Beskrivning Överförmyndarnämnden är en av 12 nämnder i Karlstads kommun och har som huvuduppgift att utöva tillsyn över förmyndare, gode män och förvaltare. Verksamheten regleras främst av föräldrabalken, förmynderskapsförordningen och förvaltningslagen. Vårt uppdrag är att säkerställa att förmyndare, gode män och förvaltare skyddar och tillvaratar sina huvudmäns rättigheter på ett bra sätt. Dessa huvudmän kan vara barn, äldre, sjuka eller personer med funktionsnedsättningar som behöver stöd för att hantera sina intressen, förvalta sin egendom och sörja för sin person. För närvarande består överförmyndaravdelningen av tio medarbetare. Arbetsuppgifter I rollen som överförmyndarhandläggare kommer du att självständigt utföra en bredd av samhällsviktiga arbetsuppgifter. Det inkluderar att utöva tillsyn över förmyndare, gode män och förvaltare, vilket bland annat innebär att granska års- och sluträkningar samt att erbjuda stöd till ställföreträdarna i deras uppdrag. Du kommer också att vara involverad i flera andra delar av verksamheten, såsom att hålla informationsträffar, ansöka hos tingsrätten om anordnande och upphörande av godmanskap och förvaltarskap, samt att delta i rekryteringsprocessen för gode män och förvaltare. Du kommer också vara en del i att arbeta med utvecklingsfrågor på avdelningen. Kvalifikationer Vi söker dig som har akademisk utbildning inom rättsvetenskap, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av myndighetsutövning är ett krav. Du kommer att ingå i ett team vilket förutsätter att du har lätt för att samarbeta samtidigt som arbetsuppgifterna fordrar att du själv driver ditt arbete framåt och att du planerar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du har ett professionellt förhållningssätt och har en naturlig känsla för god service samt arbetar lösningsfokuserat. Din kommunikativa förmåga är god och du kan hantera kontakter med olika människor i varierande sammanhang samt är bekväm med att hålla i utbildningar och informationsträffar. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper som kan komma att spela en avgörande roll vid tillsättningen. Vi erbjuder Hos oss får du utföra samhällsviktiga, intressanta samt utvecklande arbetsuppgifter. Vi erbjuder dig trygga anställningsvillkor, kollektivavtal och försäkringar. Men du får också ta del av andra fina förmåner. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba i Karlstads kommun på karlstad.se/jobbahososs Hos oss får du: - Vara med och förverkliga vår vision om ”Ett bättre liv i Solstaden” - Trygga anställningsvillkor, kollektivavtal och försäkringar - Möjlighet till distansarbete. Vi vill göra det enkelt för dig att kombinera arbetsliv och privatliv - En centralt belägen arbetsplats - Förmåner - Flextid Varmt välkommen med din ansökan! Om Karlstads kommun Kommunledningskontoret, som är den förvaltning som du kommer att tillhöra, arbetar med att leda, utveckla, styra, stödja och följa upp verksamheten i koncernen Karlstads kommun. Allt för en bra utveckling för oss som redan lever och bor här och för framtida Karlstadsbor. Vi är cirka 220 medarbetare som tillsammans fokuserar på strategisk och hållbar tillväxt, ofta i samverkan med näringsliv och andra delar av samhället. Vi arbetar bland annat med ekonomi, juridik, upphandling, HR, kommunikation och IT. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
Länsstyrelsen är en viktig samordnande länk i gränssnittet mellan stat, region, kommun, näringsliv och enskilda. Länsstyrelsen verkar för att nationella mål får genomslag i länet, samtidigt som hänsyn tas till regionala förhållanden och förutsättningar. I det ingår att balansera angelägna samhällsintressen och reda ut målkonflikter. Länsstyrelsen har ett brett och mångfacetterat uppdrag både när det gäller uppgifter och sakområden. Myndighetens huvudsakliga uppgifter inkluderar tillståndsprövning, tillsyn, kunskapsförmedling samt samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen. Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län kan du vara rätt person för oss. Beskrivning Är du intresserad av att vara med och bidra till Värmlands läns kulturmiljövård? Hos oss ges du möjlighet att arbeta med många av länets mest värdefulla bebyggelsemiljöer. Länsstyrelsen har ett stort ansvar för kulturmiljövården i länet. Vårt uppdrag bygger på flera olika lagrum, förordningar och statliga mål varför arbetet till stor del sker tvärsektoriellt tillsammans med andra kollegor inom myndigheten. Länsstyrelsen tillser bl.a. att kulturmiljölagen följs, prövar tillstånd samt lämnar råd och information gällande fornlämningar, kyrkor och byggnadsminnen. Vi arbetar även med bidrag till vård av särskilt värdefulla fornlämningar, byggnader och kulturlandskap. Arbetsuppgifter Tjänsterna är placerad vid Samhällsbyggnadsenheten. Vi söker i första hand dig som har en akademisk utbildning och som vill prova på att arbeta hos oss under en kortare period. Beroende på din erfarenhet och kompetens kan tjänsten omfatta olika typer av arbetsuppgifter inom kulturhistorisk dokumentation. Exempelvis handlar det om att bedöma och dokumentera status hos utpekade miljöer i det regionala kulturmiljöprogrammet ”Ditt Värmland”. I arbetet kan även ingå kontakter med myndigheter, kommuner, företag och enskilda. Arbetets innehåll anpassas efter din kompetens och erfarenhet. Du kommer ingå i myndighetens kulturmiljöfunktion som nu växer och under hösten kommer bestå av 6-9 medarbetare. Kvalifikationer För den här rollen vill vi att du har - Universitets- eller högskoleutbildning med byggnadsantikvarisk inriktning, kulturgeografi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som motsvarande - God förmåga att kommunicera och uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska - B - körkort Det är meriterande om du har - Erfarenhet av arbete inom det byggnadsantikvariska området - Erfarenhet av att arbeta med och goda kunskaper om kulturmiljövårdens lagstiftning - Grundläggande kunskaper i GIS erfarenhet att jobba med och administrera stora mängder data och digital information Som person är du en lagspelare som är bra på att skapa och bibehålla goda relationer med kollegor, medborgare och andra samhällsaktörer. Du är bekväm med att fatta självständiga beslut och har erfarenhet av att göra prioriteringar och avvägningar mellan olika intressen. Som person är du även ansvarstagande, strukturerad och flexibel. Du har god förmåga att hålla dig till satta tidsramar och komma till avslut med det du har påbörjat. Vi fäster stor vikt vid de personliga egenskaperna och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Villkor För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag. o Demokrati o Legalitet o Objektivitet, saklighet och likabehandling o Fri åsiktsbildning o Respekt för alla människors lika värde o Effektivitet och service Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/varmland/personuppgifter Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten.
Vill du arbeta med spännande projekt där du får vara med från projektering till idriftsättning av ventilationssystem? Vill du fortsätta jobba med PLC-programmering men samtidigt utvecklas och lära dig mer? Då kan denna tjänst vara för dig! Om rollen Nu söker vi en Servicetekniker som är en fena på fastighetsautomation! Som Servicetekniker hos Fläkt Teknik kommer du att arbeta med styr och regler för att skapa kundanpassade lösningar. Du kommer arbeta i alla olika stadier av projekten, så som projektering och installation av ventilationssystem, service och underhåll, energioptimering och klimatlösningar. Du programmerar och konstruerar styrsystem för värme, kyla och energiövervakning. Du kommer jobba med varierande områden, exempelvis industri, kontor och offentlig sektor. Det finns en gedigen kompetens inom företaget men de är också nyfikna på att ta sig an nya innovativa lösningar inom styr och regler. På sikt innebär detta jobb stor frihet under ansvar – du planerar själv dina dagar, bokar kundmöten och driver dina projekt mot uppsatta deadlines. Hos Fläkt Teknik råder en kultur av frihet under ansvar, där kvalitet, flexibilitet och pålitlighet står i centrum. Rollen är varierande och består till cirka 50 % av arbete på kontoret och 50 % ute i drift hos kunder. Beroende på kund och din självständighet kan du på sikt ha möjlighet att jobba hemifrån vissa dagar. På sikt finns även en förhoppnings att vara delaktig i säljprocesser och ta fram kundanpassade uppdatering och nya lösningar