Lösningsarkitekt - ServiceNow

Om tjänsten I rollen som lösningsarkitekt blir du en nyckelspelare i teamet och fokuserar på att kontinuerligt bygga relevant teknisk kunskap för applikationens vidareutveckling. Du bidrar till att bygga upp och följa vårt gemensamma ramverk, dvs guidelines, best practices och modeller. Du kommer att designa och implementera IT-lösningar där fokus ligger på att optimera och skapa stort värde genom ServiceNow som plattform. Som lösningsarkitekt ansvarar du för den tekniska arkitekturen och agerar i nära samverkan med lösningsarkitekter inom andra närliggande områden. Du har dessutom ett nära samarbete i krav- och behovsprocesserna samt jobbar med utveckling och test för att säkerställa högkvalitativa leveranser. Vi erbjuder Våra medarbetare är vår största tillgång och det är viktigt för oss att du trivs på jobbet. Vi är stolta över den drivkraft som finns inom Transtema och vi vill att alla medarbetare ska vara engagerade i att utveckla verksamheten. Vi erbjuder en utvecklande miljö, ett omväxlande arbete och möjlighet till kompetensutveckling. Vår kultur genomsyras av våra värdeord - att tänka nytt, visa respekt och ta ansvar. Vem är du? Vi söker dig som drivs av möjligheten att agera i gränslandet mellan IT och verksamhet med främsta syfte att säkerställa maximalt värde. Du vågar tänka nytt, är lyhörd, nyfiken, modig, har förmågan att anpassa ditt budskap utifrån mottagare och är passionerad i det du gör. Du är dessutom ansvarstagande och har ett strukturerat arbetssätt. Vi söker dig som har Vi tror att du har en akademisk examen inom systemvetenskap eller motsvarande med ett par års dokumenterad arbetslivserfarenhet där du arbetat med att säkerställa arkitektur och funktion med ServiceNow som teknisk förmåga. Du förstår även vikten av att bygga samt upprätthålla många kontaktytor. Tjänsten kräver att du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift. Det är meriterande om du även har: • Erfarenhet av arbete inom telekom eller större företag inom samhällsbärande sektorer. • Förmåga att driva workshops och facilitera samarbete mellan olika parter. • Erfarenhet av att samarbeta med leverantörer kring utveckling och integrationer. • Certifieringar inom något av ovanstående områdena ses som meriterande. Vi på Transtema tycker att mångfald bidrar till en mer dynamisk och kreativ arbetsmiljö som gör att fler trivs på jobbet. Vi hoppas därför att du som söker, med din bakgrund och kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald. Om oss Du kommer vara anställd på Transtema Network Services AB, som är ett helägt dotterbolag inom Transtemakoncernen. Transtema Network Services är en marknadsledande leverantör av fälttjänster inom kommunikationsinfrastruktur i Sverige och ansvarar för installation, underhåll samt drift över hela landet. Vi arbetar aktivt med hållbarhet utifrån fyra aspekter - våra medarbetare, vår affär, vår miljö och vårt engagemang. Våra medarbetare är vår största tillgång och vår ambition är att vara branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vi har en värderingsstyrd företagskultur och arbetar aktivt med kompetensutveckling, inkludering och att erbjuda en trygg arbetsplats för alla. Övrig information I denna rekrytering kan vi komma att utföra en säkerhetsprövning och registerkontroll. Urval sker löpande, vi ser fram emot din ansökan! Vid frågor om tjänsten, kontakta IT Chef Kristine Gustafsson, [email protected] Vi tar gärna emot mail från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

8 maj 2024
Sista ansökan:
25 oktober 2024
Tandsköterska- Privat klinik i Centrala Göteborg

