Allakando läxhjälp Linköping, privatlärare, Uni: Statistik
Allakando AB
Arbetsförmedlare

Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid! Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid Mycket utvecklande och en merit som imponerar Gör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan Extrajobbet passar perfekt för dig som: Går på exempelvis gymnasiet eller universitet Vill göra skillnad för andra människor Är positiv och engagerande Har goda ämneskunskaper i dina ämnen Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper: Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa Jobba på de dagar och tider som passar dig Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig! Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till jobbet på 3-4 minuter Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando! Läs mer om oss här: https://www.allakando.se En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/ Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/ Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Personlig nanny: https://nannypoppins.se/ Privat barnvakt: https://barnvakt.se/ Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/ Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/ Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/ Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/

13 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Civil flygtekniker kat.B1 för helikopterunderhåll
Försvarsmakten
Flygtekniker

Civil Flygtekniker kat. B1 för helikopterunderhåll Sökande enhet:  2.Helikopterunderhållssektion som bedriver underhåll på Helikopter 16 (UH-60M Black Hawk) söker nya tekniker då vi är i en tillväxtfas. Huvudsakliga arbetsuppgifter:  Som helikoptertekniker utför du underhåll på Helikopter 16. Du arbetar i ett servicelag som utför underhållsuppdrag av olika svårighetsgrad. Arbetsuppgifterna innebär linje- och basunderhåll och innefattar såväl felsökning och felavhjälpande underhåll samt kalender- och drifttidsunderhåll. Tjänsten omfattar även andra verksamhetsanknutna arbetsuppgifter, såsom deltagande i övningar. Du arbetar både självständigt och i lag samt ibland tillsammans med personal från flygunderhållskompanierna. Tjänsten kan innebära att du utbildas för olika specialistkompetenser exempelvis NDI/NDT, svets, komposit etc. Arbetet innebär till viss del resor inom Sverige och kan även innefatta arbete utomlands. Du kommer att krigsplaceras samt få en grundläggande soldatutbildning som är ca.tre veckor lång. All personal inom försvarsmakten har utlandsobligatorium vilket innebär att man kan bli kallad till insats i annat land. Kvalifikationer: Giltigt certifikat enligt EASA part 66 och/eller EMAR part 66. Alternativt B1 COR från godkänd part 147 utbildning. Erfarenhet från Flygplan/ Helikopterunderhåll. Goda kunskaper i svenska samt engelska. Du kommer genomgå en säkerhetsprövning med registerkontroll.   Meriterande kvalifikationer: EASA part 66 certifikat B1:3, B2. Dokumenterad part 145-praktik om minst två år Om du enbart innehar B1.1 är godkänd M12 meriterande men inte ett krav då vi kommer ge dig möjlighet att läsa in M12 på arbetstid. EMAR certifikat. Typkurs HKP15 och/eller HKP16 Utbildning i uppföljningssystemet FENIX. Personliga egenskaper: Du är noggrann, driven och engagerad samt har ett högt säkerhetstänk. Du arbetar självständigt under eget ansvar och din samarbetsförmåga är god. Du är flexibel och öppen för arbetsuppgifter inom andra arbetsområden än där du har din fackkompetens. God fysisk förmåga, du kommer ha möjlighet till tre timmars fysisk aktivitet på arbetstid varje vecka. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Upplysningar om tjänsten kan lämnas av: Martin Ohlén, Chef 2.helikopterunderhållssektion       Fackliga representanter: SACO: Anneli Hermansson SECO: Urban Hellqvist OFRS: Christoffer Willers OFRO: Mats Häggström Samtliga nås via växeln: 013-28 30 00  Övrigt: Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning Kategori: Civil Arbetsort: Linköping  Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Beräknat startdatum/ tillträde enligt överenskommelse. Sista datum för ansökan: Välkommen med din ansökan senast 2025-08-31 Din ansökan ska innehålla: • Personligt brev (ange gärna ett löneanspråk i din ansökan) • CV med referenser, här bör minst två referenser anges • Betyg från genomförda utbildningar samt intyg om behörigheter/ certifikat Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmaktens Helikopterflottilj är ett förband med både mark- och sjöoperativ inriktning som kan verka vid insatser