Primär är en koncern bestående av Primär Service Management, Primär Fastighetsförvaltning och Primär Lokalvård. Primär som koncern är tillräckligt stor för att ha resurser att leverera till alla typer av kunder, men tillräckligt små för att vara kundnära och flexibla över hela Sverige. Vi är både specialister och generalister – våra olika verksamhetsområden ligger i framkant inom sina respektive områden – oavsett om det handlar om kaffe på jobbet, specialiststäd, ventilation eller att installera koaxial/fiberkabel från vår teknikavdelning. Primär har sedan starten 1987 vuxit till ett rikstäckande bolag och är idag ett av Sveriges största förvaltnings- och fastighetsserviceföretag. För närvarande är vi ca 600 anställda och omsätter närmare 550 Mkr. Vårt huvudkontor finns i Göteborg men vi är verksamma i stora delar av landet. Brinner du för att arbeta med service? Vill du vara med och skapa en välkomnande miljö i vår kollektivtrafik? Då kan det här vara en möjlighet för dig! Arbetsuppgifter Som lokalvårdare i denna tjänsten ansvarar du för inre och yttre skötsel av flertalet stationer i kollektivtrafiken i Göteborg med omnejd. Fokus är på renhållning och städ och i tjänsten har du dagliga kontakter med serviceanvändare. Arbetsuppgifterna består bland annat i: • Städning av stationer, inre och yttre miljö • Avfallshantering, kompostering, återvinning • Renhållning t.ex. pappersplockning, tömning papperskorgar • Trappstädning • Städning av kontor • Kontakt med kund Vi erbjuder Som serviceföretag är våra medarbetare vår allra viktigaste tillgång och vi månar om att vara en attraktiv och konkurrenskraftig arbetsgivare. Våra anställningar följer alltid kollektivavtal. Som medarbetare hos oss blir du en del av en gemenskap och en tillhörighet som vi är väldigt stolta över. Våra värderingar Tillsammans, Framåt, Kul är viktiga för oss och genomsyrar vårt arbete och verksamhet. Vem är du? Våra kunder förväntar sig högsta service och kvalité. Därför söker vi dig som är serviceinriktad, noggrann och tycker om kundkontakter. Du kommer att möta olika typer av personer i ditt arbete och vi tror att du är van att arbeta självständigt och med integritet. Kvalifikationer • Lokalvårdserfarenhet minst 1 år • Goda språkkunskap i svenska, både i tal och läsförståelse, p.g.a arbetets krav. Intyg på SWEDEX nivå A2 är meriterande. • Minst B-körkort • SRY, PRYL eller liknande utbildning krävs För att kunna följa arbetsinstruktioner, säkerhetsföreskrifter och rutiner, behöver du tala, läsa och skriva svenska obehindrat. Tjänsten kräver körkort klass B. Om tjänsten Tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning 6 månader. Tjänsten gäller Göteborg med omnejd. Lön och villkor enligt kollektivavtal. Tillämpligt kollektivavtal är Serviceentreprenad Kommunal. Start omgående eller enligt överenskommelse. Urvalsprocessen sker löpande. För mer information Välkommen att kontakta Josefine Lippens, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Läs mer om oss på https://www.primar.se
Målet för jämställdhetsarbetet i Sverige är att kvinnor och män ska ha samma makt och möjligheter att forma samhället och sina egna liv. Arbetet omfattar bland annat frågor om inflytande, ekonomi, hälsa, utbildning, arbete och kroppslig integritet. Jämställdhetsmyndigheten ska säkerställa att regeringens jämställdhetspolitik får genomslag genom att bidra till ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken. Myndighetens uppgift är att samordna, följa upp och på olika sätt ge stöd inom jämställdhetsområdet. Jämställdhetsmyndigheten är en hbtqi-strategisk myndighet, vilket innebär att myndigheten i sin verksamhet ska främja hbtqi-personers lika rättigheter och möjligheter. Avdelningen för analys och uppföljning har ett särskilt ansvar för myndighetens uppdrag att följa upp och analysera jämställdhetspolitiken, nationellt och internationellt. Det handlar både om löpande och fördjupade uppföljningar och analyser. Vid avdelningen finns myndighetens statistikverksamhet. Avdelningen består i dagsläget av cirka 20 personer med olika typer av kompetenser och bakgrund inom analys och uppföljning. Nu söker vi en till två utredare inom analys och uppföljning med goda kunskaper inom