Iris söker sommarvikarierande arbetskonsulent i Karlstad!

I över 100 år har Iris arbetat med individens utveckling. Idag är uppdraget att erbjuda individanpassad utbildning och utveckling i hela landet. Iris arbetar brett med att stötta personer till att ta sitt nästa steg på arbetsmarknaden. Detta gör vi genom utbildning som SFI, kommunal vuxenutbildning och företagsutbildningar. Genom arbetsmarknadsinsatser och jobbmatchning samt genom utredningar och anpassningar. Iris är en del av Irisgruppen som är en av Sveriges ledande aktörer för effektiv utbildning och stödinsatser för vuxna. Irisgruppen, som består av verksamheterna Iris och Medlearn, har en omsättning på cirka 400 MSEK och drygt 550 anställda på 80 orter runtom i Sverige. Visionen är att realisera drömmar. Genom våra insatser där varje individ når sin fulla potential skapar vi ett bättre samhälle med minskad arbetslöshet och ökad integration. Iris eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Se filmen om Iris, läs mer på iris.se och irisgruppen.se. - Drivs du av resultatinriktade arbetsuppgifter och är en fena på att dokumentera? - Gillar du att nätverka och jobba uppsökande för att hitta arbetsprövningsplatser som matchar deltagaren? - Drivs du av att stötta arbetssökande till att nå sin fulla potential? Om du svarat ja på dessa frågor så är du kanske vår nya stjärna i vårt fantastiska team på Iris Arbetsmarknad! Varför ska jag välja Iris som arbetsgivare? Vi erbjuder en spännande och utvecklande tjänst inom affärsområdet Arbetsmarknad. Du kommer få arbeta självständigt men samtidigt erbjudas kollegialt stöd och kompetensutveckling. Vi på Iris Arbetsmarknad arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål - att stötta personer till att ta ett nästa steg på arbetsmarknaden. Varmt välkommen till Irisgänget som erbjuder dig inkludering, mångfald, utvecklingsmöjligheter och arbetsglädje! Vad är mina arbetsuppgifter? Tjänsten Steg Till Arbete (STA2) upphandlas av Arbetsförmedlingen och riktar sig till arbetssökande som på grund av funktionsnedsättning och/eller en historik av ohälsa har behov av arbetslivsinriktad rehabilitering för att komma i arbete eller utbildning. Tjänsten syftar till att, i en sammanhållen process, identifiera deltagarens resurser och stödbehov samt stärka och utveckla deltagaren med målet arbete eller utbildning. Vi utgår från deltagarnas individuella behov. Deltagarna har varierande tid i arbetslöshet, skiftande utbildningsbakgrund och erfarenhet av arbetslivet. STA2 består av 4 delar. Alla deltagare startar tjänsten i del 1 med en kartläggning av behov och planering för insatsens kommande delar. Därefter anvisas de till antingen del 2 eller del 3 och slutligen del 4. Del 2 är en utredande del för att finna deltagarens resurser, samlade förutsättningar och stödbehov kopplade till olika arbetssituationer. Del 3 innehåller motiverande insatser, vägledning och arbetsprövning i reell miljö, dvs på en reell arbetsplats, för att utöka sin aktivitetsomfattning. Om deltagaren inte har möjlighet till anställning på sin arbetsprövningsplats i del 3, går deltagaren över till del 4, som är arbetsprövning med introducerande och uppföljande inriktning, med mål att bli självständig inför en anställning. I teamet kring deltagaren finns arbetsterapeut, arbetskonsulent, samordnare och SYV. Som arbetskonsulent är du delaktig i tjänstens alla 4 delar. Du genomför kompetenskartläggningar, har individuella samtal liksom gruppaktiviteter, följer upp deltagarens progression och arbetsprövning. Du arbetar med motiverande samtal, vägledande och hälsofrämjande aktiviteter. Du stöttar i att ta fram ansökningshandlingar och övriga stärkande aktiviteter gällande arbetslivet och har kontakter med arbetsgivare för att finna lämpliga arbetsprövningsplatser. Administration och dokumentation ingår löpande och det är viktigt att hålla satta deadlines. Resor i tjänsten ingår i arbetet. Krav på kompetens Du ska ha minst två (2) års högskole- eller yrkeshögskoleutbildning på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin samt minst ett (1) års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning/coaching av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste tre (3) åren. Vi kommer att be dig uppvisa utbildningsintyg samt tjänstgöringsintyg som styrker utbildnings- och erfarenhetskraven inför anställning. Personliga egenskaper För att du ska trivas i rollen som arbetskonsulent är du en driven och ansvarstagande person som kan engagera och motivera andra människor. Du har lätt för att nätverka och skapa företagskontakter, liksom för att samarbeta med dina kollegor i en föränderlig miljö. Du har förmågan att strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter och tycker om att arbeta resultatstyrt och målinriktat med flera olika parallella processer samtidigt. Du är effektiv och korrekt i din dokumentation med god administrativ förmåga.     Meriterande är körkort B. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten. Ytterligare information Vi söker dig som vill arbeta som semestervikarie del- eller heltid, en eller flera månader under sommarmånaderna. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag! Sista ansökningsdag är 2024-06-15. OBS - innan anställning påbörjas kommer du behöva verifiera din kompetens genom vidimerade utbildnings- och anställningsintyg. För frågor kring tjänsten, kontakta Susanna Flamborg på +46 262 805 364 eller [email protected] Varmt välkommen in med din ansökan!