till befintliga kunder. Fläkt Teknik erbjuder servicebil och har du inte jobbat i deras PLC-system tidigare kommer du få utbildning. Exempel på arbetsuppgifter •Arbeta med styr- och reglerteknik för värme, ventilation och kyla. •Installera och driftsätta styr- och reglerutrustning. •Programmera och konfigurera PLC-system. •Genomföra service och underhåll av befintliga automationslösningar. •Delta i projektering och teknisk planering av nya system. •Arbetar med kundkontakt, planerar egna uppdrag och bokar servicebesök. Vi söker dig med För att axla denna roll behöver du känna dig trygg inom styr- och reglerteknik och ha jobbat med fastighetsautomation i minst två år. Du behöver ha varit med i idriftsättning och arbetat med anpassning av PLC-system. Utöver din tekniska kunskap behöver du vara en kommunikativ och social person som är anpassningsbar för nya smarta lösningar och varierande kunder. Skallkrav •2+ års arbetserfarenhet inom fastighetsautomation och styr- och reglerteknik. •Kunna arbeta i något PLC-system, exempelvis Siemens, Bastec, Regin, Webbport eller liknande. •B-körkort. •Svenska & engelska, flytande i tal & skrift. Meriterande •Kunskap inom nätverk (router, switch, VPN). •Arbetserfarenhet av fastighetsautomation i projektform. Om Fläkt Teknik Fläkt Teknik är en ledande aktör inom ventilations- och klimatteknik med över 30 års erfarenhet. De erbjuder helhetslösningar för installation, service och energioptimering – alltid med fokus på hållbarhet, kundnytta och teknisk spetskompetens. Företaget kombinerar en jordnära service med hög kompetens inom fastighetsautomation och klimatsmarta lösningar. Medarbetarna trivs och stannar länge, vilket skapar trygghet och kontinuitet för kunderna. Fläkt Teknik levererar styrutrustning för värme, kyla och energiövervakning, och erbjuder flexibla lösningar utan att vara bundna till specifika fabrikat. Verksamheten vilar på värdegrunden ÄRA – Ärlighet, Respekt och Ansvar – vilket genomsyrar varje projekt, från idé till färdig lösning. Om Framtiden AB Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du att bli direktanställd hos Fläkt Teknik. Rekryteringsprocess Låter tjänsten intressant? För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vi tar inte emot några ansökningar via mail. Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: telefonintervju, intervju, referenstagning och intervju på plats hos Fläkt Teknik. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Villkor Start: enl. ö.k Omfattning: Heltid, tillsv. Arbetstid: 7-16, förtroendearbetstid. Ort: Karlstad. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Önskad kompetens och erfarenhet - Du bör ha tidigare erfarenhet som ledare inom restaurangbranschen - Du brinner för att sätta gästen i centrum - Du är drivande, stark, tydlig och kan ta eget ansvar - Du har god samarbetsförmåga och har en positiv utstrålning - Du har lätt för att ta en ledande roll och har förmågan att få andra att nå sina mål - Du är resultatdriven och har intresse för ekonomi - Du har ett stort intresse för restaurangbranschen och tillhörande utveckling Vi lägger stor vikt vid personkemi, yrkesstolthet och att du har ett öga för detaljer. Vidare är du utåtriktad och engagerad samt vill göra ditt bästa i alla lägen. Ansvarsområden som ingår i tjänsten är: Personalfrågor Schemaläggning Systematisk utvärdering och utveckling Hygien och egenkontroll Inköp och inventering Kassahantering Administration Du ska vidhålla - hög kvalité på våra produkter - hög servicenivå gentemot gäster - hög renlighet i restaurangen och alla arbetsmoment
Vi på RC Tak & Måleri söker 1 - 4 erfarna målare - gärna ett radarpar som vill gå i lag och som vill bli en del av vårt härliga team. Vi värdesätter laganda, hållbarhet och att alltid hålla det vi lovar - både mot varandra, våra samarbetspartners och våra kunder. Har du några års erfarenhet av måleri , är självgående och är bra på att ta egna initiativ? Då kan du vara precis den som vi söker! Vi ser gärna att du har B-körkort och yrkesbevis. Vi söker personal i Åmål,Säffle,Grums,Karlstad,Kristinehamn,Sunne,Arvika,Kil,Forshaga och Skoghall. Är det dig vi söker, eller känner du någon eller några som passar perfekt ? Tipsa gärna! Skicka in din ansökan!
