Senior Android Application Developer
Incluso AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

We are looking for a Senior Android Application Developer for a global company in Gothenburg. Start is in August 2025, 5 month's contract to begin with, possibility of extension after that. We are seeking an experienced Android application developer who combines strong technical skills with a pragmatic and proactive mindset. You will be part of a dynamic development environment where not everything is fully defined, and your ability to move forward despite ambiguity will be key to success. You will be part of the Application team in Gothenburg and contribute to evolving, developing and maintaining our infotainment solution. Our products are already available on the market and more to come. This requires a systematic approach to continuous product updates and configurability. As an experienced developer, we are certain that your knowledge and ideas will help us to grow our footprint in the Automotive Infotainment market. Job Responsibilities In your work as a senior software developer your key tasks are to design and implement native platform software for AOSP based infotainment solutions and develop Android applications using Kotlin and Java for next-generation automotive solutions. In this we take for granted that as a senior developer; • you design and develop with a focus on clean, high-quality, maintainable code. • you collaborate closely with global cross-functional teams to define features, • you troubleshoot issues and optimize performance in your selected area • you contribute to the improvement of Android development processes, tooling, and architecture, participate in code reviews and promote best practices in Android development and in this utilize key Android components such as Activities, Services, Content Providers, Broadcast Receivers, and Intents to build robust solutions. Skills Requirements Job Requirements • M.Sc. in Computer Science or equivalent professional experience in software development. • 5+ years of hands-on experience in Android development, ideally within the automotive or infotainment domain. • Strong problem-solving abilities and the capacity to work both independently and collaboratively in a fast-paced environment. • Proven expertise in Kotlin and Java with strong proficiency in Android Studio. • Deep experience with native AOSP development using the Soong/Make build system. • Solid understanding of the Android SDK and platform architecture. • Familiarity with Android runtime resource overlays (RRO), system-level permissions, and privileged apps is a plus. • Experience with automotive communication protocols and/or QNX is a strong advantage. • Comfort working with AI tools to accelerate development and optimize code. • Proficiency in Mandarin Chinese is highly desirable to facilitate collaboration with international teams. • A valid driver’s license is a plus for in-vehicle testing and validation tasks. Interviews will be planned to be held beginning of august. This is a full-time consultant position through Incluso in Gothenburg. Start is in August, 5 month's contract to begin with, possibility of extension after that. Please submit your CV as soon as possible since we will review the applications on an on-going basis. For more information about this role, please contact Kanika Singhal, recruiter at Incluso.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025
Orderplockare och chaufför till E-handel
Citybutikerna Direkt i Göteborg AB
Butikssäljare, dagligvaror

Vi på Hemköp Masthuggstorget söker just nu en ny medarbetare till vår E-handel. Vi söker dig som är driven, social och självgående. I tjänsten ingår såväl plock och packning av order men också utkörning till kund. Anställningen omfattar arbete 07:00 - 16:00 måndag till onsdag. Manuellt B-körkort samt Svenska i tal och skrift är ett krav. Du tillträder i mitten av Augusti Skicka ditt CV så hör vi av oss så snart vi kan!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Redovisningskonsult till ett famijärt kontor i Göteborg!
