Gruppledare till boendestöd, socialkontoret
Norrköpings kommun
Socialsekreterare

Sätter du individens behov i fokus och vill skapa trygghet och god social service för oss som bor i Norrköping? Då kan du vara vår nya gruppledare! Vilka är vi? Socialkontoret i Norrköpings kommun arbetar för att sätta individens behov i fokus och har alltid barns bästa i första hand. Vi strävar efter att göra det enkelt att få hjälp och våra stöd- och behandlingsinsatser håller hög kvalitet och bygger på rättssäkra bedömningar. Vi vill hitta lösningar nära individen och bidra till en positiv förändring för denne. Tillsammans vill vi skapa trygghet och god social service för oss som bor i Norrköping. Boendestöd är en verksamhet som ger stöd till personer med psykiska funktionsnedsättningar där även samsjuklighet kan förekomma. Vi är en praktisk, pedagogisk och social insats som syftar till att stärka förmågan att klara vardagen i bostaden och ute i samhället. Nu söker vi 3 gruppledare till Boendestöd som vil vara med i vårt arbete att utveckla verksamheten! Dina arbetsuppgifter Som gruppledare har du en arbetsledande funktion vilket betyder att du på olika sätt leder och handleder dina kollegor och har mandat att fatta vissa beslut på verksamhetsnära nivå. Ditt ledarskap sker i kontinuerlig dialog med enhetschef som har det övergripande ansvaret för verksamheten. Du har, tillsammans med chef, uppdrag att bedriva och utveckla verksamheten så att de insatser vi erbjuder matchar individens behov, är av god kvalitet och är i linje med vad ekonomin tillåter. Du har kontinuerlig kontakta med brukare för att följa upp och utveckla vårt erbjudna stöd och arbetssätt.  Du handleder medarbetare, utvecklar verksamheten, sköter administrativa uppgifter och hanterar vissa bemanningsfrågor. Du kommer även att delta i olika forum för samverkan. Tillsammans med enhetschefen är du verksamhetens ansikte utåt och länken mellan övriga medarbetare och enhetschef.  Vem är du? Vi söker dig som har högskoleexamen som socionom eller annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har tidigare erfarenhet av att leda kompetensutveckling- och utvecklingsarbete. Meriterande om du har erfarenhet av verksamhetsutveckling eller förändringsledning. Du har erfarenhet av socialt arbete och har kunskaper om socialtjänstlagen och verksamhetens målgrupp. Som person är du självgående och driver ditt arbete framåt på ett målinriktat sätt.Du har lätt att skapa kontakt med olika aktörer och har en god förmåga att inge förtroende i möten. Du är lyhörd och anpassar din kommunikation utefter dem du möter. Vidare är du skicklig i samarbetet med andra och bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du har lätt för att anpassa dig till förändrade förutsättningar och är flexibel i ditt arbetssätt. För att trivas i rollen är du trygg i dig själv och har förmågan att fatta kloka beslut med hänsyn till all tillgänglig information och möjliga alternativ. Eftersom arbetet kan innebära resor krävs B-körkort för manuell växellåda.  Välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 3 Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Arbetstid: Dag Möjlighet till distansarbete: Nej Sista ansökningsdatum: 10 augusti Kontakt: Enhetschef Rosalinda Özdemir, [email protected], enhetsche Julia Westergren [email protected] eller enhetschef Eva Nilsson [email protected] På grund av semestrar, har vi begränsad tillgång till vår mejl och möjlighet att svara, men återkommer så snart vi kan Övrig information: Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor relevanta för tjänsten. Det gör det lättare att göra en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt. KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Du som har skyddade personuppgifter ska inte skicka in din ansökan via vår hemsida. Ta en direktkontakt med rekryterande chef alternativt rekryteringsspecialist för att diskutera hur du bäst ansöker utifrån ditt skyddsbehov. Kontaktuppgifter finner du i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Igår
Sista ansökan:
10 augusti 2025
IT-projektledare
Rasulson Consulting AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

