Göteborgs Stads förskoleförvaltning ansvarar för utbildning och omsorg för cirka 25 000 barn i närmare 360 kommunala förskolor. Förvaltningen har cirka 7000 medarbetare som tillsammans arbetar med barnens lärande och utveckling i centrum. Förskoleförvaltningen söker dig som vill vara med att utveckla en trygg och lärorik förskola för alla barn. Hos oss ger du barnen möjligheter till en bra framtid, varje dag! Välkommen till världens viktigaste jobb. Du är Göteborg. Följ gärna vår resa på LinkedIn: https://se.linkedin.com/company/f%C3%B6rskolef%C3%B6rvaltningen-g%C3%B6teborgs-stad ARBETSUPPGIFTER Som förskollärare hos oss blir du en viktig del av ett engagerat arbetslag som tillsammans skapar en trygg och inspirerande miljö för barnen. Med ditt pedagogiska ledarskap planerar, genomför, dokumenterar och analyserar du verksamheten utifrån förskolans läroplan. Vi lägger stor vikt vid att bygga goda relationer både med barnen, dina kollegor och vårdnadshavarna och du är en trygg och ansvarstagande förebild som bidrar till en positiv atmosfär. Genom ditt arbete säkerställer du att varje barn känner sig sett och får möjlighet att utvecklas i en stimulerande och trygg miljö där deras behov alltid står i centrum. Är du nyutexaminerad förskollärare får du vid din anställning en mentor. Mentorn ingår i en central grupp och har som uppgift att bidra till att du får en bra start i ditt yrkesliv hos oss. Vill du arbeta på en förskola där barnens nyfikenhet, trygghet och lärande står i centrum? Vi söker nu en engagerad förskollärare till Brännekullavägens förskola en del av Team Väster i Torslanda. Brännekullavägens förskola ligger i ett naturnära område med närhet till skog, hav och inspirerande utemiljöer. Vi är en del av Team Väster, där flera förskolor samarbetar och leds av fyra rektorer med ansvar för varsitt område. På vår förskola arbetar vi tillsammans för att erbjuda barnen en meningsfull utbildning av hög kvalitet, där varje barn får möjlighet att utvecklas i sin egen takt. Vi utgår från en utvecklingspedagogisk grundsyn, där vi vuxna deltar aktivt i barnens lek och skapar situationer som stimulerar till samtal, reflektion och lärande. Tillsammans i arbetslaget planerar vi undervisning, skapar stimulerande lärmiljöer och följer upp barnens utveckling enligt läroplanens mål. Brännekullavägens förskola erbjuder en varm, inkluderande och utvecklande miljö både för barn och vuxna. Välkommen till ett meningsfullt uppdrag i världens viktigaste jobb! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har förskollärarexamen och legitimation enligt Skollagen. Du har en stark förmåga att planera, genomföra, dokumentera och analysera pedagogisk verksamhet enligt förskolans läroplan. Du har också en god förståelse för och förmåga att arbeta utifrån förskolans styrdokument, värdegrund och mot förskoleförvaltningens gemensamma mål. Dessutom har du en naturlig förmåga att leda både barn och vuxna. För att lyckas i rollen behöver du ha goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Du har en utmärkt förmåga att skapa goda samarbeten och relationer till barn, kollegor, vårdnadshavare och andra du möter. Du är ansvarstagande, har gott självledarskap och kan skapa en trygg och utvecklande lärmiljö. Vi ser även att du har förmåga att vara en god förebild, både för barn och vuxna. Vidare har du god digital kompetens och kan använda digitala verktyg som datorer, iPads och dokumentationssystem för pedagogiskt arbete. Erfarenhet av att använda digitala verktyg i pedagogisk verksamhet samt vidareutbildning inom relevant område är också meriterande. Har du tidigare arbetat med handledning eller utvecklingsarbete eller haft en ledande roll inom förskolan är det en stor fördel. Välkommen med din ansökan! Tjänsten tillsätts under förbehåll att den inte tas i anspråk av redan tillsvidareanställd personal. ÖVRIGT Har du skyddade personuppgifter och vill söka tjänsten? Kontakta Göteborgs Stads växel, Kontaktcenter på telefonnummer 031-365 00 00 och förklara ditt ärende så kopplas du vidare till ansvarig HR-specialist på Enheten för Kompetens och Arbetsmarknad. Fortsätt alltså inte med din ansökan här. Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Ta chansen att utveckla dina servicekunskaper och bredda ditt CV med erfarenhet av kundtjänst på Elgiganten! I rollen som kundtjänstmedarbetare för Elgiganten kommer du exklusivt hantera våra Norsktalande kunder, främst genom inkommande samtal. I takt med att du utvecklas kommer du också hantera frågor via e-post och chatt. För att bemästra rollen kommer du stöttas av dina ledare som har erfarenhet av tjänsten samt ha tillgång till verktyg för att kunna bemöta kunderna på bästa sätt. Ärenden som du kommer hantera består av faktura- leverans- och försäkringsfrågor samt lagersaldo i butik. Nu söker vi nya stjärnor som vill växa inom kundservice hos oss! Vi söker dig som vill arbeta på minst 80%, men med goda möjligheter till 100% (mertidsersättning). Du får även flexibla arbetstider och möjlighet att påverka ditt eget schema. Vi söker dig som: Är serviceinriktad Motiverad till att lära dig nya saker Har godkända betyg i svenska 1/A och engelska 5/A Har god datorvana Kan jobba deltid på 80% från vårt kontor i centrala Göteborg Kan arbeta heltid under utbildningsperioden (ca 15 arbetsdagar) Elgiganten är ett marknadsledande företag inom återförsäljning av hemelektronik i Norden. I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du få leverera service i toppklass till deras tusentals kunder! Varför jobba med oss? På Concentrix tror vi starkt på vikten av att skapa en miljö där våra medarbetare trivs och kan lyckas i sina roller. Hos oss blir du en del av ett energifyllt team i ett öppet kontorslandskap med nära kontakt till dina kollegor och ledare. Vi kan med stolthet säga att hos oss har du förmånen att ta del av: Start: 11 Augusti Tillsvidareanställning på 80%, med 6 månaders provanställning Goda möjligheter till mertidsersättning Team-aktiviteter både på- och utanför arbetet för att göra jobbet roligare Kollektivavtal med Unionen, vilket för oss är en självklarhet så att du kan känna dig trygg i din anställning En bonusmodell baserad på din prestation Friskvårdsbidrag om 3500 kronor per år Kontinuerlig coaching för att stötta dig i din roll Goda karriärutvecklingsmöjligheter samt möjlighet att ta del av vårt interna karriärprogram Concentrix University! Ett fräscht och härligt kontor i Göteborg som är lätt att ta sig till. Experience the best version of you! Vi vill höra från dig om detta känns som rätt steg för dig i din karriär. Ansök redan idag och bli en del av oss på Concentrix! Start: 2025.08.11 Anställningsform: Deltid 80% med goda möjligheter till 100%, tillsvidare Arbetstider: Varierande arbetstider under vardagar mellan kl. 08.30-22.00 Concentrix is an equal opportunity employer We're proudly united as one team, one company, globally. We're committed to equal employment opportunities for all candidates and a work environment free from discrimination and harassment. All our recruitment practices are based on business needs, job requirements, and professional qualifications, without regard to race, age, gender identity, sexual orientation, religion, ethnicity, family or parental status, national origin, disability, or any other classification protected by applicable national laws.
