Om arbetsplatsen Högskolan i Gävle är en av Sveriges populäraste högskolor. Vi erbjuder ett 60-tal utbildningsprogram och 330 fristående kurser inom humaniora, vård och medicin, samhälls- och naturvetenskap samt teknik. Vi har 19 000 studenter, 750 anställda och ett samlat campus i vackra omgivningar. Högskolan har fyra strategiska forskningsområden som fokuserar på samhällsutmaningar: Hållbar stadsutveckling, hälsofrämjande arbete, innovativt lärande och intelligent industri. Sedan 2023 är Högskolan en del i Europauniversitet EU GREEN som arbetar för att stärka kvaliteten inom den högre utbildningen i EU samt ökat utbyte för både studenter och anställda. Högskolans vision är Förstahandsvalet för alla som vill göra skillnad. Vi erbjuder bland annat: - God arbetsmiljö: medarbetarundersökningen visar hög trivsel och arbetsglädje - Generöst friskvårdsbidrag, i topp bland Sveriges lärosäten - Flexibelt arbetssätt Avdelningen för elektroteknik, matematik och naturvetenskap vid Högskolan i Gävle söker en doktorand inom miljövetenskap med fokus på att inventera biologisk mångfald i solcellsparker. Arbetsuppgifter Detta är en doktorandtjänst inom miljövetenskap med fokus på att inventera och analysera biologisk mångfald i solcellsparker, en betydande del av framtidens fossilfria energiförsörjning. Projektet studerar den biologiska mångfalden av fåglar, däggdjur, insekter och markfauna, där både ryggradsdjur och ryggradslösa djur används som indikatorarter. Särskilt fokus läggs på pollinerande arter, som spelar en central roll för ekosystemtjänster som pollinering. Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av att forska inom ramen för projektet ”BioSolar —Solcellsparker: En möjlighet att återställa biologisk mångfald på jordbruksmark”. Som doktorand kommer du att genomföra omfattande fältarbete för att studera den biologiska mångfalden i olika solcellsparker. Du kommer att utföra inventering av olika organismgrupper, som fåglar och däggdjur, och insekter plus andra evertebrater. Olika inventeringsmetoder kommer att användas för de olika djurgrupperna. Projektet syftar till att studera hur biologisk mångfald varierar inom och mellan solcellsparker beroende på storlek, ålder och i jämförelse med omgivande marker som åker, äng och skog. Projektet handlar även om att studera hur acceptansen för solcellsparker är i omgivande samhällen i anslutning till solcellsparkerna (men detta ingår dock inte i doktoranduppgifterna). Forskningen sker inom ramen för ett externfinansierat tvärvetenskapligt forskningsprojekt inom Biodiversa och sker i samverkan med flera europeiska universitet. Deltagande länder i projektet är bland annat Spanien, Portugal, Polen och Ungern. Arbetsuppgifterna omfattar att genomföra det vetenskapliga projektet: - att skriva en doktorsavhandling (en sammanläggningsavhandling med 4–6 delarbeten), - att genomföra kurser motsvarande minst 60 högskolepoäng, - undervisning och genomförande av administrativt arbete, - att regelbundet delta i akademiaktiviteter såsom seminarier och möten. Som doktorand kommer du att arbeta både självständigt och tillsammans med andra i projekt. Du kommer även att diskutera och förklara forskningen för personer som inte är verksamma inom det egna ämnet såväl nationellt som internationellt. Utbildningen avslutas med en Filosofie doktorsexamen i ämnet Miljövetenskap motsvarande 240 högskolepoäng på forskarnivå. Examen utfärdas av Högskolan i Gävle. Fysisk närvaro på arbetsplatsen vid Högskolan i Gävle värderas högt. Kvalifikationer För att bli antagen till forskarutbildning (kap 7 39 § högskoleförordningen) krävs Grundläggande behörighet: avlagd examen på avancerad nivå, fullgjort kursfordringar om minst 240 hp, varav minst 60 hp på avancerad nivå, eller förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper på annat sätt. Särskild behörighet: minst 90 hp fullgjort i huvudområdet miljövetenskap eller motsvarande, på grund- eller avancerad nivå, varav minst 15 hp ska utgöras av examensarbete på avancerad nivå, eller, på annat sätt inom eller utom landet förvärvade, motsvarande kunskaper. Behörigheten ska vara uppfylld senast sista ansökningsdag. Vi söker kandidater med: • god förmåga att uttrycka sig på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt • erfarenhet av experimentell design och dataanalys • förmåga att samla in data under fältförhållanden • förmåga att undervisa • förmåga att utföra administrativt arbete • personliga egenskaper, såsom hög grad av självständighet, samarbetsförmåga, vilja att söka ny kunskap, kunna kommunicera med personer med olika bakgrund och ha ett strukturerat tillvägagångssätt. • körkort, minst behörighet AM/B Övrigt som är meriterande: - God ämneskunskap inom ekologi, organismbiologi -God artkunskap - Teknisk skicklighet med diverse utrustning som behövs för att inventera olika organismgrupper - Förmåga att snabbt lära sig ny teknik och omsätta teoretiska kunskaper i praktiska tillämpningar. Information om urval, antagning och anställning: Urvalet av sökande till en studieplats sker på basis av den sammanvägda bedömningen av den sökandes förmåga att tillgodogöra sig utbildningen. Endast den som antagits till forskarutbildning får anställas som doktorand. Första anställningsperioden gäller ett år och den kan därefter förnyas med högst två år i taget. Själva forskarutbildningen omfattar fyra års heltidsstudier (Kap 5, 7 § högskoleförordningen). Den faktiska anställningen kan dock förlängas till fem år ifall 20 % för institutionstjänstgöring/undervisning räknas in. Ansökan till utbildningsplats ska åtföljas av: 1) meritförteckning med dokument som styrker grundläggande och särskild behörighet, 2) personligt brev på max en sida som beskriver motiv för doktorandtjänsten, 3) en förteckning över referenser och kopior på relevanta arbeten (till exempel examensarbeten, eventuell vetenskaplig publikation) samt övriga handlingar som önskas åberopas. Kontaktpersoner Per Ängskog Biträdande avdelningschef 026 - 648827 [email protected] Annika Jägerbrand Docent, huvudhandledare 070 - 234 04 61 [email protected] Övrigt Högskolan i Gävle eftersträvar en jämn könsfördelning och ett aktivt arbete med lika villkor i alla delar av organisationen. Inför denna rekrytering har Högskolan i Gävle tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare och liknande.
Är du konsult / interim och söker nytt uppdrag som utvecklare inom .NET? Är du tillgänglig för uppdrag i Gävle? Läs då vidare! Vill du leda utvecklingen av en ny SaaS-lösning och bidra till ett bolag i stark tillväxt? Här får du, med din expertis och erfarenhet, möjligheten att gå in och stötta en av våra kunder ett SaaS-bolag med ett egenutvecklat affärssystem som utvecklare inom .NET. Start önskas så snart som möjligt, uppdraget är initialt på sex månader med option till förlängning. Vi erbjuder dig I detta konsultuppdrag har du som utvecklare inom .NET en konsultativ och drivande roll för att skapa initiativ. Rollen är bred och varierande med många kontaktytor. Du kommer få möjlighet att påverka och driva förändringsarbete i en komplex miljö. Ansvaret är både på operativ och strategisk nivå inom ditt område. Det här gör du hos oss Uppdraget går ut på att ta ett nytt projekt från behovsinsamling till lansering. Du kommer vara med och konkretisera kundkrav, strukturera arbetet och se till att utvecklingen kommer framåt. Rollen innebär både kodning och att ta initiativ, styra prioriteringar och fördela arbetsuppgifter. Teamet består idag av sex utvecklare, där du förväntas vara den seniora kraften som driver projektet tekniskt och metodiskt. Miljön är Microsoft-baserad (.NET, C#, Azure, Web API) och all utveckling sker inhouse. Ditt team och arbetsplats Arbetet kan utföras helt på distans, men möjlighet att komma till kontoret i Gävle ses som en fördel. Mer om dig För att lyckas i rollen ser vi att du har gedigen erfarenhet av systemutveckling i Microsoftmiljö, gärna med fokus på .NET och Azure. Du är trygg i att ta lead i projekt, vet hur man omvandlar behov till tydliga leverabler och gillar att få saker att hända. Rollen kräver att du är självgående, initiativtagande och van vid att arbeta strukturerat även i en föränderlig miljö. Du behöver kunna uttrycka dig obehindrat på svenska, både i tal och skrift. Så här får vi kontakt Detta är ett konsultuppdrag där du antingen blir anställd av oss på Ada Digital eller anlitas som underkonsult, beroende på vilken lösning som passar dig bäst. I tillsättningen strävar vi efter att ge dig en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Och vi vill veta mer om dig och din potential! För att ansöka behöver du inte bifoga några dokument. Skriv istället en kort motivering och bifoga din LinkedIn-profil. Urval kommer sker löpande och uppdraget kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!
Zeppelin Sverige AB är exklusiv återförsäljare för Caterpillar Inc. i Sverige och erbjuder nya och begagnade entreprenad- och gruvmaskiner, uthyrningstjänster samt motorer och elgeneratorer. I utbudet finns mer än 100 maskintyper, från minigrävmaskiner till gigantiska gruvtruckar. Maskinerna är driftsäkra, bränsleeffektiva och bygger på modern teknologi. I segmentet för motorer och generatorer är Zeppelin en ledande leverantör av lösningar för applikationer inom industri, marin och järnväg. Den svenska verksamheten är komplett med försäljning, service, finansiering och uthyrning. I organisationen finns gedigen kunskap hos servicetekniker och ingenjörer som servat Caterpillar-produkter under årtionden. Zeppelin tar hand om kunder i hela Sverige och har cirka 520 anställda på 14 platser från norr till söder. Zeppelin Sverige AB är en del av den tyska Zeppelin-koncernen. Mer information finns på zeppelin-cat.se. På Zeppelin Power Systems är vi stolta över att vara i framkant inom innovation och serviceleverans. Genom att samarbeta med Caterpillar sätter vi standarden för excellens inom motorteknik. Som ledare för fältserviceteamet med placering i Gävle kommer du att spela en viktig roll i att organisera vårt serviceteam, säkerställa smidig schemaläggning och en effektiv leverans av tjänster. Som en viktig pusselbit i vår eftermarknads team, så ansvarar du för att leda och organisera våra duktiga fältservicetekniker i Sverige. I rollen som Field Service Team Leader kommer du att ha personalansvar och i ditt dagliga arbete ingår det planering, arbetsberedning och att upprätthålla våra högt uppsatta krav på säkerhet. Du kommer att medverka till att utveckla verksamheten och personalen. Du kommer att ha mycket kontakt med både kunder och tekniker på daglig basis. Du kommer att rapportera till Service Operations Manager som är placerad vid vår verkstadsanläggning i Gävle. Ett urval av förekommande arbetsuppgifter: * Arbetsleda servicetekniker. * Koordinera inkommande jobb. * Planering av inkommande kunders felanmälningar och reparationer * Ansvar för arbetsmiljö och säkerhet för din personal * Uppföljning med kunder i samarbete med Service Operations Manager samt säljavdelningen Din erfarenhet och personlighet: För att lyckas i tjänsten och för att kunna bidra till utvecklingen av våra rutiner och vår avdelning är det meriterande om du tidigare arbetat i en arbetsledande befattning. * Vi ser en stor fördel i att du har en drivande och initiativtagande ådra, vilket du kommer ha användning för när du tillsammans med kollegor och Service Operations Manager driver förbättringar av våra processer och leveranser, allt för att våra kunder ska erbjudas bästa tänkbara service. * Vidare behöver du uppvisa en god administrativ förmåga * Du behöver vara strukturerad och självgående så att du kan arbeta med många saker parallellt där prioritering mellan olika uppgifter är av stor vikt. * Arbetet innebär kontakt med våra kunder vilket kräver att du är serviceinriktad och bra på att kommunicera. * Du behöver även ha goda kunskaper i både svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt då vi dagligen kommunicerar på båda språken. Vi erbjuder: * En fast månadslön * Du får möjlighet att representera ett av världens starkaste varumärken * En arbetsmiljö där man kan medverka till utveckling och förbättring * Zeppelin Sverige AB är en stabil arbetsgivare med goda anställnings- och arbetsvillkor Din ansökan: Sista ansökningsdagen är 2025-06-30, men vi tillämpar löpande urval varpå vi uppmuntrar dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vill du veta mer om tjänsten, företaget eller rekryteringsprocessen ringer du till Sebastian Karlsson Service Operations Manager +46 70-508 62 84.
Redovisnings- och ekonomichef OGRAFY Group Är du en erfaren ekonom som drivs av både struktur och samarbete? Vill du kombinera din ekonomikompetens med ledarskap och samtidigt bidra till ett hållbart samhälle? Vi söker dig som vill fortsätta utvecklas och som vill vara med och göra skillnad – tillsammans med andra. Hos OGRAFY Group får du möjlighet att ta ett helhetsansvar i en verksamhet där vi hjälper våra kunder att fatta bättre beslut för människor, miljö och samhälle. Är det intressant att kombinera detta med ditt affärsinriktade arbetssätt? Då kan det här vara nästa steg för dig. Varmt välkommen till oss på OGRAFY Group! Om rollen Som redovisnings- och ekonomichef arbetar du på koncernnivå och har ansvar för redovisning och rapportering inom vår koncern OGRAFY Group, där bland annat Esri Sverige och Esri Finland ingår. Rollen kombinerar det strategiska koncernperspektivet med en operativ förankring i det dagliga arbetet. Du leder ett mindre team redovisningsekonomer i Esri Sverige och samverkar med CFO i Sverige samt CFO i Finland. Du utvecklar koncernstandarder för redovisning, ansvarar för uppföljning av vår ekonomi samt genomför årsplanering av ekonomiarbetet inklusive bokslut och revision. Du deltar också i styrelsearbetet samt driver/är med och driver koncerngemensamma projekt såsom exempelvis CSRD och ISO 14001. Rollen innebär ett övergripande ekonomiskt ansvar och du rapporterar direkt till koncernchef. Dina ansvarsområden Stötta koncernchef med underlag, analyser och beslutsstöd. Leda och utveckla Esri Sveriges ekonomiteam, inklusive personal- och arbetsmiljöansvar. Övergripande ansvar för redovisning och ekonomistyrning för Esri Sverige och övriga svenska koncernbolag. Sammanställa koncernrapporter, budget och prognos samt driva utvecklingen av gemensamma redovisnings- och uppföljningsstandarder. Ansvara för årsbokslut, deklaration och årsredovisning samt kontakt med revisionsbyrå. Hantera och optimera koncernens cashflow, valutahantering samt placering av överskottslikviditet. Huvudkontakt mot bank, försäkringsbolag och revisorer. Aktivt delta i styrelsearbetet för OGRAFY Group AB och säkerställa bolagsformalia. Medverka i due diligence-processer vid förvärv och vara ett stöd i avtalshantering. Bidra till digitalisering, automatisering och effektivisering av ekonomiarbetet. Delta i Business Boards och strategiska forum för verksamhetens utveckling. Kvalifikationer och personliga egenskaper Du har utbildning på högskole-/universitetsnivå, inom ekonomi, redovisning eller annat som vi bedömer likvärdigt. Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete inom redovisning, controlling eller revision. Erfarenhet av styrelsearbete och att arbeta nära ledning Erfarenhet av koncernredovisning God kunskap om skatte- och redovisningsregler. Koncernspråket är engelska så du har goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Meriterande Erfarenhet av personal- och arbetsmiljöansvar Erfarenhet från bolag med växande koncernstruktur Erfarenhet av digitalisering/automatisering inom ekonomi Erfarenhet av arbete med ISO-certifieringar samt CSRD Om dig För att trivas hos oss tror vi att du är prestigelös, flexibel och drivande. Du har förmåga att se delarna för sig samt helheten och hur det hänger ihop. Du är nyfiken och relationsskapande och intresserad av att utveckla dina medarbetare. Du trivs med att ta ansvar, skapa struktur och hitta långsiktiga lösningar. Du behöver ett affärsinriktat tänk kring ekonomi och gillar att bygga för framtiden, med förtroende, omtanke och tydlighet. Vi sätter stor vikt vid personliga egenskaper vid tillsättningen av denna tjänst. Övrigt Resor förekommer i tjänsten. Tjänsten är placerad på något av våra kontor i Gävle eller Kista. Utgår du från Kista medför det resor till Gävle med viss regelbundenhet. Ansökan Tjänsten är på heltid och tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. På grund av semesterperioder är annonsen öppen en längre tid med sista ansökningsdag tisdagen den 2025-08-10. Vi går dock igenom ansökningar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vill du veta mer? Har du frågor eller funderingar om tjänsten? Tveka inte att höra av dig till Gunilla Larsson, CFO OGRAFY Group, på 076 760 98 12. Vi ser fram emot din ansökan! Vill du lära känna oss lite bättre redan nu? Läs mer om oss och våra bolag på ografy.se OGRAFY Group är en koncern med några av Nordens ledande företag där geografisk information spelar en nyckelroll i att vässa kundens IT-baserade beslut. Vi tillhandahåller världsledande kunskap och arbetar med världens främsta programvaror för hantering av geografisk information. Våra kunder är idag företag, kommuner och myndigheter. De tjänster och lösningar vi erbjuder har ofta ett starkt positivt hållbarhetsfokus. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Hedesunda Färnebo Din hälsocentral ligger 3,7 mil söder om Gävle. Upptagningsområdet omfattar Hedesunda och stora delar av Österfärnebo och Gysinge. Befolkningsunderlaget i området är cirka 3 900 med 3 350 aktivt listade. Hedesunda Färnebo Din hälsocentral ingår i verksamhetsområde primärvård Gävle som består av åtta offentligt drivna hälsocentraler. Vi bedriver primärvård utifrån hälsovalsuppdraget med läkarmottagning, luftvägsmottagning, hembesök, BVC, distriktssköterskemottagning, psykosocialt team, arbetsterapi och fysioterapi. Vi är en liten och trivsam hälsocentral med arbetsglädje och ett mycket bra teamarbete. Vi arbetar kontinuerligt för en bra arbetsmiljö. ARBETSUPPGIFTER Är du arbetsterapeut och vill jobba tillsammans med oss för våra patienters möjlighet till aktivitet och hälsa? Tjänsten erbjuds på 100 procent. Behovet stationärt på Hedesunda Färnebo Din hälsocentral är 50 procent, och övriga 50 procent ingår man i teamet i verksamhetsområde primärvård Gävle. Som arbetsterapeut hos oss kommer du bland annat att arbeta med • bedömning av aktivitetsförmåga i samråd med patienten och behov av rehabiliteringsinsatser • bedömningar, förskrivning av hjälpmedel, utprovning, uppföljning enligt förskrivningsprocessen • minnesutredningar som ett komplement till distriktssköterskas och läkares bedömning/utredning • att formulera utlåtanden i ärenden som gäller bostadsanpassning, samt ansökan om personlig assistent • kontroll av hjälpmedelskostnader och hyresansvar • patientundervisning och rådgivning • individuell behandling i hög grad i samarbete med andra professioner • bedömningar och arbetsterapeutiska åtgärder i patientens hem. Hos oss får du • kollegialt stöd genom att ingå i ett nätverk med andra arbetsterapeuter som arbetar i verksamhetsområde primärvård Gävle • delta i regelbundna möten för kollegiala diskussioner, där ni samverkar vid ledigheter och är ett nära stöd för varandra i vardagen • möjlighet att under viss tid arbeta med administration på distans. Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker en flexibel och engagerad kollega som trivs att vara en del i utvecklingen på hälsocentralen och inom primärvården. Du är ansvarstagande och lösningsfokuserad med god samarbetsförmåga då vi har ett tvärprofessionellt samarbete. I rollen som arbetsterapeut ska du • vara legitimerad arbetsterapeut • inneha giltigt B-körkort. För den här tjänsten är det meriterande om du har erfarenhet av arbete inom primärvård och/eller hemsjukvård. ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Inspireras du av att träffa nya människor? Vill du kunna styra din egen tid mot uppsatta mål? Vill du kunna påverka din inkomst? Då tror vi att denna tjänst kan vara något för dig! Isolerab söker en pålitlig och initiativtagande person till vårt härliga säljteam! Isolerab är en ledande helhetsleverantör inom isolering, ventilation och mögelbehandling. Vår affärsidé är att erbjuda friskare inomhusklimat och lägre energikostnader till våra kunder - och vi har verkligen lyckats. Med flera tusen nöjda kunder runt om i Dalarna, Gästrikland, Västmanland, Uppsala, Örebro och Stockholm är vi mycket stolta över våra första 14 år. Vi har haft en snabb tillväxt i företaget – och den fortsätter. Nu ser vi fram emot en mycket ljus framtid, både på existerande och framtida marknader. Jobbet som fältsäljare på Isolerab Nu söker vi dig som vill vara vår representant i Gävle. Rollen som fältsäljare innebär i huvudsak uppsökande försäljning men även besiktning och rådgivning. Att möta kunder, både befintliga och nya är en stor och viktig del i arbetet. Vi erbjuder dig en härlig företagskultur med glädje och energi. För oss är det viktigt med gemenskap och att ha roligt på jobbet. Som fältsäljare får du: Kontinuerlig utbildning inom kundbemötande, försäljningsteknik och personlig utveckling Stora utvecklingsmöjligheter inom vårt växande företag Förmånsbil Kollektivavtal Roliga event och motiverande tävlingar i form av utlandsresor mm En attraktiv lönemodell Vem söker vi? Med fokus på att anställa rätt medarbetare vill vi positionera oss som en av de stabilaste spelarna i branschen. Och när vi säger rätt medarbetare menar vi dig som har initiativförmåga, energi och en positiv inställning till livet. Vi söker dig som gillar människor, att ge service och göra kunden nöjd. Om du också har en god kommunikativ förmåga och kan strukturera och organisera ditt arbete för att nå uppsatta mål så vill vi gärna träffa dig. Din tidigare erfarenhet och utbildning är mindre viktig för oss. Har du rätt inställning så ger vi dig verktygen för att lyckas. Vi ser fram emot din ansökan! Urval Urval och intervjuer för tjänsten sker löpande så ansök redan idag.
Har du ett starkt affärsdriv och vill leda verksamheten med ett engagerande ledarskap? Nu söker vi söker dig som brinner för resultat, kvalitet och service. I vår verksamhet blir jobbet både inspirerande och utvecklande. Välkommen till Coor - hos oss är du skillnaden! Om uppdraget Coor har fått det viktiga uppdraget att ansvara för fastighetsdriften vid flera sjukhus och skolor i Gästrikland och Hälsingland. Vi söker dig som vill använda din kompetens och ditt engagemang för att skapa trygga, fungerande miljöer för patienter, elever och personal. Hos oss blir du en del av ett team som värdesätter service, samarbete och viljan att hela tiden utvecklas tillsammans. Om rollen I rollen som platschef har du det övergripande ansvaret för budget, resultat, kvalitet och kunddialog för flera enheter inom din region. Du arbetar tätt tillsammans med driftchefer och team för att säkerställa att ni når era mål inom områden som kundnöjdhet, medarbetarengagemang och en sund ekonomi. Rollen innefattar även att utveckla kundrelationer och driva förbättringsarbete inom din region. Om dig Vi söker dig som är en naturlig ledare med starkt affärsfokus och ett genuint intresse för att bygga långsiktiga relationer. Du har ett proaktivt och lösningsorienterat arbetssätt och är duktig på att identifiera nya möjligheter och skapa förbättringar. Som ledare är du trygg, kommunikativ och coachande, och du drivs av att motivera ditt team mot gemensamma mål. Vi ser att du har: - Flerårig ledarskapserfarenhet inom fastighetsbranschen. - Goda kunskaper om fastighetsteknik och Aff-avtal. - Dokumenterad erfarenhet av att leda flera geografiskt spridda enheter. - Erfarenhet av budget- och resultatansvar. - Stark förmåga att skapa och utveckla framgångsrika kundrelationer. - Goda ledaregenskaper med erfarenhet av förändringsarbete. - Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. - Körkort B samt flexibilitet för resor inom regionen. Vi erbjuder Coor är en långsiktig arbetsgivare som erbjuder utvecklingsmöjligheter i en trygg och innovativ miljö. Vi kombinerar stabiliteten av ett stort bolag med entreprenörsanda och nytänkande. Hos oss arbetar vi aktivt för att skapa en stark servicekultur och engagerar oss i medarbetarnas utveckling. - Fast lön enligt kollektivavtal samt avtalspension och försäkringar. - Förmåner som föräldralön och friskvårdsbidrag. - Utbildnings- och utvecklingsmöjligheter inom din roll. Om tjänsten - Anställningsform: Tillsvidare - Sysselsättningsgrad: Heltid 100% - Arbetstid: Vardagar, kontorstider - Startdatum: Efter överenskommelse - Provanställning: 6 månader Bakgrundskontroller utförs på all vår personal vid anställning och vi använder personlighetstester, läs mer här: https://www.coor.se/karriar/rekryteringsprocessen/ Övrig information Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. För att följa GDPR tar vi endast emot ansökningar via vår annons. Välkommen med din ansökan! All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med denna rekryteringsprocess undanbedes vänligen. På Coor möter vi varandra med nyfikenhet och värme. Hos oss arbetar människor med olika personligheter, bakgrunder och talanger. Coor är service; vi tar hand om våra kunders fastigheter, lagar mat, städar, välkomnar gäster, levererar post och sköter alla de hundratals Facility Management-tjänster som krävs för att en arbetsplats eller fastighet ska fungera på bästa sätt. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa de bästa arbetsmiljöerna i Norden – smarta, hållbara och fyllda med glädje, för både våra kunder och oss själva. Tillsammans skapar vi värde genom att utföra, leda och effektivisera våra kunders serviceverksamheter så att de kan fokusera på vad de gör bäst. Resten tar vi hand om. Genom vår varma kultur och vårt starka samarbete har vi roligare och skapar mer värde för våra kunder. Det ser vi varje dag. Det är därför vi är ett av Nordens ledande företag inom Facility Management.
Är du en serviceinriktad och positiv drifttekniker? Är du intresserad av ett varierande och utvecklande arbete tillsammans med ett engagerat team på ett stort och innovativt företag? Tveka inte att skicka in din ansökan! Vilka är vi?Här blir du en del av ett varmt, prestigelöst och inkluderande företag som ger våra medarbetare stort eget ansvar. Vi är fokuserade på innovation och för att uppnå det har vi en utvecklingsinriktad kultur som ger dig möjlighet att växa i karriären. Om uppdraget Coor har fått det viktiga uppdraget att ansvara för fastighetsdriften vid flera sjukhus och skolor i Gästrikland och Hälsingland. Vi söker dig som vill använda din kompetens och ditt engagemang för att skapa trygga, fungerande miljöer för patienter, elever och personal. Hos oss blir du en del av ett team som värdesätter service, samarbete och viljan att hela tiden utvecklas tillsammans. Vad kommer du att få arbeta med?Som drifttekniker kommer du att arbeta brett och varierande inom fastighetsrelaterade tjänster i en dynamisk miljö. Du kommer tillhöra ett arbetsteam som har god samverkan mellan kompetenserna i en stöttande, trivsam och inkluderande arbetskultur. I dina arbetsuppgifter som drifttekniker ingår huvudsakligen att: - Utföra löpande ronderingar, tillsyn och skötsel av fastigheter - Felsökning och underhåll av tekniska anläggningar - Ansvara för att felanmälningar blir utförda i tid och med rätt behov/kunskap - Kommunikation med underentreprenörer och kollegor, muntligt och skriftligt. - Medverka vid upprättande och uppföljning av underhållsplaner och förbättringsförslag - Göra riskbedömningar i arbetsmiljön och komma med förslag till utveckling - Utföra uppdragsbaserade arbeten utöver avtal - Vara kundfokuserad och ha en affärsmässig god kundrelation Vem är du?Du är en initiativrik och målinriktad lagspelare med modet att kunna ta beslut för att ha framfart i arbetet. Du är en trygg och social person som bidrar till en god stämning i teamet och har en positiv och lyhörd kommunikation med medarbetare, kund och underleverantörer. Du arbetar strukturerat och noggrant. Vi söker dig som har: - Utbildning inom fastighets-/driftteknik eller motsvarande erfarenhet - Arbetslivserfarenhet inom drift-/fastighetsteknik - Erfarenhet av något/flera av följande områden: el, styr- och regler, ventilation och kyla, VVS-tekniska anläggningar - B-körkort - God dator- och systemvana - God förmåga i tal och skrift i svenska - God förståelse för engelska Det är meriterande om du har: - Utbildning inom mobila arbetsplattformar, fallskyddsutbildning, heta arbeten, anläggningsskötare eller andra relevanta områden - Erfarenhet av Maximo, Faciliate - Erfarenhet av fastighetsdrift i sjukhusmiljö Vi erbjuder trygga och säkra arbetsvillkor - En varm och välkomnade arbetskultur - Introduktion till alla nyanställda för att ge dig en bra start i arbetet - Friskvård för att gynna en balans i livet - Förmåner som avtalspension, försäkringar, föräldralön och friskvårdsbidrag. - Möjlighet att utvecklas inom ett stort och växande företag - Löpande kompetensutveckling med utbildningar och kurser Om tjänsten - Anställningsform: Tillsvidareanställning - Sysselsättningsgrad: Heltid 100% - Arbetstid: Måndag - fredag 07:00-16:00. Beredskap ingår - Startdatum: Enligt överenskommelse - Provanställning: 6 månader För att säkerställa en rättvis och träffsäker rekryteringsprocess använder vi personlighetstester, och vid anställning utför vi även bakgrundskontroller på all vår personal. Övrig information Vid frågor kontakta rekryterande chef: [email protected] Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. För att följa GDPR tar vi endast emot ansökningar via vår annons. Vi ser fram emot din ansökan! All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med denna rekryteringsprocess undanbedes vänligen. På Coor möter vi varandra med nyfikenhet och är stöttande. Hos oss jobbar människor med olika personlighet, bakgrund och talang tillsammans. Vi blir starkare, har roligare och ger mer värde till våra kunder när vi blir inkluderade och litade på. Vi ser det varje dag. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa de bästa arbetsmiljöerna i Norden – smarta, hållbara och fulla av glädje, för våra kunder och oss själva. Vårt sätt att lyckas med det och de komplexa utmaningar vi står inför varje dag är att ha ambition att se längre än våra konkreta arbetsuppgifter. Det är antagligen därför vi är ett av Nordens ledande företag inom Facility Management.
Vill du göra skillnad varje dag? Vi söker en engagerad projektledare inom fastighetsdrift som vill bidra till att regionens dagliga verksamhet fungerar smidigt. Om uppdraget Coor har fått det viktiga uppdraget att ansvara för fastighetsdriften vid flera sjukhus och skolor i Gästrikland och Hälsingland. Vi söker dig som vill använda din kompetens och ditt engagemang för att skapa trygga, fungerande miljöer för patienter, elever och personal. Hos oss blir du en del av ett team som värdesätter service, samarbete och viljan att hela tiden utvecklas tillsammans. Om rollen I rollen som projektledare kommer du att ansvara för driften av projekt, framför allt inom bygg och installation samt relaterat till underhållsplaner - tillsyn, skötsel och planerat underhåll - för fastigheterna. Exempel på arbetsuppgifter: - Operativ projektledning och samordning - Kalkylera projekt samt upprätta anbud till kund - Upprätta leverantörsavtal och hantera beställningar relaterade till projekt - Löpande kommunicera med beställare och övriga intressenter kring status, tidplan, ekonomi och framdrift för pågående projekt - Aktivt arbeta med förbättring av rutiner och arbetssätt - Agera byggarbetsmiljösamordnare (BAS-P, BAS-U) Vem är du? För att trivas i rollen som projektledare inom fastighetsdrift ser vi att du är en trygg och noggrann person som tar fullt ägarskap för ditt arbete. Du har en naturlig förmåga till att ta egna initiativ och är strukturerad i ditt arbetssätt. Du trivs med att samarbeta och besitter en enkelhet i att skapa goda relationer med människor där du har en genuin förståelse för deras olika behov. Du är lösningsorienterad, engagerad och hanterar komplexa situationer med ett lugn och ett leende. Flexibilitet och anpassningsförmåga är en självklar del av din personlighet, och du uppskattar att arbeta både självständigt och i team. Din positiva inställning och ditt starka engagemang gör att du alltid strävar efter att leverera service av högsta kvalitet. Vi söker dig som har: - 3-5 års erfarenhet av projektledning inom teknisk installation eller motsvarande - God förståelse och dokumenterad kunskap inom Entreprenadjuridik såsom AB/ABT eller motsvarande - Teknisk högskoleutbildning inom fastighetsförvaltning, fastighetsutveckling, byggnad eller motsvarande - Erfarenhet av verksamhetsutveckling och förändringsledning - Vana vid kunddialoger och styrgruppspresentationer - Dokumenterad kompetens inom Bas-P/Bas-U - God förståelse för projektekonomi och processer - Mycket god svenska och engelska i tal och skrift - Körkort B Meriterande: - Projektledarutbildning eller motsvarande - Tidigare erfarenhet av arbete med underhållssystem, Maximo eller liknande - Projekterfarenhet samt erfarenhet av fastighetsteknik på sjukhus och skolor Vad vi erbjuder? - En trygg, säker och trivsam arbetsplats - Introduktion till ditt nya arbete för att ge dig en bra start - Lön enligt kollektivavtal - Förmåner som avtalspension, försäkringar, föräldralön och friskvårdsbidrag - Chans att utvecklas både inom din arbetsgrupp och andra delar av företaget Om tjänsten Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid (100%) med inledande provanställning på 6 månader Placering: Område Gävle Arbetstid: Vardagar, kontorstider Tillträde: Enligt överenskommelse Bakgrundskontroller utförs på all vår personal vid anställning, läs mer här: https://www.coor.se/karriar/rekryteringsprocessen/ Övrig information och kontaktuppgifter Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta rekryterande chef Simon Turtle via mejl på [email protected]. Vi hanterar löpande de ansökningar som kommer in och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig! All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med denna rekryteringsprocess undanbedes vänligen. På Coor möter vi varandra med nyfikenhet och värme. Hos oss arbetar människor med olika personligheter, bakgrunder och talanger. Coor är service; vi tar hand om våra kunders fastigheter, lagar mat, städar, välkomnar gäster, levererar post och sköter alla de hundratals Facility Management-tjänster som krävs för att en arbetsplats eller fastighet ska fungera på bästa sätt. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa de bästa arbetsmiljöerna i Norden – smarta, hållbara och fyllda med glädje, för både våra kunder och oss själva. Tillsammans skapar vi värde genom att utföra, leda och effektivisera våra kunders serviceverksamheter så att de kan fokusera på vad de gör bäst. Resten tar vi hand om. Genom vår varma kultur och vårt starka samarbete har vi roligare och skapar mer värde för våra kunder. Det ser vi varje dag. Det är därför vi är ett av Nordens ledande företag inom Facility Management.
Coor har fått det stora förtroendet att leverera fastighetsservice till ett flertal sjukhus i Gävleborg. Med fokus på kompetens, engagemang och samarbete söker vi nu en avtalscontroller som brinner lite extra för just administration! Vilka är vi? Coor är en trygg arbetsgivare med många utvecklingsmöjligheter inom din kompetens och i karriären. I ett nära partnerskap med vår kund spänner sig Coors uppdrag över flera områden där huvuddelen består av teknisk drift och förvaltning. I vårt åtagande ställs det höga krav på oss gällande kunskap, service och tillgänglighet som ska lämna ett positivt avtryck hos sjukhusets medarbetare samt besökare. Om uppdraget Coor har fått det viktiga uppdraget att ansvara för fastighetsdriften vid flera sjukhus och skolor i Gästrikland och Hälsingland. Vi söker dig som vill använda din kompetens och ditt engagemang för att skapa trygga, fungerande miljöer för patienter, elever och personal. Hos oss blir du en del av ett team som värdesätter service, samarbete och viljan att hela tiden utvecklas tillsammans. Vad kommer du att få arbeta med? Som avtalscontroller inom vår fastighetsleverans i Gävleborg hanterar du enklare fakturering, inköp och övriga ärendehanteringar. Vi söker dig som vill utvecklas eller som är i början av din karriär inom ekonomi/administration. Din uppgift blir att effektivt planera, koordinera och administrera förfrågningar och säkerställa att vi levererar enligt kundens förväntningar med stor professionalism och hög servicekvalitet. I dina arbetsuppgifter ingår huvudsakligen: - Kontrollera tidskrivning och övrig information inför stängning av arbetsorder i Maximo - Ansvara för att administrera avtal - Säkerställa att all fakturering och uppdatering är korrekta i Maximo - Hantera enklare uppgifter inom bokföring - Arbeta med ständig förbättring och utveckling av vår serviceleverans Vem är du? Du är engagerad och flexibel med ett högt servicefokus där du besitter förmågan till att snabbt kunna växla mellan olika arbetsuppgifter. Att prioritera och lösa problem som uppstår är något du hanterar med enkelhet. Strukturerat arbete och långsiktig planering är något du trivs med. Du har ett starkt driv och stor uthållighet och trivs extra bra med att fokusera på att nå uppsatta mål. Din sociala kompetens är tongivande vilket är viktigt då rollen innebär mycket kontakt med både vårdpersonal, kollegor och leverantörer. En positiv grundattityd och förmågan att skapa goda relationer värdesätts högt. Vi ser att du har: - Administrativ vana att hantera olika typer av datorsystem - Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem - Har goda kunskaper i svenska samt engelska i både tal och skrift - Har god datorvana i Office 365 främst i Excel och Power Point Meriterande: - Erfarenhet av Faciliate - Erfarenhet av IBM Maximo - Erfarenhet av Rillion (f.d. Palette) - Erfarenhet av arbete inom fastighetstekniska leveranser Vi erbjuder trygga och säkra arbetsvillkor - En varm och välkomnade arbetskultur - Introduktion till alla nyanställda för att ge dig en bra start i arbetet - Friskvård för att gynna en balans i livet - Förmåner som avtalspension, försäkringar, föräldralön och friskvårdsbidrag - Möjlighet att utvecklas inom ett stort och växande företag - Löpande kompetensutveckling med utbildningar och kurser Om tjänsten - Anställningsform: Tillsvidareanställning - Sysselsättningsgrad: 100% - Arbetstid: 07:00-16:00 - Startdatum: 1 december - Provanställning: 6 månader Din arbetsplats är på Gävle sjukhus. För att säkerställa en rättvis och träffsäker rekryteringsprocess använder vi personlighetstester och utför bakgrundskontroller på all vår personal vid anställning. Övrig information Vid frågor kontakta rekryterande chef: Simon Turtle, [email protected] Vi hanterar ansökningar löpande så sök redan i dag. För att följa GDPR tar vi endast emot din ansökan via vår annons. All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med denna rekryteringsprocess undanbedes vänligen. Välkommen med din ansökan! På Coor möter vi varandra med nyfikenhet och värme. Hos oss arbetar människor med olika personligheter, bakgrunder och talanger. Coor är service; vi tar hand om våra kunders fastigheter, lagar mat, städar, välkomnar gäster, levererar post och sköter alla de hundratals Facility Management-tjänster som krävs för att en arbetsplats eller fastighet ska fungera på bästa sätt. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa de bästa arbetsmiljöerna i Norden – smarta, hållbara och fyllda med glädje, för både våra kunder och oss själva. Tillsammans skapar vi värde genom att utföra, leda och effektivisera våra kunders serviceverksamheter så att de kan fokusera på vad de gör bäst. Resten tar vi hand om. Genom vår varma kultur och vårt starka samarbete har vi roligare och skapar mer värde för våra kunder. Det ser vi varje dag. Det är därför vi är ett av Nordens ledande företag inom Facility Management.
Välj ett jobb för att visa detaljer