NRG Agency söker efter de bästa butiksambassadörerna för Asics. Vi är ute efter säljare som har ett stort intresse för sport, gärna löpning och skor. Om kunden Asics är en japansk tillverkare av sportkläder och sportskor. De grundades 1940 och namnet är en akronym för Anima Sana In Corpore Sano som är en variant på mens sana in corpore sano, det vill säga "en sund själ i en sund kropp". Arbetsuppgifter Som butiksambassadör kommer du att: Arbeta med att sälja och visa upp skor för kunder i butik Vara ansiktet utåt för Asics Hjälpa kunder att hitta den rätta Asics skon Vara behjälplig för kunder i butik Skicka in en kortare enkät till Asics efter varje pass Din erfarenhet Erfarenhet av detaljhandeln och försäljning Van att möta människor och kunna hantera olika typer av personer Fördel om du har erfarenhet/intresse av löpning och träning över lag Personliga egenskaper: Som butiksambassadör för Asics så tror vi att du är: En universitetsstudent Flexibel och lättsam Social och framåt med egen initiativförmåga Intresserad av rörelse och sport. Arbetstider Lördag (6 timmars skift) Söndag (6 timmars skift) Period Start: 16 augusti Slut: 21 september Utbildning: 6e augusti. Arbetet sker under 6 helger. Övrigt: Du blir anställd av NRG Sweden och representerar Asics i en Stadium butik. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Planerad start i butik är 16 augusti, men dessförinnan sker introduktion och utbildning. Om du har några frågor om tjänsten, vänligen kontakta Ella Seger på [email protected] Om oss NRG är brand activation-byrån som tar ditt varumärke till nästa nivå. Vi är din självklara partner för effektiva försäljnings- och marknadsföringsstrategier. Med fokus på sömlösa omnichannel-kampanjer, särskilt inom retail, ser vi till att ert varumärke når era kunder vid varje avgörande kontaktpunkt i deras köpresa - oavsett om det är i butiken, på bussen eller i soffan. Med nästan 30 års erfarenhet vet vi vikten av att kombinera kreativitet, funktionalitet och effektivitet. Vår expertis inom både varumärkesbyggande och kommersiell strategi gör att vi kan skapa skräddarsydda lösningar som stärker ditt varumärkes synlighet och levererar verkliga affärsresultat. I en digital värld som ständigt förändras, där kvalitet och innovation är avgörande, hjälper vi dig att ligga steget före. Oavsett om du lanserar en ny kampanj, bygger långsiktig kundlojalitet eller förstärker ditt team med specialistkompetens, erbjuder vi verktygen och strategierna du behöver för att lyckas.
Chaufför av Farligt Avfall Norrköping Söker du ett meningsfullt arbete där du kan bidra till en hållbar framtid? Söker du ett meningsfullt arbete där du kan bidra till en hållbar framtid? Nu har du chansen att bli en del av Renall – ett ledande miljöserviceföretag som arbetar för att skapa en cirkulär ekonomi och en renare värld. Just nu söker vi en chaufför till Farligt Avfall i vår verksamhet i Norrköping. Vill du vara med i vårt växande företag och göra skillnad? Då kan detta vara jobbet för dig! I rollen som chaufför av farligt avfall kommer du att utföra inventering, insamling och transport enligt gällande regelverk och säkerhetsnormer samt säkerställa att rätt dokumentering finns för rapportering till Naturvårdsverket. Rollen är omväxlande då även andra typer av körningar kommer att utföras med ditt fordon. Som chaufför hos Renall har du en viktig roll i att leverera högkvalitativa tjänster till våra kunder. Ditt arbete bidrar direkt till en mer hållbar och renare miljö. Du kommer att köra en större bakgavelbil och arbeta i ett team där ansvar, kvalitet och service står i fokus. Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande och har ett genuint intresse för miljö och hållbarhet. Du trivs med att arbeta självständigt men är samtidigt en lagspelare som bidrar till ett positivt arbetsklimat. För att lyckas i rollen ser vi att du har: C-körkort (CE-behörighet är meriterande) Giltigt YKB Inneha ADR Grund God svenska i tal och skrift Tidigare erfarenhet av lastbilskörning och hantering av Farligt avfall Renall är ett miljöserviceföretag som erbjuder avfalls- och Renall är ett miljöserviceföretag som erbjuder avfalls- och återvinningslösningar, miljökonsulttjänster, kranbil- och transporttjänster, slamsugning, högtrycks-spolning, fastighetsjour, och kommunala entreprenader. Vårt erbjudande är stort och brett men en sak förenar; vår vilja att arbeta hållbart. Hållbarhet är det som leder oss, i vår strävan att vara branschens hållbaraste helhetsleverantör. Vi värdesätter våra medarbetares utveckling och erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du har möjlighet att växa och utvecklas. Vill du bli en del av vårt team på Renall och bidra till vår fortsatta framgång? Varmt välkommen med din ansökan! Är du intresserad? Skicka din ansökan till [email protected] och märk mailet med Ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig! team på Renall och bidra till vår fortsatta framgång? Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker ekonomiassistenter, löneadministratörer- och specialister samt redovisningsekonomer för kommande uppdrag i Östergötland. Vi arbetar både med konsultuppdrag och direktrekryteringar inom ekonomi, detta styrs av våra kunders behov. Våra kunder är inom både den privata och offentliga sektorn och i varierande storlek. Genom att skicka in din intresseanmälan via denna annons öppnar du dina dörrar för nya och spännande utmaningar, välkommen till vårt nätverk! Skicka in ditt CV redan idag, när det dyker upp ett uppdrag som passar din profil så kontaktar vi dig. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Arbetsuppgifterna varierar efter kundens behov men vanligt förekommande önskemål på kunskap är följande: - Stötta befintlig ekonomiavdelning - Bankbetalningar - Granskning och ankomstregistrering - Hantera leverantörsreskontra - Hantera kundreskontra - Kreditprövningar - Inkassohantering och påminnelser - Löpande bokföring - Lönehantering Notera att detta är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Då detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande uppdrag vet vi inte i förtid vilka exakta arbetsuppgifter tjänsten innehåller. Vem är du? Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, från universitet/högskola eller YH-utbildning. Du har antingen lång erfarenhet av yrkesroller inom ekonomi eller så har du precis påbörjat din karriär. Viktigt är att du vill bygga vidare på din kompetens och skaffa mer erfarenhet hos någon av våra kunder. Goda kunskaper i Excel är alltid en stark merit. Det är dessutom starkt meriterande om du har erfarenhet av ett eller flera ekonomisystem. För att passa i de flesta roller inom ekonomi bör du vara analytisk, strukturerad och ansvarstagande. Du bör dessutom vara kommunikativ och serviceinriktad. Våra kunder efterfrågar varierande erfarenhet och specialisering, därav är det av stor vikt att du är tydlig kring dina tidigare erfarenheter, kompetenser och ambitioner i ditt CV. Då vi arbetar i ett stort geografiskt område önskar vi att du i din ansökan anger vilken ort du är intresserad av! Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Är du pensionär, studerande eller har du ett annat jobb vid sidan av? Just nu söker vi en serviceinriktad leveransmottaggare- kanske är det just dig vi söker! Om tjänsten • Timanställning (konsultuppdrag via Lernia Bemanning) • Dagtid, måndag, onsdag och torsdag klockan 10:00-12:00 • Norrköping Arbetstider och dagar kan eventuellt justeras beroende på säsong, vi ser därav gärna att du är flexibel och kan arbeta om schemat möjligtvis behövs ändras. Arbetsuppgifterna omfattar bland annat mottagande av ny leverans, uppackning av varor och vidare leverans av produkter till specifik avdelning. På arbetsplatsen kan du stöta på gäster och kunder med frågor. Vi ser därför gärna att du är serviceinriktad och tycker om kundbemötande. Om dig • Annan huvudsaklig sysselsättning om minst 50% såsom studier, annat deltidsarbete eller pension. • Goda kunskaper i svenska, tal och skrift. • B-Körkort & tillgång till bil Vi ser att du som söker är en person som är lojal, flexibel, engagerad och samtidigt genuint intresserad och tycker om att arbeta. Du är en person som är noggrann och har ett öga för kvalité samtidigt som du är social samt har respekt för din omgivning och medmänniskor. Du är en person som trivs att arbeta i taktat flöde och har inga problem med att arbeta i ett högt arbetstempo. Som en av oss Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som ansvarar för ditt uppdrag, stöttar och utvecklar dig i din yrkesroll och ser till att du trivs på din arbetsplats. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Om du har några frågor eller funderingar, vänligen kontakta oss via e-post på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Vi välkomnar särskilt dig som är pensionär att söka tjänsten, men alla ansökningar är av intresse.