i Sverige och internationellt. Helikopterstöd är efterfrågat av många. Till exempel för person-, materiel-, eller sjukvårdstransporter, ledning, spaning eller bevakningsuppdrag. Helikopterflottiljen deltar därför ofta i uppdrag och övningar med andra förband men också som stöd till samhället i olika krissituationer. Att vi verkar över hela Sverige, bredden på uppgifterna och flottiljens storlek med över 950 anställda ger en variation i arbetet och möjligheter till personlig utveckling. Huvuddelen av Helikopterflottiljen är placerad i Linköping (Malmen), där vi också ansvarar för Malmens flygplats och Linköpings garnison, med två stora enheter i Luleå (Kallax) samt Ronneby (Kallinge). Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/hkpflj Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Ekonomiassistent till uppdrag inom leverantörsreskontra
Academic Work Sweden AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Just nu söker vi dig som vill kliva rakt in i hetluften hos en kund med stort förtroende och ett tydligt behov. Här får du chansen att bli en nyckelperson med möjlighet att både bidra operativt och påverka framtida flöden. Är du redo att ta nästa steg i din karriär och göra skillnad från dag ett? OM TJÄNSTEN Vi söker nu en självgående och strukturerad ekonomiassistent till ett spännande konsultuppdrag med start i augusti. Vi letar efter dig som snabbt kan kliva in och ta ansvar för leverantörsreskontran, ett uppdrag för dig som har erfarenhet av automatiserade ekonomiflöden, är van vid självständigt arbete och trivs i en roll där du har många kontaktytor. Detta uppdrag ger dig en möjlighet att kliva in i en viktig roll med ett stort förtroende där du kommer få bidra till både dagligt operativt arbete och långsiktig utveckling. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Hantera inkommande leverantörsfakturor * Säkerställa effektiva flöden från inköp till betalning * Matchning, kontering och uppföljning * Bidra i arbetet med att automatisera ekonomiflöden * Samarbete med övriga ekonomi- och inköpsteamet VI SÖKER DIG SOM - Har erfarenhet av leverantörsfakturahantering och inköp–faktura–betalningsflöden - Är van vid att arbeta i automatiserade systemmiljöer - Är kommunikativ, utåtriktad och självgående - Trivs i ett strukturerat arbete med högt tempo Det är meriterande om du har - Tidigare erfarenhet av att jobba i Unit4 ERP För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Ordningsam - Ansvarstagande - Socialt självsäker Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: - ett personlighetstest och - ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

13 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Production Engineer to Epishine
Epishine AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Are you an experienced and hands-on engineer, skilled in implementing new methods and production techniques? Are you motivated by the idea of being a key player in scaling up a unique and highly technical manufacturing process? Apply today to the role as Production Engineer at Epishine and join us on our exciting journey! About Epishine Epishine is a Swedish energy impact company, reimagining the capture of light with market leading printed organic solar cells. Our technology captures indoor light to make electronics self-powered, making cables, disposable batteries and unnecessary maintenance a thing of the past. At Epishine, we foster a culture of collaboration, creativity and innovation where we encourage our employees to challenge the status quo and drive innovation. Our company is now growing and we are looking for more driven talents who want to grow and develop together with us! Go to www.epishine.com to read more about Epishine and our vision. The mission As a Production Engineer at Epishine, you will be part of our Production Engineering team where your mission will be to drive continuous improvements in production capacity and quality in our unique, roll-to-roll-based process. By working hands-on with our machines and actively participating in the production process, you will create a thorough understanding of the challenges we face. This will support you with implementing effective, user-friendly solutions which will be key in the scaling of our capacity. With your contribution, we will be able to scale our production further and get closer to our vision of contributing to a world where energy is not a problem. Some of your tasks include: Drive implementation of manufacturing process optimizationsand simplifications, and bridge process improvements