Om tjänsten Heltidsanställning på dagtid med goda chanser till en tillsvidare anställning. Arbetstid måndag-fredag 07:00-16:00. Du kommer att få möjlighet att arbeta i en stimulerande miljö med möjlighet till personlig utveckling och långsiktig anställning. Omgående start! Dina arbetsuppgifter Du kommer främst jobba med att plocka varor med hjälp av en höglyftande plocktruck (B4) hos vår kunds lager i Torslanda. Dina arbetsuppgifter kommer även att inkludera packning och inleverans av varor. Som en del av ett 3PL-företag kommer du att få lära dig och hantera flera olika flöden på lagret. Det är viktigt att du är noggrann och effektiv i ditt arbete för att säkerställa att varorna hanteras korrekt och levereras i tid till kunderna. Vad vi söker Vi söker dig som är intresserad av att jobba på ett trevligt lager i Torslanda. Vi tror att du som söker är en noggrann och effektiv individ med en stark vilja att leverera kvalitet i ditt arbete. Vi värdesätter personliga egenskaper och inställning högt, och ser gärna att du har en hög arbetsmoral och en vilja att fortsätta utvecklas. Hos oss på Pokayoke AB är det viktigt att vara engagerad och ha ett positivt förhållningssätt till arbetsuppgifterna. Om du är en självständig och ansvarstagande person som trivs med att arbeta i team, kan detta vara rätt roll för dig. Vi ser fram emot att träffa dig och diskutera hur du kan bidra till vårt team på lagret i Göteborg. Om Pokayoke Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av.
Om DFDS Logistics Contracts DFDS Logistics Contracts är en är en fullservice-terminal inom kontraktslogistik belägen i Arendal, nära Göteborgs hamn. Terminalens verksamhet består bland annat av cross-dockhantering och hantering och lagring av emballage. Om tjänsten Som truckförare hos DFDS Professionals kommer du framförallt jobba inom terminallogistik som innefattar mycket motviktstruck med långa gafflar. Här jobbar du inte enbart med att flytta saker från A till B, du kan även ställas inför komplexa omlastningsuppdrag som kräver fokus och fingerfärdighet från din sida. För denna tjänst söker vi dig som har erfarenhet av motviktstruck upp till 20 ton där du kommer att jobba med omlastning av bl.a containers och sidouppdrag inom vår verksamhet. Dina dagliga arbetsuppgifter och ansvarsområden i din arbetsroll kan omfatta: Köra motviktstruck Lastning och lossning av gods Effektivt stapla och lagra produkter Arbeta med andra uppgifter som tillhör terminalarbete Containerlossning Arbetstiden är förlagd kvällstid 14:55-23:40. Arbetsplatsen ligger i Arendal, Göteborg. Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde omgående. Urval sker löpande och tjänsten kan kommas att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om dig Vi behöver någon som har kört mycket truck tidigare och känner sig bekväm bakom ratten. Eftersom att du kommer arbeta mycket självständigt ser vi att du har hög arbetsmoral och är bra på att planera och prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du är flexibel och prestigelös när det kommer till ditt arbete och du förstår vikten av god kundservice. Krav för tjänsten Truckkort A+B, C1 Minst 2 års erfarenhet av att köra tung motvikstruck Meriterande om du har erfarenhet av långa gafflar Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift VIKTIG INFORMATION Som ett led i vårt arbete mot en så rättvis och fördomsfri rekryteringsprocess har vi i denna process valt att samarbete med Hubert.ai Efter ansökan kommer du att bjudas in till in en chatt-baserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Genomför den gärna så fort du har möjlighet. Intervjun tar cirka 10-15 min att genomföra. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Ambulerandekonsult: Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen. Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande. Det går ej att ansöka via mail. DFDS Group DFDS Group har 17 000 anställda i över 20 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda. DFDS Professionals DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap. Sökord DFDS | Göteborg | Transport | Logistik |
Därför är detta jobb för dig För oss är det viktigt att du gillar programmering. De språk vi använder varierar från projekt till projekt, så vare sig du är en mästare på Java, Kotlin, C, C++, C# eller Python, tror vi att du har stora möjligheter hos oss. Vi kan erbjuda uppdrag inhouse i våra egna lokaler där du blir en del av ett utvecklingsteam. Du kommer att arbeta inom affärsområdet Software & Cloud, där vi hjälper kunder att utveckla framtidssäkra, storskaliga dator- och mjukvarusystem – från inbyggda system och elektronik till datadrivna företagsapplikationer, AI och molnbaserade lösningar. Arbetsuppgifter Vi har i dagsläget ett stort antal uppdrag där vi arbetar både ute hos kund och i egna lokaler där vi levererar lösningar med fokus på slutanvändaren. Huvudsaklig kompetens ligger inom programmering, mjukvaruutveckling och arkitektur. Våra kunder finns inom branscher såsom fordon, medicinteknik, energi, industri och telekommunikation. Vi erbjuder dig personlig utveckling genom att få jobba i olika projekt, med olika kunder inom olika branscher och i olika språk. Så länge du har en hög ambitionsnivå kan Semcon ge dig de bästa förutsättningarna för att utvecklas. Kvalifikationer Då Knightec Group är ett teknikföretag som utvecklar produkter i teknikens framkant tror vi att du har en avslutad akademisk ingenjörsexamen. Du har också några års erfarenhet av utvecklingsjobb efter avlagd examen från tidigare arbetsgivare. De flesta av våra kunder finns i Göteborg med omnejd, så därför behöver du goda kunskaper i både svenska och engelska. En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning med en provanställning på sex månader, placerad på vårt kontor i Göteborg, Lindholmsallén 2. Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-06-30. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Julia Hellberg, Talent Acquisition Specialist. Observera att vi, på grund av GDPR, endast tar emot ansökningar via vår karriärsida. Vi ser fram emot att höra från dig!
Dina arbetsuppgifter Vi söker nu drivna personer till prefab-fabrik! Du kommer utifrån ritningar att arbeta med formsättning, armering och gjutning av prefabricerade betongelement. Efter gjutningen kan det även krävas viss efterbearbetning för att ytan ska bli slät. Du kommer att arbeta i ett arbetslag med andra kollegor där storleken på grupp och arbete kommer variera utifrån uppdrag. Din profil Vi ser att du tidigare har arbetat utifrån ritningar inom industri eller byggbranschen, du är praktiskt lagd och är van att arbeta med kroppen. Då vissa arbetsmoment kan upplevas som tunga ser vi en god fysik och hälsa som betydelsefulla förutsättningar för denna tjänst. Vi söker dig som är ansvarsfull och engagerad. Du har ett eget driv, visar engagemang och tycker om att lämna ifrån dig ett bra utfört arbete. Du ska kunna jobba självständigt och ta ansvar för dina arbetsuppgifter men även arbeta bra i team tillsammans med andra. Arbetstiderna är dagtid, arbetet sker inomhus i fabrik. Då vår kund inte ligger i centrala Göteborg ser vi positivt på körkort och bil. Övrig information Vid frågor kontakta ansvarig konsultchef: [email protected] Om oss FÖR SVENSK INDUSTRI FRAMÅT Konsultia är specialiserade på industribemanning och arbetar med många starka och välkända uppdragsgivare. Vi har kollektivavtal med marknadsmässig lön, reglerad semester, rätt till sjuklön, pension och försäkringar. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag och tillgång till företagshälsovård. Merparten av våra konsulter är tillsvidareanställda och arbetar på långa uppdrag. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kvalitets- miljö- och arbetsmiljöcertifieringar enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. Vi finns från Gällivare i norr till Helsingborg i söder och huvudkontoret är placerat i Umeå. Fler är på gång! Läs gärna mer om oss på www.konsultia.se
Nu söker vi nästa superstjärna till Synsam! Är du en grym teamspelare med stort engagemang och en fena på att leverera i säljdialogen? Då borde du läsa vidare! För oss är kunden alltid nr 1 och som Style & Customer Advisor har du en av våra absolut viktigaste roller i att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder! Du kommer jobba med att hjälpa, inspirera och guida våra kunder till att göra de bästa köpen – bland annat genom vår populära abonnemangstjänst Lifestyle som har förändrat branschen. Det bästa? Du får göra det tillsammans med ett grymt team bestående av Store Manager, Optiker och andra Style & Customer Advisors. Känner du igen dig i följande? Du sporras av högt satta mål och drivs av att uppnå resultat tillsammans med teamet Du är full av energi och har ett starkt engagemang Du älskar att överträffa förväntningarna genom att ge bra service och sprida positiv stämning till kunder och kollegor Du tar ansvar för din uppgift, vågar ta initiativ och tänka nytt - du ser det som ditt yttersta mål att guida kunden till det bästa köpet! Går du igång när du läser detta? Kul! Då kan vi vara helt rätt för varandra! För oss är det inget krav att du har erfarenhet av vår bransch, men om du tidigare har lyckats bra med försäljning och/eller kundservice är det ett stort plus. Funderar du fortfarande på om du ska söka? Hos oss på Synsam får du: Vara en del av ett branschledande företag med innovativa koncept och butiker i toppklass Ett företag med höga ambitioner, utvecklingsmöjligheter och spännande karriärvägar – exempelvis genom löpande utbildningar i Synsam Academy och vårt interna Aspirantprogram, som utvecklar Style & Customer Advisors till framtida butikschefer En trygg lön genom kollektivavtal men även möjlighet till bonus utifrån teamets prestation Möjlighet till utökat ansvar i butiken. Du kan exempelvis bli ansvarig för Sport-sortimentet, B2B-försäljningen, Lifestyleabonnemanget eller bli Stilexpert, om du är intresserad av mode och trender Utöver detta får du ta del av vårt fina sortiment till förmånliga priser! Om rekryteringsprocessen I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer samt referenstagning och bakgrundskontroll för slutkandidat. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång. Hoppas vi ses - ta chansen att bli vår nästa säljstjärna!
Vill du göra skillnad varje dag? Nu söker vi efter en starkt engagerad och kunnig speciallärare som vill bli en del av vårt team med inriktning främst mot ÅK 4-6. Här kommer du få stora möjligheter att påverka och att verkligen bidra till elevernas framtid. Vi tror på vikten av rätt kompetens för att ge eleverna utbildning av bästa slag och vara väl förberedd i livet nu och i framtiden. Vi tror också att det goda samarbetet inom skolan är en nyckel för att eleverna ska kunna nå sin fulla potential. Du ingår i elevhälsteamet som består av skolpsykolog, skolsköterska, kurator, specialpedagoger och speciallärare. Vidare arbetar du aktivt med verksamhetens värdegrund och vision – varje elev kan lyckas. Arbetsuppgifter Identifiera och utreda elevers behov av särskilt stöd Utforma och genomföra undervisning utifrån åtgärdsprogram för elever, både enskilt och i grupp Handleda och stötta lärare i frågor kring lärande och inkluderande undervisning Utveckla och anpassa lärmiljöer för att möta alla elevers behov Samarbeta med vårdnadshavare, skolledning och övrig elevhälsa Arbeta förebyggande med att undanröja hinder i lärmiljön Vara en trygg vuxen och förebild för eleverna Du arbetar tillsammans med dina kollegor då skolans medarbetare är organiserade i arbetslag där lärare, lärare i fritidshem och elevhälsa samverkar för att elevernas hela dag ska bli bra Kvalifikationer Legitimerad lärare med speciallärare examen Erfarenhet av arbete i grundskolan som speciallärare Förmåga att skapa positiva relationer med elever, föräldrar och kollegor Kreativ och lösnings orienterad God kommunikativ förmåga, du talar och kommunicerar obehindrat på svenska Du har god insikt och kunskap om skolans styrdokument och har en god förmåga att omsätta dessa praktiskt i det dagliga arbetet Målbild för framgång i rollen är att du Etablerar en stödjande och förtroendeingivande relation med elever, pedagoger och vårdnadshavare Utvecklar och implementerat fungerande rutiner för det lärande arbetet Bidrar till att skapa mer tillgängliga lärmiljöer där fler elever inkluderas Stärker lärares kompetens i att möta elevers olika behov Om arbetsplatsen Viljaskolan utmärker sig genom vårt fokus på trygghet och vårt förstärkta elevhälsoteam. Vi arbetar systematiskt med att skapa en skola där alla elever kan lyckas och investerar i förebyggande insatser snarare än akuta åtgärder. Vad vi erbjuder dig Möjlighet att vara med och växa tillsammans med kreativa och kunniga kollegor Goda