Gävle kommun erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare! ARBETSUPPGIFTER Rekryteringsenhet Uppdragstagare arbetar bland annat med rekrytering och utredning av jourhem, familjehem, kontaktfamiljer och kontaktpersoner. Som administratör kommer du att hjälpa handläggarna med administrativ hantering av ärenden på enheten. Du kommer tillsammans med en kollega att vara ett nära administrativt stöd till medarbetarna, chef och verksamheten i stort. Är du driven, noggrann och självständig? Då är du rätt person för oss! Tillsammans gör vi Gävle bättre. Rekryteringsenheten ligger på Ruddammsgatan 27. Vår enhet består av 19 medarbetare samt en enhetschef. Som administratör kommer du att arbeta med hantering av avtal och underlag för ekonomi gällande placeringar, jourplaceringar samt granskning av utbetalningar av arvoden och omkostnader. Du arbetar i vårt faktureringssystem där du ska inhämta information om vad fakturan avser och säkerställa den innan kontering. Du ska också genomföra utbetalningar till uppdragstagare. I dina arbetsuppgifter ingår att ha kontroll och struktur på verksamhetens arkiv, både digitalt och fysiska handlingar. Arbetsuppgifterna är situationsanpassade och flexibla utifrån verksamhetens behov. Olika typer av kontorsuppgifter som hantering av dokumentation från socialnämnden, inhämtande av registerutdrag, kontroll och dokumentation. Du ska vara behjälplig med att ta fram uppgifter och ta fram statistik från olika program samt presentera dem på ett tydligt och pedagogiskt vis. Vidare ska du ansvara för verksamhetens funktionsbrevlåda i Flexite och vid behov boka resor. I dina arbetsuppgifter ingår också att, tillsammans med kollegor, samarbeta med- och avlasta administratörer på andra enheter, vara ett stöd och täcka upp vid behov. Vi har ett positivt arbetsklimat där vi arbetar tillsammans i en erfaren och stabil arbetsgrupp. Vi stöttar och ställer upp för varandra och delar den kunskap vi besitter för att främja ett gott samarbete. Rollen som administratör på Rekryteringsenhet uppdragstagare är omväxlande och utvecklande. Du är en viktig person hos oss! Intervjuer för denna tjänst planeras att genomföras under vecka 31. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en godkänd gymnasieutbildning inom administration eller ekonomi eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha systemvana och mycket goda IT-kunskaper inom Office365, främst inom Excel, Power Point och Word. Meriterande om du tidigare har arbetat inom kommunal verksamhet, inom socialtjänsten och kan verksamhetssystemet treserva samt ha tidigare erfarenhet av fakturahantering. Det är meriterande för tjänsten om du har intresse för IT-lösningar, kan ta fram statistik från Power BI, Treserva samt presentera statistik på ett pedagogiskt och tydligt sätt. Det är också meriterande om du kan systemen Flexite, Proceedo, Outlook och Teams. Det är önskvärt om du tidigare har hanterat underlag för utbetalningar till uppdragstagare och klient. Du kan räkna och har lätt för att se om en uträkning ser felaktig ut. Du skall kunna uttrycka och formulera dig väl i tal och skrift i det svenska språket. Du har en språklig säkerhet och kan anpassa det till olika situationer, syften och mottagare. Du kan planera och organisera ditt arbete, har lätt för att sätta upp mål, följa upp och avsluta aktiviteter. Dessutom eftersträvar du att leverera resultat både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt och har lätt för att fokusera på kundens behov för att uppnå god kundtillfredsställelse. Du ser vad som behöver prioriteras, är effektiv och använder resurserna för att på bästa sätt nå resultat. Att anpassa dig till olika situationer är självklart för dig och du kan ändra ditt syn- och förhållningssätt. Du har lätt för att samarbeta med andra, vara behjälplig och har ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete. Du ser möjligheter i förändringar. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt. Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie. Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit. Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Transcom is all about people, and we’re looking for a HR Business Partner to support our team in Gävle and help create a workplace where everyone thrives. You’ll be incharge of the local HR support and help foster a people-centered culture. If you’re passionate about making a difference, apply today and join us! Join us as a HR Business Partner! In this role you will: * Coach and support managers in operational HR matters * Support the business in labor law issues * Develop and drive business-oriented HR work * Support managers' work in developing and ensuring the organizational and social work environment * Proactive attendance management (frisknärvaro), rehabilitation, and employee satisfaction * Union collaboration and negotiations * Administrative tasks are part of this role, but large portions are automated or handled by our Global People Services * Foster a positive work culture What's in it for YOU! * Permanent position, with 6 months probation period * Inclusive environment, that makes you feel supported, encouraged, and welcome from day one * Work experience that boosts your career opportunities * You'll get the chance to deepen your HR knowledge by close collabriation with the HR team and HR Manager * You'll have the opportunity to specialize in the HR area you're most passionate about * Continuous development through our internal learning platforms and best practices sharing * Team building events, sports, and social responsibility events; * Health care allowance * Subsidized meals with Rikskortet * Salary - 36.000 SEK - 38.000 SEK per month What we are looking for: * Native written and spoken proficiency in Swedish * Good English language skills (at least B2 level) * Able to work from the office in Gävle * High sense of responsibility, willingness and ability to organize work independently and to work efficiently * Energetic, initiative personality with great communication skills * Previous experience and/or education in the human resources What Life at Transcom is like! At Transcom, we’re relentlessly committed. To our clients and each other. Every day, someone starts their journey with Transcom. Taking the potential they have today and turning it into skills for the future. Getting recognized for working hard, being a team player, and supporting others. Championing positive, lasting change in their teams and communities. That’s just how we are at Transcom. Here we care and root for each other. You’re included, just as you are, from day one. And with the right mindset, there’s no end to how far we can go together.
Junora är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet, där verifierade säljare själva kan publicera sina auktioner vid behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och innovera vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som Distriktsansvarig Säljare är du företagets ansikte utåt i din region och ansvarar för att skapa och vårda befintliga relationer med kunder inom olika branscher. Du kommer delvis att få tillgång till förbokade möten, men också själv ansvara för att boka egna. I rollen ingår även att utbilda nya kunder i vår plattform och stötta dem i att publicera objekt till försäljning. Du arbetar självständigt inom din region men ingår i ett team som stöttar och samarbetar för att nå framgång. Ansvarsområden Bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. Boka och genomföra möten samt spontana kundbesök. Hantera hela försäljningsprocessen för kunder inom olika branscher. Utbilda nya kunder på vår plattform och hjälpa dem att publicera objekt. Rapportera sin aktivitet i CRM-system. Vem är du? Vi söker dig med erfarenhet av försäljning, gärna inom B2B, som trivs med att bearbeta kunder både via telefon och personliga besök. Du är självgående, ansvarstagande och har en naturlig förmåga att bygga långsiktiga relationer. Ett stort driv, engagemang och disciplin gör att du når de mål som sätts upp. Kvalifikationer B-körkort. Flytande svenska i tal och skrift. Grundläggande datorkunskaper. Vi erbjuder Förmånsbil. Fast lön med provisionsmöjligheter. Mobiltelefon och arbetsdator. Tjänstepension och friskvårdsbidrag. En trygg arbetsplats där din utveckling står i fokus.
