Jobba med oss på Innovative på resande fot! Som säljare hos oss behöver du inga tidigare erfarenheter då vi utbildar dig både inom säljteknik och produktkunskap. Du kommer få alla verktyg och hjälpmedel du kan tänkas behöva för att bli en riktigt grym säljare! Som resande fältsäljare kommer du besöka kunder via personliga möten. Du kommer vara ansiktet utåt för Telia. En av Sveriges största leverantörer inom telekombranschen! Du kommer med hjälp av Telias tjänster och produkter erbjuda en lösning utefter kundens individuella behov. Utöver att omges av ett härligt team erbjuder vi även, Garantibonus - För att du ska ha något att luta dig tillbaka mot under din utbildning! Generösa provisionsmodeller och bonusar! Möjligheter till att växa inom bolaget - Skapa en karriär internt inom bolaget! Tillgång till Gym på Stockholmskontoret Tävlingar där du kan vinna allt från presentkort, middagar, prylar och körkortspaket! Resetävlingar - Varje KVARTAL! Endast heltid - Månad-Fredag 12:00-21:00 (Fredagar 20:00 därefter AW) Resande tjänst - Upptäck Sverige tillsammans med ditt team! Aktieskola och andra vidare utbildningar Kvartalsavstämningar - Prisutdelning, är du vår nästa "Kvartalets Rookie?" Kort om oss Vi består idag av 180 glada medarbetare Samarbeten med Telia, Telenor och Halebop Specialiserade inom fält-, event- och telefonförsäljning Är du redo att starta igång din karriär? Skicka in din ansökan så bokar vi in en intervju! https://www.innovativesales.se/ https://www.instagram.com/innovativesales/?hl=sv
Vill du forma en hållbar framtid tillsammans med oss? För 35 år sedan var Eolus bara en idé. En vision om en förnybar morgondag där hållbarhet och tillväxt samexisterar. Där alla kan leva ett rikt och hållbart liv. Vi är inte där än, men vi är på god väg. Idag har Eolus över hundra anställda och projekt i både Europa och USA. Vårt mål är fortfarande en framtid där alla kan leva inom planetens gränser. Vi tror att lösningen är innovativa, skräddarsydda energilösningar. Om det är sol, vind eller andra energikällor spelar ingen roll. Vi vet att framtiden är förnybar. Vill du använda din kommunikationskompetens för att göra verklig skillnad? Vi söker nu en kommunikatör som vill vara med och stärka kommunikationen kring våra energiprojekt och bidra till Eolus fortsatta utveckling inom förnybar energi. Vilka är vi? Hos oss blir du en del av ett engagerat och kunnigt team som idag består av ett tiotal medarbetare som arbetar med kommunikation, hållbarhet och IT, med placering i Göteborg, Malmö, Stockholm och Helsingfors. Du samarbetar nära både projektledarna som leder utvecklingen av vind-, sol, lagrings- och hybridprojekt och våra övriga kommunikationsspecialister. Vi tror att du kommer att trivas hos oss om du värdesätter och själv bidrar till en arbetskultur som präglas av ödmjukhet, engagemang och professionalism. Din roll: Som kommunikatör har du en central roll i hur vi arbetar med lokal dialog, förankring och kommunikation kring våra projekt inom förnybar energi. Du arbetar både strategiskt och operativt med allt från att utveckla kommunikationsstrategier till att skapa konkret innehåll och delta i dialoger med olika intressenter. Rollen innebär regelbundna resor till våra projektområden samt många kontaktytor, både internt och externt, vilket passar dig som trivs i en dynamisk miljö med varierade arbetsdagar och ständigt nya frågor att ta dig an. I dina uppgifter ingår bland annat att: Ta fram och genomföra kommunikationsstrategier och planer för specifika projekt Agera kommunikationsrådgivare till projektledare Formulera relevanta och trovärdiga budskap som förmedlas i exempelvis debattartiklar, pressmaterial, nyhetsbrev, brevutskick, kampanjmaterial och presentationer. Planera och genomföra PR-aktiviteter Utveckla och uppdatera projekthemsidor Planera och delta i möten med media, markägare, kommunrepresentanter, politiker och allmänhet i de kommuner där vi har projekt Din Profil: Vi söker dig som har ett stort intresse för hållbar utveckling och som vill göra skillnad genom kommunikation. Du stimuleras av att först skapa strategier som du sedan omsätter i operativt arbete, och har förmåga att göra komplex information tillgänglig och engagerande. Vi tror att du har: Flera års erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete, PR, PA, journalistik