Är du en händig och lösningsorienterad person som trivs i en praktisk arbetsmiljö? Vi söker nu industriarbetare för varierande uppdrag hos våra kundföretag inom tillverkning och produktion. Som konsult hos oss får du möjlighet att arbeta i olika verksamheter och utvecklas inom din yrkesroll. Uppdragen kan variera i längd, omfattning och teknisk nivå beroende på kund och behov. Exempel på arbetsuppgifter: • Maskinövervakning • Montering av mekaniska eller tekniska komponenter • Felsökning, reparation och underhåll av maskiner • Övriga uppgifter inom industriell produktion och verkstad • Fiskodlingsarbete Vi söker dig som: • Har erfarenhet från industriellt arbete, gärna från liknande roller • Är noggrann, ansvarstagande och trivs med praktiska arbetsuppgifter • Har god samarbetsförmåga och en vilja att lära dig nya moment • Har god fysik och är van att arbeta i ett högt tempo Meriterande: • Truckkort (A och/eller B) • Hjullastarkort (C2) • Ritningsläsning och erfarenhet av tekniska underlag • Körkort och tillgång till bil (beroende på uppdragsort) Ytterligare information: Du blir anställd av Bolt.Works och arbetar på uppdrag hos våra kunder. En roll som ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärsmöjligheter samt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Tjänsterna tillsätts löpande, så skicka in din ansökan redan idag!
Drivs du av att se dina idéer bli verklighet? Välkommen till vår spännande och teknikintensiva värld. Din roll Saab Dynamics i Karlstad är i full fart och expanderar! Vi söker ständigt nya medarbetare som vill vara med och arbeta inom hela utvecklingskedjan, allt från teknik- och produktstudier till färdiga produkter och produktvård. Just nu söker vi ingenjörer inom flera kompetensområden till sektionen Mechanichal Engineering inom Missile Systems som till exempel; konstruktörer, beräkningsingenjörer, miljötålighetsingenjörer och kompetenser inom elmekanik. Vår kreativa och dynamiska arbetsplats präglas av samarbete, där vi tillsammans utvecklar tekniska lösningar som gör skillnad. Som en del av vårt team får du arbeta med spännande projekt och utmanas i att utveckla din tekniska kompetens. Vi erbjuder en inkluderande och inspirerande miljö där idéer välkomnas och innovation är nyckeln till framgång. Vi satsar på din utveckling genom att erbjuda många möjligheter till lärande och tillväxt - och där du tillsammans med ditt team är en viktig pusselbit i vår resa mot att skapa nästa generations försvarssystem. Din profil För att trivas på Saab tror du på en kultur av nyfikenhet, tillit och lagarbete. Som en del av vårt team kommer du att få möjlighet att arbeta med de senaste verktygen och teknologierna inom branschen. Våra team är mångsidiga och vi tror på att olika perspektiv och erfarenheter kan bidra till att skapa ännu bättre lösningar. Det spelar ingen roll om du är i början av din karriär eller är expert inom ditt område, det viktigaste är att du delar vår passion för utveckling och ny spännande teknik! På vårt kontor i Karlstad erbjuder vi en bred variation av spännande roller. Oavsett om du är mekanikkonstruktör, elmekanikkonstruktör, beräkningsingenjör, miljötålighetsingenjör eller projektledare inom området finns det möjligheter för dig att växa och utvecklas tillsammans med oss! Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Det du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga.
