Psykolog till BUP mottagningen i Luleå

Är du engagerad i barns och ungas psykiska hälsa? Vill du vara en del av en verksamhet som utvecklas och där du får bidra med din kompetens i ett dynamiskt arbetslag? Vi söker dig som är modig och vill utvecklas tillsammans med oss! Vi sökerVi söker dig som är legitimerad psykolog med erfarenhet av dokumentation samt erfarenhet av arbete inom psykiatrin eller med barn och unga. Meriterande är om du har specialistutbildning i barn och ungdomspsykiatri eller psykologisk behandling och erfarenhet av Cosmic samt erfarenhet av arbete inom specialistpsykiatri.  Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker en person som är stabil, mogen och självgående, och som har förmågan att ta egna initiativ. Du är beslutsam och står fast vid dina beslut, vilket gör att du kan hantera utmaningar och ta ansvar för dina arbetsuppgifter med trygghet och självförtroende. Det här får du arbeta med Som psykolog hos oss arbetar du med bedömning, diagnostik och behandling av barn och ungdomar med psykisk ohälsa med medelsvår till svår psykiatrisk problematik upp till 18 år. Vi utvecklar kontinuerligt vårt arbetssätt och ser fram emot att du blir en del av den resan. Du får möjlighet att arbeta både individuellt och i grupp, erfarenhet av eller intresse för gruppbehandling är meriterande. Även erfarenhet och nyfikenhet på digitala arbetssätt. Du kommer att arbeta i nära samverkan med ett erfaret och moget tvärprofessionellt team där vi värdesätter samarbete, nytänkande och en god arbetsmiljö Det här erbjuder vi dig - En arbetsplats där vi värnar om både arbetsmiljö och utveckling - En möjlighet att vara med och forma vårt arbetssätt och våra behandlingsinsatser - Kompetensutveckling, handledning och ett starkt kollegialt stöd - En dynamisk och engagerad arbetsgrupp som tillsammans skapar hållbar vård - Reflektionstider samt tillgång till Mindfulness - Nära tillgång till teamledare/ psykolog i det dagliga arbetet. - Vi erbjuder, men vi ser också fram efter dina kunskaper till vår verksamhet - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/   Information om tjänstenVi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid, dagtid. Tillträde enligt överenskommelse. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi tillämpar registerkontroll före beslut om anställning enligt bestämmelser i lagen (2013:852) om registerkontroll av personer som ska arbeta med barn. Utifrån verksamhetens karaktär och krav på säkerhet, måste man som sökande till vår verksamhet, vara beredd att lämna utdrag ur belastningsregistret Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!