Vuxenpsykiatrins heldygnsvård erbjuder specialistpsykiatrisk vård dygnets alla timmar för patienter med allvarliga psykiatriska tillstånd. Uppdraget kommer att vara riktat mot våra tre heldygnsvårdsavdelningar i Gävle; allmänpsykiatrisk vårdavdelning, psykosvårdavdelning samt rättspsykiatrisk vårdenhet. Tjänsten är ett vikariat på ett år med möjlighet till förlängning, placerad på Gävle sjukhus och innebär arbete dagtid. ARBETSUPPGIFTER Som medicinsk sekreterare hos oss kommer du att ha en varierad och viktig roll. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att upprätthålla en effektiv och kvalitativ administrativ verksamhet som skapar bästa möjliga förutsättningar för patienterna och vårdpersonalen. Som medicinsk sekreterare hos oss kommer du bland annat att arbeta med • medicinsk dokumentation såsom journalanteckningar, brev, remisser och intyg • administrering i journalsystemet Cosmic • digital diktering • patientklassifikation, diagnosregistrering och KVÅ-registreringar • hantering av ärenden kopplade till tvångsvård. Hos oss får du • en dynamisk arbetsplats med varierande arbetsuppgifter • ett nära samarbete med kollegorna på mottagningen samt andra medicinska sekreterare från andra enheter • möjlighet att utveckla både dig själv och verksamheten. Läs mer om våra förmåner här: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har ett genuint intresse för service och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö. Du är stresstålig, tar eget ansvar och har förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du är en lagspelare. Du samarbetar smidigt med olika yrkeskategorier och externa kontakter, och har en positiv inställning till förändringar och nya arbetsuppgifter. Du arbetar strukturerat och noggrant, är snabb i tanke och handling, och uppskattar att bidra med din kompetens i det vårdadministrativa arbetet. Du är lösningsfokuserad, flexibel och ser det som en självklarhet att ge ett professionellt bemötande, både internt och externt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. I rollen som medicinsk sekreterare ska du • vara utbildad medicinsk sekreterare • ha god datorvana • behärska det svenska språket väl i både tal och skrift. Före erbjudande om anställning har arbetsgivaren rätt att begära ett utdrag från belastningsregistret. ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
🩺 Vi söker legitimerade sjuksköterskor! Är du legitimerad sjuksköterska och söker nya utmaningar i en flexibel och meningsfull roll? Vi söker nu engagerade sjuksköterskor för uppdrag inom olika kommuner, regioner och privata vårdgivare runt om i landet. Du får möjlighet att arbeta i varierande miljöer med trygga villkor och stor frihet att påverka ditt eget schema. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag! ------------------------------------ KVALIFIKATIONER Leg. sjuksköterska Om oss Health Connect är ett bemanningsföretag med säte i Göteborg. Vi erbjuder en stor bredd av uppdrag över hela landet. När du arbetar genom Health Connect kan du förvänta dig: Konkurrenskraftig lön ISO-certfierade Resor och boende ( i de fall du önskar arbeta på annan ort är vi behjälpliga med att ordna resa och boende) Tjänstepension enligt ITP, Försäkringar Hög servicenivå av erfarna konsultchefer Konsultträffar
🩺 Vi söker legitimerade sjuksköterskor! Är du legitimerad sjuksköterska och söker nya utmaningar i en flexibel och meningsfull roll? Vi söker nu engagerade sjuksköterskor för uppdrag inom olika kommuner, regioner och privata vårdgivare runt om i landet. Du får möjlighet att arbeta i varierande miljöer med trygga villkor och stor frihet att påverka ditt eget schema. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag! ------------------------------------ KVALIFIKATIONER Leg. sjuksköterska Om oss Health Connect är ett bemanningsföretag med säte i Göteborg. Vi erbjuder en stor bredd av uppdrag över hela landet. När du arbetar genom Health Connect kan du förvänta dig: Konkurrenskraftig lön ISO-certfierade Resor och boende ( i de fall du önskar arbeta på annan ort är vi behjälpliga med att ordna resa och boende) Tjänstepension enligt ITP, Försäkringar Hög servicenivå av erfarna konsultchefer Konsultträffar
