Software Developer to Sebratec
Sebratec AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Sebratec is a Software and Engineering company specializing in services for the tech industry. Our mission is to transform companies through software and embedded systems solutions, supporting customers with consultancy in the development of their products, as well as training for teams and individuals interested in technology. We are seeking a talented and motivated Software Developer to join us as a consultant, for assignments within different sectors. Our partners are looking for consultants with experience from roles such as Front-, Backend, Fullstack and related positions within areas such as Devops and CI/CD. Responsibilities include, but are not limited to: Participate in the full software development lifecycle, including design, development, testing, and deployment. Collaborate with product managers and fellow developers to understand project requirements and deliver high-quality solutions. Write clean, efficient, and well-documented code. Debug and resolve software defects and issues in a timely manner. Stay up-to-date with emerging trends and technologies in software development. We hope you have some of the following: Bachelor's degree in Computer Science, Software Engineering, or a related field (or equivalent work experience). Proven experience as a Software Developer or similar role. Strong proficiency in one or more programming languages (for example Python, Java, C++, JavaScript). Familiarity with software development methodologies and best practices. Solid understanding of data structures, algorithms, and object-oriented design principles. Excellent problem-solving and analytical skills. Ability to work independently and collaboratively in a team environment. Strong communication skills with the ability to convey technical concepts to non-technical stakeholders.

Idag
Sista ansökan:
27 december 2025
Avdelningschef- förvaltning och fastighetsutveckling
GÖTEBORGS KOMMUN
Förvaltnings- och planeringschefer

Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om. Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden. ARBETSUPPGIFTER Som avdelningschef kommer du tillsammans med dina chefskollegor i förvaltningens ledningsgrupp arbeta för en effektiv och sammanhållen stadsutvecklingsprocess utifrån ett hela staden perspektiv. Som representant för stadsfastigheter arbetar du utifrån skedet analysera och planera stadsutveckling samt projektutveckling. Du arbetar med ett processinriktat och kund fokuserat arbetssätt med starkt utvecklingsfokus. Du verkar också för en transparent samarbetskultur i Göteborg stad och i den egna förvaltningen. Vidare medverkar du i och ansvarar över strategiska beslut som berör hela förvaltningen, samt bistår direktör och nämnden med sakkunskap och med den specifika kompetensen för din avdelning. Du arbetar aktivt med förvaltningens kultur- och värdegrundsarbete och ansvarar för att det genomsyrar avdelningens styrning, ledning och uppföljning samt det dagliga arbetet hos samtliga medarbetare och chefer. Du ansvarar för avdelningens verksamhetsplanering i nära samarbete med direktören och övriga chefer i förvaltningsledningen. Du har personal- arbetsmiljö- och budgetansvar för din avdelning och arbetar för en god, hållbar och hälsosam arbetsmiljö för avdelningens alla medarbetare samt värnar om en god facklig partssamverkan. I tjänsten ingår även: • Huvudansvaret för att planera och samordna deltagande i skedet Analysera och planera stadsutveckling samt projektutvecklingen i Planera utbyggnad (initiera och utreda) • Ansvarar för lokalförsörjningsplaneringen och ska bidra med behov och underlag utifrån genomförande- och förvaltarperspektivet i den taktisk planeringen. • Planeringsansvar för att utveckla och säkerställa lokalernas värde genom strategisk och långsiktigt hållbar fastighetsförvaltning för en lokalförsörjning i balans. • Uthyrnings- och beställarfunktionsansvar med kundbehov, mål och strategier som utgångspunkt. • Utveckla struktur, process och metod för lägre kostnader som möter de verksamhetsdrivande nämndernas långsiktiga behov i nära samverkan med andra avdelningar. • Planeringsansvar, för drift och underhåll, fastighets utveckling, projektutveckling och överlämning av fastighet till exploatering inför exploatering alternativt