Vi söker städare till Kävlinge med omnejd

Vi söker personal till hemstäd Just nu söker vi nya kollegor till vårt team i Kävlinge med omnejd. Vi kallar oss Serviceassistenter, eftersom vårt uppdrag går ut på att hjälpa våra kunder att göra rent och fint hemma, så att de kan få tid över till att göra annat istället. Som Serviceassistent har du en viktig roll, både i vårt team och för våra kunder. Du arbetar självständigt ute hos kunderna med städtjänster som dammsugning, damning och moppning. Du jobbar både hos företag och i privata hem, alltid med samma omsorg om detaljer och det lilla extra, som visar att du är ett proffs med engagemang och yrkesstolthet. Som serviceassistent jobbar du i privata hem och hos företag med att: - Dammsuga och damma - Moppa golv och rengöra ytor - Flyttstäda - Piffa och ge kunden det där lilla extra med mera, som du får lära dig här hos oss. Vi söker dig som har en stark känsla för kvalitet och ett driv att göra kunden nöjd och glad. Att vara punktlig och noggrann är självklart för dig. Du är engagerad och positiv, och precis som vi anser du att städning är ett hantverk som blir bäst när det sköts av oss proffs. Du tycker om att arbeta självständigt, men är också en lagspelare då du ibland arbetar tillsammans med andra i teamet. Kollektivavtal och schyssta villkor - självklart HomeMaid är en drivande kraft som har lyft och byggt upp städtjänster till en professionell bransch med schyssta villkor, rimliga löner och kollektivavtal. Vi jobbar med en intern skola, HomeMaid Academy, för att alla våra medarbetare ska få utvecklas i sin yrkesroll och vi har flera olika karriärmöjligheter inom företaget. Många av våra kollegor har varit anställda hos oss länge och startade som Serviceassistenter för att därifrån gå vidare till roller som Teamledare, Områdesansvariga och Distriktschefer. Vi tror att vi är som bäst när vi jobbar tillsammans och bygger vår arbetsplats med visionen - bättre tillsammans. För att passa in i den här rollen hos oss vill vi att Du… - Förstår och pratar grundläggande svenska eller engelska - Har körkort och tillgång till egen bil (krav) - Kan arbeta flexibla arbetstider mellan klockan 7 och 17 Vi blir extra glada om du: - Tidigare har arbetat inom hemstädning eller liknande tjänster. Placering: Kävlinge med omnejd, Anställning: 50% med 6 månader provanställning Tillträde: Intervjuer sker löpande Lön: Enligt kollektivavtal Varmt välkommen med din ansökan! Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.