Om arbetsplatsen Högskolan i Gävle är en av Sveriges populäraste högskolor. Vi erbjuder ett 60-tal utbildningsprogram och 330 fristående kurser inom humaniora, vård och medicin, samhälls- och naturvetenskap samt teknik. Vi har 19 000 studenter, 750 anställda och ett samlat campus i vackra omgivningar. Högskolan har fyra strategiska forskningsområden som fokuserar på samhällsutmaningar: Hållbar stadsutveckling, hälsofrämjande arbete, innovativt lärande och intelligent industri. Sedan 2023 är Högskolan en del i Europauniversitet EU GREEN som arbetar för att stärka kvaliteten inom den högre utbildningen i EU samt ökat utbyte för både studenter och anställda. Högskolans vision är Förstahandsvalet för alla som vill göra skillnad. Vi erbjuder bland annat: - God arbetsmiljö: medarbetarundersökningen visar hög trivsel och arbetsglädje - Generöst friskvårdsbidrag, i topp bland Sveriges lärosäten - Flexibelt arbetssätt På Avdelningen för ekonomi arbetar ca 65 medarbetare inom ämnena företagsekonomi, juridik och nationalekonomi. Utbildningen bedrivs huvudsakligen kopplat till Ekonomprogrammet 180 hp (campus och distans), Fastighetsmäklarprogrammet (180 hp) med inriktning företagsekonomi respektive rättsvetenskap samt två magisterprogram i företagsekonomi (båda om 60 hp), med inriktning redovisning respektive hållbar internationell företagande. Avdelningens forskning koncentreras kring fyra forskningsinriktningar med koppling till Högskolans strategiska forskningsområden: Economic Crime & Business Ethics, Digital Technology & Business, Sustainable Agreements & Negotiations och Sustainable Organization & Management. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna består till största delen av undervisning, kursansvar, handledning och examination inom rättsvetenskap allmänt, särskilt fastighetsrätt, arbetsrätt och/eller socialrätt samt skatterätt. Undervisningen sker på grund- och avancerad nivå och är förlagd dels på campus, dels på distans. Undervisningen bedrivs både självständigt och tillsammans med andra lärare. Deltagande i avdelningens och ämnets gemensamma arbete liksom samverkan med det omgivande samhället utgör en viktig del av anställningen. Anställningen erbjuder goda möjligheter att medverka i utvecklingen av verksamheten, både vad gäller kursinnehåll och pedagogik liksom utvecklingen av ämnets forskning. Merparten av arbetstiden förväntas vara campusförlagd vid Högskolan. Tjänsteställe är Gävle. Kvalifikationer För att vara behörig att anställas som universitetsadjunkt i rättsvetenskap ska den sökande dels ha antingen juristexamen, kandidatexamen i rättsvetenskap eller annan examen som arbetsgivaren finner likvärdig. Den sökande ska även ha: - Beprövad och dokumenterat pedagogisk skicklighet inom högre utbildning - Dokumenterad erfarenhet av pedagogisk verksamhet inklusive planering, utförande (undervisning och examination), utvärdering och utveckling av utbildning. Vidare beaktas följande i nämnd ordning: - ämnesmässig bredd inom civilrätt, främst fastighetsrätt och/eller arbetsrätt - ämnesmässig bredd inom skatterätt och/eller socialrätt Det är meriterande för den sökande att ha dokumenterad erfarenhet av ovan nämnda arbetsuppgifter. Den sökande ska ha god samarbetsförmåga och administrativ skicklighet med hänsyn till anställningens innehåll och arbetsuppgifter. Då undervisningen förväntas ske dels på svenska, dels på engelska, är goda kunskaper i det svenska respektive det engelska språket en förutsättning för anställningen. Ansökan ska innehålla CV, personligt brev och eventuella andra handlingar som du önskar att åberopa. Provanställning kan komma att tillämpas. Kontakt Nina Daskalova Biträdande Avdelningschef 026-64 87 63 [email protected] Övrigt Högskolan i Gävle eftersträvar en jämn könsfördelning och ett aktivt arbete med lika villkor i alla delar av organisationen. Inför denna rekrytering har Högskolan i Gävle tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare och liknande.