IT-projektledare – Konsultuppdrag i Norrköping Vi söker en erfaren och engagerad IT-projektledare för ett spännande uppdrag med fokus på digitalisering inom vård och omsorg. Uppdraget sträcker sig över ett år med möjlighet till förlängning, och innebär ett helhetsansvar för att driva och leda ett antal införandeprojekt kopplade till verksamhetskritiska system. Uppdragets innehåll: Som IT-projektledare kommer du att ha en central roll i att planera, genomföra och följa upp projekt kopplade till digitala lösningar inom vård- och omsorgsverksamhet. Du leder och samordnar flera projekt med fokus på: Införande av nytt system för digital signering och personlig assistans. Införande av systemstöd för planering, registrering och uppföljning. Delaktighet i upphandling samt införande av schemaläggningssystem. Du förväntas axla huvudansvaret för projekten och arbeta nära både beställare, användare och andra relevanta intressenter. I dina uppgifter ingår att: Formulera projektmål och tidsplaner i linje med verksamhetens behov Leda det operativa arbetet i projekten och säkerställa att uppdraget drivs framåt Föra löpande dialog med samtliga intressenter och säkerställa effektiv samordning Prioritera resurser och uppgifter i samråd med projektets intressenter Följa upp projektets framdrift samt rapportera status till beställaren Säkerställa att projektet levererar i rätt tid, till rätt kvalitet och enligt överenskommen budget Kravprofil: För att lyckas i uppdraget behöver du uppfylla följande krav: Akademisk examen inom systemvetenskap, ekonomi eller motsvarande relevant utbildning Minst fyra års dokumenterad erfarenhet av att leda IT-projekt, motsvarande minst 50 % av heltid Djup kunskap om digitalisering inom vård och omsorg Praktisk erfarenhet av offentlig upphandling, inklusive god förståelse för LOU God insikt i kommunal verksamhet och relevanta regelverk såsom SoL, HSL, LSS och Kommunallagen Förståelse för komplexa systemlandskap och deras påverkan på digitala verksamhetslösningar Erfarenhet från minst ett tidigare liknande uppdrag, där din roll och resultat tydligt kan redovisas Meriterande (bör-krav): Erfarenhet av införandeprojekt kopplade till HSL-dokumentation eller digital signering inom hälso- och sjukvård Tidigare ledarskap i projekt som rör införande av planerings- och tidrapporteringssystem inom äldreomsorg Erfarenhet av att samordna integrationer mellan olika verksamhetssystem inom vård och omsorg Omfattning och plats: Uppdraget är på heltid med start i september 2025 och pågår i minst 12 månader, med möjlighet till förlängning. Arbetet utförs i huvudsak på plats i Norrköping, i den omfattning som projektets karaktär kräver. Möjlighet till flexibel arbetsform finns enligt överenskommelse. Om Rasulson Consulting Rasulson Consulting är ett specialiserat bemannings- och rekryteringsföretag inom IT-sektorn. Vi samarbetar med ledande tech-bolag och innovativa startupföretag för att erbjuda spännande karriärmöjligheter för dig med intresse för digital utveckling. Genom vår djupa tekniska förståelse och vårt starka nätverk kan vi snabbt matcha rätt kompetenser med rätt uppdrag. Hos oss får du personlig vägledning, regelbunden återkoppling och möjligheten att ta nästa steg i din IT-karriär.

Igår
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Legitimerad Sjuksköterska Sökes i Norrköping
Omsorg & Behandling 1 AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Kollektivavtal: Vi är medlem i Tjänsteföretagens Arbetsgivarförbund genom Almega och vi har gällande kollektivavtal för branschen. Vi erbjuder dig:- Konkurrenskraftiga löner - Friskvårdsbidrag - Arbeta som underkonsult via eget bolag - Konsultchefer som har kompetens och erfarenhet inom vården - Sjuklön - Tjänstepension - Inskolning vid nytt uppdrag - Vi är rikstäckande och erbjuder dig uppdrag i hela Sverige - Flexibla arbetstider Är du intresserad så tveka inte att höra av dig till oss. Vi är här för att hjälpa just dig!