21 mars 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Senior Process Engineers within Power-to-X, Hydrogen and Carbon Capture

Company Description AFRY is a European leader in engineering, design, and advisory services, with a global reach. We accelerate the transition towards a sustainable society. We are 19,000 devoted experts in infrastructure, industry, energy and digitalisation, creating sustainable solutions for generations to come. We don’t care much about making history. We care about #MakingFuture Job Description AFRY Process Industries Division, Power-to-X, is now looking for Senior Process Engineers and Project Managers that have experience with Green Hydrogen, E-fuels or Carbon Capture for our Power-to-X group. In this role, you will join a well-structured engineering team, working in close interaction with our global network serving a variety of different industries focusing on Power-to-X sector and decarbonization. The Power-to-X group works with sectors such as offshore wind, e-fuels, e-ammonia, gas infrastructure and logistics. Our clients are increasingly focusing on developing new sustainable solutions within hydrogen and its areas of application. In this role your task will be to take part in the strategic development of AFRY’s Power-to-X service portfolio and be part of an international team of experts from within AFRY. As a team player your roles can also include leading process teams in project execution, project management and in the offering process. Qualifications To be successful in this role we believe that you recognize yourself in this description: Senior engineer, >3 years project experience Previous background in chemicals engineering or energy sectors Hands-on experience of technology within electrolyzers or other hydrogen plants Hands-on experience of synthesis plants with gaseous feedstocks is also meritorious Project experience in conceptual & basic engineering Bachelor’s or Master’s degree in a relevant field of technology Excellent interpersonal and communication skills in English language Ability to develop new solutions and approaches in a client-oriented manner You are fully supported by multi-skilled colleagues and our international project base provides an opportunity for further professional growth. We are committed to ensure your well-being at work and induct you profoundly to our business. We take your personal qualities in great consideration. Our values, Brave, Devoted & Team player, characterize how we see ourselves. You have a good ability to collaborate and contribute to a team, at the same time you enjoy when you have responsibility and the opportunity to affect. The position is in Sweden and possible locations are Stockholm, Gothenburg, Malmö, Karlstad or Luleå. Additional Information We provide you with a unique global role supported by 19.000 colleagues in consulting, design, engineering and project implementation. In addition to Process Industries sectors, AFRY’s service offering cover energy, infrastructure, industrial and digital solutions, and management consulting competences. Our work is demanding, but it is accompanied by freedom – freedom to develop and learn, and to combine professional and private life into a fulfilling match. We at AFRY want to build a better future and find the best solutions, serving our clients but also the wider society. We are a modern employer strongly driven by our values based on long-term sustainability. Read more about AFRY and what our employees tell about their work Get to know us Contact information Emil Lillieblad Group Manager Power-to X +46 72 201 98 18 [email protected] Marcus Högberg Segment Manager Chemicals +46 73 385 52 55 [email protected] Last application date: 2024-04-30 At AFRY, we engineer change in everything we do. Change happens when brave ideas come together. When we collaborate, innovate technology, and embrace challenging points of view. That’s how we're making future. We are actively looking for qualified candidates to join our inclusive and diverse teams across the globe. Join us in accelerating the transition towards a sustainable future.