16 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Personlig assistent i Luleå
Novum Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker personliga assistenter hos en nio månader gammal pojke med trakeostomi i Luleå. Som assistent i det här uppdraget erbjuds du ett givande arbete med en aktiv och nyfiken pojke. Familjen består av pojken, hans mamma, pappa och deras hund - en fransk bulldog. De bor i en villa där det finns goda förutsättningar för en trivsam arbetsmiljö för er som assistenter. Som assistent kommer du alltid att arbeta i pojkens närhet - både i hemmet men även när familjen gör utflykter och resor. Pojkens behov förutsätter tillsyn och insatser dygnet runt. Då han andas genom en trakealkanyl kommer ni alltid att arbeta två assistenter med uppdragsgivaren för att säkerställa att hans andning fungerar korrekt. En central del av arbetet är att förebygga stopp i kanylen genom att regelbundet ta bort slem/saliv med en slang (sugkateter) och ge slemlösande inhalationer. Pojken har även en sond i magen som han matas med stundvis utöver nappflaska. Pojken är i övrigt en frisk och levnadsglad bebis som gillar att leka, åka barnvagn och sitta i famnen.  Om Novum Assistans Som en del av Novum Assistans är du delaktig som medarbetare genom regelbundna arbetsplatsträffar där utveckling av uppdragen. Vi som assistansbolag skapar förutsättningar för de uppgifter som assistansen kräver, i fortlöpande kompetensutveckling utifrån behov i uppdraget. Du som assistent får därmed möjlighet till personlig utveckling både som individ och i din yrkesroll som personlig assistent.  Läs mer om Novum här Vem är du som sökande? Vi söker dig som har en personlig lämplighet för uppdraget. För oss betyder det att du är ansvarsfull, omhändertagande, empatisk och lyhörd. Vi ser att du som sökande naturligtvis är barnkär, då vi ser att det är en grundläggande egenskap för att trivas i det här uppdraget. Det är viktigt att du både är punktlig och kan passa tider men även flexibel för att ibland kunna hoppa in för att täcka luckor i bemanningen. Som person trivs du med att ta initiativ, både självständigt och i samspel med andra i grupp. Du har en naturlig känsla för innebörden av att arbeta i någon annans hem och på ett ödmjukt sätt respekterar hemmamiljön i din roll som assistent.  Övriga krav på dig som assistent i detta uppdrag: Du är icke-rökare. Du har obehindrad svenska i tal och skrift. Personkemin och samspelet mellan dig som assistent, uppdragsgivaren och hans anhöriga är avgörande för kvaliteten och upplevelsen av arbetet. Novum som arbetsgivare säkerställer att du som nyanställd erhåller betald teoretisk och praktisk introduktion i arbetsuppgifterna. Introduktion och utbildning kommer tillhandahållas av personal med specialistkompetens inom trakeostomi. Om anställningen Arbetstiderna varierar och kan förläggas dag, kväll och nattetid enligt överenskommen anställningsgrad. Vi tillämpar anställningsformen timanställning inledningsvis, därefter kan fast schemarad erbjudas efter fullgjord introduktion (anställningsform: viss tid så länge uppdraget varar). Vi erbjuder fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar enligt kollektivavtal (Fremia-Kommunal: Personlig Assistans). Uppdraget beräknas pågå i ungefär 2-3 år då pojken därefter förväntas växa ur sitt tillstånd. Om rekryteringen Urvalsprocessen sker löpande och mer information om uppdraget fås vid en eventuell intervju. Tillträde sker enligt överenskommelse. För anställning hos Novum Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. Då du som personlig assistent kommer att arbeta med ett barn krävs det att du inför eventuell anställning uppvisar ett belastningsregisterutdrag från polisen. Detta kan du beställa till din digitala brevlåda via https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

16 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Undersköterska till Ortopedavdelning 31C, Sunderby sjukhus
REGION NORRBOTTEN
Undersköterskor, vård- och specialavdelning och mottagning