utredningsmetodik, och med vana av att skriva rapporter av utredningskaraktär. Tjänsterna ställer krav på goda kunskaper i kvantitativa metoder. Arbetsuppgifter Som utredare på avdelningen för analys och uppföljning kommer du få arbeta med att, • analysera och följa upp jämställdhetspolitiken och jämställdhetspolitiska åtgärder, i huvudsak genom analys av indikatorer och annan relevant statistik som kan bidra till ökad kunskap om samhällsutvecklingen. • utveckla metodstödet på myndigheten. • förklara och kommunicera resultat, komplicerade samband och jämställdhetspolitiska utmaningar både muntligt och skriftligt. Arbetet ställer stora krav på analytisk och kommunikativ förmåga, och kunskaper om olika metoder för insamling och analys av data, såväl kvalitativa som kvantitativa. Tjänsten kräver en väl utvecklad förmåga att arbeta både självständigt och i samarbete med andra. För att lyckas med arbetsuppgifterna krävs också en pedagogisk förmåga, samt vilja och förmåga att sätta sig in i nya områden. Konkret innebär arbetet att ta fram, sammanställa och bearbeta olika typer av underlag, skriva rapporter och representera myndigheten i olika sammanhang, både nationellt och internationellt. Arbetet inbegriper även att bidra till att utveckla och förvalta arbetet med indikatorer på myndigheten, samt att ge internt metodstöd. Arbetet kommer att genomföras i samarbete med andra på myndigheten, och i samverkan med andra aktörer på området, främst andra statliga myndigheter. Kvalifikationer • Akademisk examen inom område som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. • Flerårig erfarenhet av kvalificerat utrednings- och analysarbete. • Erfarenhet av att bearbeta, analysera och presentera statistik med kvantitativa metoder. • Bred metodkunskap. • Mycket goda kunskaper i kvantitativa metoder som rör uppföljning och analys. • Mycket goda kunskaper i att kommunicera muntligt och skriftligt på både svenska och engelska (inklusive klarspråk), med olika målgrupper. Vi ser det som meriterande om du har • God kännedom om den svenska jämställdhetspolitiken. • Erfarenhet av att arbeta i politiskt styrd verksamhet. • Projektledarerfarenhet eller likvärdig arbetsledande funktion. • Kunskap och erfarenhet av utrednings- och analysarbete kopplat till de jämställdhetspolitiska delmålen, till exempel makt och inflytande, utbildning, mäns våld mot kvinnor. • Erfarenhet av att arbeta med att sammanställa kunskaps- eller forskningsöversikter. • Erfarenhet av att i samhällsanalys arbetat med tvärande perspektiv. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet För tjänsten behöver du ha en mycket god pedagogisk förmåga och en utvecklad förmåga att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Det är av mycket stor vikt att du kan strukturera, prioritera och planera ditt arbete väl och att du har förmåga att skapa goda relationer både internt och externt. Vidare ser vi att du som söker är resultatinriktad och har god förmåga att snabbt sätta dig in i nya problemområden, att kunna möta deadlines och leverera resultat av god kvalitet. Anställningsinformation Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde den 1 september 2025 eller enligt överenskommelse. Tjänsterna är placerade på Jämställdhetsmyndighetens kontor i centrala Göteborg. Resor i tjänsten kan förekomma. Arbetsprov kan förekomma i rekryteringsprocessen. Myndigheten erbjuder flera förmåner som fokuserar på hälsa och ett hållbart arbetsliv för alla åldrar, till exempel friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Praktisk information Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Line Säll, Enhetschef, 031-392 90 18. Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Johanna Larsson, HR-generalist, 031-392 91 60. Fackliga kontaktpersoner: för Saco-S Joanna Domachowska 031-392 91 19 och för ST Beatrice Löfström 031-392 91 04. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Jämställdhetsmyndigheten välkomnar sökanden med olika erfarenheter och bakgrunder. Välkommen med din ansökan senast 10 augusti 2025. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vårt rekryteringssystem utan kontakta ansvarig på HR för hantering av din ansökan. Kontaktuppgifter hittar du i utlyst annons.