eller politik, gärna kopplat till utvecklingsprojekt inom exempelvis energi, infrastruktur eller samhällsbyggnad. God stilistisk förmåga och gedigen erfarenhet av att formulera texter för olika målgrupper och kanaler. Förmåga att snabbt sätta dig in i komplexa frågor och anpassa budskap till olika målgrupper Erfarenhet av att arbeta i Officeprogrammen och gärna även med webbpublicering (exempelvis WordPress) Förmåga att kommunicera obehindrat på engelska, både i tal och skrift. Meriterande: kunskaper i InDesign och Photoshop. Vad kan vi erbjuda dig? Marknadsmässiga villkor och förmåner som främjar hälsa och välmående för ett hållbart och långsiktigt arbetsliv. För att skapa en god balans mellan arbete och privatliv erbjuder vi bland annat föräldralön vid föräldraledighet, förkortad arbetstid (ATF) samt en hybrid arbetsplats för ökad flexibilitet i vardagen. Vi värnar om din hälsa och erbjuder därför friskvårdsbidrag på upp till 5 000 SEK per år, privat sjukvårdsförsäkring, årliga hälsoundersökningar samt TBE-vaccination. Utöver detta får du en årlig löneöversyn, tjänstepensionsavsättning och möjlighet att delta i vårt bonusprogram, där du kan erhålla upp till en extra månadslön beroende på resultat. Detta är en heltidstjänst på vårt kontor i Göteborg, resor förekommer i tjänsten. Om du vill veta mer om denna roll, vänligen kontakta vår HR Business Partner Sara Pennsäter på 0702379838 och ansök med CV och brev via vår karriärsida. Vår rekryteringsprocess? Vi börjar granska ansökningar efter sommarsemestern och det kan därför dröja till augusti innan vi hör av oss. Vi börjar med ett screeningsamtal där vi går igenom dina erfarenheter och förväntningar. Därefter följer en första intervju med fokus på din karriär och en andra intervju där vi lär känna dig på djupet. I slutintervjun träffar du din blivande chefs chef för en sista avstämning. Sedan kontaktar vi dina referenserför enavstämning, och därefter diskuterar vi ett erbjudande om anställning. Vi ser fram emot din ansökan!
LAGER 157 SÖKER BUTIKSCHEF – GÖTEBORG Vill du leda ett starkt team och göra skillnad i en fartfylld miljö där kundmötet alltid står i fokus? Lager 157 är en snabbväxande svensk butikskedja med över 85 butiker i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland – och fler på gång. Vi fokuserar på denim och basplagg till riktigt bra priser och drivs av värderingar som enkelhet, effektivitet och att alltid leverera över förväntan. Nu söker vi en engagerad Butikschef till Göteborg – en viktig roll i vår fortsatta expansion! OM ROLLEN Som butikschef hos oss har du en central roll i att skapa en butik som levererar på både upplevelse och resultat. Du leder, coachar och motiverar teamet framåt – alltid med målet att skapa den bästa kundupplevelsen och stark försäljning. Rollen innebär fullt ansvar för butikens dagliga drift, personal, budget och utveckling. DITT UPPDRAG • Driva butiken enligt Lager 157:s koncept och rutiner • Nå försäljningsmål och utveckla butikens nyckeltal • Ha personalansvar – rekrytering, utveckling och arbetsmiljö • Säkerställa rätt bemanning och kontrollera personalkostnader • Upprätthålla butikens visuella uttryck och kampanjplan • Vara en förebild som speglar Lager 157:s kultur och värderingar • Skapa en välkomnande, aktiv och inspirerande butiksmiljö VI SÖKER DIG SOM • Har minst tre års erfarenhet av en ledande roll inom detaljhandeln • Har ett prestigelöst och entreprenöriellt ledarskap med stark egen drivkraft • Trivs med att jobba fysiskt, nära både kund och team • Har god organisatorisk förmåga och gillar struktur och uppföljning • Behärskar svenska i tal och skrift – fler språk är ett plus • Du rapporterar till regionchef och arbetar i ett bolag med korta beslutsvägar, stark framåtanda och högt tempo. Åldersgräns: 20 år. Vill du bli en del av Lager 157 och driva en butik där både människor och resultat står i centrum? Sök idag – vi intervjuar löpande! I samband med denna rekrytering samarbetar Lager 157 med Retail Recruitment. Frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult, Malin Niklasson. Varmt välkommen med din ansökan! Lager 157 är en växande svensk butikskedja som fokuserar på Denim och Basics. Vi har över 85 butiker samt webshop i Sverige, Norge, Finland, Danmark & Tyskland. Vi älskar att mötas på riktigt och tycker om att överraska. Vi arbetar hårt för att skapa bästa värde för pengarna till våra kunder. JOIN US. WE ARE HIRING!
