Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll Vill du arbeta med avancerade produkter som ligger i framkant inom flera tekniska områden? Som beräkningsingenjör på Saab Dynamics får du göra just det! I din framtida roll kommer du att säkerställa de förväntningar och krav som ställs på produkten uppfylls ur ett aerodynamiskt och strömningsmekaniskt perspektiv. Detta gör du genom aktivt deltagande under hela utvecklingsprocessen, från kravanalys via designval till verifiering av den slutliga produkten. Förväntningarna på dig som beräkningsingenjör hos oss är att du ska ha tillräcklig bredd för att förstå helheten i våra produkter, men också tillräckligt djup för att kunna kommunicera hur systemet fungerar med ansvariga för delsystem och komponenter i produkten. Du samarbetar ofta tillsammans med många andra ingenjörer på utvecklingsenheten i projektform. Projekten som du kommer att delta i varierar i storlek, vi driver stora projekt som ställer krav på samarbetsförmåga och mindre projekt som ställer krav på självständighet. Som beräkningsingenjör inom aerodynamik och strömningsmekanik kommer du till största delen bli involverad i utvecklingsarbetet rörande våra robotsystem inom affärsområdet Missile Systems. Din primära uppgift som beräkningsingenjör består i att modellera och analysera missilers egenskaper och laster samt göra strömningsmekaniska på de olika problemställningar som dyker upp. Detta görs bland annat med att ta fram, utvärdera och analysera: * Aerodynamisk design av framtida koncept * Aerodynamiska underlag * Aerodynamiska laster * Aerodynamisk uppvärmning * Provuppställning och provutvärdering vid vindtunnelprov * Strömningsmekaniska beräkningar gjorda med CFD Placering för denna tjänst är i Karlskoga. Din profil Vi söker dig som är lösningsorienterad och har lätt för att kommunicera och samarbeta. Vi tror att du är civilingenjör inom maskinteknik, farkostteknik eller teknisk fysik med inriktning mot flygteknik/strömningsteknik eller har en utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig eller högre. Du har god kommunikationsförmåga i svenska och engelska, i både tal och skrift. Önskade kunskaper * Ansys CFD (CFX, Fluent) * Matlab Meriterande kunskaper * Planering och genomförande av vindtunnelprov * Programmering * Tidigare branscherfarenhet Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Välkommen med din ansökan!
”En tjänst för dig som gillar möten, möjligheter, människor – och en hållbar miljö. ” På Stena recycling, och vår filial i Karlskoga, är återvinning mycket mer än att samla in och sortera. Här handlar det om att hjälpa företag ställa om till cirkulära helhetslösningar – och samtidigt bygga starka, långsiktiga relationer. Nu söker teamet en ny Account Manager som vill vara med och driva affärer i Sveriges största återvinningsföretag. – Det här är en roll för dig som gillar att vara ute hos kund, skapa värde och hitta lösningar. Du behöver inte vara teknisk, men du ska vara nyfiken, affärsmässig och tycka om människor. Det viktigaste är att du är en relationsbyggare, säger Göran Henriksson, Branch Manager på Stena Recycling i Karlskoga. I rollen ansvarar du för ett geografiskt område som sträcker sig över Karlskoga, Kristinehamn, Degerfors, Storfors och Laxå. Cirka 80 procent av din tid lägger du på att utveckla befintliga kunder – ofta inom industri – medan 20 procent handlar om att hitta nya affärsmöjligheter. Du arbetar med allt från operativa