försäljning i nära samverkan med övriga avdelningar. KVALIFIKATIONER Du har erfarenhet av arbete i ledningsgrupp och är van att med lyhördhet och dialog driva dina frågor. Du besitter också god kunskap kring rådande lagar, avtal och regelverk inom aktuellt verksamhetsområde, samt inom det ekonomiska ramverket för kommunal/regional verksamhet. Vidare vill vi att du har en magisterexamen inom relevant utbildningsområde kopplat till området och som bedöms relevant för tjänsten. Du känner dig trygg med att tillsammans med både kollegor och medarbetare strategiskt driva förändrings- och utvecklingsarbete. Du har erfarenhet av arbete med personal- arbetsmiljö- och budgetansvar samt av att leda chefer. Du har också kunskaper om facklig partssamverkan och arbetsmiljölagstiftningen. Vi ser även att du har en bred erfarenhet av strategisk fastighetsförvaltning och fastighetsutveckling. Ditt ledarskap präglas av god kommunikativ förmåga, social kompetens och ett prestigelöst förhållningssätt. Andra viktiga förmågor är att kunna väga in olika perspektiv där helheten blir så bra som möjligt och att kunna tänka och agera långsiktigt. ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi erbjuder dig ett utvecklings och ett innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan. Som anställd inom Göteborgs Stad omfattas du av allmän tjänsteplikt, utifrån lagen om totalförsvarsplikt. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Idag
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Senior Embedded developers - Sebratec
Sebratec AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Sebratec is a Software and Engineering company specializing in services for the tech industry. Our mission is to transform companies through software and embedded systems solutions, supporting customers with consultancy in the development of their products, as well as training for teams and individuals interested in technology. We are looking for Senior Embedded Developers to Sebratec, for consultancy opportunities with our partners. Responsibilities will be different based on what assignment fits your experiences, competence and career aspirations. They will be positions where a high Embedded knowledge and experience are needed, across several sectors but with a main focus on Automotive companies. Proficiency in C, C++, Python, and Matlab/Simulink. Strong experience with Android and other embedded systems. Perform Hardware-in-the-Loop (HIL) and Software-in-the-Loop (SIL) testing for complex systems. Collaborate with cross-functional teams to design and implement innovative solutions. Work closely with clients to understand their unique needs and deliver tailored solutions. Qualifications: Bachelor's or Master's degree in Computer Science, Electrical Engineering, or a related field. Strong knowledge of embedded systems and software development. Proficiency in C, C++, Python, and Matlab/Simulink. 5+ years of experience in a role within the embedded field. Experience within the automotive sector is highly valued It is Meritorious to have special expertise in areas such as HMI, ADAS, Infotainment, Powertrain and Vehicle controls etc. At Sebratec, we value qualities that foster a collaborative and innovative environment. We are looking for individuals who are not only technically proficient but also team players, socially adept, open to new ideas, and driven to excel. Join our team and be a part of a dynamic community that thrives on mutual support and shared success. What do we offer: Competitive fixed monthly salary! Referral bonus for bringing in top talent. Generous 5 weeks of paid vacation. Annual wellness benefit of 5,000 SEK through Benify. Pension plan in accordance with the collective agreement. Dedication to your career growth, tailored to your unique aspirations. Access to continuous education and training within your field. A sense of community, with monthly events and gatherings to connect with fellow Sebratecers. Location: Our office is in Gothenburg, but the assignments be in different locations nationally. If you are a seasoned professional with a passion for software and engineering, ready to make an impact in the tech industry, Sebratec is the place for you. Join our dynamic team and be part of innovative projects that shape the future of technology. Apply now through the link below!