Igår
Sista ansökan:
1 juli 2025
Gör skillnad som administrativ chef hos Ragn-Sells
Framtiden i Sverige AB
Övriga administrations- och servicechefer

Är du en lyhörd ledare som skapar trygghet genom tydlig kommunikation och närvaro? Som administrativ chef på Ragn-Sells får du en viktig roll där du leder med fokus på struktur, engagemang och gemensam utveckling. Ditt ledarskap bygger på att skapa delaktighet – och just därför är din lyhördhet avgörande. Om rollen Som administrativ chef på anläggningen i Häradsudden ansvarar du för både våg- och administrativ personal – ett team om totalt sex personer. Du arbetar både operativt med administrativa uppgifter och strategiskt med att utveckla teamet och verksamheten. Under hösten 2025 implementeras ett nytt affärssystem som kommer påverka arbetssätt och rutiner. Du får en central roll i nya affärssystemet och bidrar aktivt till förändringsarbetet. Du har personal- och arbetsmiljöansvar och leder det dagliga arbetet med fokus på trivsel, struktur, effektivisering och utveckling. Vi söker dig med…•Arbetslivserfarenhet och/eller utbildning inom ledarskap •Goda kunskaper i Officepaketet •Förmågan att uttrycka dig väl på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt •Tidigare erfarenhet av administrativt arbete Meriterande: •Erfarenhet av förändrings- och förbättringsarbete •Utbildning eller erfarenhet inom logistik •Erfarenhet från industri, process- eller återvinningsverksamhet Vem är du? Du är en trygg och kommunikativ ledare som ser värdet i samarbete och kunskapsdelning. Du är strukturerad, har god förståelse för administrativa processer och trivs i en operativ roll där du får arbeta nära ditt team. Du är lösningsorienterad, har ett stort engagemang och bidrar gärna med idéer för att utveckla verksamheten. Du erbjuds•En trygg arbetsgivare med en platt organisation som erbjuder fina karriärmöjligheter. •En prestigelös arbetsmiljö med välkomnande kollegor och chefer som prioriterar din utveckling. •En organisation som värdesätter delaktighet och som uppmuntrar initiativ för verksamhetens utveckling. •En roll där du aktivt bidrar till ett bättre samhälle där hållbarhet och affärsnytta går hand i hand. •Kontorstider med möjlighet till distansarbete någon dag i veckan Om Ragn-Sells Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är drygt 1500 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Danmark, Norge och Estland. Totalt är vi över 2000 personer med en koncernomsättning på över 6,5 miljarder SEK. Sedan 2015 driver Ragn-Sells avfallsanläggningen vid Häradsudden utanför Norrköping. Under dessa år har anläggningen utvecklats till en modern kretsloppsanläggning med fokus på säker och miljöriktig hantering av bland annat askor, slam, verksamhetsavfall och förorenade jordmassor. År 2022 beviljades Häradsudden ett nytt miljötillstånd som möjliggör fortsatt expansion. Det omfattar etablering av nya deponier, ökad avfallskapacitet samt utveckling av flera nya behandlingstekniker. På anläggningen arbetar omkring 65 medarbetare, och verksamheten präglas av engagemang, samarbete och en stark känsla av delaktighet. Här får du vara med och bidra till ett mer hållbart samhälle – på riktigt. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige. Rekryteringsprocess •Urval (startar efter sista ansökningsdatum) •Telefonintervju •Intervju med Framtiden AB •Referenstagning & Personlighetstest •Intervju med Ragn-Sells Villkor Startdatum: Enligt överenskommelse Placeringsort: Häradsudden, Norrköping Arbetstider: Vardagar 7-16 (flextid) Omfattning: Heltid, tillsvidare Det här uppdraget är en direktrekrytering och du kommer bli anställd direkt av Ragn-Sells, Framtiden AB ansvarar för rekryteringen. Varmt välkommen med din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Utesäljare - Arbeta 4 dagar i veckan
VIASALES AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Gör din karriär till en äventyrsresa! OBS! Vi söker enbart heltidsanställda som kan arbeta tillsvidare! Nu söker vi fältsäljare till vårt växande säljteam. Ingen erfarenhet krävs – bara passion och vilja att lyckas! Vi arbetar med några av Sveriges största varumärken! All försäljning sker via personliga möten och varje unikt besök har aviserats till kunden i förväg. Du får utbildning, vägledning och arbetar tätt intill erfarna säljare och coacher. Utöver allt det så har vi även lyxen att arbeta med marknadens modernaste schema.. Våra fältsäljare jobbar nämligen enbart måndag till torsdag och är LEDIGA VARJE FREDAG! Att uppnå krav och budget är ingen större utmaning för våra säljare på fyra arbetsdagar, därav har vi valt att unna oss tre helgdagar istället för två. Vi söker dig som: Är myndig och talar flytande svenska. Är entusiastisk och villig att lära. Vill ha en spännande och omväxlande arbetsdag. Körkort är en fördel, men inget krav. Vi erbjuder Heltid med lediga fredagar. Attraktiva provisioner utan tak. Resande tjänst med täckta kostnader. Härlig gemenskap och samarbete. Kontinuerlig utveckling och mentorskap. Belöningar och festligheter för varje framgång. Ansök redan idag för att ta nästa steg i din karriär! För frågor, kontakta: Emmy Zachrisson - [email protected] - 076-872 31 42 Izabel Nilsson – [email protected] – 073-566 00 53