Quality Dental är en tandvårdsverksamhet belägen i centrala Göteborg. Verksamheten består utav en Tandläkare och en Tandhygienist som är delvis mammaledig. Här erbjuds hög kvalitet med ett stort fokus på mun- och allmän patient hälsa. Vi lägger stor vikt på diagnostik och prevention. Vi är dessutom inriktade på avancerad tandvård, främst inom området implantatkirurgi och protetik. Nu söker vi en tandsköterska vikarie som kan jobba 2-3 dagar i veckan (40-50%). Praktiken ligger ett stenkast bort från Avenyn.  VI SÖKER dig som är ansvarsfull tandsköterska, som kan ta eget initiativ, är samarbetsvillig och lägger ett stort fokus på omhändertagandet av våra patienter. Du är villig att utvecklas och tycker om att dela med dig av dina kunskaper. Samtidigt är bered att jobba med tandläkare inom olika behandlingar såsom implantatkirurgi. Dina arbetsuppgifter inkluderar främst assistans av tandläkare, steril- och receptionsarbete. Eftersom vi arbetar med Opus journalsystem, är denna kunskap meriterande. Erfarenhet är en fördel. Tjänsten inleds med tidsbegränsad anställning i högst 6 månader. VI ERBJUDER DIG som framtida personal en möjlighet att vara med och utveckla kliniken och inte minst en god och trevlig arbetsmiljö.  Du är välkommen att skicka in ditt CV och personligt brev, vi ser fram emot att få möta just dig! Vänta inte med ansökan då intervjuer kommer ske löpande.

8 maj 2024
Sista ansökan:
1 juli 2024
Stream Embedded Test Lead

Group Trucks Technology are seeking talents to help design sustainable transportation solutions for the future. About the position Are you a trailblazing Test Leader with a passion for pushing the boundaries of automotive software testing? Join our team as we revolutionize the industry with cutting-edge solutions. As a Test Leader with expertise in software testing on all levels and base software development, you will play a pivotal role in designing and implementing groundbreaking software solutions for automotive applications. Embrace this opportunity to leave your mark on the future of automotive technology and on the strategy of 50% revenue from services. You will be the guiding star in testing for the CSI stream and have a broad network within embedded testing in AB Volvo. This role offers a unique opportunity to work on exciting projects and collaborate with cross-functional teams to drive excellence in testing. Who are we? The mission of Software Platforms within Computational Software Infrastructure (CSI) is to provide best in class embedded software platform & technologies, that enable’s software-driven transport solutions for Volvo. We believe in “Software-Defined Everything” and strive to be in the forefront. We foster teamwork and collaboration with continuous improvement mind-set. We are responsible for the complete life cycle, from strategy to maintenance of the on-board SW platforms. As Stream Embedded Test Lead you will have the responsibility to: •    Lead and guide the different teams in their testing activities. •    Lead initiatives to enhance testing across trains and teams with the aim to ensure our joint deliveries. •    Develop and implement comprehensive test strategies and plans for the stream. •    Continuously evaluate and improve testing processes, methodologies, and tools within the stream to enhance efficiency, effectiveness, and overall product quality. •    Report to and collaborate with the whole GTT network around testing and results.  Who are you? At Volvo, we believe that our people are our greatest asset. We are looking for individuals who are passionate, innovative, and dedicated to making a difference in the world of embedded development. As a Stream Embedded Test Leader, we expect you to embody the following qualities: •    Leadership: You are a natural leader in your field who can inspire and motivate others to achieve their full potential. You have a proven track record of leading teams to success and are committed to fostering a collaborative and supportive work environment. •    Technical Expertise: You possess a deep understanding of embedded systems and software testing methodologies. You are comfortable working with complex systems and can effectively troubleshoot and resolve issues as they arise. •    Problem-Solving Skills: You thrive in challenging environments and are adept at finding creative solutions to complex problems. You approach issues with a positive attitude and a willingness to explore new ideas and approaches. •    Communication: You are an excellent communicator who can effectively convey ideas and information to both technical and non-technical stakeholders.  •    Team Player: You are a collaborative team player who values the contributions of others and works well in a cross-functional team environment. You understand the importance of teamwork and are committed to fostering strong relationships with your colleagues. •    Passion for Quality: You are passionate about delivering high-quality products that exceed customer expectations. You take pride in your work and are committed to continuously improving processes and practices to ensure the highest level of quality and reliability. Requirements: •    Bachelor's or Master's degree in Computer Science, Software Engineering, or equivalent proficiency. •    A long and varied experience in embedded testing on several levels. •    Strong understanding of embedded systems architecture and software platforms.  •    Experience in designing and implementing automated test frameworks and tools to streamline testing processes and enhance efficiency. What you will get? •    Opportunity to be to be part of a highly skilled team responsible for defining, developing and maintaining platform software and associated toolchains for trucks around the world. •    You will be part of an agile organization and engaged in various developmental activities with excellent opportunity to grow intellectually. We strive for an inclusive culture that takes maximum advantage of the strength inherent in diversity. We believe that an inclusive team increases group dynamics, creativity and new approaches to solutions. We are always looking for fresh ideas and it is our people that make the difference. The applications will be screened continuously. Are we a good match? Curious and have questions? Welcome to contact Malin Hållstedt, Group Manager Base SW Gamma. Email: [email protected].  We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail.

