Controller - Moelven Byggmodul AB

Om tjänsten Vi söker en engagerad och erfaren Controller med fokus på systemstödsutveckling, förbättringsarbete och proaktiv controlling till vårt härliga team. Som Controller hos oss kommer du att spela en central roll i att exempelvis stötta organisationen med olika typer av analyser, utveckla och förbättra vår analysförmåga samt utföra traditionella ekonomiuppgifter som budgetarbete, prognos, bokslut, avstämningar och likviditetsstyrning. Du kommer att samarbeta nära ledningsgruppen och ekonomichefen för att ta fram och utveckla bättre beslutsunderlag men också stötta våra fabrikschefer, projektchefer och försäljningsorganisation i deras arbete med att nå ekonomiska mål. Vi värdesätter en person som förstår historiken och vår resa samtidigt som du också kan bidra med nya idéer och tankar på hur vi kan bli ännu bättre framåt. Du är en person som drivs av att varje dag utveckla både dig själv och verksamheten, vilket du visat prov på i tidigare roller. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Analys och uppföljning av relevanta nyckeltal runtom i verksamheten. Traditionella ekonomiuppgifter såsom budgetarbete, prognos, bokslut, avstämningar och likviditetsstyrning. Hantering av garantier, anläggningsregister och stöd vid investeringar. Rapportering internt och externt, med fokus på kontinuerlig utveckling och förbättring. Tillsammans med ekonomichefen och övriga ekonomiavdelningen hantera frågor från olika delar av organisationen. Du kommer till ett glatt och hjälpsamt team där vi har ett nära samarbete på avdelningen men även med övriga avdelningar i företaget. Vi är i en spännande och hållbar bransch och du har stora möjligheter att vara med och påverka och bidra till att vi gör ännu bättre saker framåt. Hos oss på Moelven Byggmodul arbetar vi både med aktivt medarbetarskap och aktivt ledarskap. Din placering är i Karlstad eller Värmlandsbro. Du kommer också frekvent besöka våra fabriker i Torsby och Kil då vi vill att du jobbar verksamhetsnära. Om dig För att bli framgångsrik i tjänsten så har du mycket god kommunikationsförmåga, du är en analytisk person som har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Med din nyfikenhet till Moelven, branschen och dina kollegor skapar du en positiv känsla runt dig och du inspirerar när du vågar tänka nytt och annorlunda. Du jobbar proaktivt och drivs av förbättringsarbete vilket gör att du bidrar till att skapa ännu bättre förutsättningar för dina kollegor att leverera på aktuella och framtida mål. Du behöver ha med dig Flerårig erfarenhet av arbete i liknande roll (minst 5 år) Eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt tillskansat genom erfarenhet Erfarenhet av ERP-system, Visma är särskilt meriterande God kunskap i Excel B-körkort Svenska – obehindrat i tal och skrift Det är meriterande om du har Goda kunskaper i system som Power BI eller Qlikview Erfarenhet av digitaliseringresa eller förändringsresa i en organisation Jobbat med koncernrapportering Om oss Moelven är en av Skandinaviens ledande leverantörer av byggprodukter och tillhörande tjänster. Koncernen består av 33 produktionsbolag fördelat på 41 produktionsenheter i Norge och Sverige. Moelven har även ett större antal kontor inom marknad, försäljning, service och montering, 3 300 anställda och en årsomsättning på 11,7 miljarder NOK. Moelven ByggModul AB är en del av Moelven koncernen. Med koncernens samlade kunskap och resurser i ryggen, går vi i spetsen för utvecklingen av industriframställda byggmoduler i trä. Med tre produktionsenheter, en omsättning på drygt 1 650 miljoner SEK och 500 anställda erbjuder vi en spännande framtid med goda utvecklingsmöjligheter. Våra produktionsenheter finns i Kil, Torsby och Säffle samt kontorsenheter i Stockholm, Karlstad och Sandsjöfors. Moelven jobbar aktivt med medarbetarskap, hållbarhet, skaparkraft och konkurrenskraft i hela organisationen och är en lärande organisation som främjar personlig utveckling.Om processen I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Testhuset arbetar enligt ISO 10667 i alla sina rekryteringsprocesser för att uppnå en kvalitetssäkrad fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ulf Holmgren på 076 307 10 29 eller Elin Skau på 073 529 69 67. Du är varmt välkommen in med din ansökan senast söndag 14 april.

