Företagspresentation Till vår kund Siemens Energy, en ledande global aktör inom energibranschen, söker vi nu en Strategisk inköpare för ett uppdrag på deras site i Finspång. Företaget är tack vare högteknologisk och innovativ produktutveckling en etablerad partner inom energisektorn som levererar avancerade samt hållbara lösningar för marknadens nuvarande och framtida behov. Du får genom det här uppdraget möjlighet att arbeta i en internationell och framåtsträvande miljö där utvecklingsmöjligheterna är många. Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på 12 månader via Unik Resurs med mycket god möjlighet till förlängning. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Commodity Manager är du ansvarig för att ta fram, driva och implementera strategier inom ditt specifika köpområde – större strukturer som till exempel hus till våra gasturbiner. Du är en nyckelperson i vårt globala commodity-team, där du representerar Finspångs behov och kompetens. Tjänsten kräver ett tätt samarbete med både vår egen verkstad i Finspång och internationella leverantörer, med målet att säkerställa kapacitet, kvalitet och konkurrenskraft – både på kort och lång sikt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - Utveckla och implementera strategin för köpområdet tillsammans med det globala commodity-teamet och den lokala verkstaden. - Identifiera och utveckla en konkurrenskraftig förädlingskedja – från råmaterial till färdig produkt. - Säkerställa tillverkningskapacitet och följa upp leverantörernas prestationer. - Leda leverantörsutveckling samt initiera förbättringsarbete vad gäller kvalitet, kostnad och ledtid. - Förhandla och slutföra avtal med prioriterade leverantörer. Din profil Du är en strukturerad, kommunikativ och målinriktad person som trivs i en internationell miljö där samarbete och långsiktighet står i fokus. Du har förmågan att kombinera tekniskt kunnande med strategiskt inköpsarbete och du brinner för att skapa resultat i nära samarbete med andra. Du har troligen en teknisk högskoleutbildning och tidigare erfarenhet från industriell tillverkning, produktionsteknik eller strategiskt inköp. Du är van vid att arbeta i system som SAP eller motsvarande, och har mycket god kommunikationsförmåga – både på svenska och engelska. Krav och meriter Skallkrav: - Teknisk högskoleutbildning - Erfarenhet inom strategiskt inköp eller produktionsteknik - God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska - Vana att arbeta i SAP eller liknande affärssystem Meriterande: - Erfarenhet från gasturbinindustrin eller tung industri - Erfarenhet av globalt inköpsarbete eller arbete i matrisorganisation - Kunskap om leverantörsutveckling och upphandling av större strukturer Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;Alexandra [email protected] 727 49 79 Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Onsite, #LI-Hybrid eller #LI-Remote.
Om företaget Siemens Energy möter den ökade efterfrågan på energi i över 90 länder och bidrar till att skydda vårt klimat. Med över 94 000 anställda genererar de elektricitet för 16% av världens befolkning och strävar efter hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi genom innovativa teknologier. Siemens Energy utvecklar gasturbiner och kraftanläggningar för global användning och har en omfattande serviceorganisation. Med 3000 medarbetare i Finspång och en årlig omsättning på cirka 10 miljarder kronor är Siemens Energy en betydande aktör inom energiteknik. Dina arbetsuppgifter Vill du bidra till hållbara energilösningar genom högkvalitativa leveranser? Har du erfarenhet av kvalitetsarbete och vill ta en nyckelroll i teknikprojekt i världsklass? Vi söker nu två drivna kvalitetsprofiler till våra projekt inom energi- och processindustrin: Project Quality Manager (PQM) – ansvarar för den övergripande kvalitetssäkringen i projektet Project Supplier Quality Manager (PSQM) – ansvarar för leverantörskvalitet och produktkvalitet Oavsett roll kommer du att arbeta i en internationell miljö, nära projektteam och teknik- eller inköpsfunktioner. Din insats är avgörande för att vi ska kunna leverera komplexa projekt med högsta kvalitet till kunder över hela världen. Project Quality Manager (PQM) Ditt fokus: Som PQM leder du kvalitetsarbetet inom ett projekt och ansvarar för att upprätta och följa upp kvalitetsplaner, säkerställa efterlevnad av processer samt stödja projektteamet i kvalitetsfrågor. Du