Det som motiverar oss är att förbättra vårdsverige och se till att sjukhus, vårdcentraler och kommuner kan ge patienter den vård som behövs genom att förse dem med vårdpersonal som vill göra skillnad. Vi har otroligt engagerade läkare ute på uppdrag över hela Sverige och söker nu fler som vill bli en del av oss och som vill vara redo för kommande uppdrag. Just nu söker vi läkare till Gävle under hösten med start i oktober. Skicka in följande dokument - CV - Yrkeslegitimation - Två chefsreferenser från dem två senaste jobben Vi erbjuder Vi erbjuder flexibilitet, konkurrenskraftiga villkor och en personlig kontakt genom hela processen. Vill du exempelvis ha hjälp att sätta ihop ett CV som verkligen sticker ut? Våra konsultchefer finns här för dig – de hjälper dig gärna att skapa en ansökan som fångar uppdragsgivarens intresse och lyfter fram din kompetens. Vi tror på personlig service och ser till att du alltid får det stöd du behöver på vägen. Lär känna oss Pelmatic är ditt familjära bemanningsföretag inom hälso- och sjukvården i Sverige. Vi är familjeföretaget med den långa erfarenheten, vi har funnits i bemanningsbranschen sedan 2002 och har uppdrag för dig inom kommuner, regioner och privata aktörer. Välkommen hem till oss Medan du tar hand om vården, tar vi hand om dig. Även om du är långt hemifrån på ett uppdrag får vi dig att känna dig betydelsefull och trygg. Det är hos oss du tar av dig skorna och känner dig som en del i det familjära företaget. Gå in via länken nedan och skicka in en intresseanmälan så berättar vi mer om våra spännande möjligheter. Vi ser fram emot att höra från dig och välkomna dig in i vår gemenskap! https://www.pelmatic.se/ [email protected] 0455-68 79 00
Som sjuksköterska inom bemanning gäller det alltid att ligga steget före i planeringen. Vi har nu uppdrag för dig i höst i Gävle. Uppdragsperioden gäller i höst med start i september. Inget körkort krävs till denna verksamhet. Om Pelmatic Pelmatic är ditt familjära bemanningsföretag inom hälso- och sjukvården i Sverige för dig som är sjuksköterska och läkare. Vi är familjeföretaget med den långa erfarenheten, vi har funnits i bemanningsbranschen sedan 1979 och har uppdrag för dig inom kommuner, regioner och privata aktörer. Tillsammans med dig som sjuksköterska och läkare förbättrar vi vårdsverige – genom att du som konsult hos oss får ett uppdrag på rätt plats där varje ny dag innebär nya möjligheter för dig att göra det du gör bäst. Medan du tar hand om vården, tar vi hand om dig. Även om du är långt hemifrån på ett uppdrag får vi dig att känna dig betydelsefull och trygg. Vi är din arbetsgivare som bryr sig! Det är hos oss du tar av dig skorna och känner dig som en del i det familjära företaget. Välkommen in till oss! Säkra ditt höstuppdrag redan nu – Gå in via länken nedan och skicka in en intresseanmälan så hör vi av oss inom kort. https://www.pelmatic.se/
Legitimerade sjuksköterskor sökes till uppdrag i Gävle v.27 Vill du kombinera en sommarvecka i vackra Gävle med ett givande och uppskattat uppdrag? Just nu söker vi legitimerade sjuksköterskor till ett spännande uppdrag hos vår kund i centrala Gävle, på Södra Centralgatan, under vecka 27.Ett fint demensboende där du kan vara med och göra skillnad. Om uppdraget Uppdraget gäller under perioden måndag 30 juni – fredag 4 juli, kl. 07.00–21.00. Vi behöver bemanna både dag- och kvällspass: Dagpass: kl. 07.00–16.00 (60 min rast) Kvällspass: kl. 15.00–21.00 (utan rast) Vi är flexibla beroende på dina möjligheter – det viktigaste är att vi säkerställer bemanning för hela dagen. Detta är ett utmärkt tillfälle för dig som vill arbeta i en meningsfull roll i sommar, där din insats verkligen gör skillnad. Kanske känner du även någon kollega som skulle passa? Tipsa gärna vidare! Ansökan Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret.Glöm inte att bifoga ett fullständigt CV som visar att du har erfarenhet av uppdragets krav, samt referenser som styrker dina erfarenheter. Urval och intervjuer sker löpande, så vi ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta kontaktpersonen nedan.Besök gärna www.vardlanken.se/lediga-jobb för att se alla våra aktuella uppdrag. Om oss Vårdlänken Bemanning & Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att erbjuda dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom att säkerställa rätt kompetens på rätt plats. Vi har över 26 års erfarenhet av vårdbemanning, och våra kunder finns över hela Sverige – både inom privat och offentlig sektor. Vi erbjuder skräddarsydda bemanningslösningar och rekryterar även till fasta tjänster. Det gör oss till en helhetsleverantör inom vård och omsorg. Läs mer på www.vardlanken.seFölj oss på LinkedIn: www.linkedin.com/company/vardlanken
Välj ett jobb för att visa detaljer