Forskningssköterska
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Grundutbildade sjuksköterskor

Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet. Om verksamheten Anställningen är inom forskargrupp Translationell Preeklampsi som leds av överläkare och docent Lina Bergman. Forskargruppen driver stora kliniska studier inom ämnet preeklampsi (havandeskapsförgiftning) vid Östra sjukhuset, på Sahlgrenska med laboratorieverksamhet samt i Kapstaden, Sydafrika. Gruppen består av flertalet doktorander, forskningsassistenter, postdocs och en forskningskoordinator. Vi har regelbundna forskargruppsmöten och forskningsassistenterna arbetar tätt ihop med doktorander och andra forskare i gruppen.  Vad erbjuder vi? Vi söker en ny forskningsassistent som är intresserad av nya utmaningar och trivs med att ha varierande arbetsuppgifter. Det kommer att ges möjlighet till utbildning i Good Clinical Practice, biobanksfaciliteter och annan forskningsrelaterad utbildning. Anställningen är enlig överenskommelse sex månader, med möjlighet till förlängning. Arbetsuppgifter  Positionen innefattar inklusion av kvinnor i två olika studier om preeklampsi samt uppföljningsbesök upp till två år efter förlossning. Arbetsuppgifterna innefattar blodprovstagning, inhämtande av bakgrundsinformation, blodtrycks-tagning och införande av uppgifter i studiens databas. Uppgifter kan även innefatta att bidra med administrativa uppgifter som bokningar av möten, assistera doktorander och studenter i deras projekt. Under hösten 2025 kommer närliggande sjukhus (NÄL, SÄS och SkaS) att inkluderas i den ena studien och i tjänsten kommer det ingå att inkludera patienter även där. Om dig Vi söker dig som är utbildad undersköterska, legitimerad sjuksköterska eller barnmorska. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Meriterande är vana av blodprovstagning, vana av dokumentation i Obstetrix samt vana av att hantera forsknings-databaser. Extra meriterande är tidigare vana vid randomiserade kliniska studier. Det allra viktigaste är personlig lämplighet. Vi söker en positiv, social och flexibel person som tycker om att interagera med övrig personal och patienter som är aktuella för våra studier. Positionen erbjuds upp till heltid men vi är flexibla vid rätt kandidat. Varmt välkommen med din ansökan! Möt några av våra medarbetare - Sahlgrenska Universitetssjukhuset Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Idag
Sista ansökan:
25 juli 2025
Säkerhetssamordnare med inriktning på lås, larm och passersystem
GÖTEBORGS KOMMUN
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor. Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad. Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning. Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och bidra till ett tryggare Göteborg? Hos oss på Förvaltningen för funktionsstöd söker vi nu säkerhetssamordnare som ska stötta chefer, utvecklingsledare och andra nyckelpersoner i arbetet med lås, larm och passersystem för att säkerställa att våra säkerhetstekniska lösningar fungerar i vardagen. Tjänsten är placerad i enheten Säkerhet där vi arbetar med fysisk säkerhet, personsäkerhet, krisberedskap samt civilt försvar och tillhör avdelningen Kvalitet och styrning, där vi även arbetar med bland annat juridik, ärendehantering, arkiv, digitalisering, kvalité, kommunikation och IT. Tillsammans utvecklar vi framtidens trygga, tillgängliga och säkra miljöer för både brukare och medarbetare. Dina ansvarområden kommer bland annat att omfatta: • Stöd och rådgivning kring lås- och passersystem (Bland annat Arx, Aptus, Galaxy) • Stöd och rådgivning kring nyckelskåp och medicinskåp • Medverkan vid byggmöten och driftgenomgångar i samband med om- och nybyggnation • Administrativa uppgifter kopplade till lås, larm passersystem och tekniska beställningar Du arbetar proaktivt för att skapa säkra och tillgängliga miljöer samt bistår verksamheterna i att hitta praktiska och hållbara lösningar. I den här rollen blir du även en viktig del av enhetens helhetsuppdrag, vilket innebär att du även kan bidra med stöd inom andra säkerhetsrelaterade områden vid behov. Du kommer att arbeta tillsammans med andra kunniga kollegor i en professionell och stödjande miljö, där vi strävar efter hög kvalitet i allt vi gör. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har gymnasieutbildning, med inriktning mot teknik, säkerhet, fastighet, IT eller annan relevant inriktning. Har du dessutom en eftergymnasial utbildning inom något av dessa områden ser vi det som meriterande. Du behöver ha grundläggande kunskaper i Arx, Aptus och Galaxy samt goda kunskaper i Microsoft Office (särskilt Excel och Outlook). Arbetet kräver också att du har god svenska i både tal och skrift Vi ser gärna att du har kunskap om Göteborgs Stads organisation och kan arbetssätt samt tidigare arbetat i en politiskt styrd organisation. Dessutom är det positivt om du har erfarenhet från fastighetsrelaterade stödfunktioner inom offentlig verksamhet. Du har god förståelse för hur individer tar till sig kunskap och deras olika förutsättningar. Du anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren och uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang. Du är uppmärksam i ditt bemötande. Du är positiv, hittar lösningar och vill hjälpa till. Du förstår vad de vi är till för behöver och ser till att de blir nöjda. Du arbetar bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt. Du förstår det gemensamma uppdraget och arbetar för att det ska bli så bra som möjligt. Du motiveras av att lära dig nya saker och utvecklas. Du kommer själv med nya idéer och tar initiativ till förbättringar. Du omvärldsbevakar aktivt inom ditt yrkesområde och reflekterar regelbundet över vad som behöver utvecklas i din verksamhet. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du ser till att arbetet slutförs i tid och följer upp resultatet. ÖVRIGT Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning. Under en viss period av ansökningstiden är rekryterande chef på semester. Vänligen se nedan för annan kontaktperson dessa veckor: Vecka 27 och 29 Jenny Björkman: 031-365 79 29 Vecka 28 Daniel Zackrisson: 031-365 10 54. Vecka 30 Gisela Askne: 031-366 54 06 Urval och intervjuer kan komma att påbörjas under ansökningstiden. I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Heltid med möjlighet till deltid - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Idag
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Customs Manager Sweden
GEODIS Sweden AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Are you up for an exciting position as Customs Manager at one of Sweden's largest freight forwarding companies, where you will be able to make a difference with your leadership and skills? Join our Customs team! At GEODIS, we see great potential in our customs product and our customs department has a vital role in our business. We are looking for the right person to lead and continue developing our customs department and our service offer - together with a great team. GEODIS is a global logistics provider with roots in Gothenburg. We are among the top companies in our field, customer focused and working in a dynamic environment with great team spirit. Our goal is to be the best workplace for our employees, where everyone could grow and develop. Equality and diversity are key factors in our success - we are proud to have a gender-balanced management team and 50% female managers. About the position The customs department at GEODIS is a central function with responsibility for the company's customs services. We are also a specialist function that manages permits, certifications and customs processes. As Customs Manager, you are overall responsible for the customs department, our product and services. You will be part of GEODIS’ customs network worldwide and work closely with our business development team, operations and customs colleagues in region Europe. Your key accountabilities will be: Overall responsible for the customs department – full staff responsibility, daily operations, processes, development activities etc. Develop and inspire your team. Manage financial business result, turnover and KPIs, including profit and loss responsibility. Implement and work in line with company processes, policies, and routines. Work closelly with Business Development to further expand our customs brokerage business, support in marketing our service portfolio and in customer related questions. Stay updated with government-, legal- and customer requirements related to customs. Responsible for GEODIS’ AEO-C certification and other customs related authorizations. Work in close collaboration with internal stakeholders and make sure colleagues and customers are up to date with our customs opportunities and services. Acting as a GEODIS ambassador. This is a permanent