Information om arbetsplatsen Hälsan Vasa är en enhet för primärvårdsrehabilitering i Södertälje. Vi har lång erfarenhet av att bedriva rehab. Nu utökar vi vårt hemrehabteam och undrar om du vill vara med? I personalstyrkan finns det fysioterapeuter, arbetsterapeuter, receptionister, dietister och kiropraktorer. Alla har god erfarenhet av primärvård och en positiv inställning till att samarbeta interprofessionellt. Tillsammans arbetar vi för en kvalitativ vård och ett gott omhändertagande av våra patienter. Samtidigt har vi roligt på jobbet! Hos oss finns en möjlighet att till stor del själv styra sina arbetstider. Vi lägger stor vikt vid att upprätthålla en god psykosocial och fysisk arbetsmiljö. Vi har friskvårdsbidrag och möjlighet finns att träna på mottagningens gym. Arbetsuppgifter Huvudsakliga arbetsuppgifterna ligger inom hemrehabiliteringen. Du har till uppgift att hjälpa patienter med träning och hjälpmedel i hemmet. Ofta åker vi i team tillsammans med arbetsterapeut. Journalskrivning sker i TakeCare. Handledning av studenter kan ingå i uppdraget. Det finns även möjlighet att kombinera med arbete på mottagningen. Kvalifikationer Legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast. Vi söker dig som har intresse av att arbeta med hemrehabilitering. Vidareutbildning och erfarenhet är meriterande. Vi söker i första hand någon som har erfarenhet av att göra hembesök i någon form. B-körkort är ett krav. Vi har ett väl inarbetat mentorskap för att säkerställa bästa möjliga introduktion. Personliga egenskaper Du är positiv, flexibel och tar initiativ. Du är en bra lagspelare och trivs med att samarbeta med kollegor. Du har ett gott bemötande och ett mångkulturellt kunnande. Stor hänsyn tas till personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan! Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas. Är du sökande och har frågor eller funderingar kring denna tjänst, tveka inte att höra av dig! Skulle du vilja söka tjänsten via mejl går det bra att skicka CV och personligt brev till [email protected]. Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Vi är inte heller intresserade av att hyra personal, tack. Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.
Scania is undergoing a transformation from being a leading supplier of trucks, buses, and engines to providing complete and sustainable transport solutions. Together with TRATON and our sister brands MAN, Volkswagen Truck & Bus, and International, we are working to shape the future of mobility with innovative and environmentally conscious solutions. Our values – customer first, respect, team spirit, responsibility, and elimination of waste – are at the heart of everything we do. Together, we are at the forefront of creating a sustainable future. Job Responsibilities We are looking for an experienced group manager to lead Shopfloor IT systems through the ongoing Nova program. The Nova Program is supporting Scania’s and Traton’s transformation of the Production & Logistics (P&L) Process and IT landscape. Now our current manager for the Manufacturing team is leaving for a new challenge. So, if you love Manufacturing and like a challenge, this is the perfect time to join this exciting journey. Today’s team exists of 8 business architects. As a member of the Industrial IT leadership team you are actively developing our department in line with our strategy. Who you are Our successful candidate is an experienced leader that can support the team in looking ahead. You help the team to secure that capability roadmap and portfolio’s fulfill Scania’s and Traton’s upcoming needs. As a servant leader you enable the team to succeed with their deliveries. You communicate expectations and know that feedback is crucial in driving the development of both team and individual. Having a close dialogue with stake holders cross functional Scania is natural to you, as to support your team’s deliverables. You are strong in communication, creating structure around you, making clear analysis and conclusions. You have broad knowledge of the manufacturing and affinity with IT. You probably have an engineering education and/or equivalent experience. You are probably well in your Scania career and have experience from manufacturing. You need to be proficient in written and spoken English. We expect basic skills in Swedish. This is us Global Industrial Development