Lärare till Ebersteinska gymnasiets ekonomiprogram
Norrköpings kommun
Gymnasielärare

Är du en engagerad lärare som drivs av att göra skillnad för ungdomar och hjälpa dom att nå sina mål?Bli en del av Ekonomiprogrammet på Ebersteinska!  Vilka är vi? Ebersteinska gymnasiet är en kommunal gymnasieskola med cirka 600 elever och 60 medarbetare. Vi utbildar elever på ekonomiprogrammet, försäljnings- och serviceprogrammet, naturvetenskapsprogrammet, samhällsvetenskapsprogrammet, teknikprogrammet, vård- och omsorgsprogrammet samt introduktionsprogrammet. Inom skolan finns fyra enheter där en rektor ansvarar för respektive enhet. På skolan finns nio arbetslag med uppgift att samordna och driva skolutveckling tillsammans med skolans ledningsgrupp. Vi arbetar i en skola med fina och ändamålsenliga lokaler, där engagemang, kvalitet och framsteg är våra gemensamma ledord. På Ebersteinska gymnasiet kan akademiska ambitioner kombineras med idrott på elitnivå – tack vare vår RIG-verksamhet som är en del av skolan. Hos oss finns stora möjligheter för både personlig och karriärsutveckling. Nu söker vi efter en lärare i ekonomi som vill vara med och utveckla undervisningen och ekonomiprogrammet framåt. Inför nästa läsår växer vi och blir ett tvåparallellt program – en mycket positiv och välkommen förändring. Dina arbetsuppgifter Som lärare på ekonomiprogrammet är ditt huvudsakliga uppdrag att planera och genomförs undervisning för att främja elevernas kunskapsutveckling och måluppfyllelse. Du arbetar nära rektor och kollegor i ett arbetslag för att tillsammans utveckla programmet som helhet. Du samarbetar nära med kollegor och bidrar aktivt till arbetet med att nå Ekonomiprogrammets gemensamma mål. Du arbetar språkutvecklande för att skapa tydlighet och inkludera alla elever i undervisningen. Vem är du? Du är legitimerad gymnasielärare med behörighet att undervisa i ekonomiska ämnen, gärna i kombination med juridik och matematik. Du har erfarenhet av att undervisa, är väl insatt i skolans styrdokument och har gedigna ämneskunskaper inom ekonomi. Som person är du trygg och stabil med förmågan att skapa förtroendefulla relationer till både elever, vårdnadshavare och kollegor. Du har en god pedagogisk förmåga där du anpassar din undervisning efter olika individers behov och förutsättningar. Vi ser även att du har god förståelse för hur individers bakgrund, erfarenhet och grupptillhörighet påverkar dom.  Du agerar med hela verksamhetens bästa i åtanke och är särskilt skicklig på att skapa en god lärmiljö med arbetsro och trygghet för eleverna. Du är engagerad och har en positiv inställning där du inspirerar och coachar eleverna att nå sina mål. Du planerar och organiserar dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt i enlighet med uppsatta mål. Då vi jobbar med ungdomar ser vi också att du trivs i en dynamisk miljö där allt inte alltid går som planerat och att du har förmågan att ställa om efter ändrade förutsättningar.  Tjänsten kräver att du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1 Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid Tillträdesdatum: Snarast eller enligt överenskommelse Möjlighet till distansarbete: Nej Sista ansökningsdatum: 15 augusti, urval sker löpande Kontakt: Vill du veta mer om tjänsten kontakta rektor Maria Gabro, 0738-53 15 67, [email protected] Övrig information: Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor relevanta för tjänsten. Det gör det lättare att göra en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt. KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Du som har skyddade personuppgifter ska inte skicka in din ansökan via vår hemsida. Ta en direktkontakt med rekryterande chef alternativt rekryteringsspecialist för att diskutera hur du bäst ansöker utifrån ditt skyddsbehov. Kontaktuppgifter finner du i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Drifttekniker
Nodra AB
Drifttekniker vid värme- och vattenverk

