Har du några års erfarenhet från säkerhetsbranschen? Har du dessutom haft en ledande roll i branschen och är redo för nästa steg? I rollen som projektledare driver du projekt från kalkyl till slutbesiktning där du utvecklar både projekt och medarbetare. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Assemblin El. Om företaget Assemblin El är en av Sveriges största aktörer inom säkerhet. De arbetar med allt från projektering och konstruktion till installation, service och underhåll av säkerhetstekniska system. Deras uppdrag spänner över nyproduktion, ombyggnation, industri, offentlig sektor och myndigheter med säkerhetsskyddsavtal. Inom säkerhet hos Assemblin El finns möjligheter för dig som är tekniker, konstruktör eller projektledare att arbeta i tekniknära roller med tydligt ansvar – i projekt som ställer krav på både precision och helhetsperspektiv. Verksamheten bedrivs lokalt med starka team, men med styrkan från en rikstäckande organisation. Inom säkerhet hos Assemblin El söker vi nu flertalet projektledare med bakgrund inom säkerhetsbranschen till flera av sina kontor! Arbetsuppgifter Som projektledare driver du projekt inom brand och säkerhet från start till mål med fullt ekonomiskt ansvar. Du leder team genom installationer inom fastigheter, anläggningar och industri, från planering till slutbesiktning. Din vardag innebär att bygga relationer med kunder och leverantörer, coacha medarbetare och lösa utmaningar tillsammans med teamet. Du ansvarar för projektets ekonomi, bemanning och inköp samtidigt som du säkerställer säker arbetsmiljö. Du deltar i kalkylering och offertgivning, följer projektframsteg tätt och agerar snabbt vid förändringar. Som ledare engagerar du teamet i problemlösning, bryter ner projekt i tydliga delmål och uppmuntrar förslag från medarbetarna. I rollen rapporterar du till filial-, plats- eller avdelningschef beroende på hur teamet är organiserat. Rollen passar dig som vill ha stort eget ansvar, bygga kundrelationer och leda team mot konkreta resultat. Du får påverka både projektgenomförande och medarbetarutveckling med stöd från en erfaren organisation. Arbete i säkerhetsskyddsupphandlade avtal och projekt kan förekomma. Driver projekt inom brand och säkerhet från start till mål med ekonomiskt ansvar Leder team genom installationer inom fastigheter, anläggningar och industri från planering till slutbesiktning Bygga relationer med kunder och leverantörer, coacha medarbetare och lösa utmaningar med teamet Ansvarar för projektets ekonomi, bemanning och inköp samt säkerställer säker arbetsmiljö Deltar i kalkylering och offertgivning, följer projektet och agerar vid förändringar Engagerar teamet i problemlösning och tar fram delmål Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet från säkerhetsbranschen Erfarenhet av en ledande roll, såsom arbetsledare, ledande montör eller motsvarande B-körkort Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift För att trivas i rollen ser vi att du är en person med ett starkt entreprenörskap och drivs av att nå dina och företagets uppsatta mål. Vi ser även att du är avslappnad i sociala situationer och gillar att ha många kontaktytor. I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team och därför är det viktigt att du uppskattar att jobba tillsammans med andra, att du ser till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat. Vidare tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter och missar sällan detaljer eftersom du planerar ditt arbete på ett strukturerat sätt och jobbar systematiskt. Du tycker om att göra saker ordentligt och har en grundlig arbetsprocess så att inget lämnas ogjort. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Kontoret i Linköping, Mariestad, Norrköping, Nyköping och Södertälje Lön: Enligt överenskommelse Som en del av rekryteringsprocessen görs en UC-kontroll och utdrag ur belastningsregistret kommer efterfrågas. För slutkandidater görs även en säkerhetsprövning. Under anställningen görs slagningar regelbundet i motsvarande system av både Assemblin El och deras kunder. Tjänsten annonseras under sommaren där Bravura genomför telefonavstämningar och intervjuer löpande. Vecka 32-33 följs urvalet upp med Assemblin El som börja träffa kandidater från vecka 34. Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist
Hos Sodexo är du en del av något större – ett globalt företag med hjärtat på rätt ställe. Vi tror på styrkan i mångfald, samarbeten och gemensamma ambitioner. Nu söker vi en Logistic Manager som vill vara med och forma framtidens arbetsmiljö tillsammans med oss och vår kund Scania – där logistik och service är nycklar till innovation, flexibilitet och gemenskap. Din roll – operativ ledare inom logistik med utvecklingsfokus Som Logistic Manager har du det övergripande ansvaret för den dagliga driften inom vår logistikverksamhet, som omfattar post- och godshantering, intern logistik samt personaltransportsystemet Scania Go. Du leder och kvalitetssäkrar leveranserna inom dessa områden och har personalansvar för både gruppledare och operativa medarbetare. I nära samarbete med Operations Manager arbetar du aktivt med att utveckla teamets arbetssätt, förbättra leveranser och driva förändringsinitiativ – alltid med målet att höja effektivitet, kvalitet och kundvärde. Du är en närvarande ledare som får människor att växa, leveranser att fungera och förbättringar att hända. Ditt arbete har direkt påverkan på arbetsmiljön för tusentals medarbetare hos Scania. Du kommer bland annat att: • Ansvara för drift och kvalitet i våra logistik- och serviceleveranser • Leda, coacha och bemanna dina team – med fokus på arbetsmiljö, engagemang och prestation • Säkerställa effektivitet och efterlevnad av QHSE-standarder (Quality, Health, Safety & Environment) • Arbeta datadrivet – följa upp KPI:er och använda insikter för att utveckla arbetssätt och processer • Identifiera förbättringsmöjligheter och driva förändringsarbete i samverkan med Operations Manager och kund Vad du bidrar med För att lyckas i den här rollen ser vi att du är en handlingskraftig ledare med känsla för service, affär och människa. Du är inte en förvaltare – du vill utveckla, förbättra och bidra till något större. Vi söker dig som har: • Erfarenhet från logistik- och servicebranschen • Tidigare ledarerfarenhet med ansvar för operativa team • Förmåga att skapa engagemang, struktur och resultat i vardagen • Dokumenterad erfarenhet av förbättringsarbete och förändringsledning • Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel och dataanalys • Systemvana inom t.ex. post- och godsregistrering samt ärendehantering • God kommunikativ förmåga på svenska och engelska Vårt erbjudande – mer än bara ett jobb • En flexibel och utvecklande arbetsmiljö där du får göra skillnad • Stöd från engagerade kollegor och ledare som vill se dig växa • Tillgång till utbildningar och interna karriärvägar • Möjlighet till samhällsnytta genom volontärarbete på arbetstid • Ett företag med starkt fokus på hälsa, hållbarhet, säkerhet och arbetsmiljö Om tjänsten • Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse • Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning • Placering: Södertälje Ansök senast 3 augusti – men vänta inte! Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. För frågor, kontakta Per Karlsson på [email protected]. Ansök via vårt rekryteringssystem – vi tar inte emot ansökningar via e-post. Var med och skapa en bättre vardag för alla – varje dag. Välkommen till Sodexo! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.
Välj Telge – här får du kombinera affärsmässighet med samhällsnytta och som medarbetare får du frihet under ansvar och möjlighet att påverka. Vi tror på dig som individ och utgår ifrån att du bär på din alldeles egna unika förmåga att kunna göra skillnad. Vi tror också på att det är bra att vi har olika bakgrunder och erfarenheter för att vi tillsammans ska kunna göra skillnad. Modig är ett av våra fyra kärnvärden och tillsammans med våra tre andra kärnvärden – öppen, enkel och personlig – präglar de mycket av det vi gör. För att du ska må bra och nå din fulla potential, så vet vi att du behöver en god balans mellan arbete och fritid. Så här säger Anders Ström, rekryterande chef om rollen: ”Nu letar vi efter en intresserad och engagerad produktadministratör till Telge Nät. Vi söker dig som vill utvecklas och lära dig mer. Som produktadministratör administrerar du tillsammans med kollegorna, arbetet med våra produkter el, vatten och avlopp, fjärrvärme och stadsnät. Du kommer att arbeta i en roll som gör att du får möjlighet att utvecklas och få massor av ny kunskap. Tillsammans med dina kompetenta och engagerade kollegor kommer du till en arbetsplats med god stämning och högt i tak.” Arbetsuppgifter och ansvar Avdelningen kundservice och verksamhetsstöd hanterar bland annat Telge Näts kundservice, fakturering, flyttadministration och produktadministration. I rollen som produktadministratör