Pizzabagare
Olympiakos AB
Pizzabagare m.fl.

Vi på Verona behöver en pizzabagare till vårat team. Du måste ha erfarenhet inom yrket och kunna arbeta i grupp

10 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Värderingsman Auktionshus
Handelslagret Sweden AB
Övriga servicearbetare

Handelslagret Sweden AB söker ytterligare en värderingsman – med bred roll och öga för helheten Vi växer och söker nu en ytterligare medarbetare till Handelslagret Sweden AB i rollen som värderingsman – en tjänst som skiljer sig något från traditionellt värderingsarbete. Hos oss handlar det inte bara om att värdera enskilda föremål – utan om att förstå hela uppdragets omfattning. Du kommer att arbeta både med värdering av lösöre inför auktion och med att kalkylera helhetsinsatser i samband med bostadstömningar. Arbetet innefattar även återkommande hembesök hos kunder för att räkna på uppdrag, telefonkontakt, samt daglig personlig kontakt med människor i olika livssituationer. Du kommer även att arbeta aktivt med att katalogisera och skriva in föremål till våra nätauktioner via www.auctionet.com, vilket kräver god noggrannhet och viss datorvana. Det ställer krav på social kompetens, lyhördhet, tydlig kommunikation samt att du är strukturerad och organiserad i ditt arbetssätt. Vi erbjuder helhetslösningar som omfattar försäljning, flytt, tömning, återbruk och återvinning. För att få en bättre förståelse för hur vi jobbar och vilka tjänster vi erbjuder – besök gärna www.handelslagret.se. 🔍 Vi söker dig som: Har erfarenhet eller god kunskap om antikviteter, konst, design eller allmängods – alternativt ett starkt intresse och en god grundförståelse. Är socialt skicklig, trivs med kundkontakt – både personligt och via telefon. Klarar av att självständigt bedöma både enskilda objekt och hela hem inför uppdrag. Är organiserad, strukturerad och ansvarstagande i ditt arbete. Är flexibel, nyfiken och van att ta egna initiativ. ➕ Meriterande (men ej krav): Tidigare erfarenhet från värdering eller arbete på auktionshus. God förståelse för föremålsvärden, den aktuella auktionsmarknaden och andrahandsvärden. B-körkort. 📩 Så ansöker du: Ansökan sker endast via e-post till: [email protected] Bifoga CV, personligt brev och en aktuell bild. Observera att vi inte tar emot telefonförfrågningar eller andra kontaktvägar. Endast kandidater som är aktuella för intervju kommer att kontaktas. 📍 Placering: Sandviken ⏰ Tillträde: Enligt överenskommelse 🕐 Rekryteringen sker löpande, men vi har inte bråttom – vi söker rätt person, inte nödvändigtvis den första. Välkommen till Handelslagret Sweden AB

10 dagar sedan
Sista ansökan:
30 september 2025
Flyttkarl / Dödsbotömningar
Handelslagret Sweden AB
Ramppersonal, flyttkarlar och varupåfyllare m.fl.