Eltel arbetar med att planera, bygga, ansluta och underhålla el- och telenät. Det gör vi på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter samt statliga verk. Att arbeta hos Eltel innebär att du är med och bidrar till att Sveriges kritiska infrastruktur som möjliggör såväl förnybar energi som högpresterande kommunikationsnätverk fungerar "Jag trivs jättebra! Utbildningen vi fick gjorde att jag kände mig med trygg i jobbet direkt. Det är också väldigt trevliga och kollegor och jag gillar friheten i arbetet ! Dessutom sticker MTX ut som bemanningsföretag! De bryr sig verkligen om mig som anställd och sköter allt som rör min anställning prickfritt" /Elmätartekniker hos Eltel Har du gått ett praktiskt gymnasieprogram eller är allmänt händig? Vi söker ytterligare ett antal personer för ett fritt och rörligt jobb med elmätare hos Eltel! Om tjänsten Arbetet innebär felsökning och installation av kategori-1 mätare. Du arbetar till stora delar själv med arbetsbil från Eltel. Arbetsområdet är stora delar av Mellansverige. Arbete i norra Sverige förekommer också. Du utgår hemifrån eller från det boendet vi tillhandahåller på arbetsorten. När du jobbar på annan ort står vi för reskostnad, boende och traktamente. Arbetet är förlagt enligt rotationsschema, där du arbetar varannan vecka och är ledig varannan. Arbete enligt andra scheman förekommer också. Tjänsten inleds med en teoretisk och praktisk utbildning på arbetstid. Vi erbjuder • Möjlighet att lära dig ett nytt yrke på lång sikt i den konjunkturs- och framtidssäkra energibranschen • Arbete i en verksamhet med ett genomtänkt och framgångsrikt arbetssätt • Möjlighet till arbete i rotationsschema med långa perioder ledighet mellan arbetsveckorna. Kvalifikationer Vi söker dig som har verktygsvana, B-körkort och är praktiskt lagd. Utbildning eller erfarenhet inom el eller annat teknikområde är meriterande men inte ett krav. Det krävs också god fysik då arbetet är ansträngande pga praktiskt arbete i under långa arbetsdagar och veckor. Pga. kundkontakt och samarbete med medarbetare från andra nordiska länder kräver tjänsten god svenska och engelska. För den här tjänsten kommer ett utdrag ur belastningsregistret att krävas innan anställning. Ansökan Vi vill göra det enkelt för dig som kandidat! Därför kan du söka tjänsten utan CV och bifoga det i nästa skede i rekryteringsprocessen. Så länge annonsen är publicerad är tjänsterna inte tillsatta. Övrigt Start: Augusti 2025 Placering: Resjobb, placeringen varierar. Lön: Fast månadslön enligt kollektivavtal. Bonus tillkommer! Omfattning: Heltid. Projektet beräknas pågå till årsskiftet 25/26. Eltel har anlitat MTX Rekrytering & Bemanning för den här rekryteringen och det är Eltels önskemål att alla frågor kring tjänsten hanteras av MTX Rekrytering & Bemanning.