15 mars 2024
Sista ansökan:
1 september 2024
AFFÄRSUTVECKLANDE VD

Mikrodust är ett entreprenöriellt, gediget och fint Lundabolag, med erfaren personal och med produkter som omfattar både hård- och mjukvara. Den nyutvecklade produktplattformen AtoMik® (inkluderande en spännande Cloudlösning), som utgör ett unikt värdeerbjudande i branschen, har skapat förutsättningar för en mycket spännande expansion och tillväxtresa. Som ett led i att utnyttja tillväxtpotentialen har grundare/ägare och styrelse beslutat att vår nästa VD i första hand ska fokusera på de kommersiella och affärsutvecklande aspekterna i bolaget. Vi söker därför en framåtlutad, resultatorienterad och grundad person som förstår möjligheterna (och utmaningarna) med tekniskt avancerade produkter och som passionerat vill ta sig an vår fortsatta internationella expansion. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden  Din huvudsakliga uppgift är ett tillsammans med bolagets ledning öka försäljningen samt fortsätta utveckla erbjudande/pris/affärsmodell. Arbetet kommer framför allt att innebära:  - Affärs- och säljstrategiutveckling - expansionsstrategi och affärsmodell - växa och expandera genom partnerskap/integratörer - baserat på kundnytta vidareutveckla bolagets erbjudande och huvudprodukt AtoMik®  - vägleda kring nya produkter och tjänster med potential - Leda det dagliga arbetet inklusive ansvara för bolagets löpande förvaltning - Ansvara för bolagets budget/prognostisering och rapportera till styrelsen  Tjänsten är på heltid med placering på vårt kontor i Lund (Ideon). Med stöd från styrelsen och tillsammans med ledningsgruppen får du ansvar att ta bolaget till nästa nivå. Arbetet kräver planerat resande såväl i Sverige som internationellt (främst i norra Europa), men huvuddelen av arbetet kommer att utföras från vårt kontor. Du har personalansvar för ledningsgruppen som omfattas av sälj, ekonomi, operations, teknik och utveckling. Bolaget har ytterligare ett 15-tal kvalificerade medarbetare (merparten civilingenjörer).   Kvalifikationer och personlighet  För att kunna trivas och göra ett bra jobb är vår uppskattning att du har minst 10 års arbetslivserfarenhet där i alla fall fem av dessa varit i en säljledande position med P/L ansvar. Erfarenhet av tekniskt komplexa produkter (gärna tillverkningsnära) är ett mycket starkt önskemål. Erfarenhet av massproduktion av produkt- och elektroniktillverkning (EMS) och/eller förståelse för kundbehov inom elektronikproduktion och produktionstest är också mycket meriterande. Erfarenhet av ledningsgrupp och att leda personal (kan också i större bolag vara på affärsområdesnivå) är ett krav. Mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska är en förutsättning liksom körkort.  Utbildningsmässigt har du mest troligt en civilingenjörsutbildning vilken du toppar med ett gediget kommersiellt och strategiskt intresse.  Det är en förutsättning att du behärskar att analysera en balans- och resultaträkning, förstår sambandet däremellan och kan reagera om något inte verkar stämma.  Som person har du en stark säljådra och goda ledaregenskaper med utgångspunkten att frigöra medarbetares maximala potential. Du brinner för att utveckla och effektivisera affären och organisationen samtidigt som du har förmåga att vara rak, tydlig, beslutsam, mål- och resultatinriktad.  Vi är ett litet bolag med en entreprenöriell stämning. Det är därför helt avgörande att du uppskattar ett sådant klimat och kan se fördelarna med korta beslutsvägar, en närvarande styrelse/ägare samt engagerade och drivna kollegor. Att du är ödmjuk och prestigelös tar vi för givet! För rätt person finns goda möjligheter till delägarskap/optionsprogram. Vår ambition är att hitta en lösning som passar just dina förutsättningar. Kontakt och ansökan Vänligen bifoga CV och ett motivationsbrev, på svenska, som utifrån vad du känner till om tjänsten svarar på: ●      Varför vill du jobba som Affärsutvecklande VD? ●      Vad tror du framför allt att du kan bidra med som Affärsutvecklande VD? Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, [email protected], 070-554 03 42 eller Helena Fransson, 070-554 05 04, som hjälper oss i detta uppdrag. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: https://comcube.varbi.com/se/what:job/jobID:696365/ Vi arbetar med löpande urval. Vi tar endast emot ansökningar via denna länk! Välkommen med din ansökan! Notera! Omfattande referenstagning samt utdrag ur polismyndighetens belastningsregister kommer bli aktuellt för slutkandidat. Mikrodust är ett bolag där vi skapar förutsättningar för att testa elektronikprodukter både med och utan radiokommunikation. Bolaget, som idag är väletablerat med starka ägare, arbetar med flera ledande produktutvecklingsföretag och de tillverkningspartners (EMS:er) de anlitar. Nu har vi tagit fram nästa generation av testplattform AtoMik® som ger unika möjligheter att både växa marknadsandelar på befintlig marknad samt att expandera ytterligare internationellt. Vi har ett aggressivt tillväxtmål och goda förutsättningar att nå det. Vi är 20+ medarbetare på vårt kontor i Lund. Välkommen att läsa mer om oss på http://www.mikrodust.com

15 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Elgiganten Lund söker säljare under sommaren