is a unit within Production & Logistics at Scania. The unit supports the operational sectors of Chassis & Cabs, Powertrain as well as Logistics. One of the responsibilities within the unit is Industrial IT (department VEI). Industrial IT’s mission is to support Scania’s P&L towards a digitally powered Industrial System to deliver world class products. For todays and future needs, based on a unified way of working, we create and maintain a well designed and known business architecture. This architecture, together with P&L strategic priorities is the basis for the transformation roadmaps, towards the New Order to deliVery Architecture, NOVA. Our future IT Landscape consist of 3 main cornerstones within PDM/PLM, ERP, MES and PRINS as a bridge in the middle. All efforts are part of the NOVA (New Order to delivery Architecture) Program, implementing the new business processes and IT Solutions at Scania. The program receives high attention and expectations from Scania's top management. What we offer We offer a workplace with a lot of cross functional contacts. At VEI we care deeply about diversity and inclusion – if you feel you do not match all requirements, please demonstrate how your passion, attitude and interest in the success of Scania compensates for that! In this position you get good insight in were Scania P&L as a whole. As we are keen on our transformation journey we welcome you who want to drive this change forward. Scania Offers We offer a dynamic, flexible workplace with hybrid work options, including Scania Sergel and Midway hubs. With a structured development plan and courses, Scania supports your career growth both locally and internationally. Benefits include training at our health center Gröndal or wellness allowance, result bonus, flexible hours, and company car leasing. Scania also hosts events for employees and their families, and Stockholm residents enjoy direct access to Södertälje via Scania Job express buses. Application Your application should include a CV and any relevant certificates. We welcome all applicants and strive for diversity in our recruitment processes. Apply as soon as possible, no later than 2025-08-10. Since Scania will be closed for the summer during weeks 29–32, the initial selection and interviews will begin in week 33. Logical and personality tests may be used as part of the selection process and a background check is required for this role. If you think this is an interesting challenge and need more information, please contact Thijs Zwaveling Head of VEI Industrial IT within Global industrial Development, [email protected] or Andreas Holmgren [email protected]. We look forward to your application!
Studie- och yrkesvägledare till Alis Alis har funnits sedan 2019 och riktar stöd till arbete eller studier för unga mellan 18 och 29 år. Vi har öppen ingång och samarbetar med många andra aktörer för att lyckas i vårt uppdrag. I verksamheten finns även projektet Egen väg för unga som är ett projekt finansierat av Europeiska socialfonden och pågår 2025-2028. Projektets syfte är att fånga upp unga personer, 18-21 år, från särskilt utsatta områden och erbjuda individuellt stöd till arbete eller studier. Inom området finns även Enheten för arbete och studier som erbjuder biståndsbedömda insatser till arbete eller studier för flera målgrupper. Vi söker nu en Studie- och yrkesvägledare för en gemensam resurs för verksamheterna. Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som har studie- och yrkesvägledarexamen och har erfarenhet av att arbeta med personer med olika förutsättningar. Du ger individuella vägledande samtal till deltagare. Tillsammans med deltagare utforskar du olika studie eller yrkesmiljöer utifrån deltagarens önskemål. Eventuellt kan gruppvägledning utvecklas vid behov. En del av de deltagare du möter kan ha olika funktionsnedsättningar eller psykisk ohälsa vilket innebär att du behöver ha ett flexibelt förhållningssätt till processen. Ditt arbete präglas av lyhördhet och uppmuntran. Du arbetar stärkande med de deltagare du möter och ger dem en kraft att tro på sig själva inför framtida val. Du jobbar utifrån ett genus- och mångfaldsperspektiv. Du har även en konsultativ roll gentemot arbetskonsulenterna inom verksamheterna. Du är väl insatt i hur trender och händelser i omvärlden påverkar människors vardag och syn på studier och arbete. Som kollega