Handelslagret Sweden AB fortsätter att växa – nu söker vi en ny medarbetare till vårt team inom fältarbete, med fokus på tömningar och flyttjänster i Gästrikland med omnejd. Vi är ett etablerat företag inom auktionstjänster, flytt, tömning och återbruk – och nu satsar vi ytterligare på vår verksamhet i regionen. Därför söker vi dig som är redo för ett fysiskt krävande jobb i högt tempo och som vill vara en del av ett sammansvetsat team. 🛠️ Om tjänsten: Du kommer dagligen att arbeta med: Flyttuppdrag och tömningar av bostäder Sortering, lyft och hantering av möbler och lösöre Lastning, återvinning och återbruk Kringuppgifter på lager 🔍 Vi söker dig som: Trivs med fysiskt arbete och har god fysisk uthållighet Är självgående, nyfiken och har en naturlig fallenhet för att lösa problem Har hög arbetsmoral, gillar att jobba i team och håller ett jämnt och högt arbetstempo Vill utvecklas och ta ansvar – visar du framfötterna finns goda möjligheter att växa med oss ✅ Krav: B-körkort ➕ Meriterande men ej krav: Tidigare erfarenhet från flyttbranschen Arbete i liknande logistik- eller serviceyrken Vi erbjuder en varierad vardag med stor frihet under ansvar, ett starkt och drivet team – och möjligheten att utvecklas inom företaget för dig som visar vilja och engagemang. 📍 Utgångspunkt: Sandviken ⏰ Tillträde: Slutet av augusti Välkommen att bli en del av Handelslagret Sweden AB – med allt under ett och samma tak! Så här ansöker du: Ansökan sker endast via e-post till: 📧 [email protected] Skicka med: CV Personligt brev Ett aktuellt foto Vi tar enbart emot ansökningar digitalt. Observera att vi inte hanterar spontanbesök, telefonsamtal eller andra kontaktvägar i samband med rekryteringen. Viktigt att veta: På grund av det stora antalet ansökningar har vi inte möjlighet att återkoppla till alla sökande. Vi kontaktar enbart de kandidater som är aktuella för intervju. När tjänsten är tillsatt tas annonsen bort. Tack för ditt intresse för att arbeta med oss

10 dagar sedan
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Elevassistent åk 3, Jernvallsskolan
Sandvikens kommun
Elevassistenter m.fl.

I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre. Som anställd på Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Därför är det viktigt för oss att du trivs på ditt arbete och att du känner att din arbetsinsats är värdefull för samhället. Vi tror att vägen för att nå dit är att alla, oavsett om man är chef eller medarbetare, ska sträva efter att göra varandra bättre. För det bästa arbetet gör vi tillsammans. Genom helhetssyn, samverkan, dialog och genom att dra nytta av varandras olikheter. Som arbetsgivare och medarbetare arbetar vi tillsammans för ett långsiktigt och hållbart arbetsliv. Det i sin tur ger en framgångsrik och utvecklande kommun. När vi gör varandra bättre – gör vi Sandvikens kommun bättre! I Sandvikens kommunala grundskolor gör vi varandra bättre! Vi arbetar med ett systematiskt kvalitetsarbete med höga förväntningar på alla. Du som medarbetare har en nyckelroll. Med kompetens och engagemang arbetar vi tillsammans för att varje elev ska nå sina mål och känna trygghet och glädje i skolan. Sandvikens kommun har en lång tradition av satsning på IT och varje elev har sin egen dator. Vi ser digital kompetens som ett redskap för skapande, kommunikation och samarbete. Hos oss får du som medarbetare tillgång till: - egen arbetsdator - digital lärplattform . digitala stödsystem för systematiskt kvalitetsarbete - möjlighet till semesterväxling till fler semesterdagar (vid semestertjänst) - friskvårdsbidrag - Pulsen, en av Sveriges bästa personalföreningar Dessutom får du ta del av ett strukturerat förvaltningsgemensamt värdegrundsarbete och du får arbeta i en lagom stor kommun där du är delaktig i besluten. Vi söker nu en elevassistent till elev i åk 3 på Jernvallsskolan inför höstterminen 2025. Jernvallsskolan ligger i södra Sandviken, granne med Arena Jernvallen och Göransson Arena där skolan har sin  idrottsverksamhet. Skolan ligger nära Storsjön och använder sig av den närheten i undervisningen. ARBETSUPPGIFTER Som elevassistent ansvarar du för eleven under skoltid och under fritidstid. Du planerar tillsammans med läraren och anpassar undervisningen så att eleven tar till sig kunskap efter förmåga. Du ingår i ett arbetslag vilket innebär både självständigt arbete såväl som samarbete med lärare, fritidslärare, speciallärare och specialpedagog. KVALIFIKATIONER Låter elevassistenttjänsten intressant? Vi söker dig som känner igen dig i följande: • Du har någon form av erfarenhet att arbeta med elever med NPF-diagnoser. • Du är förtrogen med skolans uppdrag och styrdokument. • Du har förmågan att utgå ifrån varje elevs behov och förutsättningar. • Du är en tydlig ledare och en vuxen förebild. • Du har lätt för att samarbeta, skapa relationer, och vara tydlig i dialog med elever, vårdnadshavare och kollegor. • Du är positiv och ser möjligheter istället för hinder. • Du har god digital kompetens. Goda kunskaper i svenska språket, både muntligt och skriftligt. Vi tar stor hänsyn till personlig lämplighet och din erfarenhet. Intervjuer kommer att ske fortlöpande. ÖVRIGT Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna våra sidor Arbete & karriär under sandviken.se Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb

11 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Backbeatbolaget söker medarbetare till ungdomsprojekt!
Konstfrämjandet Gävleborg
Inspicienter och scriptor m.fl.

Backbeatbolaget söker medarbetare till ungdomsprojekt! Vill du vara med och utveckla Backbeatbolagets verksamhet som främjar kreativitet och kulturella utbyten? Backbeatbolaget söker en passionerad och engagerad assistent för att medverka vid kreativa ungdomsaktiviteter och skapa en dynamisk mötesplats för unga på Kulturhuset Kungen i Sandviken. Om projektet Backbeatbolaget driver ungdomsprojektet Kreativa Labbet - med målet att skapa en långsiktigt hållbar kulturell mötesplats för unga. Vi inspireras av DIY-kulturen och arbetar med konst, musik och film i fokus. Projektet består av två delar: öppna kreativa träffar (Kreativa Labbet) för unga varje onsdag samt mentorsprogram med professionella kulturutövare som mentorer. Anställningen omfattar 20 procent med start 1 september 2025 och sträcker sig till december 2025. Kvälls- och helgarbete förekommer. Arbetsuppgifter Som medarbetare i projektet kommer du att ha en mångsidig roll med både praktiska och sociala uppgifter. Du kommer i dialog med arbetsgruppen att: Assistera projektets koordinator i planering och genomförande. Delta aktivt vid Kreativa Labbet och mentorskapsträffarna i huset under vardagskvällar och helger. Stötta och peppa deltagare i deras skapande. Arbeta praktiskt i huset med till exempel att möblera om, sätta upp gardiner, laga enklare inredning och hålla ordning i lokalen. Ta ansvar för lokalvård i samband med aktiviteter. Arbeta under konserter och evenemang. Skapa innehåll till projektets sociala medier (Instagram, TikTok, Facebook). Observera att tjänsten är fysiskt krävande och innebär mycket praktiskt arbete. Kvalifikationer Vi söker dig som: Är över 18 år. Har ett intresse för kultur och ungas delaktighet. Gillar att jobba praktiskt. Är initiativtagande, flexibel och har lätt för att samarbeta. Har förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar. Det är meriterande om du har: Erfarenhet från föreningsliv eller ideellt engagemang. Tidigare varit med och arrangerat till exempel festivaler, spelningar och utställningar. Arbetat inom kultur- eller ungdomsverksamhet. Körkort är bra att ha, men inte ett krav. Vi erbjuder Möjlighet att arbeta i en kreativ och dynamisk miljö Chansen att utvecklas tillsammans med etablerade kulturutövare En viktig roll i att bygga en ny kulturell plattform för unga i Sandviken Ansökan Skicka in din ansökan via Google Forms: https://forms.gle/qXfaLegvBHAo9fgi7. Sista ansökningsdag: 31 juli 2025 Vid frågor kontakta: [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig och att tillsammans skapa magi på Backbeatbolaget!

11 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Kvalitetsutvecklare till Utvecklingsenheten
Sandvikens kommun
Planerare och utredare m.fl.

Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar fem verksamhetsområden. Dessa är ordinärt boende, särskilt boende, LSS och socialpsykiatri, HSL och korttidsboenden samt ledningsstöd. Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg ska bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare. Utvecklings- och systemförvaltarenheten är en del av verksamhetsområdet Ledningsstöd och omfattar utredare, verksamhetsutvecklare, kvalitetsutvecklare och systemförvaltare. Enheten arbetar i nära samarbete med ledningsgruppen för att driva och stödja utvecklingsarbetet inom förvaltningen. Målet är att säkerställa att vi kan möta framtidens utmaningar inom vård och omsorg genom effektiva arbetsmetoder och innovativa tekniska lösningar. Vi erbjuder dig bland annat dessa personalförmåner - semesterväxling - årsarbetstid - friskvårdsbidrag - hälsofrämjande aktiviteter - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen ARBETSUPPGIFTER Omsorgsförvaltningen söker en Kvalitetsutvecklare. I dina arbetsuppgifter ingår att ta fram metoder och rutiner för att säkra kvaliteten inom förvaltningen. Du förväntas leda processer framåt samt ge handledning och stöd i utvecklingsarbetet utifrån aktuell forskning och lagrum. Du kommer att bidra med att ta fram och arbeta enligt beslutade åtgärdsplaner, arbeta med uppföljning kopplat till verksamhetens ledningssystem och verksamhetsplan, t ex avseende målstyrning, myndigheters krav, nationella och egna undersökningar, göra analyser och beskriva processer. I arbetsuppgifterna ingår även arbete med t ex informationsmaterial och intranät. Du kommer att arbete med stödjande system för planering, uppföljning och analys. Vi står inför stora förändringar med bland annat ökande volymer och målgrupper med alltmer komplexa hjälpbehov samt ny teknik. Vi måste tänka nytt och arbeta långsiktigt med utveckling av kärnverksamheten, med den enskilde individen i fokus. Arbetet är både utmanande och stimulerande och det finns utrymme att samspela med olika funktioner. Du får använda din kreativitet och vara lösningsfokuserad. Du är med och bidrar till att omvandla politikens vilja till en hållbar förvaltning. Här får du chansen att jobba med strategiska utvecklingsfrågor på förvaltningsövergripande nivå på uppdrag av nämnd och förvaltningsledning. Du bidrar till omvärldsbevakning kopplat till vård och omsorg och bidrar på så sätt till att verksamheten bedrivs med god kvalitet. Tjänsten kräver att du har förmåga att samarbeta med olika funktioner både internt och externt. Vi kommer även koppla på DSS (dataskyddssamordnare) uppdraget till funktionen. DSS-uppdraget delas med några fler medarbetare i förvaltningen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning och erfarenhet för uppdraget. Du har ett stort intresse för frågorna samt en god pedagogisk förmåga. Du har förmåga att arbeta självständigt med utvecklingsfrågor och omvärldsbevakning, samtidigt som du kan samarbeta i grupp med kollegor, samverkansparter m fl. Som person är du strukturerad, noggrann, engagerande och motiverande. Du har lätt för att lära dig nya saker, uttrycker dig väl i tal och skrift samt har en drivkraft att göra skillnad. Vi erbjuder dig ett spännande, omväxlande och utmanande arbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Personlig assistent i Sandviken