En arbetsplats att utvecklas på och vara stolt över  Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Elgiganten har i dag närmare 3 800 anställda och 177 Phonehouse butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst.   Som arbetsgivare arbetar vi ständigt för att alla medarbetare ska känna sig sedda, erbjudas utvecklingsmöjligheter och vara en del i vår gemenskap. Vi värdesätter utveckling högt och det finns stora möjligheter att utvecklas och klättra internt om viljan och engagemanget finns.  Elgiganten söker Sveriges bästa sommarjobbare! Letar du efter Sveriges roligaste sommarjobb? Drömmer du om att få arbeta med fantastiska kollegor i en omväxlande miljö? Älskar du att hjälpa till? Om du svarat JA på frågorna så är det dig vi letar efter! Elgiganten Lund söker nu säljare till avdelningen Tech där vi erbjuder produkter inom Telefoni, Data, Gaming samt Ljud och Bild. Ansök redan idag så lovar vi att göra vårt bästa för att du aldrig ska vilja lämna oss igen! Arbetsuppgifter: Dagarna kommer att vara fyllda av olika arbetsuppgifter vilket kräver att du är flexibel, gillar variation och trivs med att ta stort ansvar. På Elgiganten arbetar drivna och engagerade medarbetare som brinner för kundmötet. Tillsammans med kollegorna hittar man lösningar till kundernas behov, allt för att skapa ett bemötande som berör. Vi söker därför en kollega som trivs med att arbeta självständigt vid kundkontakt men även föredrar att arbeta med kollegorna för att nå gemensamt uppsatta mål. Din bakgrund: Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet inom handel, sälj eller serviceyrken - men det är inget krav. Vi kommer att förse dig med en gedigen introduktion till vår organisation så att du har både kunskap och rätt förutsättningar för att både lyckas och trivas hos oss. Vi ser därför gärna att du är en person med ett stort engagemang och en vilja att utvecklas. Om Elgiganten: För oss i Elgiganten är Du som medarbetare tillsammans med våra kunder alltid vårt primära fokus. Den viktigaste uppgiften som butiksmedarbetare/säljare på Elgiganten är att hitta den perfekta lösningen för våra kunders frågor, utmaningar och önskemål. Vi vill att alla ska kunna ta del av den magiska världen av teknik! Vår kultur är viktig för oss på Elgiganten och i stort sett allt genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet. Vi strävar efter mångfald och välkomnar därför alla sökanden oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi tror att detta bidrar till en mer dynamisk arbetsplats där allas unika erfarenheter och kompetenser gör oss bättre. Elgiganten erbjuder dig: • En inspirerande arbetsplats med hög arbetsglädje och stark gemenskap. • Avtalsenlig lön och pension men även ett generöst bonusavtal. • God introduktion, utmaningar och även ett internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare. • Goda förmåner inom personalköp. Om ansökan: Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras av Naryn på [email protected] Ansökan På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

15 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Sommarvikariat Varuplock Ica Kvantum i Södra Sandby

Tjänsten Till sommaren söker Ica Kvantum Anderssons i Södra Sandby förstärkning till golvet. Veckorna som ska bemannas är v 25-34. De söker dig som har tidigare erfarenhet av plock på de flesta avdelningar då butiken arbetar med teamplock. Egenskaper Som person är du engagerad i det du gör och strävar alltid åt högsta kundnöjdhet. Du arbetar snabbt och effektivt. Du ser till att butikens hyllor och gavlar alltid är inspirerande och välfyllda. Du är en god lagspelare och arbetar bra i ett team. Du tar egna intiativ och är självgående. Kvalifikationer Vi söker dig som har arbetat på Ica. Du hanterar AOB, Storeoffice och Min Butik. Du har tidigare erfarenhet av plock på avdelningar som kolonial, frukt & grönt, chark/färskvaror, mejeri, frys, bröd, drycker, godis mm. Bil och körkort är ett plus. Anställning Tjänsten är på ca 35 h/v och varannan helg. Butikens öppentider är kl 06:00-22:00 Semestervikariat Lön enligt avtal Vårt urval sker löpande, skicka gärna in din ansökan snarast! Rekrytering Tjänsten avser ett semestervikariat hos vår kund där Rosénssons Bemanning & Rekrytering AB ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Rosénssons är företaget som bemannar och rekryterar utan att tumma på kvaliteten. Vi gör våra kunders vardag lite enklare. EJ ansökningar via mail eller samtal, endast via länken. Vid frågor kontakta [email protected] Vi ser framemot din ansökan!