position, starting on agreement. You will be located at our HQ in Gothenburg, close to public transport, shops and lunch restaurants. National travels will be required occasionally. GEODIS offers the opportunity of hybrid work in line with our remote work policy, weekly breakfast together, lunch subsidy, a great atmosphere, and much more. Be a part of our great GEODIS team! Your profile We are looking for a leader who acts as an ambassador, with passion for developing your team and the business. We believe that you have experience from a leadership position with direct reports and solid competence within the customs field. Other requirements: Professional communication skills, written and spoken, in English and Swedish. Knowledge of financial aspects from a business perspective – KPIs, budget etc. Merits: Previous experience from logistics/freight forwarding. A post-secondary education within logistics, customs or another relevant field. Experience in using the customs system Emma. We belive that to be successful in this role, you have a genuine interest in working with people and leadership. You develop team spirit, collaboration, and commitment by involving your employees, regular feedback and great communication skills. Business mindset, customer focus, structure and quality are key drivers in your daily work. You are confident in your role and strive to identify improvments and new ways forward. We are looking for the right person to be part of our great GEODIS-team, to lead and continue developing our customs department in line with our values: Commitment, Innovation, Trust, Solidarity and Passion. Application If you have any questions about the role, please contact Adnan Dulancic, Business Support Director at [email protected]. Last application date is 2025-08-10. We are reviewing incoming applications continuously, so please do not wait to submit your application. We are looking forward to hearing from you! GEODIS has collective agreements and a close collaboration with Unionen, contact Tommy Sidén: tel +46 10 16 31828.

Idag
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Controller till koncernkontoret

Vill du vara med och bidra till att skapa Sveriges bästa hälso-och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland? Västra Götalandsregionen är Sveriges största offentliga arbetsgivare med ambitionen att bli Sveriges bästa offentliga arbetsgivare. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället och bidra till Västra Götalandsregionens vision ”det goda livet”. På koncernkontoret arbetar vi dagligen med att göra skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare. Nu söker vi en controller som vill arbeta med ekonomin inom en av Västra Götalandsregionens förvaltningar, regionstyrelsen, och ta ett helhetsansvar för budget- och uppföljning av ett omfattande och komplext program för nytt vårdinformationssystem. Du rapporterar närmast till ekonomichefen för förvaltning regionstyrelsen och är formellt underställd avdelningschefen för Koncernekonomi. Ditt uppdrag Regionstyrelsen har ett övergripande ansvar för samtliga förvaltningar och bolag inom Västra Götalandsregionen och är samtidigt en förvaltning i sig själv. Regionstyrelsens verksamhet samlas huvudsakligen inom koncernkontoret. Ekonomistödet hanteras idag genom ett team bestående av fyra medarbetare där nu en av våra medarbetare sökt sig vidare och därför söker vi en controller som dels ska ansvara för controlling av ett mycket omfattande IT-projekt som handlar om införandet av ett nytt vårdinformationssystem inom Västra Götalandsregionens hälso- och sjukvård, dels arbeta med analys och uppföljning av digitalisering generellt. I din vardag arbetar du nära Program för nytt vårdinformationssystem och stöttar programchef och projektledare med beredning och uppföljning av programmets alla delprojekt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för beredning av budget för Program för nytt vårdinformationssystems, totalt sett och per delprojekt Ansvara för uppföljning av budget totalt och per delprojekt Ansvara för att bokslut och månads-, delårs- och årsrapportering är korrekta och upprättas i enlighet med regionala riktlinjer Ta fram analys- och informationsunderlag till ledning Delta som stöd till programchefen i relevanta mötesforum Bereda besluts- eller informationsärenden till regionstyrelsen (politiken) Stötta regionstyrelsens ekonomichef i arbetet med