21 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Lokalvårdare - visstidsanställning på heltid

Beskrivning Vill du bli en av våra engagerade och duktiga lokalvårdare inom städservice? Vårt uppdrag är att erbjuda intern service med hög kvalitet och här kommer du att tillhöra städservice som är uppdelat på fyra enheter där alla har samma uppdrag - att utföra lokalvård. Tillsammans är vi stolta över att bidra till rena och fina lokaler för våra kommunala verksamheter. Arbetsuppgifter Vi söker just nu nya medarbetare till vår vikariepool där du tillsammans med dina kollegor utför städning på bland annat kommunens skolor, äldreboenden, gymnastikhallar, bibliotek och kontor. Hos oss får du ett betydelsefullt jobb där du genom att hålla hög kvalitet skapar en god inomhusmiljö för kommunens medborgare och anställda. Förflyttningar mellan objekt förekommer och du ska vara beredd att ta olika uppdrag inom hela kommunens geografiska område då det ingår i rollen att stödja och hjälpa sina kollegor. Anställningen är en visstidsanställning, inledningsvis sex månader men med möjlighet till förlängning. Kvalifikationer Städservice är kvalitets- och miljöcertifierade vilket innebär att vi jobbar med tydliga rutiner, arbetslistor och ständiga förbättringar. Som ett led i det jobbar och kommunicerar vi mycket digitalt och du förväntas därför kunna hantera verktyg som mejl, mobilappar samt på egen hand kunna söka efter information i våra verksamhetssystem. Eftersom detta blir ett viktigt arbetsverktyg så förväntas du kunna prata, läsa och ta till dig information på svenska.  Vårt mål är nöjda kunder och för att nå dit vill vi att du har:  - grundförståelse för svenska i tal och skrift - digital kompetens enligt ovan - B-körkort  Som person är du: - serviceinriktad med kunden i fokus - kommunikativ och positiv - ansvarsfull, ordningsam och noggrann - lösningsorienterad, flexibel och kan ta egna initiativ Har du dessutom tidigare arbetserfarenhet från lokalvård eller gått en utbildning inom lokalvård eller annan serviceverksamhet så ser vi det som meriterande. När du börjar kommer du att få en grundläggande introduktion i våra städmetoder och arbetssätt. Vi kommer att ha ett löpande urval så skicka gärna in din ansökan redan idag! Om Karlstads kommun Teknik- och fastighetsförvaltningens cirka 600 medarbetare bygger och sköter Karlstad. Med ansvaret för en trygg och vacker miljö sköter vi kommunens dricksvatten och avloppshantering, gator och parker, lekplatser och skogsmark samt den interna servicen. Vi utvecklar infrastrukturen, förvaltar fastigheter och bygger bland annat nya skolor och har hand om kommunens naturområden. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

21 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Lokalvårdare

Beskrivning Vill du bli en av våra engagerade och duktiga lokalvårdare inom städservice? Vårt uppdrag är att erbjuda intern service med hög kvalitet och här kommer du att tillhöra städservice som är uppdelat på fyra enheter där alla har samma uppdrag - att utföra lokalvård. Tillsammans är vi stolta över att bidra till rena och fina lokaler för våra kommunala verksamheter. Arbetsuppgifter Vi söker just nu nya medarbetare där du tillsammans med dina kollegor utför städning på bland annat kommunens skolor, äldreboenden, gymnastikhallar, bibliotek och kontor. Hos oss får du ett betydelsefullt jobb där du genom att hålla hög kvalitet skapar en god inomhusmiljö för kommunens medborgare och anställda. Förflyttningar mellan objekt förekommer och du ska vara beredd att ta olika uppdrag inom hela kommunens geografiska område då det ingår i rollen att stödja och hjälpa sina kollegor. Anställningen är en tillsvidareanställning på 100 %. Kvalifikationer Städservice är kvalitets- och miljöcertifierade vilket innebär att vi jobbar med tydliga rutiner, arbetslistor och ständiga förbättringar. Som ett led i det jobbar och kommunicerar vi mycket digitalt och du förväntas därför kunna hantera verktyg som mejl, mobilappar samt på egen hand kunna söka efter information i våra verksamhetssystem. Eftersom detta blir ett viktigt arbetsverktyg så förväntas du kunna prata, läsa och ta till dig information på svenska.  Vårt mål är nöjda kunder och för att nå dit vill vi att du har:  - grundförståelse för svenska i tal och skrift - digital kompetens enligt ovan - B-körkort  Som person är du: - serviceinriktad med kunden i fokus - kommunikativ och positiv - ansvarsfull, ordningsam och noggrann - lösningsorienterad, flexibel och kan ta egna initiativ Har du dessutom tidigare arbetserfarenhet från lokalvård eller gått en utbildning inom lokalvård eller annan serviceverksamhet så ser vi det som meriterande. När du börjar kommer du att få en grundläggande introduktion i våra städmetoder och arbetssätt. Vi kommer att ha ett löpande urval så skicka gärna in din ansökan redan idag! Om Karlstads kommun Teknik- och fastighetsförvaltningens cirka 600 medarbetare bygger och sköter Karlstad. Med ansvaret för en trygg och vacker miljö sköter vi kommunens dricksvatten och avloppshantering, gator och parker, lekplatser och skogsmark samt den interna servicen. Vi utvecklar infrastrukturen, förvaltar fastigheter och bygger bland annat nya skolor och har hand om kommunens naturområden. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.

