Kemist till R&D Lab hos Nordic United Coatings AB - Helsingborg

. Nordic United Coatings AB är ett företag som är beläget i Helsingborg, totalt har koncernen ca 60 anställda där SouthCoat AB även ingår. Företaget är en av marknadsledarna inom speciella färger och bandlackering i Europa. För en långsiktigtjänst med direkt anställning hos vår kund söker nu Nordic United Coatings AB i Helsingborg en Kemist till deras R&D Lab. Tjänsten som Kemist till R&D Lab är forskningstjänst och innefattar främst att bedriva forskning och utvecklingsarbete inom syntes, analys och formulering av innovativa polymerkemiska produkter. Främsta fokusområdet är utveckling av färg och bindemedel. Tjänsten är en förstärkning i befintligt R&D Lab och innebär arbete i ett mindre team där gruppen tillsamman driver och leder arbetet framåt. Vi ser gärna att du har några av följande krav: * Erfarenhet från processindustrin * Erfaren och kreativ person med intresse till kemi * Polymerkemist * Relevant utbildning (alt. Kunskap eller erfarenhet från industrin) och intresse inom organisk syntes, polymerkemi, ytkemi eller färgformuleringen Önskade men inte obligatoriska kvalifikationer: * Färdighet i användning av analytiska instrument och tekniker som NMR, GC, HPLC, MS * Förmåga att analysera och tolka experimentella data * Förmåga att arbeta självständigt och i teammiljö * God kommunikationsförmåga och förmåga att rapportera resultat på ett tydligt sätt * En MS examen inom organiskkemi, polymerkemi eller relaterat område Personliga egenskaper: Vi ser gärna att du är driven, noggrann och analytisk i ditt arbetssätt. Det är även viktigt att du trivs i ett mindre team där man tar mycket ansvar och på ett kreativt sätt driver arbetat för att ta forskningen framåt. Personen behöver även drivas av att skapa ordning, arbeta på ett systematiskt sätt och trivas med att driva förbättringsarbete. Det är även viktigt att personen i tjänsten är självgående och tar initiativ och trivs i en problemlösande roll. Ansök: I denna rekryteringsprocess samarbetar Nordic United Coatings AB med Processbemanning AB. För frågor om tjänsten vänligen kontakta Processbemanning på tel. 042-210 299. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Ansök via länk nedan.

2 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Erfaren Flexotryckare till etikettproduktion – Åstorp

Vill du vara med på MM Eson Pacs spännande tillväxtresa? Har du erfarenhet som flexotryckare UV och/eller vattenbaserat tryck? Vi söker en flexotryckare för en direktanställning hos MM Eson Pac i Åstorp! MM Eson Pac är en global leverantör och en viktig spelare inom läkemedelsindustrin. Företaget växer med både befintliga och nya kunder vilket gör att de söker flexotryckare till deras etikettproduktion. I etikettfabriken belägen i Åstorp erbjuds högeffektiv utrustning, en nyinvesterad maskinpark och en gemenskap i ett passionerat arbetsteam!   Huvudsakliga arbetsuppgifter: * Vara en viktig del av tryckteamet till företagets moderna MPS flexotryckpress * Färgblandning/Färgbeställning * Kvalitetsgranskning enligt GMP * Kontrollera och granska order innan produktion * Rapportera i deras affärssystem * Medverka för ständiga förbättringar och effektivisering Vi söker dig som är/har: * Erfaren tryckare av flexotryckning/UV och/eller vattenbaserat tryck för etikettproduktion * Fullgott färgseende * Meriterande med GMP utbildning / Härdplast utbildning * Teknisk intresserad * Goda datorkunskaper Personliga egenskaper: Vi ser gärna att du är en lagspelare, trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp, är noggrann och strukturerad. Andra egenskaper som efterfrågas är att du är kvalitetsmedveten, flexibel och har viljan att utvecklas tillsammans med företaget. Befattning/varaktighet: En heltid-/tillsvidareanställning som flexotryckare Arbetstider: 2-skift (FM måndag-fredag, EM måndag-torsdag) Ort: Åstorp Är du intresserad av tjänsten? Tveka inte att skicka in din ansökan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Vid frågor så kan du ringa till Processbemanning på 042-21 02 99 (öppettider: vardagar kl. 08-17).

