Sommarvikariat som personlig assistent - Karlstad med omnejd

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Om jobbet som personlig assistent Vi söker nu flera sommarvikarier som personlig assistent till kunder som bor i Värmland. Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning  om rollen som personlig assistent. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet.  Om anställningen Som vikarie är anställningsformen Anställning per arbetad timme och löneformen är timlön. Arbestiderna varierar utifrån kundens behov: dag, kväll, natt (aktiv samt jour), vardag som helg. Till vissa av tjänsterna krävs det att du har körkort och tillgång till bil. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

26 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Regionchef

Regionchef - Värmland Är du redo för en dynamisk och utvecklande ledarroll inom Apoteket? Vi söker nu en engagerad och affärsdriven regionchef för Värmland, en region full av potential och med en spännande mix av utmaningar och möjligheter. Som regionchef hos oss får du möjlighet att påverka och utveckla verksamheten på djupet, med en direkt inverkan på både kundnöjdhet och företagets framgång. Ditt uppdrag: Som regionchef är du ansvarig för att leda och utveckla 18 apotek och 11 apotekschefer i Värmland. Du har fullt resultatansvar för regionen och ditt arbete spelar en central roll i att säkerställa att våra apotek inte bara möter, utan överträffar våra försäljnings- och lönsamhetsmål. Genom ett både strategiskt och operativt ledarskap bidrar du till att skapa en kultur där kunden alltid står i fokus. En viktig del av ditt uppdrag blir att implementera processer och strategier samt att driva utvecklings- och förändringsprojekt. Utöver detta kommer du också att agera som en ambassadör för företagets vision, kundlöfte och värderingar. Du kommer att inspirera och engagera ditt team genom tydlighet och positivitet, samt främja en kultur av samarbete och förändringsvilja. Du kommer även: - Ta fram budgetar och genomföra resultat- samt försäljningsuppföljning för regionens apotek, samtidigt som du säkerställer att alla apotek i regionen arbetar enligt standardiserade processer. - Genom regelbundna besök och löpande dialog med apoteken skapa förståelse för verksamheten, identifiera utvecklingsmöjligheter och initiera stödåtgärder efter behov. - Rekrytera, utveckla och stödja apotekschefer och andra nyckelmedarbetare inom regionen, där du agerar som en coachande ledare med tydliga förväntningar. Dina kompetenser: För att lyckas i rollen som regionchef hos oss krävs starka ledaregenskaper, affärsmannaskap och en djup förståelse för detaljhandelns dynamik, gärna med erfarenhet från apoteksbranchen. Du är en person som kombinerar stark affärsmässighet med ett genuint engagemang för både medarbetare och kunder. Vi söker dig som är drivande, uthållig och trivs i en miljö där både tempot och ambitionerna är höga, och där utveckling står i fokus. - Minst fem års erfarenhet i en ledande roll. - Djupgående kunskap inom detaljhandeln och/eller annan kedjeverksamhet. - Vana vid att driva förändringsprojekt och att leverera resultat till högt ställda mål i en resultatorienterad miljö. - En utvecklad förståelse för affärsdrivande faktorer och kundbehov, med förmågan att snabbt anpassa sig till nya utmaningar och prioritera under press. Om teamet: Som en del av vårt team med 16 fantastiska regionchefer kommer du att ingå i en stöttande miljö där samarbete och ömsesidigt lärande står i fokus. Vårt team kännetecknas av ett starkt engagemang, där vi delar erfarenheter och best practises för att tillsammans nå nya höjder. Vi tror på kraften i att växa och utvecklas tillsammans! När det känns rätt! Fundera inte för länge. Låt oss istället berätta mer om rollen och verksamheten så kan du sedan avgöra om det känns rätt för dig. Ansök nu! Urval och intervjuer sker löpande.

26 mars 2024
Sista ansökan:
12 september 2024
Lasbilsmekaniker till Karlstad!