28 mars 2024
Sista ansökan:
13 september 2024
Avverkningsledare – VSV Unite

Om tjänstenVi söker en engagerad och erfaren avverkningsledare för en nyckelroll inom vår organisation. Du kommer ha en central roll i verksamheten samt ha ett stort ansvar inom affärsområdet avverkning. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar ekonomisk planering och fakturering, utveckling av affärsrelationer, kontinuerlig analys och förbättring av våra arbetsprocesser samt att säkerställa efterlevnad av lagstiftning och kundkrav. Du kommer att vara en del av den dagliga operativa ledningen av affärsområdet vilket bland annat innefattar att planera och leda våra kunduppdrag, skapa och upprätthålla relationer med entreprenörer och kunder. Du kommer att leda och stötta organisationen och alla involverade inom affärsområdet. Vi ser att du vågar kliva fram och visa vägen. Du har lätt att skapa förtroendefulla relationer både internt och externt. Tjänsten innebär mycket eget ansvar så det är viktigt att du har ett högt inre driv och är strukturerad. Detta är en hybridtjänst med placering Värmland/Dalsland med omnejd. Vi ser att du kan vara i Karlstad 1-2 dagar i veckan. Start enligt överenskommelse. Exempel på arbetsuppgifter Ledning och övervakning av skogsavverkningsprocessen från planering till genomförande. Säkerställande av efterlevnad av lagstiftning och kundkrav för att bibehålla höga standarder och kvalitet. Hantering av alla ekonomiska aspekter, inklusive fakturering och kostnadsanalys, för att säkerställa lönsamhet. Utveckling och underhåll av affärsrelationer med entreprenörer och kunder för långsiktigt samarbete och tillväxt. Kontinuerlig analys och förbättring av arbetsprocesser för maximal effektivitet och produktivitet. Central roll i utvecklingen och stärkandet av arbete kring arbetsmiljö, certifieringar och interna uppföljningar. Delaktighet i strategiska beslut som påverkar affärsområdets framgång. Skapande av relationer med interna och externa intressenter för smidig kommunikation och samarbete genom hela processen. Om dig Vi söker dig som har Utbildning inom skogen, skogsmästare, jägmästare eller motsvarande. Minst 3 års erfarenhet inom branschen. Det är meriterande om du har Förhandlingsvana kring priser, index och dieselklausuler med kunder Erfarenhet kring att upprätta avtal inom skogsnäringen Kännedom om skogsmaskiner, maskintyper, modeller, storlekar och funktion för de olika uppdragen Tidigare efterrenhet från exempelvis affärsutveckling, förändra och utveckla affärsmodeller. God datorvana (Excel, faktureringssystem) Om ossVSV Unite är ett framstående logistikföretag med huvudkontor i Karlstad, specialiserat på alla aspekter av skogsindustrin. Från avverkning till transport av färdigvara, våra tjänster sträcker sig över hela kedjan av skogslogistik. Tillsammans arbetar upp emot 700 personer inom VSV Unite, fördelade över 170 företag. Varje dag planerar vi verksamheten för cirka 300 fordon och 90 skogsmaskiner, där vi strävar efter att leverera effektivitet och kvalitet i varje steg. Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Testhuset en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på telefon 070-594 72 77 eller Safia Jaouhari på telefon 073-501 81 78. Välkommen in med din ansökan senast 13/3.

28 mars 2024
Sista ansökan:
18 augusti 2024
PacuraMed söker duktig vårdpersonal för uppdrag i Norge!