ECIT Services AB
Redovisningsekonomer

Är du en redovisningskonsult som söker efter nya utmaningar? Strävar du efter att utvecklas och vill vara del av ett dynamiskt team i en familjär miljö i en innovativ, prestigelös och stabil arbetsmiljö? Får du energi av att ge kunderna personlig service och ge tips och råd som överträffar deras förväntan? Har du ett intresse för digitala processer och smarta IT-lösningar? Då välkomnar vi dig till ECIT och tillsammans tar vi det ett steg längre! Ditt nya jobb ECIT är ett outsourcingbolag inom redovisning, lön, HR, IT och rådgivning. Vi finns över hela Sverige och växer ständigt. Vi söker nu en redovisningskonsult till vårt kontor i Göteborg. Vi har en flexibel lösning att både arbeta på plats och hemifrån. När vi växer värnar vi om en familjär kultur och har medarbetare som besitter hög kompetens. Vi strävar alltid efter att utvecklas, tänka nytt och hitta bästa lösning och arbetssätt för varje kund. Vi söker dig som har god erfarenhet av redovisningsyrket där du är van att ta ansvar för hela redovisningsprocessen. Du kommer självständigt arbeta med redovisning, bokslutsarbete och rapportering samt utföra årsredovisningar och inkomstdeklarationer för mindre svenska och internationella företag som har sin verksamhet i Sverige (K2 & K3). I rollen kommer du även arbeta med att stötta kunder med moms- och redovisningsrelaterade frågeställningar, vilket gör att du behöver ha en god förståelse för att kunna arbeta i enlighet med kundens önskemål och bästa intresse. Som kundansvarig kommer du även att arbeta i team med andra konsulter där kvalitet, leverans och resultat ingår i ansvaret. Kvalifikationer Ekonomisk examen från YH-utbildning, högskola, universitet eller motsvarande. Minst 3 års erfarenhet av självständigt redovisningsarbete. Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Meriterande om du har arbetat i system såsom Fortnox samt arbetat inom outsourcing branschen där du haft kundansvar. Vem är du? I rollen som redovisningskonsult fäster vi stor vikt vid personliga egenskaper. Det är av stor vikt att du trivs med att arbeta i team, eftersom vi är ett härligt gäng som arbetar tätt tillsammans för att leverera bästa möjliga resultat till våra kunder. Vidare trivs du med att ta eget ansvar, jobba självständigt, delta i utvecklingsprojekt och stötta kollegor utifrån din kompetens. Då rollen innefattar många kontaktytor är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och att du håller en hög servicenivå. Kunden i fokus är ett ledord i din vardag där du brinner för att skapa värde för kunden, där du tar eget ansvar för arbetets utförande och har ett lönsamhetstänkande utifrån kund- och affärsfokus. Vi ser även att du är strukturerad och noggrann med en god problemlösnings- och analysförmåga där du ser värdet i att leverera med god kvalitet. Samt att du som driven konsult är lösningsorienterad och ständigt ser möjligheter. Vad kan ECIT erbjuda dig? Nu tänker du säkert: "varför ska jag söka en tjänst på ECIT?" Det finns många goda skäl till det! 1. Du utvecklar dina befintliga kompetenser och lär dig nya saker ECIT satsar på kontinuerlig utbildning och kunskapsdelning för att hjälpa sina medarbetare att utvecklas och hålla sig uppdaterade. Oavsett om det handlar om att bibehålla auktorisation eller lära sig nya system, prioriteras utbildning högt. 2. Du blir en del av ett härligt redovisningsteam På ECIT är det extra viktigt för oss att betona att du blir en del av ett team. I redovisningsteamet håller vi veckovisa statusmöten och ser till att vi har kontakt med varandra kring de uppgifter vi arbetar med. På så sätt skapar vi ett utrymme för professionell sparring. Vi är ofta flera konsulter som arbetar med respektive kund, därför ses vårt förhållningssätt och vår relation till kunderna alltid som en laginsats. 3. Flexibilitet På ECIT fokuserar vi på att skapa en bra arbetsmiljö, vilket för oss omfattar flera centrala element. Vi menar att flexibilitet när det kommer till mötestider och möjlighet till en hyrbrid arbetsplats bidrar till att skapa en bra arbetsmiljö. Vi strävar därför efter att ge våra medarbetare de bästa förutsättningarna att planera och forma sitt arbetsliv och arbetsmiljö, så att den är förenlig med familjeliv, fritidsintressen m.m. 4. Du kommer att sköta redovisningen för spännande och starka varumärken På ECIT är vi stolta över att arbeta med många välkända varumärken. Vi är lika stolta att vara partner till många ägarledda bolag. 5. Du blir en del av en internationell koncern i snabb utveckling ECIT är ett företag med nordiska rötter som grundades 2013. Idag har vi mer än 2 700 anställda i 10 länder. I Sverige är vi mer än 650 anställda på 18 orter. Välkommen med din ansökan! Om du är intresserad av rollen som redovisningskonsult och känner att rollen verkar vara rätt för dig, vill vi gärna hjälpa dig i att utvecklas inom yrket och påbörja denna resa tillsammans. Tjänsten är på heltid och vi tillämpar tillsvidareanställning som föregås av provanställning. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar ECIT inte emot ansökningar via e-post. Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande, men på grund av semestertider under vecka 28–31 kommer ansökningar behandlas efter denna period. Vi ser framemot att höra ifrån dig!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Instruktör/ Timanställning i sommar + kvällar & helger i hösten. Studenter
Escape Game Over Sweden AB
Kassapersonal m.fl.