15 mars 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Bigbox Säljledare Tech

En arbetsplats att utvecklas på och vara stolt över  Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Elgiganten har i dag närmare 3 800 anställda och 177 Phonehouse butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst.   Som arbetsgivare arbetar vi ständigt för att alla medarbetare ska känna sig sedda, erbjudas utvecklingsmöjligheter och vara en del i vår gemenskap. Vi värdesätter utveckling högt och det finns stora möjligheter att utvecklas och klättra internt om viljan och engagemanget finns.  Som Säljledare på Ljud & Bild kommer du att både att utbilda och coacha ditt team i försäljning och produktkunskap. Du arbetar med kunder och försäljning, har ett personligt säljmål och är produktspecialist. Säljledaren är en förebild för teamet i kundbemötande och försäljning. Ditt sätt att stötta och motivera dina medarbetare har direkt påverkan på produktområdets resultat. Du samarbetar tätt tillsammans med övriga Avdelnings- och Säljledare samt rapporterar till Avdelningsledare Tech. Ansvar för att coacha och träna andra Som produktspecialist ansvarar Säljledaren för att säkerställa medarbetarnas produktkunskap inom, håller egna produktutbildningar, arrangerar leverantörsutbildningar och tar fram skriftlig produktinformation. Säljledaren driver hela försäljning, dvs. rätt produkt, rätt tillbehör, rätt tjänster och rätt trygghet för kunderna. Som Säljledare har du en teamleader-roll och du skapar ett vinnande team med produktområdets säljare. Tillsammans med Avdelningsledaren motiverar, coachar och utbildar du medarbetarna att nå så bra försäljningsresultat som möjligt. Ni arbetar för teamet och skapar sammanhållning och gott samarbete i teamet. Du har lätt för att kommunicera och en vilja att hjälpa och utveckla andra. Kund- och Försäljningsansvar Säljledaren ansvarar för produktområdets kundrelationer och försäljningsresultat. Du ansvarar för att kunden ges snabb hjälp och professionell rådgivning. Säljledaren ansvarar även för att följa upp kunders feedback och kundärenden. Som Säljledare arbetar du dagligen i kundområdet tillsammans med säljarna. Du motiverar och coachar säljarna, ditt eget sälj inspirerar andra att nå sina mål. Du uppfattar, genomför och förmedlar säljstrategier och vet hur säljmetodik och försäljningsmekanismer fungerar. Du följer upp försäljnings- och marginalutveckling samt genomför kampanjer. Ansvar för hur avdelningen drivs och fungerar Du arbetar med produktområdets varuexponering, standards, ordning och attraktivitet. Du säkerställer utställning, prislappar/energidekaler, B-varor, etc i enlighet med Elgigantens driftstandard. Allt för en positiv köpupplevelse och att vara kundens förstahandsval. Verksamhetsnära ledare Elgigantens vardag präglas av nyheter och förändringar, högt tempo och möten med olika människor. Det krävs att du är flexibel och verksamhetsnära i din ledarroll. Du medverkar och agerar i avdelningens dagliga arbete eftersom det är där som den faktiska driften och det aktiva ledarskapet sker. Säljledaren ansvarar för • Motivera, coacha och träna säljare • Förebild och ansvar för köpupplevelse och kundrelationer • Försäljningsresultat för produktgruppen • Hur avdelningen drivs och fungerar Säljledarens arbetsuppgifter • Arbetsleda, Följa upp, motivera och coacha produktgruppens säljare • Utbilda och träna i försäljning och produkter • Genomföra och förmedla säljstrategier och kampanjer • Personligt säljmål, egen försäljning • Följa upp försäljnings- och marginalutveckling • Hantera feedback och kundärenden • Arbeta med varuexponering och driftstandard • Hålla dig uppdaterad och vara specialist på produktgruppen Tech-avdelningen Avdelning Tech hjälper, vägleder och säljer de produkter som bäst uppfyller kundens behov inom sektorerna tele, data, ljud & bild. Tillsammans erbjuder ni våra kunder de bästa lösningarna samt en positiv köpupplevelse som ger förutsättningar för att Elgiganten ska bli förstahandsalternativet för kunderna. Profil & Bakgrund Dina egenskaper och sätt att vara är viktigare för oss än en imponerande meritförteckning eller dokumenterad ledarerfarenhet. Du har en mogen inställning till ledarskap, en vilja att utvecklas och att göra ditt absolut bästa. Den här rollen kräver minst 2 års erfarenhet av försäljning inom retail med gott försäljningsresultat och förståelse för hur en butikskedja driver koncept och store standard. Önskvärt även erfarenhet av arbete med personlig uppföljning och coachning. Arbetsglädje Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet. De som har affärssinne, gillar att tävla och vill bidra till positiva resultat för företaget brukar trivas väl hos oss. Det är personer som gillar att utvecklas och tar sig an sina arbetsuppgifter på ett effektivt, strukturerat och noggrant sätt. Utveckling på Elgiganten Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit genom ett gott ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare med hjälp av en stor portion vanlig snällhet och sunt förnuft. Som stöd finns en stöttande varuhuschef och ett omfattande utbildningsprogram i ledarskap och personlig utveckling. Elgiganten erbjuder • Avtalsenlig lön och pension • Generöst bonusavtal • Förmåner inom friskvård och personalköp • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare • Goda karriärmöjligheter Ansökningar utvärderas löpande och hittar vi en passande Gigant kan rekryteringsprocessen gå snabbare än planerat. Frågor om tjänsten besvaras av Naryn Saeid på [email protected]. Tycker du detta låter kul? Då hoppas vi att du vill jobba hos oss! Varmt välkommen med din ansökan. Observera att vi använder oss av lämplighets- och personlighetstest i vår rekrytering. Ansökan På Elgiganten strävar vi efter mångfald och välkomnar därför alla sökande, oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund. Vi ser fram emot din ansökan! Registerna ditt CV och sök tjänsten genom att klicka på länken.