from our development organisation to our production organisation, highlighting end-user experience Partly operate the production process and operate sensors and vision systems for in line quality control Mechanical engineering to add new units or add-ons to the production machines Regularly maintain our machines and analyze operations to understand sources of deviations and implement necessary solutions Give input to process design and finalize implementation Drive a maintenanceplan together withthe Operations Manager and performreviews of our standard operating procedures Be well-versed in all parts of our production process and trainnew operators and production engineers Whilst you will be collaborating closely with your colleagues in our Production Engineering team, you will also work tightly with our R&D team and Operations team. Depending on your experience and interest, there is also potential to take on a more team leading role within the team. You will initially report to our CTO. You will be based in our brand-new facilities in Tornby, Linköping. Who are we looking for? We are looking for an experienced Production Engineer with a burninginterest in working hands-on to implement robust production processes, whilst also thriving from interacting with highly skilled development engineers. We believe that you have a relevant technical engineering education combined with around 5-10 years’ experience of working in a similar role. You have extensive hands-on experience of implementing new technical solutions in a manufacturing process, ensuring high capacity and quality as well as user friendliness. It is a strong plus if you have experience of working with roll-to-roll production processing machines, especially in a scale-up environment. Additionally, it is beneficial if you have experience in designing and developing industrial equipment and automation systems. It is also a plus if you have experience of working with PLC and CAD. As a person, you are a smooth communicator with a good understanding of how to take complex, technical solutions and make them suitable for the end user of the process (in our case, operators). You enjoy working with people, and you might even have experience of working as a team lead, where your ability to drive projects to the finish line has had a positive, measurable impact on manufacturing processes. You take responsibility for driving your own work forward to achieve results, and with your problem-solving approach, you get to the root of technical challenges to create long-term, sustainable solutions. Since we are a scale-up company where things happen quickly, you need to be flexible and able to quickly change your perspective. You have a humble attitude and are happy to seek help from your colleagues when you need to discuss solutions and measures. Last but not least, you are a reliable "doer" with a positive attitude! As our teams consist of employees from different parts of the world, you should be comfortable communicating both verbally and in writing in English. What do we offer? At Epishine, we offer the chance to be part of an exciting journey and the opportunity to contribute to a more sustainable planet. As a quickly growing scale-up, there will be opportunities for development, and you will have brilliant colleagues to collaborate with and learn from. Additionally, we offer a secure employment with pension and insurance benefits, yearly wellness allowance and a friendly company culture where collaboration, innovation and sustainability are at our core. Application procedure Does this role sound exciting? You can send in your CV until the end of August, however we go through applications continuously so apply today if you are interested. Starting date is flexible.  Please note that we require the final candidates in this process to visit our facilities. We also use personality- and logic tests as part of our recruitment process to ensure an objective evaluation of candidates. For any inquiries regarding this recruitment process, please reach out to our HR and recruitment partner, Emma Bjurling ([email protected]). Kindly note that response times may be longer than usual due to the summer season.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Inköpare till Axentia
Påverka Nu Sverige AB
Inköpare och upphandlare