21 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Amanuenser i datavetenskap

Sapere Aude – våga vara vis – är vårt motto. Våra studenter och medarbetare utvecklar kunskap och kompetens som berikar individen och världen. Vår akademiska miljö präglas av nyfikenhet, mod och uthållighet, och grunden för vår verksamhet är jämställdhet, mångfald och ett demokratiskt synsätt. Vi finns i en aktiv, naturnära region och är en motor för hållbar utveckling i tät samverkan med det omgivande samhället.   Karlstads universitet har ca 1 400 medarbetare och 19 000 studenter fördelade på två inspirerande campusmiljöer i Karlstad och Arvika. Läs mer om oss på: https://www.kau.se/jobba-hos-oss Beskrivning Institutionen för matematik och datavetenskap söker amanuenser i datavetenskap för höstterminen 2024. Arbetsuppgifter Arbetet som amanuens består av undervisning i datavetenskap, främst i form av att handleda laborationer. I arbetet kan även bedömning av laborationsrapporter och tentamina komma att ingå. Kurser som bedöms vara aktuella under höstterminen 2024 är DVGA01 Programmeringsteknik I, DVGB08 Databasteknik, DVGB18 Datorsystemteknik och DVGA24 Introduktion till programmering och databehandling. För att bidra till en god arbetsmiljö och utveckling av verksamheten är du närvarande och deltar i det dagliga arbetet och gemenskapen. Behörighetskrav Bara den som är antagen till utbildning på grundnivå eller avancerad nivå får anställas som amanuens (HF 5 kap §10). Du ska vara antagen till ett utbildningsprogram vid Karlstads universitet. Vidare måste du ha läst den kurs du ska undervisa i eller motsvarande kurs. Bedömningsgrunder Det är av särskild vikt att du har goda studieresultat i allmänhet men speciellt i den kurs du ska undervisa i och i övriga kurser i datavetenskap. Vi fäster också särskild vikt vid förmågan att samarbeta samt att självständigt kunna driva och slutföra givna arbetsuppgifter inom utsatt tid. Vidare fäster vi stor vikt vid att du har god muntlig och skriftlig förmåga på svenska och engelska. Av stor vikt är också god administrativ förmåga samt engagemang i verksamheten. Villkor Anställningen som amanuens omfattar 15-30 % av heltid. Arbetets förläggning kan komma att variera över tid och sker enligt överenskommelse. Tillträde tidigast 2024-08-15, som längst till och med 2025-01-31. Anställningen kan komma att förlängas, dock sammanlagt längst tre år, under förutsättning att behörighetskravet fortfarande är uppfyllt. Ansökan Till ansökan bifogas väl dokumenterade meriter. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med anvisningarna annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. En ofullständig ansökan kan medföra att din kompetens inte kan prövas i alla avseenden. Ansökan ska bestå av: - personligt brev - CV - kopior på betyg samt ev. tidigare examensbevis och intyg - intyg om pågående studier (eller antagningsbevis till något relevant program) - minst två referenspersoner (till exempel lärare eller tidigare chefer) Ansökan görs i universitetets webbaserade rekryteringsverktyg Varbi. Alla handlingar som du önskar ska vara en del av din ansökan ska bifogas den digitala ansökan. Ange ref.nr REK 2024/67. Sista ansökningsdag: 2024-05-06                                     Välkommen med din ansökan! Karlstads universitet har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakter med annonsförsäljare och säljare av rekryteringstjänster. HR Excellence in Research Karlstads universitet mottog i september 2020 utmärkelsen HR Excellence in Research. Utmärkelsen ges till arbetsgivare som har en stimulerande arbetsmiljö och goda villkor för forskare och kontinuerligt arbetar för att utveckla dessa. Utmärkelsen visar lärosätets engagemang för rättvis och transparent rekrytering samt gynnsam professionell utveckling för forskare. Läs mer på https://www.kau.se/jobba-hos-oss/karlstads-universitet-som-arbetsgivare/human-resources-strategi-forskare-hrs4r

20 mars 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Farmaceut Apotek hjärtat ICA Maxi Karlstad

Därför ska du jobba hos oss, Apotekschef Danica berättar: Välkommen till vårt fina Apotek i Hjärtat Ica Maxi Karlstad på Bergviks köpcentrum. Vårt apotek har vuxit mycket under den senaste tiden och det är dags för att välkomna en till farmaceut som gillar att arbeta varierande arbetstider i vårt härliga teamet. Som chef är jag närvarande, lyhörd och empatisk och det är viktigt för mig att se att alla mina medarbetare mår bra, trivs och har kul på jobbet. Jag strävar efter bästa arbetsmiljö till alla medarbetare, en arbetsgrupp i harmoni, där alla är delaktiga med såväl kunskap som engagement och glädje eftersom jag är övertygad om att vår arbetsglädje bidrar till trevliga, inspirerande och genuina kundmöte som gör vår apotek till många kunders "favorit-apotek". Vi finns inne vid Ica Maxi och har öppet 8-22 alla dagar i veckan. De generösa öppettiderna möjliggör ett flexibelt schema och ger möjlighet till både farmaceuter som är initiativrika och självständiga och kan ta eget ansvara likaså till de som är nyexaminerade i början av sin karriär och behöver utvecklas i säkerhet bredvid en erfaren arbetskollega som stöd. OB ersättning i pengar eller tid finns att välja på. Tack vare våra öppettider fungerar vi som ett jourapotek för både människor och djur ,vilket gör att vi prioriterar att ha varor hemma. Våran kundgrupp är mycket varierande, allt från kunder som sköter sin medicinska ärende samtidigt som de passar på att handla på Ica, genom unga kunder som hämtar ut sina läkemedel för första gången, till våra underbara stamkunder i alla olika åldrar som vill ställa mer ingående frågor. Alla är välkomna till oss! Precis som du med din ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning som farmaceut. Tjänsten är på heltid eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Såhär jobbar en farmaceut på Hjärtat! Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med professionell rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. Som den duktiga kundfokuserade farmaceuten du är, bidrar du till en bättre hälsa för våra kunder och apotekets framgång. Två saker kommer att vägleda dig, vilket Hjärtatapotek du än jobbar på: Hjärtats Arbetssätt, vår arbetsmetod av enhetlighet, samt våra värderingar - Enkelhet, Engagemang och Entreprenörskap. Det här är du! Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller så är du erfaren och vill dela med dig av dina kunskaper till dina nya Hjärtatkollegor. Som person är du positiv, engagerad och gillar enkla och nya lösningar i din vardag. Med din goda attityd är du en lagspelare och en ambassadör för hela Hjärtat! Varför bli en del av Hjärtat? På Hjärtat erbjuder vi dig ett jobb i ett innovativt företag som växer! Vi är en platt organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor och chef. Som farmaceut kan du vidareutvecklas i rollerna som bland annat Läkemedelsansvarig, Farmaciansvarig och säljansvarig. Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att jobba på Hjärtat? Lyssna gärna på vår podd! Vi på Hjärtat strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Rekryteringen sker löpande och därav kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Sista ansökningsdag:2024-05-31 Kontaktperson: Danica Preselj [email protected] 076 4950985 Välkommen till ett apotek med stort Hjärta!

20 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Fastighetstekniker till Karlstad

Om tjänsten Vi söker nu dig som vill göra oss sällskap i en roll som fastighetstekniker. Hos oss får du arbeta i en föränderlig miljö, tillsammans med kollegor som med sina olika kompetenser är med och formar Bredablick till ett bolag i toppklass! I rollen som fastighetstekniker hos oss kommer din arbetsplats att vara ute hos våra kunder, du kommer därmed att ha ett rörligt arbete och arbeta mot flera olika objekt och fastigheter. Du ansvarar för tillsyn och skötsel av våra kunders fastigheter, felsökning, service, reparationer, både hemma hos privatpersoner och i gemensamma utrymmen. Tillsammans med dina kollegor i teknikgruppen kommer du även utföra andra fastighetstekniska arbetsuppgifter. I rollen ingår även jourberedskap under kvällar/nätter och helger. Exempel på arbetsuppgifter - Felsökning och reparationer - Underhållsservice - merförsäljning - Kontakter med boende och fastighetsägare - Kontakter med underentreprenörer Vi erbjuder en varierad roll i ett företag med stark framåtanda. Här har du möjlighet att på sikt växa i rollen och vi uppmuntrar alltid utveckling. Rollen som fastighetstekniker innebär ett högt egenansvar; du blir den som löser de problem som uppstår -stora som små! Vi söker dig som - Har minst 1-2 års erfarenhet av roll som fastighetstekniker eller likvärdigt. Har du utbildning som fastighetstekniker ses det som meriterande - Har du dessutom erfarenhet av underhåll/ reparationer av ventilation och värmesystem ses det som meriterande - Har utbildning som fastighetstekniker eller installatör - meriterande - Har goda kunskaper i svenska, i tal såväl som skrift - Har B-körkort (Manuell) - Har grundläggande IT kunskaper och förståelse för olika IT-system För att trivas i rollen tror vi att du som person - Är ansvarstagande och följer upp dina åtaganden mot både kund och arbetsgivare - Är van vid att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter, prioritera och lösa problem under högt tempo. - Är nyfiken och har en initiativförmåga som skapar positiva kontakter både internt som externt. - Har en god kommunikativ förmåga. I rollen kommunicerar du dagligen med kollegor, kunder och intressenter. - Har en god inställning till att arbeta i digitala system. Det är till din fördel om du tidigare har arbetat i exempelvis olika arbetsorder/tidrapporterings-system. Övrig information - Placering: Du kommer att arbeta med våra fastigheter runt om i södra Värmland, men i huvudsak utgå ifrån Karlstad - Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med 6 mån provanställning - Start: Enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt - Vi tillämpar ett löpande urval och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför gärna så snart som möjligt. Vi eftersträvar mångfald och välkomnar alla sökande. Om oss Vi ser om ditt hus! Bredablickgruppens ambition är att vara en heltäckande partner inom fastighetsbranschen. Bredablick i Karlstad har rötterna i Värmlands Fastighetsservice. Med en stark tillväxtorienterad kultur är vi ett bolag som växer kraftigt år för år med en arbetsmiljö som präglas av entreprenörsanda och driv. Vi erbjuder en resa fylld med spännande möten, lärorika uppgifter och där stor möjlighet ges att bidra till företagets utveckling. Läs gärna mer om oss och vår historia här! (https://bredablickgruppen.se/om-oss/)Låter det intressant? Vi ser fram emot din ansökan! Du skickar in genom att klicka på "Ansök tjänst" här nedan. Du skickar in CV och besvarar ett antal urvalsfrågor. Vi tar för denna process inte emot personligt brev. Vidare i processen följer telefonavstämning och intervjuer.

20 mars 2024
Sista ansökan:
8 augusti 2024
Frukostpersonal(Breakfasthost) Scandic Klarälven, Sommar & extra vid behov

Frukostpersonal - som vill ge våra gäster den bästa starten på dagen Scandic Klarälven ligger vackert beläget vid Klarälven strand och nära E18. Här kan våra gäster stilla sin hunger i vår restaurang eller ta ett dopp i vår pool. Hotellet har nära till både naturen och Karlstads stadskärna. Nu söker vi medarbetare till vår frukostavdelning på Scandic Klarälven. Du och dina kollegor ger våra gäster den bästa starten på dagen. I dina arbetsuppgifter ingår enklare matlagning, förberedelse, framplockning samt att hålla ordning i kök och allmänna utrymmen. Du ser till att disk, renhållning och egenkontroll flyter på och i enlighet med livsmedelspolicy, koncept och manualer. Vem är du? För att passa i rollen behöver du vara en bra lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och även kan jobba självständigt. Service och ett gott värdskap till hotellets gäster är viktigt. Du är flexibel och har inget emot tidiga morgnar. Tjänsten har varierande arbetstider och innefattar jobb vardag som helg. Information om tjänsten: Tjänsterna är visstidsanställningar på deltid, 30-100 % under sommaren samt extra vid behov under våren och ev till hösten. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

19 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Lärare inom psykologi på gymnasiet

Karlstads Globala Gymnasium är en icke vinstdrivande skola med 400 elever som erbjuder fyra nationella gymnasieprogram (EK, NA, SA, TE). Skolan fokuserar på resursfördelning utifrån elevernas behov samt att erbjuda våra lärare en riktigt bra arbetsmiljö. Vi söker en lärare för undervisning i psykologi (psykologi 1 samt psykologi 2a) under läsåret 2024-25. Tjänsten är ett vikariat på 50 procent av heltid under hela läsåret. Det finns gott om undervisningsmaterial att ta del av om så önskas. Du får gott om kollegor som gärna hjälper till och som mer än gärna diskuterar bedömningsfrågor med dig. Vi tar emot ansökningar kontinuerligt. En första kontakt ser vi helst via mejl till skolans ledningsgrupp, där du bifogar CV och personligt brev. Mejla till: [email protected]

19 mars 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Hundfrisör Arken Zoo, Karlstad

Arken Zoo är en rikstäckande kedja inom zoobutiksbranschen som driver centralägda butiker. Företaget har vuxit snabbt de senaste åren och vi fortsätter att expandera och varumärket Arken Zoo stärks kontinuerligt. I våra butiker har vi ett noga utvalt sortiment till många olika typer av husdjur. Vi älskar djur och våra kärnvärden är kärlek, kunskap och kvalitet. Om anställningen Vi utökar just nu vårt servicekoncept och söker därför efter nya hundfrisörer. Arken Zoo har toppfräscha lokaler anpassade för verksamheten och ligger i direkt anslutning till butiken, det betyder att du har potentiella kunder på tröskeln från dag ett. Arken Zoo är Sveriges största husdjurskedja med butiker i hela landet. Vi söker dig som vill driva eget företag som hundfrisör med franchisekoncept i ett lönsamt och snabbt växande företag. Alternativt arbeta som anställd. Tjänsten är förlagd till Arken Zoos butik i Karlstad. - Vid franchisesamarbete planerar du din arbetstid i samråd med butikschef utefter butikens öppettider. - Ersättning enligt bolagets gällande samarbetsavtal. - Vid anställning är tjänsten på deltid 20 tim/v. Anställningen inleds med 6 månaders provanställning. - Som anställd gäller avtal och lön mm. enligt Handels kollektivavtal. - Arbetstider, dag och kväll efter schema. - Tillträde snarast Arbetsuppgifter Som utbildad hundfrisör driver du ditt eget företag under ett franchisesamarbete. Genom vårt franchisekoncept kan du fokusera på ditt yrke, och låta oss hjälpa dig med många andra delar som det innebär att driva egen verksamhet. Oavsett om du är egenföretagare eller anställd eftersträvar du den högsta graden av lönsamhet, service och kundnöjdhet varje dag. Kvalifikationer Vi söker dig som är en utpräglad servicemänniska och har ett genuint intresse för hundfrisörsyrket. Krav: - Hundfrisörsutbildning Meriterande: - Tidigare arbete som hundfrisör - Tidigare arbete med kundkontakt/kundservice Så här söker du tjänsten Klicka på "Skicka ansökan", fyll i formuläret och ladda upp dina ansökningshandlingar. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du skickar din ansökan snarast. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Johanna Nyberg på [email protected] Observera att ansökningshandlingar endast kan skickas via "Skicka ansökan"-funktionen. Inskickade ansökningar via e-mail kan ej behandlas. Sista ansökningsdag är 2024-04-30 Välkommen med din ansökan!

19 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024