Är du intresserad av akutsjukvård, multisjuka äldre och teamarbete? På ortopedavdelning 31 kommer du arbeta med kompetenta, erfarna kollegor som stöttar och lär av varandra i det dagliga arbetet och nu behöver vi bli fler för att fortsätta utveckla vården inom ortopedin!   Vi sökerVi söker dig som är utbildad undersköterska. Erfarenhet av journalsystemet Cosmic och erfarenhet av arbete inom slutenvården är meriterande för tjänsten. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du självständig, initiativtagande och strukturerad. Du är relationsskapande och har en förmåga att se det större perspektivet, du har lätt för att samarbeta med andra. Det här får du arbeta med Ortopedi är en länsklinik med verksamhet i Piteå, Gällivare och Sunderbyn. På ortopedavdelningen i Sunderbyn kommer du främst arbeta med patienter som har akuta skador eller besvär i rörelseapparaten. En del patienter kan ha brutit ett ben i skidbacken eller varit med om en trafikolycka, medan andra patienter ramlat hemma och fått en höftfraktur. Andra åkommor kan vara planerad eller akut amputation samt planerade ryggoperationer. Detta innebär att patientklientelet på ortopeden är varierande både vad gäller ålder, komplexitet och bakomliggande sjukdomar.   Som undersköterska på ortopedavdelningen deltar du i patientomvårdnaden men arbetet innefattar även provtagningar, kontroller, assistera läkare och sjuksköterskor vid undersökningar och behandlingar, riskbedömningar och dokumentation i journalsystemet. Vi arbetar i team som omfattar sjuksköterskor, undersköterskor, fysioterapeuter, arbetsterapeuter och läkare, för att ge patienten den bästa möjliga vård och omsorg. Vi har ett strukturerat arbetssätt med pulsmöten, vårdtyngdsmätning, tydliga rutindokument och ständiga förbättringsarbeten där alla har möjlighet egna ansvarsområden att utveckla och uppdatera. Dagligen arbetar vi även med Gröna Korset för att upptäcka risker hos patienter, men även för att följa upp hur personalens dag varit då vi har stort fokus på en bra arbetsmiljö och att alla ska trivas på jobbet.     Det här erbjuder vi dig - Lång individuell introduktion med erfaren personal   - Internutbildningar inom ortopedi och andra sjukdomar/tillstånd - Möjlighet till ansvarsområden och utveckla nya rutiner och arbetssätt  - TimeCare med önskeschema     - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ - Dubblerad ersättning för arbete under obekväm arbetstid. En satsning Region Norrbotten gör för medarbetare i dygnet runt verksamhet, något som gör oss unika bland regioner i Sverige   Information om tjänstenVi erbjuder ett vikariat på heltid under 6 månader med start 2025-08-20 eller enligt överenskommelse. Möjlighet till förlängning finns. Dag, kväll och helgtjänstgöring. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!

16 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Gruppchef inom miljöbedömning, tillstånd och naturmiljö, Norrbotten
Sweco AB (Publ)
Övriga administrations- och servicechefer

