Verksamhetschef Slite vårdcentral
Randstad AB
Chefer inom hälso- och sjukvård

Arbetsbeskrivning Verksamhetschef vårdcentralen Slite Slite vårdcentral är en glesbygdsvårdcentral med cirka 5000 listade patienter och är därmed Gotlands minsta vårdcentral. Här arbetar omkring 20 medarbetare som gemensamt arbetar för att få en alltmer personcentrerad och lättillgänglig vård. Vi är en vårdcentral under förändring och utveckling med ett stort fokus på bemötande, och vi sätter medicinsk kvalitet och patientsäkerhet som högsta prioritet. Just nu pågår intensivt arbete med att gå från fokus på diagnos till fokus på medicinsk bedömning, kontinuitet och samordning. Vi söker nu en ny verksamhetschef som kan ta över rodret för ledarskapet för vårdcentralen.  I din roll som verksamhetschef kommer du att leda och utveckla verksamheten utifrån de villkor som ges i primärvårdens krav och kvalitetsbok, förfrågningsunderlag. Du har närmaste ledningsansvar för vårdcentralens verksamhet och ekonomi och därigenom ett strategiskt ansvar för att resultatmålen uppnås.  Du arbetar för att utveckla en personcentrerad, effektiv och kunskapsstyrd vård med kvalitet och en hållbar och stimulerande arbetsmiljö för medarbetarna. Din närmsta chef är primärvårdschefen i regionen och du kommer i din chefsroll också ha ett strategiskt, taktiskt och operativt ansvar utifrån din nyckelfunktion i primärvårdens ledningsgrupp (PLG).  Du kommer att lägga stor vikt vid att skapa förutsättningar för dina medarbetare att använda och utveckla sin kompetens i synergi med verksamhetens utvecklingsarbete. Du får vara en del i utvecklingen av den moderna primärvårdens uppdrag i första linjens sjukvård kopplat till samverkan med övriga delar i vårdkedjan.  Välkommen in med din intresseanmälan! I denna rekrytering samarbetar Region Gotland med Randstad. Välkommen med din intresseanmälan senast den 2025-08-17. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Camilla Månsson på [email protected]. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Din ansökan kan komma att bli en offentlig handling, för en inledande konfidentiell dialog kring tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Camilla Månsson. Ansvarsområden Verksamhetsansvar för vårdcentralen Slite Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsexamen inom ett sjukvårdsrelaterat yrke med legitimation, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren anser relevant samt har erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvården.  Det är meriterande om du har genomgått chefs- eller ledarskapsutbildning samt har erfarenhet som ledare inom hälso- och sjukvårdsområdet. Erfarenhet från primärvård värderas högt.  Vi söker en trygg och stabil person med god självinsikt. Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor, samtidigt som du arbetar mot uppsatta mål och fokuserar på resultat. Ditt mål- och resultattänkande genomsyrar dina prioriteringar, planering och agerande.  Du är kreativ och bidrar med egna idéer för att lösa arbetsrelaterade utmaningar. Vidare är du strukturerad och organiserad i ditt arbete och har ett kommunikativt och öppet sätt som bidrar till högt förtroende hos medarbetare och kollegor. För denna tjänsten är det ett krav att du har språkkunskaper i Svenska på minst C1-nivå. Detta innebär att du behöver kunna kommunicera obehindrat, både skriftligt och muntligt, samt förstå komplexa texter och uttrycka dig nyanserat i professionella sammanhang.  Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Ögonsjuksköterska/sjuksköterska/operationssjuksköterska
REGION GOTLAND
Övriga specialistsjuksköterskor

I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Ögonverksamheten Ögonverksamheten erbjuder basal och i viss mån även högspecialiserad ögonsjukvård för Gotlands dryga 60 000 invånare. Verksamheten bedrivs i nära samarbete med övriga opererande och medicinska specialiteter. Kontinuerligt arbete förs för att vidareutveckla verksamheten och därmed förbättra vården för Gotlands befolkning. Vi har cirka 13-14 000 besök per år där vi utför mottagningsverksamhet inom allmän oftalmologi, gråstarrskirurgi och ögonlocksoperationer, samt mottagning för medicinsk retina med injektionsverksamhet. Verksamheten har primärjoursansvar dagtid och beredskapsjour del av helg. Patienter med behov av högspecialiserad vård remitteras i första hand till ögonklinikerna vid St Eriks ögonsjukhus alternativt Akademiska sjukhuset i Uppsala. Vi har kontinuerligt återkommande konsultläkare med bland annat specialkunskap i barnoftalmologi, corneas sjukdomar, kataraktkirurgi och plastikkirurgi, exempelvis för operation av tumörer, ögonlock, tårvägar och skelning. Vi är ca 3-4 specialister per vecka och 1-2 ST-läkare. I vår personalgrupp ingår roller som ögonsjuksköterska, sjuksköterska, undersköterska, optiker och ortoptist. Kliniken är välutrustad med bland annat multispotlaser, YAG-laser, Humphrey-perimetri och OCT. Du som sjuksköterska får både stor bredd och djup inom ditt kompetensområde då Visby lasarett som öns enda akutsjukhus hanterar öns alla ögonpatienter. Dina arbetsuppgifter Ögonverksamheten på Visby Lasarett är en liten och väl fungerande arbetsplats. Du kommer att ha varierande arbetsuppgifter där det finns stora möjligheter att utveckla sin personliga förmåga. Vi arbetar även mycket i team när du assisterar vid exempelvis kataraktoperationer, pol op, injektioner och när du förundersöker innan läkarbesök. Utifrån din erfarenhet och utbildningsbakgrund kommer du att utföra självständiga mätningar och olika undersökningar av ögat såsom kontroll av synfält, tryckmätning, fotografering av ögonbotten samt synkontroll. Telefonrådgivning ingår även i dina arbetsuppgifter. Det är av intresse att du efter utbildning kan utföra injektioner i ögat som är en stor del av vår verksamhet och en delegerad arbetsuppgift. Vi arbetar med journalsystemet TakeCare och Topcons och Haag Streit bildhanteringssystem. Vem är du? Vi söker dig som är utbildad ögonsjuksköterska eller sjuksköterska med erfarenhet eller stort intresse av att arbeta inom ögonverksamhet. Du kan även vara operationssjuksköterska som har ett intresse av ögon och även vill utföra en del uppgifter utanför operationssalen. Som allmänsjuksköterska är det meriterande med erfarenhet av arbete inom mottagningsverksamhet. Vi ser det som en självklarhet att du har förmåga och vilja att vara med och utveckla verksamheten och att du gärna bidrar med nya idéer. I dina kontakter med patienter är du förtroendeingivande och empatisk. Du har en god samarbetsförmåga, är lyhörd och har förmågan att anpassa ditt bemötande och förhållningssätt utifrån individ och situation. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Inför beslut om anställning görs bakgrundskontroll genom utdrag ur belastningsregistret. Om hälso- och sjukvårdsförvaltningen Som en del av Region Gotland ansvarar hälso- och sjukvårdsförvaltningen för att en hälsofrämjande sjukvård och tandvård tillhandahålls på lika villkor till de som bor och vistas på Gotland. Vi förbättrar människors vardag, varje dag. Tillsammans utvecklar vi hälso- och sjukvården nära patienten. Vi skapar trygghet genom respekt, integritet och tillgänglighet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.  Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Personlig assistent i Visby, Gotland
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby.   Vill du testa något nytt och byta karriär, eller har du redan en roll som personlig assistent och känner att du stormtrivs inom yrket? Skicka in en ansökan till oss! Under sommaren söker vi en sommarvikarie. Mot hösten kommer en tjänst att bli ledig då en nuvarande anställd ska börja med heltidsstudier. Det finns alltså goda chanser till förlängning efter sommaren. Om jobbet som personlig assistent: Vi söker just nu en personlig assistent för en kund i Visby. Du kommer att arbeta för en person med ryggmärgsskada, arbetsuppgifterna varierar från dag till dag och inga förkunskaper behövs. I dina arbetsuppgifter ingår det att hjälpa kunden med handräckning, assistera vid praktiska sysslor och att följa med till kundens arbetsplats. Du har även tillgång till ett personligt rum där du uppehåller dig och kan ta paus mellan dina insatser.  Arbetsuppgifter: Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet. Arbetsuppgifterna varierar från dag till dag. Då kunden ger instruktioner verbalt behöver du behärska det svenska språket obehindrat. Vi söker dig som: Vi söker dig som är ansvarsfull, diskret och har lätt för att följa instruktioner. Meriterande om du är rökfri. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistent. Om anställningen: Arbetsplatsen är belägen i Visby och det förekommer pälsdjur på arbetsplatsen. Vi söker personer både till heltid och deltid, vi tar gärna emot intresseanmälningar om du vill vara vikarie och jobba extra vid behov. Anställningsformen är "För visstid -så länge assistansuppdraget varar" och rekryteringen sker löpande med tillsättning snarast. Arbetspassen är dygnspass med väntetid på natten. Arbetspassen är förlagda på ett rullande schema, ca 2 pass per vecka. Löneformen är timlön. Övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du kan även bifoga ditt CV och personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

10 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
Sommarjobb som personlig assistent i Visby
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker personliga assistenter till flera tjänster i Visby, Gotland. Om jobbet som personlig assistent: Vi söker dig som är ansvarsfull och lyhörd. Du har lätt för att följa instruktioner och lära dig nya arbetsuppgifter. Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden, din arbetsplats är där kunden befinner sig. Dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar.  Arbetsuppgifter: Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil, några vanligt förekommande arbetsuppgifter är • Handräckning • Personlig hygien • Assistans vid förflyttningar • Hushållsarbete • Matlagning • Assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet. På sommaren är arbetet ofta mer omväxlande med utflykter som exempelvis bad, konserter eller andra evenemang. Förkunskaper: Förkunskaper är meriterande men inget krav. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning om rollen som personlig assistent. Om anställningen: Anställningsform för vikariat – anställning per arbetad timme. Löneform – timlön Arbetstiderna varierar på de olika tjänsterna. Beroende på tjänst kan arbetstiden förekomma på dag-, kvälls- och nattetid, på vardagar och helger. Körkort är inget krav. Till vissa av tjänsterna krävs det dock körkort och tillgång till bil. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du: Du ansöker via annonsen på vår webbplats i vårt rekryteringsverktyg. Nere till höger i annonsen på Särnmarks webbplats finns en grön knapp med texten "ansök", där klickar du för att svara på ett antal urvalsfrågor. Urvalsfrågorna är för att matcha sökande till de aktuella tjänsterna. Bifoga ditt CV och personliga brev i ansökningen. Rekryteringen sker löpande under ansökningsperioden. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. När du ska arbeta som personlig assistent behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

10 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Butikschef

PMU SECOND HAND – Ditt fynd förändrar liv och miljö PMU Second hand är Sveriges mest rikstäckande secondhandkedja. Tillsammans med våra samarbetsförsamlingar/föreningar driver vi 56 butiker mellan Trelleborg och Haparanda. 23 av dessa är fullt administrerade av PMU, vilket innebär att vi där har ett direkt arbetsgivaransvar. Syftet med butikerna är att skapa ekonomiska resurser till de internationella projekt som PMU eller våra samarbetspartners stödjer. Genom butikerna gör vi också stora sociala insatser lokalt. Att handla secondhand är dessutom det mest miljösmarta alternativet för konsumtion. Vi vill utmana församlingarna till att se PMU Second Hand som ett verktyg för att församlingen ska kunna vara just församling. Vi tror att en secondhandbutik behöver drivas affärsmannamässigt men fortsatt måste kunderna få uppleva att de gör fynd. Vi vill få gåvogivare, medarbetare och kunder att känna att de verkligen är med och förändrar liv och miljö. Så viktiga är allas insatser. Vårt uppdrag som central organisation är att ge butikerna stöd att driva och utveckla sin verksamhet på ett framgångsrikt sätt. Vi har också ett uppdrag att starta fler butiker. OM BUTIKEN Tillsammans med Pingstkyrkan Elim i Trelleborg driver vi en fräsch butik i Trelleborg. Butiken är väl inarbetad och känd i sitt område och är inne i en expansiv och utvecklande fas. Vi vill fortsätta den positiva utvecklingen som butiken har haft så här långt och söker därför en driven och inspirerande ledare. Butiken administreras centralt av PMU Second Hand men drivs lokalt i samarbetet med Pingstkyrkan Elim i Trelleborg. Målsättningen med butiken är att: generera ekonomiskt överskott till sociala och humanitära insatser genom de projekt som PMU och församlingen är engagerad i vara en social mötesplats bereda sysselsättning för människor utanför den reguljära arbetsmarknaden. aktivt göra stor skillnad för vår miljö sprida kunskap om situationen i utvecklingsländer vara en plattform för att göra PMU och församlingen mer känt i Trelleborg OM TJÄNSTEN Som Butikschef leder du tillsammans med Verksamhetschefen den dagliga driften av butiken. Du kommer tillsammans med övrig personal arbetsleda volontärer och personer i olika former av arbetsträning. Arbetet fokuserar på att skapa en så stor genomströmning av skänkta varor som möjligt. Detta innebär att maximera försäljning samt skapa en attraktiv butik och gåvomottagning. Du är själv delaktig i arbetet med att förbereda butiken inför försäljning samt arbeta i butiken när den är öppen. Tjänsten innebär också ett nära samarbete med församlingen som är delaktig i driften. Som butikschef är du ytterst ansvarig på plats för frågor som påverkar det dagliga arbetet när verksamhetschefen inte är närvarande. Du får bra centralt stöd av Regionchef, Butiksutvecklare, Marknadskommunikatör och Verksamhetsledning i ditt arbete. Tjänsten är på heltid och tillträde snarast/enligt överenskommelse. Du rapporterar till Verksamhetschefen. DEN VI SÖKER Vi söker en driven och inspirerande ledare som har erfarenhet från att driva Secondhandbutik och myndighetssamarbeten eller annan lämplig bakgrund. Som person är du ordningsam, resultatinriktad och tydlig i din kommunikation. Du förstår värdet i att ibland vara ledare och ibland vara chef. Du bör ha erfarenhet av liknande jobb och älska secondhand. Du kan också komma med annan viktig erfarenhet som kan bidra till en tillväxt i vår butik. Din sociala förmåga är mycket viktig och vi kommer att utgå från personlig lämplighet. Du har ett öppet och representativt sätt och du har god förmåga att utveckla och leda människor utifrån deras egna förutsättningar. Du som söker … Vill vara med och förändra liv och miljö Har dokumenterad affärs- och marknadserfarenhet eller erfarenhet från socialt arbete Har tidigare erfarenhet från handels och butiksvana Har erfarenhet av att arbetsleda andra Har erfarenhet från att rekrytera och leda volontärer Har erfarenhet från att leda samarbeten med olika myndigheter i arbetsmarknadspolitiska åtgärder Har erfarenhet av att vara chef eller ledare Kan utbilda, motivera och inspirera butiksmedarbetare Delar vår kristna tro och är väl förtrogen med vad det innebär att jobba i nära samarbete med en församling Har körkort för bil DIN ANSÖKAN Vill du veta mer om hur du kan få vara med och förändra världen varje dag? Kontakta Verksamhetschef Wilmer Larsson i Trelleborg för frågor om tjänsten. Välkommen att skicka ditt personliga brev och CV via e-post till [email protected]. Beskriv gärna hur din kristna tro får konsekvenser i din vardag. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 31 augusti. Märk din ansökan med ”Butikschef Trelleborg”. Vi förbehåller oss rätten att kalla till intervju löpande. PMU – EN DEL AV PINGST PMU, Pingstmissionens utvecklingssamarbete, är en av Sveriges större biståndsorganisationer. PMU är avdelningen för internationell utvecklingsverksamhet och humanitärt arbete inom den juridiska personen Pingst – fria församlingar i samverkan. PMU:s uppdrag är tydligt: Vi vill bekämpa alla former av fattigdom och vi vill göra det tillsammans. Detta är vår tro, vår vilja och vår kallelse som kyrka. Vi tror på alla människors lika värde och lika rätt. Vårt arbete utgår från de mänskliga rättigheterna och övertygelsen om varje människas inneboende förmåga att förändra sitt liv. Genom att stärka individer och påverka makthavare kan vi bidra till hållbar förändring. Utöver det direkta arbetet med utvecklingsprojekt och humanitära insatser, arbetar vi med påverkansarbete, kommunikations- och insamlingsarbete och secondhandbutiker i Sverige. Läs gärna mer på www.pmu.se

10 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Skolpsykolog
REGION GOTLAND
Psykologer

I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Barn- och elevhälsan Barn- och elevhälsan är en central förvaltningsgemensam avdelning för Gotlands skolors barn- och elevhälsoarbete. I barn- och elevhälsan arbetar skolläkare, skolsköterskor, psykologer, kuratorer, fysioterapeut, logoped, hörsel-, syn-, tal - och specialpedagoger. Barn- och elevhälsan har främst ett hälsofrämjande och förebyggande uppdrag. Vårt gemensamma lagstadgade huvuduppdrag är att stödja elevernas utveckling för att klara skolans kunskapsmål och sociala mål. Barn- och elevhälsan är en välfungerande och driven verksamhet som vill ge varje medarbetare möjlighet till personligt och professionellt växande genom att tillhandahålla en arbetsplats med gemenskap, lyhördhet och ta till vara initiativ, engagemang och ansvarstagande. Vi arbetar med evidensbaserade metoder som PAX i skolan, MHFA (Mental Health First Aid), ABC föräldragrupp (Alla barn i centrum) och samtalsmetoden MI (motiverande samtal/motivational interviewing). Psykologgruppen består av elva psykologer som leds av en enhetschef, tillika psykolog. Vi har gemensamt kontor i Visby men jobbar även ut mot specifika skolor. Gruppen har regelbundna yrkesgruppsträffar. Vi bidrar med psykologisk kompetens i såväl förskolan, grundskolan, gymnasieskolan samt i de anpassade skolformerna. Vår arbetsplats präglas av ett klimat där vi delar med oss av erfarenheter samt kunskap och tillsammans driver utveckling inom verksamheten. Vi tror på kompetensutveckling och har därför satsat på såväl intern- och extern handledning samt utbildningssatsningar för hela psykologgruppen. Vi erbjuder 38,75h/v, flextid samt friskvårdstimme/friskvårdsbidrag. Inom barn- och elevhälsan har vi dessutom regelbundna gemensamma frisk- och trivselaktiviteter. Dina arbetsuppgifter Som psykolog hos oss kommer du att arbeta förebyggande och hälsofrämjande med bland annat  konsultationer, handledning, workshops, föreläsningar samt ge stöd till elever, pedagoger, skolledning och föräldrar. Du kommer även att utföra psykologutredningar och bedömningar på enskilda elever. I arbetet på skolorna är du som psykolog en del av skolans tvärprofessionella elevhälsoteam.  Vem är du? Vi söker dig som är legitimerad psykolog. B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav för tjänsten. Meriterande är om du jobbat som skolpsykolog tidigare i central elevhälsa samt om du har erfarenheter av de arbetsuppgifter som kommer att utföras. Som person är du lösningsfokuserad, initiativtagande och självgående. Du har god självinsikt och god samarbetsförmåga.  Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om utbildnings- och arbetslivsförvaltningen Som en del av Region Gotland bidrar vi i utbildnings- och arbetslivsförvaltningen till barns, ungas och vuxnas lärande och utveckling. Vi ansvarar för bland annat förskola, grundskola, fritidshem, anpassad grund- och gymnasieskola, kulturskola, gymnasie- och vuxenutbildning, arbetsmarknadsinsatser, ungdomsgårdar samt mottagande och etablering av nyanlända. Tillsammans ger vi möjligheter till ett livslångt lärande. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.  Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Undersköterska / boendeassistent / stödassistent, sommarvikariat med BONUS
REGION GOTLAND
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Socialförvaltningen erbjuder sommarjobb på Gotland inom äldreomsorgen och omsorgen om personer med funktionsnedsättning. Vi välkomnar både sökande med och utan tidigare erfarenhet. Är du positiv och gillar att ta väl hand om människor? Då har du hamnat helt rätt! Vi vill vara en flexibel arbetsgivare – därför kan du välja att antingen sommarjobba som timvikarie och själv styra din tillgänglighet och vilka pass du jobbar eller så kan du sommarjobba på ett vanligt fast schema. Det sistnämnda innebär varierande arbetstider under dag, kväll och helg. Vårt heltidsmått är 37 tim/vecka. Vi har även rena nattjänster där heltidsmåttet är 34,33 tim/vecka Sommarbonus & Fastlandskampanj Om du kan och är villig att jobba heltid på ett fast schema enligt våra behov i minst sex sammanhängande veckor så kan du få ta del av vår sommarbonus. Den ger dig, utöver lön: 1000 kr extra för varje vecka på arbetsplatser utanför Visby 500 kr extra för varje vecka på arbetsplatser i Visby För dig som kommer från fastlandet för att sommarjobba hos oss och som inte är mantalsskriven på Gotland finns möjlighet att istället för sommarbonusen nyttja vår fastlandskampanj. Den innefattar ekonomiskt bidrag till boendekostnader om max 300 kronor per dygn samt reskostnader till och från ön om max 500 kronor per resa. För att ta del av fastlandskampanjen behöver du arbeta minst 80% i fyra veckor, på fast schema anpassat efter våra behov. Observera! Du kan endast nyttja ett av erbjudandena; antingen sommarbonusen eller fastlandskampanjen. Samtliga bonusbelopp är angivna före skatt. Här kan du läs mer om villkoren: www.gotland.se/sommarbonus Samtliga sommarvikarier hos oss har också rätt till friskvårdsbidrag! Våra arbetsplatser Äldreboenden och demensboenden: Här jobbar du i team tillsammans med sjuksköterskor och annan legitimerad vårdpersonal för att ge de boende en god livskvalitet och en meningsfull vardag. Boendena är bemannade dygnet runt och finns på sex orter runt om på ön: Fårösund, Slite, Bro, Klintehamn, Roma och Visby. Hemtjänsten: Här får du göra hembesök hos brukare som ännu bor kvar hemma, men som har behov av hjälpinsatser för att klara vardagen. Det finns hemtjänstgrupper med områden som täcker hela ön och är bemannade dygnet runt. Korttidsenheten: Här ger du vård till brukare som beviljats tillfällig vistelse för återhämtning efter sjukhusvistelse, växelvård eller för de som är i väntan på plats till ett äldreboende. Korttidsenheten ligger i Visby. Omsorgen om personer med funktionsnedsättning: Här arbetar du för att motivera och stimulera personer med funktionsnedsättning utifrån deras individuella förutsättningar, behov och önskemål. Till exempel inom verksamheter som gruppbostäder, servicebostäder, boendestöd och korttidshem. Vi har verksamheter för både barn och vuxna. Dina arbetsuppgifter Gemensamt oavsett arbetsplats är att du jobbar med brukaren i fokus för bästa möjliga vård och livskvalitet. Dina arbetsuppgifter kan se olika ut beroende på arbetsplats, men vanligt förekommande arbetsuppgifter är: Social tid och aktiviteter Hushållsbestyr och inköp Enklare matlagning Tvätt och städning Ledsagning Motivera i det dagliga livet Personlig omvårdnad – hygien såsom dusch och toalettbesök Medicinering och andra delegerade HSL-insatser Dialog med anhöriga Dokumentation Vem är du? Det viktigaste för oss är att du genuint är intresserad av att få bidra och göra skillnad i människors liv. För att kunna göra det behöver du som person vara positiv, lyhörd, flexibel, samarbetsvillig och ansvarsfull. Det är också ett krav att du är trygg i det svenska språket, eftersom all kommunikation och dokumentation sker på svenska. Det är önskvärt men inte ett krav att du har gymnasiekompetens eller tidigare erfarenhet inom omvårdnadsjobb. Oavsett val av arbetsplats så kommer du erbjudas introduktion för att sedan tryggt kunna utföra ditt jobb. B-körkort är meriterande, framförallt om du vill jobba inom hemtjänsten. För att bli anställd behöver du: Lämna utdrag ur polisens belastningsregister Uppvisa pass, nationellt ID-kort eller personbevis Effektivare rekryteringsprocess För att göra ansökningsprocessen effektivare så erbjuder vi dig som sökande möjligheten att göra en digital intervju via screeningsverktyget Tengai. Under intervjun kommer du att få möta vår nya AI-kollega som ger dig en personlig och underhållande intervju. Genom att använda Tengai säkerställer vi en transparent och jämlik rekryteringsprocess, där varje kandidats kompetens sätts i fokus. Vill du hellre genomföra en traditionell, digital intervju med en riktig människa? Det går givetvis också bra att välja! Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 6700 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Stationsingenjör till Gotland
Försvarets Radioanstalt
Ingenjörer och tekniker inom elektroteknik

På FRA arbetar vi med något som ingen annan gör i Sverige, och det kan du bli en del av. Oavsett yrkesroll är vi med och gör samhällsnytta genom att bidra till ett meningsfullt syfte — tillsammans arbetar vi med unika uppgifter för Sveriges säkerhet och integritet. Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö – våra olikheter är vår styrka. Vill du göra samhällsnytta och bidra till Sveriges oberoende i världen? FRA söker nu en initiativtagande och problemlösande stationsingenjör till ett varierande jobb med ansvar för den lokala IT- och radiomiljön på Gotland. Är du den vi söker kan vi erbjuda ett varierande arbete i en kunskapsintensiv verksamhet där du får vara med och göra skillnad varje dag. Ditt uppdrag I rollen som stationsingenjör tillhör du avdelningen för teknik. Avdelningen har till uppgift att förse FRA med de tekniska system som behövs för verksamheten. Avdelningen utvecklar, förvaltar och driftsätter nya tekniska system samt sköter drift och underhåll av befintliga system. Tjänsten som stationsingenjör är bred och din vardag kommer vara väldigt varierande. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter framförallt: Ansvara för drift, underhåll och installation av hård-, och mjukvara Utföra arbetsuppgifter inom IT, radio- och telekommunikation samt mätteknik, med stor variation och omfattning Tillhandahålla kundnära support och service Du kan Vi söker dig som har: Teknisk eftergymnasial utbildning eller kunskaper förvärvade genom relevant arbetslivserfarenhet Dokumenterade kunskaper om nätverksmiljöer, AD, samt erfarenhet av arbete med switchar, routrar och brandväggar Erfarenhet av felsökning av IT-system B-körkort Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Vi ser det som meriterande om du har: Kunskap inom IT-språk (Python, Java, Powershell, C#/C++ m.fl.) Kunskaper inom Linux och Windows Kunskaper inom radio-, och antennteknik, elektronik och mätteknik Erfarenhet av felsökningsverktyg (Wireshark, Loggboken (windows) m.fl.) Kännedom om begrepp som DevOps, Agila arbetssätt, Kanban och Scrum. Det är viktigt att du har ett stort tekniskt intresse då tjänsten förutsätter en allmän teknisk bredd. Resor ingår i tjänsten. Du är Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, och på sikt blir du den som är problemlösande och initiativtagande och på egen hand tar ansvar och strukturerar upp arbetet för att lösa problem eller utmaningar. Du som söker sätter gärna höga mål för dig själv och arbetar tills resultaten är uppnådda. Du är uthållig och förblir motiverad även under förändrade omständigheter samt kan fortsätta arbeta konstruktivt även vid mer tuffa situationer. Eftersom rollen kännetecknas av att du har mycket kontakt med verksamheten ser vi även att du har lätt för att samarbeta och ser vinsten av att dela med dig av information och erfarenheter för att tillsammans nå mål och resultat. Vi värdesätter god hälsa hos våra medarbetare och erbjuder bland annat friskvård under arbetstid. Andra förmåner som vi erbjuder är exempelvis gym på arbetsplatsen, gratis parkering och ledighet på klämdagar. Mer information Arbetsplatsen är belägen i Visby.  Svenskt medborgarskap är ett krav då anställning vid FRA innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för att få anställning är godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll. Säkerhetsprövningen kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Vi tillämpar sex månaders provanställning. För mer information är du välkommen att kontakta rekryterande chef på telefon 010-557 44 73. Fackliga företrädare nås på 010-557 46 00. Vi tar emot ansökningar via www.fra.se senast 2025-07-13. Referensnummer 2025FRA736-2. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Brandman

I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Räddningstjänst  Region Gotland har sedan årsskiftet en ny organisation för säkerhet och beredskap. Avdelningen ansvarar för områdena beredskap, brottsförebyggande, informationssäkerhet, räddningstjänst, säkerhet och säkerhetsskydd. Syftet med avdelningen är att skapa en starkare och mer samordnad organisation som kan agera snabbare och effektivare. Beslutet om den nya avdelningen grundar sig på den utredning som Region Gotland har genomfört kring hur berörda verksamheter kan samordnas och hur organisationen ska se ut inom beredskap och säkerhet. Räddningstjänsten Gotland består av 10 brandstationer. En brandstation belägen i Visby som bemannas av dagtid personal och operativ personal dygnet runt, sex brandstationer runt om på ön som bemannad av räddningstjänstpersonal i beredskap och tre brandstationer räddningstjänstpersonal utan beredskap. Räddningstjänsten Gotland består av totalt närmare 200 personer inkluderat många olika befattningar så som brandmän, befäl, räddningstjänstpersonal i beredskap (RIB), räddningstjänstpersonal utan beredskap, förebyggande verksamhet, verkstad och administration. Dina arbetsuppgifter VI befinner oss i ett förändrat världsläge vilket innebär att vi också behöver säkra och bedriva vår verksamhet.   Tjänsten som brandman är tänkt att kombineras med skadeförebyggande arbete och skadeavhjälpande insats vid räddningstjänst. Du kommer arbeta huvudsakligen dagtid och vissa perioder eller vid behov operativt med tjänstgörande skift. Viss tjänstgöring helg kan förkomma beroende på uppdrag och arbetsuppgifter som verksamheter kräver. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kan vara inom RUHB (räddningstjänst under höjd beredskap), tillsyn, utbildning internt och externt eller inom teknik /IT. Även uppdrag inom det civila försvaret kan ingå utifrån vem du är som söker. Interna sökande till denna typ av tjänst välkomnas också. Vem är du? Vi ser att rätt person för tjänsten har Skydd mot olyckor (SMO), grundutbildning för räddningstjänstpersonal i beredskap (GRIB) eller likvärdig utbildning. Du ska ha körkort B och C. Det är meriterande att ha genomgått utbildning i Tillsyn A. Har du erfarenhet av att leda olika typer av projektgrupper ser vi detta som en stor fördel. Vi ser även erfarenhet inom kommunal räddningstjänst som meriterande. Som person söker vi dig som förstår verksamhetsstrategier och prioriteringar, och tillämpar denna kunskap för att uppnå mål. Du har förmåga att analysera situationen för att identifiera logiska eller inkonsekventa lösningar och förutse problem. Utvecklar effektiva, förnuftiga och genomförbara lösningar på problem. Vi söker dig som är strukturerad, har en helhetssyn och följer upp hur arbetet går framåt gentemot enhetens mål och samordnar resurser utifrån det. Du som person är lyhörd, empatisk, god självinsikt och förmedlar information tydligt och enkelt, både muntligt och skriftligt. Vid ansökan skall dessa intyg bifogas: - Rullbandtest ( ej äldre än 3 mån) - Intyg simning (MSB - Intyg simkunnighet, ej äldre än 1 år) - Kopia på körkort - Examensbevis, Skydd mot olyckor eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant I urvalsprocessen kommer du kallas på intervju. Du som är extern sökande och går vidare i rekryteringen kommer utöver intervju även kallas till att utföra arbetsrelaterade tester för brandman i Visby. Du som erbjuds tjänst kommer behöva utföra en introduktionsutbildning som ska vara godkänd innan anställning kan påbörjas. Vi lägger stor vikt vid din personlig lämplighet till arbetsområdena och din erfarenhet som brandman. Om regionstyrelseförvaltningen Som en del av Region Gotland ansvarar regionstyrelseförvaltningen för koncernstyrning, strategisk planering och ärendeberedning. Vi arbetar även med regional utveckling och kultur- och fritidsverksamhet. Vi fungerar som ett internt stöd till regionens övriga förvaltningar. Tillsammans månar vi om kvalitet och effektivitet för dem vi finns till för. Via vårt ansvar för räddningstjänsten på Gotland är vi också en viktig del i medborgarnas trygghet och säkerhet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.  Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juli 2025
Health Connect 365 söker sjuksköterska!
Health Connect 365 AB
Grundutbildade sjuksköterskor

🩺 Vi söker legitimerade sjuksköterskor! Är du legitimerad sjuksköterska och söker nya utmaningar i en flexibel och meningsfull roll? Vi söker nu engagerade sjuksköterskor för uppdrag inom olika kommuner, regioner och privata vårdgivare runt om i landet. Du får möjlighet att arbeta i varierande miljöer med trygga villkor och stor frihet att påverka ditt eget schema. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag! ------------------------------------ KVALIFIKATIONER Leg. sjuksköterska Om oss Health Connect är ett bemanningsföretag med säte i Göteborg. Vi erbjuder en stor bredd av uppdrag över hela landet. När du arbetar genom Health Connect kan du förvänta dig: Konkurrenskraftig lön ISO-certfierade Resor och boende ( i de fall du önskar arbeta på annan ort är vi behjälpliga med att ordna resa och boende) Tjänstepension enligt ITP, Försäkringar Hög servicenivå av erfarna konsultchefer Konsultträffar

11 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025