Om tjänsterna Vi erbjuder uppdrag inom äldreomsorg och boende, hemtjänst, avlastningsvård och på andra typer av vårdinrättningar.Du får uppleva Norge och vi ser till att du får jobb! Du hittar annonserna här: Sjuksköterskor eller sjuksköterskestudenterLänk:Sjuksköterskor & sjuksköterskestudent - PacuraMed - (teamtailor) UndersköterskorLänk:Undersökterska - PacuraMed - (teamtailor) Sjuksköterskor Nord-NorgeLänk:Sjuksköterska Nord-Norge - PacuraMed - (teamtailor) Sjuksköterskor Västra NorgeLänk:Sjuksköterska Västra Norge - PacuraMed - (teamtailor) Gå gärna in på respektive länk för att läsa mer om den roll du är intresserad av. Om oss Vi på PacuraMed tar hand om människor! Vi säkerställer trygga och intressanta jobb för vårdpersonal och hjälper hälsoorganisationer i Norge att lösa bemanningsbehov. Vi har ramavtal med över 100 kommuner, privata och offentliga vårdorganisationer. Vårt lojalitetsprogram ”Verdsatt Medarbeider” ger våra medarbetare goda förutsättningar, utvecklingsmöjligheter och en rad förmåner såsom studie- och utbildningsstöd, bra bank- och försäkringssystem, företagsstugor och bättre förutsättningar för en rad varor och tjänster. Vi är ISO 9001-certifierade och granskade arbetsgivare genom vår branschorganisation NHO. Detta kan du förvänta dig om du jobbar hos oss: Konkurrenskraftig lön + 12% i semesterersättning Möjlighet att delta i vårt lojalitetsprogram ”Verdsatt Medarbeider” med goda förmåner Kurser, utbildningar samt kompetensutveckling Flexibilitet och valmöjligheter vad gäller skift och placering Betalda resor och boende Personlig uppföljning och bra information från vår rådgivare Säkerhetstelefon utanför kontorets öppettider Bra pensions- och försäkringssystem Rekryteringsbonus på 5000 kr Sommarbonussystem Gå gärna in och läs mer om oss på vår hemsida: https://pacuramed.no/ Om rekryteringsprocessen Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linda G. Norheim på PacuraMed på telefon 004747921424 eller Johanna Högeryd på Testhuset på telefon 072-3102972. Välkommen in med din ansökan! Urval sker löpande.

28 mars 2024
Sista ansökan:
12 juli 2024
Sjuksköterska Västra Norge – PacuraMed AS

Om tjänsten Vi söker duktiga och engagerade sjuksköterskor för uppdrag i vackra och charmiga städer i Västra Norge så som Bergen, Haugesund, Stavanger och Ålesund. Vi erbjuder uppdrag inom äldreomsorg och boende, hemtjänst, avlastningsvård och på andra typer av vårdinrättningar. Du får uppleva Västra Norge och vi ser till att du får jobb! Vi söker dig som är nyfiken på vad vårt grannland har att erbjuda. Skiften kan variera mellan 3-skrift (dag, kväll och natt), 2-sktift (dag och kväll) eller rent nattskift. Detta kan du förvänta dig om du jobbar hos oss: Konkurrenskraftig lön + 12% i semesterersättning Möjlighet att delta i vårt lojalitetsprogram ”Verdsatt Medarbeider” med goda förmåner Kurser, utbildningar samt kompetensutveckling Flexibilitet och valmöjligheter vad gäller skift och placering Betalda resor och boende Personlig uppföljning och bra information från vår rådgivare Säkerhetstelefon utanför kontorets öppettider Bra pensions- och försäkringssystem Rekryteringsbonus på 5000 kr Sommarbonussystem Vi uppmuntrar både erfarna och nyexaminerade att söka till oss. PacuraMeds främsta mål är att ha nöjda medarbetare som är stolta att arbeta hos oss. Därför är det en självklarhet för oss att du får all nödvändig information och uppföljning så att du känner dig trygg och redo innan du börjar. Om dig Vi söker dig som har Legitimation som sjuksköterska, gärna norsk Utdrag ur belastningsregistret utan anmärkningar Som person är du positiv, flexibel, pålitlig och har en god arbetsmoral. Du är omtänksam och gillar att arbeta med människor. Om oss Vi på PacuraMed tar hand om människor! Vi säkerställer trygga och intressanta jobb för vårdpersonal och hjälper hälsoorganisationer i Norge att lösa bemanningsbehov. Vi har ramavtal med över 100 kommuner, privata och offentliga vårdorganisationer. Vårt lojalitetsprogram ”Verdsatt Medarbeider” ger våra medarbetare goda förutsättningar, utvecklingsmöjligheter och en rad förmåner såsom studie- och utbildningsstöd, bra bank- och försäkringssystem, företagsstugor och bättre förutsättningar för en rad varor och tjänster. Vi är ISO 9001-certifierade och granskade arbetsgivare genom vår branschorganisation NHO. Gå gärna in och läs mer om oss på vår hemsida: https://pacuramed.no/ Om rekryteringsprocessen Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linda G. Norheim på PacuraMed på telefon 004747921424 eller Johanna Högeryd på Testhuset på telefon 072-3102972. Välkommen in med din ansökan! Urval sker löpande.