Brinner du för miljöfrågor och vill bidra till att förflytta samhället i en hållbar riktning? Trivs du med att leda och utveckla såväl medarbetare som affär? Då kanske det är just dig vi söker som gruppchef för våra miljö- och hållbarhetskonsulter i Norrbotten! Varför jobba hos oss? Vi jobbar aktivt, både inom regionen och nationellt, för att ytterligare positionera oss inom den gröna omställningen och har ett stort fokus på hållbarhet. Vi erbjuder en utmanande, utvecklande ledarroll med stor egen påverkan där du får möjlighet att bidra till att Swecos miljökonsulter fortsätter vara en stark aktör i Norrbottens län med omnejd. Du har möjlighet att sätta din prägel på en verksamhet som idag jobbar brett inom miljöbedömning, rennäring, tillstånd, hållbarhet och naturmiljö. Nu söker vi dig som vill fortsätta utveckla gruppen och dess medarbetare, bygga vidare på befintliga affärer samt utveckla nya tjänster. På Sweco satsar vi på dig som ledare och det finns många möjligheter till ledarskapsutveckling och stöttning för att du ska få bra förutsättningar för att leda och utveckla din grupp. Som gruppchef kommer du ingå i den regionala ledningsgruppen Miljö Nord som kännetecknas av ett öppet och stöttande klimat där cheferna värnar om varandra och jobbar tillsammans för att utveckla vår verksamhet. Du kommer även ha ett nära samarbete med chefer och medarbetare i andra regioner och divisioner inom Sweco. Vi är en flexibel arbetsplats där du har stor frihet och möjlighet att styra din tid. Vi värnar om ett hållbart arbetsliv där vi trivs, utvecklas och har kul på jobbet. Om Swecos miljökonsulter i Norrbotten Tjänsteutbudet är brett och omfattar allt från strategisk rådgivning till stöd ute hos våra kunder. Vi erbjuder tjänster inom bland annat miljöbedömning, miljösamordning, klimatberäkningar, rennäringsanalyser, miljökonsekvensbedömning och tillstånd. Det finns även en miljögrupp med inriktning förorenade områden och gruvavfall som Norrbotten miljö har ett nära samarbete med. Gruppen har en god stämning och ett stort engagemang. De drivs av lusten att vara med och bygga ett mer hållbart samhälle och har god kontakt med våra kunder. I dag är gruppen ca 13 personer som alla månar om varandra och vill bidra med sina kompetenser. Vi har i dagsläget medarbetare i Luleå, Boden, Piteå och Jokkmokk och ser gärna att du utgår från något av dessa Swecokontor. Gruppen Norrbotten miljö har en bredd i kompentens och kan därför tillsammans med sina kollegor möta våra kunders behov inom en samtliga områden kopplat till miljöbedömning, tillstånd och naturmiljö. Våra uppdrag finns i hela Sverige men med ett extra fokus i norra delen och med bas i Norrbotten. Som ledare för våra miljökonsulter kommer du ha ansvar för att utveckla vår affär och fortsätta vår tillväxtresa. Du kommer ha ett brett nätverk av kollegor över hela landet och få möjlighet att utvecklas både personligt och kompetensmässigt inom de områden du har erfarenhet och intresse av.   Din framtida roll I ledarrollen söker vi en person som trivs med att vara chef och vill leda/utveckla såväl medarbetare som affär. Vi förväntar oss ett aktivt deltagande i regionledningsgruppen där samtliga ledare arbetar tillsammans för att uppfylla verksamhetens mål. Våra ledare har olika kompetensprofiler och specialistområden och utifrån detta finns också utrymme för att fortsätta utvecklas, såväl tekniskt som affärsmässigt. I din roll som gruppchef ingår att: • Vara en närvarande ledare som aktivt coachar och stöttar gruppen • Ha medarbetaransvar för gruppens medarbetare • Leda och utveckla verksamheten och våra tjänster • Ha goda kundkontakter och se till att kontinuerligt stärka gruppens leveransförmåga • Ha ett affärs- och resultatansvar för gruppen • Aktivt arbeta med rekrytering och tillväxt • Genom regionledningen och goda samarbeten bidra till hela regionens utveckling Den vi söker - är det du? Vi söker dig med relevant utbildningsbakgrund (eftergymnasial examen) inom miljöteknik eller naturvetenskap och flerårig arbetslivserfarenhet inom miljöområdet. Du har tidigare ledarskapserfarenhet - i form av chefsansvar, ledning av projekt/uppdrag eller framträdande ledarroller inom t.ex. föreningslivet. Du har arbetat nära affären och har god affärsförståelse. Erfarenhet från konsultbranschen och tillståndsprövning är meriterande. För den här rollen söker vi dig som är en relationsskapande ledare som involverar, engagerar och utvecklar andra. Du uppfattas som lyhörd, trygg och närvarande. Du har förmågan att bygga framgångsrika team och motiveras av andras framgångar. Du är affärsmässig, har en god förmåga att kunna arbeta strategiskt och ser det som en viktig del i ledarrollen att skapa tillväxt och lönsamhet. Ansökan Sista ansökningsdag är 2025-08-17. Intervjuer och urval sker löpande med uppehåll under semesterperioden. I denna process tillämpar vi utöver intervjuer även arbetspsykologiska tester, referenstagning och bakgrundskontroll. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller. Kontakta oss Vill du höra mer om tjänsten och hur vi jobbar i gruppen och regionen? Välkommen att kontakta Regionchef Mathias Larsson på [email protected]. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Rekryteringspartner Sofie Nilsback på [email protected]. Välkommen med din ansökan! På Sweco vill vi vara en arbetsplats präglad av mångfald. Vi tror att fler perspektiv breddar vår förmåga att fortsätta nå våra mål och eftersträvar mångfald i våra rekryteringsprocesser. Sweco planerar och utformar morgondagens hållbara samhällen och städer. Med den samlade kunskapen hos våra 22 000 arkitekter, ingenjörer och andra experter arbetar vi tillsammans med våra kunder för att möjliggöra den gröna omställningen, maximera digitaliseringens potential och stärka samhällets motståndskraft. Sweco är Europas ledande konsultföretag inom arkitektur och teknik med en omsättning på cirka 31 miljarder SEK under 2024. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm. www.swecogroup.com.