OP Assistans söker dig som vill jobba som personlig assistent till några av våra kunder i Sandviken. Att vara personlig assistent är mer än bara ett jobb – det är att göra skillnad för människor som behöver det. På OP har vi ägnat oss helhjärtat åt assistans sedan 1998. Med över 20 års erfarenhet har vi byggt upp en kunskap och förståelse som gör skillnad i vardagen – både för våra kunder och för våra assistenter. Vi ser våra assistenter som vår viktigaste resurs. Därför har vi skapat en organisation som stöttar dig som assistent i ditt arbete. Och som ger dig rätt förutsättningar för att trivas och utvecklas. De flesta av våra chefer har själva börjat som personliga assistenter. De vet vad jobbet innebär – på riktigt. Du som blir en del av OP får både stöd, vägledning och en arbetsplats där du blir sedd och uppskattad. Arbetsuppgifter Arbetet sker i och utanför kundens hem, med fullt fokus på kundens behov. Som assistent arbetar du för att skapa trygghet och bidra till god livskvalitet. Detta innebär att arbetet kan se olika ut beroende på vem du jobbar hos. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är: - Stötta vid personlig omvårdnad - Assistera vid hushållssysslor - Följa med på aktiviteter utanför hemmet. - Stöd vid kommunikation Vem är du? Vi söker dig som har hjärtat på rätt plats. Du som vill jobba med människor.  Det är meriterande om du har erfarenhet av personlig assistans, eller annat vårdrelaterat arbete. Sedan finns det ett antal krav för att få jobba hos varje enskild kund. Hos vissa kunder krävs till exempel körkort och tillgång till egen bil. Men hos andra behövs det inte. Vi gör en matchning för att se om du skulle kunna passa hos någon av våra kunder, utifrån kundens kravprofil. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Våra kunder har assistans dygnet runt. Därför är det viktigt att du kan arbeta olika typer av arbetspass. Dygn med väntetid är vanligt förekommande. Men även dag- kväll och nattpass kan vara aktuellt.  Våra kunder önskar att du börjar som timvikarie, för att ni ska få en chans att lära känna varandra. Hos vissa kunder kan det, för rätt person, i framtiden bli aktuellt med en schemarad. Vi erbjuder: En trygg anställning med kollektivavtal – vi följer det kollektivavtal som finns mellan Vårdföretagarna och Kommunal. Avtalsförsäkringar – du omfattas av en rad avtalsförsäkringar som exempelvis ersättning vid olycksfall, avtalspension, trygghetsförsäkring vid arbetsskada samt grupplivförsäkring. Friskvårdsbidrag på 2 500 kr per år – vi vill att du ska må bra även utanför jobbet. Utbildningar – du får en grundlig introduktion och möjlighet att delta i flera utbildningar som gör dig trygg i din roll, bland annat: - Team Olivias Assistentutbildning - Ergonomi- och förflyttningsutbildning - Hjärt-lungräddning __________ Personlig assistans ska kännas trygg, respektfull och enkel – som en självklar del av livet där kunden har kontrollen. På OP har vi arbetat för att skapa en sådan assistans sedan 1998. Genom noggrannhet, engagemang och ett systematiskt arbetssätt ser vi till att kundens assistans fungerar på riktigt. Eftersom vi är ett mindre bolag bygger vi nära och långsiktiga relationer. Många av våra chefer har själva arbetat som personliga assistenter och har en djup förståelse för yrket. Vi vet vad som krävs för att assistansen ska fungera i vardagen – inte bara i teorin. Trots att vi är små, har vi tillgång till stöd och resurser från vår större koncern, Team Olivia. Det innebär att vi kan ge dig den personliga servicen du behöver, samtidigt som vi har tryggheten och stabiliteten från en större organisation. OP Assistans har idag 55 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum.   Välkommen med din ansökan!

12 dagar sedan
Sista ansökan:
10 december 2025
Enhetschef LSS
Sandvikens kommun
Chefer inom äldreomsorg

I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre. Som anställd på Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Därför är det viktigt för oss att du trivs på ditt arbete och att du känner att din arbetsinsats är värdefull för samhället. Vi tror att vägen för att nå dit är att alla, oavsett om man är chef eller medarbetare, ska sträva efter att göra varandra bättre. För det bästa arbetet gör vi tillsammans. Genom helhetssyn, samverkan, dialog och genom att dra nytta av varandras olikheter. Som arbetsgivare och medarbetare arbetar vi tillsammans för ett långsiktigt och hållbart arbetsliv. Det i sin tur ger en framgångsrik och utvecklande kommun. När vi gör varandra bättre – gör vi Sandvikens kommun bättre! Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar fem verksamhetsområden. Dessa är ordinärt boende, särskilt boende, LSS och socialpsykiatri, HSL och korttidsboenden samt ledningsstöd. Ledningsgruppen för verksamhetsområdet LSS/Socialpsykiatri utökas nu med en enhetschef - välkommen med din ansökan! Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner - semesterväxling - årsarbetstid - friskvårdsbidrag - hälsofrämjande aktiviteter - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef har du resultatansvar för verksamhet, medarbetare och ekonomi. Du ansvarar för att leda, samverka och utveckla verksamheten inom givna ramar och för att nå uppsatta mål. Det är av stor vikt att du har förmåga att skapa ett gott samarbete genom tillit och engagemang. Vi förväntar oss att du kan coacha och leda förändring och utveckling inom din enhet. I samverkan med andra professioner arbetar vi tillsammans för att ge en god vård och omsorg för våra kommuninvånare. Du kommer med ditt engagemang och din kreativitet tillsammans med medarbetare skapa en meningsfull vardag för våra omsorgstagare. Du är ansvarig för gruppbostäder och för ett antal omsorgstagare med personlig assistans i ordinärt boende. Du kommer att ingå i ett team bestående av enhetschefer som har ansvar för verkställighet av bostad med särskild service, boendestöd, daglig verksamhet och personlig assistans enligt LSS i Omsorgsförvaltningen. Teamen har ett gott arbetsklimat och arbetar nära tillsammans. Känner du att detta låter som en verksamhet du vill vara en del av? I så fall är du varmt välkommen att söka till oss. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har för uppdraget lämplig högskoleutbildning och erfarenhet inom området funktionsnedsättning. Du har kunskap och erfarenhet inom ekonomi, personaladministration, IT och är väl förtrogen med de lagar och föreskrifter som styr verksamheten. Det är meriterande att du har ledarerfarenhet och att du har erfarenhet av att arbeta med människor. Du har lätt för att samarbeta, är självständig, flexibel och trivs med varierande arbetsuppgifter samt har en god förmåga att prioritera och organisera dina arbetsuppgifter. Du har förmåga att skapa delaktighet och en kreativ och öppen dialog. Genom ditt engagemang får du med dig och lyfter dina medarbetare och motiverar dem att arbeta utifrån verksamhetens och den enskildes behov. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav. ÖVRIGT I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Boendestödjare Smassens väg 47
Sandvikens kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre. Som anställd på Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Därför är det viktigt för oss att du trivs på ditt arbete och att du känner att din arbetsinsats är värdefull för samhället. Vi tror att vägen för att nå dit är att alla, oavsett om man är chef eller medarbetare, ska sträva efter att göra varandra bättre. För det bästa arbetet gör vi tillsammans. Genom helhetssyn, samverkan, dialog och genom att dra nytta av varandras olikheter. Som arbetsgivare och medarbetare arbetar vi tillsammans för ett långsiktigt och hållbart arbetsliv. Det i sin tur ger en framgångsrik och utvecklande kommun. När vi gör varandra bättre – gör vi Sandvikens kommun bättre! Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar fem verksamhetsområden. Dessa är ordinärt boende, särskilt boende, LSS och socialpsykiatri, HSL och korttidsboenden samt ledningsstöd. Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner - semesterväxling - årsarbetstid - friskvårdsbidrag - hälsofrämjande aktiviteter - extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år - personal- och fritidsföreningen Pulsen ARBETSUPPGIFTER I arbetet ingår det att arbeta på gruppboendet enligt SOL samt att arbeta som boendestödjare ute i samhället. På gruppboendet bor det 12 personer med olika psykiska funktionsnedsättningar, som behöver hjälp och stöd i vardagen. När du arbetar ute i boendestöd jobbar vi utifrån handläggarnas beslut. I boendestöd är det fokus på att öva, träna och lära, där målet är att brukaren ska bli så självständig som möjligt. För att klara av rollen som boendestödjare behöver du vara lugn och väldigt trygg i din arbetsroll. Du behöver ha god planeringsförmåga, vara flexibel, lösningsfokuserad, kunna ha många bollar i luften samtidigt och en god fysik. Har en positiv grundsyn och ett starkt engagemang för människor. Arbetet ställer stora krav på lyhördhet. KVALIFIKATIONER Du är undersköterska (skyddad yrkestitel). Men du kan även ha utbildning som mentalskötare, socionom, beteendevetare, vård- och stödsamordnare, behandlingspedagog eller annan likvärdig eller relevant utbildning. Du har erfarenhet av att arbeta med personer med psykiatriproblematik och kan hantera att arbeta med personer med självskadebeteenden. Du har förmåga att skapa förtroende, inge trygghet och är stabil. Du ser möjligheter och tror på människans förmåga att utvecklas, vilket bygger på att du har en stor portion tålamod. Du har en god förmåga att strukturera upp arbetet, är kreativ och visar eget ansvar. Arbetet bygger på att du kan arbeta lösningsfokuserat och med god samarbetsförmåga både mot brukare, kollegor och alla externa kontakter. För dokumentation använder kommunen datorbaserat stödsystem och ser därför att du har god datorvana och att du kan behärska det svenska språket väl i tal och skrift. Giltigt körkort B krävs. Grundkunskaper i CM/RACT och ESL är meriterande. ÖVRIGT I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Fritidslärare åk 3, Jernvallsskolan
Sandvikens kommun
Fritidspedagoger

