Gävle kommun erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare! ARBETSUPPGIFTER Kom och gör Gävle tryggare med oss! Tjänsten är ett föräldravikariat på 6 månader. Som Fältassistent arbetar du för att skapa goda kontakter med barn och unga, deras föräldrar samt övriga nätverk. Fältgruppens uppdrag att mobilisera resurser syftar primärt till att verka förebyggande utifrån kända riskfaktorer, men även till att kunna agera i situationer där utmanande förutsättningar redan har uppstått. Det kan bland annat handla om att initiera och/eller leda specifika gruppverksamheter eller individuella kontakter med syftet att motverka utvecklingen av ett destruktivt och/eller normbrytande beteende. Som Fältassistent arbetar du uppsökande dagtid, kvällar och i viss mån helger mot olika stadsdelar i Gävle, skolor, fritidsgårdar och föreningar som möter barn och ungdomar i sin profession. Arbetet utgår från ett systemiskt förhållningssätt, där nätverkstänkande och nätverksarbete är av central betydelse. För att skapa varaktiga och positiva förändringar för ungdomarna anser vi att delaktighet och inflytande är nyckelbegrepp i arbetet. Myndighetsutövning ingår ej i arbetsuppgiften. För denna tjänst krävs utdrag ur polisens belastningsregister. Detta kommer ENDAST att begäras in av slutkandidaten i det sista steget i rekryteringsprocessen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen, alternativt annan examen på högskole- eller universitetsnivå med inriktning på socialt arbete, beteendevetenskap eller pedagogik. Du har erfarenhet av arbete inom socialtjänstens område. Körkort B och körvana krävs för tjänsten. Det är meriterande om du har god kunskap om systemiskt orienterade arbetsmetoder, nätverksarbete och har erfarenhet av att leda barn och ungdomar. För att lyckas i rollen så har du har förmågan att, både självständigt och tillsammans med andra, fatta snabba och tydliga beslut. Du har en god initiativförmåga. Du har lätt att skapa och bibehålla goda relationer, både intern och externt. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner. Du tar egna initiativ och har förmågan att skilja på sak och person. Du anpassar dig till olika situationer, och har förmågan att ändra ditt syn- och förhållningssätt Du har förmågan att leda, motivera och inspirera andra och får dem att utvecklas och må bra. Du är bra på att skapa en öppen dialog och anpassar ditt agerande utifrån situationen. Du skapar tillitsfulla relationer och får andra att känna sig trygg: ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt. Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie. Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit. Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
En utvecklande och samhällsviktig verksamhet väntar dig som vill utvecklas på Forsmark! Här erbjuder vi dig som har ett intresse för kärnkraft att kombinera studier och praktiskt arbete för att bli radiofysiker. Varmt välkommen in med din ansökan! OM TJÄNSTEN Forsmarks kärnkraftverk är den enskilt största elproducenten i Sverige och producerar en sjättedel av den el som förbrukas nationellt. Forsmark arbetar för och har som mål att göra Sverige fossilfritt inom en generation. Denna tjänst riktar sig till dig som ser dig göra en karriär inom kärnkraften och bidra till en fossilfri framtid. I denna roll får du kombinera studier och praktiskt arbete samt få handledning av seniora kollegor. Här ges du möjlighet att utveckla din kunskap inom en bristkompetens som är unik i kärnkraftsbranschen. Vår ambition är att du på sikt ska ta dig an rollen som radiofysiker på Forsmark. Du erbjuds - Utbildning inom aktivitetsmätning med germaniumdetektor - Stora möjligheter till utveckling och framtida karriärvägar internt på Forsmark - Lönetillägg för dig som pendlar minst 5 mil till Forsmark, exempelvis för dig som bor i Uppsala, Gävle eller Tierp - Kollektivtrafik till och från Forsmark som är anpassade efter dina arbetstider Detta är ett konsultuppdrag och ambitionen är att du på sikt ska bli anställd av Vattenfall på Forsmark. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som radiofysiker ansvarar du för friklassning av kärntekniskt avfall från verksamheten. Du kommer att mäta aktivitetsinnehållet i radioaktivt avfall till slutförvar och avfall för friklassning. Du ser till att verksamheten följer uppställda mål och uppfyller myndighetskraven samt håller dig uppdaterad på utvecklingen inom verksamhetsområden. * Genomföra gammaspektrometiska mätningar av fast avfall från Forsmark * Framtagande av rapporter, instruktioner och typbeskrivningar för kärnavfall och avfallsverksamheten * Vara med och utveckla mättekniken och samarbeten kring avfallshantering inom Vattenfall * Ge tekniskt stöd och support inom radiofysik och friklassning inom verksamheten VI SÖKER DIG SOM - Har ett motiverat intresse för att utvecklas inom radiofysik - Har en kandidat- eller högskoleingenjörsexamen inom teknisk fysik eller teknisk kemi - Är flytande i svenska i tal och skrift då det krävs för kommunikation och dokumentation För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Ordningsam - Stabil - Ansvarstagande Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning. Säkerhetsprövningen omfattar registerkontroll samt säkerhetsprövningssamtal i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Utöver säkerhetsprövningen kommer ett drogtest att genomföras. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Du kan läsa mer om Forsmark här
Är du en social stjärna med intresse för IT och digitala lösningar? Då har vi på Mirva jobbet för dig! Vi söker nu en IT-säljare med uppgift att utveckla både nya och befintliga kunder. Välkommen att bli en del av vårt team i Gävle! 🚀 Om Mirva Efter nästan 30 år i branschen lämnar vi nu Gibongruppen och tar nästa steg och bildar ett nytt gemensamt namn – Mirva. Ett nytt varumärke, med samma lokala kraft, personliga service och tekniska spetskompetens. Mirva är din lokala IT-partner som sätter både medarbetare och kunder i centrum. Vi vet att våra medarbetares drivkraft för hållbara IT-lösningar driver vår framgång. Vi tror på idéer från alla delar av organisationen och strävar efter att skapa en miljö där du känner att allt är möjligt. Med lokal ledning har vi alltid korta beslutsvägar vilket ger dig möjligheten att påverka din och våra kunders utveckling och nå din fulla potential. Vi arbetar ständigt för att förbättra, utmana och förändra, och vi gör det tillsammans för att skapa affärsvärde för våra kunder. Din roll hos oss Som säljare hos oss på Mirva har du en nyckelroll i att inspirera och utmana företag inom IT att tänka nytt. Du ansvarar för att boka och genomföra möten med både nya och befintliga kunder, där du fördjupar dig i deras vardag, behov och långsiktiga mål. Med en genuin förståelse för kundens verksamhet guidar du dem mot att nå sina mål genom våra konsulttjänster och lösningar. Läs mer om Mirvas tjänsteerbjudande HÄR. Vem söker vi? För att lyckas som säljare hos oss behöver du ha en stark drivkraft och vara lyhörd för kundens behov. Du trivs med att ta eget ansvar och har lätt för att skapa förtroende i dialog med kund. Vidare arbetar du målinriktat och har en vilja att ständigt utvecklas. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper men vi ser även att du har: ✔ Erfarenhet inom B2B-försäljning, gärna inom IT och digitala lösningar ✔ God svenska och engelska i tal och skrift ✔ B-körkort Hos oss kan du förvänta dig Hög grad av delaktighet och inflytande Stora möjligheter till personlig och professionell utveckling Tätt samarbete mellan team och kollegor Ett starkt och engagerat ledarskap En bra balans mellan arbete och fritid Övrig information Tjänsten är på heltid tillsvidare, tillsättning snarast enligt överenskommelse. Du utgår från kontoret i Gävle men är också ute på kundbesök. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Försäljningschef Jesper Pettersson på [email protected] eller på 073-6625522. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, skicka därför in din ansökan redan idag! Krav Erfarenhet av B2B-försäljning God svenska och engelska i tal och skrift B-körkort Meriterande Erfarenhet av försäljning inom IT och digitala lösningar Om arbetsgivaren - Mirva Gävle AB Mirva är ett lokalt IT-förtag som finns i Gävle, Stockholm, Sundsvall och Uppsala. Vi erbjuder moderna, trygga och transparenta IT-lösningar som hjälper våra kunder att växa och utvecklas. Våra tjänster omfattar allt från support till nätverk, molntjänster, dokumenthantering, hårdvara, webbutveckling, säkerhet och rådgivning. Vårt mål är att förenkla och säkra våra kunders arbetsvardag. Med personlig service, hög kompetens och ett långsiktigt engagemang ser vi till att våra kunder alltid har rätt förutsättningar för att lyckas navigera dagens snabba teknologiska förändringar.
Svetsare till välrenommerad industriaktör Vi söker nu dig som är svetsare och som vill vara med på en spännande resa hos en etablerad tillverkare inom tung fordonsindustri – med start efter sommaren. Vi välkomnar dig som vill visa intresse för en roll som kan komma att tillsättas efter semestertider. Genom att skicka in en intresseanmälan visar du att du är nyfiken och vill veta mer Om företaget: Företaget har över 50 års erfarenhet av att utveckla och tillverka utrustning för våtsugning och högtrycksspolning. Verksamheten bedrivs strax söder om Gävle, där man producerar kundanpassade lösningar som monteras på olika chassier. Företaget är sedan några år tillbaka en del av en större industrikoncern och fortsätter att växa genom kvalitet, innovation och nära kundsamarbete. Om rollen: Som svetsare kommer du att ha en nyckelroll i verkstadsteamet där du ansvarar för svetsning av delar till större fordon. Arbetet sker i nära samarbete med montörer och övrig produktion. Du kommer att vara en viktig del i att säkerställa att slutprodukten håller hög standard och uppfyller kundernas krav. Erfarenhet och personliga egenskaper: För att lyckas i rollen som svetsare bör du ha svetskunskap. Det är meriterande om du har licens dock inget krav. Du behärskar svenska både i tal och skrift, vilket är viktigt för att kunna kommunicera effektivt med kollegor och förstå arbetsinstruktioner. Tidigare erfarenhet av montering eller arbete inom industri och verkstad är meriterande. Du är en person som är engagerad, noggrann och har en stark känsla för kvalitet. Vi söker dig som har förmågan att arbeta självständigt men också trivs med att vara en del av ett team i en dynamisk miljö där arbetsuppgifterna kan variera. Kvalifikationer: Gedigen svetskunskap Gymnasieutbildning eller teknisk utbildning, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade genom arbetslivet Erfarenhet av att arbeta i team och hantera snabba förändringar Erfarenhet av MIG och MAG Detta är en intresseanmälan, inte en formell ansökan. Du visar ditt intresse för tjänsten genom att kontakta ansvarig rekryterare – därefter tar vi en dialog om det passar att gå vidare efter sommaren. Har du frågor, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Elliot Sahlstrand på [email protected] Vi ser fram emot ditt visat intresse! !
Vi erbjuder dig ett självständigt arbete i ett framåtsträvande företag där du får möjlighet att vara med och påverka och utveckla för framtiden. Våra värdeord inom Biometria är Pålitliga, Opartiska, Engagerade och Tillsammans. Biometria verkar för att skapa en attraktiv arbetsplats med öppenhet och ett tillåtande klimat. Vi välkomnar dig att bidra till verksamheten med din kompetens – Det är bra att vi är olika! Vid behov utbildar vi dig när du påbörjar din anställning som virkesmätare. Din utbildning sker i nära kontakt med din chef, kollegor och kvalitetsledare. Arbetsbeskrivning Du kommer arbeta vid Setra Nyby, vilket även kommer bli stationeringsort för tjänsten. Arbetstiden är för närvarande skiftgång med ett arbetstidsmått på 38 timmar per vecka. Dina arbetsuppgifter består av blånadsbesiktning samt andra förekommande arbetsuppgifter på mätstationen så som viss städning och administration. Som utbildad virkesmätare kommer du ha ansvar för den dagliga driften på mätstationen samt ha löpande kontakt med både chaufförer och kunder. Arbetet skall utföras genom våra värdeord, det vill säga på ett pålitligt, opartiskt och engagerat vis. Självklart gör vi det tillsammans! Vem är du? Vi ser att du är en person som är noggrann, gillar ordning och reda samt gillar att jobba med siffror. Du är serviceinriktad, både mot kunder och kollegor, har lätt för samarbete och är en god lagspelare. Du är engagerad, professionell, förtroendeingivande och har lätt att se förbättringsmöjligheter för att göra ditt jobb bättre i vardagen. Vidare behöver du vara bekväm med att arbeta i praktisk handling och i digitala system samt kunna göra dig förstådd på svenska, både i tal och skrift. En förutsättning till tjänsten att du har B-körkort och tillgång till egen bil. Framför allt vill vi självklart att du ska ha viljan att jobba hos oss! Önskvärt/meriterande Skogliga kunskaper och erfarenhet av virkesmätning anses som meriterande liksom att du kan göra dig förstådd engelska, men det inget krav. Din ansökan Vänligen skicka in din ansökan genom länken, nedan. Din ansökan skall innehålla en presentation av dig själv och vad som lockar med tjänsten samt en meritförteckning/CV. Information om anställningen Löne- och anställningsvillkor: Enligt gällande kollektivavtal Tillträde: 2025-07-21 Anställningsform: Tills vidare. Provanställning om 6 månader kan komma att tillämpas. Anställningens omfattning: Heltid, 100 %, 38 timmar/vecka. Upplysningar om anställningen lämnas av: Distriktschef Jonathan Eriksson Tel. 010-228 54 84 Fackliga representanter - GS - Lars Nyman, 010-228 51 87 - Unionen - Kjell Nordin, 010-228 53 01 Välkommen att skicka in din ansökan senast den 2025-06-30 Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Genom din ansökan samtycker du till att Biometria får nyttja dina personuppgifter i syfte att genomföra rekryteringsarbete kopplat till denna tjänst i enlighet med Dataskyddsförordningen GDPR. Vänligen läs mer på Integritetsskyddsmyndigheten. (https://biometria.varbi.com/center/tool/position/465806/edit/tab:1/imy.se) Biometria är en medlemsägd och central aktör inom svensk skogsnäring. Vi mäter det virke som flödar mellan skog och industri och som opartisk säkerställer vi att Sveriges skogsägare är trygga i sina virkesaffärer. Uppdraget är att stödja och utveckla virkeshandel, logistik och produktion på virkesmarknaden. Biometria erbjuder även tjänster för digitalisering och automatisering av virkesflödet och virkesaffärer, och vi har ett långsiktigt samarbete med forskningsinstitut och universitet. Genom vårt arbete verkar vi som ett informationsnav inom skogsnäringen och erbjuder en plattform med standardiserad och kvalitetssäkrad information som vi själva och andra aktörer kan bygga nya moderna tjänster på. Totalt är vi 850 anställda med verksamhet i hela Sverige, vårt huvudkontor ligger i Uppsala.
Redo för en sommar du sent kommer glömma? Följ med på vår sommarturné som fältsäljare – upptäck nya platser, träffa nya människor och bygg en karriär längs vägen! Vi på Impressive Relations söker målinriktade säljare som vill ta plats i vårt fältsäljarteam och kombinera försäljning med äventyr på vägarna. Vad går jobbet ut på? Du kommer jobba med face-to-face-försäljning tillsammans med ett av Sveriges mest välkända varumärken. Tillsammans med ditt team åker ni till olika platser i Sverige där du dagligen möter nya människor, presenterar erbjudanden och stänger affärer. Det här är inte ett stillasittande sommarjobb – det här är en chans att utvecklas som säljare samtidigt som du får upptäcka nya miljöer. Vi söker dig som: Är social, självgående och gillar att ta kontakt med människor. Triggas av att sälja, påverka din egen lön och nå tydliga mål. Har en positiv attityd och sprider energi omkring dig. Vill utvecklas inom försäljning och kommunikation. Har B-körkort (stort plus men inget krav). Det här får du av oss: Fast lön + provision utan tak – dina resultat lönar sig direkt. Försäljningsutbildning och coachning – lär dig sälja på riktigt. En minnesvärd sommarturné – nya städer, nya människor, nya utmaningar. Karriärmöjligheter – för dig som vill fortsätta efter sommaren. Gemenskap och teamkänsla – du jobbar alltid tillsammans med andra. Vilka är Impressive Relations? Vi är ett växande bolag inom försäljning och bemanning, och har funnits sedan 2012. Vi jobbar med stora nordiska aktörer inom bland annat bank, IT och grön energi. Hos oss finns inga gränser för vad du kan uppnå – bara möjligheter. Så söker du: Vi tror mer på attityd än på CV. Därför söker du utan CV eller personligt brev – svara bara på några korta frågor, så hör vi av oss snabbt! Redo att ta plats i vårt säljteam och göra din sommar oförglömlig? Ansök idag – urval sker löpande! Kontaktperson: Felicia Rullander 076 425 35 70 [email protected]
Vi söker en personlig assistent till en glad och busig tjej på 3 år som tycker om att vara ute och leka. Kunden bor strax utanför Gävle tillsammans med mamma, pappa, en storebror på 5 år och två katter. Kunden har en rörelse- och utvecklingsförsening, och kommunicerar med Alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) i form av stödtecken och bildstöd. Kunden har epilepsi samt kontinuerlig matning i knapp. Vem är du? Här önskas en kvinnlig assistent i 30-årsåldern. Du behöver vara lekfull och driven, eftersom att du kommer att vara en viktig person i ett litet barns liv. Det är viktigt att du har en bra hand med barn. Det är bra om du har körkort och bil, men det är inget krav Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av knapp på magen, epilepsi och AKK. Du måste vara rökfri och det är viktigt att du kan arbeta i ett hem där det finns pälsdjur. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Arbetspassen är förlagda på dagtid, eftermiddag och vaken natt. Därför är det viktigt att du kan arbeta dygnets alla timmar. Vi söker ordinarie personal. Vi erbjuder: En trygg anställning med kollektivavtal Ett nära samarbete med ett engagerat team Friskvårdsbidrag till alla anställda. Både ordinarie personal och timvikarier Möjlighet att utvecklas inom företaget. Bland annat med samordnaransvar __________ OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Gästrikland, Hälsingland och NordUppland. Vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål samtidigt som vi prioriterar god arbetsmiljö för våra medarbetare. OP Assistans har idag 55 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se __________ För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum.
La Magazzino i Gävle söker en erfaren servitör/servitris med känsla för service och lagarbete. Intresse för italiensk mat är meriterande. Välkommen med din ansökan! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Är du en erfaren och engagerad lastbilschaufför med CE-kort, YKB och truckkort? Vill du arbeta självständigt med fasta körningar och vara en viktig del av ett professionellt transportteam? Då har vi tjänsten för dig! Om tjänsten Vi söker nu en fjärrbilsförare för sommaruppdrag. Du kommer att ansvara för en rutt som startar i Gävle, där du lastar bilen med fryst bröd. Därefter kör du til Åtorp för lossning, innan du fortsätter vidare mot Eskilstuna för att lasta färskt bröd med återfärd till Gävle. Vi söker dig som: Har CE-körkort Innehar giltig YKB (yrkeskompetensbevis) Har truckkort Trivs med att arbeta självständigt och har god ansvarskänsla Är kommunikativ och har ordningssinne Värdesätter punktlighet och kvalitet i det arbete du utför Dina arbetsuppgifter Lastning och lossning med truck samt för hand vid behov Säkerställa att leveranser sker enligt schema och riktlinjer Ansvara för att fordon och utrustning används på ett säkert och korrekt sätt Arbetstider Arbetstiderna är förlagd kl 04.00-18.30 3ggr i veckan. Detta är ett sommarvikarat med under veckorna 26-32 Ansökan: Låter detta som något för dig? Skicka din ansökan med CV och personligt brev redan idag. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att söka! Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Linda Jonsson på Nordic Bemanning & Rekrytering. Tel 070-250 40 09 alt. [email protected] Om Oss: Nordic Bemanning & Rekrytering har över 15 års erfarenhet av personallösningar inom diverse branscher och är auktoriserade via kompetensföretagens branschorganisation. Med kontor i Gävle, Uppsala och Sundsvall, förmedlar vi personal med noggrannhet och träffsäkerhet på flera orter i Sverige. Hos oss får du tillgång till ett brett nätverk och en trygg arbetsplats. Detta är ett bemanningsuppdrag. Det innebär att du kommer att bli anställd direkt hos oss på Nordic Bemanning & Rekrytering och omfattas av all den trygghet vi som medlemmar i vår branschorganisation har.
Har du bred erfarenhet inom HR och vill använda din kompetens i en samhällsviktig verksamhet? Vi söker dig som har god koll på lagar och regler, är trygg i rollen som HR-konsult och har vana av att arbeta i HR-system och rekryteringsverktyg. Hos vår kund väntar ett omväxlande uppdrag där din kunskap verkligen behövs. Om tjänsten Vi på Perido söker nu en HR-konsult till en myndighet. Tjänsten omfattar 80% och du utgår från kontoret i Gävle. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: löpande personaladministration handläggning av anställningsärenden chefsstöd inom HR-området, exempelvis vägledning inom statlig arbetsrätt, interna rutiner, rekrytering, coaching av chef i olika personalärenden eller liknande arbete med regler och rutiner kring anställningar och arbetsmiljöfrågor arbete med rehabiliteringsfrågor kartläggning av behovet av kompetensförsörjning delta i arbete med att utveckla, omplacera och avveckla personal Dina egenskaper För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad, självständig och ha en god samarbetsförmåga. Du är trygg i din HR-kompetens, har lätt för att sätta dig in i regelverk och kan ge ett professionellt stöd till chefer i både vardagliga och mer komplexa personalfrågor. Din kommunikativa förmåga och ditt lösningsfokuserade arbetssätt gör att du skapar förtroende och bidrar till ett effektivt HR-arbete. Låter detta som en beskrivning av dig? Då tycker vi att du ska skicka in din ansökan redan idag! Kvalifikationer: Högskoleutbildning, exempelvis personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som HR-generalist eller likvärdigt God kännedom om lagar och förordningar inom HR-området Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift. Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt Kunskaper om HR-system Kunskaper om rekryteringsverktyg Omfattning och tillträde Deltid 32h/v, konsultuppdrag till och med 2025-12-31. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35262 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
Välj ett jobb för att visa detaljer