8 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Anestesisjuksköterska i Södra Sverige

Information om uppdraget: Sjuksyrra AB söker en erfaren leg. anestesisjuksköterskaiSödra Sverige Du som är anestesisjuksköterska arbetar mestadels på operationsavdelning med att självständigt söva patienter, ge olika form av bedövning, assistera narkosläkare vid tex ryggbedövning eller olika form av nervblockader, övervaka och ge avancerad vård under pågående operation. Det kan även innebära vård inför operation samt övervakning efter operation. Lön inom 24 timmarNär du arbetar hos oss behöver du inte längre vänta på lönen. Med flexibel lön har du möjlighet att följa din lön dagligen och göra uttag av din intjänade lön när du vill och behöver det.Krav: Legitimerad sjuksköterska med minst 2 års arbetslivserfarenhet. VUB inom anestesi. Var:Södra Sverige Omfattning: 100% Tidsperiod:24 juni 2024 (v. 26) – 30 aug. 2024 (v.35) Arbetstider:må-to 07.00-15.30 med 30 minuters rast. Journalsystem:Melior, Orbit, ObstetrixSista ansökningsdag:14/5 Vi erbjuder: Lön inom 24 timmar efter avslutat arbetspass En personlig kontaktperson som finns här för dig under hela ditt uppdrag Snabb service och flexibla schemalösningar Bra ersättning för din erfarenhet och kompetens Tjänstepension från första arbetade timmen Fullt försäkringsskydd till, på och från arbetet genom Svedea och FORA Behjälplighet med boende om du söker uppdrag på annan ort Jourtillgänglighet dygnet runt årets alla dagar Vilka är vi på Sjuksyrra AB?Med Sjuksyrra AB som din arbetsgivare är din primära arbetsplats ute på golvet där du och din kompetens behövs men du är även välkommen på en fika eller lunch på vårt kontor i Stockholm. Vi är ett personligt bemanningsföretag med visionen att ge sjuksköterskor en varierande och stimulerande karriär. Vi finns alltid nära till hands och värnar om personliga relationer. Våra grundpelare är hög kvalitét, personlighet och flexibilitet. Tack för att du tar dig tiden att söka denna tjänst! Vi ser fram emot din ansökan, men vänta inte för länge för tillsättandet av denna tjänst kan komma att ske löpande.

8 maj 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Lärare i trä- och metallslöjd åk 4–9 till Lövgärdesskolan

I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen. Bli en av oss! Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att: • öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande. • skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat. • öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar. Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, anpassad grundskola, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola. Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning ARBETSUPPGIFTER På Lövgärdesskolan jobbar vi för att utveckla hållbara lösningar vad gäller organisation och vi vill jobba för ett distribuerat ledarskap där vi gemensamt tar ansvar för att ge eleverna de bästa förutsättningar för att lyckas i skolan. För oss ska det professionella uppdraget vara kärnan i det vi gör, och det är undervisningen och det som händer i klassrummet som ska vara navet i vårt utvecklingsarbete. Vi jobbar också kontinuerligt med våra med normer & värden, samt att vi har flerspråkighet som det övergripande gemensamma. Vi ska vara bra på att ta till vara på elevernas olika språk för att på bästa sätt kunna stötta dem i deras lärande och kunskapsutveckling. Till nästa läsår söker vi nu en lärare till årskurs 4 - 9 med behörighet att undervisa i trä- och metallslöjd. Du kommer att ansvara för planering och genomförande av undervisning i ditt ämnen. Du ingår även i årskurs- och ämneslag där du tillsammans med dina kollegor är delaktig i utvecklingen av verksamheten. I uppdraget ingår också att vara mentor. Är du intresserad av skolutveckling och vill vara med på vår fortsatta resa? Är du beredd på att ge av ditt engagemang, och vill göra skillnad för våra elever? Vill du att det vi gör ska vara viktigt på riktigt? Då är det här ett jobb för dig. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har ett stort engagemang för ditt uppdrag. På Lövgärdesskolan kommer du bli utmanad i dina pedagogiska färdigheter och ha möjlighet till yrkesmässig utveckling. Du ska vara legitimerad lärare och ha lärarexamen för att undervisa i årskurs 4 - 9 i trä- och metallslöjd. Det är även möjligt att komma i fråga för tjänsten om du inväntar din legitimation. Du är bra på att entusiasmera och skapa engagemang både hos dina kollegor och hos eleverna. Du ser din egen roll i arbetsmiljöarbetet, och tar ansvar för att det ska bli så bra som möjligt för alla. Du är bra på att kommunicera, har förmåga att möta eleverna utifrån deras nivå och ser att det du gör har påverkan på deras lärande och kunskapsutveckling. Som person är du drivande, initiativrik, målinriktad och strukturerad. Vi vill också att du är lyhörd och kreativ med god självinsikt. Du är en person som arbetar för delaktighet, integritet, mångfald och gemenskap. Intervjuer kan komma påbörjas innan sista ansökningsdag. Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av interna skäl. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