kommer du att tillsammans med dina kollegor inom funktionen verksamhetsstöd administrera samtliga av våra produkter. Du kommer till exempel att hantera kundärenden, befintliga anläggningar, mätarbyten, uppläggning av nya mätare, skapa fakturor vid nyanslutningar och utföra till- och frånkopplingar samt stötta övriga funktioner på enheten. Du kommer även att vara med i utvecklingen av våra processer och den digitaliserings- och elektrifieringsresa som pågår nu. Vi är Telge Nät Varje dag, 365 dagar om året ser Telge Nät till att kunder i och utanför expansiva Södertälje har stabil och hållbar tillgång till el, fjärrvärme, fjärrkyla, stadsnät, vatten och avlopp. Idag är vi cirka 200 medarbetare som jobbar tillsammans. På Telge Nät blir du snabbt en i gänget och det finns alltid en kollega nära till hands. Vår önskelista Vi vill gärna lära känna dig och veta lite mer om vad du kan. För att passa i den här rollen behöver du ha relevant högskoleutbildning inom området eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du behöver givetvis ha en erfarenhet av elnät, vatten och avlopp, fjärrvärme och stadsnät. Som person är du självgående, organiserad och metodisk. Du är ansvarsfull, engagerad, utvecklingsorienterad, stresstålig och duktig på att prioritera vid hög arbetsbelastning. Eftersom rollen innebär många kontaktytor både internt och externt, är det viktigt att du kan skapa goda relationer och är bra på att samarbeta. Vårt fokus ligger på kundupplevelsen och därför ökar vi digitaliseringen av våra processer. Du behöver därför vara naturligt förändringsbenägen och se möjligheter i stället för svårigheter. Bra svenska och kunskaper i Office-paketet är andra förmågor som också behövs för den här tjänsten. Plus i kanten Vi begär inte att du ska kunna allt, men om du har erfarenhet av någon eller några av följande är det ett plus: RM Microsoft Dynamics, CS Transmission, Ready och VisionAir. Mångfald, inkludering och trygghet Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Arbetspsykologiska tester ingår i våra rekryteringsprocesser till chefs- och specialisttjänster och vi genomför återkommande, slumpmässiga drogtester bland alla våra medarbetare. Sista ansökningsdatum 17 augusti 2025 Några frågor? Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om rekryteringsprocessen? Då är det rekryterande chef Anders Ström du ska kontakta, på [email protected]. Facklig kontaktperson för SACO är Magnus Enderin som du når på 08-550 220 00. Visions fackliga kontakt når du på [email protected]. Välkommen hit, du med! Telgekoncernen ägs av Södertälje kommun och består av nio helägda bolag med cirka 900 medarbetare som fördelas över drygt 250 olika yrkesgrupper. Inom Telgekoncernen finns en stor bredd av bolag och de som ingår är Södertälje Hamn, moderbolaget Telge AB, Telge Bostäder, Telge Fastigheter, Telge Inköp, Telge Nät, Telge Tillväxt, Telge Återvinning och Tom Tits Experiment. Det som binder ihop oss och är gemensamt för oss alla är att vi jobbar för att förena affärer med samhällsnytta, samtidigt som vi har kul på jobbet. Hållbarhet genomsyrar allt vi gör och för oss handlar hållbarhet om social, miljömässig och ekonomisk hållbarhet. Vi planerar långsiktigt och agerar kortsiktigt för att nå vara hållbarhetsmål. Vår bas finns i Södertälje - här är ambitionsnivån hög, expansionstakten snabb och utvecklingsviljan stor. Vi är familjära och hälsar på varandra när vi möts i korridoren eller vid kaffemaskinen. Bolagens variation gör att du med rätt personlighet och attityd kan komma långt. Det finns många olika karriärvägar att välja mellan. Vi arbetar tillsammans för att följa vår strategi och nå koncernens hållbarhetsmål med ambitionen att göra det så bra vi kan för de som bor och verkar i Södertälje.
Välj Telge – här får du kombinera affärsmässighet med samhällsnytta och som medarbetare får du frihet under ansvar och möjlighet att påverka. Vi tror på dig som individ och utgår ifrån att du bär på din alldeles egna unika förmåga att kunna göra skillnad. Vi tror också på att det är bra att vi har olika bakgrunder och erfarenheter för att vi tillsammans ska kunna göra skillnad. Modig är ett av våra fyra kärnvärden och tillsammans med våra tre andra kärnvärden – öppen, enkel och personlig – präglar de mycket av det vi gör. För att du ska må bra och nå din fulla potential, så vet vi att du behöver en god balans mellan arbete och fritid. Så här säger Anders Ström, rekryterande chef om rollen: ”Nu letar vi efter en