Nu söker vi en operativ och erfaren Inköpare med ett öga för både detaljer och helhet. I denna roll får du ett tydligt ansvar för en eller flera inköpskategorier, och blir en nyckelperson i att säkra kvalitet, leverans och hållbarhet i vårt dagliga flöde. Du blir en del av ett litet men dedikerat inköpsteam där du får jobba nära både produktion, utveckling och våra svenska och internationella leverantörer. Hos oss får du både ansvar och frihet – med korta beslutsvägar, stort eget mandat och en arbetsvardag där du verkligen gör skillnad. Rollen är främst operativ men har redan idag strategiska inslag som kommer att öka i takt med bolagets fortsatta expansion och utveckling. Som inköpare hos oss har du ansvar för att planera och genomföra operativa inköp inom dina tilldelade kategorier, samtidigt som du är med och utvecklar processer och samarbeten. Du kombinerar ett strukturerat arbetssätt med god kommunikativ förmåga och trivs med att vara navet i kontakten mellan olika funktioner och leverantörer. Du kommer till exempel att: - Lägga inköpsordrar och följa upp leveranser - Ansvara för leverantörskontakter inom dina kategorier - Säkerställa kvalitet och leveransprecision genom aktiv uppföljning och avvikelsehantering - Genomföra leverantörsbedömningar och bidra i strategiska inköpsbeslut - Arbeta med hållbarhetsaspekter i inköpsprocessen - Förbättra och effektivisera våra inköpsrutiner och administrativa flöden För att trivas i rollen gillar du att ta ansvar, skapa struktur och har en förmåga att både se detaljer och driva förbättringar. Du är van att jobba operativt, är trygg i kontakten med leverantörer och trivs med att hantera flera parallella flöden. Vi ser gärna att du har: - Flera års erfarenhet av operativt inköpsarbete, gärna i tillverkande industri - Erfarenhet av att arbeta med affärssystem – Monitor är ett plus - Goda kunskaper i Excel - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift - Ett strukturerat arbetssätt, eget driv och en hög servicekänsla Varför just Axentia? Vi är ett teknikbolag i tillväxt – men med hjärtat kvar i det mänskliga. Här är vardagen enkel och tydlig. Vi säger hej på morgonen, fikar tillsammans varje dag kl. 10 och har alltid nära till skratt, padelmatcher, fredagsfrukostar eller en spontan AW. Christian blir din närmaste chef – tydlig, rättvis och med tillit som ledarskapsstil. Du får ansvar från dag ett, men också frihet att lägga upp ditt jobb som det passar dig. Du jobbar ihop med ett team på ca 30 personer där du blir en del av ett större sammanhang. Vill du bli en viktig del av något som funkar på riktigt? Välkommen till Axentia. Skicka in din ansökan idag - vi intervjuar löpande. Headquartered in Mjärdevi Science Park, Linköping, Sweden, Axentia creates and develops cutting edge Display Systems for the public transport sector as well as cost-effective Alarm Systems for rescue organizations. With over 15 years of experience and a dedicated staff, Axentia has become a major player in these business areas.Axentia has a unique competence in low power electronics design, mobile network communication and FM data broadcasting which are corner stone technologies in our product portfolios.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Lagerarbetare till ett centrallager i Linköping – start i augusti
Athletic Work Nordic AB
Lager- och terminalpersonal

Om företaget Lagerarbete som är perfekt att kombinera med träning eller en aktiv idrottskarriär. vår kund levererar utrustning för produktioner, mässor och turnéer i Sverige och Europa. Vår kund är stolt över deras strukturerade, innovativa kultur och starka laganda. Här får du vara en del av ett tight team i ett centrallager om 3000m² i Linköping.  Om jobbet  Mottagning, packning, plock, lastning & lossning Hantering av teknisk utrustning och materialvård vid behov Genomgång av produkter innan de läggs tillbaka i lagret Arbetstid dagtid, måndag–fredag – perfekt att kombinera med träning eller idrott Möjlighet till utveckling – chansen finns att gå upp i timmar och ansvar Krav: God fysisk form (arbetet innebär tunga lyft) Svenska i tal och skrift Strukturerad, noggrann och punktlig Trivs i ett högt arbetstempo Mycket meriterande: Idrottsbakgrund eller aktiv idrottskarriär Körkort B Vi erbjuder: Deltidsanställning (ca 0–25 h/vecka), med möjlighet till mer Arbetstid: Måndag–fredag, dagtid Start: Augusti 2025 Placering: Linköping

13 dagar sedan
Sista ansökan:
11 december 2025
Systemtekniker i cloudbaserad miljö