15 mars 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Professor i retorik

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens främsta lärosäten. Här finns cirka 45 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor. Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet. Notera att detta är en nedkortad version av utlysningstexten. Du finner den fullständiga versionen på Lunds universitets hemsida eller genom att klicka på "Ansök här".   Arbetsplatsbeskrivning & ämnesmiljö På det retorikvetenskapliga fältet möts forskare alltifrån språk och litteraturvetenskap till medie- och kommunikationsvetenskap och statsvetenskap. Vid Lunds universitet tillhör retoriken de humanistisk-teologiska fakulteterna. Lunds universitet är sedan 2006 stolt förvaltare av Stiftelsen Christian W. Janssons professur i retorik.  Retorikämnet omfattar utbildning från grund- till forskarutbildningsnivå. För närvarande erbjuds kurser på avancerad nivå inom ramen för masterprogrammet Språk och språkvetenskap, men en ny internationell masterutbildning i enbart retorik är under utveckling. För vidare information om våra kurser, se här. Arbetsuppgifter Som professor i retorik förväntas du leda och utveckla en forskningsmiljö som rymmer en bredd av ingångar till det retorikvetenskapliga fältet. I uppdraget ingår även ansvar för att driva den teoretiska och metodologiska utvecklingen av ämnet, på ett sätt som förenar dess olika ingångar och fördjupar det vetenskapliga samtalet dem emellan. Med detta följer ett systematiskt arbete med ansökningar om externa forskningsmedel, som kan bidra till att forskningsmiljön växer, utvecklas och internationaliseras. Särskilt prioriterat är ansvaret för att bygga upp en internationell masterutbildning och stärka och utveckla forskarutbildningen. Även att undervisa vid ämnets utbildningar samt driva utbildningarnas utveckling är mycket viktiga uppgifter. I din roll som professor förväntas du delta aktivt i institutionens dagliga verksamhet och värna ett gott samtals- och arbetsklimat. Du ska vara väl insatt, alternativt snabbt kunna sätta dig in, i det svenska högskolesystemet och finansieringslandskapet, följa samhällsutveckling av betydelse för arbetet vid institutionen, fakulteten och universitetet samt samverka med det omgivande samhället. Krav för behörighet Behörig att anställas som professor är den som har visat såväl vetenskaplig som pedagogisk skicklighet. För anställning som professor krävs högskolepedagogisk utbildning om minst fem veckor eller att motsvarande kunskaper inhämtats på annat sätt. Om särskilda skäl finns, till exempel när den sökande i sin tidigare anställning inte haft förutsättningar att inhämta sådana kunskaper, kan anställning ändå ske. Den anställde ska då genomgå högskolepedagogisk utbildning under de två första åren av anställningen, så att kravet uppnås. Ytterligare krav för anställning är: Doktorsexamen eller motsvarande vetenskaplig kompetens som är av betydelse med hänsyn till anställningens ämnesinnehåll och de arbetsuppgifter som ingår i anställningen. Dokumenterade utmärkta vetenskapliga meriter inom det retorikvetenskapliga forskningsområdet. God ledar- och samarbetsförmåga. Förmåga att kunna tala, läsa och skriva akademisk engelska. Om den som tillträder anställningen inte behärskar svenska eller annat skandinaviskt språk i tillräcklig grad för undervisning och kommunikation på arbetsplatsen upprättas en kompetensutvecklingsplan som preciserar hur den anställde ska kunna inhämta nödvändiga kunskaper och färdigheter i svenska inom en angiven tidsram. Planen utarbetas i samråd mellan anställd och närmaste chef. Bedömningsgrunder Som bedömningsgrunder vid anställning av en professor ska graden av sådan skicklighet som är ett krav för behörighet för anställning gälla. Mycket god nationell och internationell nivå som forskare, där kravet på internationell meritering ska bedömas med hänsyn till ämnesinriktningens karaktär och tradition. Mycket god pedagogisk förmåga, vilket innebär mycket god förmåga att bedriva, utveckla och leda undervisning och annan pedagogisk verksamhet på olika nivåer och med varierande undervisningsmetoder. God förmåga att handleda doktorander till doktorsexamen. God förmåga att samverka med det omgivande samhället och att informera om sin verksamhet. God förmåga i övrigt att leda och utveckla verksamhet. Dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete. Lika stor omsorg ägnas prövningen av den pedagogiska skickligheten som prövningen av den vetenskapliga skickligheten. Även personlig förmåga som är av betydelse för att fullgöra arbetsuppgifterna väl beaktas. Särskilt meriterande i fallande ordning En forskningsprofil inriktad på retorikens uttrycksformer och tillämpningar i nutiden. Mycket god erfarenhet av forskningsledning samt dokumenterad erfarenhet av att erhålla externa konkurrensutsatta forskningsmedel, inte endast för egen forskning utan även för andras forskning. Erfarenhet av handledning av doktorander. Mycket god förmåga att utveckla forskningsområdet, nationellt och internationellt. Mycket god förmåga att genomföra pedagogisk utveckling. Visad förmåga att samverka med det omgivande samhället.  Instruktioner för ansökan Ansökan ska vara utformad i enlighet med anvisningar som kan hämtas på www.ht.lu.se/om-fakulteterna/lediga-anstallningar/anvisningar-for-sokande/.  Den sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med utlysningstext och anvisningar samt att allt har inkommit till universitetet senast sista ansökningsdag genom rekryteringsportalen. Villkor Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Läs mer om att vara anställd vid Lunds universitet här: Jobba hos oss. Om Humanistiska och teologiska fakulteterna Humanistiska och teologiska fakulteterna har åtta institutioner och bedriver en stor och varierad verksamhet inom forskning och utbildning. Vi har ca 700 anställda och ca 4 000 helårsstudenter. Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