intresserad och engagerad produktadministratör till Telge Nät. Vi söker dig som vill utvecklas och lära dig mer. Som produktadministratör administrerar du tillsammans med kollegorna, arbetet med våra produkter el, vatten och avlopp, fjärrvärme och stadsnät. Du kommer att arbeta i en roll som gör att du får möjlighet att utvecklas och få massor av ny kunskap. Tillsammans med dina kompetenta och engagerade kollegor kommer du till en arbetsplats med god stämning och högt i tak.” Arbetsuppgifter och ansvar Avdelningen kundservice och verksamhetsstöd hanterar bland annat Telge Näts kundservice, fakturering, flyttadministration och produktadministration. I rollen som produktadministratör kommer du att tillsammans med dina kollegor inom funktionen verksamhetsstöd administrera samtliga av våra produkter. Du kommer till exempel att hantera kundärenden, befintliga anläggningar, mätarbyten, uppläggning av nya mätare, skapa fakturor vid nyanslutningar och utföra till- och frånkopplingar samt stötta övriga funktioner på enheten. Du kommer även att vara med i utvecklingen av våra processer och den digitaliserings- och elektrifieringsresa som pågår nu. Vi är Telge Nät Varje dag, 365 dagar om året ser Telge Nät till att kunder i och utanför expansiva Södertälje har stabil och hållbar tillgång till el, fjärrvärme, fjärrkyla, stadsnät, vatten och avlopp. Idag är vi cirka 200 medarbetare som jobbar tillsammans. På Telge Nät blir du snabbt en i gänget och det finns alltid en kollega nära till hands. Vår önskelista Vi vill gärna lära känna dig och veta lite mer om vad du kan. För att passa i den här rollen behöver du ha relevant högskoleutbildning inom området eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Som person är du självgående, organiserad och metodisk. Du är ansvarsfull, engagerad, utvecklingsorienterad, stresstålig och duktig på att prioritera vid hög arbetsbelastning. Eftersom rollen innebär många kontaktytor både internt och externt, är det viktigt att du kan skapa goda relationer och är bra på att samarbeta. Vi strävar efter att erbjuda en kundresa i världsklass och arbetar ständigt med att förbättra kundupplevelsen genom att öka digitaliseringen av våra processer. Därför söker vi dig som är naturligt förändringsbenägen och ser möjligheter där andra ser utmaningar. Bra svenska och kunskaper i Office-paketet är andra förmågor som också behövs för den här tjänsten. Plus i kanten Vi begär inte att du ska kunna allt, men om du har erfarenhet av någon eller några av följande är det ett plus: el, vatten och avlopp, fjärrvärme, stadsnät, CRM Microsoft Dynamics, CS Transmission, Ready eller VisionAir. Mångfald, inkludering och trygghet Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Arbetspsykologiska tester ingår i våra rekryteringsprocesser till chefs- och specialisttjänster och vi genomför återkommande, slumpmässiga drogtester bland alla våra medarbetare. Sista ansökningsdatum 17 augusti 2025 Några frågor? Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om rekryteringsprocessen? Då är det rekryterande chef Anders Ström du ska kontakta, på [email protected]. Facklig kontaktperson för SACO är Magnus Enderin som du når på 08-550 220 00. Visions fackliga kontakt når du på [email protected]. Välkommen hit, du med! Telgekoncernen ägs av Södertälje kommun och består av nio helägda bolag med cirka 900 medarbetare som fördelas över drygt 250 olika yrkesgrupper. Inom Telgekoncernen finns en stor bredd av bolag och de som ingår är Södertälje Hamn, moderbolaget Telge AB, Telge Bostäder, Telge Fastigheter, Telge Inköp, Telge Nät, Telge Tillväxt, Telge Återvinning och Tom Tits Experiment. Det som binder ihop oss och är gemensamt för oss alla är att vi jobbar för att förena affärer med samhällsnytta, samtidigt som vi har kul på jobbet. Hållbarhet genomsyrar allt vi gör och för oss handlar hållbarhet om social, miljömässig och ekonomisk hållbarhet. Vi planerar långsiktigt och agerar kortsiktigt för att nå vara hållbarhetsmål. Vår bas finns i Södertälje - här är ambitionsnivån hög, expansionstakten snabb och utvecklingsviljan stor. Vi är familjära och hälsar på varandra när vi möts i korridoren eller vid kaffemaskinen. Bolagens variation gör att du med rätt personlighet och attityd kan komma långt. Det finns många olika karriärvägar att välja mellan. Vi arbetar tillsammans för att följa vår strategi och nå koncernens hållbarhetsmål med ambitionen att göra det så bra vi kan för de som bor och verkar i Södertälje.