är det självklart för dig att dela med dig av idéer och erfarenheter för att utveckla enheten som helhet. Vem är du? Krav: - Du har studie- och yrkesvägledarexamen - Du har erfarenhet av att arbeta med deltagare i behov av stöd Meriterande: - Du har erfarenhet av det arbetsrehabiliterande området Personliga egenskaper: - Egenskaper vi eftersöker är nyfikenhet, öppenhet och en positiv tilltro till deltagarnas möjligheter att arbeta eller studera. Vi erbjuder dig - Ett kreativt arbete med stora möjligheter att göra skillnad! - Utbildning i metoden Supported Education - Handledning i Motiverande samtal - Positiva och engagerade kollegor - Arbetsplatsen ligger centralt i Södertälje Välkommen till oss! Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Övrigt Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Södertälje kommun arbetar med kompetensbaserad rekryteringmetodik i syfte om att motverka diskriminering och främja mångfald på arbetsplatsen. Vi har många tjänster som kräver registerkontroll. Ett registerutdrag (bakgrunds- och misstankeregister) från Polismyndigheten kan därför behöva uppvisas av kandidat före beslut om anställning. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Är du en erfaren lastbilsmekaniker som brinner för att arbeta med tunga fordon och teknik? Vill du vara en del av ett växande team där ditt arbete gör skillnad? Då kan detta vara din chans att bli en del av teamet på Fordon och marinservice Nykvarn AB ARBETSUPPGIFTER Som lastbilsmekaniker kommer du att ansvara för service, reparation och underhåll av tunga lastbilar och andra fordon. Du kommer att arbeta med både förebyggande underhåll och felsökning av mekaniska, elektriska och hydrauliska system. Arbetsuppgifterna inkluderar: Utföra diagnostik och reparationer på lastbilar och andra tunga fordon Arbeta med motorer, växellådor, bromssystem och elektriska system Felsöka och åtgärda tekniska problem Utföra service och regelbundet underhåll enligt rekommenderade intervall Säkerställa att alla arbeten utförs enligt säkerhetsföreskrifter och kvalitetsstandarder PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är positiv, engagerad, serviceinriktad och trivs med att arbeta i team. För att passa i rollen som lastbilsmekaniker ser vi att du har: Minst 2-3 års erfarenhet av arbete med tunga fordon, gärna inom lastbilsmekanik Slutförd utbildning som lastbilsmekaniker eller motsvarande Goda kunskaper inom diagnostik och felsökning Erfarenhet av att arbeta med både mekaniska och elektriska system Körkort B, C och/eller E är meriterande En noggrann, ansvarsfull och självständig Förmåga att arbeta både individuellt och i team OM TJÄNSTEN Tjänsten som Lasbilsmekaniker är en direktrekrytering där du blir anställd av Fordon och marinservice Nykvarn AB. I denna rekrytering samarbetar de med Eterni Sweden och vi hänvisar alla eventuella frågor kring tjänsten till dem. ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Vill du vara med och göra skillnad? 19 916 elever klarade inte grundskolan i Sverige läsåret 2023/2024. Det finns skolor där 7 av 10 elever inte når gymnasiebehörighet. På den ideella Stiftelsen Läxhjälpen bidrar du med din kompetens och ditt engagemang för att få fler elever att uppnå behörighetskraven med självförtroende inför framtiden. Nu söker vi nya läxhjälpare i Södertälje till hösten 2025! Vi söker dig som är intresserad av ett betalt extrajobb och samtidigt vill göra en konkret samhällsinsats. Tjänsten är en timanställning på eftermiddagar/kvällar och innebär i korthet att vara läxhjälpare efter skoltid på en av våra samarbetsskolor. Hos oss arbetar du i team om tre läxhjälpare där ni alla är högskolestuderande. Du får utbildning i, och arbetar utifrån, vårt strukturerade arbetssätt. Varje läxhjälpsgrupp består av 15 elever och tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att planera, genomföra och följa upp arbetet. Som läxhjälpare kan du antingen jobba som ordinarie läxhjälpare eller inhoppare. Som ordinarie läxhjälpare jobbar du 6/h i veckan fördelat på två schemalagda eftermiddagar/kvällar (möjlighet till extra inhopp finns). Som inhoppare jobbar du då ordinarie läxhjälpare är ledig eller sjuk. Arbetet utförs efter skoltid i skolans lokaler. Vi söker dig som: -Är universitets- eller högskolestuderande -Har en pedagogisk förmåga och kan kommunicera och skapa relationer med barn och unga. -Är