Sedan 2011 är Nav1rekrytering den totala leverantören av personallösningar helt inriktade mot motorbranschen. Nav1rekrytering söker lastbilsmekaniker till Karlstad. Ser du dig själv som en lösningsfokuserad person där service faller sig naturligt? Motiveras du av att lösa komplexa problem tillsammans med kollegor? Då bör du läsa vidare! Just nu söker vi på Nav1rekrytering en lastbilsmekaniker till vår kund som är marknadsledande med ett stort antal verkstäder i hela Sverige. Här finns det utmärkta möjligheter att utvecklas och avancera och personal är alltid i fokus. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan! Dina arbetsuppgifter: Som mekaniker kommer du arbeta med lastbilar och tunga släp, transportbilar samt service och reparationer av kylaggregat. Vi erbjuder dagar där den ena dagen inte är den andra lik och du kommer att utföra alla typer av fordonsdiagnostik, reparationer och servicearbeten. Vi söker därför dig som är serviceinriktad, och med ett naturligt intresse för nöjda kunder och fordon. Du ser möjligheter i alla situationer, och tillsammans med dina kollegor löser du snabbt dina arbetsuppgifter under ordnade och strukturerade former. Om dig: Vår kund söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, det är ett stort plus för oss om du har arbetat som mekaniker av tunga fordon tidigare, men det allra viktigaste är att du är rätt person. God förståelse i det svenska språket i tal och skrift krävs samt att du kan arbeta självständigt. B-körkort är ett krav och vi ser det som meriterande om du även innehar behörigheter för C, CE, och D-körkort. För att lyckas i rollen är det viktigt att du strävar efter att göra det lilla extra och att du fokuserar på att hitta lösningar. Det är också viktigt att du utför ditt arbete med stor noggrannhet och att du håller ordning och reda. För såväl oss på Nav1rekrytering som vår kund är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför ser vi gärna sökanden av olika kön och bakgrund. Vi vill ta tillvara all den kompetens som finns i samhället oavsett könstillhörighet, religiös åskådning och etnisk eller kulturell tillhörighet. Hur du ansöker Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Jens Ström via e-post: [email protected] eller telefonnummer: 0708380369. Det första steget i den här rekryteringsprocessen för dig som kandidat är att bli uppringd för en telefonintervju. Därefter kommer du att bli kallad till en intervju på plats hos Nav1rekrytering och sist väntar också referenstagning. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Välkommen med din ansökan! Övrigt Placeringsort: Karlstad Typ av anställning: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning Om Nav1rekrytering ”Med mångårig erfarenhet är Nav1rekrytering den totala leverantören av personallösningar helt inriktade mot motorbranschen. Oavsett om du söker en permanent eller tillfällig lösning av ditt personalbehov finner vi lösningen för dig. Våra rekryteringskonsulter har många års erfarenhet från fordonsbranschens största aktörer och vi kan med gott samvete säga att vi kan branschen!”

26 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Vikariat till Arken Zoo Välsviken, Karlstad