Digital Research Engineer - focus on Data Analysis and Scientific Visualisation About Chalmers e-Commons The mission of Chalmers e-Commons is to provide Chalmers´ integrated hub for enabling digitalised research and innovation, empowering researchers and innovators at Chalmers and giving Chalmers a competitive advantage in fundamental research and collaborations with other parts of society. The initiative is a unique university-wide initiative to integrate access to e-infrastructure resources, support, and expertise in collaborative projects for supporting the full range of digital aspects of research. About Digital Research Engineers at Chalmers e-Commons Chalmers e-Commons hosts an expert hub of Digital Research Engineers, collaborating with researchers, research initiatives, and research infrastructures to advance research and innovation in all research areas. The team of engineers supports research by providing expertise on the practical use of data analysis/management and computing resources, advancing the state-of-the-art in selected collaborative projects where research methods and software are developed and used. Here, the Digital Research Engineers work closely with both the researchers and the e-infrastructure experts in e-Commons. For clusters of problem areas, the Digital Research Engineers build, coordinate, and further develop networks of Chalmers experts on digitally supported research. The Engineers also provide advice on which e-infrastructure resources and services - locally, nationally, and internationally – that will be most suitable for specific research efforts. The employment presented in this advertisement has a focus on modern data analysis (including machine learning/AI) and scientific visualization. Part of the work will be performed within e-Commons AI/ML group, supporting Chalmers' research projects. Also, the work will be partly performed within the framework of the national research infrastructure for visualization, InfraVis. InfraVis is a long-term effort by the Swedish Research Council and nine Swedish partner universities where visualization experts work with various software solutions and access to high-end visualization laboratories, providing support to research projects at the national level. Contract terms Full-time permanent employment Your qualifications Academic degree in a relevant field of science or technology. A PhD degree or relevant experience of research at PhD level, within or outside academia, is a merit. Documented experience and competence in analysis and management of research data and/or scientific visualisation, Good communication skills, both written and spoken, in English and - if Swedish is your mother tongue - in Swedish. Experience in working in collaborative projects, where you also have an ability to create trust. Experience of building and leading groups and networks containing different competences and interests. Also, experience in planning and executing projects and interest in your own personal development. What we offer Chalmers provides a cultivating and inspiring working environment in the coastal city of Gothenburg. Read more about working at Chalmers and our benefits for employees. Chalmers aims to actively improve our gender balance. We work broadly with equality projects, for example the GENIE Initiative on gender equality for excellence. Equality and diversity are substantial foundations in all activities at Chalmers. Application procedure The application should be attached as PDF files, as below: CV Personal letter • Personal letter, explaining why you are interested in the employment, what you could contribute to Chalmers e-Commons and the national infrastructure InfraVis. Also, describe what you expect Chalmers e-Commons, Chalmers, and InfraVis to contribute to your personal development Other documents (optional): • Copies of completed education, grades etc. Please use the button at the bottom of the page to reach the application form. We do not accept applications sent by email. Application deadline: August 4, 2025 For questions, please contact: Sverker Holmgren E-mail: [email protected] Tel: +46 31-772 191212 *** Chalmers declines to consider all offers of further announcement publishing or other types of support for the recruiting process in connection with this position. *** Chalmers University of Technology in Gothenburg conducts research and education in technology and natural sciences at a high international level. The university has 3100 employees and 10,000 students, and offers education in engineering, science, shipping and architecture. With scientific excellence as a basis, Chalmers promotes knowledge and technical solutions for a sustainable world. Through global commitment and entrepreneurship, we foster an innovative spirit, in close collaboration with wider society. Chalmers was founded in 1829 and has the same motto today as it did then: Avancez – forward.