Timanställning i sommar + kvällar och helger i höst – perfekt för dig som studerar! Escape Game Over söker engagerade och serviceinriktade medarbetare till våra spännande Escape Room-upplevelser. Hos oss möter du förväntansfulla gäster – din uppgift är att överträffa deras förväntningar och ge dem en oförglömlig spelupplevelse! Därför är det viktigt att du är social, lösningsfokuserad och gillar att ge service i toppklass. Om jobbet I rollen som spelledare har du många olika uppgifter. Du: tar emot och välkomnar våra gäster introducerar spelet och våra rum följer spelet och vägleder spelarna genom deras utmaning städar och återställer rummen efter varje spel svarar i telefon, hanterar bokningar och betalningar hjälper till att hålla lokalen ren och fin Tempot kan stundtals vara högt, så du behöver vara stresstålig, ansvarstagande och ha ett öga för detaljer. Vi söker dig som: kan börja med introduktion och upplärning omgående kan jobba ca 5–20 timmar/vecka under sommaren (fram till vecka 32) kan jobba ca varannan helg samt en kväll i veckan (ca 15:00–22:00) under hösten vill och kan arbeta under vår högsäsong (vecka 29–32) och även till hösten – det är superviktigt! För att jobba hos oss behöver du: vara minst 18 år kunna arbeta flexibelt och ibland med kort varsel vara tillgänglig kvällar, helger och under lov vara serviceinriktad och trygg i mötet med kunder tala och skriva flytande svenska kunna kommunicera på engelska Extra plus om du: har tidigare erfarenhet av serviceyrken är lite händig och kan fixa smågrejer som går sönder bor nära och snabbt kan ta dig till jobbet är intresserad av Escape Rooms och har spelat något tidigare Uppfyller du ovanstående krav? Skicka din ansökan till [email protected]. Bifoga ett kort personligt brev och ditt CV.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Vikarierande undersköterskor till Bäckebols vård- och omsorgsboende
GÖTEBORGS KOMMUN
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt – i både handling och bemötande.   Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!  ARBETSUPPGIFTER Du som undersköterska har en viktig samhällsroll. Vill du utvecklas i en framtidsbransch och göra det möjligt för hyresgästerna på Bäckebols vård- och omsorgsboende att leva ett värdigt och meningsfullt liv? Vi söker nya kollegor. Ansök nu! Bäckebol är specialiserat på personer med demenssjukdom. Boendet ligger i ett lugnt bostadsområde några minuters promenad från Selma Lagerlöfs Torg i Hisings backa. Sammanlagt finns här 74 lägenheter. Vi värdesätter ditt engagemang och din kompetens. Du är den som får vardagen att fungera och bli meningsfull. I ditt arbete utgår du från det friska hos hyresgästen och tar vara på individens resurser. Du motiverar och stimulerar hyresgästen utifrån dennes individuella förutsättningar i det egna hemmet som är en del av vård- och omsorgsboendet. I arbetsuppgifterna ingår allt från personlig omsorg, stöttning runt måltider, uppmuntran och stöd i sociala aktiviteter samt samverkan med anhöriga. Vissa arbetsuppgifter utför du på uppdrag av legitimerad personal. Du är också kontaktpersonal som hjälper hyresgästen att formulera sina behov och önskemål. Din arbetstid är schemalagd dag, kväll och helg. Vi erbjuder ett meningsfullt och omväxlande arbete i en tillitsfull arbetsmiljö. Bli en del av vårt team och gör en viktig samhällsinsats samtidigt som du utvecklas och trivs på jobbet. Ta chansen att göra skillnad i människors liv! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad undersköterska, kan visa Socialstyrelsens intyg om skyddad yrkestitel alternativt kan visa att du var anställd som undersköterska vid införandet av de nya reglerna. Det är meriterande med vidareutbildning inom vård och omsorg. Erfarenhet från tidigare vård- och omsorgsarbete är önskvärt men inget krav, lika så arbetet med personer med kognitiv svikt. Arbetet kräver datorvana för dokumentation i IT-system och goda svenska språkkunskaper både i tal och skrift för att kunna kommunicera effektivt med andra. I din roll träffar du många människor, vilket kräver att du kan arbeta tillsammans med andra