Brinner du för försäljning och inspireras av bra kundsamarbeten? Är du dessutom affärsmässig, strukturerad och målmedveten i ditt arbete? Då kan det vara dig vi söker som säljare till affärsområdet dagligvaruhandeln och som vill vara med att driva försäljningsutvecklingen i linje med vårt syfte att sprida vår passion för mat och människor för att göra Sverige lite godare. Om tjänsten Huvuduppdraget i denna tjänst är att utifrån våra strategiska mål, driva och utveckla försäljningen inom ditt distrikt. I din roll verkar du för att, i dialog med kund, utveckla och optimera butikernas försäljning samt skapa gemensam tillväxt inom kategorin. Detta innebär bl.a. ansvar för att sälja in och följa upp nyheter, arbeta med olika former av kampanjer, rådgivning kring kategorin samt säkerställa att våra starka varumärken har bra tillgänglighet och synlighet i butikerna. För att lyckas i tjänsten krävs det att du brinner för försäljning och har hög social kompetens. Du har lätt för att skapa förtroende och goda relationer samt gärna gör det lilla extra både externt och internt. Att du är prestigelös och en naturlig lagspelare är en förutsättning för att du ska trivas hos oss. Denna roll kräver att du skapar en förståelse för kundens verksamhet och utmaningar. Till din hjälp har du våra starka varumärken samt en kreativ och kompetent organisation. Distriktet omfattar Göteborg och Bohuslän med omnejd. Vem är du? Har erfarenhet av försäljning inom dagligvaruhandeln, som säljare, merchandiser eller motsvarande. Är målfokuserad, engagerad, självgående och lösningsorienterad. Är analytisk, arbetar med god struktur och bra planeringsförmåga. Kan bygga och utveckla starka kundrelationer. Kan vara en god ambassadör för Foodmark och våra starka varumärken. Du har B-Körkort. Vi erbjuder Marknadsledande produkter som verkar inom kategorier som är viktiga för våra kunder. En nyckelroll inom ett bolag som har högt ställda tillväxtmål, med en väldigt stark ägare i ryggen. Möjligheten att vara med på en resa där du är med och påverkar framtidens FoodMark. En miljö som värnar om trivsel och uppmuntrar till lagarbete och utveckling. Glädjen att vara delaktig i ett ambitiöst och drivet team! Tjänstebil alternativt bilersättning vid användande av privat bil. Anställningsform Du kommer att vara anställd och uthyrd via Storesupport by Job&Talent, men arbeta direkt ute för Foodmark. Tjänsten är tidsbegränsad och tilltänkt start är i början av november 2025 och sträcker sig till juli/augusti 2026. AnsökanVi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl, vänligen sök via vårt ansökningsformulär nedan. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten. Har du några frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen? Då är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare; Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsbeskrivning Letar du efter en trevlig arbetsplats som erbjuder självständigt och utvecklande arbete där stora möjligheter till ett långsiktigt arbete finns? Då har du kommit rätt. Vår kund NKC Manufacturing Sweden AB söker just nu erfarna maskinoperatörer som tidigare arbetat som operatör inom tillverkningsindustrin. Du kommer ingå i ett team, som är fördelade på tre roterande skift med stort eget ansvar och självständighet. Arbetsuppgifterna kommer att bestå av metallbearbetning genom maskinkörning där verksamheten omfattar användning av svarvar och pressar. Dessutom kommer du att utföra manuella uppgifter så som att lasta maskiner och hantera material. För att trivas bäst i rollen har du en gedigen förståelse för maskiner samt har ett tekniskt intresse. Som person har du ett gediget tekniskt intresse, du tycker om att skruva och sätta dig in i teknisk utrustning och processer. Viljan att vara ute på ”golvet”. Du har vidare ett stort intresse av att arbeta med människor och tillverkning. Du tycker att det är intressant och roligt att driva förbättringsarbete och drivs av ett arbete som är utmanande och stimulerande. Du är en lagspelare som tillsammans med kollegor strävar efter att uppnå uppsatta mål. Vidare har du god kommunikativ förmåga. Du som söker är driven och vill göra rätt ifrån dig. Du har en vilja att påverka samt har ett kritiskt öga och ser lätt ser eventuella förbättringar. Vidare blickar du gärna framåt, är lösningsorienterad och strukturerad. Arbetet är rullande 3-skift. Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag som startar på en visstidsanställning med möjlighet till förlängning. Ansvarsområden Som maskinoperatör kommer du ha totalt ansvar över att köra din maskin och se till så att allting flyter på enligt planering och mål. Med detta kommer laddning, underhåll och justeringar. Kvalifikationer Krav: Behärskar svenska och engelska i tal och skrift Tidigare erfarenhet inom industri eller verkstad Tekniskt intresse Tidigare erfarenhet av 3-skift Meriterande: Tidigare erfarenhet inom tung tillverkningsindustri Tidigare erfarenhet av pressar Truck- och Traverskort Teknisk utbildning Om företaget NKC Manufacturing Sweden AB NKC Manufacturing Sweden AB är ett helägt dotterbolag till NKC, Nakanishi Metal Works Co. LTD som ligger i Osaka Japan. En familjeägd koncern som består av 19 bolag, däribland ett antal tillverkningsanläggningar i världsklass, i och utanför Japan, som exporterar högkvalitativa produkter till alla hörn av världen. Sedan grundandet 1924 är ledorden innovation och flexibilitet, som har gjort det möjligt för oss att hålla jämna steg med alla förändrade marknadskrav. NKC flyttar fram positionerna inom teknik för våra kärnområden: hållare och bilkomponenter.
Sjukhusen i väster är en förvaltning inom Västra Götalandsregionen och består av fyra sjukhus – Alingsås lasarett, Angereds närsjukhus, Högsbo närsjukhus och Kungälvs sjukhus. Cirka 3000 medarbetare arbetar varje dag hos oss för att ge en god och säker specialistsjukvård av högsta kvalitet. Högsbo närsjukhus erbjuder en spännande arbetsplats där du får möjlighet att arbeta efter nya arbetssätt och där du kommer att vara en viktig del i införandet av nya innovativa arbetsformer för nära vård. Högsbo närsjukhus är ett så kallat smart sjukhus där vi kombinerar innovativa arbetssätt med framtidens IT-stöd för att möjliggöra vård med hög kvalitet med patienten i fokus. På sjukhuset finns dagkirurgiskt centrum, specialistcentrum med radiologi och provtagning för vuxna och barn. Högsbo närsjukhus är en viktig del i utvecklingen av närsjukvården i Göteborgsområdet. Vi på Högsbo närsjukhus söker dig som är engagerad och serviceinriktad för en timanställning som medicinsk sekreterare! Vem är du? Vi söker dig som är strukturerad, ansvarstagande och självgående. Du är engagerad och har ett positivt förhållningssätt som bidrar till ett gott arbetsklimat. Din förmåga att hantera varierande arbetsbelastning och samtidigt ge patienter ett professionellt bemötande är en viktig del av din roll. Du är motiverad att ta dig an uppgifter, du ser lösningar, inte problem och har ett gott öga för att skapa och utveckla effektiva arbetssätt och rutiner. Du trivs med att arbeta i team där alla bidrar till smidiga lösningar och ett produktivt arbetsflöde. Varför jobba hos oss? Hos oss får du möjligheten att arbeta i en dynamisk miljö där du är en viktig del av att skapa trygghet och kvalitet för våra patienter. Arbetet är varierande och stimulerande, och vi strävar efter att erbjuda dig som medicinsk sekreterare kvalificerade och utvecklande arbetsuppgifter. Arbetsuppgifter Som medicinsk sekreterare har du en viktig och koordinerande roll i vår verksamhet. Ditt arbete kommer att inkludera: Journaldokumentation Patient- och diagnosregistrering samt bokningar i journalsystemet ELVIS Handläggning av in- och utgående remisser Telefonkontakt med patienter via Telia Ace Posthantering samt administrering av ärenden via 1177 Du är ansiktet utåt för våra patienter och deras anhöriga och har en nyckelroll i att skapa en trygg och välorganiserad vårdkedja. Arbetstider Måndag till fredag kl. 07.30–16.15. Helger och röda dagar är lediga. Arbetet sker på plats på mottagningen. Kvalifikationer För att vara aktuell för rollen krävs: Avslutad 2-årig YH-utbildning som medicinsk sekreterare eller motsvarande utbildning Mycket god datorvana Mycket goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt Meriterande kompetenser: Erfarenhet av liknande arbete Vana vid journalsystemen ELVIS och Melior Flexibilitet vad gäller arbetstider Välkommen att söka till oss och bli en del av vårt team! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Are you interested in developing computational tools to understand the detailed mechanical behaviour of multi-phase materials? Then this PhD position at Chalmers University of Technology might be the one for you! This is a fully funded PhD position to develop micromechanical models of high-pressure die-cast aluminium, a unique opportunity for a motivated individual to work in a collaborative research environment. In this project, you will help to address an important industrial challenge: understanding how defects from mega-casting influence the micromechanical behaviour of aluminium components. About us The PhD position is placed at the Division of Material and Computational Mechanics. We foster an inclusive, friendly, and helpful work environment to which we welcome you to contribute. Our activities are focused on the modelling of the mechanics of structures, components, and processes along with involved materials, thereby providing mechanics-based solutions and virtual solution tools to our engineering challenges. About the research project The current PhD position is one of four in the project RAM3: “Unlocking the Potential of Recycled Aluminium through Machine Learning, High-Throughput Microanalysis, and Computational Mechanics”. This project brings together PhD students and senior researchers from multiple disciplines to tackle challenges in sustainable aluminium. The aim of RAM3 project is to enable the broad application of recycled aluminium in high-value products produced by mega-casting. The main objective of the PhD project is to develop a finite element analysis (FEA) framework that can accurately predict the mechanical properties of recycled aluminium. Specifically, the project will focus on advanced numerical methods to understand how defects and different microstructures affect the strength of mega-cast components. As a PhD student, you will be supported by a multidisciplinary team with expertise in materials characterisation, computer vision, computational modelling, and machine learning. The other PhD positions connected to the project are: PhD Student Position in Generative AI RAM³ is a WASP-WISE NEST project This recruitment is connected to the Wallenberg Initiative Materials Science for Sustainability. WISE, funded by the Knut and Alice Wallenberg Foundation, is the largest-ever investment in materials science in Sweden and will cover major efforts at Sweden’s foremost universities over the next 10 years. The vision is for a sustainable future through materials science. All early-stage researchers recruited into the WISE programme will be a part of the WISE Research School, an ambitious nationwide programme of seminars, courses, research visits, and other activities to promote a strong multidisciplinary and international network between PhD students, postdocs, researchers, and industry. Mandatory qualifications: • To qualify as a PhD student, you must have a Master's degree (masterexamen) of 120 credits or a Master’s degree (magisterexamen) of 60 credits in Applied Mechanics, Structural Engineering, Computational Engineering, Engineering Mathematics, Engineering Physics or similar* • Strong written and verbal communication skills in English • Documented experience in computational material mechanics • Documented experience in advanced concepts of the finite element method • Documented experience in continuum mechanics • Interest and high skills in programming *for students with an education earned outside of Sweden, a 4-year Bachelor’s degree is accepted. Meritorious qualifications: • Documented knowledge in computational homogenisation • Documented knowledge in computational microscale modelling What you will do • Develop a finite element analysis framework to accurately predict mechanical properties of recycled aluminium • Implement advanced numerical concepts and material models to describe damage initiation and progression in a multi-phase microstructure • Use the numerical framework to perform numerical studies generating new knowledge on how the existence of various defects impact the strength of recycled aluminium • Collaborate with a number of PhD students working on complementary project on materials