Företagsbeskrivning Caverion Sverige: Vi är Caverion Sverige - en renodlad expert inom teknisk fastighetsförvaltning. Vi förstår att bakom varje byggnad, bakom all infrastruktur, finns människor och verksamheter som är beroende av att allt fungerar. Vi är här för att se till att det gör det. Varje dag, året om. Genom att ta ett helhetsansvar för våra kunders tekniska funktioner, både operativt och strategiskt, åstadkommer vi ökad driftsäkerhet, optimal funktion och minskad energianvändning. Våra engagerade medarbetare, från norr till söder, har den spetskompetens och multitekniska expertis som krävs för att förvalta byggnader och infrastruktur med extra höga krav på driftsäkerhet och prestanda. Som ansvarsfulla förvaltare av några av de tekniskt mest komplexa byggnaderna i Sverige, bryr vi oss om framtiden, och vi är här för att göra den bättre och mer hållbar. Byggda miljöer är en naturlig del av allas vardag. Vi gör fastigheter smartare, säkrare och mer hälsosamma att vistas i. Hos o Caverion bygger för framtiden, därför behöver vi bli fler! Via smarta fastighetstekniska lösningar bidrar vid till hållbara resultat. Är du vår nya medarbetare som vill vara med och utvecklas med oss? Caverion har ett samarbetsavtal med det globala, innovationsdrivna läkemedelsföretaget AstraZeneca för drift och underhåll av fastigheterna i Södertälje. AstraZenecas anläggningar i Södertälje är unika och utmärker sig genom användningen av avancerad teknik och system. Vi söker nu en snickare till vårt uppdrag på AstraZeneca där vi arbetar med installationer och underhåll av fastighetsteknisk utrustning. Gruppen har lång erfarenhet och bred kompetens inom flera teknikdiscipliner. Vi är ett tight och trevligt team som nu ska utöka gruppen med snickare där Du får arbeta brett med alla typer av arbetsuppgifter. Dina arbetsuppgifter - Mindre ombyggnationer och reparationer. - Produktion och reparation av labbinredning. - Daglig kundkontakt. - Inköp och kontakter med leverantörer. - Kvalite- och miljösäkra arbetssättet. - Administration bl.a. tidredovisning. Våra medarbetare är vårt hjärta Våra medarbetare är den största tillgången vi har i vårt företag. Vi kan vara stolta över hur vi ser till att vi som företag lyckas genom att arbeta tillsammans. Hos Caverion får du möjlighet att utvecklas genom att förstärka, förnya och vidareutveckla din kompetens. Vår egen digitala utbildningsplattform säkerställer de kurser och certifieringar du behöver för att ligga i framkant inom ditt område. Hög arbetsglädje hos en stabil och trygg arbetsgivare med god ekonomi, där säkerheten alltid kommer först. Våra värderingar Vi leder Vi levererar Vi bryr oss Din bakgrund - Gymnasieutbildning, gärna Bygg- och anläggningsprogrammet alt. annan relevant teknisk utbildning. - Erfarenhet av rollen som självgående snickare. - Erfarenhet av arbete inom industri är starkt meriterande. - God datavana. - B-körkort. - God svenska i tal och skrift. Du trivs i en roll med dagliga kundkontakter och där arbetsuppgifterna är olika. Du är van att arbeta självständigt och ta ansvar. Du är en kreativ problemlösare och noggrann i din personlighet. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet och som en del i anställningsprocessen ingår att vi genomför en bakgrundskontroll och drogtest. Vi erbjuder - Goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Både inom det egna området, inom ett nytt ämne eller en ny position med mer ansvar. - Möjlighet att arbeta i en positiv, inkluderande och aktiv arbetsmiljö där fokus ligger på säkerhet. - Arbeta i ett företag där hållbarhet står högt på agendan, där vi åtar oss att göra skillnad tillsammans med våra kunder. - Bra löne- och försäkringssystem, inklusive pensions- och sjukförsäkring via kollektivavtal. - Caverion är en drivande kraft för mångfald och jämställdhet. - Attraktiv förmånsportal. Ansökan & Kontakt Om du tycker att detta låter intressant och har någon fråga är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Maria Olsson tel. 070- 237 14 13 alt. mail [email protected] OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail! Din ansökan vill vi ha senast den 20 augusti 2025. Vi kommer ta en paus i rekryteringsprocessen vecka 29-32 och du kommer inte få någon återkoppling under den perioden. Obs! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Alla former för telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t ex från rekryterings-/ bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes.