I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre. Som anställd på Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. Därför är det viktigt för oss att du trivs på ditt arbete och att du känner att din arbetsinsats är värdefull för samhället. Vi tror att vägen för att nå dit är att alla, oavsett om man är chef eller medarbetare, ska sträva efter att göra varandra bättre. För det bästa arbetet gör vi tillsammans. Genom helhetssyn, samverkan, dialog och genom att dra nytta av varandras olikheter. Som arbetsgivare och medarbetare arbetar vi tillsammans för ett långsiktigt och hållbart arbetsliv. Det i sin tur ger en framgångsrik och utvecklande kommun. När vi gör varandra bättre – gör vi Sandvikens kommun bättre! I Sandvikens kommunala grundskolor gör vi varandra bättre! Vi arbetar med ett systematiskt kvalitetsarbete med höga förväntningar på alla. Du som medarbetare har en nyckelroll. Med kompetens och engagemang arbetar vi tillsammans för att varje elev ska nå sina mål och känna trygghet och glädje i skolan. Sandvikens kommun har en lång tradition av satsning på IT och varje elev har sin egen dator. Vi ser digital kompetens som ett redskap för skapande, kommunikation och samarbete. Hos oss får du som medarbetare tillgång till: - egen arbetsdator - digital lärplattform . digitala stödsystem för systematiskt kvalitetsarbete - möjlighet till semesterväxling till fler semesterdagar (vid semestertjänst) - friskvårdsbidrag - Pulsen, en av Sveriges bästa personalföreningar Dessutom får du ta del av ett strukturerat förvaltningsgemensamt värdegrundsarbete och du får arbeta i en lagom stor kommun där du är delaktig i besluten. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en fritidslärare till Jernvallsskolan åk 3 Jernvallsskolan ligger i södra Sandviken, granne med Arena Jernvallen och Göransson Arena där skolan har sin idrottsverksamhet. Skolan ligger nära Storsjön och använder sig av den närheten i undervisningen Som fritidslärare ansvarar du tillsammans med arbetslaget för planeringen av verksamheten och genomförande av undervisningen i fritidshemmet åk 3. Tjänsten innebär även arbete som resurs i klass utifrån behov och din ämneskompetens. Du ingår i ett arbetslag vilket innebär både självständigt arbete såväl som samarbete med andra lärare, fritidslärare och specialpedagog. KVALIFIKATIONER Låter tjänsten intressant? Vi söker dig som känner igen dig i följande: Du har fritidslärarexamen med legitimation. Du är väl förtrogen med skolans uppdrag och styrdokument. Du har förmågan att utgå ifrån varje elevs behov och förutsättningar. Du är en tydlig ledare och en vuxen förebild. Du har lätt för att samarbeta, skapa relationer, och vara tydlig i dialog med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du är positiv och ser möjligheter istället för hinder. Du har god digital kompetens. Goda kunskaper i svenska språket, både muntligt och skriftligt. Vi tar stor hänsyn till personlig lämplighet och din erfarenhet. Intervjuer kommer att ske fortlöpande. ÖVRIGT Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna våra sidor Arbete & karriär under sandviken.se Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb

13 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025