15 mars 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
QA-testare till Lund!

Är du den typen av person som helt kan grotta ner dig i tekniska utmaningar och bli helt fast i att hitta svaret på ditt problem? Älskar du dessutom att koda och kan sitta och programmera i timmar? Då låter det som att du skulle passa in i rollen som QA-testare hos vår kund i Lund! Om arbetet Vad innebär QA då? med andra ord så innebär rollen att man testar och säkrar produkternas kvalité innan de lanseras till kunderna. Din uppgift blir att tillsammans med utvecklare säkerställa kvalitén på vad som levereras. Produkterna är nyutvecklade och kan befinna sig i olika stadier av utvecklingen, där du är med i hela utvecklingsprocessen. Som testare får du vara med och anpassa produkterna efter kundens behov genom att vara med och utveckla och driva testlösningar. Rollen som testare innebär att man arbetar mycket med problemlösning så du kommer trivas i rollen om du gillar utmaningar och ser lösningar istället för problem. En erfaren QA-testare sa "Om du gillar att koda, då ska du bli testare och inte programmerare". Därför är det viktigt att du i rollen som testare tycker att det är roligt att sitta och koda mycket. Du kommer jobba i team med testare och utvecklare där ni har ett nära samarbete för att utveckla produkten. Om tekniken Du kommer arbeta på systemnivå och testa både manuellt och automatisk med både scriptade och utforskade metoder. Arbetet sker i så väl Windows- som Linuxmiljö. Du har grundläggande kunskaper inom nätverksteknik och du känner dig bekant med TCP/IP, Routing & Switching, DNS, Proxy & DHCP. Vi kräver inte att du har arbetat med testning innan men det är grymt om du har någon kunskap om det. Om dig Vi söker dig som är nyexaminerad från universitet eller högskola där du avslutat som en kandidatexamen eller högre. Exakt vilken utbildning du studerat är inte det viktigaste, men det bör vara relaterad till data & programmering till stor del. Du har ett brett tekniskt intresse vilket har bidragit till att du har en stor teknisk kompetens och en stor nyfikenhet att ständigt utvecklas och lära dig mer. Nyfikenhet & kreativitet är två egenskaper som uppmuntras då innovation är ett av företagets ledord. Eftersom man jobbar tät med sitt team så är det viktigt att du är en teamplayer. Du gillar samarbetet och lagandan och är kommunikativ. Du tvekar inte till att ta hjälp av dina kollegor eller att vara den som bidrar till att hjälpa. Om Gigget Detta är ett konsultuppdrag, eller gig som vi kallar det på Gigstep. Du blir inledningsvis anställd av Gigstep med ambitionen att det ska leda till en anställning hos kunden!