We are looking for a motivated and detail-oriented Insurance analyst for the Customer Insurance team of our captive finance organisation. This role is ideal for a person with strong analytical skills, a willingness to learn, and an interest in the intersection of insurance, data, finance, and the transportation sector. The analyst plays a key role in supporting strategy through providing on-time and in-depth insights into business performance. We are currently in an exciting phase of building a new organisation and its culture. Become part of our international team and contribute your own ideas to our success story! Job Description Monitor and evaluate key KPI’s (income, loss and claims frequency, sales penetration) and provide insights that support pricing and product development Develop and refine insurance performance dashboards Conduct in depth analysis on claims trends, profitability, and work with central and local teams to use this in their decision making processes Deliver market, industry and customer insights through internal and external market benchmarks Communicate insurance trends and information through well-crafted presentations that enable strategy development Identify and analyse potential of Insurance by being part of various group wide product and services development initiative Your Skills Minimum 3 years’ experience from the insurance industry Knowledge of Product development and portfolio analysis across various lines of business, exposure to motor insurance is a merit Proficiency in MS Excel, Power BI and other similar tools is an advantage Professional proficiency in English. Additional languages are considered as an advantage Experience from working in a multi-cultural global organization is considered as an asset A team player with a strong support mindset to drive shared goals Become part of something bigger At TRATON GROUP, you are an important part of something bigger. Joining us means gaining access to the ins and outs of the entire transportation industry. As part of a global team of industry experts, you get to think bigger, experience more, and reach further. Being bigger also means being stronger. Together with our brands, we have the collective power to transform transportation. We Offer International working environment Agile interdisciplinary teams Personal development Flexible working hours Working remotely The role is based in Södertälje, Sweden. You have the flexibility to do partial remote work. In this position you will be reporting to the Head of Customer Insurance of Traton Financial Services For more details contact TRATON FINANCIAL SERVICES is a global multi-brand captive finance provider. Services include financing for customers, dealers, and distributors as well as insurance solutions and additional services. By this TRATON Financial Services supports transforming transportation. With its brands Scania, MAN, International and Volkswagen Truck and Bus, the TRATON GROUP is one of the world’s leading commercial vehicle manufacturers. www.tratonfs.com Enity: Traton Financial Services #LI-TFS
Vi söker säljare till Stockholm/mälardalsregionen – kom och väx med oss på Engelmanns! På Engelmanns älskar vi Delibrickan – med riktigt god ost, chark, marmelader, kex och alla dess tillbehör. Vi är en svensk grossist som har valt att specialisera oss helt på att hitta och leverera det bästa till Delibrickan från Europas bästa leverantörer och till butiker och kunder över hela Sverige. Vi väljer våra produkter med omsorg – smak, kvalitet och hantverk står alltid i fokus. Med bas i Kungsängen utanför Stockholm och ett härligt gäng på ca 50 personer, samarbetar vi tätt mellan sälj, lager och kontor. Trots att vi växer snabbt har vi kvar vår familjära känsla och starka teamkultur. Våra kunder är matbutiker och dess deliavdelning – där vi är en pålitlig och kunnig partner som verkligen brinner för det vi gör. Vi söker dig som är: • Ny i karriären och pepp på nästa steg • Har jobbat i matvarubutik i några år • Har ett extra gott öga till deli-/delibrickan och alla dess former • Vill vara ute och träffa våra kunder i butik i Stockholm med omnejd/mälardalsregionen – och som älskar försäljning i butiksmiljö Om rollen Som säljare på Engelmanns ansvarar du för våra butikskunder. Det innebär att du varje vecka är ute på butiksturné – träffar butiksanställda, bygger relationer, fyller på hyllor, gör säljdrivande exponeringar och tar order direkt i butik. Rollen kräver både energi och fingertoppskänsla – du är Engelmanns ansikte utåt och en nyckelspelare i att få våra produkter att synas och säljas. Dina huvudsakliga uppgifter: • Träffa kunder i butik – från livsmedelskedjor till enskilda handlare • Ta order på plats och säkerställa god produktplacering • Visual merchandising – skapa säljande och inspirerande exponeringar • Aktiv nykundsbearbetning – hitta och vinna nya butiker • Sälj och "klipp" – agera snabbt, ta tillfällen och driva resultat • Delta i interna utbildningar och inspirationsresor – du utvecklas med oss Vi tror att du: • Har jobbat några år en matbutik, gärna i deliavdelningen och är redo och pepp för nästa steg • Trivs i butiksmiljö och är inte rädd för att ta initiativ eller kavla upp ärmarna • Har ett intresse för mat – extra plus om du gillar ost och delibrickan • Har en positiv, självgående och resultatinriktad inställning • Innehar B-körkort och har grundläggande datorvana (Office) Vi erbjuder: • Ett fritt, rörligt och självständigt jobb där du utgår hemifrån • En tjänstebil och allt du behöver i form av telefon, dator och surfplatta • Ett starkt varumärke och riktigt bra produkter som är lätta att vara stolt öve • En varm arbetskultur, korta beslutsvägar och engagerade kollegor Redo att kliva in i osthyllan med oss? Skicka in din ansökan idag och bli en del av Engelmanns! Ansökningarna behandlas löpande. I samband med denna rekrytering samarbetar Engelmanns med Retail Staffing. För att uppfylla kraven i GDPR samt kunna hålla en god kommunikation med våra sökande tar vi emot ansökningar digitalt via annonsen, inte via e-post. Allt gott från oss på Engelmanns! Sveriges delikatessleverantör med smaken i fokus! Engelmanns är ett svenskt familjestartat företag med över 40 års erfarenhet av delikatessbranschen. Hos oss står smaken i centrum. Vi är nyfikna och söker ständigt efter det absolut bästa. Med vår gedigna erfarenhet vill vi vara den självklara länken mellan Europas finaste delikatesser och våra kunder – så att fler får möjlighet att njuta av goda smaker. Vi vill inspirera dig med vårt fantastiska sortiment och erbjuda en helhetslösning för er delikatessavdelning. Vi är väldigt stolta över vårt breda urval av noga utvalda ostar, marmelader, chark, antipasti och kex. Välkommen att upptäcka en ny värld av fantastiska smaker tillsammans med oss! Krav: Körkort: * B (Personbil)
Till hösten 2025 söker vi dig som - är utbildad specialidrottslärare i truppgymnastik. Det för att undervisa på NIU i gymnasieskolan. Omfattningen på tjänsten är 10%. Vi ser gärna att du - är en mycket engagerad person och som har lätt för att skapa bra relationer till både elever och personal. - är prestigelös, nyfiken, lösningsfokuserad, har god pedagogiskförmåga och drivs av vad som kan åstadkommas med elever som är elitidrottande. - sätter eleverna i centrum, brinner för ditt jobb och har nära till skratt. - har lärarlegitimation för gymnasieskolan. Vi intervjuar fortlöpande under publiceringstiden. Vackstanäsgymnasiet är en, icke vinstutdelande, fristående gymnasieskola med internatboende. Skolan drivs som stiftelse med ledamöter i styrelsen från Fredrika Bremer förbundet och Hushållningssällskapet. Skolan är naturskönt belägen mitt i triangeln, Järna, Nykvarn och Södertälje vid sjön Vällingen. Vi har ca 275 elever inom Barn- och fritidsprogrammet, fritid och hälsa, Restaurang och livsmedelsprogrammet, kock, bagare/konditor, Naturbruksprogrammet, trädgård också med profil naturguide och det Estetiska programmet med inriktning bild och formgivning, profil textildesign. Vi har också Fastighet och byggnation och Hotell, restaurang och bageri på anpassade gymnasieskolan. För oss är hållbarhet viktigt, vi arbetar målmedvetet med miljön, det sociala klimatet och med ekonomin. Bl.a. odlar vi mycket av våra grönsaker, vi har ett tydligt program för att skapa sammanhang både för elever och personal, vi är medlemmar i Idéburna skolors riksförbund, mm. Det geografiska läget på skolan gör att du behöver egen bil för att ta dig hit och hem. I övrigt se skolans hemsida vackstans.se.
Välj Telge – här får du kombinera affärsmässighet med samhällsnytta och som medarbetare får du frihet under ansvar och möjlighet att påverka. Vi tror på dig som individ och utgår ifrån att du bär på din alldeles egna unika förmåga att kunna göra skillnad. Vi tror också på att det är bra att vi har olika bakgrunder och erfarenheter för att vi tillsammans ska kunna göra skillnad. Modig är ett av våra fyra kärnvärden och tillsammans med våra tre andra kärnvärden – öppen, enkel och personlig – präglar de mycket av det vi gör. För att du ska må bra och nå din fulla potential, så vet vi att du behöver en god balans mellan arbete och fritid. Så här säger Simon Kogner, rekryterande chef om rollen: ”Vi är en engagerad säkerhetsenhet med målet att bli en förebild i branschen. För att lyckas behöver vi fler som brinner för säkerhet och vill göra skillnad. Som säkerhetssamordnare inom civilberedskap hos Telge Nät blir du nyckelperson i vårt arbete med kris, kontinuitet och beredskap – i nära samverkan med Telge Elnät och Södertälje kommun. Säkerhetsenheten är en del av vår strategiska satsning. Vi bygger ett motståndskraftigt och integrerat säkerhetsarbete där frågorna är en självklar del av affärsutvecklingen.” Arbetsuppgifter och ansvar Som säkerhetssamordnare med inriktning civil beredskap blir du nyckelperson i vår nya säkerhetsenhet, som samordnar, stöttar och följer upp bolagets säkerhetsarbete. I en tid av ökad digitalisering och komplexa hot blir din roll avgörande, med många kontaktytor inom Telge Nät, Telgekoncernen och Södertälje kommun. Du får stora möjligheter att forma rollen. Du leder utvecklingen av Telge Näts strategi för krisberedskap och civilt försvar, tar fram och förvaltar styrdokument, samt följer upp planer, rutiner och beredskapsåtgärder. Du stöttar chefer i dokumentation, deltar i kommunens samordnade beredskapsarbete och är rådgivare åt ledning och säkerhetschef. Dessutom planerar och genomför du interna och externa