28 mars 2024
Sista ansökan:
12 juli 2024
Undersökterska – PacuraMed AS

Om tjänstenVi erbjuder uppdrag inom äldreomsorg och boende, hemtjänst, avlastningsvård och på andra typer av vårdinrättningar. Du får uppleva Norge och vi ser till att du får jobb! Vi söker dig som är nyfiken på vad vårt grannland har att erbjuda. Skiften kan variera mellan 3-skrift (dag, kväll och natt), 2-sktift (dag och kväll) eller rent nattskift. Detta kan du förvänta dig om du jobbar hos oss: Konkurrenskraftig lön + 12% i semesterersättning Möjlighet att delta i vårt lojalitetsprogram ”Verdsatt Medarbeider” med goda förmåner Kurser, utbildningar samt kompetensutveckling Flexibilitet och valmöjligheter vad gäller skift och placering Betalda resor och boende Personlig uppföljning och bra information från vår rådgivare Säkerhetstelefon utanför kontorets öppettider Bra pensions- och försäkringssystem Rekryteringsbonus på 5000 kr Sommarbonussystem Vi uppmuntrar både erfarna och nyexaminerade att söka till oss. PacuraMeds främsta mål är att ha nöjda medarbetare som är stolta att arbeta hos oss. Därför är det en självklarhet för oss att du får all nödvändig information och uppföljning så att du känner dig trygg och redo innan du börjar. Om dig Vi söker dig som har Legitimation som undersköterska, gärna norsk Utdrag ur belastningsregistret utan anmärkningar Som person är du positiv, flexibel, pålitlig och har en god arbetsmoral. Du är omtänksam och gillar att arbeta med människor. Om oss Vi på PacuraMed tar hand om människor! Vi säkerställer trygga och intressanta jobb för vårdpersonal och hjälper hälsoorganisationer i Norge att lösa bemanningsbehov. Vi har ramavtal med över 100 kommuner, privata och offentliga vårdorganisationer. Vårt lojalitetsprogram ”Verdsatt Medarbeider” ger våra medarbetare goda förutsättningar, utvecklingsmöjligheter och en rad förmåner såsom studie- och utbildningsstöd, bra bank- och försäkringssystem, företagsstugor och bättre förutsättningar för en rad varor och tjänster. Vi är ISO 9001-certifierade och granskade arbetsgivare genom vår branschorganisation NHO. Gå gärna in och läs mer om oss på vår hemsida: https://pacuramed.no/ Om rekryteringsprocessen Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linda G. Norheim på PacuraMed på telefon 004747921424 eller Johanna Högeryd på Testhuset på telefon 072-3102972. Välkommen med din ansökan, urval sker löpande!

28 mars 2024
Sista ansökan:
12 juli 2024
Sjuksköterska & sjuksköterskestudent – PacuraMed AS

Om tjänsten Vi erbjuder uppdrag inom äldreomsorg och boende, hemtjänst, avlastningsvård och på andra typer av vårdinrättningar. Du får uppleva Norge och vi ser till att du får jobb! Vi söker dig som antingen: Är färdig sjuksköterska och vill testa på arbetslivet i Norge Är sjuksköterskestudent och vill prova på att jobba i Norge under sommaren 2024 Skiften kan variera mellan 3-skrift (dag, kväll och natt), 2-sktift (dag och kväll) eller rent nattskift. Detta kan du förvänta dig om du jobbar hos oss: Konkurrenskraftig lön + 12% i semesterersättning Möjlighet att delta i vårt lojalitetsprogram ”Verdsatt Medarbeider” med goda förmåner Kurser, utbildningar samt kompetensutveckling Flexibilitet och valmöjligheter vad gäller skift och placering Betalda resor och boende Personlig uppföljning och bra information från vår rådgivare Säkerhetstelefon utanför kontorets öppettider Bra pensions- och försäkringssystem Rekryteringsbonus på 5000 kr Sommarbonussystem Vi uppmuntrar både erfarna och nyexaminerade att söka till oss. PacuraMeds främsta mål är att ha nöjda medarbetare som är stolta att arbeta hos oss. Därför är det en självklarhet för oss att du får all nödvändig information och uppföljning så att du känner dig trygg och redo innan du börjar. Om dig Vi söker dig som har Legitimation som sjuksköterska, gärna norsk Utdrag ur belastningsregistret utan anmärkningar Som person är du positiv, flexibel, pålitlig och har en god arbetsmoral. Du är omtänksam och gillar att arbeta med människor. Om oss Vi på PacuraMed tar hand om människor! Vi säkerställer trygga och intressanta jobb för vårdpersonal och hjälper hälsoorganisationer i Norge att lösa bemanningsbehov. Vi har ramavtal med över 100 kommuner, privata och offentliga vårdorganisationer. Vårt lojalitetsprogram ”Verdsatt Medarbeider” ger våra medarbetare goda förutsättningar, utvecklingsmöjligheter och en rad förmåner såsom studie- och utbildningsstöd, bra bank- och försäkringssystem, företagsstugor och bättre förutsättningar för en rad varor och tjänster. Vi är ISO 9001-certifierade och granskade arbetsgivare genom vår branschorganisation NHO. Gå gärna in och läs mer om oss på vår hemsida: https://pacuramed.no/ Om rekryteringsprocessen Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linda G. Norheim på PacuraMed på telefon 004747921424 eller Johanna Högeryd på Testhuset på telefon 072-3102972. Välkommen in med din ansökan! Urval sker löpande.

28 mars 2024
Sista ansökan:
12 juli 2024
Sjuksköterska Nord-Norge – PacuraMed AS

Om tjänsten Vi erbjuder uppdrag inom äldreomsorg och boende, hemtjänst, avlastningsvård och på andra typer av vårdinrättningar. Du får uppleva Nord-Norge och vi ser till att du får jobb! Vi söker dig som är nyfiken på vad vårt grannland har att erbjuda. Skiften kan variera mellan 3-skrift (dag, kväll och natt), 2-sktift (dag och kväll) eller rent nattskift. Detta kan du förvänta dig om du jobbar hos oss: Konkurrenskraftig lön + 12% i semesterersättning Möjlighet att delta i vårt lojalitetsprogram ”Verdsatt Medarbeider” med goda förmåner Kurser, utbildningar samt annan kompetensutveckling Flexibilitet och valmöjligheter vad gäller skift och placering Betalda resor och boende Personlig uppföljning och bra information från vår rådgivare Säkerhetstelefon utanför kontorets öppettider Bra pensions- och försäkringssystem Rekryteringsbonus på 5000 kr Sommarbonussystem Vi uppmuntrar både erfarna och nyexaminerade att söka till oss. PacuraMeds främsta mål är att ha nöjda medarbetare som är stolta att arbeta hos oss. Därför är det en självklarhet för oss att du får all nödvändig information och uppföljning så att du känner dig trygg och redo innan du börjar. Om dig Vi söker dig som har Legitimation som sjuksköterska, gärna norsk Utdrag ur belastningsregistret utan anmärkningar Som person är du positiv, flexibel, pålitlig och har en god arbetsmoral. Du är omtänksam och gillar att arbeta med människor. Om oss Vi på PacuraMed tar hand om människor! Vi säkerställer trygga och intressanta jobb för vårdpersonal och hjälper hälsoorganisationer i Norge att lösa bemanningsbehov. Vi har ramavtal med över 100 kommuner, privata och offentliga vårdorganisationer. Vårt lojalitetsprogram ”Verdsatt Medarbeider” ger våra medarbetare goda förutsättningar, utvecklingsmöjligheter och en rad förmåner såsom studie- och utbildningsstöd, bra bank- och försäkringssystem, företagsstugor och bättre förutsättningar för en rad varor och tjänster. Vi är ISO 9001-certifierade och granskade arbetsgivare genom vår branschorganisation NHO. Gå gärna in och läs mer om oss på vår hemsida: https://pacuramed.no/ Om rekryteringsprocessen Om du har frågor är du välkommen att kontakta Linda G. Norheim på PacuraMed på telefon 004747921424 eller Johanna Högeryd på Testhuset på telefon 072-3102972. Välkommen in med din ansökan! Urval sker löpande.

28 mars 2024
Sista ansökan:
12 juli 2024
Controller - Moelven Byggmodul AB

Om tjänsten Vi söker en engagerad och erfaren Controller med fokus på systemstödsutveckling, förbättringsarbete och proaktiv controlling till vårt härliga team. Som Controller hos oss kommer du att spela en central roll i att exempelvis stötta organisationen med olika typer av analyser, utveckla och förbättra vår analysförmåga samt utföra traditionella ekonomiuppgifter som budgetarbete, prognos, bokslut, avstämningar och likviditetsstyrning. Du kommer att samarbeta nära ledningsgruppen och ekonomichefen för att ta fram och utveckla bättre beslutsunderlag men också stötta våra fabrikschefer, projektchefer och försäljningsorganisation i deras arbete med att nå ekonomiska mål. Vi värdesätter en person som förstår historiken och vår resa samtidigt som du också kan bidra med nya idéer och tankar på hur vi kan bli ännu bättre framåt. Du är en person som drivs av att varje dag utveckla både dig själv och verksamheten, vilket du visat prov på i tidigare roller. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Analys och uppföljning av relevanta nyckeltal runtom i verksamheten. Traditionella ekonomiuppgifter såsom budgetarbete, prognos, bokslut, avstämningar och likviditetsstyrning. Hantering av garantier, anläggningsregister och stöd vid investeringar. Rapportering internt och externt, med fokus på kontinuerlig utveckling och förbättring. Tillsammans med ekonomichefen och övriga ekonomiavdelningen hantera frågor från olika delar av organisationen. Du kommer till ett glatt och hjälpsamt team där vi har ett nära samarbete på avdelningen men även med övriga avdelningar i företaget. Vi är i en spännande och hållbar bransch och du har stora möjligheter att vara med och påverka och bidra till att vi gör ännu bättre saker framåt. Hos oss på Moelven Byggmodul arbetar vi både med aktivt medarbetarskap och aktivt ledarskap. Din placering är i Karlstad eller Värmlandsbro. Du kommer också frekvent besöka våra fabriker i Torsby och Kil då vi vill att du jobbar verksamhetsnära. Om dig För att bli framgångsrik i tjänsten så har du mycket god kommunikationsförmåga, du är en analytisk person som har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Med din nyfikenhet till Moelven, branschen och dina kollegor skapar du en positiv känsla runt dig och du inspirerar när du vågar tänka nytt och annorlunda. Du jobbar proaktivt och drivs av förbättringsarbete vilket gör att du bidrar till att skapa ännu bättre förutsättningar för dina kollegor att leverera på aktuella och framtida mål. Du behöver ha med dig Flerårig erfarenhet av arbete i liknande roll (minst 5 år) Eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt tillskansat genom erfarenhet Erfarenhet av ERP-system, Visma är särskilt meriterande God kunskap i Excel B-körkort Svenska – obehindrat i tal och skrift Det är meriterande om du har Goda kunskaper i system som Power BI eller Qlikview Erfarenhet av digitaliseringresa eller förändringsresa i en organisation Jobbat med koncernrapportering Om oss Moelven är en av Skandinaviens ledande leverantörer av byggprodukter och tillhörande tjänster. Koncernen består av 33 produktionsbolag fördelat på 41 produktionsenheter i Norge och Sverige. Moelven har även ett större antal kontor inom marknad, försäljning, service och montering, 3 300 anställda och en årsomsättning på 11,7 miljarder NOK. Moelven ByggModul AB är en del av Moelven koncernen. Med koncernens samlade kunskap och resurser i ryggen, går vi i spetsen för utvecklingen av industriframställda byggmoduler i trä. Med tre produktionsenheter, en omsättning på drygt 1 650 miljoner SEK och 500 anställda erbjuder vi en spännande framtid med goda utvecklingsmöjligheter. Våra produktionsenheter finns i Kil, Torsby och Säffle samt kontorsenheter i Stockholm, Karlstad och Sandsjöfors. Moelven jobbar aktivt med medarbetarskap, hållbarhet, skaparkraft och konkurrenskraft i hela organisationen och är en lärande organisation som främjar personlig utveckling.Om processen I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Testhuset arbetar enligt ISO 10667 i alla sina rekryteringsprocesser för att uppnå en kvalitetssäkrad fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ulf Holmgren på 076 307 10 29 eller Elin Skau på 073 529 69 67. Du är varmt välkommen in med din ansökan senast söndag 14 april.