Är du en skicklig kommunikatör med erfarenhet av både strategiskt och operativt kommunikationsarbete? Vill du bidra till samhällsutveckling genom att arbeta i några av Sveriges mest spännande infrastrukturprojekt? Då kan detta vara rätt uppdrag för dig! Vi på Poolia söker nu en till tre kommunikationsspecialister för ett konsultuppdrag hos en av Sveriges största myndigheter. Uppdraget omfattar kommunikation kopplad till stora projekt inom infrastruktur och samhällsutveckling – en roll där du får arbeta med hela kedjan av kommunikationsinsatser, från strategi till genomförande och uppföljning. Om tjänsten • Ort: Jönköping, Norrköping, Göteborg eller Malmö • Omfattning: Heltid, 100 % • Startdatum: 2025-08-06 • Uppdragets längd: Till 2026-02-06, med möjlighet till förlängning • Anställningsform: Konsultuppdrag via Poolia • Resor inom uppdraget förekommer, cirka en till två gånger i månaden • Möjlighet till distansarbete enligt överenskommelse (upp till 40 %) Dina arbetsuppgifter i huvudsak Du kommer att ingå i ett kompetent kommunikationsteam med ansvar för att planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser inom såväl större projekt som löpande underhålls- och investeringsåtgärder. Rollen innebär ett brett samarbete med både interna och externa intressenter, där målet är att skapa förståelse, bygga förtroende och utveckla myndighetens relationer med omvärlden. Exempel på arbetsuppgifter: • Planering och produktion av kommunikationsaktiviteter i olika kanaler (interna och externa) • Budskapsformulering och innehållsanpassning • Deltagande i och planering av event såsom samråd • Identifiering av kommunikativa risker och möjligheter • Kommunikationsrådgivning och samverkan med olika aktörer • Publicering i webb- och sociala mediekanaler • Produktion av rörligt material Vem är du? Kvalifikationer (obligatoriska): • Minst 180 hp inom medie- och kommunikationsvetenskap • Minst 5 års arbetslivserfarenhet av liknande kommunikationsarbete • Minst 3 års erfarenhet (de senaste 5 åren) av både strategiskt och operativt kommunikationsarbete • Erfarenhet av analys, planering, produktion och uppföljning av kommunikationsinsatser • Erfarenhet av att skriva målgruppsanpassat innehåll med mycket god språkbehandling • Kunskaper i varumärkesbyggande, klarspråk och digital kommunikation • Goda kunskaper i MS Office och redigeringsverktyg (t.ex. InDesign, Photoshop) • Erfarenhet av webbpubliceringsverktyg (exempelvis Sitevision eller Optimizely) • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift • B-körkort Övriga önskvärda erfarenheter (mervärden): • Kommunikationsarbete inom samhällsbyggnadsfrågor • Erfarenhet från offentligt styrd verksamhet eller annan stor organisation • Samverkan med andra aktörer inom kommunikation • Erfarenhet av press- och mediefrågor • Produktion av rörligt material för webb och sociala medier Vi söker dig som är trygg i rollen som kommunikationsspecialist, van vid att arbeta självständigt och ta initiativ. Du är relationsskapande, rådgivande och har ett gott omdöme i kommunikativa frågor. Du har både förmågan och viljan att leverera högkvalitativa insatser – både ensam och tillsammans med andra. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med ett tydligt och uppdaterat CV där du anger uppdragstider (ÅÅ-MM) och markerar relevanta erfarenheter. Referensuppdrag kommer att begäras i processen. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten? Tveka inte att kontakta oss! Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Är du elektriker med minst 3 års erfarenhet och vill ha en arbetsplats med schyssta anställningsvillkor, härliga kollegor och en arbetsmiljö där du kan vara dig själv? Just nu söker vi en erfaren och självgående elektriker till vår kund i Norrköping. Arbetsuppgifter Som elektriker hos vår kund får man ett varierande arbete och utför arbetsuppgifter inom allt ifrån installation och felsökning, reparation, till underhåll och ombyggnationer. Du jobbar med ett sammansvetsat gäng, där ni tillsammans utför arbetsuppgifterna som tar teamet i mål. Vi har kollektivavtal med SEF och ger våra anställda schyssta arbetsvillkor och möjligheter att utvecklas. Arbetet är på heltid, dagtid. Tillträde enligt ÖK. Vem söker vi? Vi söker dig som är elektriker och har minst 3 års erfarenhet inom yrket och som är sugen på att ta nästa steg, till ett företag som lägger stor kraft på att vidareutveckla dig! Utöver din tidigare yrkesbakgrund ser vi att du är en social person, med en positiv inställning till ditt yrke och som inte är rädd för att hugga i där det behövs. Du trivs både med att jobba på egen hand och tillsammans med andra. För att arbetet ska fungera väl ser vi också att du är flexibel, självgående och målmedveten. Vi lägger också stor vikt vid att du är en lagspelare. -B Körkort Anser du att du är som klippt och skuren för jobbet? Skicka ditt CV och personligt brev till oss där du talar om varför just du passar för den här tjänsten till: [email protected]. Vi arbetar med löpande urval så skicka din ansökan så fort som möjligt. Ange referens Elektriker - Norrköping i ditt mail. Om oss Boost är ett rekrytering & bemanningsföretag inom installationsbranschen. Med 16 års erfarenhet från branschen har vi de bästa möjligheterna för dig som arbetssökande att hitta nästa utmaning inom installationsbranschen. Vi på Boost Technical Power tror på mångfald och jobbar alltid med fördomsfri rekrytering, schyssta anställningsvillkor och är självklart kollektivanslutna. Vår verksamhet finns där du finns oavsett geografi. Vi ser fram emot din ansökan!
Är du min nästa assistent och vår nästa kollega? Vill du tillhöra en assistentgrupp som tillsammans arbetar för att sätta guldkant på vår kunds tillvaro? Vi på Vår Omtanke söker nu flera personliga assistenter som vill arbeta med vår kund i Norrköping! I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Ingår i arbetsuppgifterna; Dagliga hushållssysslor, hygien, förflyttningar, matning, med andra ord allt som en person behöver i sin vardag. (inkl läkarkontakter, mediciner, handling osv...), viss administrativa uppgifter. Trivs att vara hemma. Kunden tycker om att se på TV med sin fru, tränar hemma flera gånger i veckan. Tycker om att titta på sport. Social Meriterande om Du kan prata finska Vem är du? Du är en ärlig och pålitlig person som genuint tycker om att arbeta och du äger förmågan att kunna skapa en harmonisk atmosfär omkring dig. Du bör ha stor empati, ha tålamod samt kunna sätta dig in i en annan människas situation och vara mycket lyhörd. Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent eller har annan erfarenhet som kan vara likvärdig. Som person har du en god social förmåga, ser till hela kundens behov, är noggrann och ansvarstagande samt har ett gott bemötande. Fullt vaccinerad, Rökfri under arbetstid, god svenska, ansvarsfull, initiativrik, ser behov - ligga steget före. Både män och kvinnor är välkomna att söka tjänsten. Krav är att du är vaccinerad mot Covid-19 samt inte har något i belastningsregistret. Uppvisa utdrag ur belastningsregistret. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Vad får du? Friskvård, utbildning och introduktion.arbetsledare arvode Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Just nu söker vi en assistent samt dig som vill arbeta extra vid behov, finns ev möjlighet till en mindre fast schema rad. Dag, kväll och helgpass. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Omgående Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Vår Omtanke. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!