Idag
Sista ansökan:
27 december 2025
Inköpscontroller

Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om. Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden. ARBETSUPPGIFTER Avdelningen utveckling och styrning består av sex enheter, juridik och ärendehantering, IT och digitalisering, kommunikation, inköp och upphandling, säkerhet samt kvalitet. Avdelningen ansvarar för att samordna och utveckla förvaltningsgemensam styrning, utveckling, administration och ledningsstöd samt lägga grunden till gemensam systematik, struktur, och gemensamma arbetssätt/processer. Avdelningen omvärldsbevakar inom ansvarsområdena och har ett övergripande ansvar för att samordna och inspirera till utveckling av förvaltningens verksamhet och kvaliteten på våra leveranser. Du kommer att vara en del av vår enhet för inköp och upphandling, som består av upphandlare, inköpscontroller samt inköpskoordinator. Teamet fungerar som ett stöd för hela stadsfastighetsförvaltningen i frågor som rör upphandlingar, avrop och andra inköpsrelaterade processer. Stadsfastighetsförvaltningen i Göteborgs Stad befinner sig på en spännande resa för att utveckla vår inköpsorganisation. Dina arbetsuppgifter: I rollen som inköpscontroller hos oss ansvarar du för att driva, samordna och utveckla arbetet med inköpskontroll inom förvaltningen. I tjänsten ingår att ansvara för samordning av arbetet kring leverantörsavvikelser, exempelvis vid utredning av eventuellt beställningsstopp och samordning av avtalsuppföljning på förvaltningens lokala avtal/ramavtal. Du tar fram och implementera rutiner samt hålla utbildningar för berörda medarbetare. Nytt i tjänsten är att agera som kontrollfunktion för sund konkurrens inom förvaltningen. Detta innebär samordning kring välfärdsfrågor, arbetsplatskontroller och leverantörskontroller. Du ingår i stadens nätverk för kontrollfunktion för sund konkurrens. Du får även fantastiska möjligheter att bygga nätverk inom hela staden. KVALIFIKATIONER Vem söker vi? Vi söker dig som är driven, affärsinriktad och förstår nyttan av att följa lagar, policys och riktlinjer som du på ett pedagogiskt sätt kan förmedla till din omgivning. Din proaktivitet och ditt engagemang är två egenskaper du identifierar dig starkt med och du drivs av att skapa ordning och reda. Du har lätt för att samarbeta och förstår de krav som ställs utifrån vår verksamhet och kan omsätta dessa i praktiken. Vi vill att du har; - Relevant högskoleutbildning inom området för ekonomi/juridik/samhällsplanering eller likvärdig utbildning i kombination med mångårig och gedigen erfarenhet inom inköpsarbete. -Du har kunskap och erfarenhet av inköpsarbete inom offentlig verksamhet, särskilt med förståelse för de regelverk, processer och krav som styr offentlig upphandling - Mycket goda kunskaper i Excel - Mycket god analytisk förmåga. Som person har du förmåga att verka i ett helhetsperspektiv med förståelse för stadens och förvaltningens övergripande uppdrag. Du har lätt för att samarbeta och sätta dig in omgivningens behov av stöd, samtidigt som du är tydlig i din egen roll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för denna tjänst. ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi erbjuder dig ett utvecklings och ett innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan. Som anställd inom Göteborgs Stad omfattas du av allmän tjänsteplikt, utifrån lagen om totalförsvarsplikt. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Idag
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Biträdande rektor till Fiskebäcksskolan åk 4-9
GÖTEBORGS KOMMUN