8 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Sportintresserad aktivitetsledare till Passalen

Vad är Passalen? Passalen är en idéburen organisation som arbetar för att barn och unga med funktionsvariation ska ha en aktiv fritid och ett meningsfullt liv. Passalen söker nu en aktivitetsledare till vår spelgrupp med förmåga att leda barn och unga med olika funktionsvariationer i aktivitet. Verksamheten du kommer att jobba i heter Weekendklubben. Vad är en Weekendklubb? Passalens Weekendklubbar är helgaktiviteter för barn och unga med funktionsvariation. Varje månad möts en grupp på ca 8 barn för att utöva aktiviteter utifrån sitt eget intresseområde. Varje grupp har samma deltagare och ledare underen termin. Du kan läsa mer om aktiviteten här: www.passalen.se/aktiviteter/goteborg/weekendklubbar/ Arbetsbeskrivning Du kommer att arbeta som aktivitetsledare tillsammans med två andra ledare. Detta är ett extrajobb på helger där du arbetar ungefär 1helg/månaden. En lördag och en söndag, ca 13 timmar/helg. Viss förberedelsetid utöver helgarbetet förekommer. Arbetet innefattar ca 20 timmar/månad. Anställningen påbörjas i augusti 2024 och sträcker sig över en termin fram till december med chans till förlängning. Din roll under aktiviteterna är att planera och leda arbetet. Innan aktivitet planerar du och dina kollegor in lustfyllda aktiviteter tillsammans som deltagarna i gruppen är intresserade av. Du är ansvarig för deltagarna under aktivitet. Du ansvarar också för att verksamheten genomförs enligt plan. Vi tror att du som söker är: ● Lösningsorienterad, lugn och kreativ. Du har förmåga att kunna möta olika människor. ● Du är social och kan kommunicera med målgruppen, föräldrar och ledsagare, och genom en förtroendeingivande framtoning visa vägen. ● Du har lätt att ta till dig information. Du är ansvarstagande och vill vara med och verka för ett mera inkluderande samhälle. ● Du har även ett intresse för spel: du kanske har ett intresse för e-sport, gamear på fritiden eller älskar brädspel? Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att leda grupper och arbeta medbarn med särskilda behov. Men också om du har erfarenhet av att leda barn och unga i idrottsverksamhet. Som aktivitetsledare vill vi att du har följande yrkesrelaterade kompetenser: • Förmåga att planera och genomföra aktiviteter. • Förmåga att på ett kreativt sätt nå och motivera deltagare. • Förmåga att samarbeta med andra aktivitetscoacher. Personrelaterade kompetenser: • Självgående - På egenhand lösa situationer och driva aktiviteter. • Strukturerad och stresstålig - Förmåga att arbeta strukturerat, återkoppla i tid och följa måldokument och planer. • Social kompetens - Förmåga att möta deltagare, föräldrar och samverka med fritidspersonalen på plats. • Ledaregenskaper Om du är intresserad av tjänsten, vänta inte med att skicka din ansökan. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen

8 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Verkstadschef Mercedes - Benz AMG Center

Vill du vara med på en spännande tillväxtresa?Hedin Bil består av ett gäng härliga, duktiga människor vars stora passion är fordon och fordonstjänster. Vi hjälper varandra, vi utmanar varandra och vi strävar tillsammans för att nå våra gemensamma mål. Med drivna, motiverade och engagerade medarbetare är det alltid roligt att komma till arbetet! Våra medarbetare är grunden till att Hedin Bil växt framgångsrikt under många år. Hos oss är sätter vi kunden främst - för att det som är bra för våra kunder i längden är bra för oss. ArbetsuppgifterSom Verkstadschef ansvar du för den dagliga driften och har det övergripande ansvaret över verkstaden. I rollen kommer du tillsammans med ditt team skapa en effektiv och trygg arbetsplats genom att upprätthålla och utveckla befintliga rutiner. I arbetsuppgifterna ingår också att skapa bra förutsättningar för bra kundnöjdhet, kostnadseffektivitet, intäkter samt produktivitet inom service/eftermarknad och verkstad. Vidare ansvarar Verkstadschefen för attarbetsmarknadsavtal samt skydds- och arbetsmiljölagar följs, samt att uppsatta kvalitetsmål nås. Stort fokus ligger på ledarskapet och ansvar för hela anställningscykeln - allt från rekrytering, ledning och fördelning av arbetet, resurs- och kompetenssäkring, till utveckling- och engagemang av personal och lönesättning.Nyckelkompetenser/förmågor: Ett par års erfarenhet av bilbranschen och en chefsroll, meritande är om du har tidigare erfarenhet som verkstadschef Fordonsteknisk utbildning är också meritande Du har goda allmänna datorkunskaper och det är meriterande om du har kunskaper i affärssystemet Kobra B-körkort Du motiveras av utmaningar, har drivkraft och stimuleras av en roll där du får möjlighet att utveckla och ta ansvar Förmåga att entusiastiskt driva andra och att skapa en bra teamkänsla Du har ett intresse av att arbeta med utveckling av processer och rutiner samt utveckling av dina medarbetare Varför jobba med oss?Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinbil.se

8 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Gaming intresserad aktivitetsledare till Passalen

Vad är Passalen? Passalen är en idéburen organisation som arbetar för att barn och unga med funktionsvariation ska ha en aktiv fritid och ett meningsfullt liv. Passalen söker nu en aktivitetsledare till vår spelgrupp med förmåga att leda barn och unga med olika funktionsvariationer i aktivitet. Verksamheten du kommer att jobba i heter Weekendklubben. Vad är en Weekendklubb? Passalens Weekendklubbar är helgaktiviteter för barn och unga med funktionsvariation. Varje månad möts en grupp på ca 8 barn för att utöva aktiviteter utifrån sitt eget intresseområde. Varje grupp har samma deltagare och ledare underen termin. Du kan läsa mer om aktiviteten här: www.passalen.se/aktiviteter/goteborg/weekendklubbar/ Arbetsbeskrivning Du kommer att arbeta som aktivitetsledare tillsammans med två andra ledare. Detta är ett extrajobb på helger där du arbetar ungefär 1helg/månaden. En lördag och en söndag, ca 13 timmar/helg. Viss förberedelsetid utöver helgarbetet förekommer. Arbetet innefattar ca 20 timmar/månad. Anställningen påbörjas i augusti 2024 och sträcker sig över en termin fram till december med chans till förlängning. Din roll under aktiviteterna är att planera och leda arbetet. Innan aktivitet planerar du och dina kollegor in lustfyllda aktiviteter tillsammans som deltagarna i gruppen är intresserade av. Du är ansvarig för deltagarna under aktivitet. Du ansvarar också för att verksamheten genomförs enligt plan. Vi tror att du som söker är: ● Lösningsorienterad, lugn och kreativ. Du har förmåga att kunna möta olika människor. ● Du är social och kan kommunicera med målgruppen, föräldrar och ledsagare, och genom en förtroendeingivande framtoning visa vägen. ● Du har lätt att ta till dig information. Du är ansvarstagande och vill vara med och verka för ett mera inkluderande samhälle. ● Du har även ett intresse för spel: du kanske har ett intresse för e-sport, gamear på fritiden eller älskar brädspel? Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att leda grupper och arbeta medbarn med särskilda behov. Men också om du har erfarenhet av att leda barn och unga i idrottsverksamhet. Som aktivitetsledare vill vi att du har följande yrkesrelaterade kompetenser: • Förmåga att planera och genomföra aktiviteter. • Förmåga att på ett kreativt sätt nå och motivera deltagare. • Förmåga att samarbeta med andra aktivitetscoacher. Personrelaterade kompetenser: • Självgående - På egenhand lösa situationer och driva aktiviteter. • Strukturerad och stresstålig - Förmåga att arbeta strukturerat, återkoppla i tid och följa måldokument och planer. • Social kompetens - Förmåga att möta deltagare, föräldrar och samverka med fritidspersonalen på plats. • Ledaregenskaper Om du är intresserad av tjänsten, vänta inte med att skicka din ansökan. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen

8 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Redovisningskonsult till Actricia Ekonomibyrå

Är du en nyfiken, engagerad och positiv person med stort intresse för siffror och ekonomi? Vill du dessutom jobba på en byrå där utvecklingsmöjligheter och en trevlig arbetskultur värderas högt? Då har vi tjänsten för dig! Actricia Ekonomibyrå erbjuder helhetslösningar inom ekonomi som förenklar sina kunders företagande och ökar deras lönsamhet. Actricia hjälper små och medelstora företag i alla branscher, hela vägen från bolagsstart till hundratals anställda. Actricia har följt många av deras kunder på tillväxtresan från enmansföretag till mångmiljonomsättning. Detta genom att vara en trygg samarbetspartner som ger personlig och engagerad rådgivning. Hos Actricia får du jobba med spännande och utvecklande uppdrag tillsammans med härliga kollegor och trevliga kunder. Actricia jobbar digitalt och verkar för ett hållbart och modernt arbetssätt. Medarbetarna ses som deras största tillgång och välmående värderas högt. Actricia är övertygande om att god hälsa, stimulerande utvecklingsmöjligheter och en trevlig arbetsplats hjälper deras medarbetare att nå sin fulla potential. Idag är Actricia 10 anställda, varav många är auktoriserade inom redovisning och lön. Actricia är anslutna till Srf konsulterna, Sveriges ledande branschorganisation för redovisning och lön. Du erbjuds bland annat: • Ett företag som arbetar aktivt med hälsofrämjande åtgärder som maximalt friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, daglig friskvårdstid på arbetstid, pausprogram på datorerna samt kontorsmassage. • Löpande kompetensutveckling och trivselskapande aktiviteter. • Stimulerande utvecklingsmöjligheter. Om tjänsten: Actricia växer och behöver nu utöka sin personalstyrka med en Redovisningskonsult! Som Redovisningskonsult arbetar du brett med redovisning och sköter allt från ax till limpa. Arbetet präglas av personlig service, digitalisering och rådgivning. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå utav: • Faktura och betalningshantering • Löpande redovisning • Administration och lönehantering • Rapportering • Upprätta bokslut och årsredovisningar • Inkomstdeklarationer och övriga skattefrågor • Konsultationer och rådgivning Detta är en direktrekrytering vilket innebär att vi på StudentConsulting sköter rekryteringsprocessen och du får en anställning hos Actricia. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är förlagda på kontorstider, med möjlighet till flex och att arbeta på distans vid behov. Tjänsten planerar att starta omgående eller enligt överrenskommelse. Din profil Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper! För att trivas i tjänsten behöver du vara en kommunikativ lagspelare med en stark känsla för service. Kollektiva framgångar är för dig lika viktiga som dina egna. Du besitter en självklar förmåga att sätta kunden i fokus samt strävar målinriktat för att varje kontakt ska uppfattas som ett positivt och professionellt bemötande. Med din prestigelösa inställning trivs du som bäst i en dynamisk och förändringsbenägen miljö med högt i tak. Du är självständig i ditt arbete och räds inte för att ta egna initiativ, det är i stället något som driver och motiverar dig. Givetvis är du noggrann, strukturerad och mån av att ditt arbete håller en hög kvalitet! Vidare ser vi att du: • Har en relevant eftergymnasial utbildning • Har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter • Behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift • Besitter goda kunskaper i Excel • Är bekväm med att använda datorn och telefon som främsta verktyg Passar ovan på dig? Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att höra från dig! Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