Postdoctoral Position in Applied Quantum Physics – Join the Future of Quantum Technology! Are you eager to work at the forefront of quantum technology and contribute to one of Sweden’s most ambitious research initiatives? We are looking for a postdoctoral researcher to join our team at the Division of Applied Quantum Physics, Department of Microtechnology and Nanoscience at Chalmers University of Technology. Why join us? • The opportunity to conduct world-class research in a leading-edge scientific field. • A dynamic research environment within WACQT – the Wallenberg Centre for Quantum Technology – one of Europe’s largest quantum technology programs. • A strong focus on career development, diversity, and gender equality, supported through networking and mentoring activities. • A friendly and inclusive working atmosphere, both within the research group and across Chalmers. About the research project The successful candidate carry out will research in the field of theoretical continuous-variable quantum computation. In particular, the focus will be on bosonic codes, classical simulation of quantum computers, and resource theory for quantum computation. They will carry theoretical studies using both analytical and numerical tools, in these subject areas. They will also interact with the experimental groups at Chalmers, as well as with international collaborators The project will be carried at the division Applied Quantum Physics at Chalmers, and as a part of the Wallenberg Centre for Quantum Technology (WACQT). WACQT is a 12-year, billion-SEK initiative started in 2018 with the purpose of advancing Swedish academia and industry to the forefront of quantum technology, and to build a Swedish quantum computer. The WACQT team at Chalmers currently has about 100 members (faculty, permanent research staff, postdoctoral researchers, PhD students, and undergraduate students). WACQT is committed to promoting career development, diversity, and gender equality through networking and supporting activities. Major responsibilities: • Carry research in the indicated research areas (specific projects will be specified together), including both analytical and numerical work • Co-supervise PhD students and master students • Interact with experimentalists working on bosonic codes and continuous-variable quantum processors with microwave cavities We seek candidates with the following qualifications: • PhD in Physics or neighbouring fields • Excellent communication skills in written and spoken English • Ability to program in high-level languages such as Python or C • Solid background in quantum mechanics • Experience from working on quantum error-correction, open quantum systems, quantum optics, bosonic codes or continuous-variable quantum computing, resource theories, simulation of quantum computers. We value a collaborative attitude and an interest in working both in teams and independently. Self-motivation, attention to detail, and a problem-solving analytical ability are important personal qualities for this position. To qualify for the position of postdoc, you must hold a doctoral degree awarded no more than three years prior to the application deadline. The position requires sound verbal and written communication skills in English. Swedish is not a requirement but Chalmers offers Swedish courses. You are expected to be somewhat accustomed to teaching, and to demonstrate good potential within research and education. * The date shown in your doctoral degree certificate is the date we use, as this is the date you have met all requirements for the doctoral degree. Exceptions from the 3-year limit can be made for longer periods resulting from parental leave, sick leave or military service. What we offer Chalmers provides a cultivating and inspiring working environment in the coastal city of Gothenburg. Read more about working at Chalmers and our benefits for employees. Chalmers aims to actively improve our gender balance. We work broadly with equality projects, for example the GENIE Initiative on gender equality for excellence. Equality and diversity are substantial foundations in all activities at Chalmers. If Swedish is not your native language, Chalmers offers Swedish courses to help you settle in. Contract terms This postdoc position is a full-time temporary employment for two/three years. Application Procedure Please submit your application in English as PDF files according to the instructions below. Each file should not exceed 40 MB. Note: The system does not support Zip files. 1. CV Name the document as: CV, [Your Surname]. Include the following: • A comprehensive CV, including a complete list of publications. • Details of previous teaching and pedagogical experience. 2. Personal Letter Name the document as: Personal Letter, [Your Surname]. Limit the letter to 1–3 pages and include: • A brief introduction about yourself. • A summary of your previous research fields and key research outcomes. • An outline of your future goals and research focus. Use the button at the foot of the page to reach the application form. Please note: The applicant is responsible for ensuring that the application is complete. Incomplete applications and applications sent by email will not be considered. Application deadline: 2025-08-31 or until the position is filled For questions please contact: Giulia Ferrini [email protected] We look forward to your application! *** Chalmers declines to consider all offers of further announcement publishing or other types of support for the recruiting process in connection with this position. *** Chalmers University of Technology in Gothenburg conducts research and education in technology and natural sciences at a high international level. The university has 3100 employees and 10,000 students, and offers education in engineering, science, shipping and architecture. With scientific excellence as a basis, Chalmers promotes knowledge and technical solutions for a sustainable world. Through global commitment and entrepreneurship, we foster an innovative spirit, in close collaboration with wider society. Chalmers was founded in 1829 and has the same motto today as it did then: Avancez – forward.