15 mars 2024
Sista ansökan:
1 september 2024
Lagermedarbetare/Operatörer till Boxon Tech i Dalby

Om Boxon Tech Sedan grunden år 2004 har vi konsekvent varit i framkant när det gäller innovation inom fordonsförpackningsindustrin. Vi är specialiserade på lösningar som förbättrar effektiviteten i leveranskedjan och betydligt minskar transport-, hanterings- och förpackningskostnader. Vår Mission: Vi är en förpackningspartner som tillför värde för våra kunder genom innovativa och hållbara lösningar. Vår Vision: Att vara det mest innovativa och hållbara förpackningsföretaget med den bästa kundupplevelsen. BoxonTech AB är ett expansivt företag i Dalby, som nu söker nya operatörer till formsprutningsfabriken. Du kommer ingå i ett arbetslag på ca 40 personer. Om tjänsten Du kommer ta hand om färdig produkt. Du packar på pall enligt instruktioner. Arbetet innebär avsyning av producerade artiklar, packning, fylla på material till maskiner. Rapportering i affärssystem samt i övrigt förekommande arbetsuppgifter. Du kommer att vara med att skapa banbrytande förpackningslösningar, skräddarsydda för att möta kundens specifika behov och utmaningar. Vårt tillvägagångssätt är systematiskt och säkerställer precision och effektivitet vid varje steg. Personliga egenskaper Som person är du noggrann och lyhörd. Du är observant och följer instruktioner. Du kan arbeta både ensam och i grupp. Du är arbetsvillig, lojal och kommer alltid i tid till ditt arbete. Du tar ditt arbete på stort allvar och är kollegial mot dina arbetskamrater. Du trivs med att arbeta i skift. Meriterande Meriterande om du är tekniskt intresserad. Har truckkort sedan tidigare. Tillgång till bil. Det går bra bussförbindelser från Malmö, Lund och Staffanstorp. Anställningsform Heltid. Arbetet sker i 3 skift. Vi erbjuder månadslön, friskvårdsbidrag och andra förmåner, tjänstepension, försäkring, en framtid i ett innovativt och expansivt företag. Tidig morgon, sen kväll samt natt ingår i de olika skiften som rullar löpande. Lön enligt avtal samt OB tillkommer. Start snarast så skicka gärna in din ansökan! Rekrytering Tjänsten avser en anställning hos vår kund där Rosénssons Bemanning AB ansvarar för rekryteringen och bemanning. EJ ansökningar via mail eller samtal, endast via länken. Vid frågor, kontakta [email protected] Vi ser framemot din ansökan!