lösningar till strategiska dialoger och har en tät kontakt med både kunder och kollegor. – Det är ett jobb med stor frihet under ansvar. Du har en tydlig koppling till säljchefen men tillhör vår filial och jobbar nära både produktionspersonal och övriga på kontoret. Vi är ett familjärt gäng med prestigelös stämning – här hjälps vi åt, berättar Göran. Stena Recycling är ett tryggt och stabilt bolag och verksamheten präglas av rörelse. Nya krav, nya möjligheter och ständigt nya lösningar. För att lyckas i rollen behöver du vara en doer – någon som trivs med att ta initiativ, skapa struktur och jobba målinriktat. Du har ett affärsdriv och gillar att se resultat, men du är också social och lätt att tycka om – någon som kunder gärna tar en kopp kaffe med efter mötet. – Vi har kunder i alla storlekar och branscher, och då gäller det att kunna anpassa sig. Det ska kännas enkelt att jobba med oss. Samtidigt har vi högt säkerhetsfokus i allt vi gör vilket genomsyrar hela verksamheten, avslutar Göran. Vill du vara med och skapa hållbara affärer som gör skillnad – på riktigt? Då kan detta vara jobbet för dig. Varmt välkommen med din ansökan! Exempel på arbetsuppgifter: Genomföra kundbesök och bygga långsiktiga relationer. Driva försäljningsaktiviteter och utveckla befintliga affärer. Identifiera nya kunder och affärsmöjligheter. Skräddarsy lösningar utifrån kundens behov och hållbarhetsmål. Samverka med kollegor inom produktion, sälj och logistik. Följa upp avtal, lönsamhet och kundnöjdhet. Leda eller delta i kundteam och projekt. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Erfarenhet av B2B-försäljning, gärna med fokus på långsiktiga affärer. Förmåga att skapa och utveckla kundrelationer på olika nivåer. Goda kunskaper i Officepaketet och erfarenhet av CRM-system. Ett strukturerat arbetssätt och ett starkt eget driv. Ett affärsmässigt tänk och intresse för hållbara lösningar. Flytande svenska och god engelska i tal och skrift. B-körkort och vilja att resa inom regionen. Erfarenhet från återvinningsbranschen eller industri är meriterande – men inte ett krav. Det viktigaste är att du är nyfiken, engagerad och vill vara med och påverka. Stena Recycling erbjuder Hos Stena Recycling får du en nyckelroll i att driva fortsatt tillväxt i en region med stor potential tillsammans med ett team av kompetenta och duktiga kollegor. Stena Recycling satsar på kompetensutveckling inom områden som är viktiga för att utvecklas – både personligt och professionellt och du blir en del av en bransch i förändring, där du har möjlighet att göra verklig skillnad. Som medarbetare på Stena Recycling omfattas du av kollektivavtal, försäkringar, friskvårdsbidrag och en arbetsmiljö präglad av starkt engagemang. Gedigen introduktion sker både digitalt och lokalt – allt för att ge dig bästa möjliga start i rollen. Varje fredag samlas teamet för frukost – en liten men viktig del av den familjära känslan på kontoret. Information och ansökan I denna rekrytering har Stena Recycling valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Josefine Ulkner: [email protected], 070-844 61 35. Observera att en bakgrundskontroll kan förekomma för slutkandidater. Bakgrundskontrollen syftar till att verifiera den sökandes arbets- och utbildningshistorik samt eventuella andra relevanta uppgifter. Denna praxis bidrar till att upprätthålla hög integritet och trovärdighet i vår rekryteringsprocess. AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.
Är du legitimerad optiker och vill vara en del i ett utvecklingsorienterat företag där du tillsammans med dina kollegor är med och utvecklar verksamheten och framtidens optik? Vill du jobba på en av Sveriges bästa arbetsplatser? Då är detta en tjänst för dig! Vårt erbjudande Passion, enkelhet och omtanke är våra ledord som utgör grunden i vårt arbete och bygger vår härliga kultur. Smarteyes erbjuder en arbetsplats där delaktighet och samarbete har en betydande roll i det dagligen. För oss på Smarteyes är du som medarbetare vår viktigaste tillgång och du kommer att ha stora möjligheter att påverka och utveckla din arbetsplats. Ditt uppdrag Vi på Smarteyes söker nu en legitimerad optiker till vår butik i Karlskoga. Som optiker är dina främsta arbetsuppgifter att undersöka kundernas syn, ge råd och upplysningar, utfärda intyg samt färdigställa, tillhandahålla och lämna ut optiska synhjälpmedel. Våra synundersökningar är 30 minuter långa för att ge dig möjlighet till att skapa goda kundrelationer. Vidare kommer du att vara med och ansvara för butikens dagliga drift och vara behjälplig mot kunder. Vad vi söker Som person är du bra på att samarbeta och kommunicera på ett inbjudande, omtänksamt och tydligt sätt med både kunder och kollegor. Du är ansvarstagande, resultatorienterad, serviceinriktad och tycker om att skapa kundrelationer. Du är vidare stilintresserad och tycker om att ständigt utvecklas, både individuellt och i team. Din formella kompetens är legitimerad optiker med kontaktlinsbehörighet. Om Smarteyes Engagerade och välmående medarbetare är Smarteyes viktigaste tillgång och vi arbetar aktivt för en arbetsmiljö och kultur där alla våra medarbetare trivs över tid. Smarteyes är en arbetsplats där delaktighet och samarbete har en betydande roll i det dagliga arbetet. Vi följer upp medarbetartrivsel och engagemang på veckobasis för att alltid veta hur vår organisation mår. Hur stolta och glada vi är över hur väl våra medarbetare trivs berättar vi gärna mer om! Smarteyes är en av Sveriges snabbast växande optikerkedjor som även finns i Danmark. Ända sedan starten 2007 har vi på Smarteyes haft en lite annorlunda syn på glasögon, vi ser dem nämligen som någonting mer än ett synhjälpmedel - vi ser dem även som en modeaccessoar. Genom effektiva inköp och god design erbjuder vi ett brett sortiment modeglasögon till attraktiva priser i våra 71 butiker i Sverige. Sedan 2022 ingår vi i Synoptik A/S samt EssilorLuxottica, och ser mycket framemot att fortsätta utveckla framtidens optik tillsammans! Läs mer om oss på www.smarteyes.se Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid eller deltid Ort: Karlskoga Lön: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders inledande provanställning Vill du veta mer om den specifika tjänsten? Kontakta butikschef Lina Karlsson på 076- 800 31 55 Sista ansökningsdag Skicka in ansökan så snart som möjligt då tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person! I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat.
Har du några års erfarenhet inom rör- och anläggningskonstruktion och trivs med ett varierande arbete nära verksamheten? Cyient söker nu dig som vill arbeta i uppdrag inom processindustrin – gärna med erfarenhet från Pharma – där du får använda AutoCAD Plant 3D och ta ansvar i projekt från design till installation och validering. OM TJÄNSTEN Cyient är ett globalt teknikkonsultföretag som arbetar med innovativa och tekniskt avancerade lösningar för kunder inom processindustri, läkemedelsindustri och flera andra sektorer. De erbjuder både utvecklande arbetsuppdrag och en arbetsmiljö där du får växa tillsammans med kompetenta kollegor – lokalt och globalt. Just nu söker de en rör- och anläggningskonstruktör för ett långsiktigt uppdrag ute hos en av deras industrikunder. I rollen får du arbeta med konstruktion i AutoCAD Plant 3D, men också delta i projektens alla faser – från layoutritning och montage till installation och validering av hela system. Du blir en del av ett konsultteam med stark sammanhållning och närhet till kundens verksamhet. Uppdragen är varierande och du får en bred roll med stor möjlighet att ta ansvar och påverka. Du erbjuds - Ett brett och ansvarsfullt uppdrag inom processindustrin - Möjlighet att jobba globalt och utvecklas tekniskt och professionellt - En roll där du får insyn i hela projektcykeln – från design till installation och validering ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Rör- och anläggningskonstruktion i AutoCAD Plant 3D * Layoutarbete och teknisk design i projektens tidiga skeden * Deltagande vid installation, montage och IQ-validering (kvalitetssäkring av anläggningar) * Ta fram kostnadsestimat, tekniska underlag och stöd till framtida projekt * Samverkan med projektledare, andra konsulter, entreprenörer och interna intressenter hos kund * Eget ansvar för delar av projekten och möjlighet att driva arbetet framåt på ett proaktivt sätt VI SÖKER DIG SOM - Har några års erfarenhet av rör- och anläggningskonstruktion inom industri - Talar flytande svenska och har goda kunskaper i engelska - Är tekniskt kunnig, strukturerad och har förmåga att driva uppgifter självständigt - Trivs med breda kontaktytor och att arbeta nära både teknik och verksamhet Det är meriterande om du har - Har goda kunskaper i AutoCAD Plant 3D - Har arbetat inom Pharma-industrin, där särskilda krav ställs på hygien, dokumentation och spårbarhet - Är van vid att arbeta i projektmiljö och ta fram underlag för teknisk dokumentation och validering För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ordningsam - Nyfiken - Prestigelös Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Älskar du fordon, ny teknik och att hjälpa människor? Vi söker kundfokuserade kvinnor och män som vill bli en del i vårt team av bärgare. Assistansbolaget är marknadsledande inom vägassistansförsäkringar med över 300 000 kunder i Sverige. Vi ersätter nu den traditionella värdekedjan med ett helt digitalt ekosystem som effektiviserar och eliminerar all administration så du kan fokusera på ditt uppdrag att hjälpa våra kunder. VEM ÄR DU OCH VAD KRÄVS Som bärgare hos oss möter du varje dag människor som är i behov av hjälp. Vi ser därför att du är serviceminded och sympatisk med god förmåga att hjälpa människor på ett lugnt och ansvarsfullt sätt. Eftersom alla våra medarbetare är ambassadörer för Assistansbolaget sätter vi stor vikt vid din personlighet. Du arbetar självständigt med dina uppdrag men är en del av ett dedikerat och professionellt team. Vi söker dig som redan har ett C-körkort och YKB. Kanske har du läst fordonsprogrammet, arbetat som mekaniker, verkat inom transport eller som bärgare. Som person älskar du fordon, är teknikintresserad och har hög digital kompetens. Det är inte ett krav men meriterande om du har erfarenhet av yrket sedan tidigare. Du kommer uteslutande att arbeta med den senaste tekniken när du utför dina uppdrag – ett helt nytt digitalt ekosystem där allt sker digitalt, kundvänligt och enkelt. Denna transformation tar bärgningsyrket till en helt ny nivå. Vår höga förändringstakt kräver att du är förändringsbenägen, handlingskraftig och att du motiveras av att ge god kundservice. KRAV PÅ ERFARENHET OCH KOMPETENS Körkortsbehörighet C och YKB Goda fordonskunskaper Intresserad av teknik och har en hög digital kompetens Serviceinriktad, ansvarsfull och stresstålig Trivs med att arbeta självständigt men att vara en del av ett team God svenska i tal och skrift God förståelse för engelska VI ERBJUDER Helt ny klimatvänlig fordonsflotta Digitala verktyg för att eliminera administration, allt sker digitalt En del av en stark företagskultur med ett team som arbetar motiverat och engagerat Självständigt arbete med frihet under ansvar God lön och förmånliga villkor. ANSTÄLLNING Tillsvidareanställning med provanställning om 6 månader. ARBETSTIDER Arbetstider nattetid med jour. LÖN Vi erbjuder fast lön. Varmt välkommen in med din ansökan! Observera att vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Cambrex Karlskoga är ett dynamiskt och expansivt företag som arbetar med avancerad organisk kemi och utvecklar processer samt levererar produkter till läkemedelsföretag. Vi tillverkar framför allt aktiva läkemedelssubstanser och läkemedelsintermediat. Vi är 470 anställda och tillhör den globala Cambrexkoncernen som är aktiv inom innovativ kemi. Cambrex Karlskoga söker Processingenjör Som en del av vår Produktionsavdelning, är ditt huvudsakliga uppdrag att vara länken mellan fabrikerna och forsknings- och utvecklingsavdelningen. Du ingår i ett team med engagerade kollegor från flera olika funktioner där vi ställer stora krav på att du tar ansvar för att nyttja både dina och andras kompetenser för att gemensamt nå resultat. Som Processingenjör hos oss får du en unik helhetssyn då du arbetar med våra kemiska produkter genom hela tillverkningskampanjer. Utifrån process- och metodbeskrivningar tar du fram instruktioner som behövs inför och under tillverkning i fabrik. Du följer produkterna genom tillverkningen, ofta på plats i fabriken, och utreder löpande produkt- och processrelaterade frågor. Som Processingenjör fokuserar du på att säkerställa en kund- och uppdragsfokuserad processutveckling med avseende på säkerhet och kvalitet. I arbetsuppgifterna ingår även bland annat att: Designa process i fabrik utifrån metod utvecklad av våra kemister på FoU Förbereda och tillsammans med andra funktioner genomföra säkerhetsgranskningar Skapa och driva ändringsärenden Driva kontinuerliga processförbättringar Stödja fabrikspersonalen i processrelaterade frågor Definiera krav på utrustning för nya/ändrade processer Utreda och förebygga avvikelser i samband med produktion Delta i kvalificeringar och valideringar Driva och genomföra förbättringsprojekt Beredskapstjänstgöring kan komma att ingå i tjänsten Processingenjörsrollen ger dig ett omväxlande och utmanande arbete med en bred bas för goda utvecklingsmöjligheter i rollen och inom företaget. Cambrex expanderar och har många långsiktiga projekt som ger en positiv bild av framtiden. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en civilingenjörs- alternativt högskoleingenjörsexamen, gärna med inriktning på kemiteknik, teknisk biologi, eller likande. Vi tror också att du har ett intresse för teknik eller har en teknisk bakgrund. Har du dessutom erfarenhet från processindustri och tillverkning enligt cGMP är det meriterande. Eftersom arbetet sker kampanjvis eller i projektform ställs stora krav på att du kan arbeta effektivt tillsammans med andra för att uppnå resultat. Det innebär att du är kommunikativ med god förmåga att skapa helhetsperspektiv i ditt arbete. Arbetet som Processingenjör ställer krav på att du kan hantera stora mängder information på hög komplexitetsnivå. Du ska även ha förmågan att omsätta dina kunskaper till en sammanhängande och logisk dokumentation. ÖVRIGT Tjänsten är en tillsvidareanställning. KONTAKTINFORMATION OCH ANSÖKAN Har du frågor angående tjänsten? Kontakta Magnus Claesson +46733759495 alternativt Magnus Barrestål +46761079074, Produktionschefer på tfn . Har du frågor kring rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Alva Samuelsson, mail: [email protected]. Fackliga kontaktpersoner: Fanny Salonen, Akademikerföreningen, tfn 072-724 76 11 och Emelie Enger, Unionen, tfn 073-078 48 92. Välkommen med din ansökan!
Skjutsäkerhetschef tillika stf. Skjutfältschef Villingsbergs skjutfält vid Bergslagens Artilleriregemente, A 9 Om befattningen Vill du vara en del av Försvarsmaktens utveckling där du får möjlighet att stödja en stor del av Sveriges förband? Är du en person som vill jobba med en stor bredd av uppgifter? Bergslagens artilleriregemente, A 9, söker skjutsäkerhetschef tillika stf. Skjutfältschef till Övnings- och Skjutfältsdetalj Villingsberg, Karlskoga. Huvudsakliga Arbetsuppgifter Som skjutsäkerhetschef har du en central roll vid all skarp verksamhet vid skjutfältet. Du ansvarar för att ta emot gästande enheter, genomför övningsledargenomgång och vid skarpskjutning ansvarar för den yttre säkerheten. Du har det yttersta ansvaret gällande yttre säkerhet runt avlyst terräng, skjutvarningar, tillträdesförbud och säkerhet i luftrummet vid skarpskjutningar. Du axlar rollen som stf. Skjutfältschef där du tillsammans med chef leder personal och ansvarar för drift och utveckling av skjutfältet med dess utbildningssamordning. Befattningen innebär regelbunden kontakt med olika delar av Försvarsmakten och andra myndigheter. Det krävs att uppgifter kan lösas självständigt. Ytterligare exempel på arbetsuppgifter: • Materielansvar för detaljens tilldelade materiel. • Säkerhetsansvar inkl. brandbekämpning, yttre säkerhet, skjutvarningar och R-området mm. • Upprättande av årlig miljörapport. Övnings- och skjutfältsdetalj Villingsberg tillhör Övnings- och skjutfälsavdelningen vid Bergslagens artilleriregemente och består i nuläget av två skjutfält med tillhörande personal. Kvalifikationer • Yrkesofficer • God förmåga i Skjutgränsdator • God förmåga i FUSA • Körkort klass B • God fysisk hälsa – arbetsplatsen tränar enligt FmFySS fastställda fyskrav Personliga egenskaper Som person är du ansvarstagande, ordningsam och lösningsfokuserad. Du har god samarbetsförmåga, personlig mognad och är analytisk i ditt säkerhetsarbete. Du är lojal mot fattade beslut och agerar prestigelöst. Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Meriterande • Dokumenterad utbildning på förekommande arbetsmaskiner (hjullastare, traktorgrävare, truck, motorsåg, röjsåg mm) • Körkort klass C • Ammunitionsröjledare Övrigt Tillsvidareanställning (100%), inleds med 6 månaders provanställning för dig som idag inte är anställd i Försvarsmakten. Tjänsteresor, såväl med som utan övernattning förekommer. Fysisk träning genomförs under arbetstid mot utsatta mål och krav. Flexibel arbetstid nyttjas. Tillträde enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen Mattias Hansen, Avdelningschef 0500-46 50 00 Information om rekryteringsprocessen HR-specialist Anja Hollanti 0500-46 50 00 Fackliga företrädare OFR/O: Niclas Sköld OFR/S: Britt Dahlman SEKO: Crister Florin Samtliga nås via växeln på tfn 0505-45 10 00 Välkommen med din ansökan senast 2025-08-01 Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Regering och Riksdag har gett Försvarsmakten uppdraget att stärka Sveriges försvarsförmåga, i en tid med osäker omvärldsutveckling. Bergslagens artilleriregemente, A 9 ska därför återetableras i Kristinehamn. Regementet kommer bidra till ökad geografisk närvaro, utbildning av värnpliktiga och därmed utveckling av artilleriförmåga i södra Sverige. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, på hemmaplan som såväl runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Nu söker vi sjuksköterska/företagssköterska för uppdrag inom företagshälsan till kund i Karlskoga. Vi söker dig som jobbat inom företagshälsovården sedan tidigare och vill jobba deltid/extra. Uppdraget har en omfattning på 1-2 dagar i veckan och vi önskar att du kan starta så fort som möjligt. Vi söker dig som vill jobba dagtid. Kvalifikationer Sjuksköterska med minst 2 års yrkeserfarenhet. Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift. Erfarenhet av arbete inom företagshälsovården Personliga egenskaper God samarbetsförmåga med övriga arbetskamrater och yrkeskategorier. Personlig mognad med intresse och förmåga att möta patienter och anhöriga i svåra situationer. Förmåga att prioritera, delegera samt arbetsleda arbetskamrater i teamet. Flexibel och vilja att verka för verksamhetens behov. Van att arbeta med varierande arbetsuppgifter i varierande tempo. Vi erbjuder Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande: Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag Möjlighet att välja mellan veckolön och månadslön Du får en lön som är synonym med dina prestationer Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan”. På vår hemsida www.dedicare.se/nurse presenterar vi alla våra lediga uppdrag.
Är du redo för en ny utmaning och brinner för service? Då kan tjänsten som kundtjänstmedarbetare vara vara något för dig. Vi söker en engagerad medarbetare som vill arbeta i en snabb miljö och som är en fena på kundservice. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Som kundtjänstmedarbetare kommer du att ge service till kunder med telefon och datorn som främsta arbetsredskap. Du arbetar administrativt i form av fakturautredningar och följer upp kundärenden för att säkerställa att varje ärende får en effektiv lösning. Rollen innebär även att arbeta mot uppsatta KPIer och mål. För att komma in i rollen får du en dedikerad mentor och anpassad introduktion. Vi söker dig som: har en avklarad och godkänd gymnasieexamen. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Du har tidigare arbetat med kundservice eller kundtjänst av något slag. Det är meriterande om du arbetat i en liknande roll tidigare med goda resultat alternativt att du är van vid att arbeta mot uppsatta mål i någon form, samt har B-körkort och tillgång till bil. I denna tjänst tror vi att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas och prestera i rollen som kundservicemedarbetare. Du är självklart serviceinriktad och känner dig bekväm med att tala i telefon. Vidare håller du en hög kvalitet i ditt arbete och utför arbetsuppgifterna noggrant och strukturerat. Det är en fördel om du är orädd och trivs i en roll med många olika arbetsuppgifter. Dessutom är personlig mognad en viktig egenskap, då rollen kräver ansvarstagande, självständighet och förmåga att hantera olika typer av kunder och situationer på ett professionellt sätt. Information om tjänsten Professionals Nord söker till en av våra kunder en kundtjänstmedarbetare. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund under tolv månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]. START: Omgående OMFATTNING: Heltid, arbetstider 07:50-17:04 STAD: Karlskoga URVAL: Sker löpande KONTAKT: Mia Haaster Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] #professionals-nord, #kundservice
Just nu söker vi vår framtida fabrikschef för vår fabrik F25A1/C! Som Fabrikschef är din huvudsakliga uppgift att driva ditt fabriksområde (linje) och leda din personal för en säker och effektiv tillverkning. I rollen ingår resultat-, samordnings- och budgetansvar, samt fullt personalansvar. I fabriken arbetar 15 processoperatörer i 5-skift, 1 produktionstekniker (dagtid) samt 3 råvarutekniker (dagtid). Dessa personer rapporterar till Fabrikschefen. I din roll rapporterar du till Produktionsområdeschef. Arbetet är brett och omväxlande och innebär bl.a. att du: Lyssnar in och coachar personalen i daglig drift Operativt säkerställer att linjen är i körbart skick Driver och deltar i förbättringsarbetet för egna linjen. Tillser att godkända kopior av tillverkningsdokumentation samt frisläppta processordrar finns framme för produktion Håller i dagliga styrningsmöten – PULS-möten Löpande säkerhets- och kvalitetsarbete Följer upp och säkerställer personalläget/bemanningen Löser akuta frågor/problem i driften Analyserar, utvärderar och åtgärdar orsakerna till avvikelser Planerar för, driver och följer upp linjens strategiska aktiviteter och mål Som Fabrikschef har du många kontakter med olika funktioner inom företaget och de utmaningar du hanterar dagligen kräver effektiv problemlösning i samverkan med andra. Förutom med dina egna resurser, arbetar du även nära tex Process-och Underhållsingenjörer samt andra specialister och stödfunktioner inom företaget. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och arbetstiden är förlagd till dagtid. I tjänsten ingår beredskapstjänstgöring. Din bakgrund Vi söker dig som har en bred kombination av ledarkompetens och teknisk förståelse. Du har en eftergymnasial utbildning, troligen som Högskoleingenjör i kemiteknik eller liknande, alternativt har du lång erfarenhet från tillverkande industri. Erfarenhet av Läkemedelsindustrin och GMP regelverket är önskvärt, men inte ett krav. De många kontakterna i tjänsten kräver att du har god förmåga att skapa relationer genom professionellt samarbete. Du bör dessutom drivas av ett högt engagemang och trivas i en föränderlig miljö. Om ditt ledarskap präglas av prestigelöshet, hög integritet och tydlighet bedömer vi också att det kan bidra till framgång i rollen som Fabrikschef. Kontaktinformation Närmare upplysningar lämnas av Produktionsområdeschef Robert Stranne tfn +46738051370. Vid frågor kring rekryteringsprocessen vänligen kontakta HR Business Partner Anna Wallgren +46761269375 Fackliga kontaktpersoner: Fanny Salonen (Akademikerföreningen) tfn +46727247611 Emelie Enger (Unionen) tfn 073-078 48 92 Välkommen med din ansökan. Urval sker löpande under ansökningstiden.
Välj ett jobb för att visa detaljer