Juneporten är en nätauktionsplattform där företag och privatpersoner kan sälja fordon och maskiner via auktion. Vi är en snabbväxande aktör som värdesätter flexibilitet och kundfokus. Hos oss blir du en del av en ambitiös och positiv arbetsmiljö där sälj och affärer står i centrum. Om rollen Som Regional Försäljningschef har du en avgörande roll i att säkerställa att vårt säljteam presterar på topp. Ditt främsta fokus är att coacha, motivera och följa upp säljarnas arbete för att optimera försäljningen. Du har daglig kontakt med teamet, både på plats och ute i fält, och arbetar hands-on för att säkerställa att säljmålen uppnås. Du är en närvarande ledare som inspirerar genom aktiv uppföljning, tydliga mål och en strukturerad försäljningsprocess. Med din erfarenhet av försäljning och affärsutveckling driver du både teamets och företagets tillväxt framåt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Följa upp och coacha säljarna i deras dagliga arbete, både digitalt och på plats. • Säkerställa att säljmålen nås genom tydliga KPI:er och regelbunden uppföljning. • Motivera och utveckla säljarna genom feedback, utbildning och individuella utvecklingsplaner. • Aktivt delta i säljprocessen genom kundbesök, affärsutveckling och upphandlingar. • Implementera och förbättra försäljningsstrategier baserade på analys och marknadsinsikter. • Rekrytera och onboarda nya säljare. Vem är du? Vi söker dig som är en driven och handlingskraftig försäljningschef med starkt affärssinne och en passion för att utveckla säljare. Du trivs med att vara ute i fält, nära kunderna och teamet, och har en förmåga att skapa engagemang och resultat genom tydlig styrning och uppföljning. Vi ser att du har: • Erfarenhet av att leda och motivera säljteam, gärna inom B2B-försäljning. • Starkt track record inom försäljning och resultatstyrning. • Erfarenhet av att sätta och följa upp försäljningsmål genom datadrivna analyser. • Förmåga att skapa en stark säljkultur genom närvarande och coachande ledarskap. • God förståelse för CRM-system och strukturerad försäljningsuppföljning. • B-körkort (då resor ingår i tjänsten). • Möjlighet till övernattningar på annan ort. Vi erbjuder dig: • En dynamisk och expansiv arbetsmiljö där du får stor påverkan. • En konkurrenskraftig lön med prestationsbaserade incitament. • Tjänstebil och moderna digitala verktyg. • Hälsovårdsförmåner och tjänstepension. • Möjligheten att bygga och forma ett starkt säljteam
Vi söker dig som har erfarenhet som montör och/eller servicetekniker och brinner för träning och hälsa. Har du dessutom erfarenhet från träningsbranschen är det ett plus. Vi erbjuder dig en roll med stor potential att utveckla dig själv och att arbeta med ett engagerat team som tillsammans strävar mot samma mål. Friskvård är en del av vårt DNA – vi tränar regelbundet tillsammans. Om tjänsten I rollen som servicetekniker kommer du att självständigt och i team skapa attraktiva träningsmiljöer ute hos kunder runt om i Sverige genom installation och service av träningsutrustning. Du kommer även att sköta en del lagerarbete på lagret i Norrköping. I din roll får du jobba med ett brett produktsortiment från starka varumärken som ligger i framkant inom både kvalitet och utveckling. Det lanseras ständigt nya produkter på marknaden och det är viktigt att du är intresserad och håller dig uppdaterad på vad som sker i branschen. Våra kunder är i huvudsak kommersiella gym, företag, hotell, bostadsrättsföreningar och offentlig sektor. Din roll är en vital del av företagets leveranskedja. Effektivitet och en stor portion ansvarskänsla är viktigt för att lyckas med uppgiften. Du arbetar nära vår övriga organisation och förstår vikten av samarbete. Dina arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer innefatta både montering, service och reparationer av våra träningsprodukter och lagerhantering. Då våra kunder finns utspridda runt om i Sverige behöver du tycka om att köra bil. Att hålla ordning och reda är A och O för dig. Vad vi söker Vi förväntar oss att du: Är en team-player av rang med stark “vi” känsla – “Starkare tillsammans” är dina ledord. – Är självgående, tekniskt lagd och backar inte för att ta i. – Har ett gott ordningssinne och brinner för kvalitetssäkring. – Är engagerad och behjälplig inom teamet och i mötet med våra kunder. Kvalifikationer och erfarenhet: – Dokumenterad erfarenhet av montering och servicearbete. – B-körkort – Tekniskt lagd med praktisk erfarenhet – Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. – Meriterande är vana att arbeta i lagersystem och transportadministrativa system. Anställningsform: Tillsvidare, sex månaders provanställning tillämpas. Lön: Fast med möjlighet till provision. Start: Omgående. Om Pokayoke Pokayoke är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av.