Om DFDS Logistics Contracts DFDS Logistics Contracts är en är en fullservice-terminal inom kontraktslogistik belägen i Arendal, nära Göteborgs hamn. Terminalens verksamhet består bland annat av cross-dockhantering och hantering och lagring av emballage. Om tjänsten Som truckförare hos DFDS Professionals kommer du framförallt jobba inom terminallogistik som innefattar mycket motviktstruck med långa gafflar. Här jobbar du inte enbart med att flytta saker från A till B, du kan även ställas inför komplexa omlastningsuppdrag som kräver fokus och fingerfärdighet från din sida. För denna tjänst söker vi dig som har erfarenhet av motvikttruck upp till 20 ton där du kommer att jobba med omlastning av bl.a containers och sidouppdrag inom vår verksamhet. Dina dagliga arbetsuppgifter och ansvarsområden i din arbetsroll kan omfatta: Köra motviktstruck Lastning och lossning av gods Effektivt stapla och lagra produkter Arbeta med andra uppgifter som tillhör terminalarbete Containerlossning Arbetstiden är förlagd kvällstid 14:55-23:40. Arbetsplatsen ligger i Arendal, Göteborg. Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde omgående. Urval sker löpande och tjänsten kan kommas att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om dig Vi behöver någon som har kört mycket truck tidigare och känner sig bekväm bakom ratten. Eftersom att du kommer arbeta mycket självständigt ser vi att du har hög arbetsmoral och är bra på att planera och prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du är flexibel och prestigelös när det kommer till ditt arbete och du förstår vikten av god kundservice. Krav för tjänsten Truckkort A+B Minst 2 års erfarenhet av att köra tung motvikstruck Meriterande om du har erfarenhet av långa gafflar Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift VIKTIG INFORMATION Som ett led i vårt arbete mot en så rättvis och fördomsfri rekryteringsprocess har vi i denna process valt att samarbete med Hubert.ai Efter ansökan kommer du att bjudas in till in en chatt-baserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Genomför den gärna så fort du har möjlighet. Intervjun tar cirka 10-15 min att genomföra. Kolla gärna denna artikel innan intervjun för tips och tricks: https://www.hubert.ai/insights/tips-och-rad-infor-din-forsta-hubert-intervju Ambulerandekonsult: Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen. Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande. Det går ej att ansöka via mail. DFDS Group DFDS Group har 17 000 anställda i över 20 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda. DFDS Professionals DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap. Sökord DFDS | Göteborg | Transport | Logistik |
Skolinspektionen arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande får en god kvalitet i sin utbildning, en likvärdig utbildning och kunskaper i en stimulerande och trygg miljö. Vi arbetar för en skola där alla barn, elever och vuxenstuderande ska ges möjlighet att utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. Verksamheten innehåller tre grenar: tillsyn, kvalitetsgranskning samt bedömning av tillstånd för fristående skolor. Vi finns på orterna Göteborg, Linköping, Lund, Stockholm och Umeå. Region Söder består av kontoren i Göteborg, Lund och Linköping och regionen har ca 180 medarbetare. Vi söker Vi söker en verksamhetscontroller till region söder. Vi söker dig som är en positiv och lösningsinriktad person med förmåga att snabbt sätta dig in i arbetet, anpassa dig till förändrade förutsättningar och ta dig an nya uppgifter. Vi erbjuder I rollen som verksamhetscontroller har du många kontaktytor inom regionen samt mot myndighetens centrala funktioner. Du kommer även ha ett nära samarbete med regioncontrollern i region norr. Inom organisationen finns ett stort engagemang för att bidra till ökad kvalitet i skolan och den enskilda elevens rätt. Våra värdeord är trovärdighet, tydlighet och tillgänglighet. Arbetsplats och arbetsuppgifter Tjänsten är placerad inom regionstaben som har ca 20 medarbetare. Din närmaste chef är regionstabschefen. Dina uppgifter kommer huvudsakligen bestå i att sammanställa olika typer av uppföljningar, hålla ihop processer i regionen, såsom prognoser, projektbemanning och urval, samt bidra till myndighetens arbete på controllerområdet. Fokus kommer vara på regionens olika uppdrag och åtaganden. Du deltar i myndighetens uppföljning och verksamhetsplanering tillsammans med regioncontroller för region norr samt centralt placerade verksamhetscontrollers. Kvalifikationer: • Adekvat akademisk utbildning med en inriktning som vi bedömer relevant • Erfarenhet av verksamhetsplanering och verksamhetsuppföljning inom offentlig verksamhet • God förmåga att uttrycka dig flytande på svenska i både tal och skrift Meriterande • Flera års erfarenhet av att arbeta inom inspektionsverksamhet, gärna från Skolinspektionen • Erfarenhet av verksamhetsanalyser på statlig myndighet • Projektledningsvana En förutsättning för att trivas är att du kan samarbeta med andra samt jobba mot deadlines. Du behöver vara strukturerad och systematisk, kunna se behov, planera och driva ditt arbete självständigt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Provanställning om 6 månader tillämpas. Omfattningen är heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan Klicka på ansök nedan, bifoga personligt brev och cv. Välkommen med din ansökan senast den 5 augusti 2025. Ansökan har dnr. SI 2025:6616 Frågor Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta [email protected]