16 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Industrielektriker inom högspänning med erfarenhet av ställverk
Vattenfall AB
Industrielektriker

Företagsbeskrivning Vattenfall Services Nordic AB bygger, underhåller och utvecklar energilösningar för energi- och elanläggningar. Vi utvecklar Sveriges energiinfrastruktur för att skapa en hållbar framtid där vi hittar nya innovationer som bidrar till ett fossilfritt samhälle. Vi jobbar med många olika kunder och leverantörer som innebär stora investeringar för energiomställningen. Med oss arbetar du i en samhällsviktig verksamhet och ser till allt fungerar. Tillsammans skapar vi Sveriges säkraste arbetsplats! Om rollen Vill du bli en viktig del av energiomställningen? Vattenfall Services är Sveriges ledande entreprenadbolag inom energi- och elkraftsområdet och vi utvecklar Sveriges energiinfrastruktur! Hos oss jobbar du i en framtidsbransch med stort fokus på en hållbar framtid. Vi behöver fler energihjältar och nu söker vi Industrielektriker med erfarenhet av högspänning och ställverk till vårt affärsområde Stationer Nord. Vill du vara med på resan mot ett fossilfritt liv? Tillsammans gör vi skillnad, för hela samhället. Som Industrielektriker hos oss levererar du professionella stationsunderhållstjänster i våra kunders elanläggningar som omfattar spänningsintervallet 0,4–400 kV. Arbetet inom stationsunderhåll har ett stort tekniskt innehåll där du främst kommer arbeta med: Reparationer/och installation av ställverksutrustning Apparatunderhåll Felsökning, rondningar samt kopplingar på ställverksapparater Om- och nybyggnation av anläggningar förekommer och sker på uppdrag av en projektledare. Resor samt beredskap ingår som en naturlig del i denna tjänst. När man utför sitt arbete hos oss har man alltid säkerhet, miljö och ekonomi i åtanke. Kravspecifikation Din bakgrund / Kravspecifikation I grunden har du en genomförd gymnasieutbildning inom el/elkraft eller liknande eftergymnasial utbildning. Du har en god datorvana B-körkort är krav då mycket resande sker i tjänsten (BE-körkort är meriterande). Flytande svenska i tal och skrift krävs för den här tjänsten Vi söker främst dig som är erfaren och har jobbat några år med liknande arbetsuppgifter och vill utvecklas vidare inom elbranschen, men tveka inte att ansöka även om du är nyexaminerad inom området och har ett intresse och vilja att lära dig stationsunderhåll. Vidare är du en ansvarstagande person med ett stort engagemang för dina uppdrag. Det är viktigt att du har lätt för att ta initiativ och samarbeta med kollegor och kunder. Du har ett tekniskt intresse och motiveras av att arbeta affärsmässigt i en verksamhet där du får ta ett stort ansvar för kvalité och framdrift. Ytterligare information Vi erbjuder Efter flera decennier i energibranschen vet vi att våra medarbetare är vår viktigaste och mest värdefulla tillgång. Därför erbjuder vi dig en varierande arbetsvardag med stora möjligheter till personlig och yrkesmässig utveckling. Vi är en stor och trygg arbetsgivare som ändå känns familjär där medarbetarnas säkerhet, välmående och samarbete är viktiga delar av vår företagskultur! Denna tjänst innebär ett fritt och omväxlande arbete där du får möjlighet att arbeta tillsammans med kompetenta kollegor som alla strävar mot samma mål. Hos Vattenfall Services kan du göra skillnad och tillsammans tar vi ansvar för en hållbar energiomställning, tillsammans ger vi kraft åt ett fossilfritt liv. Är du nyfiken på dina framtida kollegor? Läs mer här: Dina kollegor - Vattenfall SE  Nyfiken på att följa vår vardag? Följs oss på sociala medier! Linkedin – Vattenfall Services Nordic AB Instagram – Vattenfallservices Placeringsort: Luleå eller Jokkmokk. Ange önskad ort i din ansökan. Kontakt Vill du veta mer om tjänsten, kontakta ansvarig rekryterande chef Peter Sandman, [email protected]. För mer information kring själva rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare Renée Li, [email protected] Fackliga representanter för denna tjänst är Torbjörn Blom, Akademikerna, Magnus Tjergefors, Ledarna, Massimo Bresnik, SEKO och Christel Karlsson, Unionen. Du når alla via Vattenfalls växel, tfn 08-739 50 00 Känns detta som ett jobb för dig? Du är varmt välkommen med din ansökan senast den 17 juni. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi tar inte emot personligt brev i ansökan. Du söker snabbt och enkelt genom att svara på urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Utöver säkerhetsprövning görs drogtest. Då säkerheten för Vattenfall och dess anställda är avgörande kommer vi innan varje anställning genomföra en ”pre-employment screening”. Dessa kontroller baseras på din roll som du kommer att fylla inom Vattenfall. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könsidentitet och könsuttryck, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
24 juli 2025
Lastbilschauför
Transportspecialisten TSP AB
Lastbilsförare m.fl.