Älska vardagen. Jobba för framtiden. Vi på Nodra vill att våra kunder ska ha en bra vardag. Vi ser till att de har ett stabilt bredband, rent vatten i kranen, att avloppsvattnet renas och att avfallet tas om hand. När du jobbar på Nodra är du en av de som ser till att Norrköping verkligen fungerar, lever och växer. För att kunna göra det är det viktigt att vi som arbetar här mår bra, trivs och utvecklas i vår egen vardag. Gemensamt bidrar vi till ett smart och hållbart samhälle. Idag och i framtiden. Om tjänsten Vi söker nu en drifttekniker med placering på Borgs vattenverk. Som drifttekniker på dricksvattenproduktion ansvarar du bland annat för att Nodras dricksvattenanläggningar med tillhörande anordningar fungerar och underhålls på ett effektivt och säkert sätt. I rollen som drifttekniker hos oss kommer du huvudsakligen att arbeta med att: • Utföra kontroll, felsökning och uppföljning. • Utföra driftunderhåll, driftavstängningar och visst reparationsarbete samt maskinunderhåll. • Medverka vid framtagning av driftstrategier. • Följa upp och besikta entreprenadarbeten. • Medverka vid planering, genomförande och besiktningar av utrednings- och investeringsobjekt. • Samordna driften vid reparations- eller förebyggande underhållsåtgärder. • Rapportera in fel och driftåtgärder i drift- och underhållssystem. • Arbete i processövervakningssystem Beredskapstjänstgöring ingår i tjänsten. Om dig Du har en avslutad gymnasieutbildning med teknisk inriktning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har utbildning inom vatten och miljöteknik eller en YH-utbildning som drifttekniker. Tjänsten kräver B-körkort då våra anläggningar är förlagda runt om i kommunen. Det är även meriterande om du har erfarenhet från processövervakningssystem eller om du har arbetat inom processindustri. Du har vana från arbete eller fritid att lösa mekaniska problem. Har du kunskaper inom mekaniskt underhåll eller styr- och reglerteknik så är det meriterande. Som Drifttekniker har du många kontakter både internt och externt, och det är därför viktigt att du har en god samarbetsförmåga och är bra på att hantera kundkontakter. Du är utåtriktad, ger ett gott bemötande och kommunicerar på ett bra sätt. Du är öppen för förändring och är beredd att omvärdera och anpassa dig efter nya omständigheter och krav. Du tar ansvar för dina uppgifter och driver självständigt arbetet framåt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga kompetenser. En bra vardag på jobbet På Nodra arbetar vi aktivt för att våra medarbetare ska må bra och trivas på jobbet. Vi tror att en trevlig, öppen och hjälpsam atmosfär bidrar till ett gott resultat i arbetet. Vi satsar på friskvård och att göra saker tillsammans, både i jobbet och utanför. För oss är det självklart att jobbet ska ge goda förutsättningar till en bra balans i livet. Vi vill att alla ska känna att de har utvecklande arbetsuppgifter som bidrar till att viktiga samhällsfunktioner fungerar och till en hållbar framtid. Kontakt Har du frågor om tjänsten kontakta gruppchef Mats Kindahl, tfn. 011-15 36 71, [email protected] Facklig information får du av Roger Allen, Vision tfn. 011-15 36 18. Ansök Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde efter överenskommelse. Sista ansökningsdagen är den 10 augusti. Välkommen med din ansökan!

12 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Vikarier inom lokalvård till Sodexo på Vrinnevisjukhuset
Sodexo AB
Städare

När du vill att jobbet ska vara mer än bara ett jobb erbjuder vi variation på olika sätt. Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Hos oss får du intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Sodexo AB arbetar på uppdrag av Region Östergötland. Vår verksamhet i Östergötland innefattar vaktmästeritjänster, lokalvårdsarbete & måltid på Lasarettet i Motala och Vrinnevisjukhuset i Norrköping, måltidtjänst på Universitet i Linköping samt lokalvård på vårdcentraler i centrala Linköping med omnejd. Vi förser även Region Östergötland med material till vården från Centraldepån i Norrköping. Vi söker nu flera vikarier inom lokalvård till vår verksamhet på Vrinnevisjukhuset i Norrköping. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå i att utföra dagligt städning i vårdlokaler och annat angränsande servicearbete samt upprätthålla god kvalitet på utfört arbete. Vi lägger stor vikt på seriositet och lämplighet och det finns goda chanser för fortsatt samarbete hos oss efter sommaren om du är rätt person. Kvalifikationer: • Du skall ha genomgått gymnasieskola eller motsvarande • Erfarenhet av yrkesmässig städning eller annat servicearbete • Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift • SRY, PRYL eller motsvarande utbildning är meriterande • Körkort är meriterande men inget krav Personliga egenskaper: • God servicekänsla och kunna hantera olika möten med människor • Lyhörd för kundens behov • God samarbetsförmåga • Representativ och vara en god ambassadör för vårt företag • Noggrann, strukturerad och systematisk • Självständig och handlingskraftig • Förmåga att lyssna och kunna kommunicera budskap • Positiv attityd • Du delar våra värderingar serviceanda, laganda och utveckling Anställningsform och arbetstider Visstidsanställning. Dag och kvällstid samt helgarbete enligt rullande schema. Har du frågor kontakta arbetsledare Dilini Gamage, [email protected]. Din ansökan vill vi ha senast den 2025-07-15, Ansökan kan endast göras via vår hemsida. Observera att alla medarbetare inom Sodexo behöver genomföra en identitetsvalidering innan anställning kan påbörjas. Välkommen att söka! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juli 2025
För omgående anställning 90%

För omgående anställning!!! Vi växer – Norrköping Allstäd AB söker nya stjärnor till vårt team! Norrköping Allstäd AB är ett växande företag inom städbranschen som sätter kvalitet, pålitlighet och kundnöjdhet i första rummet. Just nu söker vi fler engagerade medarbetare som vill vara med på vår resa! Tjänsten är på 90% med möjlighet till mer för rätt person. Vi söker dig som: • Är noggrann, punktlig och ansvarsfull • Har ett öga för detaljer och brinner för att göra ett bra jobb • Kan arbeta självständigt såväl som i team • Har B-körkort • Erfarenhet av städning är ett plus – men rätt inställning är viktigast! Vi erbjuder: • Ett härligt arbetsklimat med kollegor som stöttar varandra • En tjänst på 90% med trygga anställningsvillkor • Utbildning och upplärning vid behov • Kollektivavtalsenliga villkor Vill du bli en del av Norrköping Allstäd? Skicka din ansökan till [email protected] eller ring oss på 0761 162162 för mer information. Välkommen med din ansökan – tillsammans skapar vi skinande resultat!

12 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
Health Connect 365 söker sjuksköterska!
Health Connect 365 AB
Grundutbildade sjuksköterskor

🩺 Vi söker legitimerade sjuksköterskor! Är du legitimerad sjuksköterska och söker nya utmaningar i en flexibel och meningsfull roll? Vi söker nu engagerade sjuksköterskor för uppdrag inom olika kommuner, regioner och privata vårdgivare runt om i landet. Du får möjlighet att arbeta i varierande miljöer med trygga villkor och stor frihet att påverka ditt eget schema. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag! ------------------------------------ KVALIFIKATIONER Leg. sjuksköterska Om oss Health Connect är ett bemanningsföretag med säte i Göteborg. Vi erbjuder en stor bredd av uppdrag över hela landet. När du arbetar genom Health Connect kan du förvänta dig: Konkurrenskraftig lön ISO-certfierade Resor och boende ( i de fall du önskar arbeta på annan ort är vi behjälpliga med att ordna resa och boende) Tjänstepension enligt ITP, Försäkringar Hög servicenivå av erfarna konsultchefer Konsultträffar