2 maj 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Vikarierande redovisningsekonom

Vi är400 eldsjälar som tillsammans med våra125 000 kunderskaparsmarta tjänster, främjar resurseffektiv energianvändning och bygger framtidens hållbara energisystem. Med ett brett utbud av el, fjärrvärme, biogas, fjärrkyla, solceller och laddningsinfrastruktur lever vi upp till vår vision: För en bättre värld. Vi har gett oss sjutton på att tillsammans med våra kunder och samarbetspartners lösa klimatutmaningarna för nordvästra Skåne. För oss är det lika viktigt att vårakunderfår en enkel och behaglig energitillvaro som att våra medarbetare trivs, mår bra och har förutsättningar att driva detta viktiga arbete. Moderna kontorslokaler, möjlighet till hybridarbete, träning på arbetstid, friskvårdsbidrag och 17 timmars volontärsarbete varje år är några av förmånerna. Kom och var med oss!#tillsammansför17. Besök oss på https://www.oresundskraft.se/jobba-hos-oss/ för mer information. Se gärna filmen om Öresundskraft och vad vi jobbar med för att skapa en hållbar framtid: https://www.youtube.com/embed/NkEm8xkcVpM Öresundskraft söker vikarierande Redovisningsekonom med systemintresse Om tjänsten Vi är på jakt efter en ny engagerad kollega till vårt team då vi har en medarbetare som går på föräldraledighet i augusti. Tillsammans är vi idag ett gäng på femton personer som ansvarar för den legala redovisningen i Öresundskraft och tre helägda dotterbolag samt all kundfakturering som sker från dessa bolag. I denna tjänst arbetar du med löpande redovisning och bokslutsprocesser samt som superanvändare i vårt affärssystem Unit4 ERP. Tjänsten är ett vikariat på 100 % under perioden 2024-09-02 – 2025-08-15. Dina uppgifter kommer bland annat att innefatta: -????????? löpande redovisning -????????? bokslutsarbete, såväl månads- som årsbokslut -????????? momsredovisning och deklarationer -????????? internkontroll, väsentlighet och risk - delta i utveckling av processer och effektivisering av rutiner (mycket kopplat till vårt affärssystem Unit4 ERP) - Systemadministration och stöd till verksamheten i affärssystemet Unit4 ERP Finance Center ingår i den gemensamma funktionen Ekonomi & Finans som består av ca 30 medarbetare. Du arbetar nära Business Controllers och våra resterande medarbetare inom bolaget då du supporterar dina kollegor med olika system- och redovisningsfrågor. Du rapporterar till avdelningschefen för Finance Center Madeleine Heby. …och vem söker vi? För att vara en potentiell kandidat till denna roll ser vi att du har universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har några års erfarenhet av att arbeta med redovisning samt att upprätta bokslut. Du har ett stort systemintresse och drivs av att automatisera och effektivisera processer med stöd av olika IT-lösningar och vårt affärssystem Unit4 ERP. Det är därför ett stort plus om du har erfarenheter från Unit4 ERP sedan tidigare. Har du dessutom arbetat på något medelstort bolag så hoppas vi att dina insikter och erfarenheter kompletterar vår kunskap och kan bidra till vår gemensamma utveckling. Som person är du positiv och lösningsorienterad med en prestigelös inställning. Du gillar att arbeta i team och är både social och kommunikativ. Du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt samt ett öga för detaljer men kan även se helhetsperspektivet. Utöver detta ser vi att du är proaktiv, engagerad och gillar att jobba i olika typer av utvecklingsprojekt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ansökan och kontakt Varmt välkommen med din ansökan, vi kommer att påbörja rekryteringsprocessen innan ansökningstiden har löpt ut så ansök idag! Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Madeleine Heby eller Maria Linné. Skicka in din ansökan snarast, dock senast den 12 maj. Välkommen med din ansökan!

2 maj 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Socialsekreterare, barn och familj, sökes för konsultuppdrag i Skåne län

Vill du bidra till gott socialt arbete och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en socionom som har minst tre års erfarenhet av myndighetsutövning inom kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan socionomkonsult och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som socionomkonsult. Vi ser fram emot din kontakt! Arbetsuppgifter Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som socialsekreterare inom socialtjänstens utredningsenhet för barn och unga. Tjänsten som socialsekreterare innebär att du utreder, beslutar och följer upp insatser utifrån gällande lagstiftning som SoL och LVU. Du arbetar nära våra uppdragsgivares anställda och du har dagligt stöd av en arbetsledare och en förste socialsekreterare. Vi erbjuder Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som socionomkonsult och vi söker alltid långa samarbeten och relationer. Vi kan bland annat erbjuda dig: Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal med Akademikerförbunden En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy Tjänstepension genom Collectum som anses ha ett av marknadens bästa pensionslösningar Försäkringar som grupplivsförsäkring och sjukförsäkring via Fora Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning Intern och extern handledning Friskvårdspeng och fortbildningspeng Stöd av konsultchefer som själva är socionomer Snabb och smidig personlig service En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande inom socionombemanning Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta oss via [email protected] eller 040-300 352. Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi har fler än 100 ramavtal, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Våra konsultchefer är socionomer med lång erfarenhet av arbete inom socialtjänsten vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden. Om oss Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag och vi är specialiserade på uthyrning av socionomer. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig. Nordens största affärstidning Dagens Industri har utsett oss till Gasellvinnare och Skåne Läns snabbast växande bolag två år i rad, 2022 och 2023. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen? Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se.

2 maj 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Däcktekniker till Euromaster i Helsingborg

Nu förstärker vi vårt team i Helsingborg med en ny kollega! Ta chansen och sök ett omväxlande arbete på Europas och Sveriges största däckkedja och bidra med att skapa en enkel tillvaro för alla på väg. Arbetet innebär att du kommer vara med och utveckla vår filial i Helsingborg framåt. Du ingår i ett sammansvetsat team som arbetar med däck och bilservice för personbilar, kan du fordonsmekanik så är det ett plus. - Har erfarenhet från arbete inom däckfackhandeln eller bilfackhandeln. - Erfarenhet från bilservice och hjulinställningar är meriterande - Innehar B-körkort - Tycker om att arbeta självständigt och är van att hugga i när det behövs - Har kundfokus, driv och gillar en omväxlande arbetsdag - Tidigare haft kundkontakt och försäljningserfarenhet är meriterande - Har datorvana och erfarenhet av administration är meriterande. I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi sätter säkerheten främst för såväl kund som för våra medarbetare, varför det är viktigt att du är en noggrann och ansvarsfull person. Urval sker löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan! Euromaster AB, som är ett helägt dotterföretag i Michelinkoncernen, är Europas största däckkedja med över 2400 serviceverkstäder i 17 länder. Med djup kunskap, stort engagemang och ett heltäckande produkt-, tjänst- och serviceerbjudande kring däck- och fordonservice kan företaget erbjuda lösningar för alla kunder liten som stor. Bolaget är marknadsledande på B2B kunder och flertalet av det största företagen i Sverige har valt Euromaster som tjänsteleverantör inom däck och fordonservice. Med en tydlig miljöprofil har Euromaster även en regummeringsfabrik för återvinning av lastbilsdäck. Bolaget har 80 års erfarenhet i branschen, finns på över 100 orter i Sverige i ett nätverk med av 130 verkstäder, 450 anställda och en omsättning om 1,3 miljarder. Euromaster har sitt svenska huvudkontor i Varberg. Läs mer på: www.euromaster.se

2 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Fastighetsskötare på First Camp Råå Vallar