characterisation, microstructure generation and machine learning based materials modelling • Communicate your research by presenting your results in scientific journals and at international conferences • The position generally also includes teaching on Chalmers' undergraduate level or performing other duties corresponding to 20% of working hours Contract terms • The PhD positions are fully funded from start. • The position is limited to four years, with the possibility to teach up to 20%, which extends the position to five years. • A starting salary of 34,550 SEK per month (valid from May 25, 2025). • Doctoral studies require physical presence throughout the entire study period. A valid residence permit must be presented by the study start date; otherwise the admission may be withdrawn. What we offer • As a PhD student at Chalmers, you are an employee and enjoy all employee benefits. Read more about working at Chalmers and our benefits for employees. • A dynamic and inspiring working environment in the coastal city of Gothenburg. • Read more about Sweden’s generous parental leave, subsidized day care, free schools, healthcare etc at Move To Gothenburg. Chalmers is dedicated to improving gender balance and actively works with equality projects, such as the GENIE Initiative for gender equality and excellence. We celebrate diversity and consider equality and inclusion as fundamental aspects of all our activities. If Swedish is not your native language, Chalmers offers Swedish courses to help you settle in. Discover more Find more general information about doctoral studies at Chalmers here. Application procedure Please refer to the advert on Chalmers' webpage Application deadline: August 31st, 2025.
Har du erfarenhet som Business Controller och vill utvecklas vidare i din karriär? Är du en driven och analytisk person? Vi på Adecco söker nu Business Controllers till framtida uppdrag i Göteborg. Om tjänsten Som Business Controller kommer du bli en del av ett professionellt team som arbetar i nära samarbete med verksamhetens chefer. Dina arbetsuppgifter kan komma att variera men vanligt förekommande uppgifter är att ansvara för budget, prognoser, rapportering samt uppföljning och analys av månatliga utfall. Ditt ansvar kan även innefatta att delta i bolagets affärsstyrning, driva ekonomiska processer samt identifiera ekonomiska möjligheter. Vidare kan du ansvara för att ta fram redovisning av analys, resultat och trender samt komma med förslag för korrigerande åtgärder i avdelningens processer. Som Business Controller kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bland annat innebära: • Ansvar över budget, prognos, rapportering och analys. • Rapportering och nära samarbete med ledning och affärsenheter. • Driva ekonomiska processer och redovisa resultat. Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag. Vi får kontinuerligt in uppdrag inom business controlling på spännande och väletablerade bolag i Göteborg och skapar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning. Om dig Vi söker dig som har en högskoleexamen inom ekonomi samt minst ett års erfarenhet som Business Controller. Du har ett starkt intresse för finansiella processer och är en god användare av MS Office, speciellt Excel. Vi ser även gärna att du behärskar både svenska och engelska flytande. Har du erfarenhet av SAP och Qlikview är detta meriterande. Som person ser vi att du är kommunikativ och tycker om att skapa samt upprätthålla goda relationer. Vidare är du analytisk och sätter alltid kund och affär i fokus. Är du även noggrann och bekväm med att självständigt hålla i presentationer kan detta vara något för dig! Viktigt för tjänsten är att: • Du har en högskoleexamen inom ekonomi • Du har minst ett års erfarenhet som Business Controller alternativt arbetsuppgifter som bedöms likvärdigt. • Du har mycket goda kunskaper i Excel • Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Svensson via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Har du tidigare erfarenhet som Controller och söker en ny utmaning? Vill du bredda din kompetens inom controlling? Vi på Adecco söker nu Financial Controllers till framtida uppdrag i Göteborg. Om tjänsten Som Financial Controller kan arbetsuppgifterna variera beroende på vilket företag det gäller. Den huvudsakliga arbetsuppgiften är att driva den månatliga ekonomiska uppföljningen. Dina ansvarsområden kan bland annat innefatta rapportering inom koncernen, analysarbete, förberedning och framtagning av nyckeltal relaterade till konsolidering och rapportering. Du kommer att ha flera kontaktytor inom organisationen. I din roll som Financial Controller kan dina huvudsakliga arbetsuppgifter bland annat innebära: • Driva analys och månatliga uppföljningar av ekonomisk karaktär inom ditt ansvarsområde. • Bidra med finansiell rådgivning och vägleda kollegor i ekonomiska frågor. • Ha en aktiv roll vid bokslut, budget och forecasts. • Identifiera förbättringsområden för att säkerställa kontinuerlig utveckling av finansiella och operativa processer. • Supportera vid interna och externa revisioner. Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag. Vi får in en hel del uppdrag inom området och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning. Om dig Vi söker dig som har en högskoleexamen inom ekonomi och tidigare erfarenhet av arbete som Financial Controller. Vidare ser vi att du är van vid att hantera stora mängder data på detaljnivå och har goda kunskaper i Excel. Vi ser även gärna att du behärskar både engelska och svenska i tal och skrift. Erfarenhet av att arbeta i SAP ses som meriterande. Som person ser vi att du är noggrann, strukturerad och kommunikativ. Du besitter en god förmåga att arbeta verksamhetsnära med arbetsuppgifter som sträcker sig högt och lågt. Du trivs bra med att arbeta i ett högt arbetstempo, vågar ta initiativ och hjälper dina kollegor vid behov. Vidare har du en god förståelse för redovisningsregler och finansiella processer. Viktigt för tjänsten är att: • Du har en högskoleexamen inom ekonomi. • Erfarenhet som financial controller. • Mycket goda kunskaper i Excel. • Mycket goda kunskaper i engelska och svenska i såväl tal som skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Svensson via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Har du några års erfarenhet av redovisning och ekonomi och vill utvecklas inom området? Vi på Adecco söker nu drivna och noggranna redovisningsekonomer till framtida uppdrag hos våra kunder i Göteborg. Om tjänsten Som Redovisningsekonom kan din vardag komma att variera något beroende på vilket bolag ditt uppdrag utförs på men till stor del består dina arbetsuppgifter av löpande bokföring och bokslut. Du kommer arbeta hos våra kunder runtom i Göteborg. I din roll som Redovisningsekonom kan dina huvudsakliga arbetsuppgifter bland annat innebära: • Löpande redovisning och momsrapportering. • Avstämningar och periodiseringar. • Månadsbokslut, årsbokslut och årsredovisning. • Kontinuerligt förbättringsarbete för att effektivisera processer. • Förberedning, analys och underhåll av skattregister och inkomstdeklarationer. • Kontinuerligt förbättringsarbete för att effektivisera processer. • Framtagning och distribution av finansiella rapporter. • Övriga arbetsuppgifter som är vanligt förekommande på en ekonomiavdelning. Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag. Vi får in en hel del uppdrag inom området och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning. Om dig Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi. Du bör ha tidigare erfarenhet av att självständigt arbeta med redovisning, dels med det löpande arbetet och dels med bokslut. Vidare ser vi att du har god erfarenhet av att arbeta i officepaketet, särskillt Excel. Vi ser även att du behärskar svenska så väl som engelska flytande i tal och skrift. Har du även arbetat med SAP och Qlikview är detta meriterande, samt om du har arbetat inom ett stort internationellt bolag. Som person ser vi att du trivs i en drivande roll där du får ta ansvar. Du värderar ett gott samarbete, besitter en god kommunikationsförmåga samt har lätt för att lära dig nya system och arbetsuppgifter. Vidare är du prestigelös, flexibel och brinner för att göra ett bra arbete. Viktigt för tjänsten är att du: • Besitter en god allmän datorvana, i synnerhet Excel och har erfarenhet från olika ekonomisystem. • Har en högskoleutbildning inom ekonomi. • Behärskar såväl engelska som svenska i både tal och skrift. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Svensson via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer