Innesäljare vikariat till Exide Technologies AB
Ps Partner AB
Inköps- och orderassistenter

Exide Technologies söker nu en strukturerad och serviceinriktad innesäljare till affärsområdet Motion – truckbatterier. Det handlar om ett vikariat där du kliver in i ett systemintensivt kundsupportteam med stort ansvar för orderhantering och daglig kundkontakt. Du blir en viktig del i att hålla ihop leveranskedjan – med fokus på att våra kunder får snabb och korrekt hjälp. Start oktober 2025. Ditt uppdrag Du kommer att ha en central roll i att stödja kunder, svara på inkommande ärenden och följa upp orderflöden med hög kvalitet. Ditt fokus ligger på kundgruppen inom truckbatterier. Arbetsuppgifter Kundsupport via telefon och mejl Hantering av orderkorg och uppföljning i affärssystem (EDI) Avvikelsehantering och proaktiv kunddialog Analysera beställningar, leveransstatus och marginaler Arbeta med Excel (bl.a. VLOOKUP) Samarbete med sälj, logistik och kundservice i Sverige och övriga Norden. Vi söker dig som har Erfarenhet av kundsupport, orderhantering eller innesälj God systemvana, gärna med EDI-flöden Mycket goda kunskaper i Excel Erfarenhet från fordonsindustrin, energilösningar eller materialhantering är meriterande Mycket goda kunskaper i svenska och engelska Personliga egenskaper Strukturerad och noggrann Proaktiv och serviceorienterad Analytisk med god förmåga att se mönster och avvikelser Hög kapacitet och driv i en systemtung miljö Kommunikativ och samarbetsinriktad Om Exide Technologies Exide Technologies är en av världens ledande leverantörer av avancerade energilagringslösningar för fordons- och industrimarknaden. Exide Technologies designar, tillverkar och marknadsför nuvarande och nästa generations batteriteknologier som används i ett brett spektrum av applikationer, från bilar, lastbilar, truckar och reservkraft. Exide Technologies tillhandahåller service till den globala marknaden med batteriteknologi i toppklass, know-how och mervärdestjänster under många välkända varumärken så som Tudor och Exide. Exide Norden har ca 140 anställda varav ca 60 i Sverige. https://www.exidegroup.com/se/sv/varumarke/exide Motion erbjuder lösningar för energilagring och laddning vid industriella applikationer, så som tex truckar. I rollen kommer du att arbeta från vårt huvudkontor i Mölnlycke, beläget precis utanför Göteborg. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör: Customer Excellence, Collaboration, Accountability, Agility, People, Engagement & Trust Vill du arbeta med tekniska produkter i ett företag med stark framtidstro? Välkommen med din ansökan. Vi kommer att påbörja intervjuer v. 31. För frågor kontakta Anna Petersson [email protected]

5 dagar sedan
Sista ansökan:
19 december 2025
Distributionschaufför sökes!
Modu Transport Bemanning AB
Lastbilsförare m.fl.

Just nu söker vi distrubtionsförare till våra kunder i Göteborg. Du kommer att jobba med styckegods och utgår från våra kunder i Göteborg. Du kommer att vara anställd hos oss och jobba som konsult hos våra kunder. Anställningen börjar med en sedvanlig provanställning och det finns bra chanser till tillsvidareanställning hos både oss och våra kunder om allt fungerar bra. Vi har självklart kollektivavtal och avtalsenliga löner. Krav: Giltig YKB C eller CE behörighet Meriterande: Truckkort ADR

5 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Embedded-utvecklare
Knowit AB (Publ)
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du en tekniskt driven embeddedutvecklare som vill arbeta med robusta lösningar inom försvars- och telekombranschen? Letar du efter en roll där C eller C++ är dina främsta verktyg, och där du får vara nära tekniken? Då är Knowit Connectivity rätt plats för dig. Vi är ett växande specialistteam som brinner för systemnära utveckling, och trots att konsult- och R&D-marknaden varit utmanande en tid, ser vi en tydlig uppgång just nu. Med flera projekt i startgroparna under hösten söker vi nu fler skarpa kollegor. Din roll hos ossI rollen som embeddedutvecklare kommer du att arbeta i teknikintensiva projekt där krav på prestanda, säkerhet och tillförlitlighet är höga. Projekten varierar i längd och form – vissa är inhouse hos oss, andra ute hos kund, och många i hybridformat. Det gemensamma? Du jobbar aldrig ensam – vi är ett lag även när vi är utspridda. Du kommer arbeta med: Programmering i C eller C++ – på hårdvarunära nivå eller i komplexa realtidssystem Lågnivåutveckling, t.ex. drivrutiner, protokollstackar eller bootloaderlogik Inbyggda system med RTOS, embedded Linux eller bare-metal Kommunikation via t.ex. UART, CAN, SPI, Ethernet, I2C Automatisering och scripting i Python Testning på enhets-, integrations- och/eller systemnivå Vi söker dig som: Har stark kompetens i C eller C++ för inbyggda system Förstår realtidskrav och systemnära utveckling Har erfarenhet av hårdvarunära arbete eller intresse att fördjupa dig inom det Är nyfiken, driven och gillar att samarbeta i teknikfokuserade miljöer Har erfarenhet från – eller intresse för – försvar, telekom eller fordon Meriterande om du har erfarenhet av: Säkerhetskritiska miljöer (t.ex. ISO 21434, A-SPICE, DO-178C) Kravhantering, spårbar utveckling eller arbete i reglerade branscher Agila metoder som Scrum och Kanban Testning med HIL, VIL eller MIL End-to-end ansvar i utvecklingscykeln Varför Knowit Connectivity? Vi är ett företag med stark teknisk förankring, lång erfarenhet i branschen och fokus på hållbar utveckling – både vad gäller människor och teknik. Även om marknaden varit skakig det senaste året, märker vi nu av ökad efterfrågan inom både försvar och telekom. Flera nya projekt är på väg in, och vi bygger långsiktigt. Vi tror på samarbete, kunskapsdelning och på att ge våra medarbetare möjligheten att växa – även i tuffare tider. Låter det intressant?Skicka in din ansökan eller hör av dig direkt så berättar vi mer – vi hanterar ansökningar löpande. Kontaktperson: David Blaag Nilsson [email protected]

5 dagar sedan
Sista ansökan:
19 december 2025
Tech Program Lead-Mandarin speaking
Incluso AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

We are seeking a highly skilled and experienced and culturally fluent in Mandarin Technical Program Lead for a global company in Gothenburg. Start is in August 2025, 6 month's contract to begin with, possibility of extension after that. To drive the delivery of high-quality software solutions from our Sweden-based team to our counterparts in China. In this role, you will lead a Swedish development team, ensuring agile excellence, code quality, and delivery consistency, while also acting as a bridge between Western engineering practices and the expectations, timelines, and collaboration styles of a Chinese software organization. You will ensure that both sides are aligned in scope, communication, and delivery expectations. The software team consists of 5-7 developers with different skill sets. You will work within the Technology & Innovation department at Design, a cross-functional team where interdisciplinary focus, curiosity and drive are highly valued. We work in close collaboration with all other design departments shaping the mobility experience of the future. We are looking for a Technical Program Lead with the following qualifications: Proven experience leading software development teams (2+ years), ideally in a multicultural or multinational environment. Solid technical background with hands-on experience in modern software development. Excellent communication and collaboration skills, with demonstrated ability to work across cultures and time zones. Experience coordinating with Chinese companies or teams — strong understanding of Chinese business culture and expectations is essential. Fluency in English and Mandarin is required. Experience delivering projects in Agile or hybrid environments. Skilled in stakeholder communication, requirement clarification, and delivery reporting. Bachelor’s degree in Computer Science, Engineering, or related field. The selected Technical Program Lead will be responsible for System Discovery – Investigate existing software environments and help knowledge transfer with relevant team members, especially those less experienced with Android developments. Team Leadership – Share experience and guidance with developers, built upon system processes and maintain quality standards, through active day-to-day engagement with developers. Team Planning – Develop project plans, including scope, timelines, and resource allocation. Scope Management – Define and control project scope to prevent scope creep. Resource Management – Allocate and manage resources effectively. Time Management – Create and maintain project schedules, ensuring timely delivery of milestones. Budget Management – Develop and monitor the project budget, keeping costs under control. Quality Management – Ensure deliverables meet required quality standards through testing and quality assurance. Develop, implement and monitor relevant software test systems. Risk Management – Identify and mitigate project risks, preparing contingency plans. Stakeholder Management – Act as the primary communication channel between the Swedish engineering team and Chinese stakeholders — translating technical and business needs clearly in both directions. Team Management – Lead, motivate, and support the project team, resolving conflicts and fostering collaboration.  Conduct daily check-ins and standup meetings to monitor progress and address issues promptly. Change Management – Manage changes to project scope, schedule, and resources, ensuring proper documentation and approval. Documentation and Reporting – Maintain project documentation and prepare status reports for stakeholders. Post-Project Evaluation – Conduct reviews to identify lessons learned and ensure proper project closure. Personal attributes Strong drive, communicative with good leadership skills, independent and confident as well as a good team player. Creative and innovative but structured, methodical, and analytical with good planning skills. Flexible and able to work under constrained time schedules and frequently revised circumstances. Other The assignment will take place in Gothenburg and we have an ‘office first’ environment with some flexibility to WFH Travel to China may be needed (approx. 3-5 trips per year). Everyone in our team has a high level of responsibility and mandate and is expected to be able to work autonomously. Fluent in English and Mandarin, spoken and written This is a full-time consultant position through Incluso in Gothenburg. Start is in August, 6 month's contract to begin with, possibility of extension after that. Please submit your CV as soon as possible since we will review the applications on an on-going basis. For more information about this role, please contact Kanika Singhal, recruiter at Incluso.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025
Indisk Kock
Tandoori Kitchen Göteborg HB
Kockar och kallskänkor

Indisk kock för lunch samt a la carte. Skall kunna samarbeta i team . Sköta övrigt förekommande arbete i en restaurang.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Receptionist sökes till flexibelt extrajobb
Middlepoint AB
Kontorsreceptionister

Om tjänsten Älskar du service och söker ett roligt extrajobb? Vi letar efter en flexibel stjärna till vårt team! I denna tjänst finns möjlighet att jobba inom alla våra olika områden i Göteborg: kontorsreception, infodisk i köpcentrum, konferens, café och event. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Välkomna medarbetare och kunder Telefon och mail Kontakt med leverantörer Administrativt arbete i system Post- och fakturahantering samt bud Bokningar och beställningar Agera moodmanager och ta hand om såväl besökare som medarbetare Ansvara för konferensrum samt ronderingar på kontoret Arbeta på olika event Vem är du? Vi vet att du är en riktig servicestjärna som brinner för det personliga mötet och älskar att jobba med människor. Du jobbar proaktivt och lösningsorienterat och ligger alltid steget före. Du är flexibel och prestigelös och kan jobba både självständigt och i team. Vi ser gärna att du är energisk, driven, ambitiös och gillar att komma med nya idéer. Du har jobbat med service tidigare och arbetat i Office-paketet samt talar flytande svenska och engelska. Anställningen Anställningsform: Behovsanställning med möjlighet att jobba mycket Sysselsättningsgrad: Vid behov, du kan komma att rycka in vid kort varsel samma dag samt vid planerade ledigheter, du kan själv söka lediga pass samt lägga in din tillgänglighet i vår schemaläggningsapp. Start: Omgående Arbetstider: Varierande, du kan jobba både vardagar, kvällar och helger. Om Middlepoint Vi vet att ett personligt och positivt bemötande är grunden till en god serviceupplevelse. Med omtanke och värdskap som röd tråd har Middlepoint levererat högklassig arbetsplats- och frontdeskservice sedan starten 2009. Vi är ISO-certifierade inom kvalité (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) och är ett helägt dotterbolag till Coor. Genom noga och omsorgsfullt utvalda medarbetare skapar vi välkomnande miljöer där vi kan hålla fokus på alla detaljer och göra det lilla extra. Hos oss är kunderna mittpunkten. Är du sugen på en utvecklande och riktigt rolig utmaning? Skicka in ditt cv och personliga brev. Följ oss på Instagram för att se mer av vad som händer hos oss: http://instagram.com/middlepoi... Vännerna på Middlepoint!

5 dagar sedan
Sista ansökan:
6 december 2025
Junior Jurist
PS Finance Group AB
Övriga jurister

Är du en junior jurist som är ute efter nya spännande utmaningar? Vill du dessutom jobba på ett snabbväxande bolag med stora utvecklingsmöjligheter, vara en del av ett team med fantastiska kollegor och jobba för att rätt ska vara rätt? Då har vi den perfekta rollen för dig! Din roll som Inkassojurist Som inkassojurist hos oss på PS Finance Group kommer du bli en del av vårt härliga juristteam med sex andra kollegor. I din roll kommer du självständigt hantera konkursmål, enklare tvister samt övriga ärenden inom inkasso som kräver juridisk kompetens. Du kommer även bistå med juridisk rådgivning till såväl kunder som medarbetare. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:  Handläggning av inkassoärenden avseende bestridna fordringar, konkursförfaranden, tvistelösning i främst småmålsprocesser Gäldenärs- och kundkontakt via telefon och e-post, hantering av betalningar samt uppföljning av vidtagna åtgärder Övriga juridiska och administrativa uppgifter som förekommer på ett inkassobolag Vem är du? Vi söker dig som nyligen tagit din juristexamen (jur.kand. eller LL.M.) och är i början av din karriär. För att passa in hos oss på PS Finance Group behöver du vara en lagspelare som trivs med att arbeta målinriktat i en högpresterande miljö. Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Du har också en god förmåga att strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du är trygg i dig själv, orädd att ta dig an nya utmaningar och att du har en stark integritet. Vilka är vi? Vill du vara en del av en innovativ arbetsplats där vi sätter både kompetens och personligt bemötande i fokus? På vårt kontor på Lindholmen i Göteborg arbetar just nu 55 engagerade kollegor inom inkasso, juridik, ekonomi och försäljning – och vi hoppas att du vill bli en av oss! På PS Finance Group är vi stolta över att ta ansvar, både för våra uppgifter och för våra kunders framgång. Vi skapar resultat genom att vara engagerade i vårt arbete och genom att alltid erbjuda en personlig touch i allt vi gör.  Hos oss får du möjlighet att arbeta i ett stöttande och ambitiöst team. Med korta beslutsvägar och en kultur som uppmuntrar ansvarstagande, ser vi till att varje medarbetare kan påverka och utvecklas. Hos oss är det högt i tak, och vi tror på att framgång byggs genom samarbete, gemenskap och att ha kul på jobbet! Vi ser till att skapa trivsel i vardagen med små men viktiga detaljer – vi bjuder på kaffe, läsk, mellanmål och färsk frukt varje dag. På måndagar startar vi veckan med en gemensam frukost, och på fredagar avrundar vi med härlig fredagsfika. Dessutom styr vi regelbundet upp afterworks och deltar i gemensamma friskvårdsaktiviteter för att stärka sammanhållningen. Utöver en bra grundlön erbjuder vi ett förmånspaket med bonus, pensionsavsättning och friskvårdsbidrag.  Hos oss på PS Finance Group erbjuds du inte bara ett jobb, utan en plats där du kan växa, ta ansvar och bidra till att skapa resultat. Ta chansen att bli en del av vårt härliga team – vi ser fram emot att växa tillsammans med dig! Är du intresserad och känner dig redo för att bli en del av PS?  Du skickar din ansökan genom att klicka på knappen ”ANSÖK”. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdatum är den 17 juli 2025. Start: den 1 september 2025 eller enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Lindholmen, Göteborg Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten? Vänligen kontakta Madeleine Sydh Ahlbäck,LL.M., processjurist och teamleader på telefon 031 - 788 23 28 [email protected] Har du frågor om rekryteringsprocessen eller övriga frågor är du välkommen att kontakta Amelia Kayser, ansvarig rekryterare och vår People & Talent Acquisition Generalist på 0735 - 20 66 84 [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!

5 dagar sedan
Sista ansökan:
19 december 2025
Parkeringsvakt till Göteborg
QSG Bevakning AB
Övrig bevaknings- och säkerhetspersonal

QSG Bevakning erbjuder ett flertal tjänster till såväl privata som publika bolag. Vi vill inte profilera oss som ett traditionellt bevakningsbolag, vi vill behålla det personliga engagemanget. Kunden skall alltid vara i fokus och kvalitet skall genomsyra hela verksamheten. Verksamheten skall utmärkas av Säkerhet, Trygghet och Kompetens såväl mot kunden, tredje man och vår egen personal. Vårt motto: ”Ingen kund är för liten, inget uppdrag är för stort! Är du en ansvarsfull och serviceinriktad person som trivs med ett rörligt arbete utomhus? Vill du vara en del av ett professionellt team och bidra till en trygg och säker parkeringsmiljö? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Vi på QSG Bevakning söker nu en engagerad och ansvarstagande parkeringsvakt. Som parkeringsvakt hos oss kommer du att arbeta med parkeringsövervakning. Ditt främsta ansvar är att främja trafiksäkerheten på vägarna, öka framkomligheten i trafiken och förbättra trivseln i boendemiljöer genom att se till att parkeringsreglerna efterlevs. Du kommer att arbeta med parkeringsövervakning i Göteborg enligt gällande lokala regler och rutiner. Du har en viktig roll i att upprätthålla ordning och säkerhet samt ge god service till allmänheten. Vi söker dig som är mycket flexibel och har ett starkt fokus på service och säkerhet. Du är stresstålig och har en utmärkt förmåga att hantera och lösa problem som uppstår. Du är innovativ, engagerad och ansvarstagande, och du kan fatta egna beslut när det behövs. Även under svåra och utmanande dagar behåller du ditt fokus och ditt goda humör. Du är skicklig på att samarbeta och skapa goda relationer, både med kunder och kollegor. Din förmåga att ge utmärkt service, hantera stressiga situationer och arbeta effektivt med flera uppgifter samtidigt gör dig till en ovärderlig del av vårt team. Tjänsten kommer tillsättas närmare hösten. För att arbeta som parkeringsvakt på kommunal mark krävs det att man har genomgått grundutbildning för parkeringsvakter, offentligrättslig parkeringsvaktsutbildning. Krav: - Erfarenhet från ett serviceyrke eller annan roll med mycket kundkontakt - Bekvämlighet med ett fysiskt aktivt arbete som innefattar mycket stående och gående - God kommunikativ och social förmåga - Förmåga att arbeta självständigt såväl som i team - Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift - För anställning på QSG Bevakning AB så krävs det att du blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning på auktoriserat bevakningsföretag - Belastningsregister utan anmärkning - Ordnad ekonomi - Vara minst 18 år gammal Meriterande: - Flerspråkighet - Erfarenhet från serviceyrken - Offentligrättslig parkeringsvaktsutbildning

5 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Driven säljare till spännande kund i Göteborg!
Poolia Sverige AB
Företagssäljare

Tycker du också att försäljning är fantastiskt kul och att det är skoj att prata med människor? Vill du komma in till ett gäng med hög energi? Som tycker att det är roligt att gå till jobbet och som drivs utav att skapa värde för sina kunder? Då har du hittat rätt! Här får du arbeta på ett företag som är drivande i omställningen till ett hållbart samhälle. Vi är Sveriges första fossilfria energibolag, men det räcker inte för oss. Vårt mål är att minska slöseriet med jordens resurser. Helst till noll. Vill du vara med? Tjänsten är ett långsiktigt konsultuppdrag med start 5 augusti 2025. Du arbetar 36,5 timmas arbetsvecka. Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande! Om tjänsten Till vår kunds team söker vi nu fler energifyllda personer som drivs av kontakten med människor. Du kommer arbeta främst med nya och tidigare kunder hos oss vår kund. Här lär du dig inte att kränga, du kommer i stället skolas in ordentligt i hur energibranschen fungerar, hur och varför priserna förändras och framför allt att lära dig sälja på riktigt. Du kommer att sitta i fina lokaler som är placerade precis intill Riskullverket i Mölndal. Vi tror att en säljare som mår bra och som känner sig trygg med att kunna betala sina räkningar också kommer vara en säljare som presterar bra. Därför har alla säljare en bra fast lön tillsammans med provision från första kronan. Efter en arbetsdag hos vår kund känner du att du har bidragit till en mer hållbar framtid. Vi skillnad för vår jord, på riktigt. Varje dag. Vi ligger i framkant och pushar utvecklingen i vår bransch framåt, men vi lägger lika stor vikt vid din utveckling. För vi vill såklart att du blir så bra som du bara kan, och vi vill hjälpa dig att nå dit. Vem är du? Du har tidigare jobbat med försäljning på telefon där vi ser att du arbetat med utringande försäljning (kalla samtal) i minst 6 månader. Vi ser att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Du har en stark positiv energi och trivs med att arbeta både individuellt och i team. Vi tror att ensam är stark men att vi tillsammans kan bli något mycket mer. Om verksamheten Till skillnad från ett traditionellt callcenter sitter man direkt hos vår kund med allt vad det innebär. Vi har inte hög musik i bakgrunden, men man kan ha det i sina lurar, och slipper därför problem med kunder som klagar på allt för högt ljud som stör. Man har en schysst grundlön så man vet att man kan betala räkningarna i slutet av månaden och provision från första ordern.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
21 augusti 2025
Enhetschef med inriktning mot prostitution och människohandel
Jämställdhetsmyndigheten
Förvaltnings- och planeringschefer

Målet för jämställdhetsarbetet i Sverige är att kvinnor och män ska ha samma makt och möjligheter att forma samhället och sina egna liv. Arbetet omfattar bland annat frågor om inflytande, ekonomi, hälsa, utbildning, arbete och kroppslig integritet. Jämställdhetsmyndigheten ska säkerställa att regeringens jämställdhetspolitik får genomslag genom att bidra till ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken. Myndighetens uppgift är att samordna, följa upp och på olika sätt ge stöd inom jämställdhetens områden. Jämställdhetsmyndigheten är en hbtqi-strategisk myndighet, vilket innebär att myndigheten i sin verksamhet ska främja hbtqi-personers lika rättigheter och möjligheter. Myndigheten ger stöd till genomförandet av den nationella strategin för att förebygga och bekämpa mäns våld mot kvinnor och samordnar stora delar av arbetet med jämställdhetspolitikens sjätte delmål; om att mäns våld mot kvinnor ska upphöra. I arbetet ingår att motverka våld i nära relationer, våld mot barn, hedersrelaterat våld och förtryck samt prostitution och människohandel för alla ändamål. På myndigheten finns tre enheter: Nationella samordningen mot prostitution och människohandel (NSPM), Hedersrelaterat våld och förtryck samt Våldsprevention. Till enheten för den Nationella samordningen mot prostitution och människohandel (NSPM) söker vi nu en enhetschef. För vidare information om enheten för NSPM kan du läsa om här (länk) Arbetsuppgifter Som enhetschef kommer du att leda, utveckla och driva arbetet på vår enhet för den Nationella samordningen mot prostitution och människohandel (NSPM). Du har det övergripande ansvaret för enhetens arbetsmiljö, personal-, budget- och verksamhetsarbete.  I rollen ingår ansvar för struktur, planering av resurser och prioriteringar av enhetens arbetsuppgifter och uppdrag. På enheten finns för närvarande 12 medarbetare som du har personalansvar för, i vilket ingår att bland annat leda och stötta medarbetarna i deras arbete och utveckling. Tillsammans driver ni enhetens strategiska utvecklingsfrågor och säkerställer att arbetet ligger i linje med myndighetens övergripande uppdrag.  En viktig del i din roll är att främja och upprätthålla en god samverkan med övrig verksamhet på myndigheten samt med externa aktörer inom myndighetssfären liksom civilsamhället. Du kommer att delta aktivt i interna och externa mötesforum för att säkerställa en god samordning och ett effektivt informationsflöde mellan olika parter. Enheten är representerad internationellt och har även internationella samarbeten och kontakter. Välkommen med din ansökan! Kvalifikationer  • Akademisk examen/utbildning inom område som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. • Dokumenterad erfarenhet av strategiskt arbete, såsom utveckling, styrning eller samordning, inom ett eller flera av följande områden: mäns våld mot kvinnor, våld i nära relationer, hedersrelaterat våld och förtryck, prostitution och människohandel, mänskliga rättigheter eller barnrätt. • God kännedom om svensk jämställdhetspolitik. • Dokumenterad erfarenhet av att självständigt leda grupper, projekt eller liknande mot gemensamma mål. • Dokumenterad erfarenhet av utredningsarbete i form av rapporter, skrivelser eller liknande. • Erfarenhet av att tala inför och representera en organisation i större sammanhang. • Goda kunskaper att uttrycka dig väl i tal och skrift, på både svenska och engelska. Vi ser det som meriterande om du har • Erfarenhet av att ha arbetat som chef med ansvar för personal, verksamhet och budget. • Erfarenhet av ledningsgruppsarbete. • Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet – företrädesvis inom det statliga området. • Juridisk och straffrättslig kompetens. Personliga egenskaper Som person leder du kommunikativt och tillitsbaserat med en god förmåga att skapa förtroende och att motivera tagna beslut. Du värnar om stabilitet och trygghet i en grupp. Du har även förmåga att driva din enhet mot uppsatta mål och har god exekutiv förmåga. Andra viktiga egenskaper för tjänsten är att vara strukturerad, samarbetsorienterad samt ha ett genuint intresse för ledarskap. Anställningsinformation Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi tillämpar sex månaders provanställning. En förutsättning för att tjänsten tillsätts är att erforderliga medel erhålles. Tillträde den 1 september 2025 eller enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad på Jämställdhetsmyndighetens kontor i centrala Göteborg. Resor i tjänsten kan förekomma. Jämställdhetsmyndigheten erbjuder anställda möjligheten att ingå överenskommelse om distansarbete. Omfattningen av distansarbete bedöms utifrån vad som är rimligt med hänsyn till verksamhetens behov och att ha en god arbetsmiljö. Som chef förväntas du att ha en hög närvaro på arbetsplatsen. Praktisk information Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Berit Jernberg, Avdelningschef, 031-392 90 54 eller enhetschef Mikael Thörn 031-392 90 26. Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Johanna Larsson, HR-generalist, 031-392 91 60. Fackliga kontaktpersoner: för Saco-S Joanna Domachowska 031-392 91 19 och för ST Beatrice Löfström 031-392 91 04. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Jämställdhetsmyndigheten välkomnar sökanden med olika erfarenheter och bakgrunder. Välkommen med din ansökan senast 3 augusti 2025. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vårt rekryteringssystem utan kontakta ansvarig på HR för hantering av din ansökan. Kontaktuppgifter hittar du i utlyst annons.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025