8 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Supply Chain Coordinator Sommar

___________________________________________________________________________________________ Häng med på resan med Jollyroom – e-handeln som startade år 2010 och nu dominerar Nordens marknad som den största onlinebutiken för barn- och babyprodukter. Vi strävar efter att erbjuda inte bara produkter, utan en total livsstilsupplevelse, för föräldrar i Europa. Med över 2 miljoner nöjda kunder och ett sortiment som omfattar produkter för gravida, nyfödda och barn till 12 år, är vi inte bara en butik, vi är en destination för barnfamiljen. Vi brinner för att göra familjelivet enklare, roligare och mer inspirerande genom att erbjuda de bästa varumärkena och de senaste produkterna. Men vi nöjer oss inte där - vi är på en ständig resa mot att bli bäst i Europa. Vår nya bas, Campus Jollyroom strax utanför Göteborg, är en plats där innovation möter passion. Här huserar vårt stora, moderna kontor, toppmoderna lager på 55 000 kvm och ett showroom som tar kundupplevelsen till en ny nivå. Vi tror på att investera i våra 400 medarbetare, därför har vi även ett välutrustat stort personalgym på plats för att se till att vårt team är i toppform för att möta våra högt uppsatta mål. Men det slutar inte där. Med fysiska butiker i Stockholm och Oslo expanderar vi vårt grepp över den europeiska marknaden. Vi är inte bara med i spelet - vi är här för att vinna. Och du kan vara en del av det här vinnande laget. Vi letar ständigt efter talanger som delar vår passion och vår drivkraft att göra skillnad. Så om du är redo att vara en del av något stort, om du är hungrig efter utmaningar och redo att ta nästa steg i din karriär, då är Jollyroom platsen för dig. Är du i början av din karriär och redo för fartfyllda utmaningar? Eller studerar du logistik eller liknande och är ute efter ett sommarjobb? Då ska du bli en del av vårt Inbound-team som Supply Chain Coordinator! I rollen arbetar du huvudsakligen med planering av inleveranser och transporter till våra olika lager, samt att planera och administrera inboundflödet och informationsflödet kopplat till vår inköpslogistik. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: - Kontakt med leverantörer, speditör, åkerier och hantera inbokningar av väggods och containers till våra lager - Planera inkommande godsvolymer utefter kapacitet och lagringsbehov - Granska och hantera inköpsorders, dokument, avvikelser och tullhantering vid import sändningar - Ansvara för att kommunikationsvägar fungerar, i teamet samt mot angränsande avdelningar och samarbetspartners - Hantera inleveranser i affärssystemet SAP, granska masterdata samt att följa satta rutiner - Tight samarbete med Logistik och Inköp gällande inköpsorders och inleveranser -Uppföljning av avvikelser i leverans och godsmottag Vi söker dig som har: - Tycker om administration - Goda kunskaper i Officepaketet - God förmåga att uttrycka dig i tal och skift på engelska och svenska - Mycket god struktur i arbetet och är noggrann som person Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande. Du gillar att ta eget ansvar, stimuleras av högt uppsatta mål och har en stor vilja att uppnå goda resultat. Du har en god problemlösande förmåga och är en stark lagspelare som bidrar med positiv energi till gruppen. Fördelar med att jobba hos oss: - Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch - Bli en del av ett mycket härligt kompetent team! - Stora karriärmöjligheter, vi har i år tillsatt mer än 50 procent av alla tjänster internt - Stora möjligheter att påverka affären, komma med egna initiativ och ta stort ansvar - Kollektivavtal för alla anställda - Friskvårdsbidrag samt tillgång till ett fantastiskt och stort gym på kontoret - Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city Upplägg och ansökan: - Start: Omgående - Omfattning: Visstidsanställning, 40h/v från juni till augusti, med chans till förlängning på behovsbasis efteråt - Placering: Sörredsvägen 111, Göteborg - Kontakt: Elin Svensson via [email protected] Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram! Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll. Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan. Vi undanber oss för närvarande samtal och mail från rekryterings- och annonsleverantörer.

8 maj 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024