utvecklingsmöjligheter och regelbunden utveckling Friskvårdsbidrag och hälsofrämjande aktiviteter Kollegor både lokalt och inom koncernen i samma roll som din Stora möjligheter att vara med och utveckla arbetsplatsen och bidra med dina specialpedagogiska kunskaper till vår verksamhet Viljaskolan bygger på ett stort engagemang för varje barns rätt till den bästa utbildningen oavsett var man bor eller vilken bakgrund man har. Viljaskolans filosofi är att alla barn har rätt till den bästa skolan. Vi arbetar med att skapa en trygg skolgång och har ett förstärkt elevhälsoteam och en närvarande skolledning vilket skapar en trygg och stimulerande plats för både personal och elever. Samverkan med hemmen är också det arbetssätt som bidrar till att skapa en trygg skola. Anställningsvillkor Heltid Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse som inleds med 6 månaders provanställning Tillträde 11:e augusti Kollektivavtal! Ansökan Är du vår nästa stjärna till Teamet? Skicka din ansökan snarast möjligt. Vi ser fram emot att välkomna dig tillsammans göra en verklig skillnad för våra elever! Enligt skollagen (2010:800) är vi skyldiga att kontrollera brottsregistret för alla som ska arbeta inom skola. Detta gör vi för att säkerställa en trygg och säker miljö för våra elever. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem som du når via vår hemsida eller genom att klicka direkt på ansöknings knappen. Frågor besvaras av Rektor Petra Elio på [email protected] Facklig kontakt är [email protected]
Är du noggrann och har ett skarpt öga för detaljer? Får du ofta beröm för din samarbetsförmåga, men trivs också med att arbeta självständigt? Vi söker dig som tycker om administrativt arbete och vill bli en del av ett stort välkänt transport- och logistikföretag. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på 9 månader med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete. Om företaget Företaget arbetar med att leverera logistiktjänster till kunder inom bland annat fordonsindustrin och tillverkningsindustrin. De söker nu dig som vill bidra till effektiva logistiska flöden och nöjda kunder. Som transportadministratör blir du en del av ett team som präglas av nära samarbete och god gemenskap. Arbetsuppgifter I rollen som transportadministratör jobbar du med dokumenthantering kopplat till ankommande/utgående styckegods vid försändelser från Europa. Detta innebär exempelvis hantering av tulldokument, traileraviseringar, administration för lastning av importsändningar samt kontakt med partners för att säkerställa leveransprocessen. Som administratör har du en kommunikativ roll där du dagligen har kontakt med interna och externa intressenter, däribland europeiska syskonbolag och företagets egna kundserviceavdelning. Du verkar i en internationell miljö och använder engelska dagligen. Här blir du en del av ett team med god sammanhållning och du erbjuds en gedigen introduktion. • Administration och dokumenthantering kopplat till ankommande/utgående styckegods vid försändelser • Administration för lastning av importsändningar samt kontakt med partners för att säkerställa leveransprocessen • Du blir en del av ett team som präglas av nära samarbete och god gemenskap Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Tidigare administrativ erfarenhet • Utbildning alternativt erfarenhet från transport- och logistikbranschen/tullhantering är meriterande • Du har en god dator- och systemvana • Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska Vi tror att du som söker är en person med sinne för struktur och detaljer som trivs i nära samarbet med andra. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete utefter de ärenden som uppkommer. Att leverera lösningar till andra ser du som motiverande och du trivs i en dynamisk roll som innebär förändrade direktiv. Övrig information Start: Hösten Plats: Göteborg Lön: Enligt överenskommelse Utdrag ut belastningsregister är en del av denna process Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor? Hör gärna av dig till vår support: [email protected] 010-171 47 10 Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Nextgen