12 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
Arbetsledare Industri - Etablera ditt nya team
Hirely AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om tjänsten Vår kund är ett väletablerat industriföretag med egen verkstad, certifierade processer och drygt 100 engagerade medarbetare. De fortsätter växa och söker nu en Arbetsledare som vill driva projekt inom ytskydd för betong och metall – från planering till färdig leverans – och samtidigt utveckla ett starkt team. Ditt uppdrag Planera och bereda projekt ute hos kund och i verkstad (material, utrustning, resurser och arbetsmiljö). Leda och coacha cirka tio medarbetare så att projekten levereras säkert, effektivt och med hög kvalitet. Delta operativt vid behov, exempelvis vid beläggningsarbeten. Upprätta kalkyler, offerter och projektdokumentation samt ta fram faktureringsunderlag. Säkerställa rätt kompetens i teamet och ett nära samarbete med kunder under hela projektcykeln. Resor med övernattning kan förekomma. Vi tror att du har Erfarenhet av arbetsledning och kundrelationer. Bakgrund inom bygg eller betong, gärna i ledande roll. Vana vid kalkyl, offert- och fakturahantering och god datorvana. Flytande svenska i tal och skrift samt B-körkort. För att trivas tror vi att du Inspirerar, engagerar och får människor att växa. Tar ansvar och fattar egna beslut. Har starkt kundfokus och hög servicenivå. Håller huvudet kallt när tempot går upp och flera projekt pågår samtidigt. Lockas av entreprenörsanda och vill vara med och utveckla verksamheten. Vi erbjuder Stort eget ansvar i en varierad roll där du ser resultatet av ditt ledarskap. Möjlighet till personlig utveckling och vidareutbildning; kompetenslyft prioriteras högt. Säker arbetsmiljö, god sammanhållning och ett företag som satsar på att medarbetare ska må bra och ha roligt på jobbet. Arbets­tid måndag–torsdag 07.00–16.00, fredag 07.00–14.30 (ATF). Placering i Norrköping. Ansökan Låter det som nästa steg i din karriär? Skicka in CV och ett kort personligt brev så snart som möjligt – urval sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!

13 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Thai Mat söker Kock
Thai Mat i Norrköping AB
Pizzabagare m.fl.

Thai Mat är ett nystartat företag som nu söker en energisk och nyfiken kock. Detta kommer starta upp i maj-2025. Det är mat från Thailand som kommer tillagas. Om du har erfarenhet av Thai mat är det meriterande. Tjänsten innebär att du måste ta ansvar och vara noggrann, både med tillagning av mat och städning. Viktigt att du följer med regler som krävs. Tjänster innebär arbete dag och kväll. Skicka in en ansökan om du känner dig träffad!

14 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Vi söker Säkerhetsrådgivare / Säljare i Norrköping!

Är du ambitiös, social och nyfiken på att utvecklas inom försäljning? Svenska Trygghetslösningar AB erbjuder innovativa och kostnadseffektiva säkerhetslösningar med världsledande larmprodukter kända för sin pålitlighet och säkerhet. Vi söker nu drivna personer till vårt säljteam i Norrköping. Om tjänsten: Heltid: Måndag till fredag, vilket ger dig helgerna lediga och möjlighet att ha sovmorgon på vardagar. Arbetsuppgifter: Sälj våra eftertraktade säkerhetslösningar till potentiella kunder och bidra till deras trygghet. Lön: Prestationsbaserad med hög provision - inget lönetak. Vi erbjuder: Betald försäljningsutbildning: Vi ger dig alla verktyg du behöver för att lyckas. Hög provision: Tjäna bra med pengar baserat på dina prestationer, utan lönetak. Utvecklingsmöjligheter: Väx och utvecklas inom ett dynamiskt företag i en ständigt växande bransch. Trivsam arbetsmiljö: Bli en del av ett engagerat team med öppen dialog och stark gemenskap. Belöningsprogram: Delta i säljtävlingar och få chansen att vinna fantastiska priser. Förmånsbil: En sprillans ny BMW som du kan köra både privat och i tjänst. Vi söker dig som: Är öppen, positiv och nyfiken på försäljning och/eller vill utvecklas inom området. Behärskar svenska språket flytande. Är minst 18 år. Är fri från anmärkningar i polisens belastningsregister. Har en stark drivkraft och gillar att arbeta mot uppsatta mål. Har god social kompetens och trivs med kundkontakt. Skicka in din ansökan enkelt och smidigt på vår webbplats! Det tar bara några minuter att svara på några snabba frågor, och vi kommer att kontakta dig inom kort för ett första samtal. Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor om jobbet eller arbetsplatsen. Mejla oss på [email protected] och märk den "Säljare Norrköping". Vi ser fram emot att höra från dig!

14 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Informationsspecialist
Migrationsverket
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

På Migrationsverket arbetar vi med en av vår tids stora samhällsfrågor – migrationen. Totalt är vi cirka 6 000 personer här, och vi har ett ovanligt viktigt jobb! Vill du ha ett viktigt och utvecklande arbete? Vill du delta i förbättringen av Migrationsverkets informationshantering och bidra till myndighetens utvecklings- och digitaliseringsarbete? Då är det här en tjänst för dig! Vi söker informationsspecialist till Migrationsverket. Som informationsspecialist driver du arbetet med myndighetens ansvarsmodell för information och data. Du stöttar ansvarsroller med din kompetens och bidrar till att kvalitetssäkra och utveckla myndighetens informationshantering. Du bidrar med dina kunskaper även till att utveckla myndighetens utvecklingsprocesser och digitaliseringsarbetet. Informationsstyrningsenheten Du kommer att tillhöra informationsstyrningsenheten, som ansvarar dels för att stödja avdelningsdirektören i det strategiska arbetet med digitaliseringen av Migrationsverket, dels att genom informationsstyrning stödja informationsägaren i arbetet att säkerställa de analoga och digitala informationstillgångarna. Du kommer ingå i en grupp som består av olika kompetenser inom informationsstyrningsområdet, såsom datastrateg, informationsförvaltare, verksarkivarie och verksregistrator. I den här rollen kommer du bland annat att arbeta med: - Driva arbetet med att förvalta och vidareutveckla myndighetens ansvarsmodell för information och data i samarbete med andra ansvarsroller på Migrationsverket - arbeta med processorienterad informationskartläggning och informationsvärdering - i samverkan med andra specialister bistå myndigheten med metoder och verktyg för att följa upp och säkerställa myndighetens informationstillgångar, lämna förslag på såväl kvalitativa som kvantitativa mätetal kopplade till hantering av myndighetens information - Ge löpande stöd och rådgivning till ansvarsroller, bl.a. i frågor som rör informationskartläggning och värdering - Ta fram, kvalitetssäkra och genomföra utbildningar inom verksamhetsområdet - Utifrån behoven i verksamheten initiera kravställning i samverkan med informationsansvariga - tillhandahålla vägledningar samt andra relevanta stödjande dokument - Svara på remisser och enkäter inom verksamhetsområdet. Vid behov medverka vid tillsyn från tillsynsmyndighet. Vi söker dig som: Har en mycket god analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. Du är handlingskraftig och kan planera och driva såväl ditt eget arbete som andras. Du har god förmåga att uttrycka dig såväl i tal som skrift, och du kan pedagogiskt förklara komplexa frågor. Du kan snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och arbetar självständigt samtidigt som du är bra på att samarbeta och skapa goda relationer. Krav - Akademisk utbildning med inriktning juridik, systemvetenskap, arkiv- eller informationsvetenskap eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. - Goda kunskaper om regelverket som påverkar hantering av handlingar och ärenden på en myndighet, exempelvis offentlighets- och sekretesslagstiftningen, förvaltningslagen och GDPR. Meriterande - Flerårig arbetslivserfarenhet av arbetsuppgifter som rör data- och informationshantering, helst inom offentlig sektor. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras. Utifrån detta föreligger krav på svenskt medborgarskap. Upplysningar Anställningsform: tillsvidare (provanställning 6 mån kan tillämpas) Lön: vi tillämpar individuell lönesättning Placering: Norrköping, Stockholm, Göteborg eller Malmö Vill du veta mer Vill du veta mer om den aktuella rollen hittar du kontaktuppgifter till rekryterande chef nedan. Ansökan  Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 3 augusti 2025. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem. _________________________________________________________________________________________________________ Om rekryteringsprocessen För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär. Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet. Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan ”Lediga jobb och intresseanmälan” på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html För att arbeta på Migrationsverket behöver du ha rätt att vistas och arbeta i Sverige på någon av dessa grunder: svenskt medborgarskap (krav för vissa tjänster), nordiskt medborgarskap, EU-medborgarskap eller permanent uppehållstillstånd. Om du har skyddade personuppgifter, eller annan information som du själv bedömer som skyddsvärd, ska du kontakta [email protected] innan du gör din ansökan så berättar vi mer om våra säkerhetsrutiner.  https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Vart-uppdrag/Personuppgifter.html  Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Informationsspecialist med arkivariekompetens
Migrationsverket
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

På Migrationsverket arbetar vi med en av vår tids stora samhällsfrågor – migrationen. Totalt är vi cirka 6 000 personer här, och vi har ett ovanligt viktigt jobb! Vill du ha ett viktigt och utvecklande arbete? Vill du delta i förbättringen av Migrationsverkets informationshantering och bidra till myndighetens utvecklings- och digitaliseringsarbete? Då är det här en tjänst för dig! Vi söker informationsspecialist med arkivariekompetens till Migrationsverket. Som informationsspecialist driver du arbetet med myndighetens ansvarsmodell för information och data. Du stöttar ansvarsroller med din kompetens och bidrar till att kvalitetssäkra och utveckla myndighetens informationshantering. Du bidrar med dina kunskaper även till att utveckla myndighetens utvecklingsprocesser och digitaliseringsarbetet. Informationsstyrningsenheten Du kommer att tillhöra informationsstyrningsenheten, som ansvarar dels för att stödja avdelningsdirektören i det strategiska arbetet med digitaliseringen av Migrationsverket, dels att genom informationsstyrning stödja informationsägaren i arbetet att säkerställa de analoga och digitala informationstillgångarna. Du kommer ingå i en grupp som består av olika kompetenser inom informationsstyrningsområdet, såsom datastrateg, informationsförvaltare, verksarkivarie och verksregistrator. I den här rollen kommer du bland annat att arbeta med: - Driva arbetet med att förvalta och vidareutveckla myndighetens ansvarsmodell för information och data i samarbete med andra ansvarsroller på Migrationsverket - arbeta med processorienterad informationskartläggning och informationsvärdering - i samverkan med andra specialister bistå myndigheten med metoder och verktyg för att följa upp och säkerställa myndighetens informationstillgångar, lämna förslag på såväl kvalitativa som kvantitativa mätetal kopplade till hantering av myndighetens information - Ge löpande stöd och rådgivning till ansvarsroller, bl.a. i frågor som rör informationskartläggning och värdering - Ta fram, kvalitetssäkra och genomföra utbildningar inom verksamhetsområdet - Utifrån behoven i verksamheten initiera kravställning i samverkan med informationsansvariga - tillhandahålla vägledningar samt andra relevanta stödjande dokument - Svara på remisser och enkäter inom verksamhetsområdet. Vid behov medverka vid tillsyn från tillsynsmyndighet. Vi söker dig som: Har en mycket god analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. Du är handlingskraftig och kan planera och driva såväl ditt eget arbete som andras. Du har god förmåga att uttrycka dig såväl i tal som skrift, och du kan pedagogiskt förklara komplexa frågor. Du kan snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och arbetar självständigt samtidigt som du är bra på att samarbeta och skapa goda relationer. Krav - Akademisk utbildning med inriktning arkiv- eller informationsvetenskap eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. - Goda kunskaper om regelverket som påverkar hantering av handlingar och ärenden på en myndighet, exempelvis offentlighets- och sekretesslagstiftningen, förvaltningslagen och GDPR. Meriterande - Flerårig arbetslivserfarenhet av arbetsuppgifter inom arkiv- eller informationshantering, helst inom offentlig sektor. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras. Utifrån detta föreligger krav på svenskt medborgarskap. Upplysningar Anställningsform: tillsvidare (provanställning 6 mån kan tillämpas) Lön: vi tillämpar individuell lönesättning Placering: Norrköping, Stockholm, Göteborg eller Malmö Vill du veta mer Vill du veta mer om den aktuella rollen hittar du kontaktuppgifter till rekryterande chef nedan. Ansökan  Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 3 augusti 2025. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.   _________________________________________________________________________________________________________ Om rekryteringsprocessen För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär. Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet. Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan ”Lediga jobb och intresseanmälan” på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html För att arbeta på Migrationsverket behöver du ha rätt att vistas och arbeta i Sverige på någon av dessa grunder: svenskt medborgarskap (krav för vissa tjänster), nordiskt medborgarskap, EU-medborgarskap eller permanent uppehållstillstånd. Om du har skyddade personuppgifter, eller annan information som du själv bedömer som skyddsvärd, ska du kontakta [email protected] innan du gör din ansökan så berättar vi mer om våra säkerhetsrutiner.  https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Vart-uppdrag/Personuppgifter.html  Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025