fungerar som delprojektledare och driver kvalitetsaktiviteter framåt i samverkan med interna intressenter. Exempel på arbetsuppgifter: Leda projektets kvalitetsgrupp och hantera kvalitetsbudgeten Upprätta kvalitetsplaner och följa upp aktiviteter Hantera avvikelser, felrapporter och Lessons Learned Koordinera med projektledare och andra delprojektledare Representera projektet i kvalitetsfrågor mot kund Project Supplier Quality Manager (PSQM) Ditt fokus: Som PSQM arbetar du med våra leverantörer för att säkerställa att produkter och komponenter uppfyller både kundens och våra kvalitetskrav. Du bedömer leverantörers förmåga, granskar dokumentation och koordinerar inspektioner. Rollen innebär ett nära samarbete med både externa leverantörer och interna funktioner. Exempel på arbetsuppgifter: Vara primär kontakt för kvalitetsfrågor mot leverantörer Upprätta och följa upp leverantörers övervakningsplaner Granska och validera inspektions- och testdokumentation Koordinera inspektionspunkter i projektets leveranser Stötta projekt med teknisk förståelse för gällande standarder (t.ex. PED, ISO 3834) Din profil Vi söker dig som: Har erfarenhet av kvalitetskontroll, kvalitetssäkring eller teknisk projektledning Är strukturerad, lösningsorienterad och har god kommunikationsförmåga Trivs i samarbete och har ett helhetsperspektiv Talar och skriver flytande svenska och engelska Har relevant ingenjörsutbildning eller motsvarande erfarenhet Meriterande: Erfarenhet från energisektorn, tillverkning eller svetsade konstruktioner Kännedom om standarder som CE-märkning, PED, ISO 9001 eller liknande Ansökningsförfarande Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Ida Gjärdman, [email protected] eller ring Tel: 011- 19 94 70.
Om företaget Siemens Energy möter den ökade efterfrågan på energi i över 90 länder och bidrar till att skydda vårt klimat. Med över 94 000 anställda genererar de elektricitet för 16% av världens befolkning och strävar efter hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi genom innovativa teknologier. Siemens Energy utvecklar gasturbiner och kraftanläggningar för global användning och har en omfattande serviceorganisation. Med 3000 medarbetare i Finspång och en årlig omsättning på cirka 10 miljarder kronor är Siemens Energy en betydande aktör inom energiteknik. Dina arbetsuppgifter Siemens Energy söker en person med viss teknisk bakgrund som behöver både praktisk och teoretisk förståelse och erfarenhet för att kunna utföra ett brett spektrum av varierande uppgifter och problemlösning, relaterat till schemaläggning, planering, resursorganisation och administration i allmänhet. Arbetet är i hög grad kopplat till gasturbiner och tillhörande produkter. Fokusområden kan definieras enligt följande: • Planera och samordna system- och komponentinspektioner hos Siemens Energys leverantörer. • Uppdatera och följa upp inspektionsscheman. • Planera inspektionsresurser i nära samarbete med andra avdelningar. • Tilldela inspektörer och följa upp framdriften. • Samla in, distribuera och arkivera inspektionsrapporter. • Administrera avvikelser och anmärkningar identifierade under inspektioner samt följa upp status. • Stötta genomförandeprojekt med den administrativa delen kopplad till inspektioner och rapporter. Din profil Vi söker dig med god kommunikativ förmåga och som behärskar både svenska och engelska flytande, i tal och skrift. Du har god datorvana och är van att arbeta med MS Office-paketet samt olika system, exempelvis SharePoint. Det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystem som SAP, PLM eller liknande. Vi förväntar oss också att du har minst ett par års erfarenhet från en liknande koordinerande roll, där du arbetat strukturerat och självständigt med planering och administration. Ansökningsförfarande Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag via oss på Skill. Det innebär att du är anställd hos oss på Skill och har ditt uppdrag hos Siemens Energy i Finspång. Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lindquist, [email protected] eller 011-19 94 69. #LI-DNI