27 mars 2024
Sista ansökan:
13 september 2024
Extrapersonal inom livsmedelsproduktion

Gronko AB är ett livsmedelsföretag som grundades 2016. Vi producerar framförallt kyld färdigmat under varumärket Grön Ko. Vi producerar med MicVac-metoden och har stort fokus på smakrika, näringsrika och hållbara måltider. För tillfället arbetar ca 30 personer på Gronko AB och systerbolaget Grön Ko Café & Saluhall. Om jobbet: Extrapersonal inom livsmedelsproduktion. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på uppdrag/avdelning, t.ex. tillagning, förpackningslinje, övervakning och skötsel av maskiner, städning och rengöring av maskiner och lokaler. Din profil: Du är en morgonpigg, glad, trevlig och tillmötesgående person. Du är prestigelös och du tar dig med glädje an både stora och små uppgifter. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Det är av största vikt att du är engagerad i ditt arbete och har en positiv och lösningsorienterad inställning. För att lyckas i rollen bör du ha både hög stresströskel och stor kapacitet då det förekommer perioder med hög arbetsbelastning. Personliga egenskaper Flexibel och självgående Engagerad Noggrann Arbetstider: Måndag - Fredag 07.00 - 16.00. inklusive sommaren 2024. Anställningsform: Timanställning Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Vi gör en löpande rekrytering och kommer att stänga ansökan när vi hittat rätt person.

27 mars 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Personlig assistent sökes till tonårskille

OM TJÄNSTENVi på Kura Omsorgsöker dig som vill arbeta sompersonlig assistent som timvikarie vid behovhos vår kund i Karlstad. Det finns möjlighet till en tillsvidareanställning framöver.Uppdraget innebär bland annat att du följer med kunden till skolan och är ett stöd under skoltidensamtatt vara med kunden i hemmamiljö. Arbetstidernavarierarmen är ungefär mellan kl. 08:00-16:00 på vardagar. Arbete på helg och kvällkan även förekomma vid behov. ÄR DU DEN VI SÖKER?Vi söker dig som är flexibel, lyhörd och pålitlig. Som person bör du även vara glad,social, pedagogisk och har humor. Det är ett plus om du är intresserad av e-sport då det är ett av kundens stora intressen. Du bör även ha god kondition då uppdraget innefattar aktiviteter med kunden.Kunden ser gärna manliga sökande som är i 20-årsåldern, men vi välkomnar sökande av alla kön och åldrar. KRAV- Goda kunskaper i det svenska språket - B-körkort- Giltigt utdrag ur belastningsregistret som inte är äldre än 1 år- Kunna arbeta i ett hem med pälsdjur då kunden har hund MERITERANDE-Erfarenhet av arbete med barn som har funktionsvariationer-Erfarenhet av arbete medsondmatning och medicinering Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! ATT ARBETA PÅ KURA OMSORGSom anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss!DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGENDin ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖDOm du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. UTDRAG UR BELASTNINGSREGISTERInnan anställning kan påbörjas måste utdrag ur belastningsregistret lämnas. Det är en fördel om du inför en intervju har förberett med att beställa registerutdrag från polisen. Blanketten du ska välja heter "arbete med barn med funktionsnedsättning". Beställ här.

27 mars 2024
Sista ansökan:
13 september 2024