Igår
Sista ansökan:
27 juni 2025
Extra jobb för lager i Norrköping – för dig som studerar
Studentconsulting Sweden AB (Publ)
Lager- och terminalpersonal

Är du student med minst 50% studietakt och letar efter ett fysiskt, roligt och flexibelt extrajobb? Trivs du med att jobba i team och ta i när det behövs? Då kan detta lageruppdrag i Norrköping vara perfekt för dig Vi söker nu drivna och ansvarstagande studenter till vår bemanningspool för ett lager i Norrköping. Du blir en viktig del av det dagliga logistik flödet och får möjlighet att arbeta med både plock, packning och sortering. Om jobbet Arbetsuppgifterna kan vara varierande och kan bland annat bestå av: • Plock och packning • Sortering och hantering av varor • Andra förekommande lageruppgifter Arbetet sker främst under dagtid på vardagar, däremot kan även kvällspass förekomma och därför ser vi som ett stort plus om du är flexibel i din tillgänglighet. Du förväntas arbeta cirka 2-4 dagar i veckan. Du kommer att arbeta som konsult hos oss och uthyrd till vår kund. DETTA SÖKER VI Krav för tjänsten • Du studerar minst 50% eller har en annan huvudsaklig sysselsättning • Du har inga anmärkningar i belastningsregistret • Mycket goda kunskaper i Svenska Meriterande • B-körkort • Truckkort • Tidigare erfarenhet inom lager Vem är du? Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande och gillar att jobba i ett högt tempo. Du har lätt för att samarbeta, men kan också arbeta självständigt. Flexibilitet, punktlighet och en positiv inställning är egenskaper vi värderar högt. Låter det här som något för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att visa ditt intresse. Ange gärna i din ansökan hur många pass per vecka du är tillgänglig för samt när du kan börja. Välkommen in med din ansökan! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Igår
Sista ansökan:
31 juli 2025
Rekryterande konsultchef till Skill
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Personal- och HR-specialister