Om företaget Siemens Energy möter den ökade efterfrågan på energi i över 90 länder och bidrar till att skydda vårt klimat. Med över 94 000 anställda genererar de elektricitet för 16% av världens befolkning och strävar efter hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi genom innovativa teknologier. Siemens Energy utvecklar gasturbiner och kraftanläggningar för global användning och har en omfattande serviceorganisation. Med 3000 medarbetare i Finspång och en årlig omsättning på cirka 10 miljarder kronor är Siemens Energy en betydande aktör inom energiteknik. Dina arbetsuppgifter Du kommer att arbeta inom gruppen för Mätningar och Komponenttestning av motorer, som är en del av R&D-avdelningen. Gruppen fokuserar på mätsystem som används vid prototyptester och validering. Du kommer att arbeta med system som mäter exempelvis tryck, temperatur och spaltmått. Arbetet innebär nära samarbete med innovativa kollegor som har djup erfarenhet av mätsystem utvecklade för prototyptestning av gasturbiner. Teamet består av erfarna och kompetenta medarbetare som kommer att stötta dig i din kontinuerliga utveckling. Exempel på arbetsuppgifter: - Utveckla, implementera och ge support kring mätsystemslösningar inom gasturbinteknologi. - Självständigt driva problemlösningsuppgifter och genomföra lösningar. - Ge teknisk rådgivning och support till kollegor inom produktutveckling, tillverkning och montering. - Medverka vid installation, drift och demontering av de mätsystem du ansvarar för. Din profil - Högskoleutbildning (kandidat eller högre) inom relevant område, såsom elektronik, mätteknik eller datainsamling. - Erfarenhet av elektronik, mätteknik och/eller datainsamling är meriterande. - Erfarenhet av att arbeta med mätsystem inom industriella tillämpningar är också meriterande. - Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. - Goda kunskaper i svenska, för att kunna kommunicera med verkstadspersonal. Ansökningsförfarande Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag via oss på Skill. Det innebär att du är anställd hos oss på Skill och har ditt uppdrag hos Siemens Energy i Finspång. Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Lina Andersson, [email protected] alt. 011-19 94 64
Vi på Adecco söker nu inköpare för framtida uppdrag hos vår kund Siemens Energy i Finspång. Oavsett om du har gedigen erfarenhet av inköp eller är i början av din karriär inom området, är du varmt välkommen att skicka in en intresseanmälan. Detta är en proaktiv annons med syftet att matcha din kompetens och dina karriärmål med kommande möjligheter hos vår kund. Om tjänsten Som Inköpare kommer du spela en central roll i att säkerställa tillgång till rätt material, produkter och tjänster vid rätt tidpunkt och till rätt kostnad. Ditt arbete kommer att vara varierat och kräva både analytiska färdigheter och starka mellanmänskliga relationer. Arbetet kan innebära allt från operativt inköpsarbete till strategiskt ansvar och sourcing. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Anskaffa material i rätt tid, rätt kvantitet och till rätt kvalitet • Hantering av inköpsbeställningar och fakturor • Driva och leda leverantörsmöten • Uppföljning av leveransprestation och flöde • Optimera tillgänglighet på material efter verksamhetens behov Om dig Vi söker dig som brinner för service och problemlösning, och trivs i en roll där du får vara spindeln i nätet. Rollen kräver att du klarar av att både jobba självständigt och med hög noggrannhet, men även kunna snabb omprioritera och arbeta mer intensivt med högt tempo när det krävs. Kvalifikationer • Eftergymnasial utbildning inom Inköp, ekonomi, logistik eller annat relevant utbildningsområde • Några års tidigare erfarenhet av likande roll • Goda kunskaper i SAP och Office 365 • Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, såväl tal som skrift Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Sofia Gillberg, Business Manager Adecco via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Om tjänsten Vi söker en strukturerad och ansvarstagande person med teknisk förståelse – praktisk såväl som teoretisk – för att stödja och driva ett brett spektrum av uppgifter kopplade till planering, schemaläggning, resurskoordinering och administration. Tjänsten är starkt kopplad till arbete med gasturbiner och tillhörande komponenter. Detta är ett konsultuppdrag med önskad star 1/9-25 och uppdraget är 1 år med möjlighet till förlängning. Dina arbetsuppgifter i huvudsak -Planera och samordna system- och komponentinspektioner hos externa leverantörer. -Uppdatera och följa upp inspektionsscheman. -Ansvara för resursplanering av inspektörer i nära samarbete med andra avdelningar. -Tilldela uppdrag och följa upp inspektörernas framsteg. -Samla in, distribuera och arkivera inspektionsrapporter. -Hantera och följa upp avvikelser samt stämplingspunkter som identifierats vid inspektioner. -Ge administrativt stöd till projektteam i genomförandefasen, särskilt kopplat till dokumentation och rapportering. Vem är du? -Stark kommunikationsförmåga. -Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. -Vana att arbeta med datorer och goda färdigheter i MS Office. -Erfarenhet av affärssystem är meriterande (t.ex. SAP, PLM eller liknande). Minst ett par års erfarenhet av en liknande koordinerande eller administrativ roll är meriterande. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Företagspresentation Till vår kund Siemens Energy, en ledande global aktör inom energibranschen, söker vi nu en Project Quality Manager för ett uppdrag på deras site i Finspång. Företaget är tack vare högteknologisk och innovativ produktutveckling en etablerad partner inom energisektorn som levererar avancerade samt hållbara lösningar för marknadens nuvarande och framtida behov. Du får genom det här uppdraget möjlighet att arbeta i en internationell och framåtsträvande miljö där utvecklingsmöjligheterna är många. Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på ca 12 månader via Unik Resurs med mycket god möjlighet till förlängning. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Project Quality Manager Oil and Gas spelar du en viktig roll i våra leveransprojekt. I din roll kommer du vara delprojektledare och ansvara för projektets kvalitetsaktiviteter. Du är en del av projektteamet där samverkan mellan projektmedlemmar från flera olika områden är centralt. Ni rapporterar tillsammans till den utsedda Projektledaren för projektet. I din roll kommer du bland annat att upprätta kvalitetsplaner och samordna samt övervaka kvalitetsaktiviteterna för det specifika projektet. Aktiviteterna varierar beroende på kontraktet med kund, interna instruktioner och processer, samt lokala lagar och förordningar. Arbetet innebär även att du kommer att genomföra ett antal internationella affärsresor per år, där du besöker kunder eller underleverantörer. Hur Du kommer att påverka I din roll kommer du att ansvara för projektets kvalitetskontroll och kvalitetssäkring. Du har befogenhet och ansvar för att säkerställa att kvalitetsplanen implementeras och upprätthålls. Som delprojektledare för projektkvalitet kommer du att: • Leda projektets kvalitetsgrupp och ansvara för kvalitetsbudgeten. • Ansvara för projektets tidsplan för kvalitetsaktiviteter. • Rapportera eventuella avvikelser från företagets kvalitetsledningssystem till kvalitetsledningen. • Stötta projektteamet med kvalitetsspecifik information och vägledning, inklusive avvikelser, felrapporter, Quality Gates och Lessons Learned. • Fungera som samordnare och kontaktperson för kvalitetsärenden mellan kunden och projektgruppen. Din profil Vad Du medför• Du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga och kan effektivt interagera med kollegor och andra intressenter.• Du är resultat- och kvalitetsorienterad, med en stark förmåga att sätta kunden i fokus och säkerställa att deras behov och förväntningar uppfylls.• Erfarenhet av kvalitetskontroll och kvalitetssäkring. • En högskole- eller civilingenjörsexamen inom kvalitet eller ett tekniskt område, eller lång erfarenhet inom kvalitetsområdet • Erfarenhet från arbete i projektteam är meriterande, särskilt roller som projektledare eller delprojektledare.• Du kommunicerar väl på svenska och är flytande i engelska. Ytterligare språkkunskaper värdesätts.• Kunskap om gasturbiner är meriterande Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;Jessica [email protected] 63 91 Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Hybrid
Företagspresentation Till vår kund Siemens Energy, en ledande global aktör inom energibranschen, söker vi nu en Project Supplier Quality Manager för produktkvalitet för ett uppdrag på deras site i Finspång. Företaget är tack vare högteknologisk och innovativ produktutveckling en etablerad partner inom energisektorn som levererar avancerade samt hållbara lösningar för marknadens nuvarande och framtida behov. Du får genom det här uppdraget möjlighet att arbeta i en internationell och framåtsträvande miljö där utvecklingsmöjligheterna är många. Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på ca 12 månader via Unik Resurs med mycket god möjlighet till förlängning. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Bli en del av vårt team som Project Supplier Quality Manager, där du får en central och betydelsefull roll i att kvalitetssäkra våra produkter hos våra systemleverantörer! I denna viktiga roll kommer du att ställas inför komplexa utmaningar inom ett brett segment av produkter och ha möjlighet att göra verklig skillnad i våra kundprojekt. Du kommer att samordna alla aktiviteter relaterade till leverantörskvalitet och arbeta nära ansvarig Project Quality Manager för att utveckla omfattande kvalitetsplaner. Tänk dig att vara i framkant av kvalitetskontroll där du har en betydande påverkan på våra produkter! Hur du kommer att göra skillnad: • Fungera som den primära kontakten mellan leverantörer och projektteam, och bygga starka relationer för att förbättra kvalitetsresultaten. Både interna relationer inom SEAB men även med våra systemleverantörer. • Etablera och implementera övervakningsplaner för leverantörer för att effektivt minska projektens risker. • Bedöma leverantörers förmågor att möta specifika projektkrav och säkerställa att de överensstämmer med kundernas förväntningar. SEAB driver projekt i värdens alla hörn och inget projekt är det andra likt, projektkraven kan skilja sig en hel del beroende på lokala regler och krav. Detta kan vara både utmanande och väldigt lärorikt/utveklande. • Schemalägga och koordinera inspektionsdatum med leverantörer, vilket underlättar viktiga inspektionspunkter för både kunder och Siemens Energy. • Samla in, granska och validera dokumentation om leverantörskvalitet, inklusive deklarationer, inspektions- och testplaner samt certifikat. Om teamet: Vårt team för Product Supplier Quality Management (PSQM) är ett glatt gäng bestående av 10 medarbetare, ivriga att växa och välkomna ytterligare 3-4 engagerade kollegor. Vi är stolta över vår samarbetsanda, står upp för varandra och tacklar utmaningar tillsammans. Som en del av vårt team kommer du att bidra till en dynamisk miljö som värdesätter innovation och kvalitet, och göra en verklig skillnad i våra projekt. Din profil Vad du tar med dig:• En bakgrund inom inköpskvalitet, tillverkning eller drift av roterande maskiner, pannor eller processindustrin, Svetsning.• Tidigare erfarenhet av produktkvalitet och förståelse för Tillverkningsprocesser, projektprocesser är starkt meriterande.• Erfarenhet av CE-märkning, PED, SS-EN 1090, ISO 3834, LVD eller liknande standarder är ett plus. Att veta hur man läser standarder/kundkrav är en bra egenskap.• Du behärskar svenska och engelska, både i tal och skrift är ett krav för den här tjänsten.• Du har en strukturerad och samarbetsinriktad inställning, trivs i teammiljöer och driver projekt framåt. Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;Jessica [email protected] 63 91 Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Hybrid
Vill du jobba med oss? Skolan ligger i orten Rejmyre med närhet till skog och natur. Naturen är en självklar del av undervisningen. På Rejmyre skola går ca 90 elever och på fritidshemmet är ca 45 barn inskrivna. Skolan som ligger på pendlingsavstånd från såväl Finspång och Norrköping som Katrineholm och Vingåker. På skolan arbetar vi åldersintegrerat i vissa årskurser beroende på antal barn. På Rejmyre skola är vi ett arbetslag som arbetar nära varandra, för att tillsammans nå uppsatta mål. Det innebär att det finns goda möjligheter att få igenom förslag och även få stöd i det dagliga arbetet. Arbetsgruppen har hög andel behöriga och legitimerade lärare. Vad kan vi erbjuda dig? Vi söker dig som vill arbeta som resursperson för en elev med typ 1-diabetes i årskurs 1 på vår skola. Ditt uppdrag är att ge eleven trygghet och stöd i den dagliga hanteringen av sin diabetes, både i klassrummet och under raster samt vid aktiviteter utanför skolbyggnaden. Du kommer även finnas med i fritidshemmet. Du kommer att arbeta i nära samarbete med vår skolpersonal, vårdnadshavare och vården för att säkerställa att eleven har en trygg och fungerande skolgång. Dina framtida arbetsuppgifter Övervaka och stödja elevens blodsockernivåer enligt överenskomna rutiner samt stödja eleven vid insulinhantering, kolhydratsräkning och måltider. Du ska vara en trygg vuxen vid tecken på högt/lågt blodsocker. Du följer med eleven vid förflyttningar inom skolan och vid utflykter. Du dokumenterar enligt skolans rutiner vid behov och samarbetar med elevhälsan och följer medicinska rekommendationer och instruktioner. Vem är du? Erfarenhet av att arbeta med barn, gärna i skolmiljö. Du måste ha kunskap eller erfarenhet av typ 1-diabetes, och gärna utbildad undersköterska eller likvärdig utbildning är meriterande. Du är trygg i dig själv, ansvarstagande och har empatisk personlighet. Du har en god kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta. Du behöver vara lugn och handlingskraftig i situationer där elevens hälsa påverkas. Tjänsten är en visstidsanställning på heltid från v.33 till v.51, med möjlighet till förlängning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och tjänsten kan komma att tillsättas under annonsering. Vi driver Finspång framåt! Finspång har ett rikt och varierat utbud av kultur, unika historiska miljöer och mötesplatser. Det är en levande industriort med ett starkt näringsliv med närhet till kringliggande städer. Tillsammans med näringslivet har Finspångs kommun fastslagit en gemensam vision att vi till år 2035 ska ha 30 000 invånare. Finspång utvecklas genom en drivkraft att möta samtiden och framtiden. Därför styrs kommunens verksamheter utifrån FN:s globala mål. Genom att agera lokalt för att påverka globalt vill vi bidra till en hållbar framtid för människor och miljö. Som medarbetare i Finspångs kommun är du vår viktigaste resurs. Du och dina kollegor förbättrar vardagen för andra – varje dag. Här får du möjlighet att göra skillnad, ge service till andra och ta ansvar för Finspångs utveckling. Tillsammans bygger vi stolthet och arbetsglädje på en arbetsplats som präglas av öppenhet och samarbete. Vi har en förmånsportal genom företaget Benify; Fördel Finspång, där alla våra medarbetare får ta del av förmåner, rabatter och andra erbjudanden av många olika slag, exempelvis friskvårdsbidrag. För att ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Finspångs kommun. I Finspångs kommun tillämpar vi rökfri arbetstid. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa till annonsens kontaktperson som kommer att guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Innan anställning i Finspångs kommun ska giltig identitetshandling visas. Inför rekryteringsarbetet har Finspångs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande
Företagspresentation Till vår kund Siemens Energy, en ledande global aktör inom energibranschen, söker vi nu en Mekanikkonstruktör för ett uppdrag på deras site i Finspång. Företaget är tack vare högteknologisk och innovativ produktutveckling en etablerad partner inom energisektorn som levererar avancerade samt hållbara lösningar för marknadens nuvarande och framtida behov. Du får genom det här uppdraget möjlighet att arbeta i en internationell och framåtsträvande miljö där utvecklingsmöjligheterna är många. Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på 6 månader via Unik Resurs med mycket god möjlighet till förlängning. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Mekanikkonstruktör inom Modernisering & Uppgradering blir du en nyckelperson i våra kundprojekt. Du kommer att arbeta nära projektledare, produktion och leverantörer för att säkerställa tekniskt korrekta och effektiva lösningar för våra kunder. Exempel på arbetsuppgifter: - Besvara förfrågningar kring installation och layout i samband med uppgraderingar - Ta fram ritningar och tekniska specifikationer för upphandling - Hantera frågor kring rördragning och designförändringar - Bidra i tekniska diskussioner och driva förbättringsinitiativ Din profil Du är en erfaren konstruktör som trivs i en internationell miljö och som gärna tar egna initiativ. Du är lösningsorienterad, gillar att samarbeta och tycker om att vara med där det händer. Att arbeta strukturerat och med kvalitet i fokus faller sig naturligt för dig. Skallkrav och meriterande Vi söker dig som har: - Flera års erfarenhet av mekanikkonstruktion - Vana att arbeta självständigt och ta ansvar för egna leveranser - Goda kunskaper i NX samt E3D/PDMS - God kommunikationsförmåga och vana att samarbeta i mångkulturella team - Teknisk utbildning inom relevant område (t.ex. maskinteknik) Meriterande är: - Erfarenhet från energisektorn, gärna gasturbiner - Erfarenhet av eftermarknad eller produktuppgraderingar - Erfarenhet av att arbeta i projektbaserade organisationer Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;Alexandra Linder070 727 49 [email protected] Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Hybrid
Välj ett jobb för att visa detaljer