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Är du en serviceinriktad och lösningsorienterad IT-tekniker med god förståelse för både hårdvara och mjukvara? Till ett uppdrag hos en kund i Linköping söker vi nu en IT-supporttekniker som vill arbeta brett med varierande ärenden och daglig användarsupport. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I rollen som systemtekniker kommer du att vara en viktig del av IT-supporten, där du hanterar inkommande ärenden från användare inom ett brett spektrum av tekniska områden. Arbetet är omväxlande och bygger ofta på etablerade rutiner, vilket ger dig en stabil grund att stå på samtidigt som du får möjlighet att utveckla din problemlösningsförmåga. Exempel på arbetsuppgifter: -     Felsökning och support kring uppkopplingsproblem, framför allt i Citrix-miljöer. -     Hjälp med Teams, OneDrive och andra Microsoft 365-tjänster. -     Stöd vid nyanställningar: kontoskapande (AD, mail), licenshantering, tilldelning av fysisk eller virtuell dator, telefon och personlig mapp. -     Installation av program i Citrix-miljö (applayering), via Intune eller företagsportalen. -     Support kring telefoni, mobila enheter, Intune och Miradore. -     Beställningar av kringutrustning som tangentbord, skärmar och kablar. -     Användarstöd för cirka 80 olika programvaror – huvudsakligen Microsoft-applikationer. -     Konfiguration och felsökning av videokonferenssystem (Yealink, Zoom). -     Support för Teams- och Zoommöten, särskilt i virtuella klientmiljöer. -     Hantering av uppdragsmappar i filsystemet samt åtkomstbehörigheter. -     Felsökning av synkronisering av kontakter i mobiler, USB-relaterade problem och bildskärmsinställningar. -     Hjälp med att återställa filer från tidigare versioner och hantera låsta filer. Din profil och kvalifikationer Vi söker dig som: -     Har tidigare erfarenhet av IT-support, servicedesk eller liknande teknisk roll. -     Har goda kunskaper inom Microsofts produktportfölj, särskilt M365, Teams, OneDrive och Outlook. -     Är bekant med Citrix-miljöer, Intune och mobilhantering. -     Arbetar strukturerat och lösningsorienterat med fokus på service och användarnytta. -     Har lätt för att sätta dig in i nya rutiner och system. -     Är kommunikativ och trivs med att hjälpa andra – både på plats och på distans. Meriterande: -     Erfarenhet av videokonferenslösningar (Yealink, Zoom). -     Grundläggande kunskap om licenshantering, AD och rättighetsstyrning. Vad vi erbjuder Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans. Centric är ett IT-företag med ca 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Christian Gidlöv +46 734159383 [email protected]

13 dagar sedan
Sista ansökan:
24 september 2025
Konsulterande Mötesbokare
DeLarge Nordic AB
Kundtjänstpersonal

ÄR DU VÅR NYA STJÄRNA? Vi på DeLarge Nordic AB är stolta över att vara en samarbetspartner för försäljningstillväxt hos företag och organisationer runt om i Norden sedan 2015. Nu står vi inför spännande utmaningar och letar efter en driven, engagerad och motiverad person som vill vara en del utav vårt team. Om tjänsten Som mötesbokare hos oss kommer du att hjälpa våra uppdragsgivare att komma ut på kvalificerade möten. I rollen tilldelas du spännande projekt där du blir en nyckelfigur i våra uppdragsgivares försäljningsprocess. Din primära uppgift kommer vara att skapa meningsfulla relationer och samordna högkvalitativa möten. Ditt arbete omfattar både telefon och e-post, du kommer att vara spindeln i nätet genom effektiv administration i CRM-system. Tillsammans med ditt engagerade och dedikerade team kommer ni att vara mer än kollegor - ni blir partners i framgång. Vi söker: Vi söker efter dig som inte räds utmaningar, älskar att samarbeta och har en passion för att vinna. Du trivs i en strukturerad arbetsmiljö och kan hantera ett högt tempo utan att tappa fokus. Din positiva och energifyllda inställning smittar av sig och du strävar efter personlig utveckling och framsteg. Vi söker efter en medarbetare som inte bara vill nå sina mål, utan överträffa högt uppsatta mål. En utmärkt kommunikativ förmåga på svenska är ett krav (tal och skrift). Meriterande är förståelse för det norska språket, även om du inte nödvändigtvis talar det. Erfarenhet av telefonarbete, försäljning eller serviceyrken är meriterande men vi värdesätter personlighet och potential högt. Vårt erbjudande: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Arbetstider: Må-Tor kl.8-16 | Fre kl.8-15 Fast grundlön + Provision Vi strävar efter en inkluderande och jämställd arbetsgrupp där mångfald och olikheter ses som tillgångar. Vänta inte! Intervjuer och urval pågår löpande och vi ser fram emot att välkomna rätt kandidat till vårt team så snart som möjligt. Om du känner att detta är rätt för dig, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Skicka din ansökan med bifogat CV, en kort presentation av dig och varför du är rätt person för tjänsten, till: [email protected] och märk din ansökan med "Mötesbokare”. Vi undanbedes kontakter med erbjudanden om annonsering eller andra rekryteringstjänster.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Ingenjör med fokus på underhållsfrågor till UMS Skeldar i Linköping