På Migrationsverket arbetar vi med en av vår tids stora samhällsfrågor – migrationen. Totalt är vi cirka 6 000 personer här, och vi har ett ovanligt viktigt jobb! Migrationsverket är beredskapsmyndighet och lyder under förordningen (2022:524) om statliga myndigheters beredskap. Det innebär ett särskilt ansvar att förebygga, motstå och hantera störningar och påfrestningar inom myndighetens verksamhetsområde. Migrationsverket har ett särskilt ansvar för att planera och vidta förmågehöjande åtgärder inför fredstida kriser såväl som inför höjd beredskap. Vi söker beredskapssamordnare till Säkerhetsavdelningen med placering i Norrköping. Vi erbjuder ett stimulerande och ansvarsfullt arbete med stor möjlighet till personlig utveckling för dig med utbildning och/eller erfarenhet inom krisberedskap och frågor som rör totalförsvar. Du kommer arbeta i nära samarbete med beredskapsexperter och även säkerhetssamordnare. Säkerhetsavdelningen ansvarar för säkerhets- och beredskapsfrågor, här arbetar specialister inom säkerhetsskydd, verksamhetsskydd samt krisberedskap och civilt försvar. Säkerhetsavdelningen befinner sig i en utvecklingsfas och vi söker nu dig som vill bidra till att ytterligare utveckla och expandera vårt arbete med krisberedskap och totalförsvar. Du kommer att arbeta i en miljö med komplexa hotbilder, IT-miljöer och tekniska system med höga krav på säkerhet och tillgänglighet samt projekt som har stor påverkan på Migrationsverkets verksamhet och vår samverkan med andra myndigheter. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som beredskapssamordnare kommer du att arbeta med frågor som rör Migrationsverkets krisberedskapsansvar och totalförsvarsarbete. Du kommer att arbeta direkt mot en region eller en avdelning och förväntas planera, delta i och driva arbetsgrupper och projekt. Du kommer framförallt att arbeta inom områden som rör kontinuitetshantering, krigsorganisation, risk och sårbarhetsanalys samt utbildning och övning. I arbetet förekommer handläggning av remisser såväl interna som externa. Du kommer arbeta i gruppen för krisberedskap och totalförsvar samt samverka med andra myndigheter såsom MSB, länsstyrelser och andra organisationer varför arbetet kan innebära resor inom hela landet. Beredskapstjänstgöring kan bli aktuellt. Personliga kompetenser Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga, har lätt för att skapa relationer och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du bygger nätverk och underhåller relationer. Vidare arbetar du strukturerat och tar själv självständigt ansvar för dina uppgifter. Du har mod att ta egna initiativ och agera efter din egen övertygelse inom ramen för fattade beslut, verksamhetsplan och mål. Du är även en utmärkt representant för säkerhetsavdelningen i både interna och externa sammanhang, och kan bygga goda relationer både inom och utom myndigheten. Kvalifikationer Krav - Akademisk utbildning med inriktning mot säkerhet, risk- och krishantering eller annan utbildning i kombination med för befattningen relevant erfarenhet. - Kunskap inom befintlig lagstiftning inom krisberedskaps- och totalförsvarsområdet. - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. - Svenskt medborgarskap. Meriter - Kunskap om och erfarenhet av arbete med projekt, gärna inom krisberedskaps- och totalförsvarsområdet. - Kunskap om och erfarenhet av att planera och genomföra övningar och utbildningar. - Erfarenhet av samverkan med andra myndigheter eller organisationer inom säkerhetsområdet. - Erfarenhet av att leda grupper och arbeta med stabsmetodik och krisorganisation. - Erfarenhet av arbete med handläggning av säkerhets- och krisberedskapsfrågor. - Kunskap om säkerhetsskyddslagstiftning. - Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet. Upplysningar Anställningsform: tillsvidare med inledande 6 månader provanställning. Arbetstider: kontorsarbetstid alt. förtroendearbetstid. Vi tillämpar individuell lönesättning. Placering: Norrköping Tillträde: enligt överenskommelse. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras. Utifrån detta föreligger krav på svenskt medborgarskap. Anställningen förutsätter en godkänd säkerhetsprövning. Vill du veta mer? Vill du veta mer om den aktuella rollen och säkerhetsavdelningen är du välkommen att kontakta Fredrik Vilhelmsson, enhetschef, 010-203 2748. Ansökan Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 2 juni 2025. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem. _________________________________________________________________________________________________________ Om rekryteringsprocessen För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär. Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet. Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan ”Lediga jobb och intresseanmälan” på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html För att arbeta på Migrationsverket behöver du ha rätt att vistas och arbeta i Sverige på någon av dessa grunder: svenskt medborgarskap (krav för vissa tjänster), nordiskt medborgarskap, EU-medborgarskap eller permanent uppehållstillstånd. Om du har skyddade personuppgifter, eller annan information som du själv bedömer som skyddsvärd, ska du kontakta [email protected] innan du gör din ansökan så berättar vi mer om våra säkerhetsrutiner. https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Vart-uppdrag/Personuppgifter.html Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Välj ett jobb för att visa detaljer