14 mars 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Butikssäljare till Kondektor i Lund

Kondektor siktar på att bli den mest moderna och tillgängliga leverantörer av yrkeskläder i branschen. Kondektor erbjuder en oöverträfflig service, tillgänglighet och närhet till våra kunder med butiker i Lund, Malmö, Helsingborg och Ängelholm. Kondektor erbjuder arbetskläder, personlig skyddsutrustning och profilprodukter för företag i alla branscher. Målet är att fortsätta utveckla kunderbjudandet och växa geografiskt såväl som digitalt. Om tjänsten Du kommer att arbeta som butikssäljare i vår butik i Lund. Du fyller på varor och ser till att butiken är inspirerande och attraktiv, välfylld med våra produkter. Du ser även till att ge våra kunder bästa möjliga personliga service genom att hjälpa dem att få en riktigt bra kundupplevelse. I tjänsten ingår också inventeringar, inköp till butik, hantering av returer och reklamationer och andra sedvanliga arbetsuppgifter. Dina arbetsuppgifter består även av uppackning i butik, reklamationer och se till att samtliga säljytor är attraktiva. Du tar emot leveranser, stämmer av mot följesedel och ser till att inleverans hanteras korrekt i systemet. Du kommer att arbeta med profil- och arbetskläder. Upplärd sker på plats. Butiken erbjuder servicekläder med hög kvalitet, stil och bekvämlighet. I deras breda sortiment kan kunden välja mellan marknadens ledande tillverkare och hitta plagg som passar alla. Personliga egenskaper Som person är du energisk och social. Du är lyhörd och observant efter kundens önskemål. Du brinner för service och har ett gediget intresse för möten men andra människor. Du är arbetsvillig, lojal och kommer alltid i tid till ditt arbete. Du har god datorvana. Du drivs av sälj och relationsskapande. Det viktigaste för dig är att kunden lämnar butiken nöjd! Meriterande Meriterande om du har erfarenhet från sälj & service sedan tidigare Tillgång till bil/ Körkort Anställningsform Heltid. Måndag till fredag, helgfria vardagar Lön enligt överenskommelse. Start snarast. Vårt urval sker löpande, skicka gärna in din ansökan omgående! Adress: Du kommer att arbeta i vår nyaste butik på Landerigränden 6 i Lund Provanställning 6 månader Friskvård ingår Rekrytering Tjänsten avser en anställning hos vår kund där Rosénssons Bemanning & Rekrytering AB ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Rosénssons är det lokala företaget som bemannar och rekryterar utan att tumma på kvaliteten. Vi gör våra kunders vardag lite enklare! EJ ansökningar via mail eller samtal, endast via länken. Vid frågor kontakta [email protected] Vi ser framemot din ansökan!

14 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Servitör / Karaokevärd 75%

Sing Sing Karaoke på bantorget i Lund söker personal som brinner för bra feeling, tempo, karaoke och människor. SingSing Karaoke-visionen är att bli den ledande karaokekedjan i Europa och en top-of-mind-destination när du vill glömma den tråkiga vardagen, oavsett vem du är och var du bor. Att vara anställd på SingSing Karaoke innebär att du är en del av en gemenskap och ett teamupplägg där vi tillsammans utvecklar och stärker kedjan och vårt varumärke. I detta jobb är ditt engagemang för grymma gästupplevelser det absolut viktigaste för vår framgång. Vi letar efter självgående, lösningsorienterad och kommunikativa medarbetare. Vi söker en Servitör / Karaokevärd som är över 21 år och har erfarenhet från restaurang/bar med gott tempo och härlig feeling! Erfarenhet är viktigt, med din inställning och vilja att vara med och bidra till grymma gästupplevelser är det viktigaste! Då denna tjänst är på 75% är du säkra 30h/v, med uteslutande arbete på kvällar. En vanlig arbetsvecka är onsdag- lördag och sedan ledig söndag-tisdag med variation såklart. Ett varierande jobb som innebär klassisk servering, enklare bar arbete, enklare matlagning och även att styra bokningar av karaoke och visa gäster in i sin privata rum och gå igenom utrustning eller regler med dem. Denna roll innebär också ett tätt arbete med restaurangchefen och ansvar för restaurangen när hen inte är på plats. Ett stort plus om du gillar sång, dans och musikal, och har erfarenhet av den branschen. ANSTÄLLNINGSSTART: Omgående OMFATTNING: 30h/v ARBETSTIDER: enbart kvällar, oftast onsdag - lördag. Passen på vardagar är oftast - 00.30 och på helger är passen oftast - 03.30. PLATS: Lund Bantorget 6 Vi den här länken kan du söka jobben och även se de andra tjänster vi söker. Lär dig mer om Sing Sing Karaoke på https://singsingkaraoke.com/

14 mars 2024
Sista ansökan:
31 augusti 2024