för att uppnå gemensamma mål. Du ska vara respektfull, öppen i dina möten och du ska alltid ha hyresgästernas bästa i fokus. Arbetsdagen kan ibland bli annorlunda än planerat eftersom du arbetar med människor, därför behåller du lugnet, balanserar olika krav och omprioriterar dina arbetsuppgifter. ÖVRIGT Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du: • En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens • Trygg anställning • Meningsfulla arbetsuppgifter • Heltidsanställning med möjlighet till deltid • Goda semestervillkor • Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du har skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan. I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete. Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister tillsammans med giltig identitetshandling. Du ska beställa kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret och utdraget ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister vilket du kan göra via följande länk: https://etjanster.polisen.se/login/request?tid=eregisterutdrag-utdrag&lid=ebd26d83-ce2a-44d0-835a-53e4b7b8914d Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
Säkerhetstekniker
Jobway AB
Elektronikreparatörer och kommunikationselektriker m.fl.

Är du en självgående och erfaren säkerhetstekniker som söker nya och spännande utmaningar? Vill du arbeta med varierande projekt inom säkerhetslösningar i Göteborg och kringliggande områden? Då kan Telenta vara arbetsplatsen för dig! Telenta är ett väletablerat företag som erbjuder avancerade säkerhetslösningar. Vi söker nu en säkerhetstekniker som vill vara en del av vårt team och arbeta med installation, service och driftsättning av säkerhetssystem. Som säkerhetstekniker hos oss kommer du att arbeta med ett brett spektrum av säkerhetssystem, med fokus på inbrottslarm och passerkontroll. Du kommer att vara ansvarig för installation, driftsättning, service och felsökning av dessa system. Arbetet är varierande och du kommer att hantera både nyinstallationer och löpande serviceuppdrag. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: Installation, driftsättning, programmering och felsökning av säkerhetssystem (inbrott, passerkontroll, etc.). Arbeta med system som SBC, Galaxy, RCO, Arx, Aptus. Utföra års- och kvartalsprov på säkerhetssystem. Vi söker dig som: Har erfarenhet av installation, service och programmering av säkerhetssystem. Är självgående, ansvarstagande och kan arbeta effektivt självständigt. Har B-körkort och kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska. Har ett professionellt förhållningssätt och en god förmåga att skapa kundkontakt. Vi erbjuder dig: En tillsvidareanställning med möjlighet att forma din egen roll i ett växande företag. En konkurrenskraftiga förmåner. 5 veckors semester per år samt ATF. Friskvårdsbidrag. I denna rekrytering samarbetar Telenta med rekryteringsföretaget Jobway. Har du några frågor är du välkommen att kontakta Adam Wilander på [email protected]. Vi tillämpar löpande urval, så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Om företaget: När du anlitar Telenta kan du vara säker på att arbetet alltid utförs av kompetent och erfaren personal. Våra certifieringar garanterar att alla regelverk efterföljs och att all teknik är korrekt installerad. Vi är dessutom kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Kurator till Frölundaskolan

Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt. Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och Kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en kurator till Frölundaskolan! Frölundaskolan är en mångkulturell grundskola med cirka 400 elever från förskoleklass till och med årskurs nio samt anpassad grundskola från årskurs 1 till 9. Frölundaskolan ingår i skolområde Sydväst 3 tillsammans med Slottsbergsskolan. Skolorna ligger i sydvästra Göteborg, nära Ruddalen och Frölunda torg. Som kurator ingår du i skolans elevhälsoteam och bidrar med psykosocial kompetens på organisations-, grupp-, och individnivå. I elevhälsan samverkar du med skolsköterska, specialpedagog, skolpsykolog, skolläkare