UMS Skeldar Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

UMS Skeldar, ett mångfacetterat företag, med förmågor inom forskning, utveckling, design, tillverkning, testning, utbildning, underhåll och mycket mer. Vi utvecklar en av världens mest avancerade Unmanned Aerial Vehicle. Bli en del av vårt växande team!Key words: ILS, IPS, Underhållssystem, Kravhantering, Stödsystem, Integrated Logistic System, Integrated Product Support, RAMS, Life Cycle Management.Nu söker vi en ny kollega till teamet som fokuserar på frågor som rör vårt underhållssystem! Kommande kundleveranser och nya kontrakt gör att vi nu behöver dig som är en analytisk och självgående problemlösare som tillsammans med teamet vill förbättra arbetet kring underhållsfrågor. Systemingenjör inom underhållsfrågor hos oss: Du kommer att tillhöra avdelningen Product & Compliance, en avdelning med roller som spänner över hela systemet. Inom avdelningen blir du en del av teamet med ILS-ingenjörer som jobbar nära varandra och fokuserar på framför allt underhållsystemet av vår V-200. Teamets främsta och långsiktiga mål är att skapa ett mer robust/tillförlitligt, kostnadseffektivt och tillgängligt system över tid. Detta genom att bland annat genomföra driftsäkerhetsanalyser och jobba med allt ifrån delprojektledning till implementering av ändringar i underhållskonceptet både inom nyutveckling och eftermarknad. I rollen som Ingenjör med fokus på frågor som rör underhållssystem kommer du få en varierande vardag, med arbetsuppgifter som exempelvis: Genomföra underhållsanalyser, reservdelsberedning, driftsäkerhetsanalyser, process/metodförändringar och konfigurationshantering. Ta fram lösningar som stödjer och effektiviserar systemet, som exempelvis specialverktyg, reservdelar och underhållsmanualer Hantera nya krav på vårt tekniska system och stänga systemkrav på underhållsdelarna. Samla in och strukturera underhållsrelaterad information i teknisk dokumentation, inklusive reservdelslistor, i enlighet med etablerade standarder. Ha kontakt med kunder i underhållsfrågor och koordinera vissa delar av underhållsystemet som ska till kund. Stödja affärsutveckling med underhållsexpertis i kommersiella sammanhang. Samarbete sker med närmsta teamet som tillsammans delar upp inkommande projekt och arbetsuppgifter. Denna roll samarbetar med många andra funktioner på företaget, såsom exempelvis projektledare, logistik, design och tekniker. Låter tjänsten intressant? Tveka inte att söka redan idag! Är du den vi söker?  Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper för att du ska trivas så bra som möjligt hos oss. Därför söker vi efter dig med hög samarbetsförmåga då denna roll har många kontaktytor både internt och externt. Du gillar att lösa de problem som teamet ställs inför, du är självgående och har en god analytisk förmåga. Du har en förmåga att variera från teoretiska moment som exempelvis dokumentation, datahantering och analyser till att jobba mer i praktiska frågor som rör produktion. För att lyckas i den här rollen ser vi att du har en eftergymnasial utbildning och har ett tekniskt intresse. Det är starkt meriterande om du jobbat/jobbar i roller som ILS-ingenjör, Systemingenjör, Ingenjör eller liknande roller och arbetat med underhållsanalyser, produktsupport och systematiskt kvalitetsarbete. Tjänsten ställer krav på såväl engelska som svenska i tal och skrift. Vi erbjuder:  En möjlighet att vara en del av ett dynamiskt företag som ständigt utvecklas, där din påverkan spelar en viktig roll En högteknologisk produkt som just nu ligger i framkant på marknaden En familjär arbetskultur som karaktäriseras av samarbete och högt engagemang Aktiviteter som främjar både social gemenskap och hälsa, genom vår Festkommitté, Hälsokommitté, Brädspelskommitté och ett Kvinnligt Nätverk. Ytterligare information: Arbetsplats: Linköping. Tjänstgöringsgrad: Heltid. Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid. Resor: Förekommer i tjänsten. För en anställning hos oss på UMS Skeldar krävs att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. Roller där vi har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vi behandlar ansökningar löpande fram till slutet av juni och vid behov därefter igen i augusti. Vi ser fram emot din ansökan!