Arken Zoo är en rikstäckande kedja inom zoobutiksbranschen som driver franchise och centralägda butiker. Företaget har vuxit snabbt de senaste åren och vi fortsätter att expandera och varumärket Arken Zoo stärks kontinuerligt. I våra butiker har vi ett noga utvalt sortiment till många olika typer av husdjur. Vi älskar djur och våra kärnvärden är kärlek, kunskap och kvalitet. Om anställningen Du erbjuds en anställning vid behov i ett lönsamt och snabbt växande företag. Tjänsten är förlagd till Arken Zoos butik i Välsviken, Karlstad. - Vikariat, ca 1,5 timmar/v i snitt med möjlighet att jobba mer vid behov. - Vikariat från 2024-05-25 till 2024-08-18 - Anställningsavtal och lön mm. enligt Handels kollektivavtal. Arbetsuppgifter Tjänsten innebär bland annat: - Att du ger bästa kundservice varje gång du jobbar och att du alltid hjälper kunden till rätt val av produkt. - Att du är en driven säljare som älskar mötet med kunden. - Butiksskötsel, underhåll, uppackning, påfyllning och försäljning Kvalifikationer Vi söker dig som har en passion för husdjur, särskilt hund och katt. Du ska vara en utpräglad servicemänniska och ha en viss erfarenhet av butiksarbete och försäljning inom detalj- eller dagligvaruhandeln. Djurvårdsutbildning från gymnasiet, djurparker etc. är en merit men inget krav. Så här söker du tjänsten Klicka på "Skicka ansökan", fyll i formuläret och ladda upp dina ansökningshandlingar. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du skickar din ansökan snarast. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta butikschef Malin Norrman på [email protected] Observera att ansökningshandlingar endast kan skickas via "Skicka ansökan"-funktionen. Inskickade ansökningar via e-mail kan ej behandlas. Sista ansökningsdag är 2024-05-05. Välkommen med din ansökan!

22 mars 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Biträdande rektor för gymnasiet

Karlstads Globala Gymnasium är en icke vinstdrivande skola med 400 elever som erbjuder fyra nationella gymnasieprogram (EK, NA, SA, TE). Skolan ägs av Studieförbundet Medborgarskolan Mitt och fokuserar på resursfördelning utifrån elevernas behov, samt att erbjuda våra lärare en riktigt bra arbetsmiljö. Vi ska nu förstärka vår ledningsgrupp och söker en biträdande rektor inför höstterminen 2024, som ett komplement till nuvarande skolledning som består av rektor och en biträdande rektor. Anställningen är en tillsvidaretjänst på heltid. Arbetsuppgifterna är varierande och kan komma att förändras över tid. Arbetsfördelningen inom ledningsgruppen är flexibel, därför söker vi någon som har kompetens och erfarenhet inom flera områden. Stor vikt fästs vid personlig lämplighet och det är ett krav att du har gedigen erfarenhet av arbete inom gymnasieskola. Erfarenhet av arbete kopplat till elevhälsan och specialpedagogisk kompetens är meriterande för uppdraget. Vi tar emot ansökningar kontinuerligt. En första kontakt ser vi helst via mejl till skolans ledningsgrupp, där du bifogar CV och personligt brev. Mejla till: [email protected] Vid frågor går det bra att kontakta rektor Andreas Wargclou på 0739-322896. Telefonsamtal från rekryteringsfirmor undanbes vänligen men bestämt.

22 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Personliga assistenter sökes till man i Karlstad

Vi söker personliga assistenter till en kille i 30-års åldern i Karlstad. Vi söker en assistent för en schemarad till med preliminär start i augusti. En av våra ordinarie assistenter ska vara tjänstledig och vi söker en vikarie för denna rad. Det går bra att börja med att jobba redan i sommar som vikarie under semesterperioderna.    I det här uppdraget letar vi efter någon som är lättsam, engagerad, flexibel och självgående. Du får gärna vara mellan ca 25-40 år gammal för att matcha med vår uppdragsgivare. Du bör vara anpassningsbar och följa uppdragsgivaren i hans önskningar för dagen. Det innebär att ibland uppskattas det om du är påhittig och föreslår aktiviteter och ibland bör du vara mer tillbakadragen och kunna slappa framför tvn en dag. Som personlig assistent ska du vara den assistansberättigade behjälplig med allt förekommande i det vardagliga livet, så som personlig hygien och hushållssysslor i hemmet.   Det är inte ett krav på erfarenhet av liknande arbete för du kommer få introduktion genom uppdragsgivaren i starten av din anställning. Stor vikt kommer att läggas vid hur du fungerar ihop med uppdragsgivaren.   Så här beskriver vår uppdragsgivare själv arbetet: "Vardagen hos mig kan i perioder vara väldigt skiftande, vissa perioder kan det vara fullt ös och i andra lugnt med film/seriemaraton. Mina intressen är dels film och serier, ishockey, träning och musik. Du som söker denna tjänst måste därför vara flexibel och kunna hantera lugnare perioder som perioder med mer ös. Arbetstiderna hos mig är allt som oftast de samma, men lite flexibilitet måste finnas, speciellt på hockeysäsongen då det kan bli några spontana matcher i Löfbergs Arena."   Du som söker bör inte vara pälsdjursallergiker då det finns katter i hemmet. Rullarnas är lokalt förankrade med kontor i Torsby sedan 2004 och i Karlstad sedan 2014 men verkar över hela Sverige. Ca 65 assistansberättigade har valt Rullarnas som utförare och verksamheten har totalt ca 350 anställda. Rullarnas har sedan 2011 tillstånd av IVO, Inspektionen för Vård och Omsorg, att utföra personlig assistans. Rullarnas mål är att ge både uppdragsgivaren och personal bästa möjliga förutsättningar för att känna sig trygga i sina roller. Rullarnas vision är att erbjuda fler uppdragsgivare personlig assistans av hög kvalitet där de personliga assistenternas kompetens och utveckling är högt prioriterad. Rullarnas ska anordna personlig assistans enligt LSS intentioner och vara måna om att utföra en assistans med högsta kvalitet och alltid respektera uppdragsgivarens önskemål och assistenternas anställningsförhållanden.

22 mars 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Sjuksköterskor sökes till vårt team på medicinkliniken, avdelning 58 CSK

Välkommen att bli en del av vår växande organisation! Vi söker just nu duktiga sjuksköterskor för att ansluta till vårt team inom internmedicin, gastroenterologi och hematologi. På vårdavdelning 58 vårdas patienter med internmedicinska, gastroenterologiska och hematologiska sjukdomar. Gastroenterologi är en medicinsk specialitet med sjukdomar i mag- och tarmkanalen, gallvägar, lever och bukspottkörtel. De hematologiska sjukdomarna innebär sjukdomar i blod och benmärg. Många av patienterna har påverkan på immunförsvaret och arbetet som sjuksköterska innebär att arbeta med infektionsförebyggande och behandlande åtgärder. Patienter utreds, behandlas och följs upp i både öppenvården och slutenvården. Vi har ett nära samarbete med den Hematologiska mottagningen som ligger i anslutning till avdelningen. https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-arbetsplatser/jobba-med-oss-pa-medicinkliniken?c=svid10_2245e01a186a02e6c45108e0#svid10_2245e01a186a02e6c45108e0 Vi söker sjuksköterskor som är nyexaminerade samt de med dokumenterad erfarenhet. Du bör vara en ansvarstagande person med god samarbetsförmåga. Om du är redo för nästa steg i din karriär och tror att du har det som krävs för att bli en framgångsrik del av vår organisation, skicka in din ansökan idag. Vi erbjuder dig - Att ansluta till vårt team. Vi är ett flertal både nya och erfarna sjuksköterskor men fler behövs.  - Att vara med och utveckla arbetsprocesser och rutiner från grunden. - Samarbeta med team med samma mål. - Möjlighet att påverka patienternas vård och behandling på ett positivt sätt. - Möjlighet att växa professionellt och personligt genom utmaningar och nya erfarenheter. - Flexibla scheman. - Kombinationstjänst genom att arbeta på mottagning/vårdavdelning. Som medarbetare hos oss kan du förvänta dig en utmanande och utvecklande arbetsmiljö med goda karriärmöjligheter.https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/lediga-jobb/sjukskoterska?qs=365-skäl Om jobbet Som sjuksköterska på vår nya avdelning kommer du att ha en central roll inom verksamheten. Du kommer att ansvara för att planera, utföra och övervaka vården för våra patienter och samarbeta nära med övriga medarbetare. Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är: - Att ge vård till patienter med sjukdomar i mag- och tarmkanalen, gallvägar, lever och bukspottkörtel och blodrelaterade sjukdomar. - Att administrera läkemedel och behandlingar som till exempel blodtransfusioner och kemoterapi. - Att övervaka patienters hälsotillstånd. - Att stödja patienter och deras familjer genom behandlingar och sjukdomar. - Att samarbeta med läkare och andra vårdgivare för att säkerställa en god och nära vård. - Att delta i patientutbildning och rådgivning om sjukdomar och behandlingar. - Att uppdatera patientjournaler och dokumentera vårdåtgärder. Om dig Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska som vill ansluta till vårt glada team inom internmedicin, gastroenterologi och hematologi inom Region Värmland. Erfarenhet är meriterande men inget krav. Du är en ansvarstagande person med god samarbetsförmåga, ett flexibelt arbetssätt och du är tydlig i din kommunikation. Vi ser gärna att du är en person som tar initiativ, sätter igång aktiviteter och jobbar för att uppnå resultat. Varmt välkommen med din ansökan! I ansökan anger du vilken specifik inriktning som är av intresse, gastroenterologi eller hematologi. Om oss Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass.  Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.  Läs mer påhttps://www.regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss och följ oss på sociala medier.  Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

22 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Sommarvikarier C/CE-chaufför Karlstads Godstrafik (DHL)

Karlstads Godstrafik AB ingår i koncernen Convexa Invest AB. Vi distribuerar styckegods och paket åt DHL i större delen av Värmland och norra Dalsland med hög service och kunden i fokus. Vi levererar och hämtar både till företag och privatkunder. Vårt team består av ca 50st chaufförer, 2st arbetsledare, 2st trafikledare samt åkerichef. Arbetsledarna finns med på terminalerna varje morgon för att stötta chaufförerna vid lastning. Vi lägger stort fokus på att personalen ska trivas på jobbet genom att vara behjälpliga, personlig utveckling, ha det högt i tak och trevliga sammankomster. Arbetstiderna föreligger på vardagar under dagtid. Inga kvällar eller helger. Vi söker nu: Sommarvikarie till vårt styckegods. Din dag kommer bestå av lastning av ditt fordon från terminal. Du kommer att få en fast linje att distribuera. Efter sommarens slut så finns goda chanser till förlängning. Anställning kommer ske löpande så tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Krav: C/CE-kort, YKB, ADR och ett rent utdrag i belastningsregistret.

21 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Iris söker sommarvikarierande arbetsterapeut till Karlstad!

I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom utbildning som SFI, kommunal vuxenutbildning och företagsutbildningar. Genom arbetsmarknadsinsatser och jobbmatchning samt genom utredningar och anpassningar. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se. - Vill du vara med och bidra till att människor når sin fulla potential? - Vill du medverka till att våra deltagare tar nästa steg till arbete eller utbildning? Varför ska jag välja Iris som arbetsgivare? Vi erbjuder en spännande och utvecklande tjänst inom affärsområdet Arbetsmarknad. Du kommer få arbeta självständigt men samtidigt erbjudas kollegialt stöd och kompetensutveckling. Vi på Iris Arbetsmarknad arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål - att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Varmt välkommen till Irisgänget som erbjuder dig inkludering, mångfald, utvecklingsmöjligheter och arbetsglädje!  Vi söker nu arbetsterapeuter till uppdraget Steg till arbete (STA) för individanpassat arbete utifrån deltagarens förutsättningar - Unika lösningar för unika människor. Vad är mina arbetsuppgifter? Målgruppen för arbetet är arbetssökande som på grund av funktionsnedsättning och/eller en historik av ohälsa har behov av arbetslivsinriktad rehabilitering för att komma i arbete eller utbildning. Uppdraget utför du tillsammans med övriga kollegors kompetenser i teamet. Målet med uppdraget i sin helhet är att, i en sammanhållen process i uppdragets alla delar, identifiera deltagarens resurser och stödbehov samt stärka och utveckla deltagaren med målet arbete eller utbildning. I uppdraget ingår att kartlägga individens behov för att finna deltagarens resurser, samlade förutsättningar och stödbehov kopplade till olika arbetssituationer i konstruerad miljö. Du kartlägger och fångar upp resurser, stödbehov och yrkesområden som bäst motsvarar deltagarens intressen, kompetenser och färdigheter i förhållande till ett arbete. Du ansvarar för valet av aktiviteter, ansvarar för skattning av deltagarens aktivitetsutförande samt för de anpassningar som deltagaren behöver. Uppdraget ska stärka och utveckla deltagarens förutsättningar för att komma ut på en arbetsplats genom bl.a motiverande insatser, vägledning och arbetsprövning på en arbetsplats för att slutligen för att hitta en arbetsplats där deltagaren kan få en anställning på den reguljära arbetsmarknaden. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: - Planera och kartlägga deltagarens behov av aktiviteter, anpassningar inom tjänsten - Handleda, instruera, observera deltagare utifrån frågeställning. - Motivera och stödja deltagaren med fokus på lösningar i arbetssituationen. - Anpassa omgivningsfaktorer så att de stödjer deltagarens kapacitet samt göra skattningar enligt instrumentet Assessment of work Characteristic (AWC) - Dokumentera aktiviteter och aktivitetsutförande samt resultat i löpande daganteckningar under tjänstens gång. - Övrig redovisning och administration. Du kommer att samverka med kollegor i teamet, exempelvis studie- och yrkesvägledare och arbetskonsulenter och med övriga arbetsterapeutskollegor i landet. Vem passar för tjänsten?  Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut med kunskap i instrumenten: - Model of human Occupation screening Tool (MOHOST) - Dialog om arbetsförmåga (DOA) - Assessment of work Characteristic (AWC) - Assessment of work Performance (AWP) - Worker role interview (WRI) Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med olika hjälpmedel och att utforma anpassningar på individnivå. Vidare ser vi gärna god administrativ förmåga då dokumentation ingår i tjänsten.  Som person är du självgående med god förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete. Du är van vid att följa upp hur arbetet går framåt och arbetar proaktivt med att planera och hålla deadlines i exempelvis administrativa uppgifter. Du är kreativ med fokus på lösningar och möjligheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Då arbetet innebär daglig kontakt med deltagare, kunder och kollegor är det dessutom viktigt att du har mycket god samarbetsförmåga. B-körkort är meriterande, då resor i tjänsten kan förekomma. Ytterligare information Vi söker dig som vill arbeta som semestervikarie del- eller heltid, en eller flera månader under sommarmånaderna.  Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan! Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är 2024-06-15. För frågor kring tjänsten kontakta Distriktschef Susanna Flamborg, [email protected], 076-539 90 36. För frågor rörande rekryteringsprocessen kontakta HR-avdelningen på [email protected].   Varmt välkommen med din ansökan!

21 mars 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Iris söker arbetskonsulent vid behov till Karlstad!

I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom utbildning som SFI, kommunal vuxenutbildning och företagsutbildningar. Genom arbetsmarknadsinsatser och jobbmatchning samt genom utredningar och anpassningar. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se. - Drivs du av resultatinriktade arbetsuppgifter och är en fena på att dokumentera? - Gillar du att nätverka och jobba uppsökande för att hitta arbetsprövningsplatser som matchar deltagaren? - Drivs du av att stötta arbetssökande till att nå sin fulla potential? Om du svarat ja på dessa frågor så är du kanske vår nya stjärna i vårt fantastiska team på Iris Arbetsmarknad! Varför ska jag välja Iris som arbetsgivare? Vi erbjuder en spännande och utvecklande tjänst inom affärsområdet Arbetsmarknad. Du kommer få arbeta självständigt men samtidigt erbjudas kollegialt stöd och kompetensutveckling. Vi på Iris Arbetsmarknad arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål - att stötta personer till att ta ett nästa steg på arbetsmarknaden. Varmt välkommen till Irisgänget som erbjuder dig inkludering, mångfald, utvecklingsmöjligheter och arbetsglädje! Vad är mina arbetsuppgifter? Tjänsten Steg Till Arbete (STA2) upphandlas av Arbetsförmedlingen och riktar sig till arbetssökande som på grund av funktionsnedsättning och/eller en historik av ohälsa har behov av arbetslivsinriktad rehabilitering för att komma i arbete eller utbildning. Tjänsten syftar till att, i en sammanhållen process, identifiera deltagarens resurser och stödbehov samt stärka och utveckla deltagaren med målet arbete eller utbildning. Vi utgår från deltagarnas individuella behov. Deltagarna har varierande tid i arbetslöshet, skiftande utbildningsbakgrund och erfarenhet av arbetslivet. STA2 består av 4 delar. Alla deltagare startar tjänsten i del 1 med en kartläggning av behov och planering för insatsens kommande delar. Därefter anvisas de till antingen del 2 eller del 3 och slutligen del 4. Del 2 är en utredande del för att finna deltagarens resurser, samlade förutsättningar och stödbehov kopplade till olika arbetssituationer. Del 3 innehåller motiverande insatser, vägledning och arbetsprövning i reell miljö, dvs på en reell arbetsplats, för att utöka sin aktivitetsomfattning. Om deltagaren inte har möjlighet till anställning på sin arbetsprövningsplats i del 3, går deltagaren över till del 4, som är arbetsprövning med introducerande och uppföljande inriktning, med mål att bli självständig inför en anställning. I teamet kring deltagaren finns arbetsterapeut, arbetskonsulent, samordnare och SYV. Som arbetskonsulent är du delaktig i tjänstens alla 4 delar. Du genomför kompetenskartläggningar, har individuella samtal liksom gruppaktiviteter, följer upp deltagarens progression och arbetsprövning. Du arbetar med motiverande samtal, vägledande och hälsofrämjande aktiviteter. Du stöttar i att ta fram ansökningshandlingar och övriga stärkande aktiviteter gällande arbetslivet och har kontakter med arbetsgivare för att finna lämpliga arbetsprövningsplatser. Administration och dokumentation ingår löpande och det är viktigt att hålla satta deadlines. Resor i tjänsten ingår i arbetet. Krav på kompetens Du ska ha minst två (2) års högskole- eller yrkeshögskoleutbildning på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin samt minst ett (1) års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning/coaching av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste tre (3) åren. Vi kommer att be dig uppvisa utbildningsintyg samt tjänstgöringsintyg som styrker utbildnings- och erfarenhetskraven inför anställning. Personliga egenskaper För att du ska trivas i rollen som arbetskonsulent är du en driven och ansvarstagande person som kan engagera och motivera andra människor. Du har lätt för att nätverka och skapa företagskontakter, liksom för att samarbeta med dina kollegor i en föränderlig miljö. Du har förmågan att strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter och tycker om att arbeta resultatstyrt och målinriktat med flera olika parallella processer samtidigt. Du är effektiv och korrekt i din dokumentation med god administrativ förmåga.     Meriterande är körkort B. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten. Ytterligare information Vi söker dig som vill arbeta vid behov vid arbetstoppar och sjukvikariat mm. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag! Sista ansökningsdag är 2024-05-31. OBS - innan anställning påbörjas kommer du behöva verifiera din kompetens genom vidimerade utbildnings- och anställningsintyg. För frågor kring tjänsten, kontakta Susanna Flamborg på +46 262 805 364 eller [email protected] Varmt välkommen in med din ansökan!

21 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024