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt. Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och Kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi en ny kollega i rollen som biträdande rektor med huvudsakligt ansvar för årskurs 4-9 på Fiskebäcksskolan. Som biträdande rektor ingår du i Fiskebäcksskolans och Dalaskolans gemensamma skolledning bestående av rektor och fyra biträdande rektorer. Du utövar ett ledarskap nära både elever och medarbetare där din roll innebär att vara både exekutiv och operativ under delegerat ansvar. Du fokuserar på skolans kärnprocesser och arbetar dagligen med att göra skillnad för eleverna. I ditt uppdrag har du tillgång till stöd från förvaltningen i områden såsom administration, ekonomi, HR, kvalitet- och utvecklingsarbete, digitalisering, analys samt i juridiska frågor. Fiskebäcksskolan ligger i ett vackert område med närhet till havet och vi använder oss gärna av vår närmiljö i undervisningen. Här går cirka 600 elever från förskoleklass till årskurs 9 och vi har ett tydligt fokus på elevernas utveckling i en trygg och kreativ skolmiljö. Vi arbetar för en framgångsrik skola med samsyn över alla årskurser och en röd tråd genom hela skolan. Alla våra elever skall känna trygghet, trivsel och arbetsglädje. KVALIFIKATIONER Formella kompetenser: Vi söker dig som har följande kvalifikationer: • högskoleexamen om minst 180 hp där pedagogik varit en del av utbildningen • erfarenhet av någon form av skolledaruppdrag • minst 4 års erfarenhet av arbete i skola • kännedom om lagar/förordningar och övriga styrdokument på nationell nivå för skol- och verksamhetsformer inom grundskolan För tjänsten är det även meriterande om du har: • genomfört rektorsutbildning och/eller något annat ledarutvecklingsprogram/-utbildning eller förberedande chefsutbildningar • skolledarerfarenhet eller annan chefserfarenhet • erfarenhet av ekonomistyrning och resursfördelning • erfarenhet av lagar/förordningar och kollektivavtal som berör arbetsgivaransvaret, exempelvis skollagen och arbetsmiljölagen Personliga kompetenser: Du är en tydlig och god kommunikatör som får gehör för tankar och idéer samt kan påverka beslut i en viss riktning. Du kan genom övertygande argument tillföra entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation. Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du kan överblicka ditt ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Du är lyhörd och söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv samt är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke. Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer planeras i augusti. ÖVRIGT Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Idag
Sista ansökan:
13 augusti 2025
El-tele ingenjör- sakkunnig specialist (sommarannons)
GÖTEBORGS KOMMUN
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om. Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden. ARBETSUPPGIFTER Avdelningen för förvaltning - och fastighetsutveckling ansvarar för att säkerställa fastigheternas användbarhet över tid med god teknisk status och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för att beställa genomförandet av ny- och ombyggnationer, planerade underhållsåtgärder, reparationer och löpande tillsyn och skötsel av förvaltningens utförandeavdelningar. Vi är nu inne i ett spännande utvecklingsarbete där vi har skapat ett nytt organisatoriskt område där vi att samlat förvaltningens strategiska styrning inom teknik och hållbarhet. Detta ger oss en tydligare roll som representant som fastighetsägare. Dina arbetsuppgifter Ditt uppdrag är att som el-tele specialist ständigt utveckla och följa upp tekniska anvisningar och kravställning inom sakområdet. Du stöttar byggprojektledare och övriga projektaktörer som sakkunnig genom byggprocessen inom sakområdet. Vidare är du ett specialiststöd till förvaltare och övriga funktioner på förvaltningen i drift- och skötselfrågor. I din roll som specialist har du samordningsansvaret för kompetens- och utvecklingsinsatser inom sakområdet. I viss omfattning kommer du även att handlägga egna ärenden och arbeta med egna projekt, t.ex. utredningar. Med din expertis deltar du aktivt i en tvärsammansatt arbetsgrupp inom Stadsfastighetsförvaltningen med fokus på fastighetens tekniska installationer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning eller annan likvärdig utbildning i kombination med en flerårig erfarenhet inom området. Du som söker den här rollen arbetar kanske idag som entreprenör eller är konsult och har god kännedom om hur byggnadsdelar och tekniska installationer samverkar i byggnader. Du har en helhetsförståelse om hur bygg- och tekniska system samverkar i ett verksamhets- och förvaltingsperspektiv. Meriterande är om du har erfarenhet av fastighetsförvaltning, erfarenhet av kvalitets/utvecklings och utredningsarbete. Har du erfarenhet av solcellsinstallationer samt allmän behörighet el är även det meriterande. ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi erbjuder dig ett utvecklings- och innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på vår förvaltning. Vi vill att vår arbetsplats ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Idag