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Säljchef till AFRY Vill du leda och göra verklig skillnad i den teknikdrivna omställningen av livsmedelsindustrin? Sveriges livsmedelssystem står inför en transformation. Framtidens producenter är de som lyckas göra mer med mindre! På AFRY är vi en nyckelpartner i denna omställning, där teknik, hållbarhet och innovation går hand i hand. Nu söker vi en säljchef som vill vara med och accelerera omställningen av livsmedelssektorn. Du kommer att spela en avgörande roll i att driva affären framåt och skapa värde för våra kunder och samhället i stort. Om rollen Som säljchef på AFRY Food Sweden har du ett betydande kommersiellt ansvar – du leder försäljningsarbetet med fokus på att anpassa våra affärsmodeller efter kundernas behov, från fastprisprojekt till flexibla konsultlösningar. Du arbetar nära våra kunder i strategiska samtal och är central i att forma nya affärsrelationer och utveckla vår marknadsposition. Du leder dessutom ett mindre säljteam och har därmed personalansvar, med uppgift att stötta, utveckla och följa upp teamets arbete och måluppfyllelse. i den här rollen kan du utgå från något av våra större kontor i Stockholm, Malmö eller Göteborg. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Skapa och underhålla kundrelationer, identifiera kundbehov och bygga starka, långsiktiga relationer med både befintliga och potentiella kunder Leda och utveckla försäljningen mot svenska livsmedelsaktörer – genom att välja ut viktiga kunder, hitta nya affärsmöjligheter och driva vår marknadsbearbetning utifrån AFRYs tillväxtmål Ansvara för att analysera och kommunicera marknadstrender och kundbehov för att utveckla nya tjänsteerbjudanden Vara delaktig i försäljning av tekniskt komplexa projekt, inklusive investeringsprojekt (CAPEX) där vi bygger nya produktionsanläggningar eller uppgraderar befintliga Driva affärer med god förhandlingsvana och förståelse för kommersiella och juridiska aspekter, inklusive anbuds- och kontraktsförhandlingar Hantera och förhandla avtalsvillkor i samråd med interna legala resurser och förstå olika legala plattformar och affärsramverk som styr projektleveranser inom livsmedelssektorn Kvalifikationer Vi ser gärna att du har: Gedigen erfarenhet av försäljning och affärsutveckling inom livsmedelsindustrin, gärna med erfarenhet från ledande roller inom livsmedels-, process- eller bioteknikindustrin, och har drivit investeringsprojekt både i Sverige och internationellt. Stark förståelse för affärskritiska beslut kopplade till olika affärsmodeller, anbudsprocesser och ekonomisk uppföljning. God insikt i certifieringar, hygienkrav och regulatoriska frågor inom livsmedelsproduktion. Erfarenhet av CAPEX-projekt, uppskalning av produktion och projektledning av nya anläggningar. Erfarenhet inom foodtech eller biotech ses som meriterande, särskilt om du arbetat i snabbt föränderliga miljöer som startups eller innovationsprojekt. Internationell erfarenhet och vana att arbeta med globala kunder och partners är meriterande. Förmåga att leda ett säljteam, skapa engagemang och sätta en gemensam riktning för affärsarbetet Varför AFRY? På AFRY blir du en del av ett team där teknik möter samhällsutveckling. Du får arbeta med meningsfulla projekt, kunder i framkant och kollegor med djup kompetens. Tillsammans accelererar vi övergången till ett hållbart och konkurrenskraftigt livsmedelssystem. Redo att göra skillnad? Ansök nu – och var med när vi skalar upp framtidens mat med teknik, innovation och hållbarhet i centrum. Ytterligare information För alla våra medarbetare på AFRY erbjuder vi en modern arbetsplats i ett globalt sammanhang med framåtanda. Vårt arbete med mångfald är också ständigt pågående, där en mix av personligheter och bakgrunder gör oss ännu starkare, mer kreativa och framgångsrika på marknaden. Vi satsar på våra medarbetare och har individuella utvecklingsplaner och erbjuder möjligheter för utvecklande kurser och certifieringar inom ramen för respektive tjänst och karriärsmål. Kanske är det detta som gör att vi rankas som en av Sveriges mest populära arbetsgivare? Sista dag för ansökan är 2025-09-15. Vi ber om överseende, på grund av semestertider så kan återkoppling dröja något. Kontaktuppgifter Katrin Hedvall, rekryterande chef [email protected] På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Välj ett jobb för att visa detaljer