På Skill är människan alltid i fokus. Vi tror att när rätt personer hamnar på rätt plats kan vi förändra allt – för individer, företag och samhället i stort. Nu söker vi en rekryterande konsultchef till vårt team i Norrköping. Här får du chansen att kombinera din passion för rekrytering och personalfrågor i en roll som är både dynamisk och betydelsefull. Är du redo att utvecklas tillsammans med ett team som värdesätter samarbete, framgångar och – viktigast av allt – att ha roligt längs vägen? Om företaget På Skill kommer du in i ett växande, framåtlutat företag med en kultur och stämning som det lilla bolaget. Verksamheten genomsyras av positiv energi, stort engagemang och en vilja att driva arbetet framåt tillsammans. Skill är ett rekryterings- och bemanningsföretag som också erbjuder skräddarsydda utbildningar för löpande kompetensutveckling. Vi har en nationell närvaro med huvudkontor i Linköping, därutöver har vi kontor i Stockholm, Norrköping, Tranås, Jönköping, Göteborg, Trollhättan och Karlskrona. Idag är vi drygt 125 medarbetare internt och omkring 1000 anställda konsulter som arbetar ute hos våra kunder, vi gör även flera hundra rekryteringar direkt till kund varje år. Din nya roll – en kombination av människor och resultat Som rekryterande konsultchef är dina dagar fyllda med variation, utmaningar och meningsfulla möten. Din roll är central i att matcha rätt människor med rätt möjligheter samtidigt som du stöttar och hjälper våra konsulter utvecklas. Exempel på dina ansvarsområden: Skapa engagerande annonser, granska CV:n och hålla intervjuer Bygga ett starkt kandidatnätverk, via bland annat LinkedIn Ansvara för våra konsulter på olika kunduppdrag och vara deras trygga punkt i vardagen Coacha och utveckla våra konsulter genom kontinuerliga samtal Hantera personalärenden kopplat till arbetsrätt, arbetsmiljö och arbetsanpassning Administrativa arbetsuppgifter kopplat till ovan Bli en del av ett lösningsorienterat team, som drivs av att skapa positiva och starka relationer med våra värdefulla kandidater, konsulter och kunder. Tillsammans ansvarar teamet för att rekrytera både tjänstemän och arbetare, och du kommer att ha en viktig roll i den processen. I teamet arbetar idag 10 konsultchefer och rekryterare, flera kundansvariga säljare och en operativ chef – och vi ser fram emot att välkomna dig som en del av vårt team! Din profil Vi söker dig som har en relevant universitetsutbildning (t.ex. HR eller beteendevetenskap) och några års arbetslivserfarenhet. Du trivs i mötet med människor, är flexibel och har förmågan att strukturera och prioritera dina uppgifter – även i ett högt tempo. Meriterande: Erfarenhet inom rekrytering och/eller bemanning Erfarenhet från industri- och/eller teknikbranschen Ett starkt nätverk inom branschen För att trivas i rollen gillar du utmaningen i att vara flexibel och kommunikativ för att kunna prioritera mellan olika arbetsuppgifter, även i ett högt arbetstempo. Hos oss eftersträvar vi hög kvalitet i våra processer, därav ser vi att ett strukturerat arbetssätt faller sig naturligt för dig. Rollen bygger på daglig dialog med externa kontakter, här har du stor fördel i din förmåga att skapa och behålla goda relationer. Vi tror att den här rollen passar dig som tycker om att vara i pulsen där det händer, får en boost av mötet med människor och drivs av att teamet når sina mål. Då vi är mycket på plats ute hos våra kunden behöver du ha körkort för den här tjänsten. Du behöver också ha goda kunskaper i både svenska och engelska.  Hos oss får du mer än ett jobb Vi tror att en bra balans mellan arbete och fritid är nyckeln till hållbar framgång. Därför erbjuder vi: Flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta hemifrån delar av veckan 30 dagars semester – vi värdesätter tid för återhämtning Kompetensutveckling – vi vill att du ska växa tillsammans med oss Kollektivavtal, friskvårdsbidrag och möjlighet att arbeta ideellt på arbetstid En kultur präglad av laganda, glädje och professionalism Välkommen till en arbetsplats där vi tror på varandra, firar våra framgångar och aldrig glömmer bort att ha kul längs vägen! Ansökningsförfarande Vi ser fram emot att höra från dig! Start sker så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Sista dag för ansökan är 9/7 där urval sker löpande. För en fördomsfri rekrytering använder vi tester tidigt i processen. De kandidater som går vidare efter ett första urvalssteg kommer att bli inbjudna till tester på mejl. Har du frågor? Kontakta rekryterande chef- [email protected] eller 011-199472. Välkommen till Skill – där människor gör skillnad, varje dag!

Igår
Sista ansökan:
9 juli 2025
Personlig assistent till vår uppdragsgivare i Norrköping
Saand Assistans AB
Personliga assistenter

Vi söker dig som vill arbeta hos en man i 37-årsåldern. Som personlig assistent har du ett variationsrikt arbete där dagen kan innefatta allt från vardagliga sysslor, omsorg till att följa med på nöjen och evenemang. Arbetet innebär att du som assistent ska stödja uppdragsgivaren genom dagen. Om tjänsten: Som personlig assistent till vår uppdragsgivare är du en aktiv del av hans vardag och du stöttar honom i allt, såväl hemma som på aktiviteter. Han behöver hjälp med omfattande behov såsom personlig hygien, matning/matlagning förflyttningar, på - och avklädning samt sedvanliga hushållssysslor. Han gillar att umgås med vänner, familj samt ta en runda förbi gymmet. Om dig: Du har erfarenhet av att arbeta med personer som har liknande funktionsnedsättning eller inom andra verksamheter inom LSS. Du behöver vara glad, social, engagerad. Har du kanske ett film- och musikintresse, gillar du att umgås och hänga på stan, även träna? Du ska ha goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. Omgående start.