Transportspecialisten TSP AB söker ytterligare lastbilschaufförer för distribution av gods till vår verksamhet i Luleå. Arbetstid är helgfria vardagar mellan klockan 07:00-16:00. Vi söker dig som är en kompetent och serviceinriktad chaufför med kunden i fokus som delar vår strävan efter kvalitet och kundnöjdhet. Vi har bara nya lastbilar i vår fordonsflotta och är rädda om dem, varför vi söker en person som uppskattar dem och är försiktig samt varsam i sin körstil. Vi söker dig som * Har ett giltigt C körkort * Har ett giltigt YKB och giltigt förarkort * ADR-utbildning som är giltig * Behärskar svenska väl i tal och skrift * Har tillgång till egen bil

17 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025
Lastbilschauför
Transportspecialisten TSP AB
Lastbilsförare m.fl.

Transportspecialisten TSP AB söker ytterligare lastbilschaufför för främst anläggnings- och maskintransporter till vår verksamhet i Luleå. Vi söker dig som är en kompetent och serviceinriktad chaufför med kunden i fokus som delar vår strävan efter kvalitet och kundnöjdhet. Vi har bara nya lastbilar i vår fordonsflotta och är rädda om dem, varför vi söker en person som uppskattar dem och är försiktig samt varsam i sin körstil. Vi söker dig som * Har ett giltigt CE körkort * Har ett giltigt YKB och giltigt förarkort * Behärskar svenska väl i tal och skrift * Har tillgång till egen bil