13 dagar sedan
Sista ansökan:
11 december 2025
Laborant till SGS, Linköping
SGS Analytics Sweden AB
Laboratorieingenjörer

Vi söker en medarbetare för PFAS-analys - Bli en del av vårt miljöteam!  Om tjänsten På SGS analyserar vi miljöprover för att skydda allmänhetens hälsa. Vi tar reda på om det finns tungmetaller i dricksvattnet, cyanid i jorden eller dioxin i gäddan och undersöker också hur mycket covid det finns i avloppsvattnet. Varje analys som utförs på lab har en innebörd och är del i en berättelse: om hur ett markområde mår; om ett vatten är säkert att dricka; om ett vatten går att bada i. Vill du vara med och bidra till att hitta svaren till våra kunder? Som medarbetare i vårt analysteam kommer du att arbeta med: • Labratorieanalyser som PFAS med hjälp av avancerad instrumentering (LC-MS) • Provberedning, kvalitetskontroll och rapportering av resultat  • Medverka i metodutveckling och förbättra arbetsrutiner Din profil Du trivs med att samarbeta både i grupp som självständigt och visar intresse och förståelse för andra människor. Du har god förmåga att fatta beslut och att ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Du kan ta egna initiativ och aktivt hitta förbättringsutveckling i ditt arbete. Du har god förmåga att följa instruktioner och att arbeta utifrån verksamhetens riktlinjer. Du är lugn som person och arbeta strukturerat och effektivt även vid högre arbetsbelastning. Du har god förmåga att planera och strukturera upp ditt arbete och trivs att jobba med uppsatta tidsramar. Du har god självinsikt och kan hantera konstruktiv kritik. Du tycker det är viktigt att möta kundens krav och behov och är kvalitetsmedveten i ditt arbete. Krav Ett krav för att kunna arbeta hos oss är att du har goda kunskaper i Svenska (lägst B2 enligt europeiska referensramen), i både tal och skrift eftersom våra säkerhetsföreskrifter är skrivna på svenska. • Naturvetenskaplig gymnasiekompetens eller motsvarande erfarenhet/ Gymnasiekompetens • Officepaketet och IT-vana Meriterande • Högskoleutbildning inom naturvetenskapligt område • Arbetat med PFAS analys  • Kunskaper inom lean • Engelska tal och skrift • Arbetslivserfarenhet från laboratorium, industri, produktion, lager eller motsvarande Vårt erbjudande På SGS kommer du att arbeta tillsammans med hängivna, kompetenta och engagerade kollegor med högt ställda krav på säkerhet och kvalitet. Vi arbetar utifrån LEAN-konceptet vilket gör att vi har korta beslutsvägar och ett starkt förändringsdriv i alla delar av organisationen. Vill du vara med och skapa "A better, safer and more interconnected world"? På SGS gör vi skillnad på riktigt! SGS medverkar till en förbättrad miljösituation och till ett långsiktigt hållbart samhälle. Välkommen till en organisation som bidrar till en hälsosammare värld! Hur och när? Fast anställning med en 6 månaders provanställning. Tänkt startdatum är den 1:a september 2025.  Kontaktperson Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta: Rekryterande chef, Tfn och mail: Caroline Thörnberg, 0735951476, [email protected] Välkommen med din ansökan, innehållande en kort beskrivning av dig själv på svenska, varför du söker tjänsten samt ett CV, senast den 20:e juli. Vi kommer att hålla löpande intervjuer under ansökningsperioden. Du ansöker genom att trycka på knappen ”ansök” nedan. SGS är världsledande inom TIC-sektorn (test, inspektion och certifiering) och har över 98 000 medarbetare runt om i världen. SGS finns inom 11 branscher och i hela leveranskedjorna genom att tillhandahålla specialiserade affärslösningar som förbättrar kvalitet, säkerhet och produktivitet samt minskar risker. Vårt nätverk på över 2 650 kontor och laboratorier hjälper kunder att navigera i en alltmer reglerad värld genom att erbjuda lokal expertis på global nivå. I Norden finns vi i Danmark, Norge, Sverige och Finland med huvudkontor i Linköping, där de flesta övergripande nordiska funktionerna är stationerade. Vi verkar inom 5 affärsområden: Health and Nutrition, Industry and Environment, Connectivity and Products, Natural Resources och Business Assurance. SGS Analytics Sweden AB är ett svenskt bolag inom koncernen SGS Group. I Sverige har SGS huvudkontor och laboratorium i Linköping samt verksamheter i Göteborg, Malmö, Karlstad, Nymölla och Umeå. Våra största affärsområden är Industries and Enviromental (I&E) och Health and Nutrition (H&N). Vi är ackrediterade enligt (SS-EN ISO/IEC 17025) när det gäller kvalitet och certifierat på miljö (SS-EN ISO 14001). Det innebär att vi är kvalitetssäkrade samt tar vårt miljöansvar. Det är viktigt för vår verksamhet, för våra kunder och för miljön.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025