och rektor. Teamets uppdrag är att tillsammans med rektor och arbetslag arbeta hälsofrämjande och förebyggande för att stärka barn och ungdomars möjligheter att uppnå målen. I dina arbetsuppgifter ingår exempelvis att delta i skolans kontinuerliga värdegrunds- och trygghetsarbete, stödsamtal, samverka med och stödja vårdnadshavare, konsultation med personal och insatser i grupp/ klass. Du samverkar också med externa aktörer såsom socialtjänst, habilitering, UPH och BUP. Inom grundskoleförvaltningen medverkar du på professionsträffar en gång i månaden tillsammans med kuratorskollegor och professionsutvecklare samt deltar i extern handledning. Som ny kurator får du även introduktion samt en mentor. Kuratorer i Grundskoleförvaltningen utgår från en gemensam uppdragsbeskrivning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • en socionomexamen eller motsvarandehögskoleutbildning. • god kännedom om Socialtjänstlagen och Skollagen. • god förmåga att formulera dig i tal och skrift. Det är meriterande för tjänsten om du har: • har erfarenhet av arbete som kuratorsamterfarenhet av arbete med barn och unga. • erfarenhet avarbete inom socialtjänsten. • erfarenhet av främjande och förebyggande insatser. • utbildning i samtalsmetodik / handledning. Som person är du stabil, empatisk, prestigelös och trygg i din yrkesroll. Du har ett stort engagemang för barn och ungdomars psykosociala situation och har förmåga att möta människor i olika livssituationer. Du möjliggör barns berättande och medverkar till att elevernas delaktighet och perspektiv lyfts fram. Du har lätt för att skapa relation och är professionell och respektfull i ditt bemötande av elever, vårdnadshavare och kollegor. Du behöver ha ett intresse av att arbeta i en pedagogisk miljö och i team med olika professioner. I ditt arbete är du strukturerad och tydlig och har förmåga att ta initiativ och beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du prioriterar också dina insatser tillsammans med rektor och övrig elevhälsa. Yrkesrollen kräver en hög grad av självständighet, samarbetsförmåga och personlig mognad. Du trivs med att arbeta med komplexa frågor, ser möjligheter och är kreativ, Du behåller lugnet i svåra situationer och kan fatta välgrundade beslut under tidspress. Välkommen med din ansökan! Intervjuer för denna tjänst kommer att genomföras v.32. Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av interna skäl. ÖVRIGT Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Product Support Specialist
Friday Väst AB
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

Är du tekniskt kunnig, kommunikativ och trivs med många kontaktytor? För kunds räkning söker vi en Technical Solutions Specialist till ett innovativt företag som utvecklar lösningar för övervakning och underhåll av infrastruktur inom energi- och industrisektorn. Här har du en nyckelroll i att översätta tekniska lösningar till kundanpassade behov, med löpande kontakt både internt och externt. OM TJÄNSTEN: Som Product Support Specialist kommer du tillhöra deras service- och supportteam där du blir en viktig länk mellan företagets tekniska lösningar och kundernas behov. Du ansvarar för att kunderna får en smidig och effektiv introduktion till deras IoT-baserade övervakningssystem, från installation till implementation och fullskalig användning. Du kommer att arbeta i skärningspunkten mellan teknik och kundvärde, där du både behärskar de tekniska detaljerna i deras lösningar och stöttar och motiverar kunder på resan mot mer hållbara arbetsmetoder. Din roll är avgörande för att hjälpa deras kunder genomgå den digitala transformationen från schemalagt till prediktivt underhåll. Du kommer att vara en viktig förespråkare för den värdeskapande förändring deras lösningar möjliggör. I arbetet ingår både support och utbildning, där du anpassar teknisk information efter olika målgruppers kompetensnivå både internt i organisationen och externt mot kunder. Du samarbetar tätt med företagets säljteam och är med tidigt i processen för att kartlägga kundens tekniska behov och möjligheter. Exempel på arbetsuppgifter i rollen: Planera och genomföra tekniska delar av onboarding, inklusive konfiguration, remote installation och systemanpassning  Agera teknisk kontaktpunkt för komplexa kundfrågor efter onboarding  Utföra djupgående felsökning och analys av till exempel sensorer, datakommunikation och systemkopplingar  Skriva och utveckla användarstöd och övrig produktdokumentation Ta fram lösningsförslag som matchar kundens krav och vår tekniska plattform  Fånga upp tekniska förbättringsområden och vidareförmedla insikter till produktteamet  VI SÖKER DIG SOM: Har en teknisk YH-utbildning inom el/elektronik, automation eller liknande Har erfarenhet av att arbeta med teknisk installation och/eller service God förståelse för elektronik och grundläggande IT-kunskaper Förmåga att läsa och förstå tekniska ritningar och manualer Kunskap om IoT-lösningar och sensorer Kan kommunicera obehindrat i svenska och engelska i både tal och skrift, då språken används i det dagliga arbetet Erfarenhet av att arbeta med supportsystem, CRM och affärssystem Har B-körkort Det är meriterande om du: Erfarenhet av arbete med industriell automation Vidare kommer vi lägga stor vikt på personlig lämplighet. För att lyckas i rollen är du självgående, lösningsorienterad och trivs med att skapa dina egna förutsättningar. Du ser möjligheter där andra tvekar och behåller lugnet även i situationer utan tydliga riktlinjer. Med din tekniska kompetens och kommunikativa förmåga bygger du förtroende både internt och externt. Du har ett starkt servicefokus, drivs av att utveckla smartare kundlösningar och gillar att skapa strukturer som förenklar för andra. Med din tekniska bakgrund vill du ta nästa steg och bidra med din tekniska höjd i en mer rådgivande och serviceinriktad roll. OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att vara anställd av Friday. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid Start: Omgående, enligt överenskommelse Placering: Göteborg Rekryteringsansvarig: Evelina Ogheden Lön: Fast månadslön Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.  Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

2 dagar sedan
Sista ansökan:
2 september 2025
Ankomstkontrollant söker till Saab Surveillance
Uniflex Sverige AB
Lager- och terminalpersonal

Vi söker nu en ankomstkontrollant för ett uppdrag på Quality Inspection-grupp på Saab Surveillance. I denna roll kommer du att granska och kontrollera kvalitén på inkommande material från våra leverantörer – främst inom områden som mekanik, delsystem, kretskort och kablage. Du säkerställer att produkterna uppfyller ställda krav enligt ritningar och standarder, hanterar avvikelser och driver utredningar i samarbete med inköp och konstruktion. Dina arbetsuppgifter i huvudsak - Kontrollera så att produkter uppfyller ritningskrav och kvalitetsstandarder - Hantera och följa upp leverantörsavvikelser - Delta i problemlösning och driva enklare tekniska utredningar - Dokumentation och rapportering Vem är du? Vi söker dig som har god förståelse för mekanik och ett skarpt öga för detaljer. Du är analytisk, noggrann och trivs i en roll där du får vara delaktig i att höja kvalitetsnivån. Du gillar att lösa problem, arbetar strukturerat och ser hellre möjligheter än hinder. Vi ser gärna att du har: - Erfarenhet från mekaniktillverkning och ett starkt tekniskt intresse - En teknisk utbildning på gymnasial eller eftergymnasial nivå - God förmåga att tolka tekniska ritningar och dokumentation - En nyfiken och drivande personlighet Meriterande erfarenheter: - Kvalitetsteknik eller kvalitetssäkring - Kunskap om kompositmaterial, ytbehandling och lackad mekanik - Tidigare arbete inom tillverkningsindustrin - Erfarenhet av Creo Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är en kommunikativ lagspelare som trivs i samarbete med andra – samtidigt som du kan arbeta självständigt när det krävs. Om verksamheten Eventuella namngivna referenter bör ha kännedom om att de finns i dina ansökningshandlingar. Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Resande Servicetekniker
Friday Väst AB
Elektronikreparatörer och kommunikationselektriker m.fl.

För kunds räkning söker vi nu en resande servicetekniker. Lockas du av ett fritt och omväxlande arbete där du får vara ute i fält, möta olika människor och själv styra din arbetsvardag? Har du dessutom ett starkt tekniskt intresse och gillar att lösa problem i praktiken? Då är detta rollen för dig. Välkommen in med din ansökan. OM TJÄNSTEN: I rollen som resande servicetekniker kommer du huvudsakligen arbeta med installation och support av företagets hårdvara och mjukvara hos deras kunder i Norden. Du kommer vara en ambassadör för företaget och ha en central roll i att säkerställa att deras lösningar fungerar optimalt i kundernas miljöer. En betydande del av tjänsten innebär regelbundna resor inom Norden, vilket kräver att du är flexibel och trivs med ett varierande arbete. Företaget utvecklar och levererar innovativa lösningar för övervakning och underhåll av kritisk infrastruktur. Deras produkter hjälper kunder inom energi- och industrisektorn att gå från schemalagt till prediktivt underhåll. Som anställd kommer du att få möjligheten att ansluta dig till ett företag i en stabil tillväxtfas och arbeta med duktiga kollegor. Arbetsklimatet präglas av ödmjukhet inför varandras förmågor, prestigelös inställning, hjälpsam attityd och en stark drivkraft för innovation och lärande. Exempel på arbetsuppgifter i rollen: Installation av hårdvara hos kunder Konfiguration och driftsättning av tillhörande mjukvara Teknisk support till kunder, både på plats och på distans Felsökning och åtgärdande av problem i både hård- och mjukvara Dokumentation av installationer och supportärenden Återkoppling till produktutveckling med insikter från fältet Utbildning av kunder i användning av våra system VI SÖKER DIG SOM: Har en teknisk YH-utbildning inom el/elektronik, automation eller liknande Har erfarenhet av att arbeta med teknisk installation och/eller service God förståelse för elektronik och grundläggande IT-kunskaper Förmåga att läsa och förstå tekniska ritningar och manualer Kan kommunicera obehindrat i svenska i både tal och skrift, då språket används i det dagliga arbetet Har B-körkort Det är meriterande om du: Är behörig elektriker Erfarenhet av arbete med industriell automation Kunskap om IoT-lösningar och sensorer Vidare kommer vi lägga stor vikt på personlig lämplighet. För att lyckas i rollen behöver du ha en god problemlösningsförmåga och ett analytiskt tänkande. Vi ser att du är kommunikativ och har ett genuint intresse för att förstå företagets kunder, deras behov och hur företagets lösningar kan skapa värde för dem. Som en naturlig ambassadör för företaget drivs du av att hjälpa andra och har ett starkt tekniskt intresse som får dig att vilja förstå hur saker fungerar på djupet. Du trivs med att arbeta praktiskt och har en strukturerad, noggrann och organiserad arbetsstil. Vi ser också att du är självgående, flexibel och tar ansvar för dina uppgifter. OM ANSTÄLLNINGEN: Detta är en rekrytering där du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget. Friday ansvarar för rekryteringsprocessen och alla frågor hänvisas till Friday. ÖVRIG INFO: Omfattning: Heltid Start: Omgående, enligt överenskommelse Placering: Göteborg Rekryteringsansvarig: Evelina Ogheden Lön: Fast månadslön Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.  Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

2 dagar sedan
Sista ansökan:
1 september 2025