Sista ansökan:
7 september 2025
Fastighetstekniker Bygg
GÖTEBORGS KOMMUN
Fastighetsskötare

Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om. Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden. ARBETSUPPGIFTER Avdelningen drift och underhåll ansvarar för tillsyn, reparation samt drift av områdena utemiljö, byggnad och installationer över tid med god teknisk status och nöjda kunder. Detta uppnås genom ett nära samarbete med kund, förvaltningens övriga avdelningar samt andra organisationer i staden. Avdelningen ansvarar för genomförandet av besiktningar som myndigheter kräver samt bidrar till utvecklingen av energisparåtgärder. Vi utför de uppdrag som beställs av våra kunder. Verksamhetsområde byggs uppdrag består av tillsyn, skötsel, reparationer, kunduppdrag samt mindre underhållsåtgärder i Göteborgs stads skolor, förskolor, äldreboende och andra fastigheter. I enhetens uppdrag ingår att ansvara för förebyggande arbete och hantering av felanmälningar samt utföra mindre lokalanpassningar/kunduppdrag på byggnader i det geografiska området. Dina arbetsuppgifter: Som fastighetstekniker kommer du bidra till att underhålla och reparera våra fastigheter. Uppdraget handlar om att genomföra driftronder och arbeta med förebyggande åtgärder samt att utföra reparationer efter felanmälningar. Det kan handla om att byta kranar, reparera dörrar, lås eller vitvaror. Det kan också innebära att du handlägger mindre kunduppdrag och underhållsåtgärder. För att hantera dina arbetsorder och dylikt använder du våra administrativa hjälpsystem i datorn eller mobilen. Nu söker vi ... kollegor till vårt verksamhetsområde bygg. Du kommer utgå ifrån något av våra servicekontor ... (Angeredsvinkeln, Gullbergsvass eller J A Wettergren). KVALIFIKATIONER De viktigaste egenskaperna för denna tjänst är ett stort intresse för fastigheter och teknik, en vilja att arbeta tillsammans med andra och visa omtanke om våra kunder. Du tycker om att reparera och underhålla allt som kan finnas i våra lokaler. För detta behöver du vara en naturlig problemlösare. Vi vill att du som söker tjänsten skall ha en gymnasieutbildning inom bygg- och anläggningsteknik eller motsvarande utbildning som vi bedömer likvärdig. Du behöver även tidigare erfarenhet inom området. Som medarbetare arbetar du för organisationens och göteborgarens bästa ur ett helhetsperspektiv. Viktigt är att du är lyhörd och tydlig med kollegor och kunder. Du arbetar med frihet under ansvar och är en kollega man tycker om. För denna tjänst krävs B-körkort och datavana, då tjänsten innehåller viss administration. ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi erbjuder dig ett utvecklings- och innovationsklimat som ger dig goda möjligheter till karriärutveckling. Inom förvaltningen tillämpar vi ett tillitsbaserat ledarskap som grundar sig i den inkluderande arbetsplatsen. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på vår förvaltning. Vi vill att vår arbetsplats ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Idag
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Enhetschef till specialiserade mottagningar inom BUP Göteborg
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Chefer inom hälso- och sjukvård

Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet. Om oss Vill du leda och utveckla högspecialiserad barn- och ungdomspsykiatrisk vård tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare? Nu söker vi en enhetschef till våra tre specialiserade mottagningar: BUP Specialmottagning, DBT-mottagningen och BUP Barnahus Göteborg. BUP Specialmottagning är en specialiserad mottagning inom barn- och ungdomspsykiatrin med ett tvärprofessionellt team som består av psykologer, socionom, sjuksköterskor, läkare, arbetsterapeut, fysioterapeut, administratörer och enhetschef. Här tar man emot tar emot barn och ungdomar med OCD, OCD-relaterade tillstånd, psykos, bipolära syndrom, svåra tics och selektiv mutism. Mottagningen har en stark behandlingsprofil och här bedrivs även forskning som en viktig del i enhetens uppdrag. BUP Barnahus Göteborg vänder sig till patienter under 18 år som misstänks vara/har varit utsatt för sexuella övergrepp eller fysisk misshandel. Här samverkar socialtjänst, polis, åklagare och hälso- och sjukvård kring barn som misstänks varit utsatta för våldsbrott/sexuella övergrepp. På BUP Barnahus arbetar två psykologer, som tar emot patient via remiss från socialtjänsten eller polisen.  Till DBT-mottagningen kommer ungdomar mellan 14 och 18 år som har ett omfattande självskadebeteende och/eller självmordsnära beteende samt tydliga svårigheter med emotionell instabilitet. DBT-behandlingen är en omfattande insats, med syftet att skapa förutsättningar för patienten att förändra sina destruktiva beteenden. På DBT-mottagningen arbetar fem erfarna psykologer. Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning inom hälso- och sjukvård eller socialt arbete Har tidigare erfarenhet av ledarskap, gärna inom psykiatri eller annan komplex verksamhet Är trygg i din ledarroll, har god samarbetsförmåga och ett tydligt och inkluderande ledarskap Har intresse för utvecklingsarbete, samverkan och att skapa goda förutsättningar för både patienter och medarbetare. Villkor Vi erbjuder ett meningsfullt och utvecklande chefsuppdrag. Kompetenta och engagerade kollegor i en verksamhet med starkt fokus på kvalitet och samverkan Möjlighet att påverka och utveckla vård och arbetssätt Stöd i chefsrollen genom nära relationer med både chefskollegor, chef och övriga stödfunktioner. Tjänsten innebär ett tidsbegränsat femårigt chefsförordnande med tillsvidareanställning i grundprofessionen. Om arbetsuppgifter Som enhetschef för dessa tre enheter får du en nyckelroll i att leda det dagliga arbetet, driva utvecklingsfrågor och säkerställa en god arbetsmiljö. Du arbetar i nära samarbete med vårdenhetsöverläkare, och med dina medarbetare i de tvärprofessionella teamen. Du är direkt underställd avdelningschef på sektionen BUP Slutenvård och Specialmottagningar och ingår i verksamhetsområdets ledningsgrupp. Varmt välkommen med din ansökan! Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Idag
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Enhetschef nystartat HVB
GÖTEBORGS KOMMUN
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området. I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med att från start och bygga upp ett nytt HVB för barn och unga? Vi söker en erfaren, engagerad och trygg ledare som vill göra skillnad. Socialförvaltning Sydväst har ett politiskt uppdrag att starta upp två nya HVB för barn och unga i egen regi. Utifrån ett inriktningsbeslut att samorganisera stadens alla HVB och stödboenden riktade till barn och unga planeras en ny avdelning att bildas inom socialförvaltning Sydväst från 1/1 2026. Vi söker därför en enhetschef som kan leda arbetet med uppstart av ett HVB där målgruppen är barn och unga med komplexa behov. Då målgruppen har behov av stöd från flera vårdgivare pågår samtidigt ett utvecklingsarbete tillsammans med BUP, habilitering och förvaltningen för funktionsstöd för att säkerställa ett samlat stöd. Initialt kommer du att arbeta med uppstart av ett nytt HVB, vilket innebär att sätta struktur och rutiner för verksamheten, rekrytera och rusta en ny medarbetargrupp, etablera samverkansstrukturer både inom staden och externt. Då strukturerna ännu inte är satta behöver du vara en person som trivs och utmanas av att självständigt bygga upp och driva en ny verksamhet. När HVB-boendet är redo att ta emot målgruppen, kommer du som enhetschef att samordna, leda och utveckla arbetet inom din enhet. Du har verksamhets-, budget- samt personal- och arbetsmiljöansvar. I ditt uppdrag ingår att arbeta inom organisationens samtliga delar, både vad gäller det operativa och strategiska arbetet. Tjänsten förutsätter en utvecklad färdighet avseende planering, organisering, strategi