beredning och uppföljning av regionstyrelsens medel för digitalisering Vad kan vi erbjuda dig? Hos oss välkomnas du till en verksamhet som präglas av hög kompetens, engagemang och samverkan. Du kommer arbeta på en avdelning där samarbetsförmåga och stöd från arbetskamrater får högsta betyg i medarbetarundersökningar. Västra Götalandsregionen erbjuder flexibla arbetsformer utifrån verksamhetens förutsättningar och det finns möjlighet att kombinera arbete från våra kontor i Västra Götaland och på distans. Eftersom du kommer arbeta nära programledningen för vårdinformationssystem är det en fördel om du har möjlighet att några dagar i veckan arbeta från kontoret på Flöjelbergsgatan i Mölndal och ibland från kontoret i centrala Göteborg. För att lyckas i rollen behöver du: Relevant akademisk examen inom ekonomi; civilekonom eller motsvarande med flerårig erfarenhet av controllerarbete. Kunskap om/erfarenhet av IT-projekt är meriterande liksom erfarenhet från att arbeta i en stor, komplex organisation; gärna en politiskt styrd organisation. Det är positivt om du har erfarenhet av att utveckla beslutsstöd i analysverktyg liknande PowerBI och göra mer avancerade analyser i excel. Du är som person driven, lösningsorienterad och ansvarstagande med en god analytisk förmåga. Vidare är du noggrann, strukturerad och van vid att arbeta i många olika systemstöd och uttrycker dig väl i tal och skrift. Du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i en politiskt styrd organisation som är under ständig utveckling. Det är viktigt för oss att du kan arbeta utifrån vår värdegrund: Tillsammans gör vi varandra framgångsrika. Vi lyssnar in. Vi lyssnar av. Feedback bidrar till vår utveckling. Övrigt Tjänsten kan komma att säkerhetsklassas. Som en av Sveriges största arbetsgivare kan vi erbjuda rätt person goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Vi eftersträvar jämlikhet för alla medarbetare, att de trivs på arbetsplatsen och värnar om en god balans mellan arbetsliv och privatliv. Läs mer om vår verksamhet här: http://www.vgregion.se/om-vgr/ Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Idag
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Terminalarbetare med erfarenhet av tugmaster och motviktstruck
DFDS AB
Truckförare

DFDS Logistics Contracts i Göteborg är en är en fullservice-terminal inom kontraktslogistik belägen i Arendal, nära Göteborgs hamn. Terminalens verksamhet består bland annat av cross-dockhantering och hantering och lagring av emballage. Är du en erfaren tugförare som trivs i ett högt tempo och värdesätter säkerhet, struktur och teamwork? Då kanske det är just dig vi söker! Om rollen Nu söker vi efter en noggrann och driven terminalarbetare med erfarenhet av att köra tugmaster och motviktstruck. Du kommer att ha en varierad vardag med arbetsuppgifter som bland annat: Lastsäkra och stänga trailers Placera trailers i tomficka med tugmaster Lastning och lossning Truckkörning Hålla ordning och reda genom städuppgifter Om dig Vi söker dig som har tugmaster-behörighet (D2) och god erfarenhet av att köra sådan. Du är trygg i att hantera olika typer av laster och har kunskap inom lastsäkring. Vidare är du en noggrann och målinriktad person som alltid arbetar med säkerhet i fokus. Du är också en hjälpsam lagspelare med god samarbetsförmåga som respekterar arbetstider och raster samt bidrar till ett tryggt och strukturerat arbetsklimat. Du har truckkort A1-A4, B1-B4 och D2, samt talar skriver både svenska och engelska obehindrat. Att arbeta på DFDS På DFDS betyder våra medarbetare allt för oss och hos oss får du lov att vara dig själv. Vår ambition är att vara en attraktiv arbetsplats för alla, erbjuda utmaningar och möjlighet till utveckling och förändring. Vi uppskattar och möjliggör kreativa idéer och engagemang och ser det som en förutsättning för DFDS framgång och för medarbetarnas utveckling. Låter detta som en roll för dig? Ansök nu! Inkomna ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, vi vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 31 juli. Det här är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Tjänsten är på heltid, dagtid. Tillträde enligt överenskommelse. Bra att veta är att en anställning inom DFDS innebär att du kommer genomgå en bakgrundskontroll. Har du frågor om tjänsten? Kontakta Gruppchef Benosh Malekzadeh [email protected] Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att höra ifrån Dig!

Idag
Sista ansökan:
31 juli 2025
Business Analyst
Incluso AB
Systemförvaltare m.fl.

We are looking for a Business Analyst for a global company in Jonsered. Start is in august, 4 months contract to begin with.  Tasks Lead pre-studies and participate in IT projects, and change activities, documenting all necessary business objectives and information, including creating detailed business user requirements, system documentation and operational processes. Use analytical tools and techniques to process and analyze data as well as using of models, diagrams or charts to visualize and communicate findings clearly and concisely. Evaluation of different solution options, considering feasibility, cost and benefits, making recommendations on how to best meet business needs and objectives within your area of responsibility. Support in conducting business cases for IT investments. Be involved in the implementation of the solution that was designed, including development, testing and deployment. Required skills Minimum 7 years of IT Business specialist / analyst experience together with Project Management capabilities Experience and solid understanding of Supply chain , Financial and industrial processes Experience from working with ERP Solutions, related processes and data Analytical, problem-solving skills Structured and self-driven Broad technical understanding Fluency in both English and Swedish is required for this role. This is a full-time consultant position through Incluso in Jonsered. Start is in August, 4 months contract to begin with. Please submit your CV as soon as possible since we will review the applications on an on-going basis. For more information about this role, please contact Emma Hörnsten at [email protected], recruiter at Incluso.

Idag
Sista ansökan:
14 juli 2025
Enhetschef välkomnas till två administrativa enheter inom Område 1
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Chefer inom hälso- och sjukvård

Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet. Om verksamheten Område 1 består av Kvinnosjukvård och Drottning Silvias barnsjukhus. Drottning Silvias barnsjukhus är ett av Sveriges ledande barnsjukhus och erbjuder högspecialiserad vård för barn och ungdomar. Verksamhet Radiologi barn inkluderar idag röntgenavdelningen, fyra enheter för hälsoprofessioner samt fyra administrativa enheter som ansvarar för barnsjukhusets och kvinnosjukvårdens administration. För att samla all administration inom området under verksamhetsområde Radiologi barn, kommer två nya administrativa enheter att skapas. Administratörer som idag arbetar inom Neurologi och psykiatri barn (NPB) kommer att samlas inom dessa nya enheter. Vi söker nu två enhetschefer till dessa enheter. Ni kommer att vara anställda inom Radiologi barn och ansvara för att starta upp de två nya enheterna från grunden, när medarbetarna flyttas från NPB till Radiologi barn. Om arbetet Som enhetschef har du ansvar för personal, budget och arbetsmiljö. Du kommer bidra till att utveckla den vårdnära administrationen inom Område 1 i nära samarbete med övriga enhetschefer. Genom ditt ledarskap motiverar du dina medarbetare, främjar ett samarbetsklimat baserat på öppenhet och delaktighet. Du kommer att utveckla medarbetarnas kompetens så att ni tillsammans kan möta Hälso- och sjukvårdens framtida utmaningar. Du kommer att arbeta nära enhetscheferna för övriga administrativa enheter och tillsammans med övriga enhetschefer ansvarar ni för att administrationen fungerar på alla verksamhetsområden. Ni samarbetar kring såväl kompetensförsörjning som implementering av arbetssätt. Utöver samarbete med övriga chefer och samverkanspartner kommer du även samarbeta med utvecklingscontroller, ekonomicontroller och HR-partner. Du rapporterar direkt till verksamhetschefen och ingår i verksamhetens ledningsgrupp för det verksamhetsområde där din enhet är organiserad. Tjänsten innebär ett tidsbegränsat femårigt chefsförordnande med tillsvidareanställning i grundprofessionen. Om dig Vi söker dig som har vårdadministrativ utbildning samt tidigare chefs- eller ledarskapserfarenhet. Akademisk bakgrund såsom magister-, master- eller forskarutbildning är meriterande. Du bör ha god förmåga att leda och tar ansvar. Du är strukturerad, har mod att fatta beslut och genomföra förändringar.  Du är trygg i ditt ledarskap, har god kommunikationsförmåga, är tydlig och öppen för nya arbetssätt. Du har god förmåga att inspirera och motivera dina medarbetare för att nå uppsatta mål. Vi ser att du har förmågan att se till helheten och gör prioriteringar med patientens bästa i fokus. Du trivs med många kontaktytor, har god samarbetsförmåga och digital kompetens. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer kommer att hållas med start vecka 34. Varmt välkommen med din ansökan! Möt några av våra medarbetare - Sahlgrenska Universitetssjukhuset Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Idag
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Embedded Developer
Sigma Embedded Engineering AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Are you an engineer with a few years of experience in software or hardware development and want to be part of shaping the future? At Sigma Embedded Engineering, we are always looking for talented and competent colleagues who, like us, are passionate about new technology and development! As a consultant with us, you will have the opportunity to work in various fields on exciting assignments with our world-leading clients – simply the best part of being a consultant – diverse tasks and experiences, but with the security of one and the same employer! At Sigma Embedded Engineering, we believe in you and that together we can create the most interesting opportunities by building the workplace and environment we want to work in. Together, we also find the assignments where you thrive and grow. We have assignments in everything from autonomous vehicles (ADAS), application development, Medtech, Active Safety, IoT, Machine Learning, Cybersecurity, 5G, and algorithm development. You will learn a lot with us and in your assignments, but before we start working together, we expect that you bring the following experience: - MSc or BSc in Computer Science, Electrical Engineering, Engineering Physics, IT, Systems Development or equivalent - At least 2 years of experience in software or hardware development - Experience with agile working methods - Meriting: experience with CI/CD, DevOps WHO ARE WE? We love doing things together and strive for a good balance between work and leisure. This can include after-work gatherings, events, sports activities, ski trips, or inspirational talks. We’ve been on many fun trips together, which has been fantastic and something we want to continue doing. Skills development has always been important to us, and in addition to growth opportunities in your consulting assignments and various technical trainings, we have internal programs for personal development. WE ARE PART OF SIGMA GROUP As part of the Sigma Group, we offer the best of both worlds: stability and entrepreneurial spirit. Sigma consists of several companies within various technical expertise areas and currently has over 5,000 employees and operations in many countries. This makes us Sweden’s largest privately owned consulting group.

Idag
Sista ansökan:
30 oktober 2025
Apotekstekniker sökes till vikariat på Läkemedelsservice

Tillsammans utvecklar vi Sahlgrenska Universitetssjukhuset för en hållbar framtid. Vi ställer om hälso- och sjukvården med målet att vara Europas ledande universitetssjukhus 2032. Tillsammans med patienterna arbetar vi för kvalitet, tillgänglighet, patientsäkerhet, forskning, utbildning och innovation – i ett sammanhållet hälso- och sjukvårdssystem i Västra Götalandsregionen. Vår vision och våra mål tar sikte mot en vård av yttersta kvalitet, där patienten alltid är i fokus. Vi erbjuder hälso- och sjukvård lokalt och regionalt, men också högspecialiserad vård till patienter i hela landet och utomlands. Våra medarbetare är vår styrka och de bidrar i kunskapsutbyten nationellt och internationellt. Med digitala verktyg och nya arbetssätt kan vi förenkla vardagen på sjukhuset och erbjuda en modern, tillgänglig och effektiv vård av högsta kvalitet. Om oss Läkemedelsservice, en del av Sjukvårdsapotek VGR SU, arbetar med att försörja Sahlgrenska Universitetssjukhuset med läkemedel till inneliggande patienter via övervakning av leveransflöden och olika typer av läkemedelsförrådshantering. Vi har daglig verksamhet på de tre större sjukhustomterna: Sahlgrenska, Östra och Mölndal. Läkemedelsservice verkar för en hög patientsäkerhet och en kostnadseffektiv läkemedelshantering. Läkemedelsförsörjningsfarmaceuter och apotekstekniker arbetar med sjukhusövergripande frågor kopplade till kvalitet, sortimentstyrning, beredskap med mera samt är ett direkt stöd i vården genom bland annat läkemedelsförrådshantering. Vi är del av en expanderande verksamhet med en allt tydligare roll i vården och växer stadigt med utökade och mer förfinade uppdrag. Vi söker nu en ny medarbetare för ett vikariat som apotekstekniker. Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder en spännande tjänst med goda utvecklings- och påverkansmöjligheter i en verksamhet som ständigt förändras och utvecklas framåt.  Vården står inför en omfattande omställning för att kunna hantera ett växande uppdrag där resurser är begränsade. Här har vi inom Läkemedelsservice och Sjukvårdsapotek VGR SU en viktig roll att fylla för att vi tillsammans ska lyckas med detta. Det ökade fokuset på beredskap och att vi kommer ta över Läkemedelsförsörjning helt i egen regi är några av dessa förändringar.  Ta chansen och var med och bygg framtidens läkemedelsförsörjning på Sahlgrenska Universitetssjukhuset med oss!  Arbetsuppgifter Vi söker en apotekstekniker för en varierande tjänst. Vi jobbar i team varvat med självständigt arbete. Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig fram tom 2026-08-31 med möjlighet till förlängning. Arbetsuppgifter innefattar exempelvis hantering av olika typer av läkemedelsförråd, främst på avdelning men även på olika typer av gemensamma förråd för sjukhuset. Hantering av läkemedelsförråd innefattar beställning, leveransmottagning, hållbarhetskontroller med mera. Tunga lyft kan förekomma. Övriga arbetsuppgifter kan tillkomma efter lämplighet och verksamhetens behov. Normala arbetstider är vardagar kl 07.00-15.45 med möjlighet till flextid. Ett krav för anställning är godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Om dig Vi söker dig som är apotekstekniker, har undersjuksköterskeutbildning eller annan relevant utbildning eller erfarenhet arbetsgivaren bedömer som likvärdig.  Du är noggrann, kan jobba självständigt och sätter laget framför jaget. Att vara lösningsorienterad och aktivt deltagande i vårt ständiga utvecklingsarbete ser du som en självklarhet. Som person ser vi att du är öppen, flexibel och har lätt för att kommunicera. Tvära kast kan förekomma i dagsplaneringen varpå förmåga till gott samarbete med övriga medarbetare inom sjukvårdsapoteket och andra enheter på sjukhuset är av största vikt. Intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan! Möt några av våra medarbetare - Sahlgrenska Universitetssjukhuset Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Idag
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Vi söker erfarna truckförare för kommande behov
NearYou Sverige AB
Truckförare

Om företaget Vi söker erfarna truckförare för kommande behov hos våra kunder i Göteborgsområdet! Tjänstebeskrivning I rollen som truckförare kommer du köra truck på ett säkert och effektivt sätt. Arbetet kan exempelvis innebära att lossa och lasta. Vidare kan arbetet innefatta andra förekommande arbetsuppgifter på lager såsom: - Plock och pack - Godsmottagning - Administration - Inventering Arbetet kan vara förlagt dagtid, men även kväll eller helg. Kvalifikationer Vi söker dig med god erfarenhet av att arbeta på lager och med truckkörning. Du behöver ha truckkort A och B och minst 6 månaders erfarenhet av att köra motviktstruck och/eller skjutstativtruck. Som person är du noggrann och effektiv. Du kan ta ansvar och jobba självständigt, men du behöver även vara bra på att samarbeta vid behov. Arbetet kan ibland vara fysiskt tungt. Det är mycket meriterande om du har B-körkort och tillgång till bil. Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.

Idag
Sista ansökan:
15 augusti 2025