav för tjänsten: • Gymnasium eller likvärdig utbildning • Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt • Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent • Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. • Erfarenhet av arbete med administrativt ledningsstöd inom länsstyrelse eller annan statlig myndighet För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2025-06-29 Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Nyström via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Vill du arbeta på en myndighet och med administrativa uppgifter? Då har vi arbetet för dig! Varmt välkommen med din ansökan, redan idag! Om uppdraget En administratör sökes till Bemannias kund som är en myndighet med kontor över hela landet, detta gäller kontoret i Härnösand. Uppdraget beräknas starta 18 augusti 2025 och pågå till och med 31 december 2025. Arbetet sker på vardagar och under kontorstider, på heltid. Detta är ett konsultuppdrag via oss på Bemannia. Dina arbetsuppgifter I rollen som administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära att vara ett administrativt stöd, sköta mötesbokningar, mejl- och kalenderhantering, samordna interna och externa möten, boka resor, möten och konferenser, hantera förfrågningar och inbjudningar, formulera brev och dokumentation samt administrera fakturor och diarieföra. Dina kvalifikationer Gymnasium eller likvärdig utbildning Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt Minst 3 års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska såväl i tal som skrift Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 25 juni. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel, [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 939 75 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Vi har just nu en tjänst i Örnsköldsvik för en legitimerad läkare eller ST-läkare inom primärvården! Som person behöver du vara flexibel, självgående och trygg i din yrkesroll. Period: 2025-07-01 - 2025-11-28 Schema: Dagtid Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad läkare eller ST-läkare med yrkeserfarenhet inom primärvården och referenser som kan intyga din kompetens. Du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Som konsult hos oss och för det här uppdraget behöver du ha varit legitimerad i minst två år. Det förekommer sedvanliga arbetsuppgifter inom sjukvård, det är därför viktigt att du har någorlunda erfarenheter sedan innan. Vi ser dessutom att du som söker är en flexibel, ansvarstagande, social och driven person som är trygg i dig själv och brinner för att människor ska må bra. Om oss Vi är med från uppläggets start och ser fram emot att följa din resa, vi upplever nya platser tillsammans! Vi har i dagsläget uppdrag runtom i stort sett över hela Sverige, i alla dess former och med attraktiva ersättningar. Vi kan förhoppningsvis hjälpa dig att finna det du söker. Vi svarar på frågor och planerar ett upplägg tillsammans utefter dina önskemål för att du ska ha möjlighet att arbeta på dina villkor. För oss är en viktig del att du ska känna dig trygg under hela din arbetsperiod varför du utöver din lön erhåller bland annat följande förmåner: · Tjänstepension · Övriga försäkringar · Personlig kontaktperson som är tillgänglig & engagerad · Ekonomisk ersättning för boende & resor · Utbildningar Ansökan Välkommen med din ansökan via mail alternativt intresseanmälan på vår hemsida www.vivabemanning.se Telefon: 08-50 90 8000 Mail: [email protected] Känner du möjligtvis även en läkare som kan vara lämplig? Vi tar mer än gärna emot förslag.
Bilbolaget har funnits sedan 1932 och verkar inom en rad olika områden inom bilägande. Vi är Norrlands ledande återförsäljare av Volvo, Renault, Dacia, Ford samt begagnat och säljer totalt 9 000 bilar per år. Vi säljer personbilar och transportbilar, har hyrbilsverksamhet, verkstad, däckhotell, erbjuder tankning och tvätt samt har välsorterade bildelsbutiker. Bilbolaget har ca 490 medarbetare och finns på 15 orter i Norra Sverige. Vi strävar efter att vara en arbetsplats som kännetecknas av omtanke, tillgänglighet och kompetens. Varmt välkommen att söka för att bli en del av vår familj! Du har nu chansen att testa vingarna som säljare hos oss på Bilbolaget! Hos oss får chansen att arbeta med några av världens bästa och populäraste bilmärken. Vi ser till att du har de absolut bästa förutsättningarna att lyckas i rollen genom moderna verktyg och stödfunktioner - och framförallt tillgängliga, kompetenta och omtänksamma kollegor. Som säljare hos oss kommer du att ingå i ett engagerat team där ni tillsammans ansvarar för att ge kunderna bästa möjliga service och hjälpa dem att hitta rätt bil utifrån deras behov. Nöjda kunder är det vi brinner för! Vi söker en säljare av lätta transportbilar och personbilar - både nya och begagnade bilar. Som säljare hos oss är dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - Försäljning av lätta transportbilar, nya och begagnade personbilar - Aktivt jobba med uppsökande verksamhet - Planera och delta vid kundträffar och marknadsaktiviteter - Försäljning av företagets tjänster så som serviceavtal och Volvokort För att passa in hos oss är det viktigt att du uppskattar att bygga relationer med människor och drivs av att arbeta målinriktat. Du har troligen ett starkt personligt engagemang och höga ambitioner. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av försäljning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Bilbolaget strävar efter jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund. Bilbolaget ingår i AB Persson Invest som är en familjeägd koncern med anor från 1932. Alla vi som arbetar inom koncernen Persson Invest får vid goda resultat i koncernen ta del av vinsten genom vår vinstandelsstiftelse Årsringen. Vi har också möjlighet att hyra en nyproducerad lägenhet i Åre och en stuga i Hemavan. Utöver detta har vi självklart tjänstepension, personalvårdsförmåner och rabatter hos våra egna bolag. Bli en av oss du också! Ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, därför rekommenderar vi att du skickar in din ansökan redan idag! Som en del av processen kan det även bli aktuellt att du får genomföra ett personlighetstest. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Försäljningschef Göran Sahlén på 0611-521026 eller via [email protected] Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Välkommen med din ansökan!
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Vi på Hälsocentralen Centrum, mitt i Sundsvall söker nu 4 familjeläkare. Hälsocentralen har idag cirka 13500 listade patienter i alla åldrar och från alla delar av samhället. Dina blivande arbetskamrater består av familje- och utbildningsläkare, distrikts- och sjuksköterskor, undersköterskor, medicinska sekreterare, socionomer, psykolog och dietister. På Hälsocentralen Centrum finns även regionens utbildningshälsocentral för utländska läkare som gör praktisk tjänstgöring innan legitimation. Vi har även primärvårdsjouren i våra lokaler som vi bemannar med läkare och sjuksköterskor vardagar-och helgdagar gemensamt med övriga hälso- och vårdcentraler i närområdet. Tjänsterna är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Familjeläkare till Hälsocentralen Centrum, Sundsvall Arbetsuppgifter Som familjeläkare har du ansvar för din egen lista med patienter som du tar hand om i alla livets skiften. Vi söker dig som vill vara med och forma framtidens vård. Vi erbjuder dig möjligheten att vara med och påverka dina egna arbetsuppgifter och ser gärna att du deltar i vår spännande utvecklingsresa där nära vård och digitala besök står för dörren. Vi ser gärna att du tycker om att handleda och sprida kunskap till kollegorna omkring dig! Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Är specialistläkare inom allmänmedicin Behärskar det svenska språket i både tal och skrift Har B-körkort För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Självgående Flexibel Samarbetsförmåga Strukturerad Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen.
Vi har just nu en tjänst i Sundsvall för en legitimerad läkare eller ST-läkare inom primärvården! Som person behöver du vara flexibel, självgående och trygg i din yrkesroll. Period: Omgående - 2025-11-28 Schema: Dagtid Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad läkare eller ST-läkare med yrkeserfarenhet inom primärvården och referenser som kan intyga din kompetens. Du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift. Som konsult hos oss och för det här uppdraget behöver du ha varit legitimerad i minst två år. Det förekommer sedvanliga arbetsuppgifter inom sjukvård, det är därför viktigt att du har någorlunda erfarenheter sedan innan. Vi ser dessutom att du som söker är en flexibel, ansvarstagande, social och driven person som är trygg i dig själv och brinner för att människor ska må bra. Om oss Vi är med från uppläggets start och ser fram emot att följa din resa, vi upplever nya platser tillsammans! Vi har i dagsläget uppdrag runtom i stort sett över hela Sverige, i alla dess former och med attraktiva ersättningar. Vi kan förhoppningsvis hjälpa dig att finna det du söker. Vi svarar på frågor och planerar ett upplägg tillsammans utefter dina önskemål för att du ska ha möjlighet att arbeta på dina villkor. För oss är en viktig del att du ska känna dig trygg under hela din arbetsperiod varför du utöver din lön erhåller bland annat följande förmåner: · Tjänstepension · Övriga försäkringar · Personlig kontaktperson som är tillgänglig & engagerad · Ekonomisk ersättning för boende & resor · Utbildningar Ansökan Välkommen med din ansökan via mail alternativt intresseanmälan på vår hemsida www.vivabemanning.se Telefon: 08-50 90 8000 Mail: [email protected] Känner du möjligtvis även en läkare som kan vara lämplig? Vi tar mer än gärna emot förslag.
Njurunda Friskola söker behörig lärare i idrott och hälsa i åk 1-6. Njurunda friskola är en grundskola belägen ca 1,5 mil söder om Sundsvall. Skolan har ca 220 elever uppdelade på tre stadier, låg, mellan och hög. Skolan är omgiven av elljusspår, ishall, grusplan skön natur. Tjänsten är 100% lärartjänst där fokus på idrott och hälsa blir dina huvuduppdrag. Till detta kommer du ha en betydande roll kring friluftsliv och all annan form av idrott ur ett hälsoperspektiv. Vid frågor kontakta rektor på tel: 070-341 37 40.
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent på cirka 86 % hos en levnadsglad kvinna i Husum. Vi söker även timvikarier vid behov. Arbetstiderna är förlagda mellan 8-22 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Vår kund är en kvinna i 60-årsåldern som tidigare haft stroke och har Afasi. Då kunden har diabetes så kommer du som assistent att ge insulin, du kommer som assistent att få utbildning inom medicindelegering. Som personlig assistent stöttar du henne i kommunikation, förflyttningar, träningsprogram samt vanligt förekommande hushållsarbete. Då hon gärna är delaktig efter förmåga bör du som arbetar med henne vara lyhörd för hennes vilja och önskemål. Hon vill ha en aktiv vardag som gärna får innefatta matlagning,bakning,promenader och aktiviteter med Afasiföreningen. Arbetsuppgifterna är enligt följande: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor m.m. Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Följa med på planerade aktiviteter ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Vidare bör du vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Vi ser gärna att du är lugn,pratglad och social. Det är även viktigt att du kan arbeta självständigt och att du kan komma med förslag på aktiviteter att utföra. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. KRAV Körkort Tillgång till bil MERITER Vårderfarenhet eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig Sysselsättningsgrad: cirka 86%. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 1072 jobb