övningar, följer upp leverantörers beredskap och ansvarar för utbildningar inom krishantering och civilt försvar. Vi är Telge Nät Varje dag, 365 dagar om året ser Telge Nät till att kunder i och utanför expansiva Södertälje har stabil och hållbar tillgång till el, fjärrvärme, fjärrkyla, stadsnät, vatten och avlopp. Idag är vi cirka 200 medarbetare som jobbar tillsammans. På Telge Nät blir du snabbt en i gänget och det finns alltid en kollega nära till hands. Vår önskelista Vi vill gärna lära känna dig och veta lite mer om vad du kan. Vi söker dig med relevant högskoleutbildning, eller annan utbildning och erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har dokumenterad erfarenhet av arbete med civilt försvar och/eller beredskap, gärna några års erfarenhet. Du har också arbetat med att planera åtgärder, ge stöd, följa upp, utbilda och/eller öva kris- eller krigsorganisation samt jobbat med risk- och sårbarhetsanalyser. Du arbetar självständigt, har starkt driv och tar ansvar för att driva arbetet framåt. Samtidigt är du samarbetsinriktad, socialt trygg och trivs med många kontaktytor. Du är bekväm med att hålla presentationer, leda workshops och utbilda olika målgrupper. Bra svenska och kunskaper i Office-paketet är andra förmågor som också behövs för den här tjänsten. B-körkort är även ett krav för den här tjänsten. Säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras på slutkandidat före anställning. Plus i kanten Vi begär inte att du ska kunna allt, men om du har erfarenhet av någon eller några av följande är det ett plus: Erfarenhet av offentlig förvaltning, gärna inom beredskap eller civilt försvar. Du har arbetat med kontinuitets- och beredskapsplanering inom samhällsviktig infrastruktur och har erfarenhet av att leda eller delta i krisledningsgrupp eller stab. Utbildning inom säkerhet eller beredskap är meriterande. Mångfald, inkludering och trygghet Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Arbetspsykologiska tester ingår i våra rekryteringsprocesser till chefs- och specialisttjänster och vi genomför återkommande, slumpmässiga drogtester bland alla våra medarbetare. Sista ansökningsdatum 20 augusti 2025 Några frågor? Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om rekryteringsprocessen? Då är det rekryterande chef Simon Kogner du ska kontakta, på 08-550 214 04. Facklig kontaktperson för SACO är Magnus Enderin som du når på 08-550 220 00. Visions fackliga kontakt når du på [email protected]. Välkommen hit, du med! Telgekoncernen ägs av Södertälje kommun och består av nio helägda bolag med cirka 900 medarbetare som fördelas över drygt 250 olika yrkesgrupper. Inom Telgekoncernen finns en stor bredd av bolag och de som ingår är Södertälje Hamn, moderbolaget Telge AB, Telge Bostäder, Telge Fastigheter, Telge Inköp, Telge Nät, Telge Tillväxt, Telge Återvinning och Tom Tits Experiment. Det som binder ihop oss och är gemensamt för oss alla är att vi jobbar för att förena affärer med samhällsnytta, samtidigt som vi har kul på jobbet. Hållbarhet genomsyrar allt vi gör och för oss handlar hållbarhet om social, miljömässig och ekonomisk hållbarhet. Vi planerar långsiktigt och agerar kortsiktigt för att nå vara hållbarhetsmål. Vår bas finns i Södertälje - här är ambitionsnivån hög, expansionstakten snabb och utvecklingsviljan stor. Vi är familjära och hälsar på varandra när vi möts i korridoren eller vid kaffemaskinen. Bolagens variation gör att du med rätt personlighet och attityd kan komma långt. Det finns många olika karriärvägar att välja mellan. Vi arbetar tillsammans för att följa vår strategi och nå koncernens hållbarhetsmål med ambitionen att göra det så bra vi kan för de som bor och verkar i Södertälje.
ELFA Assistans i Sverige AB bedriver personlig assistans och vänder sig till personer med funktionsnedsättning som vill leva ett aktivt och utvecklande liv. All verksamhet bedrivs med utgångspunkt i LSS intentioner om individens rätt till delaktighet, självbestämmande, integritet och inflytande. Vår vision är att företaget ska betraktas som ett högkompetent och personligt assistansbolag som genom samverkan uppnår höga resultat vad gäller nöjdhet hos brukare, anhöriga och medarbetare. Vi söker dig som är en respektfull, lugn och lyhörd personlig assistent med erfarenhet av att arbeta nära personer med omfattande funktionsnedsättningar. Brukaren är en 28-årig man med omfattande fysisk multifunktionsnedsättning. Han kommunicerar huvudsakligen icke-verbalt, vilket kräver god lyhördhet och förståelse för alternativ kommunikation. Du kommer att vara ett viktigt stöd i hans vardag – både i hemmet och vid aktiviteter utanför, då du kommer att bistå honom med både personlig omvårdnad och sociala aktiviteter. Vi söker dig som: Är ansvarsfull och känner dig trygg i att arbeta självständigt Har erfarenhet av personlig assistans eller liknande arbete Har kunskap om sondmatning, medicinering, träning, förflyttningar och stöd i alla vardagsmoment Är lyhörd och har erfarenhet av icke-verbal kommunikation Behärskar svenska i tal och skrift och det är önskvärt att du även talar syrianska Vård- och omsorgsutbildning är meriterande men erfarenhet och personliga egenskaper kommer väga tyngre. Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer