Nobina är en av Nordens största och mest erfarna operatörer inom kollektivtrafik. Varje dag hjälper vi över en miljon människor att komma till jobbet, skolan eller andra aktiviteter. Genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället bidrar vi till ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader. Hos Nobina får alla medarbetare en gedigen introduktion och möjligheter till vidare kompetensutveckling. Vårt arbetssätt genomsyras av vår affärsidé "Förenkla kundens vardagsresor" och vår vision "Alla vill resa med oss". Vi är stolta över vår mångfald och arbetar aktivt med att främja en inkluderande arbetsmiljö där alla medarbetares unika kompetenser tas tillvara. Vill du vara med och forma framtidens transportlösningar genom innovativ systemutveckling? Vi söker nu en Senior System Developer till vårt team Backend & Vehicle Technology. Om tjänsten: I den här rollen får du möjlighet att arbeta med vårt nyutvecklade system som hanterar enorma mängder data i en molnbaserad SQL-databas. Du kommer att ansvara för optimering och uppsättning av databaser samt vara en central del i att vidareutveckla systemet, som redan spelat en viktig roll i Nobinas trafikteknologi under de senaste tre åren. Här kommer du att arbeta med TDS – ett kritiskt system för att samla, hantera och analysera trafikdata i realtid. Du kommer att arbeta nära IoT-teamet för att säkerställa att korrekt data når våra realtidssystem, som används för till exempel kartor och punktlighetsmätningar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Utveckla och optimera molnbaserade SQL-databaser i Azure. Arbeta med .NET Core och .NET 8 i Microsoftmiljö. Vidareutveckla systemet genom att integrera nya funktioner och datakällor. Hantera databassystemens struktur och säkerställa deras effektivitet. Granska och åtgärda buggar samt förbättra systemets prestanda. Bidra till teamets tekniska utveckling genom omvärldsbevakning. Vi ser gärna att du har: Djup erfarenhet av databasdesign, särskilt inom SQL och molnmiljöer. Arbetat med större databaser och förstår komplexiteten kring databasoptimering. Flera års erfarenhet av systemutveckling i .NET och molnbaserade lösningar, gärna med fokus på Azure. Är lösningsorienterad och trivs med att arbeta i en databasintensiv miljö. En passion för teknik och en vilja att bidra till utvecklingen av framtidens transportlösningar. Meriterande: Erfarenhet av Azure DevOps och GIT. Erfarenhet av transport- och logistikbranschen. Tidigare erfarenhet av att arbeta med IoT-system och integrationer. Varför Nobina? Vi erbjuder dig en arbetsmiljö där varje dag är unik. Du får möjlighet att vara en del av ett engagerat team som ständigt arbetar med att förbättra och utveckla våra IT-tjänster. Hos oss får du chansen att arbeta med engagerade kollegor. Något vi ser fram emot extra mycket i höst är vår flytt till nya kontor i Solna som kommer att erbjuda både gym och pool! Låter det intressant? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev.
Facility coordinator Har du bakgrund inom service och administration och vill ta nästa steg i din karriär? Ta då chansen att arbeta som Facility Coordinator i ett internationellt företag! Här får du chansen att jobba i en bred roll. CBRE är ett värderingsstyrt företag som arbetar utifrån våra värdeord RISE (Respect, Integrity, Service och Excellence) som genomsyrar allt vårt arbete och det är viktigt för oss att Du som medarbetare delar dessa värderingar med oss. CBRE befinner sig i en expansiv tillväxtfas och nu söker vi Facility Coordinator till en av våra kunder med verksamhet i Solna. Vi erbjuder ett variationsrikt arbete med stort ansvar och engagerade kollegor. Du arbetar hos en av våra kunder och ser till att de får den bästa möjliga service. Som Facility Coordinator är du kundens ansikte utåt och förväntas ha en hög servicemedvetenhet. Huvudsakliga arbetsuppgifter: * Vara den centrala kontakten för kunden, dess medarbetare och besökare i Solna men även för kundens obemannade mindre kontor i Finland, Danmark och Norge * Bemanna receptionen och vara kundens och CBREs ansikte utåt. Ansvara för att ge ett bra första intryck. Samarbeta med det centrala teamet för att aktivt leta efter och implementera förbättringar och innovationer. * Boka konferensrum, ställa iordning dessa enligt önskemål * Introducera kundens nya medarbetare på plats, göra passerkort, uppdatera kontorskarta, hjälpa till med parkeringskort ets. * Följa upp och boka in förebyggande underhålls service, via CBRE och kundens egna leverantörer. * Ta emot felanmälningar men även förebyggande se om något behöver förbättras och boka in så det blir åtgärdat. Diverse administrativa uppgifter för kunden t.ex. uppdatera information om kundens nordiska kontor på kundens intranät, fylla i månadsrapporter, registrera och rapportera olycksrisker. Ansvara för att kund- och gemensamma ytor är i god ordning * Kontakt med externa samarbetspartners, hantera beställningar, uppföljning leverans och fakturor. Göra PO i kundens och CBREs system. Diverse support- och servicetjänster * Hantering av växel och receptions mail * Hantering post och paket Vi söker dig som är/har: * Social, utåtriktad och serviceminded * Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift * Ansvarstagande, har en god organisationsförmåga, tar egna initiativ och är bra på att slutföra arbetsuppgifter * Stresstålig, bra på att prioritera och arbeta lösningsorienterat positiv och bra på att samarbeta men även kunna arbeta självständigt * God datakunskap och är van vid att arbeta i flera olika datasystem. Meriterande om du har vana att arbeta i olika PO system som Oracle, Mybuy eller liknande. * Ödmjuk och prestigelös Känner du igen dig i ovan beskrivning? Då är du varmt välkommen med din ansökan senast den 2025-08- 01. Tjänsten är heltid, och med placering i Solna Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef: Johan Larsson,
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. På huvudkontoret i Solna Business Park är vi ca 350 medarbetare och tillsammans arbetar vi för att stötta och utveckla myndigheten med ca 4000 medarbetare. Arbetsbeskrivning Sektionen för kompetensutveckling är en av HR-avdelningens tre sektioner inom SiS. Sektionen ansvarar för myndighetens grundutbildning, nationella utbildningar, samt att ge institutioner stöd med riktade kompetensutvecklingsinsatser. Sektionen ansvarar även för validering av reell kompetens samt processhandledning till klientnära medarbetare. Som HR-specialist hos oss kommer du att medverka i att ta fram olika typer av utbildnings-och kompetensutvecklingsinsatser för myndighetens medarbetare. Exempel på arbetsuppgifter är: • I samarbete med kollegor och sakkunniga ta fram och samordna såväl digitala som fysiska kompetensutvecklingsinsatser • Producera i olika författarverktyg, främst Storyline • Medverka i sektionens utvecklingsarbete, t.ex. genomföra uppföljning av kompetensutvecklingsinsatser • Andra arbetsuppgifter som ligger inom ramen för tjänsten Inom sektionen arbetar HR-specialister med inriktning mot kompetensutveckling, handledare och administratörer. Du bidrar till vår gemensamma utveckling och vill vara med och utvecklas! Kvalifikationer Krav • Relevant högskoleutbildning, alternativt flerårig erfarenhet av digital produktion/design för lärande i arbetslivet • Erfarenhet av självständigt arbete med digital produktion • Erfarenhet av självständigt arbete med nyutveckling av kompetensutvecklingsinsatser, från manus till genomförande • Erfarenhet av arbete i Storyline • Erfarenhet av operativt arbete med LMS • God förmåga att kommunicera obehindrat på svenska • God skriftlig hantering av svenska språket Meriterande • Utbildning och/eller erfarenhet inom digital grafik, illustration och film • Erfarenhet av uppdragsledning • Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i annan myndighet På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 8/8-2025. I samband med din ansökan får du svara på ett antal urvalsfrågor kopplat till din tidigare erfarenhet. Blir du kallad på intervju behöver du ha med dig intyg som styrker din utbildning. Det är valfritt att bifoga examensbevis, betyg och intyg redan i samband med din ansökan. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. På huvudkontoret i Solna Business Park är vi ca 350 medarbetare och tillsammans arbetar vi för att stötta och utveckla myndigheten med ca 4000 medarbetare. Arbetsbeskrivning Vill du arbeta med att utbilda klientnära personal inom SiS? Vi söker nu flera HR-specialister med inriktning kompetensutveckling och utbildning! Sektionen för kompetensutveckling är en av HR-avdelningens tre sektioner inom SiS. Sektionen ansvarar b.la. för myndighetens grundutbildning, nationella utbildningar, samt att ge institutioner stöd med riktade kompetensutvecklingsinsatser. Som HR-specialist kommer du främst att arbeta med utbildningsinsatser gentemot klientnära personal på våra hem. Du kommer att utbilda medarbetare brett inom olika kompetensområden som t.ex. vård-och omsorg, säkerhet samt lagstiftning och riktlinjer inom tvångsvård. Du kommer att leda både digitala och fysiska utbildningar. Du bidrar till sektionens gemensamma utveckling och vill vara med och utvecklas! Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Högskoleutbildning inom relevant område alternativt annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig • Arbetslivserfarenhet inom tvångsvård, vård och behandling, rättsväsendet eller liknande område • Erfarenhet av att instruera, handleda eller utbilda inom säkerhet och fysiska tekniker i konflikthantering samt bemötande och/eller behandlingsverksamhet • Erfarenhet av att instruera, handleda eller utbilda såväl digitalt som fysiskt • God förmåga att kommunicera, i tal och skrift, samt utbilda obehindrat på svenska Det är meriterande om du också har: • Erfarenhet av arbete på SiS • Körkort, behörighet B På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning: Tjänsterna är tillsvidareanställningar som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placering på huvudkontoret i Solna. Resor till våra SiS-hem ingår i tjänsten. Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 27e juli 2025. Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen. I samband med din ansökan får du svara på ett antal urvalsfrågor kopplat till din tidigare erfarenhet. Blir du kallad på intervju behöver du ha med dig intyg som styrker din utbildning. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. På huvudkontoret i Solna Business Park är vi ca 350 medarbetare och tillsammans arbetar vi för att stötta och utveckla myndigheten med ca 4000 medarbetare. Arbetsbeskrivning Vill du arbeta med att utbilda klientnära personal inom SiS? Vi söker nu flera HR-specialister med inriktning kompetensutveckling och utbildning! Sektionen för kompetensutveckling är en av HR-avdelningens tre sektioner inom SiS. Sektionen ansvarar b.la. för myndighetens grundutbildning, nationella utbildningar, samt att ge institutioner stöd med riktade kompetensutvecklingsinsatser. Som HR-specialist kommer du främst att arbeta med utbildningsinsatser gentemot klientnära personal på våra hem. Du kommer att utbilda medarbetare brett inom olika kompetensområden som t.ex. vård-och omsorg, säkerhet samt lagstiftning och riktlinjer inom tvångsvård. Du kommer att leda både digitala och fysiska utbildningar. Du bidrar till sektionens gemensamma utveckling och vill vara med och utvecklas! Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Högskoleutbildning inom relevant område alternativt annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig • Arbetslivserfarenhet inom tvångsvård, vård och behandling, rättsväsendet eller liknande område • Erfarenhet av att instruera, handleda eller utbilda inom säkerhet och fysiska tekniker i konflikthantering samt bemötande och/eller behandlingsverksamhet • Erfarenhet av att instruera, handleda eller utbilda såväl digitalt som fysiskt • God förmåga att kommunicera, i tal och skrift, samt utbilda obehindrat på svenska Det är meriterande om du också har: • Erfarenhet av arbete på SiS • Körkort, behörighet B På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning: Tjänsterna är en visstidsanställning på 12 månader. Tillträde enligt överenskommelse, vi ser gärna att du kan börja relativt omgående. Resor till våra SiS-hem ingår i tjänsten. Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 27e juli 2025. Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen. I samband med din ansökan får du svara på ett antal urvalsfrågor kopplat till din tidigare erfarenhet. Blir du kallad på intervju behöver du ha med dig intyg som styrker din utbildning. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Kommunikationsavdelningen på S:t Eriks Ögonsjukhus ansvarar för övergripande strategiska och operativa kommunikationsfrågor och arbetar integrerat med både intern och extern kommunikation samt press- och mediarelationer. Vi ansvarar för intranätet, den externa webbplatsen och ett antal sociala kanaler. I vårt dagliga arbete stödjer vi sjukhusets verksamheter i kommunikationsfrågor, och lägger stort fokus vid att berätta om allt det som är unikt för S:t Eriks Ögonsjukhus, både inom vård och forskning. Vi söker nu en praktikant till kommunikationsavdelningen med fokus på kommunikation i sociala medier samt projektledning. Praktik med fokus på sociala medier samt projektledning Som praktikant hos oss får du en unik chans att genom praktisk erfarenhet utveckla dina färdigheter inom projektledning i delprojekt som är kopplade till sjukhusets 35-årsjubileum och eventet Ögonveckan – där vi sätter fokus på ögonsjukvård och forskning. Därutöver får du arbeta med sociala medier och får en inblick i hur Sveriges enda specialiserade sjukhus arbetar. Som praktikant hos oss kommer du att arbeta med att: Producera digitalt innehåll, främst bild och text, men även video kan förekomma. Delta i löpande planering och genomförande av delprojekt kopplade till Ögonveckan, från idé till färdig produktion. Arbeta med spridningsarbete och kanalanpassning för sociala medier. Researcha och samla material till sociala medie-inlägg. Arbeta med kommunikation riktad till särskilda målgrupper. Vi söker dig som: Studerar eller har studerat inom media, kommunikation, filmproduktion eller liknande. Har erfarenhet av textproduktion och foto för sociala medier. Är kreativ, självgående och har ett öga för detaljer som träffar rätt hos aktuell målgrupp. Har intresse för hälso- och sjukvård samt forskning. Är bra på att samarbeta och kommunicera med olika intressenter. Praktikens utformning Praktiken är oavlönad och bör därför vara en del av din utbildning, eller som arbetsmarknadsåtgärd via Arbetsförmedlingen. Praktiken äger rum på S:t Eriks Ögonsjukhus under höstterminen 2025, med minimum om 10 veckor. Det finns möjlighet att arbeta på distans två dagar i veckan, beroende på arbetsuppgifternas behov. Varmt välkommen med din ansökan senast 1 augusti. Ansökan I denna rekrytering ingår ett arbetsprov i form av två korta texter, som du presenterar i samband med eventuell intervju. Frågor Hanna Mellbin, kommunikationschef [email protected] 070-265 75 05 Om S:t Eriks Ögonsjukhus S:t Eriks Ögonsjukhus är ett av Europas ledande ögonsjukhus. Vi erbjuder högspecialiserad ögonsjukvård och tar varje år emot cirka 175 000 patienter från Stockholms län, Sverige och utlandet. Tillsammans med Karolinska Institutet bedriver vi forskning och utbildning inom ögonområdet. Sjukhuset har 450 medarbetare. S:t Eriks Ögonsjukhus finns i nybyggda och moderna lokaler i Hagastaden. Se även vår webbplats För S:t Eriks Ögonsjukhus är det viktigt att du som medarbetare trivs och är motiverad att driva ögonsjukvården framåt tillsammans med oss. Vi uppmuntrar till nytänkande och kompetensutveckling samt satsar på hälsofrämjande arbetsplatser med god arbetsmiljö. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Vill du vara med och forma framtidens infrastrukturanläggningar tillsammans med engagerade projektkollegor och andra specialister? Hos oss på Trafikverket får du möjligheten att bidra med din kompetens i spännande och varierande infrastrukturprojekt runt om i landet. Vi söker nu dig som brinner lite extra för Geodetisk mätningsteknik och som vill utvecklas i en roll med stort ansvar och många kontaktytor. Är du Trafikverkets nya specialist inom geodetisk mätningsteknik? Arbetsuppgifter Vi söker dig som är erfaren inom mätningsteknik och som bland annat ska stötta vid upphandling och genomförande i infrastrukturprojekt. Detta innebär identifiering och hantering av krav och risker i projekt. Du medverkar även i arbetet med att ta fram förfrågningsunderlag för upphandling av leverantörer. Vidare ingår att följa projektens framdrift, teknikgranskning och uppföljning av leveranser från projektets leverantörer. Du deltar även i arbetet med att utveckla ett nationellt samordnat arbetssätt för teknikområdet. Det innebär exempelvis att du deltar i utveckling och granskning av interna krav- och rådsdokument, branschdokument, standarder och remisser. Inom ditt område förväntas du aktivt arbeta med omvärldsbevakning och identifiera utvecklingsbehov samt bidra med erfarenhetsåterföring tillbaka till verksamheten. Vad kan vi som arbetsgivare erbjuda dig? Vi är glada över att ha blivit rankade som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och kan bland annat erbjuda dig: -Ett flexibelt arbete där du får möjlighet att arbeta på distans upp till två dagar i veckan. -Gott om semesterdagar. Från det år du fyller 30 år erbjuder vi 31 semesterdagar och från det år du fyller 40 år erbjuder vi 34 semesterdagar. -Vid föräldraledighet ger vi ett föräldrapenningtillägg på 10 procent utöver den föräldrapenning som Försäkringskassan betalar. Övrig information Rekryterande chef Valdemar Lillevars är på semester i början av annonseringsperioden, men kommer finnas tillgänglig för ev. frågor från den 11/8. I den här rekryteringen behöver du bifoga ditt CV, då det ligger till grund för urvalet i den här processen. Webbaserade tester kan komma att användas som en del i urvalet. Möjlig placeringsort för tjänsten är Borlänge, Eskilstuna, Gävle, Linköping, Norrköping, Solna, Uppsala eller Örebro. De första intervjuerna kommer preliminärt att hållas via Skype under vecka 36-37. #LI-Hybrid #LI-EA2 Kvalifikationer Vem är du? I ditt arbete kommer du behöva skapa kontakter både internt och externt, därför är det viktigt att du har en god kommunikationsförmåga som innebär att du är lyhörd och förmedlar budskap på ett enkelt sätt. Du har lätt för att samarbeta med andra, du anpassar dig och har ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du kommer leda vissa utredningsarbeten och därför är det viktigt att du har förmåga att leda, samordna samt skapa delaktighet och engagemang. Vidare har du god problemlösningsförmåga, du tar ansvar för dina uppgifter och driver dina processer vidare inom teknikområdet. Du skapar medvetenhet kring behovet av utveckling, utmanar och ifrågasätter samt är öppen för nya möjligheter och lösningar. Som person är du noggrann med hög känsla för kvalitet och är självgående inom teknikområdet och proaktiv snarare än reaktiv. Därutöver motiveras du av ett aktivt medarbetarskap där du på ett målmedvetet sätt tar ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du är uppmärksam på hur du är en del av och bidrar till helheten genom att samverka med andra. Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsutbildning om minst 180 hp (120 p) med mätningsteknisk/geodetisk inriktning, alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som Trafikverket bedömer likvärdig har några års aktuell och relevant erfarenhet av arbete inom Geodetisk mätningsteknik inkluderande fältmätning/datafångst, stommätning, redovisning och leveranser av resultat och produkter har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har relevant arbetslivserfarenhet av att använda regelverk och ramverk inom geodetisk mätningsteknik har relevant arbetserfarenhet av projekteringsmätning inom väg och/eller järnväg har relevant arbetserfarenhet av mätningsteknisk produktionsteknik i anläggningsentreprenader för väg och/eller järnväg har aktuell och relevant arbetserfarenhet av laserscanning, maskinstyrning, markmodeller och/eller GNSS har aktuell och relevant arbetserfarenhet av etablering av aktiva och/eller passiva stomnät innehar mätningsteknisk behörighet klass 1 utfärdat av Trafikverket Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen. Inom Investering leder vi de flesta av Trafikverkets projekt inom ombyggnation och nyinvesteringar. Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Älskar du tunga betongkonstruktioner och har erfarenhet av stora projekt då har du nu möjligheten att få vara med och bygga ett av Sveriges mest spännande och omfattande byggprojekt? Vi står inför en historisk utveckling. Den tunga industrin ställer om och banar väg för en fossilfri framtid som skapar betydande värden inom ekonomi, teknisk utveckling och miljö. NCC:s affärsområde NCC Green Industry Transformation söker nu en driven Projektchef eller senior Platschef till vårt team i Gällivare. Dina kollegor pendlar från olika orter i Sverige och har nu påbörjat en spännande resa där nya utmaningar, nya kunskaper och fin gemenskap utvecklas. Välkommen att ta nästa steg i din karriär i ett team där engagemang, kompetens och samarbete står i centrum. Tjänsten som Projektchef Betong Som Projektchef för Betong har du det övergripande ansvaret för att genomföra projektet inom de tids-, kvalitets- och kostnadsramar som vi kommit överens med i vårt kontrakt med kunden. Du har personalansvar för ett antal platschefer vilka du stödjer under produktionsprocessen och arbetar nära produktionsledningen, inköpare och andra intressenter för att optimera produktionsprocesserna. Vidare hanterar du kundkontakter och ansvarar för att säkerställa att kundens förväntningar uppfylls och skapar nya affärsmöjligheter. I vissa fall är du även med vid anbudsarbete och har alltid tankarna på att sälja in kompletterande projekt till befintlig kund. Vi strävar efter att arbeta i en öppen och lärande kultur där alla delar med sig av sina erfarenheter och kunskaper. Du har dessutom alla möjligheter att via våra interna utbildningar öka på dina kunskaper. Om affärsområdet NCC Green Industry Transformation NCC Green Industry Transformation är ett nystartat affärsområde som bildats för att NCC ska kunna stötta industrins gröna omställning. Affärsområdet specialiserar sig på komplexa och stora industri- och infrastrukturprojekt som omfattar ny teknik, just nu med ett fokus på Norr- och Västerbotten. Din profil som Projektchef Betong Du arbetar idag antingen som Projektchef, senior Platschef eller Entreprenadingenjör och har flerårig erfarenhet från byggproduktion med betong/betongkonstruktioner inom stora projekt. Du har minst betongklass 2 men vi ser gärna att du har betongklass 1. I grunden har du en byggteknisk utbildning och goda kunskaper i entreprenadjuridik. Då du har det övergripande ansvaret för både projektens ekonomi samt personal krävs det goda kunskaper i projektstyrning vilket innefattar planering, produktionskalkyler, riskbedömningar, ekonomisk uppföljning, olika produktionsmetoder samt ledarskap. Du trivs i rollen som ledare och inser hur viktigt det är att sätta upp tydliga mål för ditt projekt och förmedla detta till dina medarbetare. Du har förmågan att skapa och upprätthålla bra relationer till dina medarbetare och att skapa team som fungerar tillsammans. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. NCC erbjuder NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra så därför erbjuder vi dig ett stort utbud av personalförmåner och interna utbildningar. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare vilket ger dig en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder även försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, förskottssemester samt lunchförmån. Ytterligare information Tjänsten är en tillsvidareanställning. För att lyckas med rollen ser vi att du utgår ifrån Gällivare men det finns goda transportmöjligheter dit om du inte väljer att flytta dit på heltid. Initialt, d v s innan projektet är i full produktion, bedömer vi att ca 50 % av tiden kan ske på distans. För den här tjänsten genomför vi bakgrundskontroller i enlighet med NCC:s säkerhetskultur. Kontakt och ansökan Kontakta gärna Produktionschef Olaf Burger på 070 - 393 75 00 alternativt HR Specialist Monica Klersén på 070-653 90 49. Urval sker löpande dock är sista ansökningsdagen den 10 augusti 2025. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur. Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad. NCC - ett av de ledande företagen i Norden
UPPDRAG & PERIOD Vi söker just nu sjuksköterskor för bemanningsuppdrag till Kriminalvården. Vi arbetar alltid med schyssta villkor och konkurrenskraftiga löner. KVALIFIKATIONER Dina arbetsuppgifter Sedvanliga arbetsuppgifter för sjuksköterska inom kriminalvården. ATT JOBBA MED OSS Tillsammans skapar vi en arbetssituation där du som vårdpersonal kan arbeta med bra villkor och rätt lön. Tjänstepension - För att arbete oavsett anställningsform ska vara långsiktigt. Resor och boende - Så att du kan stödja vården där behoven är som störst utan att hindras av geografi. Arbetskläder - Det är lättare att jobba om man är bekväm. Försäkringar - Om något händer ska du känna dig trygg i att du får stöd. Utbildningar - För att du alltid ska känna dig trygg på en ny arbetsplats. Vi jobbar alltid med individuell lönesättning där din kompetens och tidigare erfarenhet samt uppdragets karaktär är vägledande. VIRALIV Målsättningen är att erbjuda mer trygghet och flexibilitet än andra vårdbemanningsföretag och såklart högre löner än dem inom regionerna. Arbete med oss innebär därför branschens bästa villkor. Vi jobbar också hårt med att vara en arbetsgivare som bryr sig och som finns tillgänglig oavsett tid på dygnet. Vill du veta mer om oss eller läsa vad andra undersköterskor, sjuksköterskor och läkare tycker om att jobba med oss så kan du läsa mer på Bemlo:https://www.bemlo.se/companies/viraliv/ ANSÖKAN Ansök direkt via länken, eller ring oss på 08-50074050
eLinked AB är expansivt Konsultbolag som arbetar inom installationsbranschen. Vi arbetar främst med uthyrning av våra fastanställda elektriker och ledande montörer, samt även montörer i övrigt inom installation. Vi arbetstoppar befintliga projekt, eller går in med hela arbetslag. Och hos oss har du därför möjlighet att testa på flera olika projekt och därmed kompetensutvecklas om så önskas. Utöver det arbetar vi även med konsultuthyrning av tjänstemän samt rekrytering inom hela installationsbranschen. Huvudkontor i Göteborg med filialer i Stockholm, Malmö, Nyköping och Oslo.. eLinked sätter alltid våra medarbetare i första rummet och värdesätter att ha en god kontakt med våra elektriker.Vi är lyhörda och måna om att alla skall trivas och må bra. Därför kör vi kontinuerlig uppföljning för att bemöta frågor och önskemål i den utsträckning som går. eLinked söker erfarna elektriker i Stockholm med vana av stora entreprenader. Man kommer att arbeta i stora arbetslag och behöver ha en bra samarbetsförmåga. Högt tempo gäller dock så det är viktigt att man kan jobba på självgående. Projektet är förövrigt säkerhetsklassat och bakgrundskontroller kommer att göras. Jobbeskrivning Som elektriker hos eLinked får man ett varierande arbete och utför arbetsuppgifter inom allt ifrån installation, underhåll och ombyggnationer. Till detta projektet kommer du att vara med på en större entreprenad och nyproduktion från start till slut. Uppstart under sommaren och väntas fortlöpa minst ett par år fram. Vi kommer att gå in närmare om projektet vid första möte. Mycket av arbetet kommer att bestå av: - Dragning av kraft, data, belysning- Brandlarm och övrig svagström som dörrautomatiker, passage mm. - Komplettering - Inkoppling och driftsättning av centraler. Tjänsten erbjuder Som elektriker på eLinked arbetar du ihop med våra övriga elektriker och ofta ledande montörer ute på projekten. Du går som uthyrd konsult till dom projekten vi är med och samarbetar på. När projektet sedan är klart placerar vi om dig på något nytt likvärdigt projekt, eller efter nya önskemål om du vill testa något annat. Här är möjligheten att få bredda sin kompetens och sitt kontaktnät mycket stora. Många av våra anställda uppskattar variationen av arbetsplatser & arbetsuppgifter vi kan erbjuda, där du har chansen att bredda ditt eget kontaktnät i branschen. Utöver det så erbjudes många härliga arbetskollegor med många trevliga aktiviteter på firman. Vi arbetar kontinuerligt med att kompetensutveckla våra elektriker genom att följa deras erfarenhet och utbilda inom kurser. Många av våra elektriker har startat som 1-3 års montörer och är idag Ledande montör på projekt, eller ledande montörer som idag är arbetsledare eller projektledare. eLinked erbjuder: God lön efter bakgrund/erfarenhet Ackord på de arbetsplatser som erbjuder detta Kollektivavtal: Installationsavtalet med tillhörande förmåner som reseersättning/restid mm. Arbetstelefon med fria samtal och surf Dator eller surfplatta - till projekt/ansvarsroller som kräver tydlig dokumentation Fora: Olycksfalls försäkring - Tjänstepension Friskvårdsbidrag via Nordic Wellness, Sats, 24/7. Ett stort kontaktnät i el-branschen Trevliga aktiviteter med firman God uppföljning och kompetensutveckling Möjlighet att växa internt Utbildningar & Kurser Din profil För att vara en attraktiv elektriker på eLinked ser vi gärna att du värdesätter yrkesstolthet, en vilja att göra ett snyggt och bra jobb samtidigt som du är en schysst arbetskollega. Det är viktigt att kunna samarbeta likaväl som att arbeta självständigt. Krav för att söka tjänsten: Fullständig El-utbildning ECY eller likvärdigt el-certifikat godkänt/validerat utlåtande av installatörsföretagen Minst 4 års erfarenhet som elektriker. B-körkort (Manuell) Meriter: Erfarenhet inom entreprenad, service eller industri Erfarenhet som ledande montör Allmän Behörighet Kurser och certifikat såsom: Liftkort, Fallskydd, ESA 14 mm. Ansökan: Välkommen med att registrera din ansökan via länken med ett uppdaterat CV så kontaktar vi dig så snart vi kan.
Välj ett jobb för att visa detaljer