17 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025
Administratör sökes till Luleå!
Academic Work Sweden AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Vi söker dig som vill arbeta i en varierande och stödjande roll med fokus på ekonomi och fakturahantering. Tjänsten är ett vikariat på ett år med start i september, då en av våra kollegor går på föräldraledighet. Du kommer att arbeta från kontoret i Luleå, där du blir en viktig kugge i ett team som tillsammans skapar struktur, kvalitet och ordning i ett högt tempo. Ansök redan idag, vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN Vill du bli en del av ett större sammanhang och bidra till några av de mest spännande byggprojekten i norra Sverige? Nu söker vi för en av våra kunders räkning en strukturerad och engagerad administratör till ett projekt i Luleå – en chans för dig som vill utvecklas inom administration i en framåtsträvande och växande bransch. Här kliver du in i ett erfaret team med stor yrkesstolthet, där du får en viktig roll i att stötta chefer och kollegor i det dagliga arbetet. Ditt fokus ligger på att hantera administrativa uppgifter och se till att rutiner och processer flyter smidigt på arbetsplatsen. Uppdraget är ett konsultuppdrag via Academic Work. Om alla parter är nöjda finns goda möjligheter till överrekrytering. Som konsult hos oss får du inte bara en fot in hos en välrenommerad aktör, du får också tillgång till vårt breda nätverk, kompetensutveckling och en konsultchef som finns med dig hela vägen. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ansvara för smidig dokumenthantering, uppföljning och kvalitetssäkring. Du håller ordning på rutinerna och ser till att inget faller mellan stolarna. * Skapa intern information och presentationer, samla in statistik och underlag samt bistå i anbudsarbete. Du är även med och planerar möten, konferenser och resor. * Vara första kontaktperson via telefon och mejl, ta emot besökare med ett varmt välkomnande och bidra till att skapa en trivsam arbetsmiljö genom att hantera inköp och praktiska behov * Sköta fakturahantering, löneskrivning och följa upp ekonomin – du har koll på siffrorna och bidrar till god struktur och planering. VI SÖKER DIG SOM - Har tidigare arbetat brett med administrativa uppgifter och är van att hantera allt från dokumentation och möteskoordinering till ekonomiuppföljning och kommunikation, gärna i en liknande roll - Uttrycker dig obehindrat på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift, och är trygg i att kommunicera med olika intressenter - Har B-körkort och är van att ta dig mellan arbetsplatser vid behov För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

17 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025
Teamledare till AVISEQ CNS Nord, Luleå
Poolia Sverige AB
Försäljnings- och marknadschefer

Är du en inspirerande ledare med passion för teknik och vil följa med på vår fortsatta viktiga resa att upprätthålla samhällskritisk infrastruktur? AVISEQ Critical Communication AB är den ledande aktören inom drift och underhåll av avancerad teknik inom luftfartsområdet. Vi gör allt från projektering till färdiga installationer. Utmanande felsökningar, reparationer och installationer är vår vardag. Vi jobbar med terminalutrustning, infrastruktur, IP-nätverk, radarutrustningar, radio- , navigationssystem och kameratornsystem. Om tjänsten Som Teamledare för CNS Nord, Luleå så erbjuds du ett utmanande och stimulerade arbete. Du kommer ha det formella personalansvaret för ca 13 medarbetare som är placerade i Luleå och i Kiruna. Vår leverans består primärt av planerat och avhjälpande underhåll av flygsäkerhetsklassad utrustning. Du kommer tillsammans med produktionsledare leda det dagliga arbetet och säkerställa att vi levererar på rätt tid och kvalité till våra kunder som är tex LFV, Swedavia, Sjöfartsverket, Polismyndigheten och regionala flygplatser. Arbete med flygsäkerhetsklassad utrustning kräver en lång utbildningsprocess där tekniker får påvisa sina teoretiska och praktiska kunskaper för en certifierad bedömare innan han/hon får sin behörighet att arbeta självständigt. På AVISEQ lägger vi stort fokus på arbetsmiljö, kvalitet och hållbarhet vilket innebär att du också har ansvar för att riktlinjer, anvisningar och säkerhetsinstruktioner efterlevs. Teamledaren rapporterar till Regionchef och ingår i regionens ledningsgrupp. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Dina arbetsuppgifter och ditt ansvar innefattar bland annat: • Personalansvar för direkt underställda • Planera och genomföra målsamtal, lönesamtal och individuella avstämningar • Coacha medarbetare att uppnå individuell utveckling och uppsatta mål • Medverka att leda och fördela det dagliga arbetet • Medverka vid planering/uppföljning/registrering och mottagning av teamets uppdrag • Medverka vid resursplanering för drift- och projektuppdrag • Ansvar för intern utbildningsplanering i ditt team • Samverkan med kundfunktioner inom ansvarsområdet • Samverkan med övriga funktioner inom CNS teamen i AVISEQ • Samverkan med övriga funktioner i AVISEQ • Främja god personalvård genom att medverka till motivation i teamet och skapa förståelse för uppdrag/affär/mål Vem är du? Du som söker har erfarenhet och kompetens som motsvarar våra förväntningar: • Van att leda och styra drift/fält verksamhet på ett strukturerat och effektivt sätt med kund och medarbetare i fokus • God sociala kompetens, där du har lätt för att kommunicera och samarbeta • God initiativförmåga för att komma framåt och ser möjligheter istället för problem • Förmåga att arbeta strukturerat och sträva efter att se ständiga förbättringar • Innehar en analytisk förmåga • Förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, med mycket goda kunskaper i svenska och engelska • Minst 3-årig gymnasiekompetens med relevant inriktning • B-körkort. Välkommen med din ansökan, gärna så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, där vi tillämpar 6 månaders provanställning. Grund för anställning är svenskt medborgarskap samt godkänd registerkontroll/säkerhetsprövning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi eftersträvar mångfald och välkomnar sökande som kan bidra till att vi uppnår detta. I denna rekrytering samarbetar AVISEQ med Poolia. Vid frågor, kontakta rekryterare Sofie Cardegren på 073-344 71 76. Om verksamheten AVISEQ verkar inom kritisk kommunikation. Vi är specialister på att erbjuda kostnadseffektiva tjänster utan att göra avkall på säkerheten. Vi övervakar, driftar och underhåller våra kunders tekniska utrustning och system, allt för att säkerställa deras kritiska verksamhet. Våra största kunder verkar inom luftfart och säkerhet vid flygtrafikcentraler, flygplatser, statliga myndigheter och företag, såväl offentliga som privata, i hela Sverige. AVISEQ har cirka 200 anställda och blev i maj 2020 en del av LFV-koncernen. Vi vill vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och att ta ett samhällsansvar!

