Lediga jobb i Västernorrlands län
Sök totalt 1219 lediga jobb i Västernorrlands län
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall som arbetar för att ge företagsamma personer i Sverige möjlighet att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande. Vår företagsinformation är tillgänglig för alla, där och när den behövs, för samhällets bästa. Tillsammans för ett enkelt och tryggt företagande. ARBETSUPPGIFTER Är du studerande eller har du nyligen tagit klivet ut i arbetslivet? Är du kundorienterad och vill hjälpa andra? I så fall kan vi erbjuda två lärorika sommarvikariat som kan ge dig användbar och värdefull erfarenhet och en inblick i vår verksamhet. Dessutom bidrar du till samhällsnyttan! I den här annonsen söker du vikariat till vår informationsförsörjningsenhet. Du kommer jobba med kundsupport om informationsförsörjning till Bolagsverkets kunder genom daglig kundkontakt, där kommunikationen sker på svenska och engelska både muntligt och skriftligt. Arbetsuppgifterna består bland annat av: • orderhantering och fakturering. • hantering av manuella leveranser av produkter. • att besvara detaljfrågor om Bolagsverkets produkt- och tjänsteutbud. • kundsupport via telefon och e-post. • avtalshantering och diarieföring. Du kommer att vara semestervikarie för vår ordinarie personal. Det innebär att vi behöver dig som kan jobba under perioden juni till augusti, enligt överenskommelse. KVALIFIKATIONER *Vad behöver du för att gå vidare i denna rekrytering? Vi vill att du har en slutförd och godkänd gymnasieutbildning och har aktuella påbörjade eller nyligen avslutade eftergymnasiala studier. Vi vill också att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med kundkontakter. Du behöver vara bra på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, så att du på ett tydligt sätt kan kommunicera med kollegor och hjälpa våra kunder. *Vad ökar dina chanser? Har du tidigare aktuell erfarenhet av arbete med kundsupport via telefon och e-post ser vi det som positivt. Har du kunskap om Bolagsverkets processer, system och produkt-/tjänsteutbud sedan tidigare arbete hos oss är det ett plus. *Hur är du som person? Du är strukturerad och noggrann och tycker om att lära dig nya saker och vill göra ett bra jobb. Du tar ansvar och kan behålla fokus även när det är mycket att lära sig eller mycket att göra. Du är bra på att ställa frågor och lyssna in behov hos kunder så att du kan hjälpa dem på bästa sätt. Du kommer att arbeta på plats i våra fina lokaler i hamnen. Du kommer att få introduktion som hjälper dig att komma in i arbetsuppgifterna. Vi tar emot ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg och senast 2 mars. Vi jobbar med löpande urval, så om du är intresserad av ett sommarvikariat skicka din ansökan redan idag! Du behöver bara bifoga ditt CV. Välkommen att söka till oss! ÖVRIGT Bifoga bara ditt CV. Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd kan ingå som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är då en förutsättning för anställning hos Bolagsverket. På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ger möjlighet till hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.
På First Camp Sundsvall - Fläsian har du chansen att jobba i en otrolig miljö bara 15 minuters kollektiv resväg från Sundsvalls centrum. Här är du med och sprider campinglycka till våra gäster tillsammans med dina kollegor. Receptionist till First Camp Vill du bidra till att skapa minnesvärda upplevelser för våra gäster på deras semester? Som Receptionist på First Camp får du en central roll i att skapa den varma atmosfär och smidiga service som våra gäster minns och uppskattar. Du är ofta deras första möte med oss – och en nyckelperson som gör deras vistelse både välkomnande och trivsam. Vilka är First Camp? Vårt mål är klart - att bli världens ledande campingkedja! För att nå dit behöver vi engagerade Receptionister som sprider glädje och får både gäster och kollegor att känna sig hemma. Kanske är du den vi letar efter? Vad innebär rollen? Som Receptionist är du vårt ansikte utåt och spelar en viktig roll i att säkerställa att gästerna har en smidig och trevlig vistelse. Du hanterar in- och utcheckning, ger information och service till gäster, hjälper till med bokningar och driver försäljning i vår butik. Även om dina främsta uppgifter ligger i receptionen och butiken, ser vi gärna att du är flexibel och kan stötta andra områden vid behov. Hos oss arbetar vi alltid utifrån gästernas behov och hittar gemensamma lösningar på de utmaningar som kan uppstå. En viktig uppgift är att Receptionisterna även sköter städkontroll och städning av stugor. Beroende på hur arbetsbelastningen ser ut, så finns det även annan personal som rycker in om det skulle vara extra mycket när det gäller städning. Vi har provat denna lösning under 2024 och det föll ut bra! Det blir bättre förståelse för hur vi kan jobba tillsammans för att skapa nöjda gäster! Vem söker vi? Vi tror att du har tidigare erfarenhet av kundservice, gärna inom reception eller liknande roll. En relevant utbildning är meriterande men inget krav. Du är strukturerad, har ett öga för detaljer och möter varje gäst med värme, även under perioder med högt tempo. Med en positiv och hjälpsam inställning är du den som alltid bjuder på dig själv och ser till teamets bästa. Vi ser gärna att du har humor och en lättsam attityd som bidrar till en trivsam arbetsmiljö. För att kunna möta våra gäster på bästa sätt behöver du behärska både svenska och engelska utan svårigheter, vilket är viktigt för att säkerställa tydlig och smidig kommunikation med både svenska och internationella gäster. Kan du fler språk, så är det meriterande! Vad Erbjuder Vi? På First Camp har många börjat i din position och sedan klättrat inom företaget. Du kommer att få möjlighet att utvecklas, lära dig nya saker och träffa människor från hela världen. Våra gemensamma värderingar styr våra dagliga handlingar: We Care: Vi jobbar tillsammans med omtanke om gästen, medarbetaren och planeten. Vi skapar en öppen och stöttande miljö där vi utmanar varandra, lär oss av misstag och firar framgångar. We Have Fun: Genom att vara oss själva och ha roligt ihop skapar vi en välkomnande stämning för alla vi möter. Tillsammans skapar vi fina minnen för våra team, kollegor och gäster. We Simplify: Framåtanda, tillsammans med viljan att lära, gör att vi ständigt förbättrar och utvecklar hur vi arbetar. Vi gör det enkelt för varandra - det ska vara lätt att göra rätt för både kollegor och våra gäster. We Deliver Results: Vi fokuserar i allt vi gör på att skapa resultat för våra gäster, kollegor och hela företaget. Målen är högt satta och vi lyckas bäst när vi använder både hjärta och hjärna. Vi erbjuder en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling och omtänksamma kollegor som delar med sig av visdom och skratt. Tillsammans vill vi fortsätta vår framgångssaga och växa med fler stjärnor som vill vara med och bygga vår framtid. Villkor Vi söker medarbetare till sommarsäsongen 2025 med varierande omfattning (20-40 h/vecka). Arbetstiderna kan inkludera tidiga morgnar, kvällar och helger i enlighet med hotell- och restaurangfackets kollektivavtal. Ansökan Vi genomför urval och intervjuer löpande, så ansök redan idag. Detta kan vara början på något fantastiskt. Vi ser fram emot din ansökan! First Camp är Skandinaviens ledande campingkoncern med över 70 destinationer i Sverige, Danmark och Norge. Vi är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu över 1 000 MSEK ett normalår. Vi är ett stort team med över 1500 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja.
I välfärdsförvaltningen arbetar cirka 2500 medarbetare. Förvaltningen styrs av Välfärdsnämnden med utgångspunkt i förvaltningens verksamhetsidé - ”Tillsammans underlättar vi människors möjlighet att leva ett meningsfullt liv” - arbetar vi för att uppnå kommunens vision: Vi bygger bäst tillsammans. Vi söker dig som korttidsbemannare inom Vård och Omsorg för sommaren 2025. Är du en problemlösare med intresse för att skapa effektiva lösningar utifrån ett helhetsperspektiv? Vill du vara en nyckelspelare inom välfärdsförvaltningen och säkerställa att rätt person är på rätt plats vid rätt tidpunkt? Gillar du arbeten med omväxlande arbetsuppgifter, i högt tempo och som ger värdefull erfarenhet? Då kan ett sommarvikariat som Korttidsbemannare vara något för dig! Arbetsuppgifter Som korttidsbemannare har du en nyckelroll inom förvaltningen och är ett centralt stöd för våra enhetschefer inom äldreomsorgen och funktionsstöd. Du kommer tillsammans med dina kollegor säkerställa att våra verksamheter har medarbetare på plats vid korttidsfrånvaro. Arbetet innebär i huvudsak att:- Stötta enhetschefer med korttidsbemanning- Arbeta i olika administrativa system- Arbeta utifrån gällande lagar, föreskrifter och verksamhetsrutiner. Som korttidsbemannare blir du anställd av Kompetensförsörjningsenheten (KFE) som är en central stödfunktion för verksamheter inom äldreomsorgen och funktionsstöd. Arbetstiden är förlagd dagtid. Kvalifikationer Som person tror vi att du är lösningsorienterad med en förmåga att se saker ur ett helhetsperspektiv. Du är flexibel och kan strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. God samarbetsförmåga och ett professionellt bemötande är en förutsättning för tjänsten. Erfarenhet av att tillsätta vikarier är meriterande. För arbetet krävs det att du har fyllt 18 år, kan tala och förstå svenska samt kunna utrycka dig i skrift. Du behöver även ha god datorvana, erfarenhet av Medvind är meriterande.Bifoga CV och personligt brev med din ansökan. Intervjuer sker löpande så ansök gärna redan idag! Välkommen med din ansökan! Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Dessa tjänster kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall som arbetar för att ge företagsamma personer i Sverige möjlighet att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande. Vår företagsinformation är tillgänglig för alla, där och när den behövs, för samhällets bästa. Tillsammans för ett enkelt och tryggt företagande. ARBETSUPPGIFTER Har du nyligen tagit studenten, pluggar du vidare eller är du relativt ny i arbetslivet? Är du kundorienterad och vill hjälpa andra? I så fall kan vi erbjuda flera olika lärorika sommarvikariat som kan ge dig användbar och värdefull erfarenhet och en inblick i vår verksamhet. Dessutom bidrar du till samhällsnyttan! För att du ska kunna erbjudas just dessa sommarvikariat behöver du ha fyllt 18 år när du börjar ditt jobb. Du kommer att vara semestervikarie för vår ordinarie personal, främst under perioden juni - augusti, med start 9 eller 16 juni. Därför vill vi att du ska kunna jobba hela den period du blir erbjuden. I den här annonsen söker du sommarvikariat inom handläggning på Företagsavdelningen. Avdelningen ansvarar för verifiering och kvalitetssäkring av företagsuppgifter. Hos oss har du möjlighet att jobba inom följande områden: • Handläggning inom företagsregistrering Som handläggare inom företagsregistrering granskar och registrerar du ändringar i företag. • Handläggning inom årsredovisning Som handläggare inom årsredovisning kommer du främst att kontrollera och registrera årsredovisningar. För båda områdena kan arbetet innebära att du ger stöd och svarar på kundfrågor både muntligt via telefon men även skriftligt, både på svenska och engelska. Du kommer även att analysera och bedöma olika typer av underlag och med stöd av lagar och regler gör du en bedömning och fattar beslut. KVALIFIKATIONER *Vad behöver du ha för att gå vidare i denna rekrytering? Vi vill att du både har slutfört din gymnasieutbildning och har fyllt 18 år när du börjar jobba. Du behöver vara bra på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, så att du på ett tydligt sätt kan kommunicera med dina arbetskamrater och hjälpa våra kunder. Du är van att använda dator som arbetsverktyg. *Vad ökar dina chanser? Vi ser helst att du har aktuellt erfarenhet av att ha arbetat med kundsupport och rådgivning i någon form, helst via telefon men även via e-post och chatt eller att du har annan erfarenhet som vi bedömer som relevant för arbetsuppgifterna. Har du dessutom pågående eller nyligen avslutade eftergymnasiala studier inom ett område som är relevant för jobbet ser vi det som positivt. Har du tidigare jobbat hos oss de senaste åren så är det också ett plus. *Hur är du som person? Du är ambitiös och noggrann och tycker om att lära dig nya saker och vill göra ett bra jobb. Du tar ansvar och kan behålla fokus även när det är mycket att lära sig eller mycket att göra. Du är bra på att ställa frågor och söka information och du tycker om att samarbeta med dina arbetskamrater för att resultatet ska bli bra. Du kommer att arbeta på plats i våra fina lokaler i hamnen och du får utbildning och introduktion som hjälper dig att komma in i arbetsuppgifterna. Vi tar emot ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg och senast 2 mars. Vi jobbar med löpande urval så om du är intresserad av ett sommarvikariat skicka din ansökan redan idag! Du behöver bara bifoga ditt CV. Välkommen att söka till oss! ÖVRIGT Bifoga ditt CV. Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd kan ingå som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är då en förutsättning för anställning hos Bolagsverket. På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och erbjuder hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.
Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall som arbetar för att ge företagsamma personer i Sverige möjlighet att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande. Vår företagsinformation är tillgänglig för alla, där och när den behövs, för samhällets bästa. Tillsammans för ett enkelt och tryggt företagande. ARBETSUPPGIFTER Pluggar du på gymnasiet eller har du nyligen tagit studenten? I så fall kan vi erbjuda sommarvikariat som kan ge dig användbar och värdefull erfarenhet och en första inblick i vår verksamhet. Dessutom bidrar du till samhällsnyttan! Du kommer att vara semestervikarie för vår ordinarie personal och hjälpa oss i en intensiv period då vi får mycket post. Därför vill vi att du ska kunna jobba från mitten av juni till början av augusti. Sommarvikariatet är på deltid, 75 %. Arbetstiderna kan variera inom ramen för vår normala arbetstid 8-16.30 beroende på behov. I den här annonsen söker du vikariat till vår posthantering. *Vad kommer du att göra där? Du kommer först och främst jobba med att öppna post som innehåller årsredovisningar och förbereda ärenden inför skanning och diarieföring. Även andra arbetsuppgifter kan bli aktuella. KVALIFIKATIONER *Vad behöver du ha för att gå vidare i denna rekrytering? Vi vill att du minst har en pågående gymnasieutbildning. Du behöver vara bra på svenska, både muntligt och skriftligt, så att du kan förstå instruktioner och på ett tydligt sätt kommunicera med dina arbetskamrater. *Vad ökar dina chanser? Vi ser gärna att du tidigare aktuell erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter och har tidigare erfarenhet av att använda dator som arbetsverktyg, men det är inget krav. Har du nyligen gått klart gymnasiet och kanske till och med läser vidare nu efter studenten ser vi det som positivt. Har du tidigare haft sommarvikariat hos oss de senaste åren så är det också ett plus. *Hur är du som person? Du tycker om att lära dig nya saker och vill göra ett bra jobb. Du kan ta ansvar för de uppgifter du får och kan behålla fokus på dina arbetsuppgifter även när det är mycket att lära sig eller mycket att göra. Du är bra på att ställa frågor och tycker om att samarbeta med dina arbetskamrater för att resultatet ska bli bra. Du kommer att arbeta på plats i Bolagsverkets fina lokaler vid hamnen. Du kommer att få introduktion som hjälper dig att komma in i arbetsuppgifterna. Vi tar emot ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg och senast 2 mars. Vi jobbar med löpande urval, så om du är intresserad av ett sommarvikariat skicka din ansökan redan idag! Du behöver bara bifoga ditt CV. Välkommen att söka till oss! ÖVRIGT Bifoga ditt CV. Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd kan ingå som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är då en förutsättning för anställning hos Bolagsverket. På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och erbjuder hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vi söker en driven och engagerad franchisetagare som vill vara en del av vårt framgångsrika team. Om du har erfarenhet av B2B-försäljning och har en god förståelse för säljprocessens alla delar, kan detta vara den spännande möjligheten du väntat på! Om rollen Som franchisetagare hos oss kommer du att driva och utveckla din egen verksamhet under vårt starka varumärke. Du kommer att arbeta nära kunder i B2B-segmentet och ditt fokus kommer att ligga på att bygga långsiktiga affärsrelationer och skapa mervärde. Vi erbjuder ett beprövat koncept och stöd för att hjälpa dig att lyckas. Ansvarsområden Utveckla och underhålla kundrelationer inom B2B-sektorn. Implementera och följa våra framgångsrika försäljningsstrategier. Säkerställa kundnöjdhet och hög servicekvalitet. Analysera marknadstrender och anpassa strategier därefter. Kvalifikationer Erfarenhet av B2B-försäljning och väl utvecklad säljförståelse. B-Körkort – ett krav för rollen. Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Personliga egenskaper Affärsdriven och resultatfokuserad. Förmåga att bygga och vårda långsiktiga relationer. Proaktiv och självgående. Teamspelare med god kommunikationsförmåga. Vi erbjuder Som franchisetagare hos oss får du möjligheten att bli en del av ett starkt och etablerat koncept med ett stort nätverk av partners. Du kommer att ha friheten att driva din egen verksamhet, samtidigt som du får stöd och resurser från oss för att lyckas. Om du är intresserad av att ta nästa steg i din karriär och bli en del av vårt dynamiska team, ser vi fram emot din ansökan!
Vi söker dig som vill jobba med inne-försäljning, kundkontakter och mötesbokningar. Du jobbar i ett team där ni har varierande uppgifter. Tjänsten är på plats och vid remote önskemål kan enbart mötesbokningar ges. Du skall ha bra förmåga att ta personer på telefon och ha säljande egenskaper.
Vi söker dig som kan reparera all möjlig slags ljud och ljusutrustning. Oftast är det enklare fel som kallödningar, säkringar som gått, kabelbrott och liknande. Men klart bra om du även kan göra mer avancerad felsökning och reparation. Se vårt sortiment på www.billebro.se Vill du även delta i kundsupport samt installera hos kunder så är det ytterligare ett plus och du får fler timmar från oss. Meddela gärna vilken bostadsort du befinner dig på och om du även förfogar över egen utrustning samt eventuellt även plats i ditt hem för service. Det finns även fler sysslor med admin och reklam om du är pigg på att jobba hemifrån med annonser på tradera, amazon, ebay, fb marketplace och våra hemsidor mm mm mm... Ange gärna dina löne-anspråk och refernser för snabbare handläggning av din ansökan.
Vi söker dig som kan reparera all möjlig slags ljud och ljusutrustning. Oftast är det enklare fel som kallödningar, säkringar som gått, kabelbrott och liknande. Men klart bra om du även kan göra mer avancerad felsökning och reparation. Se vårt sortiment på www.billebro.se Vill du även delta i kundsupport samt installera hos kunder så är det ytterligare ett plus och du får fler timmar från oss. Meddela gärna vilken bostadsort du befinner dig på och om du även förfogar över egen utrustning samt eventuellt även plats i ditt hem för service. Det finns även fler sysslor med admin och reklam om du är pigg på att jobba hemifrån med annonser på tradera, amazon, ebay, fb marketplace och våra hemsidor mm mm mm... Ange gärna dina löne-anspråk och refernser för snabbare handläggning av din ansökan.
Vi söker dig som helst själv har erfarenhet av hans metodik och upplägg. Vi har en hotellverksamhet spridd över Sverige och ämnar nu lägga till även denna typ av service för våra gäster och även för vår personal. Du får självklart gärna ha kunskap om många andra sorters behandlingar och metoder för att må bättre. Du är professionell mot både gäster och kollegor. Du har en god arbetsmoral Du är stolt över din roll, är en mild person som älskar människor och du överträffar alltid kundernas förväntningar. Som person vill vi att du är ödmjuk och genuint serviceinriktad. Vi vill att du är en aktiv medarbetare som är engagerad i det du gör med hela ditt hjärta.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 1219 jobb