lösningsorienterad, initiativtagande och kan arbeta utifrån vårt strukturerade arbetssätt och metod. -Har bred grundläggande ämneskompetens samt god studieteknik. -Delar Stiftelsen Läxhjälpens värderingar och vision om ett samhälle där alla barn växer upp med förutsättningar att klara skolan och forma sin egen framtid. Då jobbet innebär arbete med barn lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister för arbetsgivaren är ett lagstadgat krav för att arbeta med barn och ungdomar. Om oss Skillnaderna mellan skolor, var du bor, var du kommer från och vad dina föräldrar jobbar med avgör i allt större utsträckning hur stor sannolikheten är att du klarar skolan. Stiftelsen Läxhjälpen är en icke-vinstdrivande stiftelse som verkar där det behövs som allra mest. Läxhjälpen är gratis för eleverna och läxhjälparnas löner finansieras genom stöd från näringsliv och offentlig sektor. Läxhjälpen är en konkret insats som angriper ett av Sveriges största problem idag - att allt fler unga inte klarar skolan och riskerar att hamna utanför samhället. Noga utvalda, avlönade, högskolestudenter hjälper ungdomar med studierna två kvällar i veckan och är samtidigt positiva förebilder och mentorer. Vi har sedan starten 2007 arbetat fram ett strukturerat arbetssätt och ett tydligt mål - betygen ska höjas och eleverna nå vidare till gymnasiet. Vi finns idag i över 90 skolor i bland annat Stockholm, Södertälje, Västerås, Norrköping, Göteborg, Landskrona, Umeå, Sundsvall, Uppsala, Gävle, Mora och Malmö. Gilla oss på Facebook: www.facebook.com/laxhjalpen Följ oss på LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/stiftelsen-l-xhj-lpen http://www.laxhjalpen.se
Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Som intensivvårdssjuksköterska hos Almia får du chansen att arbeta ute hos våra kunder med varierande arbetsuppgifter inom intensivvård. Du kommer att vårda kritiskt sjuka patienter, övervaka vitala funktioner och samarbeta med ett högspecialiserat team. Arbetsmiljön är dynamisk och skiftar beroende på kund och intensivvårdsavdelning. Kontakta oss för mer information om detta uppdrag och hur du kan växa med Almia. Finner du tjänsten som Intensivvårdssjuksköterska till Södertälje intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt till Amanda Aletto eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]
Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Som operationssjuksköterska hos Almia får du chansen att arbeta ute hos våra kunder med varierande arbetsuppgifter inom operationsvård. Du kommer att ansvara för instrumentering, förbereda operationssalen och samarbeta med kirurgteam. Arbetsmiljön är dynamisk och skiftar beroende på kund och operationstyp. Kontakta oss för mer information om detta uppdrag och hur du kan växa med Almia. Finner du tjänsten som Operationssjuksköterska till Södertälje intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt till Amanda Aletto eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]
Gör det som du älskar, som konsult! Kvalifikationer Vi söker dig med minst två års erfarenhet. Vi ser gärna att du som konsult har god samarbetsförmåga, är noggrann, och ansvarstagande. Arbetsuppgifter Som anestesisjuksköterska hos Almia får du möjlighet att arbeta ute hos våra kunder med varierande arbetsuppgifter inom anestesi och operationsvård. Du kommer att förbereda patienter inför operation, administrera anestesi och övervaka vitala funktioner under ingrepp. Arbetsmiljön är dynamisk och varierar beroende på kund och operationsavdelning. Kontakta oss för mer information om detta uppdrag och din utveckling hos Almia. Finner du tjänsten som Anestesisjuksköterska till Södertälje intressant är du är varmt välkommen att höra av dig direkt till Amanda Aletto eller någon av hennes kollegor på [email protected] eller 08-410 250 50. Vi ser fram emot att höra från dig! Har du redan ett uppdrag men vet en klockren kandidat, tipsa vidare och ta del av en tipsbonus! Tillsammans med din konsultchef på Almia får du skapa det bästa upplägget som passar just dig och dina behov. Vi gör vårt yttersta för att lyssna och förstå vem du är, vad du vill och vad du behöver. Vi vill helt enkelt veta vad som är viktigt för dig. Därför är vi extra lyhörda för vad du har för behov och önskemål när det kommer till uppdragets period, omfattning, geografiskt område samt arbetstider. Det absolut viktigaste för oss är att vi tillsammans hittar ett upplägg som går att anpassa efter ditt livspussel. Personliga egenskaper: Du är en positiv och engagerad kollega som bidrar till en bra arbetsmiljö. Du är flexibel, ansvarsfull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. För att lyckas som konsult är det viktigt att du är prestigelös, lyhörd och trygg i dig själv. Du har du goda kunskaper i svenska och drivs av utmaningar och nya möjligheter. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En engagerad konsultchef Fördelaktiga förmånspaket Trygga villkor Tipsbonus Bli en del av Almia-familjen Almia Vårdbemanning är ett rikstäckande bolag med stort hjärta som gör allt för att du som konsult ska trivas och må bra. Tillsammans med dig följer vi dina önskemål och matchar uppdrag efter din erfarenhet. Du kommer alltid känna att du har ett stöd i din närmaste konsultchef, vars viktigaste uppgift är att se till att du mår bra. Hos oss på Almia får du ta del av en varm kultur där varje anställd är unik och får högsta prioritet från oss i form av engagemang, tillhörighet och tillgänglighet. I ditt dagliga jobb som konsult är du en del av ett vårdteam, med allt vad det innebär. Som konsult hos Almia är du också en viktig del av vårt team, och vår gemenskap. Vi håller kontakt, följer dig i uppdragen, finns alltid nära till hands och hjälper dig att lösa de eventuella problem som kan dyka upp längs vägen. Vi ser även till att du får träffa dina Almia-kollegor då och då för att utbyta tankar, tips och erfarenheter. Vi tar hand om varandra, lika självklart naturligt som att du tar hand om andra. Sista svarsdag Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! www.almia.se 08-410 250 50 [email protected]
Är du redo att hoppa in i en viktig roll där du verkligen kan göra skillnad för Södertälje kommun? Vi söker en Strateg till enheten investeringar och lokaler, vi är en del av ekonomiavdelningen på Kommunstyrelsens kontor! Dina arbetsuppgifter: Rollen som Strateg hos oss innebär att du arbetar tvärfunktionellt. Det innefattar att träffa medarbetare inom hela kommunkoncernen. Som strateg hos investeringar och lokaler kommer du arbeta med att sätta strategin för våra avtal och hyror gällande våra lokaler och fastigheter. Här får du chansen att arbeta med långsiktig planering och utveckling tillsammans med ett härligt gäng, allt medan du följer våra mål och strategier för hållbarhet och effektivitet gällande förvaltningsplaner för lokaler, fastigheter och hyror. Du analyserar och gör rapporter av utvecklingen inom hyror och finansiell leasing samt är med och utvecklar de forum som finns kring investeringar och lokaler. Vem är du? - Du är tydlig och pedagogisk i din kommunikation. - Har lätt för att skapa förtroende och goda relationer. - Är strukturerad, självgående och gillar utmaningar. - Har förmåga att arbeta med både utveckling och förvaltning av ditt arbete. - Trivs i en roll där du får kombinera analytiskt tänkande med praktiskt genomförande. Krav: - Eftergymnasial utbildning inom exempelvis juridik, ekonomi, fastighetsförvaltning, offentlig förvaltning eller annan relevant utbildning - Erfarenhet av arbete med avtalshantering, avtalsrätt eller affärsjuridik - Erfarenhet av uppföljning, kravställning och förhandling av hyresavtal - Mycket god datorvana, särskilt i Office-paketet Meriterande: - Erfarenhet från offentlig sektor - Kunskap av fastighet och ärendehanteringssystem - Erfarenhet av upphandling och LoU Personliga egenskaper: - Strukturerad och noggrann - Ansvarstagande och självständig - Kommunikativ och lyhörd - Du trivs i en roll där du får arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Enheten Investeringar och Lokaler är placerad centralt i organisationen på ekonomiavdelningen inom kommunstyrelsens kontor. Vi är en enhet under utveckling men som för tillfället består av en chef och två strateger samt en matrisorganisation. Som medarbetare hos oss jobbar du efter årsarbetstid vilket ger god möjlighet till att styra dina arbetstider och en god arbetsmiljö. Det finns även möjlighet att arbeta viss tid på distans. Vi erbjuder även möjlighet att växla in din semesterersättning till extra lediga dagar samt en generös friskvårdsersättning. För att säkerställa en fortsatt god arbetsmiljö har vi påbörjat "ett arbetsliv i förändring" där vi behöver tänka i nya flexibla och kreativa banor om hur vi använder våra arbetsplatser. Välkommen till oss! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Har du några års erfarenhet från säkerhetsbranschen? Bedömer du att du har en grund att stå på inom brand, inbrott, passage, och/eller CCTV och är redo för nästa steg? I rollen som tekniker ansvarar du för hela processen i olika säkerhetsprojekt! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Assemblin El. Om företaget Assemblin El är en av Sveriges största aktörer inom säkerhet. De arbetar med allt från projektering och konstruktion till installation, service och underhåll av säkerhetstekniska system. Deras uppdrag spänner över nyproduktion, ombyggnation, industri, offentlig sektor och myndigheter med säkerhetsskyddsavtal. Inom säkerhet hos Assemblin El finns möjligheter för dig som är tekniker, konstruktör eller projektledare att arbeta i tekniknära roller med tydligt ansvar – i projekt som ställer krav på både precision och helhetsperspektiv. Verksamheten bedrivs lokalt med starka team, men med styrkan från en rikstäckande organisation. Inom säkerhet hos Assemblin El söker vi nu flertalet flertalet tekniker med bakgrund inom säkerhetsbranschen till flera av sina kontor! Arbetsuppgifter Som säkerhetstekniker ansvarar du för hela processen i säkerhetsprojekt – från installation, programmering och driftsättning till felsökning, dokumentation och serva säkerhetsanläggningar i service- och entreprenadprojekt. I rollen arbetar du självständigt och nära kunder, leverantörer och kollegor för att leverera lösningar som fungerar i praktiken. Ditt uppdrag handlar om att planera din insats efter uppdragets behov och säkerställa att arbetet följer företagets riktlinjer, policys och affärsplan. Som säkerhetstekniker har du mandat att fatta beslut i det dagliga arbetet och ska aldrig utföra uppgifter som inte kan göras på ett säkert sätt. Du är en viktig del i vårt systematiska arbetsmiljöarbete och rapporterar risker och incidenter. Du rapporterar till projektledare eller närmaste chef beroende på hur organisationen ser ut där du arbetar. Vi söker dig som har ett starkt säkerhetstänk, är noggrann i ditt arbete och gillar att lösa problem tillsammans med andra. För att trivas i rollen behöver du kunna planera ditt arbete proaktivt och agera affärsmässigt för att skapa värde både för kunden och för oss. Ansvarar för hela processen från installation, programmering och driftsättning till felsökning, dokumentation och serva säkerhetsanläggningar i service- och entreprenadprojekt Självständigt arbete i nära samarbete med kunder, leverantörer och kollegor Planera arbetet efter uppdragets behov och säkerställa att arbetet följer gällande riktlinjer, policy och affärsplan Mandat att fatta beslut i det dagliga arbetet för att säkerställa kvalitet i resultatet Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom el, teknik, larm, säkerhet, data, tele eller IT Erfarenhet av installationsarbete för brand, inbrott, passage, och/eller CCTV Kunskaper i AutoCAD, MagiCAD och ElproCAD B-körkort Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift För att lyckas i rollen är du en person som har förmågan att planera och driva dina uppgifter framåt och att du värdesätter en hög grad av självständighet i ditt arbete. Du har en väl utvecklad förmåga att lösa problem och har en lösningsfokuserad inställning, där ditt intresse för att samarbeta med andra innebär att du vill bidra till att hjälpa dina kollegor. Vi tror också att du har förmågan att skapa struktur i ditt arbete och att vidhålla det du planerat, vilket skapar möjlighet för dig att förhålla dig till ändringar som sker under arbetsdagen och att revidera din struktur. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Kontoret i Jönköping, Linköping, Ljungby, Norrköping, Nyköping, Skövde, Södertälje och Värnamo Lön: Enligt överenskommelse Som en del av rekryteringsprocessen görs en UC-kontroll och utdrag ur belastningsregistret kommer efterfrågas. För slutkandidater görs även en säkerhetsprövning. Under anställningen görs slagningar regelbundet i motsvarande system av både Assemblin El och deras kunder. Tjänsten annonseras under sommaren där Bravura genomför telefonavstämningar och intervjuer löpande. Vecka 32-33 följs urvalet upp med Assemblin El som börja träffa kandidater från vecka 34. Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist
Välj ett jobb för att visa detaljer