Igår
Sista ansökan:
25 juli 2025
Specialistläkare till radiologi
REGION ÖSTERGÖTLAND
Specialistläkare

Vill du utveckla din radiologiska kompetens inom ett eller ett par olika intresseområden och ändå kunna behålla en bred allmännradiologisk bas? I lokaler som snart kommer vara helt nyrenoverade och med toppmodern maskinpark? Då har vi tjänsten för dig! Röntgenkliniken i Norrköping är en modern röntgenklinik som är under ständig utveckling. Kliniken ingår i Diagnostikcentrum i Region Östergötland. Vid kliniken arbetar radiologer med olika subkompetenser som täcker hela det relevanta radiologiska spektrumet. Vårt erbjudande För livet framåt. Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det innebär att våga tänka nytt – och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål – att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt. Vi har ett öppet och trevligt arbetsklimat. För att möta behov av subspecialisering inom radiologin är vårt arbetssätt sedan några år organiserat huvudsakligen efter organ/kunskapsområde istället för modalitet. Denna organisation medger att vi kan organisera utbildning och kompetensutveckling för att möta framtidens behov. Samtidigt har vi behållit delar av arbetssätt som innebär att vi utvecklar och behåller en allmän radiologisk bredd som grundbult för god jourkompetens. Klinisk utveckling och kvalitet prioriteras högt på kliniken vilket bland annat innebär att du får möjlighet att delta i högkvalitativa utbildningar. Internronder hålls tre gånger i veckan med till exempel fallgenomgångar, nyheter från kollegors ansvarsområden, rapporter från kurser med mera. Som specialist erbjuds du att ha arbetsstation i hemmet för att underlätta till exempel bakjoursarbete och mobil tjänstetelefon. Det finns möjlighet att kombinera tjänsten med forskning vid intresse. Läs gärna om dina förmåner hos oss. Arbetsbeskrivning I arbetet för dig som specialistläkare på kliniken ingår sedvanligt radiologiskt arbete: att bedriva radiologisk diagnostik, basala interventioner, ordinera och prioritera remisser, kommunicera med remittenter. Handledning och utbildning av ST-läkare, studenter och personal från olika yrkeskategorier. Vi har en bred rondverksamhet med ett drygt 20-tal ronder varje vecka där vi kommunicerar med våra remittenter och utbyter kunskaper. I tjänsten ingår jour- och bakjoursverksamhet. Efter klockan 22.00 på kvällen bemannas verksamhetens primära jourfunktion av Teleconsult på distans. Arbetsgrupp Inom röntgenkliniken i Norrköping arbetar knappt 100 medarbetare varav 27 är läkare och av dem 11 ST-läkare. Arbetet i läkargruppen är organiserat huvudsakligen utifrån en organområdena neuro & huvud-hals, thorax, GI- och urogenitalradiologi, MSK samt akutradiologi, ultraljud och genomlysning/intervention inkl ERCP. Det finns radiologer med fördjupad kompetens inom samtliga områden. Om dig Vi söker dig som är legitimerad läkare med behörighet att verka i svensk sjukvård, av Socialstyrelsen godkänt specialistbevis inom radiologi. Tidigare erfarenhet inom specialistområdet är meriterande men inte ett krav. Då du arbetar i ständig dialog med patienter, anhöriga, kollegor och andra verksamheter är det ett krav att du har goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Du är prestigelös, har god samarbetsförmåga och relaterar till din omgivning på ett lyhört och smidigt sätt. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Du lägger ner stor vikt vid att leva upp till dessa samtidigt som du har förmågan att balansera mellan tid och kvalitet genom god prioritering, planering och organisering. Vidare är du trygg, stabil, och har god självinsikt. Du har gott omdöme och förmåga att vara självgående. Ansökan och anställning Ansökan ska innehålla en komplett ifylld meritsammanställning för läkare vilket du hittar här. Denna ska vidimeras. Glöm inte att även bifoga kopia på examensbevis eller legitimation. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500. Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Igår
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Polsktalande assistent till Norrköping v.31-33
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en man i 73 åldern bosatt i Norrköping har goda kunskaper i polska Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Tjänsten är ett sommarvikariat och tjänsten är på ca 65%. Tjänsten innebär arbete under dagtid, kväll och lördag. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde Schemat börjar den 28 juli och är till och med 16 augusti. Introduktion innan schema start. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Utifrån lagstiftning krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Därav behöver du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister inför en eventuell anställning. Ytterligare information kommer om du går vidare i rekryteringsprocessen. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Linette Alexandersson [email protected] 070-0012030

Igår
Sista ansökan:
13 juli 2025