Om tjänsten Som löneadministratör hos NWT Gruppen kommer du arbeta operativt med hela löneprocessen för ett antal bolag och anställda inom NWT-koncernen. Du ansvarar för administration av löner och ersättningar i personal- och lönesystemet Agda, samt ett försystem kopplat till NWT Direkt. I dina arbetsuppgifter ingår hela löneprocessen från anställningsavtal och löne- och semesterberäkningar till kontroller, utredningar, intyg samt semester- och årsskifteshantering. Du hanterar även administration av pensions- och försäkringsuppgifter och ansvarar för att förmedla information till berörda myndigheter och externa aktörer. I din roll som löneadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: • Ansvar för hela löneprocessen i Agda • Hantering av anställningsavtal, intyg samt semester- och årsskiftesrutiner • Administration av pensioner, försäkringar och rapportering till myndigheter • Konsultativt stöd till chefer och medarbetare i lönefrågor Tjänsten som löneadministratör är ett konsultuppdrag med start i augusti. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan! Om dig Vi söker dig som har en relevant utbildning inom lön eller ekonomi, alternativt har flera års erfarenhet av självständigt arbete inom löneadministration. Du är van att arbeta i personal- och lönesystem, gärna Agda, och har god kännedom om olika kollektivavtal och arbetsrättsliga regelverk. Vidare ser vi att du är noggrann, strukturerad och trivs med att ta ansvar. Du har en prestigelös inställning, är hjälpsam och tycker om att samarbeta. Din förmåga att hantera deadlines och arbeta i ett stundtals högt tempo är god. Viktigt för tjänsten är: • Erfarenhet av löneadministration • God systemvana, gärna i Agda • Förmåga att tolka och tillämpa kollektivavtal Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om NWT Gruppen NWT Gruppen AB är moderbolaget inom NWT-koncernen, som har en tydlig strategi för tillväxt de kommande åren. Inom koncernen drivs verksamheter inom lokaljournalistik, marknadsföring, distribution och fastighetsförvaltning. Företaget finns i Skaraborg, Dalsland och Värmland. Kärnan i verksamheten bygger på samhällsuppdraget att stärka demokratin och stå som försvarare av den oberoende journalistiken. NWT Gruppen bidrar till ett inkluderande samhälle där alla får vara delaktiga. Det starkaste hållbarhetsverktyget är journalistiken, där redaktionerna dagligen arbetar med att bevaka och engagera sig i frågor som berör yttrandefrihet och andra hållbarhetsrelaterade frågor. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryterare: Sara Holm-Glad 073-6847697 alt. [email protected] Mattias Olsson 073-6847297 alt. [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Nu söker vi dig som vill jobba extra som butikssäljare ute hos vår fantastiska kund Blomsterlandet i Karlstad. Du kommer att vara anställd av oss på Retail Knowledge men jobba på Blomsterlandets butiker i Våxnäs och Rud. Här erbjuder vi en stor flexibilitet då du själv lägger upp tillgänglighet som passar din vardag enkelt via vår app. Allt för att detta skall passa dina och våra kunders behov. Du är en person som brinner för att möta människor och att tillgodose kundernas behov. Som en del av vårt team kommer du att ha varierande arbetsuppgifter, såsom kassaarbete, försäljning och varuplock. Oavsett uppgift kommer fokus alltid vara på att ge våra kunder en fantastisk service. Du trivs med flexibla arbetsuppgifter och ser det som en möjlighet till utveckling. Att arbeta som poolare hos oss på Retail Knowledge innebär att du både är en ambassadör för oss samt för kunden som du är ute på uppdrag hos. För att du skall trivas i denna roll så är det viktigt att du är en positiv och serviceminded person som har lätt för att kommunicera med andra människor och att du tycker om att ingen dag är den andra lik på jobbet. Förutsättningar för att bli poolare hos oss Vi har KRAV på att du har en annan huvudsaklig sysselsättning minst 1 år framåt (ex universitetsstudier eller annat deltidsarbete) Du kan arbeta butikstider, dvs både dagar, kvällar och helger Du har möjlighet att arbeta minst 2 vardagar i veckan. Är flexibel och kan hoppa in med kort varsel Om dig Du är ansvarsfull som person Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra Du tycker om att överträffa kundernas förväntningar och drivs av det personliga mötet Du trivs i en säljande roll Du talar och skriver flytande svenska Info om tjänsten Anställningsform: Behovsanställning, tillsvidare Arbetstider: Butikstider varierade (vardagar, helg, dag och kväll) Lön: Timlön enligt kollektivavtal I den här rekryteringsprocessen samarbetar Blomsterlandet med Retail Knowledge Bemanning. I denna process kommer du att genomgå urval, tester, bakgrundskontroller samt referenstagning. Intervjuer sker löpande. Vi tar endast emot ansökningar via vår rekryteringsplattform. På grund av GDPR kan vi tyvärr inte hantera ansökningar via e-post, så vänligen skicka in din ansökan via detta formulär. Vi ser fram emot att ha dig i vårat team. Välkommen med din ansökan! MER OM BLOMSTERLANDET Läs mer om oss här
Välj ett jobb för att visa detaljer