17 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Sjuksköterska till vaccinationsuppdrag
Medcura AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Vi söker Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med vaccinationsvana till ett uppdrag i Luleå. Du bör vara flexibel och inte rädd för att ta i. Uppdraget sträcker sig initialt över juli månad med god chans till förlängning. Arbetstider dagtid, vardag och helg. Ta chansen och bli en del av Team Medcura i sommar Vad erbjuder Medcura? Välkommen till Medcura – där dina möjligheter inom vårdsektorn är gränslösa. Vi erbjuder dig en värld av valmöjligheter, från privata kliniker till offentliga vårdinrättningar, där du kan utforska ett rikt utbud av uppdrag. Oavsett om du föredrar kortare pass eller söker längre engagemang, skräddarsyr vi din arbetsupplevelse för att matcha dina ambitioner och kompetenser perfekt. Om Medcura Sedan starten 2009 har Medcura vuxit till att bli ett av de ledande bemanningsföretagen inom vårdsektorn, känt för vår höga standard och engagemang för kvalitet. Vårt uppdrag är att erbjuda flexibla och tillförlitliga bemanningslösningar, från att tillhandahålla enstaka vikarier till att bemanna hela avdelningar och specialistteam. Vi är stolta över att kunna hjälpa både privata och offentliga vårdkunder, skolor och statliga myndigheter, med vårt breda utbud av professionell vårdpersonal. Kvalifikationer Hos Medcura är vi på jakt efter dedikerade individer som trivs med att arbeta självständigt och känner sig trygga i sina yrkesroller. Vi värderar glädje, positivitet och flexibilitet högt, eftersom vi tror att dessa egenskaper är grundläggande för att skapa en givande arbetsmiljö. Om du är någon som naturligt närmar dig utmaningar med ett lösningsorienterat mindset och alltid strävar efter att ge exceptionell service, då är du precis den vi letar efter. Tillsättning Ta steget in i en värld där din karriär kan blomstra och där du gör en verklig skillnad varje dag. Vi ser fram emot att välkomna dig till Medcura, där din framtida framgång är vår passion. Din ansökan väntar – låt oss tillsammans skapa en ljusare framtid inom vårdsektorn.

17 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025