Utanför Helsingborg ligger familjefavoriten First Camp Råå Vallar-Helsingborg. Med perfekt läge vid vattnet och utsikt över Ven hittar du en arbetsplats där gemenskap och glädje sprider sig bland både campinggäster och kollegorna i receptionen, butiken och städet. Beskrivning Vi vill bli världens ledande campingkedja genom att fokusera på innovation, hållbarhet och datadrivna gästinsikter. Därför vill vi att alla våra anställda ska drivas av att skapa mervärde, inte bara för våra gäster men även för varandra. Några som har ett stort ansvar för att skapa mervärde och en bra upplevelse på destinationerna är våra Fastighetsskötare - och här vill vi nu fylla på med en ny kollega. Arbetsuppgifter Som Fastighetsskötare arbetar du hands on med allt det löpande underhållet och skötseln vår destination, Råå Vallar, vilket innefattar gräsklippning, enklare reparationer, städning och dylikt. Ditt ansvar täcker byggnader, tomt, lekplatser, poolområde och fordon. Det inkluderar även de arbetsredskap och maskiner som krävs för att sköta underhållet. Förutom det operativa ansvaret har du även i ansvar för att det finns rutinlistor för vaktmästeriet, se till att det finns uppdaterade checklistor och manualer för underhållet samt för att samarbeta med fastighetsavdelningen för att planera och utföra fastighetsutvecklingsprojekt. Under sommaren är du arbetsledare för vaktmästarna på destinationen. I linje med att skapa mervärde för varandra och våra kunder, ska alla som arbetar på destinationerna kunna hugga i där det behövs, vilket innebär att du som Fastighetsskötare även kommer att arbeta med reception och städ på destinationerna. Det ingår ett delat ansvar för beredskap i tjänsten samt arbete på kvällar och helger.   Kvalifikationer För att passa in i rollen som Fastighetsskötare har du ett stort intresse och nyfikenhet för teknik och övergripande underhåll. Du är duktig på att kommunicera, du samarbetar bra med andra och har förmågan att ta ett övergripande ansvar där du planerar och strukturerar arbetet för dig och andra. Du behöver även känna dig bekväm med att hantera gästförfrågningar, klagomål och arbeta med service.    Vi ser gärna att du har en vidareutbildning inom underhåll, teknik eller bygg, men det är inget krav. Du måste dock ha avslutad gymnasieutbildning. Arbetet kräver att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med underhåll av fastigheter och grönytor, fastighetsskötsel eller liknande uppgifter samt att du har höga grundkunskaper kring fastighetsunderhåll. Du behöver vidare ha goda allmänna IT-kunskaper och vana vid att använda olika verktyg/program för att planera och följa upp ditt arbete. Ett krav är även att du kommunicerar mycket väl i både tal och skrift på svenska och engelska. Vad erbjuder vi dig?    På First Camp rekryterar vi förmågor och utvecklar dem. Hos oss ska du få möjlighet att växa och lära dig nytt samtidigt som du har riktigt roligt. Våra gemensamma värderingar styr vår vardag och hur vi är mot varandra:   We Care:  Vi bryr oss om varandra, våra gäster och naturen  We Have Fun: Vi har kul på jobbet och har glimten i ögat både internt och med våra gäster  We Simplify:  Vi ska alltid försöka förenkla hur vi jobbar med varann och våra gäster  We Deliver Results: Allt vi gör ska ge resultat för oss, våra ägare och våra gäster  Vi vill skapa en kedja, ett ställe där man alltid känner igen sig vart i landet man än besöker oss. Det är därför viktigt för oss med samstämmighet, med tydlighet och med kollegor som vill bygga något stort tillsammans och kommer med nya idéer för att förbättra det vi redan gör så bra. Som Fastighets- och underhållsansvarig erbjuder vi dig en tjänst där du både får utnyttja ditt stora teknikintresse samtidigt som du får möjlighet att utveckla ditt ledarskap och strategiska tänk. Du kommer att ha nära till kollegor när du behöver stöd. Kollegor som gärna bjuder på både erfarenhet och goda skratt. Vi är ett starkt team och vill fortsätta växa med fler teamorienterade kollegor som vill vara med och bygga på vår framgångssaga. Känner du dig träffad?    Villkor Tjänsten är på heltid och innefattas av kollektivavtal. Lön och villkor enligt överenskommelse.  Ansökan Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan omgående. Vi arbetar kompetensbaserat i våra rekryteringar och söker aktivt efter de medarbetare som bäst matchar den kravprofil vi har satt upp för tjänsten. Som ett första steg i vår urvalsprocess kommer de personer som möter våra kvalifikationer att få genomföra två rekryteringstester där du matchas mot vår kravprofil. Mer information om detta får du vid genomförd ansökan. First Camp är Skandinaviens ledande campingkoncern med totalt 70 destinationer i Sverige, Danmark och Norge. Vi är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu över 1 000 MSEK ett normalår. Vi är ett stort team med över 1500 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja.

2 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Juniorkock - sommarsäsong i Mölle

Din Profil Är du i början av din karriär som kock och vill ha ett roligt jobb under sommaren i Skåne? Se hit! Vem är du?Vi söker dig som brinner för matlagning, vill lära dig nya saker, har ett högt tempo utan att tumma på kvalitén samt alltid drömt om att få sommarjobba vid kusten. Du ska ha lätt förta till dig nya instruktioner, har en god förmåga att samarbeta och vågar ta för dig på en ny arbetsplats. Du är självgående men har inga problem att arbeta i team. Vi lägger storvikt vid att du har en hög social kompetens, är ansvarstagande, organiserad och flexibel. Arbetstiderna är varierande och det förekommer både dagtid, kvällar och helger. Krav för tjänstenHar en avslutad kockutbildning och minst 1 år arbetslivserfarenhet från olika hotell och restauranger. Kan kommunicera obehindrat på svenska eller engelska i tal och skrift. Körkort är ett måste för att kunna ta sig till arbete. Anställningsform och Lön Tjänsten passar de som vill arbeta extra vid sidan av studier eller annat arbete. Lönesättningen är individuell med kollektivavtalet som bas.Varför ska du jobba på RestaurangAssistans? Att jobba hos oss är framförallt väldigt roligt! Vem vill inte ha hundratals härliga kollegor och möjlighet att jobba på massor av spännande arbetsplatser? Erfarenhet - Hos oss får du snabbt erfarenheter som annars tar flera år att uppnå. Jobba på allt från en till 30 olika arbetsplatser, hos oss finns alla möjligheter! Lär känna nya branschkollegor och skaffa dig ett brett nätverk i branschen! Flexibelt schema - Jobba eller vara ledig? Hos oss får du sms-förfrågningar och väljer själv hur mycket, när och vart du vill jobba. Vi erbjuder både heltid, deltid och extraanställningar! Personalaktiviteter - Få vänner för livet! Vi hittar på massa kul tillsammans för att stärka gemenskapen och visa vår uppskattning. Friskvård och förmåner – Vi erbjuder alla våra anställda oavsett anställningsgrad rabatterade träningskort. Vi erbjuder även rabatt på hotellvistelser i hela Norden! Utbildning - Flera gånger per år anordnar vi utbildningar på olika nivåer. Vi har också ett samarbete med externa parter, bl.a. Restaurangakademien. Trygga och bra villkor med kollektivavtal - Hos oss ingår allt, försäkring, pension och semesterersättning. Dessutom så får du en konkurrenskraftig lön samt tillägg för obekväma arbetstider.Mer om ossRestaurangAssistans är Nordens ledande bemanningsföretag inom besöksnäringen. Vi har funnits i över 20 år och har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Oslo. Vi bemannar, rekryterar och outsourcar till hotellkedjor, stjärnkrogar, företagsrestauranger, kommuner, konferensanläggningar, cateringföretag och stora Arenor. Våra ledord är effektivitet, kvalitet, flexibilitet och omtanke.

2 maj 2024
Sista ansökan:
9 oktober 2024
Miljöcontroller

Vad kan vi erbjuda dig? NSR (Nordvästra Skånes Renhållnings AB) är ett kommunalt bolag som samlar in, tar hand om och hittar avsättning för avfall och återvinningsmaterial. I samverkan med andra aktörer vill vi minska mängden avfall, skapa en cirkulär ekonomi och bidra till att utveckla ett mer hållbart samhälle. På NSR får du chansen att vara delaktig i att bygga ett långsiktigt och hållbart samhälle som bidrar till miljönytta. Om tjänsten I rollen arbetar du i nära relation och som stöd till flera delar av den verksamhet som pågår inom ramen för NSR:s miljötillstånd. Inom miljö och behandlingsverksamheterna arbetar en sammansvetsad konstellation på ca 10 personer i olika roller med uppföljning, utveckling och behandling av avfall och miljö. Hållbarhetsarbetet är en central del av NSR men även ett område inom ständig utveckling där nya riktlinjer kommer kräva nya arbetssätt vilket innebär nya utmaningar. Som miljöcontroller är du en nyckelperson i att följa upp, samordna och utveckla den del av NSR som lyder under våra miljötillstånd. Även relationen med tillsynsmyndigheten så väl som våra verksamhetsutövare är en viktig del i uppdraget. Du ansvarar för delar av bolagets miljö- och hållbarhetsrapportering men även annan rapportering till externa intressenter. Tjänsten är en stödfunktion till bolaget i stort men också till andra bolag som bedriver verksamhet inom NSR:s tillstånd. Du rapporterar till chefen för Miljöenheten och fyller en viktig funktion i att stödja företaget i vårt miljöarbete. Den gemensamma kulturen avseende miljö, arbetsmiljö och säkerhetsfrågor är en viktig del av organisationen och rollen är en betydelsefull hörnsten i detta arbete. Arbetsuppgifter Som miljöcontroller på NSR kommer du bland annat arbeta med att: Planera, genomföra och följa upp periodiska besiktningar och tillsynsbesök Delta i bolagets arbete för internrevisioner Arbeta för en aktiv dialog och goda relationer med de bolag som verkar under våra tillstånd Arbeta för en aktiv dialog och goda relationer med våra tillsynsmyndigheter Vidareutveckla bolagets egenkontrollprogram för att säkerställa lagefterlevnad och minska belastningen på miljön Följa upp att de företag som verkar inom NSR:s tillståndsområden följer våra miljötillstånd, policys och riktlinjer samt organisera strukturen för ett dynamiskt samarbete. Ansvara för framtagandet av myndighetsrapporter inklusive miljörapporter och klimatbokslut samt rapportera in erforderliga data till andra intressenter Följa upp och besvara/hantera klagomål och andra avvikelser som rör verksamheten under miljötillstånden Vara drivande i ansöknings- och anmälningsärenden samt övrigt förekommande myndighetsärenden Delta i projekt som rör nya tillståndsärenden Stödja driftsorganisationen i syfte att säkerställa och förbättra kvaliteten i arbetet och kontrollen av avfall Vem är du? Oavsett om du är nyexaminerad eller har värdefulla erfarenheter från tidigare arbete så är det viktigaste att du brinner för miljö- och hållbarhetsfrågan, är pragmatisk och har förmågan att skapa samarbeten som resulterar i ett förbättrat arbete. För detta krävs en hög integritet och taktiska egenskaper där du ofta behöver balansera olika intressen emot varandra. Du ska kunna bjuda in men också kunna ställa krav och ha en förmåga att se verksamheten i de olika perspektiv som krävs på kort och lång sikt. Vi vill att du har Relevant utbildning på kandidat- eller masternivå, exempelvis miljövetare eller civilingenjör i ekosystemteknik. Stort intresse inom miljö och hållbarhet Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. B-körkort Meriterande Arbetat inom branschen eller som junior konsult med tillståndsfrågor, miljökonsekvensbeskrivningar, recipientutredningar m.m. Goda kunskaper inom avfalls- och miljölagstiftning Arbetat som handläggare inom tillsyn på kommun eller länsstyrelse Kunskaper inom t.ex. naturvårdsinventering, provtagning, livscykelanalyser m.m. Kunskaper inom produktlagstiftning eller riskbedömning Ytterligare språkkunskaper Anställning Anställningsform: Vikariat, ca 18 månader Tjänstgöringsgrad: 100 %. Tillträde: snarast enligt överenskommelse. Placering: NSR:s huvudkontor i Helsingborg. Ansökan Urval kan komma att ske löpande, sök därför tjänsten så snart som möjligt men senast 2024-05-24. Du ansöker till tjänsten via vår karriärsida som du når via hemsidan. Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta avdelningschef för Drift och Underhåll Peter Håkansson, [email protected] eller 042-400 13 61. Unionens representant Lennart Jensen når du via mejl [email protected] Akademikernas representant Lotta Lewis Jonsson når du via mejl [email protected] Vi strävar efter mångfald och efter att bygga en organisation med olika kompetenser och bakgrunder men vårt förhållningssätt har vi gemensamt och det stödjer oss i vilka beteenden som leder till framgång. Centralt i detta är Samverkan, Miljöengagemang och Framåtanda. Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av företag med erbjudanden om hjälp med kompetensförsörjning, annonsering och rekrytering.

2 maj 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Eventpersonal till Sveriges största golftävling: Scandinavian Mixed

Om tjänsten Vi söker driven och utåtriktad personal med tidigare erfarenhet inom servicesom vill arbeta på årets upplaga av Volvo Car Scandinavian Mixed -Golftävlingen där 40 000 besökare väntas närvara för att se några av världens främsta golfare. Självklart även avnjuta Carotte's fantastiska mat, dryck och service.Årets värdstad är 2024 Helsingborg och går av stapeln på Vasatorps Golfklubb.Volvo Car Scandinavian Mixed är världens första helt jämställda golftävling. På eventet kommer vi på Carotte leverera all mat, dryck & service. Vårtfokus är alltid service, gästbemötande och professionalism. Vi kommer ha flera olika matstationer, barer & även mobil servering i golfbil. Var med och bidra med hög servicenivå på ett roligt fartfyllt uppdrag. Scandinavian Mixed genomförs 6-9 juni 2024, du behöver vara tillgänglig för arbete hela v.23.Tjänsten passar dig som studerar, har en annan huvudsaklig sysselsättning eller vill & har möjlighet att vara en del av ett spännande uppdrag. För dig som är intresserad av fler roliga uppdrag och är öppen för möjligheter i andra städer så har vi löpande uppdrag i främst Göteborg, Stockholm & Jönköping. Bland annat gör Göteborg nu ett stort intåg på live-event scenen där vi levererar helheten i mat, dryck & service bland annat under sommarn 2024 påGöteborgsvarvet, Gothia & Partille cup, Veteran VM i Friidrott, med flera roliga uppdrag och härliga samarbetspartners. Exempel på arbetsuppgifter Jobba i baren på det omtalade partyhålet - hål 17 Servera mat och dryck i olika kiosker, caféer samt foodcourts Sälja mat och dryck från ett mobilt café i form av en golfbil Överlag leverera fantastiskt mat, dryck, service och mycket mer! Din profil Har ett intresse för service och att leverera kvalitet Är social, utåtriktad och har lätt för att ta kontakt med människor Har en positiv attityd, är ödmjuk, flexibel ochprestigelös, en förebild helt enkelt Gillar att jobba i team och att ständigt utvecklas Har en annan huvudsaklig sysselsättning (studier, annat arbete etc.) Talar obehindrat på svenska och engelska I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt på din personliga lämplighet. För att uppskatta uppdragettror vi att du är en riktig teamplayer, gillar att ha mycket att göra, är prestigelös och förstår vikten av att alltid leverera den bästa servicen till våra kunder. Om Carotte Academy Vi gillar att satsa på vår personal, därför erbjuder vi alla som blir anställda hos oss möjligheten att delta i Carotte Academy, vår egna serviceutbildning. I Carotte Academy utbildar vi personal inom besöks- och servicenäringen genom en kostnadsfri utbildning i flera steg. I introduktionsutbildningen får du som ny i branschen de teoretiska och praktiska grundkunskaper som krävs för att kunna arbeta med service hos Carotte Staff. Rekryteringsprocessen - Vi intervjuar över telefon och "Teams"- Vi ses på rekryteringsträff i Helsingborg- Carotte Academy i Helsingborg/Malmö Om oss Carotte Staff är Sveriges snabbast växande bemannings- och rekryteringsföretag inom besöksnäringen. Carotte Staff är bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen med fokus på personal inom hotell, konferens och event. Carotte har över 40 års erfarenhet av att arbeta med service och vi har under åren blivit experter på att rekrytera och utbilda personal som alltid gör det lilla extra. Vi består idag av 3 dotterbolag Food & Event, Staff & Housekeeping. ÖVRIG INFORMATION Uppdrag: Volvo Car Scandinavian Mixed Golftävling Omfattning: Under vecka 23, främst 6-9 juni. Lön: Timlön Placering: Helsingborg Sök tjänsten genom att klicka på "Ansök här!". Vi tar inte emot ansökningar via mejl men om du har några frågor eller funderingar tveka inte på att mejla ansvarig rekryterare.

2 maj 2024
Sista ansökan:
7 maj 2024
Övertandläkare till VE Käkkirurgi till Helsingborg

Gör skillnad. Varje dag. Vårdenhet (VE) käkkirurgi tillhör verksamhetsområde specialiserad kirurgi vid Skånes universitetssjukhus (Sus) och bedriver idag verksamhet i Lund, Malmö, Helsingborg och Kristianstad. Vi är en regionövergripande organisation och tillsammans driver och utvecklar vi käkkirurgisk verksamhet inom hela specialitetens vårdpanorama. Vilket enligt oss som arbetar på enheten en omväxlande och lärorik arbetsmiljö. Vi har ett upptagningsområde av patienter från hela Södra sjukvårdsregionen, vi är anslutna till regionalt cancercentrum där patienter genomgår både behandling och rehabilitering. Förutom detta så är vi specialiserade inom avancerad käkledskirurgi och är också Sveriges största ortognatkirurgiska centrum. Vi arbetar med stort fokus på vårdkvalitén för våra patienter, patienten ska känna sig trygg och väl förberedd både inför och efter operation. Förutom den elektiva verksamheten har vi även ett flöde av patienter av akut karaktär. Akuta tillstånd som vi till exempel behandlar är käk- och ansiktsfrakturer samt odontogena infektioner. Vår enhet arbetar kontinuerligt med att utveckla vår kompetens inom organisationen. Vi ligger i framkant med käkkirurgiskt arbetssätt och bygger upp kunskap om ny teknik, till exempel 3D-planering för ortognatkirurgi. För oss är det viktigt att kunna attrahera och behålla medarbetare som vill utvecklas i linje med våra ambitioner. Vi arbetar tillsammans fram individuella utvecklingsplaner och arbetar med systematisk kunskapsöverföring och det finns goda möjligheter för subspecialisering eller fördjupning vilket tar vara på medarbetarnas ambitionskraft och intresse. Vidare har vi de som går sin specialistutbildning på enheten där alla medarbetare är delaktiga i våra duktiga ST-tandläkares utveckling. ARBETSUPPGIFTER Till vår verksamhet som omfattar cirka 50 duktiga medarbetare välkomnar vi en kollega som har ett genuint intresse för käkkirurgi och som har mycket god förmåga till samarbete och laganda med våra käkkirurger, tandsköterskor och sekreterare. Som övertandläkare genomförs merparten av käkkirurgin i Helsingborg, men tjänstgöring i Lund eller Kristianstad kan förekomma. Fördelningen anpassas efter verksamhetens behov men med huvudplacering i Helsingborg. Ansvarsområden innefattar käkkirurgisk mottagning och operationsverksamhet, och speglar poliklinisk- och dagkirurgisk vård samt slutenvård. Vi har jourverksamhet i Lund och här tar vi emot jourpatienter från hela Region Skåne. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är legitimerad tandläkare med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Vidare har du specialistkompetens inom käkkirurgi. Språkkunskaper i svenska som lägst motsvarar nivå C1 enligt Europarådet nivåskala är ett krav för tjänsten. Vi ser positivt på om du har klinisk erfarenhet som specialist i käkkirurgi men det är inget krav. Har du vetenskapliga och pedagogiska meriter är detta fördelaktigt. Därtill är B-körkort meriterande då det underlättar vid jourtjänstgöring. Som person har du ett intresse för att utveckla verksamheten och du trivs med att arbeta nära dina kollegor och andra medicinska specialiteter. Vår verksamhet har ett stort nätverk och vi har bland annat ett nära samarbete med plastikkirurgi, öron-, näs- och hals samt externa partners. En professionell dialog med dessa parter är väsentligt, därför värdesätter vi en god kommunikativ förmåga och likaså ett serviceinriktat förhållningssätt. Vi tror att du har ett engagemang i att tillföra nya perspektiv, att du ödmjukt delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter och även lyssnar in andras. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att lära känna dig! ÖVRIGT Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör. Skånes universitetssjukhus (Sus) finns i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Sus är ett kunskapsnav för hälso- och sjukvård i livets alla skeden på regional, nationell och internationell nivå. Våra 12 000 medarbetare är med och driver utvecklingen inom universitetssjukhusets tre uppdragsområden: vård, forskning och utbildning. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation som utvecklar hälso- och sjukvården tillsammans med patienter och deras närstående. Välkommen! På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

2 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024