Har du erfarenhet av operativt arbete med IAM system (IGA/PAM) och vill ha en viktig roll hos Göteborg Energi där du får utveckla vår identitets- och åtkomsthantering i praktiken? Vi satsar stort inom IT-säkerhetsområdet och hos oss kommer du att få de bästa förutsättningarna för framgång Din uppgift Som IAM Specialist kommer du att ha den viktiga uppgiften att driva införande och utvecklingen av våra IAM system. Rollen är kritisk i vårt arbete med att hantera digitala identiteter och åtkomstkontroll för att skydda våra digitala tillgångar. Du kommer att arbeta med operativ och teknisk operativ IAM förvaltning. Din roll: - Implementera, förvalta och vidareutveckla våra IAM system - Omvandla/översätta verksamhetskrav och processer till regelverk och policys i våra IAM system samt följa upp dess effektivitet - Säkerställa att hantering av identiteter och åtkomsträttigheter följer gällande processer samt bidra till uppföljning och utvärdering - Etablera flöden till IAM system samt koordinera, samordna och felsöka om något misstänks fela i system eller flöden - Hantera upplägg av nya identiteter och dess åtkomsträttigheter - Medverka i integrationer av system främst mot IGA Du kommer att samarbeta nära och mycket med dina kollegor inom avdelningen för Informationssäkerhet & Informationsstyrning och medverka vid genomförandet av uppgifter som ligger inom avdelningens ansvarsområde. Ditt team Tjänsten är en tillsvidareanställning och är placerad på avdelningen Informationssäkerhet, data och analys inom Utveckling och Digitalisering. Avdelningen har som övergripande ansvar och uppdrag att styra och stödja informations- och IT-säkerhetsarbetet inom Göteborg Energi. Teamet består idag av 10+ medarbetare, bl.a. specialister inom IAM, Informations- och IT-säkerhet, Risk- och kontinuitet, IT-säkerhetsarkitektur, Incidenthantering m.m. Din chef blir vår CISO. Din kompetens För att lyckas i rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet av praktiskt arbete med IAM system och den teknik som används för att hantera IAM system. Som person är du nyfiken och engagerad och har förmåga att kunna samla in och förstå de krav som verksamheten ställer kring identitets- och åtkomsthantering och omsätta det i flöden och policys. Du är driven och engagerad och har strak drivkraft och vilja att få saker att hända. De krav vi ställer på dig som söker är: - minst fem (5) års dokumenterad erfarenhet från systemnära arbete med IT-säkerhetssystem - varav minst tre (3) års erfarenhet av operativt/teknisk operativt arbete med IAM system - kunskap och erfarenhet från arbete med för området relevanta regelverk och standarder såsom ex. ISO 27001, CIS, NIST, MITRe, etc. - förmåga att inom IAM omvandla verksamhetskrav och regelverk till policys och arbetssätt samt följa upp dess effektivitet - relevant eftergymnasial utbildning, alternativt en likvärdig arbetslivserfarenhet inom området - behärska svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskaper relaterad till: - Omada Identity och/eller CyberArk - hantering av PKI, inklusive certifikathantering, livscykelhantering av nycklar och integration av PKI-lösningar i autentiserings- och åtkomstkontroller - autentiserings och auktorisationsmetoder/protokoll (SAML, OIDC, SCIM, RBAC, ABAC) - katalogtjänster (t.ex. LDAP, AD, Entra ID) - IAM-arkitektur, inklusive strategisk planering, val av teknologier och integration av identitets- och åtkomstlösningar i komplexa IT-miljöer Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, ansök idag och bli en del av vår resa mot ett mer hållbart Göteborg! Göteborg Energi är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och många av våra tjänster är säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vår arbetsplats Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi! Som anställd hos oss kan du räkna med en arbetsplats som är både spännande och utvecklande. Vi har förmåner som uppmuntrar till ett hållbart arbetsliv. Det ska vara tryggt att jobba med oss. Men det ska kännas roligt också. Hos oss har du goda möjligheter att växa på jobbet och utvecklas inom organisationen. Läs mer om vårt erbjudande på https://www.goteborgenergi.se/om-oss/jobba-med-oss . Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämställdhet. Medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet! Styrkan i olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar och vill vara med och bidra till en inkluderande arbetsplats? Vi ser fram emot din ansökan!
Vill du bli en del av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö? Nu har du din chans! För dig som antingen vill byta karriär eller vidareutvecklas, erbjuder vi en unik möjlighet där du kostnadsfritt får behörigheter för att arbeta i rollen som yrkeschaufför. Du ges även en fantastisk möjlighet att långsiktigt utvecklas hos Ragn-Sells. Varmt välkommen med din ansökan! Mer om Ragn-Sells Ragn-Sells samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Deras erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Med 100 anläggningar och 2500 anställda verkar Ragn-Sells koncernen i Sverige, Norge, Danmark och Estland, där de under 2023 omsatte ca 8,5 miljarder SEK. Information om chaufförskolan Programmet genomförs i samarbete med experter från branschen genom lärarledda sessioner och självstudier. UtbiIdningen är förlagd under 12 veckor med en kombination av både teoretiska och praktiska moment som ger dig de behörigheter som krävs för att du skall kunna utföra ditt arbete som yrkeschaufför. Genom utbiIdning kommer du att ges yrkeskompetensbevis (YKB), CE-körkort, ADR. Efter avklarad utbiIdning kommer du ha en garanterad anställning via oss med uppdrag hos vår kund Ragn-Sells. UtbiIdningsstart: 20e oktober Examen: 9e januari UtbiIdnings- och arbetsort: Göteborg Information om tjänsten Rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och önskemål från oss och Ragn-Sells är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected] Efter avslutad utbiIdning kommer du att ha en gedigen grund att stå på inför din nya roll som yrkeschaufför. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning och du kommer vara anställd av Professionals Nord under 12 månader. Förutsatt att samarbetet fungerar bra blir du sedan överrekryterad till Ragn-Sells. Med önskemål från vår kund kommer vi att genomföra en bakgrundskontroll på alla våra sökanden. Detta sker i samband med ett första samtal. Arbetsuppgifter I rollen som CE-Chaufför hos Ragn-Sells kommer dina arbetsuppgifter att dagligen variera, där du med ditt team ansvarar över både farligt- och icke farligt avfall hos olika företag, privatpersoner och diverse tanksektioner. I ditt arbete kommer du i samråd med arbetsledaren ansvara och säkerställa att dagliga uppdragen slutförs enligt kundernas behov och önskemål. Även månadsmöten, säkerhetsronder och checklistor genomförs kontinuerligt. Arbetet är förlagt måndag-fredag med arbetstider från 07:00-16:00. När väl du är bekväm och självgående i rollen är beredskap förekommande. För tjänsten är dina personliga egenskaper viktiga, och du behöver därför vara serviceinriktad då du under dina körningar alltid är ansiktet utåt mot kunden. Vidare är du kommunikativ, lösningsfokuserad och självgående som tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är även en flexibel person med god förmåga att anpassa dig och byta fokus utifrån nya arbetsuppgifter. Vi söker dig som: • Har ett stort intresse och är motiverad för att långsiktigt arbeta i rollen som yrkeschaufför • Har B-körkort • Är 21 år eller äldre då det krävs för att kunna slutföra vår utbildning • Har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift START: Oktober 2025 OMFATTNING: Heltid STAD: Göteborg URVAL: Sker löpande När du ansöker till programmet kommer du inledningsvis att få besvara ett antal frågor där du redogör ditt intresse för utbiIdningen och tjänsten. Då personliga egenskaper, motivation och engagemang är av största vikt ser vi fram emot att ta del av varför just du ska ta en plats i utbiIdningen. Efter inskickad ansökan kommer du även att få ett mailutskick med länk till ett personlighetstest och ett test kopplat till logisk slutledningsförmåga som du behöver genomföra med godkänt resultat för chans att gå vidare i rekryteringsprocessen. #ChaufförsskoIan #Ragn-sells #CE-chaufför
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Med sina cirka 8 000 studenter, 500 anställda, över 160 internationella partneruniversitet och sina huvudområden – ekonomi och juridik – har Handelshögskolan en unik bredd. Forskningen präglas av samverkan över geografiska, institutionella och disciplinära gränser och skolan har ett nära samarbete med näringsliv och offentlig sektor. Handelshögskolan vid Göteborgs universitet är en av av cirka 135 handelshögskolor i världen som är "triple crown"-ackrediterad, dvs har de tre främsta internationella ackrediteringarna för handelshögskolor: EQUIS, AACSB och AMBA. För mer information se gu.se/handelshogskolan Graduate School är en enhet på Handelshögskolan vars huvudsakliga uppgift är att administrera och utveckla Handelshögskolans tvååriga masterprogram. Här administreras även the Visiting Professors Programme samt the Executive MBA Programme. Anställningen som studievägledare är placerad på Graduate School. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna som studievägledare består både av administrativa uppgifter och kontakt och samtal med presumtiva och redan registrerade studenter på Handelshögskolans masterprogram. Du arbetar bland annat med: - Uppföljning av studieprestationer och studieplanering för enskilda studenter. - Vägleda presumtiva studenter och bedömning av ansökningar. - Vara samtalspart i studiesociala ärenden. - Planera och utarbeta studierelaterad information och kommunikation. - Dokumentation och statistiksammanställningar. Deltagarna i våra mastersprogram kommer från många olika länder världen över och internationella studenter kan behöva stöd när det gäller att förstå det svenska högskolesystemet. Arbetet innebär ett nära samarbete med övriga studievägledare, studierektor samt programadministratörer på Graduate School. Kvalifikationer Vi söker dig med: - Högskole- eller universitetsexamen, gärna inom studie- och yrkesvägledning. - Dokumenterad erfarenhet av kvalificera administrativt arbete. - Mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift på svenska och engelska. Meriterande för anställningen är: - Erfarenhet av studievägledning inom högre utbildning. - Erfarenhet av vägledande samtal med studenter. - Erfarenhet av att arbeta med internationella masterstudenter. - God kännedom om universitetets regelverk och antagningsprocesser. - Praktisk erfarenhet av administrativa system såsom Ladok och/eller NyA. Du som person behöver vara trygg i att möta människor i olika situationer, vara lyhörd, och snabbt kunna sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du arbetar strukturerat, tar eget ansvar och uppskattar att samarbeta med andra. Du behöver också ha god förmåga att självständigt kunna organisera och prioritera dina arbetsuppgifter Arbetet som studievägledare ställer krav på ett lösningsfokuserat och serviceinriktat arbetssätt. Utveckling av organisationen sker kontinuerligt vilket dessutom kräver en öppenhet till och ett aktivt deltagande i förändringsprocesser. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi kommer att göra en helhetsbedömning och den sökande som anses vara bäst kvalificerad för de uppgifter som anställningen omfattar kommer att erbjudas anställning Anställning Det finns gott om stimulerande utmaningar och möjligheter vid Göteborgs universitetet – du får ett spännande och utvecklande arbete i en akademisk miljö som borgar för intressanta samtal och utbyten av idéer. Du omfattas av statliga kollektivavtal och erbjuds bland annat generös semester, tjänstepension och goda möjligheter till föräldraledighet. Vi strävar efter att medarbetare ska ha en bra balans mellan jobb och fritid. Vi erbjuder möjlighet att arbeta på distans upp till två dagar i veckan, förutsatt att det fungerar med verksamhetens behov och förutsättningar. Graduate School arbetar i lokaler på Vasagatan 1 i centrala Göteborg. Anställningen är ett 6 månaders vikariat med placering tills vidare vid Granduate School Handelshögskolan. Tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse. Kontaktuppgifter för anställningen Upplysningar om anställningen eller mer information lämnas av Jeanette Carlsson Hauff [email protected]. Frågor om anställningsförfarandet kan ställas till Frida Nilsson, [email protected]. Fackliga organisationer Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande Ansökan Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Ansökan ska vara inkommen senast: 11 augusti Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Vill du vara med och bidra till att skapa Sveriges bästa hälso-och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland? Västra Götalandsregionen är Sveriges största offentliga arbetsgivare med ambitionen att bli Sveriges bästa offentliga arbetsgivare. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och bidra till Västra Götalandsregionens vision ”det goda livet”. På Koncernkontoret arbetar vi dagligen med att göra skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare. Nu söker vi på Koncernkontoret en strateg som driver utvecklingsfrågor inom masterdataområdet och skapar förutsättningar för en strategisk och hållbar masterdatahantering till nytta för Västra Götalandsregionens beslutsfattare och verksamhet. Ta chansen och sök dig till en av Sveriges största arbetsgivare. Ditt uppdrag Vi söker en driven och erfaren strateg inom masterdata som ska leda och utveckla Västra Götalandsregionens masterdatahantering. I rollen arbetar du strategiskt och långsiktigt för att säkerställa VGR:s masterdatahantering. Du samarbetar med VGR:s förvaltningar och bolag för att bygga strukturer för informations- och datahantering. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar att säkerställa att masterdata skapas, uppdateras och håller god datakvalitet. Du kommer att etablera strategier, rutiner och regelverk för hur masterdata kan kopplas samman, samt säkerställa att informations- och datastrukturer för olika datakällor tillsammans kan användas för uppföljning och beslutsstöd. Du kommer också att vara sammankallande för olika regionala grupperingar. Du blir kravställare på hur masterdata hanteras i regionens digitaliseringsarbete. För att lyckas i denna roll behöver du ha erfarenhet av hur data och information styrs och leds. Samt hur man säkerställer hög kvalitet på data. Du bör ha analytiska färdigheter och förmåga att arbeta med stora datamängder. Vi söker dig med förmåga att se både helhet och detaljer och är noggrann. God kommunikations- och samarbetsförmåga är av yttersta vikt. Kompetensen att paketera och förmedla information kring masterdata till olika mottagare är central för befattningen. Kandidaten vi söker har gedigen förståelse kring masterdata ur ett verksamhetsperspektiv. I rollen är det viktigt att vara självständig med förmåga att driva utvecklings- och förändringsarbete framåt. Vad kan vi erbjuda dig? Du kommer att ha möjlighet att skapa strukturer och regelverk som får direkt påverkan på beslutsstöd och jämförbarhet. De strukturer du är med och skapar är till för primäranvändning och sekundäranvändning av data, för exempelvis AI-lösningar eller annan typ av beslutsstöd. Du kommer vara placerad på en strategisk avdelning på koncernstab kansli och säkerhet och underställd direktören på staben. Enheten har fokus på utvecklingsfrågor inom VGR:s ledningssystem, processarbete och koncernövergripande informationsledning. Ditt uppdrag kommer vara av koncernövergripande karaktär med kollegor inom VGR och på sikt även delvis på nationell nivå. Vi vänder oss till dig som har en akademisk examen, som lägst på kandidatnivå. Du kan ha examen från exempelvis informationsteknologi/datavetenskap eller en annan akademisk utbildning där du har fått med dig relevanta kunskaper inom masterdataområdet. Du ska ha dokumenterad flerårig erfarenhet av att arbeta med masterdata. Arbetslivserfarenhet från en offentlig organisation är meriterande. Om du är en strukturerad och kommunikativ person med passion för data, vill vi gärna höra från dig! Västra Götalandsregionen erbjuder flexibla arbetsformer utifrån verksamhetens förutsättningar och det finns möjlighet att kombinera arbete från våra kontor och på distans. Det är viktigt för oss att du kan arbeta utifrån vår värdegrund: Tillsammans gör vi varandra framgångsrika. Vi lyssnar in. Vi lyssnar av. Feedback bidrar till vår utveckling. Övrigt Tjänsten kan komma att säkerhetsklassas. Som en av Sveriges största arbetsgivare kan vi erbjuda rätt person goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Vi eftersträvar jämlikhet för alla medarbetare, att de trivs på arbetsplatsen och värnar om en god balans mellan arbetsliv och privatliv. Läs mer om vår verksamhet här: http://www.vgregion.se/om-vgr/ Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Välj ett jobb för att visa detaljer