och struktur då arbetet grundar sig i att du självständigt ska lägga upp ett givet uppdrag och involvera samarbetspartners. Du kommer att ingå i en engagerad och erfaren ledningsgrupp, där vi tillsammans tar ansvar för helheten. Enligt lagen (2013:852) om registerkontroll av personer som ska arbeta med barn, ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs. Detta beställer du på Polisens hemsida. Intervjuer kommer att äga rum den 7/8. Om du därefter går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att bjudas in till en heldag för assessment center antingen den 19 eller 21 augusti. Varmt välkommen med din ansökan! KVALIFIKATIONER Du som söker är utbildad socionom alternativt har treårig högskole-/universitetsutbildning med inriktning socialt arbete. Du behöver ha minst två års erfarenhet av socialt arbete med koppling till arbete i verksamheter med målgruppen. För att axla rollen behöver du ha erfarenhet som chef med personal- och budgetansvar. Du behöver ha arbetserfarenhet av samverkan med olika vårdinstanser. Har du tidigare erfarenhet av att starta en ny verksamhet med personalansvar så ser vi det som meriterande, särskilt om det skett i kommunal regi. Personliga kvalifikationer: Du är uppmärksam och öppen för att förstå andra människors behov, känslor och åsikter. Du är mottaglig för vad andra säger eller uttrycker och visar respekt, hänsyn och omtanke i ditt bemötande. Du ser bakslag som något att lära sig av. Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du följer upp och rapporterar resultat och måluppfyllelse. Du är tydlig, får gehör för tankar och idéer och kan påverka beslut i en viss riktning. Du kan genom övertygande argument tillföra entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation. Du kan se ditt arbete som en del i ett större sammanhang och förstår hur det påverkar och påverkas av andra delar av organisationen. Du samverkar med andra i övergripande frågor för att skapa värde. Du tar hänsyn till olika informationskällor och perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten. ÖVRIGT Rekryterande avdelningschef Maria Bäcklund finns tillgänglig för eventuella frågor om tjänsten från den 23 juli. I den här rekryteringsprocessen kommer vi inte be om personligt brev. Du kommer istället vid ansökningsförfarandet att få svara på ett antal frågor om din kompetens inom efterfrågat område. Tjänsten tillsätts förutsatt att erforderliga beslut fattas. För att uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Idag
Sista ansökan:
29 juli 2025
Bartender/Servis

Cheers, en väletablerad pub belägen på Viktoriagatan i Vasastan, där atmosfären är varm och stämningen är på topp. Cheers har stått på samma plats i över 30 år och med den erfarenheten har det skapats en plats där gäster återvänder gång på gång för att njuta av spännande sportevent, god mat, dryck och gemenskap. På menyn finns klassisk husmanskost och hamburgare som tilltalar alla smaker. Vi är stolta över att vara en plats där vänner samlas för att dela glada stunder. På Cheers är vi inte bara kollegor – vi är en familj. Ett glatt gäng som arbetar tillsammans och umgås även utanför arbetsplatsen. Nu söker vi en ny stjärna till vårt team, en Bartender/Servis som delar vår passion för service och gemenskap. Tjänsten är flexibel, antingen på heltid eller deltid, beroende på dina önskemål och behov. Vi ser gärna att du är noggrann och ordentlig i ditt arbete. Även om sportintresse är meriterande, är det inte ett krav. Det viktigaste för oss är att du delar vår entusiasm för att skapa en trevlig atmosfär och ge våra gäster den lilla extra servicen. För de som strävar efter utveckling finns goda möjligheter att växa inom vårt företag. Vi följer HRFs kollektivavtal 2025 för att säkerställa rättvisa villkor och en trivsam arbetsmiljö. Om du känner att du är rätt person för oss, tveka inte att söka tjänsten. Vi ser fram emot att träffa dig på en intervju och lära känna dig närmare. För att få en försmak av atmosfären på Cheers, besök gärna vår Facebook-sida www.facebook.com/cheerspub.se eller vår hemsida www.cheerspub.se. Med vänliga hälsningar, Cheers Pub"

Idag
Sista ansökan:
30 juli 2025